Ajax Showtime Homepage

Moisander hoorde nog niks van Ajax

Niklas Moisander benadrukt dinsdag in het AD dat hij, noch zijn zaakwaarnemer, na de transfer van Vertonghen al iets van Ajax gehoord heeft. Toch neemt hij alvast een voorschot. 'Het zal niet gemakkelijk worden om hem op te volgen straks.'

'Ik heb nog met hem samengespeeld bij Jong Ajax. Hij was de beste speler van de Eredivisie', vertelt de verdediger. 'Ik heb AZ nogmaals aangegeven wat ik wil.'

Niklas Moisander vond het mooi om te horen dat hij als opvolger van Jan Vertonghen word genoemd. Hij is er zeker van dat hij het niveau aan kan. 'Ik heb een goed seizoen gespeeld en ben één van de beste centrale verdedigers in de Eredivisie.'

'Als er een mooie club komt, wil ik weg. En Ajax is een mooie club', aldus Moisander. Een jaar geleden toonde PSV concrete belangstelling voor de 26-jarige Moisander, die door AZ echter aan zijn contract tot medio 2014 werd gehouden. (Foto: VI-Images)

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Het seizoen in 30 minutenDe hoofdprijs voor Viktor (Ajax TV)Fanatieke laatste training (Ajax TV)Kluivert: 'Als Ajax me belt, denk ik er zeker over na (The Post Online)'Belooft veel voor volgend seizoen' (Ajax TV)Toto vs. Spijkerman
Avatar van frodot96
Door frodot96, woensdag 11 juli 2012 11:50
Ik weet niet of het verstandig is om hem binnen te halen. Het lijkt me wel heel verstandig om wel een nieuwe cv bij te halen ! Dus Nuytinck of Moisander sowieso 1 van de 2. Of eventueel een andere optie natuurlijk.
Avatar van Sualex
Door Sualex, woensdag 11 juli 2012 07:34
Reactie op Godenzoon24, dinsdag 10 juli 2012 23:31
En dan noem je Lahm? Dat is een back. Verder is lengte zeker wel een voordeel voor een centrale verdediger. Dat lengte niet zaligmakend is heb je gelijk in. Echter dient een gebrek in lengte wel gecompenseert te worden door of snelheid of sprongkracht. Win je geen kopduels en heb je geen snelheid dan heb je toch wel een groot probleem als cv. Zeker bij Ajax met zoveel ruimte in je rug. En laat dat nu net het probleem zijn met Moisander. Die compenseert zijn lengte niet met een goede sprongkracht. Sterker nog hij wint bijna geen kopduel. Daarbij komt ook nog het gebrek in snelheid,wat hem voor mij ongeschikt maakt voor het niveau van Ajax. Dan heb ik het nog niet eens over zijn fysiek waar jongens als Ramos,Puyol ,Cannavoro etc gewoon afgetrainde beesten waren. Als dan Moisander nog extreem goed kon voetballen zou ik nog denken oke probeer maar. Maar zelfs voetballend vind ik hem niet top. Ook zal de transfer som dusdanig zijn dat je niet kunt zeggen voor dat geld is er wel een gokje te wagen. Dus alles opgeteld zou ik echt niet weten wat we hier nu mee moeten!
Die lengte heeft meestal ook nadelen!
Zo zijn grote verdedigers minder wendbaar, en hebben ze vaak een minder reactievermogen.
Frank de Boer wil collectief drukzetten naar voren.
Als je dan een wendbare spits tegen hebt wordt het al moeilijk.
Koppen is overigens een kwestie van positie kiezen en timing.

