Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime

Van Rhijn: 'Contract tot 2015'

UPDATE - Voor Ricardo van Rhijn ligt het contract tot 2015 klaar. Dat zei de verdediger tegen AT5. 'We zijn eruit over een verbintenis tot de zomer van 2015', zegt zijn zaakwaarnemer Sören Lerby.'

Hij moet alleen nog een handtekening zetten. 'Er ligt een contract klaar tot 2015. Ik moet alleen nog tekenen', zegt Van Rhijn.

Frank de Boer zei op de persconferentie al dat de back dichtbij contractverlenging was en er alleen nog een krabbeltje bij moet.

UPDATE:
Soren Lerby bevestigt dat Ajax rond is met Ricardo van Rhijn. 'We zijn eruit over een verbintenis tot de zomer van 2015. De komende dagen zullen de puntjes op de i worden gezet.' (foto: VI Images/Orange Pictures)



Archief Ajax Showtime

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Oude doos: Babel rapt tijdens Open DagDames Ajax gaan voor de titelTerugblik: Johan Cruijff Schaal 2013Zlatan flikt het weer tijdens training PSGSamenvatting Benfica - Ajax (0-1, Ajax TV)Highlights Jong Benfica - Ajax (4-3)
Avatar van Nwankwo
Door Nwankwo, maandag 2 april 2012 12:41
Laat die jongen zich eerst even bewijzen in een serie wedstrijden voordat we gaan praten over een contract van 5 of 6 jaar. Hoe vaak dachten we niet een toptalent in huis te hebben die vervolgens ergens bij RKC of Heracles eindigde?
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 1 april 2012 13:52
Reactie op dan300491, zondag 1 april 2012 13:39
6-jarig contract mag en kan niet in het voetbal.
Is dat zo? Dat wist ik echt niet. Een 5 jarig contract mag wel? Dan hadden ze hem dat moeten geven. Waarom mag een 6 jarig contract niet dan? Groet
Avatar van dan300491
Door dan300491, zondag 1 april 2012 13:39
Reactie op alibabba, zaterdag 31 maart 2012 18:38
Ik vind het super dat Ajax met v.Rhijn doorgaat, maar ik vind een 3 jarig contract te weinig. Ik vind dat Ajax hem een veel langer contract moet aanbieden, bijvoorbeeld 5 of 6 jaar. Uitzonderlijke talenten moet je op waarde contracteren. Zo had Ajax dat ook moeten doen met Bouy, want daar is het misgegaan..Ajax moet zulke spelers omarmen en laten zien dat ze ze dolgraag binnen boord wil houden..een 6 jarig contract met een uitstekend salaris is hetgeen Ajax moet voorleggen..
6-jarig contract mag en kan niet in het voetbal.
Avatar van Flerenc
Door Flerenc, zaterdag 31 maart 2012 22:34
Reactie op insectenverdelg, zaterdag 31 maart 2012 16:57
Ach, we moeten de tegenstanders toch nog een beetje hoop geven. ;-)
We moeten de tegenstanders juist laten weten dat er bij ons niks te halen is. Wij zijn Ajax!
Avatar van Jowen
Door Jowen, zaterdag 31 maart 2012 22:26
goede zaak. 3 jaar is best kort maar ok. Hij heeft enorm potentieel laten zien.
Nu flink groeien en constant van vaste waarde zijn!
Avatar van ricktap
Door ricktap, zaterdag 31 maart 2012 21:27
Reactie op alibabba, zaterdag 31 maart 2012 18:38
Ik vind het super dat Ajax met v.Rhijn doorgaat, maar ik vind een 3 jarig contract te weinig. Ik vind dat Ajax hem een veel langer contract moet aanbieden, bijvoorbeeld 5 of 6 jaar. Uitzonderlijke talenten moet je op waarde contracteren. Zo had Ajax dat ook moeten doen met Bouy, want daar is het misgegaan..Ajax moet zulke spelers omarmen en laten zien dat ze ze dolgraag binnen boord wil houden..een 6 jarig contract met een uitstekend salaris is hetgeen Ajax moet voorleggen..
Je hebt wel een beetje gelijk alleen ben ik bang dat we van Bouy niet veel meer gaan horen. Eenmalig succes (¤) Van Rhijn is gelukkig slimmer
Avatar van alibabba
Door alibabba, zaterdag 31 maart 2012 18:38
Ik vind het super dat Ajax met v.Rhijn doorgaat, maar ik vind een 3 jarig contract te weinig. Ik vind dat Ajax hem een veel langer contract moet aanbieden, bijvoorbeeld 5 of 6 jaar. Uitzonderlijke talenten moet je op waarde contracteren. Zo had Ajax dat ook moeten doen met Bouy, want daar is het misgegaan..Ajax moet zulke spelers omarmen en laten zien dat ze ze dolgraag binnen boord wil houden..een 6 jarig contract met een uitstekend salaris is hetgeen Ajax moet voorleggen..
Avatar van insectenverdelg
Door insectenverdelg, zaterdag 31 maart 2012 16:57
Reactie op TurboUrby, zaterdag 31 maart 2012 13:04
Ja, laten we onze belangrijkste speler van zn plekkie halen. Als je Jan als lb gaat gebruiken leg je zn hele spel plat. Dan kan je net zo goed Van Rhijn linksback zettten en Greg rechts.
Ach, we moeten de tegenstanders toch nog een beetje hoop geven. ;-)
Avatar van Laurel
Door Laurel, zaterdag 31 maart 2012 15:46
Reactie op Lazell, zaterdag 31 maart 2012 15:34
Inderdaad. Hij loopt weer voor een minimum prijs de deur uit straks, net als Vertonghen en Van der Wiel straks. Dom, dom, dom. Waarom zien normale supporters als jij en ik dit wel en het bestuur niet? Zo moeilijk is het toch niet?
Hoe kun je nou spreken van minimum prijzen, als je rond de 10 miljoen vangt voor dit soort jongens die je zelf hebt opgeleid doe je het toch prima. Geen grote investeringen en toch geld vangen, zijn er weinig die dat na kunnen doen. Die moeten begroten en hopen op deelname CL terwijl wij goed geld beuren elke keer.

