Ajax Showtime Homepage
Inloggen | Registreren | Wachtwoord vergeten

De Zeeuw ziet nog titelkansen

Demy de Zeeuw constateerde na de thuiszege van Ajax op FC Twente (3-0) dat de Amsterdammers weer kans maken op de tweede plek in de eredivisie. Zelfs de landstitel sloot de middenvelder niet uit.

Ajax verkleinde door de zege het gat met de Tukkers tot zes punten. Koploper PSV koestert nog altijd negen punten voorsprong op de Amsterdammers.

''Ik denk het wel'', antwoordde De Zeeuw tegenover Eredivisie Live desondanks op de vraag of Ajax nog in aanmerking komt voor het kampioenschap. ''FC Twente en PSV spelen nog tegen elkaar en wij krijgen PSV ook nog thuis'', redeneerde hij.

Toch leek het duel in de Arena de eerste twintig minuten voor de ploeg van De Zeeuw geheel de andere kant op te gaan. ''Zij kregen toen twee hele grote kansen. Daar komen wij goed weg want anders wordt het een hele moeilijke middag.'' (tekst: ANP)

Plaats een reactie

Login om een reactie te kunnen plaatsen.

Reacties

Avatar van Rogyros
Door Rogyros, dinsdag 9 februari 2010 15:04
AJAX speelde een prachtige wedstrijd afgelopen zondag. Ik vond iedereen een ruime voldoende hebben. Lindgren moest wel even wennen aan Perez het eerste kwartier, maar daarna liep het goed. Anita speelde een hele knappe wedstrijd vond ik. Zeer taakbewust (zoals altijd), Ruiz had het moeilijk met hem, en opbouwend hielp hij ook goed mee. Vertonghen was helemaal fenomenaal. Wat was hij goed afgelopen zondag. Ik was het eindelijk een keer eens met Hugo Borst.
Avatar van ajaxJodin
Door ajaxJodin, dinsdag 9 februari 2010 14:22
Stel ajax komt gelijk met psv,worden wij kampioen omdat we meer hebben gescoort dan zou mooi en pijnlijk zijn voor psv.
Avatar van SalvaRey
Door SalvaRey, dinsdag 9 februari 2010 00:06
Reactie op mr1060, maandag 8 februari 2010 18:37
Zie jij Psv ( met al hun geluk steeds ) verliezen van al die teams? Nee ze verliezen mss van ons spelen gelijk tege Feyenoord en Az en dat was het.
De ambitie mag blijven, maar realistisch gezien hebben we de landstitel tegen NAC verspeeld. Het is nu aan Jol om te bouwen aan het elftal. Wat overbodige spelers (gezien de status aan het begin van het seizoen) laten spelen op plekken waar gaten vallen. Zoals Waterreus al zei tijdens studio voetbal.. een coach zou eens met spelers moeten werken die eigenlijk al zijn afgeschreven. Wellicht zijn ze dan van waardevolle betekenis voor Ajax (zie Oleguer en Lindgren recentelijk) of eventueel aantrekkelijk maken voor een kopende partij.
Avatar van mr1060
Door mr1060, maandag 8 februari 2010 18:37
Reactie op afcklaasf, maandag 8 februari 2010 15:27
idd , hoop dat psv punten gaan verspelen tegen ons,hveen feynooit az en groningen. twente heb je weinig aan. als je de programma's bekijkt hebben wij ckr nog wel een kans alleen zul je vanaf zaterdag alles moeten winnen. wat ckr mogelijk is.
Zie jij Psv ( met al hun geluk steeds ) verliezen van al die teams? Nee ze verliezen mss van ons spelen gelijk tege Feyenoord en Az en dat was het.
Avatar van mr1060
Door mr1060, maandag 8 februari 2010 18:35
Reactie op djaxax1, maandag 8 februari 2010 15:34
Ajax moet alles winnen en hopen dat Twentse boeruh en Pisvee punten verliezen.. "Het zijn maar 6 en 9 punten",( 2 en 3 wedstrijden winnen of verliezen)
Ja wij moetten ze ook nog maar is winnen hea, zie jij ons alles winnen ondanks op papier ons makkelijke schema?
Avatar van leeke
Door leeke, maandag 8 februari 2010 18:34
Reactie op RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 15:42
Omdat ik Anita geen linksback is en we weten nog niet of Atouba funcioneert of niet. En om dan alleen Blind te hebben is wat schaars. Daarom zeg ik ook; pas iets kopen als Atouba niets blijkt te zijn.
als anita daar een heel seizoen speelt,dan kan hij daar ook volgend seizoen spelen+blind+atouba+verthongen en dan hebben we jong ajax nog,dus voldoende mogelijkheden,
Avatar van theAFCAboy
Door theAFCAboy, maandag 8 februari 2010 18:33
Pisvee ook winnen, hopen dat twente tegen pisvee gelijk speelt, hopen dat zij verder ook nog een foutje maken..

