Ajax Showtime Homepage

Verhoek wil weg,en flirt met Ajax

Wesley Verhoek hoopt komende zomer de stap te kunnen maken naar een grotere club

Wesley Verhoek hoopt komende zomer de stap te kunnen maken naar een grotere club. De rechtsbuiten (24) is dit seizoen één van de uitblinkers bij ADO Den Haag en acht de tijd rijp voor een transfer. Een overstap naar Ajax sluit hij niet uit.

"Ik zit anders in elkaar dan Lex Immers, die zegt dat hij als Hagenees nooit naar Ajax zal gaan. Ik wil als voetballer het hoogste halen en dat kan ook bij Ajax", zegt de aanvaller in NUsport. Ook een avontuur in het buitenland is een optie. "Mensen denken dat ik niet zonder mijn familie in Nederland kan, maar ik red me heus wel in het buitenland. Als John het kan, kan ik het ook. Ik ben klaar voor de volgende stap."

John Verhoek, het broertje van Wesley, verruilde in de winter FC Den Bosch voor het Franse Stade Rennes. Het contract van de twee jaar oudere Wesley bij ADO loopt tot medio 2012. Hij speelt al zijn hele carrière voor de ploeg uit Den Haag.

Lees verder extern

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

R. de Boer met Men United op de CopaHet seizoen in 30 minutenDe hoofdprijs voor Viktor (Ajax TV)Fanatieke laatste training (Ajax TV)Kluivert: 'Als Ajax me belt, denk ik er zeker over na (The Post Online)'Belooft veel voor volgend seizoen' (Ajax TV)
Avatar van ELPISTOLERO
Door ELPISTOLERO, vrijdag 8 april 2011 15:57
Reactie op marvin105, vrijdag 8 april 2011 12:11
Maar hoe zien jullie Ajax dan volgend seizoen? Ik heb het idee dat vertongen el hamlap, steek, weg gaan van de basis. Ik vind verhoek dan niet zo slecht, dacht zoiets: velthuizen v.d wiel toby boula/mathijsen boilesen de zeeuw eriksen de jong verhoek huntelaar suli
Verdediging Boulahrouz is niks en Mathijsen komt nooit.

Aanval zie ik liever Ozbiliz - balvaste spits - Mertens
Avatar van Rasta
Door Rasta, vrijdag 8 april 2011 15:37
Reactie op marvin105, vrijdag 8 april 2011 12:11
Maar hoe zien jullie Ajax dan volgend seizoen? Ik heb het idee dat vertongen el hamlap, steek, weg gaan van de basis. Ik vind verhoek dan niet zo slecht, dacht zoiets: velthuizen v.d wiel toby boula/mathijsen boilesen de zeeuw eriksen de jong verhoek huntelaar suli
Vermeer ipv velthuizen (te duur en zal het niveau niet aankunnen). Boula/ mathijsen (te duur). vervangers zou ik niet zo kunnen aanwijzen. Vooralsnog Toby en Jan. Verhoek? speelt een prima seizoen maar of hij een niveau hoger aankan, dat denk ik niet. Huntelaar is te duur.
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, vrijdag 8 april 2011 14:52
verhoek is goedkoop en heeft specifieke kwaliteiten. Denk niet dat Ajax deze kans moeten laten lopen. Als het mis gaat blijft hij altijd interessant voor andere clubs waardoor je financieel bijna geen risico heb. Moet je geen monsterlijk hoog salaris geven natuurlijk.
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, vrijdag 8 april 2011 14:47
Reactie op babelientje, vrijdag 8 april 2011 13:30
Verhoek zou een goede aankoop zijn, maar dan wel in combinatie met een goede kopper in de spits, een type Huntelaar. Ik vind ook dat ajax moet proberen mertens te halen want ik blijf het een goede speler vinden. Een voorhoede Mertens-Huntelaar-Verhoek zou prachtig zijn maar het bestuur kennende zal het niet gebeuren, ten tweede is de vraag of het haalbaar is. Ajax moet minimaal proberen 2 van de spelers vast te leggen.
Weet je wat het probleem met Huntelaar is ? Die heeft door zijn leeftijd bijna geen restwaarde. Als je die voor 10 overneemt van Schalke plus je betaald een berg salaris, praat je zo over een bedrag van 20 25 miljoen. Dat zijn geen bedragen die Ajax even ophoest en ook Huntelaar is geen garantie. Sterker nog bij ons was hij al niet ideaal en bij drie andere clubs is het niet goed gegaan.