Elke keer als ie daarna verkocht gaat worden vang je nog eens een keer centen, zo'n jongen levert dus dik geld op net als v/d Wiel en Vertonghen - allemaal opleidingscenten die bij elke transfer de kas instromen.

Je kunt wel 5 jaar contract willen maar dat tekenen die jongens niet meer, zo is het tegenwoordig helaas. En terwijl de A1 zich lekker door ontwikkeld zit de opvolger er alweer aan te komen. Prima ontwikkeling dus.
Avatar van Lazell
Door Lazell, zaterdag 31 maart 2012 15:34
Reactie op Maniche, zaterdag 31 maart 2012 12:44
Goed hoor zo een beleid met kortere contracten, maar indeze snap ik er helemaal niks van. Koop je een speler, oké dan bouw je zekerheid in dat een speler na 2 jaar nog een 1 jarig contract heeft en op een punt staat te vertrekken of bij te tekenen. ( wat overigens nooit gebeurt; zie cruciale blunders a la Luque ) Maar bij zo een goede zelfopgeleide speler die ajax alleen maar opleiding kost, kan Ajax toch alleen maar geld opleveren!? Beetje vreemd, zou eerder aan 2016 denken.. Dan hoef je pas begin 2014 in gesprek. Nu kan hij met 2 jaar voor een prikkie weg, want ontwikkelen zal hij zich, dat ziet een idioot nog..
Inderdaad. Hij loopt weer voor een minimum prijs de deur uit straks, net als Vertonghen en Van der Wiel straks. Dom, dom, dom. Waarom zien normale supporters als jij en ik dit wel en het bestuur niet? Zo moeilijk is het toch niet?
Avatar van DDDD
Door DDDD, zaterdag 31 maart 2012 13:44
Misschien nieuwe achterhoede : Boilesen/Koppers_Alderweireld_Van Rhijn_Van der Wiel


Als Vertonghen weg is tenminste he
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zaterdag 31 maart 2012 13:04
Reactie op ajaxjantje, zaterdag 31 maart 2012 12:45
Als van der Wiel weer terug is , dan moet Frank de Boer met deze verdediging spelen: Verthongen-Van Rhijn-Alderweireld-Van der Wiel
Ja, laten we onze belangrijkste speler van zn plekkie halen. Als je Jan als lb gaat gebruiken leg je zn hele spel plat. Dan kan je net zo goed Van Rhijn linksback zettten en Greg rechts.
Avatar van ajaxjantje
Door ajaxjantje, zaterdag 31 maart 2012 12:45
Als van der Wiel weer terug is , dan moet Frank de Boer met deze verdediging spelen:
Verthongen-Van Rhijn-Alderweireld-Van der Wiel
Avatar van Maniche
Door Maniche, zaterdag 31 maart 2012 12:44
Goed hoor zo een beleid met kortere contracten, maar indeze snap ik er helemaal niks van.
Koop je een speler, oké dan bouw je zekerheid in dat een speler na 2 jaar nog een 1 jarig contract heeft en op een punt staat te vertrekken of bij te tekenen. ( wat overigens nooit gebeurt; zie cruciale blunders a la Luque )

Maar bij zo een goede zelfopgeleide speler die ajax alleen maar opleiding kost, kan Ajax toch alleen maar geld opleveren!?