En wij moeten alles winnen. Verlies je nu een wedstrijd dan is het gedaan .. Volle bak erop tegen Heerenveen, Utrecht etc.
Avatar van RafaelvdVaart
Door RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 15:42
Reactie op leeke, maandag 8 februari 2010 12:02
waarom een overbodige aankoop voor die positie....je hebt volgend seizoen blind terug,en dan nog anita.dus oprotten met een overbodige aankoop.
Omdat ik Anita geen linksback is en we weten nog niet of Atouba funcioneert of niet. En om dan alleen Blind te hebben is wat schaars. Daarom zeg ik ook; pas iets kopen als Atouba niets blijkt te zijn.
Avatar van djaxax1
Door djaxax1, maandag 8 februari 2010 15:34
Ajax moet alles winnen en hopen dat Twentse boeruh en Pisvee punten verliezen..

"Het zijn maar 6 en 9 punten",( 2 en 3 wedstrijden winnen of verliezen)
Avatar van afcklaasf
Door afcklaasf, maandag 8 februari 2010 15:27
Reactie op Sazzz, maandag 8 februari 2010 15:15
Beetje een rare redenatie... PSV moet nog tegen Twente... leuk als de één verliest, maar dat houdt dan wel weer in dat de ander weer belangrijke punten pakt...
idd , hoop dat psv punten gaan verspelen tegen ons,hveen feynooit az en groningen. twente heb je weinig aan. als je de programma's bekijkt hebben wij ckr nog wel een kans alleen zul je vanaf zaterdag alles moeten winnen. wat ckr mogelijk is.
Avatar van Sazzz
Door Sazzz, maandag 8 februari 2010 15:15
Beetje een rare redenatie... PSV moet nog tegen Twente... leuk als de één verliest, maar dat houdt dan wel weer in dat de ander weer belangrijke punten pakt...
Avatar van supernili
Door supernili, maandag 8 februari 2010 12:23
Reactie op AFCALeusden, zondag 7 februari 2010 22:40
maar is hij aankomende zomer transfervrij of het jaar erop?
op de site van vvv staat dat hij tot juli 2010 onder contract staat en dus in de zomer transfervrij is. Ik vind dit echt een ideale kans maar ja.... ik werk niet bij ajax:)
Avatar van leeke
Door leeke, maandag 8 februari 2010 12:02
Reactie op RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 11:52
Ben ik het ook helemaal mee eens, zeker voor een gemaakte linskback doet hij het vaak goed. Bovendien hebben we ook niets beters op het moment. Maar als Atouba fit is blijf ik erbij dat die erin moet komen. In ieder geval om is een oordeel te kunnen geven. Want iedereen heeft zijn mening al klaar zonder dat hij ook maar een paar wedstrijden achter elkaar heeft gevoetbalt. Als je zoveel wedstrijden voor Kameroen, HSV en de Spurs hebt gespeeld moet je toch van waarde kunnen zijn voor Ajax? Bovendien kent Jol hem goed dus weet hij wat er in huis is gehaald. Als Atouba niet functioneert zo snel mogelijk verkopen, want hij kost te veel geld om op de bank te laten zitten. Dan een linksback erbij kopen; want Vertonghen en Emanuelson zijn geen backs. Dan heb je Anita, Blind en nog een aankoop die het mogen uitvechten op die positie.
waarom een overbodige aankoop voor die positie....je hebt volgend seizoen blind terug,en dan nog anita.dus oprotten met een overbodige aankoop.
Avatar van RafaelvdVaart
Door RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 11:52
Reactie op SalvaRey, maandag 8 februari 2010 11:13
Ik vind Vurnon voor een gecreerde linksback helemaal niet slecht fungeren. Hij zal alleen beter zijn momenten moeten kiezen. Vaak is hij net een stap te laat bij de tegenstander. Bovendien is Vurnon nog een jonge speler en zit er veel potentie in hem. Zoals elpresidente al zegt, er mag wel met wat meer respect over die jongen worden gepraat. Als hij weer eens waardevol is geweest, staat iedereen weer mee te juichen. Bovendien ben ik van mening dat hij als middenvelder naast de Zeeuw uitstekend zou fungeren. Hij heeft net zo'n loopvermogen, is fysiek sterk, maar moet alleen zijn momenten kiezen. Helaas voor hem heeft Ajax met Enoh, Lindgren en Gabri goede concurrenten naast zich.
Ben ik het ook helemaal mee eens, zeker voor een gemaakte linskback doet hij het vaak goed. Bovendien hebben we ook niets beters op het moment.