Het grote voordeel van Moisander is dat hij het Ajax spelletje kent, en dat hij een leidertype is.
Avatar van Godenzoon24
Door Godenzoon24, dinsdag 10 juli 2012 23:31
Reactie op Sualex, dinsdag 10 juli 2012 11:12
Hou nu eens op over lengte. Het gaat om de kwaliteiten. Cannavaro (1,76), Frank de Boer (1,80) Puyol (1,78) Ramos (1,83) Philip Lahm (1,70) allemaal hele goede verdedigers die kleiner of net zo groot zijn.
En dan noem je Lahm? Dat is een back. Verder is lengte zeker wel een voordeel voor een centrale verdediger. Dat lengte niet zaligmakend is heb je gelijk in. Echter dient een gebrek in lengte wel gecompenseert te worden door of snelheid of sprongkracht. Win je geen kopduels en heb je geen snelheid dan heb je toch wel een groot probleem als cv. Zeker bij Ajax met zoveel ruimte in je rug. En laat dat nu net het probleem zijn met Moisander. Die compenseert zijn lengte niet met een goede sprongkracht. Sterker nog hij wint bijna geen kopduel. Daarbij komt ook nog het gebrek in snelheid,wat hem voor mij ongeschikt maakt voor het niveau van Ajax.

Dan heb ik het nog niet eens over zijn fysiek waar jongens als Ramos,Puyol ,Cannavoro etc gewoon afgetrainde beesten waren.

Als dan Moisander nog extreem goed kon voetballen zou ik nog denken oke probeer maar. Maar zelfs voetballend vind ik hem niet top. Ook zal de transfer som dusdanig zijn dat je niet kunt zeggen voor dat geld is er wel een gokje te wagen. Dus alles opgeteld zou ik echt niet weten wat we hier nu mee moeten!
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, dinsdag 10 juli 2012 20:45
Reactie op 3star3, dinsdag 10 juli 2012 11:33
Idd ik blijf erbij,liever een Nuytinck die;jonger,groter,sterker en meer verdediger is. Dan Moisander die beter kan voetballen. Kijk naar het EK,behalve die Spanjaarden,had bijna elk land echte verdedigers maar in NL moet een verdediger ook als Beckenbauer kunnen opbouwen. We moeten niet doen alsof Nuytinck helemaal niet kan voetballen. Natuurlijk kan hij niet zo opstomen als Jan maar wie wel?! Nuytinck word voetballend echt veel beter bij ons en dan moet Toby maar opbouw verzorgen want dat kan hij zeker.
Denkfout 1 is dat Ajax zoals de meeste landen/clubs wil spelen en dus wel met twee mandekkers centraal achterin kan voetballen.. Als een kleinere club met grotere clubs wil kunnen concurreren, moeten ze ervoor zorgen dat de strijd op een iets ander speelveld wordt uitgevochten. Als wij alles precies zo doen zoals de grotere en rijkere clubs, dan zullen we ze zeker nooit verslaan. Alleen door bepaalde zaken net iets anders te doen, zou je evt toch mee kunnen komen. Dat wordt dus op zijn Ajax spelen, en dan heb je daar spelers voor nodig waarvan je er in theorie iig zeker van moet kunnen zijn dat ze structureel de voetbalkwaliteiten kunnen brengen die nodig zijn om het Ajaxspel mee te kunnen spelen..

Denkfout 2 is dat iemand die heel beperkt is in opbouwen/voetballen in de loop der tijd vanzelf/met de juiste begeleiding wel voetballend sterk kan worden. Slaat nergens op, is enkel wishfull thinking.. Of je voetballend echt sterk bent en iets extra's kunt brengen staat nl al lang vast wanneer spelers zich aan de A-selectie toevoegen. Of je de discipline hebt om je (verdedigende) taak uit te voeren en serieus genoeg bent om als prof te slagen, dat zijn zaken die liggen veel vaster, je kunt hoogstens van heel goed extreem goed worden, maar nooit van zijn leven, zoals jij t wel voorstelt, van heel beperkt tot bovengemiddeld goed.. Denk je anders ook niet dat een Oleguer met al die Barca-ploeggenoten niet een goede opbouwer zou moeten zijn? Dat Enoh met al zijn inzet, werklust en ijverigheid louter wegens pech nog altijd niet eens t voetballende nivo van een Anita kan benaderen (laat staan een Janssen of Erikssen)? Dat Huntelaar anders niet allang ook een meevoetballend sterke spits zou zijn geweest?