Beetje vreemd, zou eerder aan 2016 denken.. Dan hoef je pas begin 2014 in gesprek.
Nu kan hij met 2 jaar voor een prikkie weg, want ontwikkelen zal hij zich, dat ziet een idioot nog..
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 31 maart 2012 11:32
Reactie op Robinjo1988, zaterdag 31 maart 2012 10:53
Jaaa ze zijn eruit! Heerlijk wakker worden op deze manier!
Eerst zien dan geloven... Hoewel dit wel positief klinkt.

Het is alleen jammer dat het slechts tot 2015 is. Het klinkt wel lang, maar een heel realistisch scenario is dat hij dan nog 2 jaar in de basis bij Ajax speelt, en dan vervolgens weer voor wisselgeld de deur uit gaat. Net als dat nu met Greg en Jan staat te egbeuren.

Er moet gewoon een contract liggen tot 2015, met een optie voor nog een jaar. Die lichten in 2014, en dan met 2-jarig contract verkopen voor het dubbele als waar hij anders voor weg zou gaan.
Avatar van MNJ7
Door MNJ7, zaterdag 31 maart 2012 11:32
Reactie op insectenverdelg, zaterdag 31 maart 2012 10:21
Ik hoorde iemand zeggen, dat als van Rhijn voldoende potjes in het 1e speelt, er automatisch een optie is voor verlenging van 1 jaar (en een hoger salaris). Weet iemand of dit klopt?
dat zou prahtig zijn als die opti in het contract zit ! :D volgend jaar is hij al international denk ik , dit word een hele grote jongen!!
Avatar van SanderAFCA
Door SanderAFCA, zaterdag 31 maart 2012 11:14
Goeie zaak ! Van Rhijn en Denswil moeten het centrum van de verdediging in de toekomst worden !
Avatar van pb81
Door pb81, zaterdag 31 maart 2012 11:05
even wat anders wat zijn de beste gratis ajax apps
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zaterdag 31 maart 2012 10:53
Jaaa ze zijn eruit! Heerlijk wakker worden op deze manier!
Avatar van AFCABart
Door AFCABart, zaterdag 31 maart 2012 10:34
ik klink misschien overdreven negatief, maar dit is ronduit k*t!!
een 3 jarig contract is een contract dat precies lang genoeg is om van deze jonge een echte topper te maken! Zodra die dus op niveau is, is die WEG!!! geef zo een gast dan ook een contract voor 5 jaar! Dan heb je er zelf ook nog wat aan!
het zal wel niet helemaal aan Ajax liggen, want die spelers en zaakwaarnemers van tegenwoordig calculeren ook helemaal hun loopbaan in...Triest.....
Avatar van insectenverdelg
Door insectenverdelg, zaterdag 31 maart 2012 10:21
Ik hoorde iemand zeggen, dat als van Rhijn voldoende potjes in het 1e speelt, er automatisch een optie is voor verlenging van 1 jaar (en een hoger salaris). Weet iemand of dit klopt?
Avatar van afca87
Door afca87, zaterdag 31 maart 2012 10:04
Top hebben we dus al een vervanger voor wiel in huis. Nu nog goed zoeken naar een cv
Avatar van arigold
Door arigold, zaterdag 31 maart 2012 09:52
Wat een mannetje, geweldig! Verwacht dat dit een grote publiekslieveling gaat worden! Het zou het jongere broertje van Greg kunnen zijn...:)
Avatar van ObjectoJood
Door ObjectoJood, zaterdag 31 maart 2012 09:15
Hij heeft getekend jeej, goed gedaan, het weekend blijft mooier en mooier worden
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, vrijdag 30 maart 2012 22:19
Reactie op BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 21:11
Ik geef ook aan dat dat kan, maar beide partijen moeten het hier over eens zijn. Beide partijen zijn het nu eens over een contract van 3 jaar. Mogelijk wilde van Rhijn geen optie in het contract, terwijl Ajax dat juist wel wou. Mogelijk wou Ajax een langer contract. Dat weten we allemaal niet! Ik denk dat we gewoon blij moeten zijn met de drie jaar die hij (waarschijnlijk) gaat tekenen. En als hij volgend jaar een volledig jaar basis speelt en zichzelf bewijst, dan kunnen ze altijd proberen meer te bieden en langer te binden.
Hier sluit ik me geheel bij aan.We weten niet wat er is besproken door beide partijen maar laten we blij zijn dat Ricardo bij ons blijft.Voor hoeveel jaar doet er nu nog niet echt toe,we kunnen altijd tussentijds het contract openbreken.Maar hij blijft en dat is het belangrijkste,mits hij dat contract ondertekent natuurlijk.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 21:11
