Ajax Showtime Homepage
Inloggen | Registreren | Wachtwoord vergeten

Vertonghen ontsnapt aan rood

Jan Vertonghen zal in de 52ste minuut van het treffen tussen Sparta en zijn club Ajax opgelucht adem hebben gehaald. De verdediger van de Amsterdammers haalde de doorgebroken Erik Falkenburg op de rand van het strafschopgebied neer. Arbiter Paul Allaerts bestrafte de overtreding van zijn landgenoot met een gele kaart en een vrije trap. Dit tot grote woede van Sparta-trainer Frans Adelaar, die rood verwachte.

Kevin Strootman knalde de vrije trap vervolgens op de paal, waardoor de 0-2 voorsprong van Ajax bleef staan.

Archief Ajax Showtime

Plaats een reactie

Login om een reactie te kunnen plaatsen.

Reacties

Avatar van pcknaller
Door pcknaller, maandag 8 maart 2010 17:34
Reactie op elvissf, maandag 8 maart 2010 11:38
je hebt gelijk was geen eens geel maar als de scheid fluit voor een overtreding op een doorgebroken speler is er maar 1 straf dat moet rood eerlijk is eerlijk jan had er af gemeten maar gelukkig voor ons bleef t bij geel al staat hij volgens mij nu wel op scherp
volgens de letter der wet heb je gelijk.
Avatar van elvissf
Door elvissf, maandag 8 maart 2010 11:38
Reactie op pcknaller, maandag 8 maart 2010 07:36
Rood? Het was niet eens geel. Hij raakt hem net niet hard genoeg en gaat vervolgens verder glijden naar de bal. En voor al die brain dode gasten die nog steeds vinden dat het verlies tegen Juve Jan zijn schuld is? Die hebben echt geen voetbal verstand. Sorry hoor, maar als beide centrale verdedigers en middenvelders kinderlijk eenvoudig door 2 a 3 juve spelers naar de buitenkant worden gelokt ontstaat er een gapend gat in het midden. En tja wat doe je dan? de ruimte verdedigen en hopen dat de pass niet perfect is. Helaas is die pass 2x wel perfect tot op de cm. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.(hoe K.U.T. het ook is) Kijk maar na hoe het echt zit. Zelfs Jules de korte kan dit zien. Als je dan toch kortzichtig kijkt kun je net zo goed de Steek de schuld geven van elk tegen gescoorde goal dit seizoen. Hij was tenslotte de last line off defense. Hoe vaak heeft Urby zijn man niet laten lopen uit gemakzucht? Dat heeft ook wedstrijden gekost. vd wiel laat ruiz lopen. 1-0 of 0-1 weet niet meer. (die bij de 1e paal) Mijn punt is dat zijn grotere fouten. Steun je team toch op een normale manier. ......en ja soms maken mensen nou eenmaal een verkeerde beslissing. Gek he?
je hebt gelijk was geen eens geel maar als de scheid fluit voor een overtreding op een doorgebroken speler is er maar 1 straf dat moet rood eerlijk is eerlijk jan had er af gemeten maar gelukkig voor ons bleef t bij geel al staat hij volgens mij nu wel op scherp
Avatar van pcknaller
Door pcknaller, maandag 8 maart 2010 07:36
Rood? Het was niet eens geel. Hij raakt hem net niet hard genoeg en gaat vervolgens verder glijden naar de bal. En voor al die brain dode gasten die nog steeds vinden dat het verlies tegen Juve Jan zijn schuld is? Die hebben echt geen voetbal verstand. Sorry hoor, maar als beide centrale verdedigers en middenvelders kinderlijk eenvoudig door 2 a 3 juve spelers naar de buitenkant worden gelokt ontstaat er een gapend gat in het midden. En tja wat doe je dan? de ruimte verdedigen en hopen dat de pass niet perfect is. Helaas is die pass 2x wel perfect tot op de cm. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.(hoe K.U.T. het ook is) Kijk maar na hoe het echt zit. Zelfs Jules de korte kan dit zien.
Als je dan toch kortzichtig kijkt kun je net zo goed de Steek de schuld geven van elk tegen gescoorde goal dit seizoen. Hij was tenslotte de last line off defense. Hoe vaak heeft Urby zijn man niet laten lopen uit gemakzucht? Dat heeft ook wedstrijden gekost. vd wiel laat ruiz lopen. 1-0 of 0-1 weet niet meer. (die bij de 1e paal) Mijn punt is dat zijn grotere fouten. Steun je team toch op een normale manier. ......en ja soms maken mensen nou eenmaal een verkeerde beslissing. Gek he?
Avatar van splintster
Door splintster, maandag 8 maart 2010 01:10
Man man man, ik zat die reacties te lezen, en moest me ff aanmelden. Komt die irritante kritiek weer op Verthongen, jullie kijken alleen naar die momentjes dat het een x niet goed gaat of dat ie een fout maakt. Ik heb dit jaar nadrukkelijk op hem gelet, en dan zie ik dat hij geweldig verdedigd. Dit zag ik vorig jaar ook bij Vermealen, waar iedereen ook commentaar op em had, jaa hij is wel goed maar niet goed genoeg bla bla, kijk hoe die nu speelt bij Arsenal. Heb aub vertrouwen in Jan, ik weet zeker dat hij er gaat komen!
Avatar van GJK
Door GJK, zondag 7 maart 2010 23:24
Reactie op suarez&lodeiro, zondag 7 maart 2010 19:44
ach.....hij maakt een foutje en hij is ineens niet goed genoeg? lijkt me een beetje overdreven he...het is nog geen topper, maar wat jij allemaal zegt lijkt me wat overdreven
Beelden liegen helaas niet en kijk dus dit seizoen maar na!