En denkfout 3 is dat Alderweireld voetballend echt goed genoeg is om de opbouw van het Ajax-spel op zich te nemen. Voor een mandekker, want dat is Alderweireld, kan hij aardig voetballen. Maar nooit van zijn leven zal hij structureel iets extra's kunnen brengen, nooit van zijn leven zal hij ooit t voetballende nivo van een Rijkaard, Blind, de Boer, Krol of een Vertonghen kunnen benaderen. Dat is niet erg en dat hoeft niemand Alderweireld kwalijk te nemen, maar dat is wel een feit dat je moet (h)erkennen wil je hem op zijn best kunnen gebruiken.

Nog steeds zeg ik niet helemaal dat Nuytinck niets bij Ajax te zoeken heeft of wat dan ook. Ik zeg ook niet dat Ajax er zeker weten beter aan doet om de voetballend veel en veel minder beperkte Gouweleeuw, Viergever of Moisander te halen. Maar de argumenten waarmee je terechte kritiek op Nuytinck weg probeert te nemen zijn imo hele zwakke, want niet kloppende, argumenten. Ik denk dat als je zoiets zegt als: "Ook al is Nuytinck voetballend beperkt en ook al zal daardoor de opbouw van t gehele team minder goed zijn dan wanneer er wel een echt goede opbouwer centraal achterin staat, maar desalniettemin lijkt hij mij de beste optie" je het aantrekken van Nuytinck beter beargumenteerd dan wanneer je met een argumentatie komt waarvan de basis, het fundament duidelijk niet klopt..
Avatar van flierefluiter
Door flierefluiter, dinsdag 10 juli 2012 17:20
Goeie foto hierboven trouwens. Geloof niet dat Niklas komend seizoen met Derk durft te douchen haha.
Avatar van Barra
Door Barra, dinsdag 10 juli 2012 15:12
Reactie op 3star3, dinsdag 10 juli 2012 11:33
Idd ik blijf erbij,liever een Nuytinck die;jonger,groter,sterker en meer verdediger is. Dan Moisander die beter kan voetballen. Kijk naar het EK,behalve die Spanjaarden,had bijna elk land echte verdedigers maar in NL moet een verdediger ook als Beckenbauer kunnen opbouwen. We moeten niet doen alsof Nuytinck helemaal niet kan voetballen. Natuurlijk kan hij niet zo opstomen als Jan maar wie wel?! Nuytinck word voetballend echt veel beter bij ons en dan moet Toby maar opbouw verzorgen want dat kan hij zeker.
Ja en veel landen spelen compleet anders dan Ajax, dus dit slaat nergens op. Verdedigen heeft niet alleen te maken met hoe groot of breed iemand is, maar des te meer met een soort van felheid en verbetenheid die een verdediger moet uitstralen. Ik ben zelf ook geen voorstander van Moisander, maar zie in Nuytinck ook echt niet de ideale man. Viergever is er nog niet maar in hem zie ik wel die felheid en de wil om ballen te veroveren naast dat het gewoon een betere voetballer is.
Avatar van AFCAMARK
Door AFCAMARK, dinsdag 10 juli 2012 14:54
ik hoop toch ook heel erg op Buttner nu zijn transfer op losse schroeven staat
Avatar van De scout
Door De scout, dinsdag 10 juli 2012 14:36
Komt wel goed
Avatar van flierefluiter
Door flierefluiter, dinsdag 10 juli 2012 12:52
Reactie op 3star3, dinsdag 10 juli 2012 11:33
Idd ik blijf erbij,liever een Nuytinck die;jonger,groter,sterker en meer verdediger is. Dan Moisander die beter kan voetballen. Kijk naar het EK,behalve die Spanjaarden,had bijna elk land echte verdedigers maar in NL moet een verdediger ook als Beckenbauer kunnen opbouwen. We moeten niet doen alsof Nuytinck helemaal niet kan voetballen. Natuurlijk kan hij niet zo opstomen als Jan maar wie wel?! Nuytinck word voetballend echt veel beter bij ons en dan moet Toby maar opbouw verzorgen want dat kan hij zeker.
Ik heb naar het EK gekeken, volgens mij heeft Spanje met 2 vingers in de neus gewonnen... nou jij weer