Reactie op kolan, vrijdag 30 maart 2012 20:29
In een contract kan je alle opties toevoegen die jij opgenoemd had. Maar soms moet je risicos nemen, klaar. Je betaalt voor hem geen trasfersom of zo, dusss
Ik geef ook aan dat dat kan, maar beide partijen moeten het hier over eens zijn. Beide partijen zijn het nu eens over een contract van 3 jaar. Mogelijk wilde van Rhijn geen optie in het contract, terwijl Ajax dat juist wel wou. Mogelijk wou Ajax een langer contract. Dat weten we allemaal niet! Ik denk dat we gewoon blij moeten zijn met de drie jaar die hij (waarschijnlijk) gaat tekenen. En als hij volgend jaar een volledig jaar basis speelt en zichzelf bewijst, dan kunnen ze altijd proberen meer te bieden en langer te binden.
Avatar van kolan
Door kolan, vrijdag 30 maart 2012 20:29
Reactie op BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 19:23
Willen blijven bij Ajax of 5 jaar willen blijven bij Ajax zit nogal een verschil tussen. Mogelijk wil hij zich eerst ook in de basis spelen, voordat hij zich langer bindt. Net als dat Ajax mogelijk eerst wilt kijken of hij een seizoen lang het niveau kan vasthouden wat hij de afgelopen weken heeft laten zien.
In een contract kan je alle opties toevoegen die jij opgenoemd had. Maar soms moet je risicos nemen, klaar. Je betaalt voor hem geen trasfersom of zo, dusss
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 19:23
Reactie op kolan, vrijdag 30 maart 2012 19:09
Zoals wat ? hij zegt tog dat ie graag bij Ajax wil blijven. Geef gvd die 1000 euro meer of zegt dat hij kans maakt op een basisplek, Pfff Echte killers in het bestuur van Ajax bestaan niet.
Willen blijven bij Ajax of 5 jaar willen blijven bij Ajax zit nogal een verschil tussen. Mogelijk wil hij zich eerst ook in de basis spelen, voordat hij zich langer bindt. Net als dat Ajax mogelijk eerst wilt kijken of hij een seizoen lang het niveau kan vasthouden wat hij de afgelopen weken heeft laten zien.
Avatar van ajaxfandennis
Door ajaxfandennis, vrijdag 30 maart 2012 19:12
Ik roep al weken dat het contract van Fischer ook verlengd moet worden. Het gaat tot 2014 maar zodra hij in het eerrste speelt gaan de clubs zich melden. Om later voor hem een fiks transferbedrag te krijgen graag verlengen to 2016.
Avatar van kolan
Door kolan, vrijdag 30 maart 2012 19:09
Reactie op Robinjo1988, vrijdag 30 maart 2012 19:06
Misschien wil hij zelf geen langere verbintenis. Je kunt wel zeggen dat Ajax gierig is maar je weet helemaal niets van wat er achter de schermen gebeurd.
Zoals wat ? hij zegt tog dat ie graag bij Ajax wil blijven. Geef gvd die 1000 euro meer of zegt dat hij kans maakt op een basisplek, Pfff Echte killers in het bestuur van Ajax bestaan niet.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, vrijdag 30 maart 2012 19:06
Reactie op kolan, vrijdag 30 maart 2012 19:02
pfff rot op, wat is ajax gierig zeg. geef een contract van 5 jaar. Je ziet tog gvd dat een grote talent is. amateurs. Ga kijkje nemen bij porto of zo.
Misschien wil hij zelf geen langere verbintenis. Je kunt wel zeggen dat Ajax gierig is maar je weet helemaal niets van wat er achter de schermen gebeurd.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, vrijdag 30 maart 2012 19:05
Echt top nieuws dit! Maar hij moet wel ff tekenen natuurlijk.
Avatar van kolan
Door kolan, vrijdag 30 maart 2012 19:02
pfff rot op, wat is ajax gierig zeg. geef een contract van 5 jaar. Je ziet tog gvd dat een grote talent is. amateurs. Ga kijkje nemen bij porto of zo.
Avatar van Meesmuijres
Door Meesmuijres, vrijdag 30 maart 2012 17:59
3 jaar is weinig, had liever 5 gezien ofso :P Anders krijg je weer zo'n vertonghen situaties met spelers die weg willen en nog maar 1 jaar contract hebben en je er veel te weinig voor vangt.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, vrijdag 30 maart 2012 17:43
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 17:19
Hij is minder snel, heeft een mindere aanname en ook geen betere voorzet. Het enige waarop de Sa beter scoort is doelpunten maken. Maar goed, ook Lukoki is nog lang niet klaar voor het echte werk. Tegen Psv was het bijna aandoenlijk slecht. We zullen zien wie het gaat redden. Dat we een nieuwe echte rechtsbuiten nodig hebben lijkt me duidelijk. Sulejmani een drama. Z.s.m. verkopen.
