Ajax Showtime Homepage
Inloggen | Registreren | Wachtwoord vergeten

Nieuwe slogan voor Ajax

  • Door sv
  • , maandag 8 februari 2010 12:16
  • ,
  • , Bron: AT5

Ajax gaat de slogan 'Ik ben Ajacied' veranderen in 'Wij zijn Ajax'. Dat zei commercieel directeur Henri Van der Aat zondagavond in het programma Studio Ajax. De nieuwe slogan moet transparanter zijn.

Klik hier om de uitzending met Van der Aat te bekijken.

Plaats een reactie

Login om een reactie te kunnen plaatsen.

Reacties

Avatar van theAFCAboy
Door theAFCAboy, woensdag 10 februari 2010 23:56
Reactie op mr1060, woensdag 10 februari 2010 23:50
Maar wat ik me ook afvraag is, snappen hun ook wel dat het niet allemaal in 6 maanden kan veranderen? Bijv we moetten van spelers af dat is overduidelijk. Maar wie wil nou weg bij Ajax? Ze verdiennen super veel geld, en wat doen ze er voor, juist niks. Daarom heeft het tijd nodig om onze club ''op te schonen''. Spelers als Wieleart die raak je pas over half jaar/ jaar pas kwijt. Maar kijk naar Bouhla die hebben we ook niet gehaald mss ook wel goed mss wel niet. Ik denk dat er nu ook 3x na gedacht word voordat er een speler gehaald gaat worden. En niet met paniek aankopen zoals Wieleart Luque Sno. En wil het beter gaan met de club en willen wij klasse spelers kopen dan kan dat pas als die gold diggers weg gaan bij ons!
Voledig mee eens!
Avatar van mr1060
Door mr1060, woensdag 10 februari 2010 23:50
Reactie op Rockslide, woensdag 10 februari 2010 19:41
Ik snap dat Vak410 het mogelijk als 'gestolen' kan ervaren. Maar Ajax is niet het bezit van Vak410, maar van iedereen die zich op welke wijze met Ajax verbonden voelt. En hoe wil jij dan als Vak410 betrokken worden? Dat ze gaan vragen of ze de naam mogen gebruiken? Ik snap niet echt wat je wil. Daarnaast denk je dat de bobo's zelf ook niet willen dat het aankoopbeleid, scouting en jeugd beter worden. Dat maakt hun het leven veel makkelijker. Als we 2x per 3 jaar kampioen worden, dan blijven de supporters, sponsors en merchandising-inkomsten komen, dus hebben hun ook een makkelijk leven. Daarnaast hoe zie jij Ajax zonder bobo's voor je? Een supporter maar Algemeen Directeur maken, en als Emanuelson een slechte bal geeft ,hem verkopen en een nieuwe speler terughalen? Ook in de jaren 70 had Ajax een voorzitter en een penningmeester en dergelijke. Bobo's zijn er dus altijd. Michael van Praag is ook een bobo, maar toch populair. En hoe weet je nou dat Ajax zich niet op de belangrijke dingen richt? We zien toch allemaal dat er verbetering gaande is. Alleen tastbare elementen moeten er ook zijn, omdat de directie anders het gemekker krijgt 'er gebeurt niets'.
Maar wat ik me ook afvraag is, snappen hun ook wel dat het niet allemaal in 6 maanden kan veranderen? Bijv we moetten van spelers af dat is overduidelijk. Maar wie wil nou weg bij Ajax? Ze verdiennen super veel geld, en wat doen ze er voor, juist niks. Daarom heeft het tijd nodig om onze club ''op te schonen''. Spelers als Wieleart die raak je pas over half jaar/ jaar pas kwijt. Maar kijk naar Bouhla die hebben we ook niet gehaald mss ook wel goed mss wel niet. Ik denk dat er nu ook 3x na gedacht word voordat er een speler gehaald gaat worden. En niet met paniek aankopen zoals Wieleart Luque Sno. En wil het beter gaan met de club en willen wij klasse spelers kopen dan kan dat pas als die gold diggers weg gaan bij ons!
Avatar van Rockslide
Door Rockslide, woensdag 10 februari 2010 19:41
Reactie op theAFCAboy, woensdag 10 februari 2010 15:53
Jij begrijpt mij echt niet. Wij willen het beste voor de club, de spelers en vooral voor de supporters. Ajax moet niet alleen maar bezig zijn met geld. De slogan 'Wij zijn Ajax' zou best kunnen. Maar dan moet Ajax ons daar helemaal mee betrekken. Gezamelijk Ajax. op deze manier komt het over als een slogan die van ons wordt gejat, puur om mensen te trekken en zo weer geld te verdienen. Wij van 410 ervaren het soms als Wij tegen de rest. Ajax moet 1 worden. Supporters, spelers, directie, alles. Alles moet beter. Aankoopbeleid, ruimte voor supporters, luisteren naar onze wensen, goede scouting, goede jeugd. Daarom hebben wij ook de haat aan al dat geld, die bobo's etc. We meoten terug naar die oude, goede tijd. We vechten al jaren lang. Het moet ook eens klaar wezen. Ajax moet 1 Ajax worden. en dat is een lang proces. Want momenteel kijken we nog met afschuw naar het bestuur etc. Nogmaals, Wij zijn Ajax kan best, maar doe het dan samen. En richt je echt eens op de belangrijke dingen. Van woorden hebben we nu wel genoeg. Daarom hekel ik ook dit idee eigenlijk.
Ik snap dat Vak410 het mogelijk als 'gestolen' kan ervaren. Maar Ajax is niet het bezit van Vak410, maar van iedereen die zich op welke wijze met Ajax verbonden voelt. En hoe wil jij dan als Vak410 betrokken worden? Dat ze gaan vragen of ze de naam mogen gebruiken? Ik snap niet echt wat je wil.