o ja, Zijn we Juventus thuis alweer vergeten....

Avatar van fan020
Door fan020, zondag 7 maart 2010 21:50
ach je had m kunnen geven, maar waar hebben we t over? hij heeft m niet dus klaar. Concentreren op dingen die er wel toe doen:P
Avatar van Aissati15
Door Aissati15, zondag 7 maart 2010 20:32
Ik vond dit absoluut geen rood, het lijkt er misschein op dat hij hem raakt, maar anders was Falkenburg wel gaan liggen als hij echt werd geraakt.
Avatar van AFCA95
Door AFCA95, zondag 7 maart 2010 19:47
Reactie op Arendinho, zondag 7 maart 2010 17:15
Klopt, als verdediger is hij niet medogenloos genoeg (vooral in 1 tegen 1 situaties), ook kan zijn balbehandeling en daarmee zijn balbehandelingssnelheid (kan niet op dat andere woord komen) nog stukken beter. Vertonghen is eigenlijk nét niet verdediger, maar ook nét niet (verdedigende) middenvelder.
Ze hebben WEER de nul gehouden achtering dus laat je onnozele kritiek maar achterwegen!
Avatar van suarez&lodeiro
Door suarez&lodeiro, zondag 7 maart 2010 19:44
Reactie op GJK, zondag 7 maart 2010 16:08
Jongens, Als hij ons straks weer een overwinning kost begin dan niet weer te zeiekn over het bestuur, de trainer, de knvb, de scheidsrechter, de tegenstander en weet ik al niet wat nog meer..... hij kost ons gewoon teveel punten omdat hij onvoldoende geschikt is en het is de achilleshiel van dit ajax. Iedere tegenstander die hem onder druk zet en zorgt dat de aanvallers in 1 tegen 1 komen met hem lachen zich straks een slag in de rondte! En ik heb prima geslapen na die nederlaag van P$V!
ach.....hij maakt een foutje en hij is ineens niet goed genoeg?
lijkt me een beetje overdreven he...het is nog geen topper, maar wat jij allemaal zegt lijkt me wat overdreven
Avatar van Cwyfenn
Door Cwyfenn, zondag 7 maart 2010 19:31
Ik vond Geel een goeie oplossing.
Avatar van leike99
Door leike99, zondag 7 maart 2010 19:21
helemaal geen ROOD....en geel ..nee
Avatar van Koenniiee
Door Koenniiee, zondag 7 maart 2010 17:27
Reactie op Arendinho, zondag 7 maart 2010 17:15
Klopt, als verdediger is hij niet medogenloos genoeg (vooral in 1 tegen 1 situaties), ook kan zijn balbehandeling en daarmee zijn balbehandelingssnelheid (kan niet op dat andere woord komen) nog stukken beter. Vertonghen is eigenlijk nét niet verdediger, maar ook nét niet (verdedigende) middenvelder.
Nou krijgen we dit weer ! Het is gewoon een leider en dat word je niet zomaar.
Avatar van Arendinho
Door Arendinho, zondag 7 maart 2010 17:15
Reactie op GJK, zondag 7 maart 2010 16:08
Jongens, Als hij ons straks weer een overwinning kost begin dan niet weer te zeiekn over het bestuur, de trainer, de knvb, de scheidsrechter, de tegenstander en weet ik al niet wat nog meer..... hij kost ons gewoon teveel punten omdat hij onvoldoende geschikt is en het is de achilleshiel van dit ajax. Iedere tegenstander die hem onder druk zet en zorgt dat de aanvallers in 1 tegen 1 komen met hem lachen zich straks een slag in de rondte! En ik heb prima geslapen na die nederlaag van P$V!