Onzin dat zijn aanname en voorzet minder zijn.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 17:42
Reactie op BolleJan, vrijdag 30 maart 2012 16:10
Voor dat soort gevallen zijn de opties uitgevonden.
Mee eens! Misschien wou van Rhijn dat niet, misschien zitten die opties wel in zijn contract... We weten het niet toch?
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 17:41
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 16:11
Ik vind dat van Rhijn zich bewezen heeft en in aanmerking komt voor een lang contract, mede omdat Ajax veel aan hem kan verdienen. Kan jij mij dan uitleggen waarom de Sa, waarvan een boel mensen hun twijfels hebben of die wel goed genoeg is, juist een contract krijgt tot 2016? Vind ik dus geen consistent beleid....
Ik weet helaas niet alles... Ik zal ook niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de beslissingen die gemaakt worden bij Ajax. Blijkbaar ziet het technisch hart veel in de Sa om hem zo'n contract aan te bieden. Bij van Rhijn was er veel twijfel, daarom ook een 1-jarig contract. Daarbij is het belangrijk om te onthouden dat de Sa een stuk jonger is dan van Rhijn. Ik denk dat ze in het geval van van Rhijn in ieder geval eerst willen zien hoe hij het volgend seizoen doet. Als hij zich op dat moment nog zo weet te profileren, zal hij ongetwijfeld een verbeterde aanbieding krijgen (net als bij veel spelers is gebeurd)
Avatar van Jeff
Door Jeff, vrijdag 30 maart 2012 17:41
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 17:09
Ik blijf van mening dat de Sa tekort komt. We zullen zien wie gelijk heeft. Heb iig liever iemand als Narsingh met Lukoki als stand-in. Ebecilio heeft vermoedelijk het niveau niet. Neusbiliz zou ik graag nog een kans geven en anders verhuren.
Ok maar niemand heeft geroepen dat De Sa volgend seizoen al stand-in van Narsingh (als die komt) wordt hoor? Jij beoordeeld hem al als een selectiespeler, maar het is nog een jeudspeler. Ebecilio lijkt me beter om (tijdelijk) ergens anders naar toe te sturen. Die laatste zin ga ik niet eens op in (in groep 3 zie je soms dat gedrag)
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, vrijdag 30 maart 2012 17:15
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 16:57
De Sa is in mijn ogen niet beter dan Lukoki. Niet voor niets wil men ook Narsingh halen. De Sa aardige dribbelaar, maar komt toch te kort, dat zal je zien. Is van het niveau Jozefzoon. En ik zou juist bij hem eerst eens kijken of het wat gaat worden en dus 2 jarig contract geven.
Waarin is De Sa dan niet beter dan Lukoki? Hij is bijna net zo snel, heeft een betere aanname, heeft een betere voorzet, is beter in de kleine ruimte en scoort bij de A1 meer dan Lukoki deed. Hij is momenteel niet in zijn beste vorm ooit maar aan het begin van dit seizoen was hij wekelijks een uitblinker in de A1.
Avatar van Jeff
Door Jeff, vrijdag 30 maart 2012 17:04
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 16:57
De Sa is in mijn ogen niet beter dan Lukoki. Niet voor niets wil men ook Narsingh halen. De Sa aardige dribbelaar, maar komt toch te kort, dat zal je zien. Is van het niveau Jozefzoon. En ik zou juist bij hem eerst eens kijken of het wat gaat worden en dus 2 jarig contract geven.
Ok jouw mening, De Boer en het technische hart bepalen wat er gebeurt, net zoals Cruijff daarboven bepaald wat er gebeurt op technisch gebied. Ik ben van mening dat De Sa wel voldoende potentie heeft om over 1-2 jaar te staan waar we hem nodig hebben. Dat je zegt dat ze Narsingh willen en dat het niet voor niets, is echt pure onzin! Sulejmani is momenteel daar nummer 1, maar doet het niet super, daarachter krijg je als gauw jongens als Ozbiliz en Ebecilio en dat is gewoon middelmaat. Logisch dus dat ze Narsingh erbij willen.
Avatar van Vinc-ajacied
Door Vinc-ajacied , vrijdag 30 maart 2012 16:54
Denk dat hij zelf geen 5-jarig contract wil. Tekende vorig jaar niet voor niks voor maar 1 jaar bij.