Daarnaast denk je dat de bobo's zelf ook niet willen dat het aankoopbeleid, scouting en jeugd beter worden. Dat maakt hun het leven veel makkelijker. Als we 2x per 3 jaar kampioen worden, dan blijven de supporters, sponsors en merchandising-inkomsten komen, dus hebben hun ook een makkelijk leven.

Daarnaast hoe zie jij Ajax zonder bobo's voor je? Een supporter maar Algemeen Directeur maken, en als Emanuelson een slechte bal geeft ,hem verkopen en een nieuwe speler terughalen? Ook in de jaren 70 had Ajax een voorzitter en een penningmeester en dergelijke. Bobo's zijn er dus altijd. Michael van Praag is ook een bobo, maar toch populair.

En hoe weet je nou dat Ajax zich niet op de belangrijke dingen richt? We zien toch allemaal dat er verbetering gaande is. Alleen tastbare elementen moeten er ook zijn, omdat de directie anders het gemekker krijgt 'er gebeurt niets'.
Avatar van mr1060
Door mr1060, woensdag 10 februari 2010 16:23
Reactie op Rogyros, woensdag 10 februari 2010 15:22
Goed, ik heb dat stukje gelezen. Nog los van de treurige spelfouten; dit geeft wel aan waar jij en die vriendjes van je staan. Vak 410 zorgt voor een geweldige sfeer, maar dit soort dom geneuzel zegt genoeg over jou en de schrijver. Op deze manier kan het bestuur nooit wat goed doen. Lees mijn stukje dan maar eens. Want veel supporters zullen zich totaal niet kunnen vinden in de tekst op de door jou genoemde website. Wat wil je dan? Een club zonder directie? Dat is hetzelfde als een elftal zonder coach.
Ik heb eventjes alles terug gelezen maar wat je zegt ben ik wel voledig eens!
Avatar van theAFCAboy
Door theAFCAboy, woensdag 10 februari 2010 15:53
Reactie op Rogyros, woensdag 10 februari 2010 15:22
Goed, ik heb dat stukje gelezen. Nog los van de treurige spelfouten; dit geeft wel aan waar jij en die vriendjes van je staan. Vak 410 zorgt voor een geweldige sfeer, maar dit soort dom geneuzel zegt genoeg over jou en de schrijver. Op deze manier kan het bestuur nooit wat goed doen. Lees mijn stukje dan maar eens. Want veel supporters zullen zich totaal niet kunnen vinden in de tekst op de door jou genoemde website. Wat wil je dan? Een club zonder directie? Dat is hetzelfde als een elftal zonder coach.
Jij begrijpt mij echt niet.

Wij willen het beste voor de club, de spelers en vooral voor de supporters. Ajax moet niet alleen maar bezig zijn met geld.

De slogan 'Wij zijn Ajax' zou best kunnen. Maar dan moet Ajax ons daar helemaal mee betrekken. Gezamelijk Ajax.

op deze manier komt het over als een slogan die van ons wordt gejat, puur om mensen te trekken en zo weer geld te verdienen. Wij van 410 ervaren het soms als Wij tegen de rest.