Klopt, als verdediger is hij niet medogenloos genoeg (vooral in 1 tegen 1 situaties), ook kan zijn balbehandeling en daarmee zijn balbehandelingssnelheid (kan niet op dat andere woord komen) nog stukken beter. Vertonghen is eigenlijk nét niet verdediger, maar ook nét niet (verdedigende) middenvelder.
Avatar van Hwb
Door Hwb, zondag 7 maart 2010 17:07
Reactie op bobos, zondag 7 maart 2010 15:21
volgens mij maakt dat niet uit, doorgebroken is doorgebroken
Officieel gaat het niet om doorgebroken, maar wordt het in de spelregels omschreven als het "ontnemen van een doelrijpe kans" (of zoiets). Dan maakt het dus wel uit of je als laatste verdediger iemand neerhaalt in de zestien of bij de middellijn. Als iemand nog 40 meter af moet leggen, kan je moeilijk van een doelrijpe kans spreken.
Verder natuurlijk een fout van de scheids. Het is óf geen overtreding óf een overtreding met een rode kaart.
Avatar van AFCA95
Door AFCA95, zondag 7 maart 2010 16:55
Reactie op GJK, zondag 7 maart 2010 16:08
Jongens, Als hij ons straks weer een overwinning kost begin dan niet weer te zeiekn over het bestuur, de trainer, de knvb, de scheidsrechter, de tegenstander en weet ik al niet wat nog meer..... hij kost ons gewoon teveel punten omdat hij onvoldoende geschikt is en het is de achilleshiel van dit ajax. Iedere tegenstander die hem onder druk zet en zorgt dat de aanvallers in 1 tegen 1 komen met hem lachen zich straks een slag in de rondte! En ik heb prima geslapen na die nederlaag van P$V!
joh pleur op man! wat een onzin! minste doelpunten tegen in de competitie! goede tackle op de bal.
3 punten niet zeiken!
Avatar van GJK
Door GJK, zondag 7 maart 2010 16:08
Jongens,

Als hij ons straks weer een overwinning kost begin dan niet weer te zeiekn over het bestuur, de trainer, de knvb, de scheidsrechter, de tegenstander en weet ik al niet wat nog meer.....

hij kost ons gewoon teveel punten omdat hij onvoldoende geschikt is en het is de achilleshiel van dit ajax.

Iedere tegenstander die hem onder druk zet en zorgt dat de aanvallers in 1 tegen 1 komen met hem lachen zich straks een slag in de rondte!

En ik heb prima geslapen na die nederlaag van P$V!
Avatar van Ajaciedjohnny
Door Ajaciedjohnny, zondag 7 maart 2010 15:58
slecht gdaan van de scheids maar goed dat hij geen rood gaf voor de rest goede pot gefloten
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 7 maart 2010 15:32
fout van de scheids door in eerste instantie al voor een vrije trap te fluiten, je ziet duidelijk dat vertonghen de bal speelt en dat er geen contact is met falkenburg... het spel had gewoon door moeten gaan, geen overtreding.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 7 maart 2010 15:28
Het was geen overtreding, maar als je het wel als een overtreding beoordeeld had Jan rood moeten hebben.
Avatar van joostajax
Door joostajax, zondag 7 maart 2010 15:28
Als hij voor een overtreding fluit, moet hij eigenlijk rood trekken. Maar het is fijn dat we ook eens een scheids mee kunnen hebben.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

FC Update voetbalnieuws