Maar als Atouba fit is blijf ik erbij dat die erin moet komen. In ieder geval om is een oordeel te kunnen geven. Want iedereen heeft zijn mening al klaar zonder dat hij ook maar een paar wedstrijden achter elkaar heeft gevoetbalt. Als je zoveel wedstrijden voor Kameroen, HSV en de Spurs hebt gespeeld moet je toch van waarde kunnen zijn voor Ajax? Bovendien kent Jol hem goed dus weet hij wat er in huis is gehaald.

Als Atouba niet functioneert zo snel mogelijk verkopen, want hij kost te veel geld om op de bank te laten zitten. Dan een linksback erbij kopen; want Vertonghen en Emanuelson zijn geen backs. Dan heb je Anita, Blind en nog een aankoop die het mogen uitvechten op die positie.
Avatar van SalvaRey
Door SalvaRey, maandag 8 februari 2010 11:13
Reactie op RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 10:23
Ach Anita is een degelijke speler om erbij te hebben. En heeft regelmatig erg sterke wedstrijden erbij zitten, maar helaas zakt hij ook te vaak door het ijs in mijn ogen. Het is gewoon geen linksback. En voor ons middenveld komt hij kwaliteit tekort. Centraal achterin zou ik hem al helemaal niet zetten. De laatste wedstrijd die we thuis verloren; inderdaad tegen Heerenveen. En wie stond er toen centraal achterin? Anita. Niet dat het zijn schuld was ofzo, maar het zag er toch gewoon niet uit; Sibon die drie keer zo groot is die gedek moet worden door hem. Ik weet zeker dat het mis gaat als we dat nog eens doen. Ik zou voor deze opstelling kiezen; Stekelenburg; Vd Wiel, Oleguer, Wielaert, Anita; Lindgren, De Zeeuw, Lodeiro / De Jong; Rommedahl, Pantelic, Suarez. Vertonghen, Alderweireld, Emanuelson en Enoh kunnen niet meespelen. Gabri speelt niet als De Zeeuw speelt bij Jol. En ik heb liever Lodeiro denk ik, al speelde de Jong gisteren ook niet zo matig als anders. Wielaert centraal achterin. Niet omdat ik hem zo geweldig vind, maar dan kan de rest grotendeels blijven staan en hij kan echt wel voetballen. Voor een wedstrijdje als deze een goede optie.
Ik vind Vurnon voor een gecreerde linksback helemaal niet slecht fungeren. Hij zal alleen beter zijn momenten moeten kiezen. Vaak is hij net een stap te laat bij de tegenstander. Bovendien is Vurnon nog een jonge speler en zit er veel potentie in hem. Zoals elpresidente al zegt, er mag wel met wat meer respect over die jongen worden gepraat. Als hij weer eens waardevol is geweest, staat iedereen weer mee te juichen.

Bovendien ben ik van mening dat hij als middenvelder naast de Zeeuw uitstekend zou fungeren. Hij heeft net zo'n loopvermogen, is fysiek sterk, maar moet alleen zijn momenten kiezen. Helaas voor hem heeft Ajax met Enoh, Lindgren en Gabri goede concurrenten naast zich.
Avatar van leeke
Door leeke, maandag 8 februari 2010 10:42
Reactie op RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 10:23
Ach Anita is een degelijke speler om erbij te hebben. En heeft regelmatig erg sterke wedstrijden erbij zitten, maar helaas zakt hij ook te vaak door het ijs in mijn ogen. Het is gewoon geen linksback. En voor ons middenveld komt hij kwaliteit tekort. Centraal achterin zou ik hem al helemaal niet zetten. De laatste wedstrijd die we thuis verloren; inderdaad tegen Heerenveen. En wie stond er toen centraal achterin? Anita. Niet dat het zijn schuld was ofzo, maar het zag er toch gewoon niet uit; Sibon die drie keer zo groot is die gedek moet worden door hem. Ik weet zeker dat het mis gaat als we dat nog eens doen. Ik zou voor deze opstelling kiezen; Stekelenburg; Vd Wiel, Oleguer, Wielaert, Anita; Lindgren, De Zeeuw, Lodeiro / De Jong; Rommedahl, Pantelic, Suarez. Vertonghen, Alderweireld, Emanuelson en Enoh kunnen niet meespelen. Gabri speelt niet als De Zeeuw speelt bij Jol. En ik heb liever Lodeiro denk ik, al speelde de Jong gisteren ook niet zo matig als anders. Wielaert centraal achterin. Niet omdat ik hem zo geweldig vind, maar dan kan de rest grotendeels blijven staan en hij kan echt wel voetballen. Voor een wedstrijdje als deze een goede optie.
ik zou lindgren een positie naar achteren zetten(deed hij prima bij mvb)en dan zou ik WEL voor gabri-lodeiro(de jong)-de zeeuw gaan.prima middenveld niets mis mee.
Avatar van RafaelvdVaart
Door RafaelvdVaart, maandag 8 februari 2010 10:23
Reactie op elpresidente, maandag 8 februari 2010 09:51
Er mag wel met iets meer respect over Anita worden gepraat hier op de site. De jongen is een hele complete en degelijke voetballer , werkt zijn ballen eraf elke wedstrijd en doet het meer dan regelmatig naar behoren op welke positie hij ook word gezet. Speelde gister tegen ruiz ook weer een goeie wedstrijd werd 2x gepasseerd wat helemaal niet zo schande is tegen de meest opvallende speler in deze competitie na Suarez. Ik zou als iedereen fit is hem geen basis speler maken maar het is een handige speler om in je selectie te hebben. Ik vind je opstelling trouwens wel goed daar niet van. Misschien de Jong laten staan want ik vind hem toch beter spelen de laatste wedstrijden.
Ach Anita is een degelijke speler om erbij te hebben. En heeft regelmatig erg sterke wedstrijden erbij zitten, maar helaas zakt hij ook te vaak door het ijs in mijn ogen. Het is gewoon geen linksback. En voor ons middenveld komt hij kwaliteit tekort. Centraal achterin zou ik hem al helemaal niet zetten. De laatste wedstrijd die we thuis verloren; inderdaad tegen Heerenveen. En wie stond er toen centraal achterin? Anita. Niet dat het zijn schuld was ofzo, maar het zag er toch gewoon niet uit; Sibon die drie keer zo groot is die gedek moet worden door hem. Ik weet zeker dat het mis gaat als we dat nog eens doen.