Als het aan Ajax lag namelijk dat ze hem voor 'maar' 3 jaar wilde laten hebben dan zouden ze altijd nog een eventuele optie kunnen zetten. Dit ligt dus niet aan Ajax! Hopen dat hij niet over 2/3 jaar voor een minimaal bedrag de deur uit loopt.

Avatar van Jeff
Door Jeff, vrijdag 30 maart 2012 16:53
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 16:50
Mensen die hem vaak zien spelen. De Sa weer zo'n klein mannetje. Is in ieder geval niet de meest getalenteerde van de A1 maar krijgt wel de langste verbintenis. En dat is toch vreemd.
Ik had al een vermoeden dat je het basseerde op zijn formaat. Ik ben ook bijna iedere maandag op de Toekomst en De Sa heeft kwaliteiten, komen er nog niet altijd uit, maar ik zie hem net als jij en die boel mensen niet op trainingen. Frank de Boer en het technische hart werken dagelijks met hem, zouden die er geen verstand van hebben?
Avatar van Jeff
Door Jeff, vrijdag 30 maart 2012 16:52
Ik zie hier alle negatievelingen alweer roepen het onbegrijpelijk is dat er zo'n kort contract wordt getekend en er klopt niets van. Altijd leuk dat deze mensen helemaal niet weten wat er afgesproken wordt, misschien zit er wel een optie in zijn contract, misschien wordt die volgend seizoen automatisch verlengd na 20 wedstrijden (daarom duurden de onderhandelingen ook zo lang) Hij wilde zekerheid over zijn plekkei in de basis en als die volgend seizoen genoeg wedstrijden speelt, dan verlengen ze hem misschien wel direct weer. Ook leuk om te zien hoe de mensen die destijds kozen voor van Gaal nu alle kleine dingetjes gaan afzeiken om de nieuwe revolutie te stoppen.
Avatar van Jeff
Door Jeff, vrijdag 30 maart 2012 16:47
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 16:11
Ik vind dat van Rhijn zich bewezen heeft en in aanmerking komt voor een lang contract, mede omdat Ajax veel aan hem kan verdienen. Kan jij mij dan uitleggen waarom de Sa, waarvan een boel mensen hun twijfels hebben of die wel goed genoeg is, juist een contract krijgt tot 2016? Vind ik dus geen consistent beleid....
Wie zijn die boel mensen? Mensen die bij Ajax werken? Die alle wedstrijden van hem zien, alle trainingen? Al die boel mensen werken niet met de Sa en Frank de Boer en ook Jonk en Bergkamp zijn erg gecharmeerd van hem.
Avatar van ajax
Door ajax, vrijdag 30 maart 2012 16:42
Geweldig dat deze jongen voor de club behouden blijft, ik kreeg steeds meer het gevoel dat hij deze zomer transfervrij wegging.

2015 is natuurlijk wel erg mager, maar ik heb de hoop dat hij nog wel een keer bijtekent.
Avatar van afca-edcar
Door afca-edcar, vrijdag 30 maart 2012 16:40
Off topic: Aissati lijkt zijn contract niet te gaan verlengen. Vitesse heeft zich gemeld bij Ajax om hem over te nemen en ze zijn concreet.
Avatar van Bky
Door Bky, vrijdag 30 maart 2012 16:31
Mooi volgende week,

Jammer dat het maar tot 2015 is. Maar het kan daarna altijd nog een keer langer. Lijkt me wel een verstandige jongen.
Avatar van BolleJan
Door BolleJan, vrijdag 30 maart 2012 16:10
Reactie op BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 16:03
Ajax heeft in het verleden helaas teveel risico genomen met spelers en langdurige contracten aangeboden met hoge salarissen. Dit willen ze nu voorkomen. Het lijkt erop alsof ze kortere contracten aan willen bieden en die, in het geval van goede ontwikkelingen, willen upgraden en verlengen. Van Rhijn heeft niet voor niks een jaarcontract gekregen. Puur om te kijken of hij zichzelf kon bewijzen. Nu willen ze vanuit financieel standpunt niet teveel risico meer nemen.
Voor dat soort gevallen zijn de opties uitgevonden.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, vrijdag 30 maart 2012 16:03
Reactie op theflyingdutchm, vrijdag 30 maart 2012 15:48
3 jaar is een normaal contract zeggen sommige. Dat klopt maar ik zou eerder een 3 jarig contract aanbieden aan spelers die 18 zijn en die het net wel of net niet kunnen worden. (de twijfelgevallen) Dan kan je ze 21 zijn of laten gaan of verlengen. Als ze eenmaal 21 zijn een 5 jarig contract laten tekenen en verkopen na 3 jaar zodat wij ook nog wat kunnen verdienen. Spelers mogen ook wel eens rekening houden dat wij hun heen jeugdopleiding gesponsord hebben etc. 3 Jaar voor van Rhijnn is werkelijk waar een wanprestatie. We gaan weer lullige 7-8 miljoen vangen voor deze knul en in Engeland lachen ze zich nu al stuk.
Ajax heeft in het verleden helaas teveel risico genomen met spelers en langdurige contracten aangeboden met hoge salarissen. Dit willen ze nu voorkomen. Het lijkt erop alsof ze kortere contracten aan willen bieden en die, in het geval van goede ontwikkelingen, willen upgraden en verlengen.