Ik vind Nuytinck ook een betere optie hoor, maar je argumenten slaan als een tang op een varken.
Avatar van ajaxf4n
Door ajaxf4n, dinsdag 10 juli 2012 12:15
Solliciteert gewoon voor een transfer naar ons Ajax
Avatar van 3star3
Door 3star3, dinsdag 10 juli 2012 11:33
Reactie op Warrior, dinsdag 10 juli 2012 11:24
Ah, daarom wordt hij gezien als één van de talenten in Nederland...en daarom willen ze hem bij Ajax halen?
Idd ik blijf erbij,liever een Nuytinck die;jonger,groter,sterker en meer verdediger is.
Dan Moisander die beter kan voetballen.
Kijk naar het EK,behalve die Spanjaarden,had bijna elk land echte verdedigers maar in NL moet een verdediger ook als Beckenbauer kunnen opbouwen.

We moeten niet doen alsof Nuytinck helemaal niet kan voetballen.
Natuurlijk kan hij niet zo opstomen als Jan maar wie wel?!
Nuytinck word voetballend echt veel beter bij ons en dan moet Toby maar opbouw verzorgen want dat kan hij zeker.



Avatar van Warrior
Door Warrior, dinsdag 10 juli 2012 11:24
Reactie op Janta, dinsdag 10 juli 2012 10:49
Er is 1 probleem voor Nuytinck, hij kan wel verdedigen maar niet voetballen.
Ah, daarom wordt hij gezien als één van de talenten in Nederland...en daarom willen ze hem bij Ajax halen?
Avatar van Sualex
Door Sualex, dinsdag 10 juli 2012 11:12
Reactie op mrbig, dinsdag 10 juli 2012 09:41
Waarom roept men om centrale verdedigers als Moisander en Viergever? Allebei net 1.80m. Dat vind ik persoonlijk echt te klein. Helemaal als je ook Europa ingaat. Ga dan voor Nuytinck met 1,92. Komt iets meer in de buurt van Jan.
Hou nu eens op over lengte. Het gaat om de kwaliteiten. Cannavaro (1,76), Frank de Boer (1,80) Puyol (1,78)
Ramos (1,83) Philip Lahm (1,70) allemaal hele goede verdedigers die kleiner of net zo groot zijn.
Avatar van Janta
Door Janta, dinsdag 10 juli 2012 10:49
Reactie op mrbig, dinsdag 10 juli 2012 09:41
Waarom roept men om centrale verdedigers als Moisander en Viergever? Allebei net 1.80m. Dat vind ik persoonlijk echt te klein. Helemaal als je ook Europa ingaat. Ga dan voor Nuytinck met 1,92. Komt iets meer in de buurt van Jan.
Er is 1 probleem voor Nuytinck, hij kan wel verdedigen maar niet voetballen.
Avatar van Barra
Door Barra, dinsdag 10 juli 2012 09:55
Reactie op mrbig, dinsdag 10 juli 2012 09:41
Waarom roept men om centrale verdedigers als Moisander en Viergever? Allebei net 1.80m. Dat vind ik persoonlijk echt te klein. Helemaal als je ook Europa ingaat. Ga dan voor Nuytinck met 1,92. Komt iets meer in de buurt van Jan.
Ja want hoofdzakelijk moet een verdediger lang zijn????
Avatar van AFCA37
Door AFCA37, dinsdag 10 juli 2012 09:51
Reactie op Sualex, dinsdag 10 juli 2012 09:29
Ja en Rodney Sneijder was voor meubelen in Waalwijk.
Die hadden uitverkoop!!
Avatar van AFCA37
Door AFCA37, dinsdag 10 juli 2012 09:51
Ik ook niet....
Avatar van mrbig
Door mrbig, dinsdag 10 juli 2012 09:41
Waarom roept men om centrale verdedigers als Moisander en Viergever? Allebei net 1.80m. Dat vind ik persoonlijk echt te klein. Helemaal als je ook Europa ingaat.

Ga dan voor Nuytinck met 1,92. Komt iets meer in de buurt van Jan.

Avatar van Sualex
Door Sualex, dinsdag 10 juli 2012 09:29
Ja en Rodney Sneijder was voor meubelen in Waalwijk.
Avatar van sbcobra
Door sbcobra, dinsdag 10 juli 2012 08:59
OFF topic Transfer Büttner op losse schroeven