Ajax moet 1 worden. Supporters, spelers, directie, alles. Alles moet beter. Aankoopbeleid, ruimte voor supporters, luisteren naar onze wensen, goede scouting, goede jeugd. Daarom hebben wij ook de haat aan al dat geld, die bobo's etc. We meoten terug naar die oude, goede tijd.

We vechten al jaren lang. Het moet ook eens klaar wezen. Ajax moet 1 Ajax worden. en dat is een lang proces. Want momenteel kijken we nog met afschuw naar het bestuur etc.

Nogmaals, Wij zijn Ajax kan best, maar doe het dan samen. En richt je echt eens op de belangrijke dingen. Van woorden hebben we nu wel genoeg. Daarom hekel ik ook dit idee eigenlijk.
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, woensdag 10 februari 2010 15:23
Reactie op yordiwieland, woensdag 10 februari 2010 09:52
dit straalt weer het stukje arrogantie uit :D prachtig.. WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!
Volledig eens. Ik hoop dat ze deze slogan jaren vasthouden.
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, woensdag 10 februari 2010 15:22
Reactie op theAFCAboy, woensdag 10 februari 2010 14:37
Ik bedoel alle supporters. Lees dit eens op de site van vak 410. Bedoelt voor alle supporters : http://www.vak410.nl/main/?p=4488
Goed, ik heb dat stukje gelezen. Nog los van de treurige spelfouten; dit geeft wel aan waar jij en die vriendjes van je staan. Vak 410 zorgt voor een geweldige sfeer, maar dit soort dom geneuzel zegt genoeg over jou en de schrijver. Op deze manier kan het bestuur nooit wat goed doen. Lees mijn stukje dan maar eens. Want veel supporters zullen zich totaal niet kunnen vinden in de tekst op de door jou genoemde website.

Wat wil je dan? Een club zonder directie? Dat is hetzelfde als een elftal zonder coach.
Avatar van theAFCAboy
Door theAFCAboy, woensdag 10 februari 2010 14:37
Reactie op mickdv, woensdag 10 februari 2010 11:21
Mensen als theAFCAboy moeten echt een keer hun hersenen gaan gebruiken, alleen de mensen die in DIE vakken zitten is Ajax? Rot toch op man. Zijn genoeg mensen in die vakken die net 2jaar bij Ajax zitten, je vergeet alle andere mensen die de hele wereld over reizen voor Ajax en thuis niet in een van de sfeer vakken wil zitten door bepaalde redenen. Dat soort opmerkingen maken me zo boos, alsof je meer ajacied bent als je een liedje zing. Bullshit.
Ik bedoel alle supporters.

Lees dit eens op de site van vak 410. Bedoelt voor alle supporters :

http://www.vak410.nl/main/?p=4488
Avatar van mickdv
Door mickdv, woensdag 10 februari 2010 11:21
Reactie op theAFCAboy, dinsdag 9 februari 2010 20:08
Wij als supporters. Wij zijn Ajax. Vak 410, F-side, North support en Sth-crew. Dat is Ajax. Niet dat bestuur en al die bobo's! alles gaat maar om geld! 'Against modern football'
Mensen als theAFCAboy moeten echt een keer hun hersenen gaan gebruiken, alleen de mensen die in DIE vakken zitten is Ajax? Rot toch op man.

Zijn genoeg mensen in die vakken die net 2jaar bij Ajax zitten, je vergeet alle andere mensen die de hele wereld over reizen voor Ajax en thuis niet in een van de sfeer vakken wil zitten door bepaalde redenen.
Dat soort opmerkingen maken me zo boos, alsof je meer ajacied bent als je een liedje zing. Bullshit.
Avatar van marcoocoo
Door marcoocoo, woensdag 10 februari 2010 11:19
krijgen de scc-houders een mooie poster?
Avatar van jodenAFCA
Door jodenAFCA, woensdag 10 februari 2010 10:45
Mooie posters komen er dan
Avatar van yordiwieland
Door yordiwieland, woensdag 10 februari 2010 09:52
dit straalt weer het stukje arrogantie uit :D prachtig.. WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, woensdag 10 februari 2010 09:41
Reactie op theAFCAboy, dinsdag 9 februari 2010 20:08
Wij als supporters. Wij zijn Ajax. Vak 410, F-side, North support en Sth-crew. Dat is Ajax. Niet dat bestuur en al die bobo's! alles gaat maar om geld! 'Against modern football'
Against modern football... In 1995 speelde AJAX het meest moderne voetbal dat er bestond. Toen juichte jij zeker wel toen AJAX de wereld veroverde. Nu is AJAX een zeer moderne voetbalclub en wil proberen weer wat successen te halen. Dat kan niet met jaren 70 voetbal. Dat ging nogal wat langzaam. Als AJAX nu weer succes haalt, dan juich jij zeker het hardst voor AJAX? Dacht ik al...