Ik zou voor deze opstelling kiezen; Stekelenburg; Vd Wiel, Oleguer, Wielaert, Anita; Lindgren, De Zeeuw, Lodeiro / De Jong; Rommedahl, Pantelic, Suarez.

Vertonghen, Alderweireld, Emanuelson en Enoh kunnen niet meespelen. Gabri speelt niet als De Zeeuw speelt bij Jol. En ik heb liever Lodeiro denk ik, al speelde de Jong gisteren ook niet zo matig als anders. Wielaert centraal achterin. Niet omdat ik hem zo geweldig vind, maar dan kan de rest grotendeels blijven staan en hij kan echt wel voetballen. Voor een wedstrijdje als deze een goede optie.
Avatar van Pannekoek020
Door Pannekoek020, maandag 8 februari 2010 10:21
Oleguer heeft gisteren opnieuw perfect gespeeld (op die mislukte breedte pass na en die kans waar Kufo bijna uit scoort) hoop dat hij deze lijn kan doorzetten
Avatar van joodtillidie
Door joodtillidie, maandag 8 februari 2010 10:18
Reactie op leeke, maandag 8 februari 2010 10:13
je hebt groot gelijk.zeker over zijn goede instelling en werklust valt anita niets te verwijten.daarbij komt nog eens dat urby voorin meer brengt,dan als hij in de verdediging speelt...p.s ik vond jan wel super spelen,zou het komen omdat hij nu met oleguer samen speelt,een speler met extra veel ervaring
Dat zou best eens kunnen... Ik vind Oleguer een solide indruk maken en straalt altijd rust uit vind ik... De overige 3 jonge verdedigers hebben hier denk ik wel baat bij bij iemand die niet snel in paniek te krijgen is... Ik vind eigenlijk dat Oleguer maar in de basis moet blijven staan, doet het gewoon erg goed... Vertonghen op linksback zetten, heeft hij het ook altijd goed gedaan en dan Alderweireld en Ollie in het centrum.
Avatar van leeke
Door leeke, maandag 8 februari 2010 10:13
Reactie op elpresidente, maandag 8 februari 2010 09:51
Er mag wel met iets meer respect over Anita worden gepraat hier op de site. De jongen is een hele complete en degelijke voetballer , werkt zijn ballen eraf elke wedstrijd en doet het meer dan regelmatig naar behoren op welke positie hij ook word gezet. Speelde gister tegen ruiz ook weer een goeie wedstrijd werd 2x gepasseerd wat helemaal niet zo schande is tegen de meest opvallende speler in deze competitie na Suarez. Ik zou als iedereen fit is hem geen basis speler maken maar het is een handige speler om in je selectie te hebben. Ik vind je opstelling trouwens wel goed daar niet van. Misschien de Jong laten staan want ik vind hem toch beter spelen de laatste wedstrijden.
je hebt groot gelijk.zeker over zijn goede instelling en werklust valt anita niets te verwijten.daarbij komt nog eens dat urby voorin meer brengt,dan als hij in de verdediging speelt...p.s ik vond jan wel super spelen,zou het komen omdat hij nu met oleguer samen speelt,een speler met extra veel ervaring

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

FC Update voetbalnieuws