Als je dat soort bedragen gaat investeren kun je dat beter doen in een supertalent die over 4 of 5 jaar nog interessant is voor andere clubs. Daarom zou ik het niet erg vinden als Ajax zo`n bedrag bied voor Lukaku. Omdat die jongen vrijwel altijd rest waarde heeft. Ook zal hij qua salaris goedkoper zijn.

Avatar van danielp23
Door danielp23, vrijdag 8 april 2011 14:41
Reactie op FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 13:22
Als Ajax nou eens een keer slim handelt.. Barca maakte laatst bekend dat het volgend seizoen een aantal talenten verhuren zodat ze meer ervaring opdoen. Waaronder JEFFREN, dat zou een perfecte buitenspeler voor Ajax zijn! Lijkt me toch niet onmogelijk?
wat heb je er aan om een speler te huren? dan speelt hij net goed en gaat hij terug naar Barca. dan wil ik liever met özbiliz of ebecilio spelen.
ik hoop dat Ajax deze speler niet haalt veel te overschatte speler.
Avatar van ELPISTOLERO
Door ELPISTOLERO, vrijdag 8 april 2011 14:38
Hoorde dat Verhoek ook weer zo vervelend liep te doen tegen het Utrecht-publiek zondag. Vervelende kwal is het, die hele ADO-bende daar.. Geef mij maar Mertens..
Avatar van babelientje
Door babelientje, vrijdag 8 april 2011 13:30
Verhoek zou een goede aankoop zijn, maar dan wel in combinatie met een goede kopper in de spits, een type Huntelaar. Ik vind ook dat ajax moet proberen mertens te halen want ik blijf het een goede speler vinden. Een voorhoede Mertens-Huntelaar-Verhoek zou prachtig zijn maar het bestuur kennende zal het niet gebeuren, ten tweede is de vraag of het haalbaar is. Ajax moet minimaal proberen 2 van de spelers vast te leggen.
Avatar van ZwarteJood
Door ZwarteJood, vrijdag 8 april 2011 13:28
Reactie op Sualex, vrijdag 8 april 2011 13:26
Precies, iedereen die spelers als Dost graag willen die willen niet naar de Europese top. We willen terug naar de top. En geen nietstoevoegende spelers
ik kan me herinneren dat Frank de Boer Dost wilde en als er iemand wel terug naar de Europese top wil, is dat de trainer wel maar ik begrijp je heel goed.

ik zie ook liever Huntelaar terugkeren, als je toch in die categorie praat..

en over Verhoek gesproken, die zou psv verkiezen boven ons Ajax, dus de pot op met hem.

Liever Mertens op de flanken, dan Verhoek.
Avatar van Sualex
Door Sualex, vrijdag 8 april 2011 13:26
Reactie op hyun jun suk, vrijdag 8 april 2011 12:57
Laten we hopen dat die deal ook nooit rondkomt
Precies, iedereen die spelers als Dost graag willen die willen niet naar de Europese top. We willen terug naar de top. En geen nietstoevoegende spelers
Avatar van FUNKADEL!C
Door FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 13:22
Als Ajax nou eens een keer slim handelt.. Barca maakte laatst bekend dat het volgend seizoen een aantal talenten verhuren zodat ze meer ervaring opdoen. Waaronder JEFFREN, dat zou een perfecte buitenspeler voor Ajax zijn! Lijkt me toch niet onmogelijk?
Avatar van ajaxwestland
Door ajaxwestland, vrijdag 8 april 2011 13:19
Gelijk halen en dan niet wachten want dan zijn we weer is te laat zou ook effe met theo janssen en chivu gaan praten, dat zijn nl mannen die een wedstrijd kunnen winnen in ieder geval in onze competitie. De jongentjes die nu bij ons rondlopen zijn zeker talenten, het zijn alleen teveel talenten. D'r moet wat meer ervaring in en het liefst op iedere linie.
Avatar van gras
Door gras, vrijdag 8 april 2011 13:06
Reactie op FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 12:39
Toornstra vind ik het grootste talent bij ADO, zou hem wél graag zien komen inderdaad. Lindgren mag dan wel vertrekken, die weet nooit echt te overtuigen en blinkt nergens in uit.
Over Dost: hij heeft wel typische spits kwaliteiten zoals hij voor zijn man komt en steeds positie kiest, maar overtuigen doet hij niet echt...Overigens mag vdBoog's kop eraf dat hij de dragende speler van Ajax laat vertrekken zonder vervanger, of dat Dost ook was of wie dan ook.