Gelul over bobo's. Iedere club, iedere organisatie moet geleid worden. En met VdBoog zie je toch duidelijk een man met een gezonde visie op de club, en met Jol heeft ie gelijk een superklasbak aan zijn zijde. Als AJAX enig succes wil hebben, dan heb je geld nodig. Als je een club wil waar ze leunen op de charme van het verleden, dan moet je eens in de eerste divisie kijken. GA Eagles is een prachtige club (dat meen ik echt), maar als je hun stadion ziet, dat is volledig uit de tijd. Daar is weinig geld uit de genereren, en dus kun je geen goede spelers halen. Geld is nu eenmaal een belangrijke drijfveer. VdAat probeert zo een herkenbaardere en transparantere slogan te creëren, waardoor AJAX meer als eenheid en sterk merk kan worden geprofileerd. Als dat meer geld oplevert, dan kom je weer wat verder. Want, daar gaat het om: WIJ WILLEN SUCCESSEN!!!

En niet alleen vak 410 en f-side is AJAX. Iedereen die de club een warm hart toedraagt, ook de niet-seizoenkaarthouders. Ze hebben er alleen weinig over te zeggen (net als de harde kern supporters), en dat is maar goed ook.
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, dinsdag 9 februari 2010 21:11
Reactie op herman, dinsdag 9 februari 2010 20:31
ik ben ajacied ik ben geen wij wij zijn ajacieden
Daarom is de slogan ook: WIJ ZIJN AJAX. Niet wij zijn ajacieden.

Lezen...
Avatar van herman
Door herman, dinsdag 9 februari 2010 20:31
ik ben ajacied
ik ben geen wij
wij zijn ajacieden
Avatar van theAFCAboy
Door theAFCAboy, dinsdag 9 februari 2010 20:08
Reactie op chollie, dinsdag 9 februari 2010 20:02
Lees nou rustig je eigen reactie eens goed en vertel me dan wie je bedoelt met ''ons'' ons en wij ligt niet zover uit elkaar hoor. doe je ogen dicht en wat je dan ziet is van jou, de rest is van ons.
Wij als supporters. Wij zijn Ajax. Vak 410, F-side, North support en Sth-crew. Dat is Ajax.

Niet dat bestuur en al die bobo's! alles gaat maar om geld!

'Against modern football'

Avatar van chollie
Door chollie, dinsdag 9 februari 2010 20:02
Reactie op theAFCAboy, maandag 8 februari 2010 22:04
Dat is gvd van ons meneer de geldwolf!
Lees nou rustig je eigen reactie eens goed en vertel me dan wie je bedoelt met ''ons''

ons en wij ligt niet zover uit elkaar hoor.

doe je ogen dicht en wat je dan ziet is van jou, de rest is van ons.
Avatar van litmanen84
Door litmanen84, dinsdag 9 februari 2010 15:40
Goede pay-off. Eentje die je met heel veel soorten beelden kunt combineren. Bijvoorbeeld met beelden van momenten dat je succesvol bent op het veld en prijzen pakt, maar ook als je iets voor de maatschappij doet. Ook dan past het zinnetje 'Wij zijn Ajax.' er goed bij. Elk compliment over jezelf kun je met die pay-off eindigen, heel handig ;)
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, dinsdag 9 februari 2010 14:07
Soms lijkt het net of hier alleen maar kleuters hier reageren. Ik las dit bericht en gelijk vermoedde ik dat heel veel mensen hierop negatief reageren. Zo zielig. Het is nooit goed, altijd is er hier wat te zeiken. Het is toch prima dat ze dit doen. Wat maakt het uit. Ik vind het een prima slogan.

Altijd maar negatief lullen. Ik snap niet dat deze knakkers die zich hier AJAXfans noemen, daar niet moe van worden.

Dus: niet zo negatief, want WIJ ZIJN AJAX!!!!
Avatar van CrazyJew
Door CrazyJew, dinsdag 9 februari 2010 12:45
Gaat nergens over, zorg liever dat die financiele problemen opgelost worden dan dit soort onzinnege teksten de wereld in te helpen

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

FC Update voetbalnieuws