Van Rhijn heeft niet voor niks een jaarcontract gekregen. Puur om te kijken of hij zichzelf kon bewijzen. Nu willen ze vanuit financieel standpunt niet teveel risico meer nemen.
Avatar van theflyingdutchm
Door theflyingdutchm, vrijdag 30 maart 2012 15:48
3 jaar is een normaal contract zeggen sommige. Dat klopt maar ik zou eerder een 3 jarig contract aanbieden aan spelers die 18 zijn en die het net wel of net niet kunnen worden. (de twijfelgevallen) Dan kan je ze 21 zijn of laten gaan of verlengen. Als ze eenmaal 21 zijn een 5 jarig contract laten tekenen en verkopen na 3 jaar zodat wij ook nog wat kunnen verdienen. Spelers mogen ook wel eens rekening houden dat wij hun heen jeugdopleiding gesponsord hebben etc. 3 Jaar voor van Rhijnn is werkelijk waar een wanprestatie. We gaan weer lullige 7-8 miljoen vangen voor deze knul en in Engeland lachen ze zich nu al stuk.
Avatar van AFCAMaster
Door AFCAMaster, vrijdag 30 maart 2012 15:47
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 14:29
Onbegrijpelijk. Wat is het idee hier achter? Waarom maar 3 jaar? Is dit het nieuwe beleid ofzo, om alle spelers maar tot 2015 te laten tekenen? Van Rhijn is een zeer goede speler, die al bewezen heeft het niveau aan te kunnen. Die leg je dan tot minimaal 2016 vast!?
Mee eens. Maar dat is de macht van de zaakwaarnemers. Die zien over een paar jaar een mooie deal liggen en maken de kop gek van die jongens. (veel tekengeld, sterkere positie bij t onderhandelen) Dit is helaas het "nieuwe" voetbal, Ajax wordt ook een handelshuis. Wedijveren met de grote clubs zit er voorlopig niet in aangezien wij het geld gewoon niet hebben en omdat de FIFA/UEFA geen zin heeft in problemen met deze miljarden belangen.
Avatar van MNJ7
Door MNJ7, vrijdag 30 maart 2012 15:46
dit is gewoon onzin , ze hadden hem tot 2016 moeten verlengen , want nu tekent ie tot 2015 en ik denk dat hij volgend seizoen wel international word en wel meegaat naar het WK 2014 ze moeten iig een optie voor nog 2 jaar hebben dat zou prima zijn!
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, vrijdag 30 maart 2012 15:45
2015 is veel te weinig. Gewoon tot 2017 vastleggen die gozer!
Avatar van CapelleAjax
Door CapelleAjax, vrijdag 30 maart 2012 15:26
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 15:23
Tja, Sjakie Swart (met Lerby) wel zijn zaakwaarnemer. Nou lekker dan Mister Ajax..... Ajax was al een handelshuis, maar je moet wel verdienen aan spelers. Slim aan- en verkoopbeleid is niet altijd het sterkste punt geweest helaas.
3 jaar is een normaal contract hoor!
Avatar van AjaxfanRuben
Door AjaxfanRuben, vrijdag 30 maart 2012 15:20
Van Rhijn": "Het heeft misschien wel wat lang geduurd, maar er zaten ook nog wat andere dingen tussen die hier bij Ajax spelen"

Hij gaf ook aan dat hij sowieso al wilde blijven, waar veel mensen nog hun twijfels over hadden. Ook las ik hier iemand die de hele tijd zei dat van Rhijn wel voor het geld zou kiezen en dan naar Engeland zou gaan of naar PSV ofzo..