Over Toornstra: die koppelt een extra paar longen aan tactisch inzicht. Die pass die hij laatst op Vicento gaf zag er ook weer zo simpel uit. Als je een passer op linkshalf hebt - zoals Janssen, vdHeijden of Pranjic (loos geruchtje waarschijnlijk), dan zou je prima een loper kunnen gebruiken op rechts. Zeker omdat Eriksen vooral gaten achterlaat...:) Demy zou dezelfde rol moeten invullen, maar is toch meer een aanvallende middenvelder...die vooral zijn niveau niet haalt.
Avatar van hyun jun suk
Door hyun jun suk, vrijdag 8 april 2011 12:57
Reactie op FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 12:42
Haha Dost.. Ik blijf erbij, veel te licht voor Ajax. Blij toe dat die deal niet is rondgekomen!
Laten we hopen dat die deal ook nooit rondkomt
Avatar van WinstonWeed
Door WinstonWeed, vrijdag 8 april 2011 12:52
Reactie op marvin105, vrijdag 8 april 2011 12:11
Maar hoe zien jullie Ajax dan volgend seizoen? Ik heb het idee dat vertongen el hamlap, steek, weg gaan van de basis. Ik vind verhoek dan niet zo slecht, dacht zoiets: velthuizen v.d wiel toby boula/mathijsen boilesen de zeeuw eriksen de jong verhoek huntelaar suli
Boula???? Boula???? Dat er nou nog steeds mensen op deze planeet rondlopen die om Boula roepen, ongeloofelijk!!!
Avatar van FUNKADEL!C
Door FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 12:42
Reactie op gras, vrijdag 8 april 2011 12:19
Aissati zou het wel halen hoor als 10 onder de Boer. Ben ik van overtuigd. Heeft onder van Basten ook een paar hele aardige wedstrijden gespeeld als hij niet geblesseerd was. Alleen is Eriksen intrinsiek natuurlijk een stuk beter en dus komt hij niet terug. Op links heeft Aissati niets te zoeken zoals hij onder Jol speelde, net als Eriksen die daar ook wegkwijnde. Hey, en Dost dan...die speelt niet eens bij een subtopper goed, ouwe dibbes....
Haha Dost.. Ik blijf erbij, veel te licht voor Ajax. Blij toe dat die deal niet is rondgekomen!
Avatar van FUNKADEL!C
Door FUNKADEL!C, vrijdag 8 april 2011 12:39
Reactie op hyun jun suk, vrijdag 8 april 2011 12:34
off: Toornstra in de belangstelling van fct Niet dat het jullie boeit maar.. Zo,n speler hebben wij nodig zeer goede motor op het middenveld, maar zie het weer gebeuren dat twente hem voor een paar ton ophaalt en dat hij dan uitgroeit tot een topper en dat we dan pas interesse tonen;)
Toornstra vind ik het grootste talent bij ADO, zou hem wél graag zien komen inderdaad. Lindgren mag dan wel vertrekken, die weet nooit echt te overtuigen en blinkt nergens in uit.
Avatar van hyun jun suk
Door hyun jun suk, vrijdag 8 april 2011 12:34
off: Toornstra in de belangstelling van fct

Niet dat het jullie boeit maar..
Zo,n speler hebben wij nodig zeer goede motor op het middenveld, maar zie het weer gebeuren dat twente hem voor een paar ton ophaalt en dat hij dan uitgroeit tot een topper en dat we dan pas interesse tonen;)
Avatar van gras
Door gras, vrijdag 8 april 2011 12:19
Reactie op JeRooney, vrijdag 8 april 2011 12:10
Verrassend vind ik het niet meer... Hij heeft een half seizoen echt top gespeeld bij Heerenveen. Hierna is hij onze kant op gekomen voor 16+ miljoen... Buiten dat half jaar om hebben wij geen wedstrijd van hem gezien of gevolgt. Was dus puur de grootste spelersivestering op basis van dat half jaar bij Heerenveen. Vindt ik persoonlijk niet verantwoord aangezien je niks van die jongen kent verder. Is hij opgewassen tegen druk bijvoorbeeld. Bij Ajax moet je presteren en bij Heerenveen mag je presteren. Beetje een gevalletje Aissati. Bij een subtopper speelt hij uitermate goed dat elke topclub in NL hem wel wil hebben. Maar bij PiSVee en Ajax kwam het er niet meer uit. Vind de terugval dus niet erg verrassend maar dat er helemaal niks meer over zou zijn van de Sulejmani in de Heerenveen periode verbaasd mij wel.
Aissati zou het wel halen hoor als 10 onder de Boer. Ben ik van overtuigd. Heeft onder van Basten ook een paar hele aardige wedstrijden gespeeld als hij niet geblesseerd was.

