BOSZ TEKENT DRIEJARIG CONTRACT BIJ AJAX

JipVR, 24-05-2016 om 22:28, 66044 views, Maccabi Tel Aviv | Bestel het nieuwe thuisshirt van Ajax!

Peter Bosz wordt de nieuwe trainer van Ajax, dat meldt Maccabi Tel Aviv via de officiële kanalen. Bosz, die een driejarig contract heeft getekend in Amsterdam, laat weten dat hij deze kans niet aan zich voorbij kon laten gaan.

'Ik had geen plannen om naar Maccabi Tel Aviv te gaan en om vervolgens al na vijf maanden te vertrekken, maar ik heb de kans van mijn leven gekregen om Ajax te trainen', aldus de voormalig trainer van onder meer Vitesse.

Jordi Cruijff bedankt de trainer voor zijn bewezen diensten voor Maccabi Tel Aviv en wenst hem veel succes bij Ajax. 'We willen Bosz voor zijn bijdrage en leiderschap bedanken. Het is nooit makkelijk om een team halverwege het seizoen over te nemen, maar Peter heeft dat met gemak gedaan en pakte bijna de titel.'

'Peter is erg ambitieus en we vinden het jammer dat hij vertrekt', vervolgt Cruijff. 'Maar ik weet zeker dat iedereen binnen Maccabi Tel Aviv hem en assistent Hendrie Kruzen succes wenst als trainer bij AFC Ajax.'

Van der Sar
Commercieel directeur Edwin van der Sar laat op Ajax.nl weten verheugd te zijn met de komst van Bosz. 'Met Peter Bosz denken wij een trainer in huis te hebben gehaald die onze talentvolle selectie nog beter kan maken. De clubs die hij trainde speelden onder hem altijd technisch verzorgd en aanvallend voetbal en dat past bij Ajax. Peter is ervaren en heeft een duidelijke visie. Wij zijn erg tevreden met het feit dat hij naar Ajax komt.'

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
oersoep
kakkerlak
0 -4
Pierre Heno
ik ken oersoep toevallig: hij zit zwaar aan de pillen dus hij is niet helemaal (lees: helemaal niet) toerekeningsvatbaar. Zielig verhaal dus eigenlijk. Hij mag sedert 2013 elk seizoen 4 wedstrijden van Ajax naar de Arena (onder begeleiding). Blijkt al wat teveel te zijn dus komend seizoen nog maar 2. Verder zit hij de hele dag vele vellen papier vol te schrijven met slechts één woord: kakkerlak. En tijdens dat schrijven fluistert hij dat woord onophoudelijk. De pillen welke hij nu krijgt lijken ook niet echt te helpen zoals jullie wel kunnen constateren.
0 0
afca95
Totdat hij kampioen wordt met Ajax..
2 0
3sterren
Aanvankelijk was ik heel erg tegen zijn komst, maar hé wie ben ik om op voorhand al negatief te zijn over de nieuwe trainer van ons aller Ajax, zonder dat er ook maar één wedstrijd onder zijn gezag is gespeeld. Als Ajaxsupporter vind ik ’mijn cluppie’ nog altijd belangrijker dan de poppetjes...

Daarom heet ik Peter Bosz welkom in Mokum en wens hem een grandioze tijd met veel successen in de Arena, deze keer mét Ajax.
2 0
Balgobind
De ondergang.. Lekker vol op de aanval in Europa ja right. Wat een drama nieuws!
2 -3
Ruud797
Wel benieuwd wie 2e keeper gaat worden, Boer of Osana?
0 -3
Ajacied33
Buiten het feit dat Bosz van aanvallend voetbal houdt hoop ik ook dat ie op z'n tijd natuurlijk realistisch gaat voetballen, niet dat je tegen pak m beet Porto met 3 verdedigers gaat spelen. Wij zijn geen Heracles. Terwijl ik dit typ besef ik echt wel dat dat zeker niet gaat gebeuren. Bosz weet ook wel dat Ajax geen speeltuin is. Veel succes Bosz
5 0
Ajacied33
Gisteren terug gekomen van vakantie en dan nu dit nieuws horen, geweldig. Welkom meneer Bosz bij de grootste club van NL en tevens ook de moeilijkste. Zijn voetbalideeen zijn geweldig, we gaan zeer zeker beter en mooier voetbal zien dan onder de Boer. Nu maar hopen dat Bosz een goed elftal neer kan zetten voor eind juli, de tijd vliegt
1 -2
carel romijn
Ook Peter Bosz zal ondervinden wat RVC bij AJAX betekend. Bobo,s zonder voetbal hart.
2 -1
ajaxinho
Veel succes Bosz!
Hopelijk BOSS in wording.