Maarja dat contact tot 2015 zal wel een reden hebben, hopelijk met nog een optie voor 2 jaar ofzo.
Avatar van AFCAMaster
Door AFCAMaster, vrijdag 30 maart 2012 15:18
Reactie op , vrijdag 30 maart 2012 14:29
Onbegrijpelijk. Wat is het idee hier achter? Waarom maar 3 jaar? Is dit het nieuwe beleid ofzo, om alle spelers maar tot 2015 te laten tekenen? Van Rhijn is een zeer goede speler, die al bewezen heeft het niveau aan te kunnen. Die leg je dan tot minimaal 2016 vast!?
Mee eens. Maar dat is de macht van de zaakwaarnemers. Die zien over een paar jaar een mooie deal liggen en maken de kop gek van die jongens. (veel tekengeld, sterkere positie bij t onderhandelen) Dit is helaas het "nieuwe" voetbal, Ajax wordt ook een handelshuis. Wedijveren met de grote clubs zit er voorlopig niet in aangezien wij het geld gewoon niet hebben en omdat de FIFA/UEFA geen zin heeft in problemen met deze miljarden belangen.
Avatar van pizzapunt
Door pizzapunt, vrijdag 30 maart 2012 15:14
veel tekort, wanneer meneer juist op zijn top gaat zitten is er nog meer één jaar contract. dan doe je hem voor een prikkie weg, gaat hij gratis weg of moet je gaan verlengen voor 1mil per jaar extra aan salaris! klotebeleid!
Avatar van l0l
Door l0l, vrijdag 30 maart 2012 14:57
Teken dan is, nee liever wat andere eisen er bij.
Avatar van C.Eriksen10
Door C.Eriksen10, vrijdag 30 maart 2012 14:46
Denk dat hij in de drie jaar snel een verbeterd contract tegemoet kan zien waarbij met 2 extra jaartjes inzitten. Hij is pas 20 waneer hij 22 of 23 is, is hij nog niet uitgeleerd en dan kan ajax hem weer een contract aanbieden van 3 jaar. Als je hem nu een contract tot 2016 geeft. Dan is hij 24 jaar en dat is het perfecte moment om dan transfervrij weg te gaan. Dus die drie jaar, is te kort voor zo'n jonge om meteen naar die drie je weg te willen. Dus er zit wel logica achter. EN in 2015 gaat het Fair-play beleid echt in. Dus je als club wel flexibel zijn. Als je iedereen een contract tot 2016 of langer aanbieden. En Ajax heeft dikke rode cijfer dan is het moeilijk om de financiën weer op orde te krijgen aangezien iedereen nog gewoon een lopend contract heeft.

Als je Fischer tot 2017 vastlegt is hij 23 jaar en dan loopt hij gratis de deur uit. Hij gaat dan echt niet weer verlengen, dat zie je nu bij Greg en Jan. Dus eerst een kortere contract en dan openbreken voor nog een verlengen van 3 a 4 jaartjes zodat hij als hij 23-24 nog 2 contract jaren overheeft zodat als club sterk staat als het gaat om transfersom voor een speler.
Avatar van aajjaaxxx
Door aajjaaxxx, vrijdag 30 maart 2012 14:41
Is het nou zo moeilijk om een speler voor 5 jaar vast te leggen?
Zul je net zien dat hij de komende 2/3 jaar de sterren van de hemel speelt, en dan transfervrij of voor een klein prijsje vertrekt.
Avatar van Misc1990
Door Misc1990, vrijdag 30 maart 2012 14:37
Waarom willen ze Van Rhijn Boilesen en Alderweireld tot 2015 verlengen. Gewoon tot 2017! en zodra Fischer 18 word ook tot 2017 vastleggen
Avatar van MNJ7
Door MNJ7, vrijdag 30 maart 2012 14:29
Reactie op russelboyajax, vrijdag 30 maart 2012 14:28
vindt 2015 toch wat magertjes! hopelijk heeft Ajax ook een optie in het contract opgenomen. maar goed hij gaat verlengen en dat is het belangrijkste!
dat hoop ik wel ja en anders is ajax gewoon echt achterlijk want dan moeten ze volgend jaar alweer gaan verlengen ..
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, vrijdag 30 maart 2012 14:28
vindt 2015 toch wat magertjes! hopelijk heeft Ajax ook een optie in het contract opgenomen.

maar goed hij gaat verlengen en dat is het belangrijkste!
Avatar van MNJ7
Door MNJ7, vrijdag 30 maart 2012 14:28
mooizo hij tekent iig een contract maarja had liever een contract tot 2017 gezien ... snap ajax in dit soort dingen echt niet , zelfde bij het contract van alderweireld , en als ajax nou gewoon in 2010 probeerde het contact van greg en jan had verlengt zaten we niet in deze situaties ajax leer eens wat van de clubs uit portugal...
Avatar van BjornAfca
Door BjornAfca, vrijdag 30 maart 2012 14:26
Valt me toch tegen. Ik had echt 2016 of 2017 gehoopt.