Alleen is Eriksen intrinsiek natuurlijk een stuk beter en dus komt hij niet terug. Op links heeft Aissati niets te zoeken zoals hij onder Jol speelde, net als Eriksen die daar ook wegkwijnde.

Hey, en Dost dan...die speelt niet eens bij een subtopper goed, ouwe dibbes....
Avatar van HeinJan
Door HeinJan, vrijdag 8 april 2011 12:15
Reactie op gras, vrijdag 8 april 2011 11:38
Compleet mee eens. Kennedy heb ik bij Twente ook prima gecurfde voorzetten zien geven. Nu is Verhoek qua karakter wel het tegenovergestelde. Die zal niet snel bleu en timide spelen. Kennedy raakte echt verlamd door zijn vormcrisis en durfde enkel nog tikkie terug te doen. De hamvraag bij Verhoek is of hij zijn voorzet in stelling kan brengen, precies wat jij bedoelt. En zonder versnelling en passeeractie wordt dat erg lastig. Hij zal ballen erg goed moeten aannemen om zsm te kunnen voorzetten, en juist die handelingssnelheid is een probleem bij subtoppers die op latere leeftijd binnenkomen. Soetaers had ook een pracht voorzet, maar niet bij Ajax... Voordeel van Verhoek is wel zijn voorzet met links...Hij hoeft geen wereld passeeractie te hebben daardoor. Als er geen ruimte is buitenom, kapt hij gewoon terug om met links voor te geven. Dat is bijna niet te verdedigen. En als een back die voorzet er per se uit wil halen, dan is het voor Verhoek makkelijker om buitenom dat metertje te pakken voor ene voorzet met rechts. Als er een kopsterke spits komt kun je de gok nemen, maar hij neigt naar een breedte-aankoop.
Ik zou het geen vervelende breedte-aankoop vinden. Nu hebben we minder op de bank zitten. Ook lijkt het mij erg vreemd dat Verhoek het minder goed gaat doen dan Sulejmani, Sulejmani ontbreekt het nl aan rust en overzicht in zijn spel. Hij heeft niet genoeg voetbalintelligentie, terwijl Verhoek, zoals jij al meldde, de voorzetten ook voor het goal krijgt als hij zijn directe tegenstander niet kan passeren. Verder vult Verhoek de positie rechtbuiten op zich al beter in, Sulejmani vult hem in als een verkapte spits en wacht constant op dat ene steekballetje tussendoor waar hij achteraan kan sprinten. Kennedy heb je al genoeg over gezegd en van Soetaers en Sikora was het toch eigenlijk wel vreemd dat ze het niet hebben gered. Deden het allebei goed, waren snel en explosief, goed schot en een goede voorzet. Ik vind niet dat het je er van moet weerhouden om Verhoek voor een relatief laag bedrag aan te trekken, als je dan ook nog Boerrigter haalt, zit je in aanvallende opties in ieder geval goed en kan je ook varieren op de flanken. Iets waarmee je tegenstanders kan bespelen. Nu zijn dezelfde spelers elke keer weer gedwongen om op dezelfde flank te spelen, waarbij Sulejmani dus geen echte flankspeler is.
Avatar van MaarheezeAjax
Door MaarheezeAjax, vrijdag 8 april 2011 12:14
Reactie op marvin105, vrijdag 8 april 2011 12:11
Maar hoe zien jullie Ajax dan volgend seizoen? Ik heb het idee dat vertongen el hamlap, steek, weg gaan van de basis. Ik vind verhoek dan niet zo slecht, dacht zoiets: velthuizen v.d wiel toby boula/mathijsen boilesen de zeeuw eriksen de jong verhoek huntelaar suli
Marco borsato heeft er ooit een liedje over geschrevne

'de meeste dromen zijn bedrog'

Huntelaar, was het maar!