1.
4-3-3 met 2 creatieve middenvelders
Laat je adviseren door Jonk ;)

2.
Bazoer defensiever opstellen

3.
1 of 2 ervaren spelers kopen

De rest mag je zelf invullen :P
1 -2
AJAXZZZ
Peter Bosz over Johan Cruijff.

https://www.youtube.com/watch?v=8UGPaY_sIPo
3 0
De Baarsjes
Niks ten nadele van Peter Bosz, maar waarom Dennis Bergkamp 2-3 jaar assistent maken om hem toch geen kans te geven als hoofdcoach ???? Ajax herbergt een aardige groep Ajax-supervoetballers (Cruyff, Van Basten, Bergkamp, Rijkaard, Litmanen, en nog een stuk of 20-30 die hier net onder komen) . Die moet je als club wel koesteren, want over 3 jaar heb je ze allemaal opgebruikt en heb je er geen één meer over. Net als 18 jaar tot 8 jaar geleden was de club ook zowat een schande voor de stad. Als het Bestuur niet uitkijkt is de club binnenkort weer eenzelfde bende. Stam weg, Jonk weg, De Boer weg, Bergkamp weg. Gaat hard zo. De meesten zie je nooit meer terug. Weg voetbal know-how en echte voetbal know-how is precies wat je nodig hebt.
Enne bovenal moet Ajax ook een aantal spelers van een jaar of 24-30 herbergen, willen ze nog een keer een Europese wedstrijd winnen. Hoef je geen voetbalkenner voor te zijn om dat te zien. Maar ja, met allemaal jonkies kun je je naam vestigen als trainer zonder een prijs te winnen, ...lekker makkelijk. Nogmaals niets tegen Peter Bosz, maar bestuurlijk is dit uiterst zwak. Had Peter Bosz dan eerst een echte clubman gemaakt door hem 2-3 jaar als assistent te nemen met uitzicht op de positie als hoofd-coach. Ook al wordt Peter Bosz een succes bij Ajax, op deze wijze zal vervolgens een flink gat vallen als hij vertrekt.
Anyway Peter : hopelijk wordt je de nieuwe Louis van Gaal. Succes !!!
3 -1
Stuyvesant
Volgens mij heeft Bergkamp helemaal niet de ambitie om hoofdtrainer te worden. Die wil gewoon op de achtergrond werken.
0 0
Willem Alexander
Verdomt, Willy is blij!
2 -2
afca95
Was de enige haalbare en geschikte kandidaat. Jordy Cruijff haalde hem niks voor niks naar Maccabi.
Bosz heeft de meeste ervaring van de kandidaten en de speelstijl ligt aardig bij wat Ajax wilt bereiken. We moeten er gewoon neutraal in gaan en Bosz de kans geven. Er zijn zo veel met een feyenooit verleden die zowel voor Ajax als voor Feyenooit hebben gespeeld aantal voorbeelden:

Johan Cruijff
Theo van Duivenbode
Jan Everse
Martin van Geel
Ruud Geels
Henk Groot
Wim Jansen
Ronald Koeman
John van Loen
Keje Molenaar
René Notten
Eddy Pieters Graafland
Johnny Rep
Arnold Scholten
Simon Tahamata
Peter van Vossen
Rob Witschge

Zie het gewoon zo, hij wilt gewoon Ajax voetbal spelen ;)
5 -2
ajaxinho
Top!

Bedankt!
0 0
SjakieWolfs
Ik wil al die zielige beeldbuishooligans wel eens horen als Bosz wel een succes word. Dan zul je ze vast niet horen. Ik hoop dat het gaat lukken om Ajax weer sjwoeng te geven dat er weer oehs en aahs vanaf de tribunes te horen zijn. Ajax is samba en Bosz kan dat er wel weer in krijgen.
2 -3
A-west
Veltman kan aan de bak, de tijd van tikkie terug Jaap is voorbij. Risicoloos geschuif en resultaat voetbal hebben we nu wel genoeg gezien. Ik heb vertrouwen in Bosz en ik hoop dat ze hem steunen, ook als het eens wat minder gaat.
0 0
afca95
Ligt dat aan Veltman of omdat hij de bal niet kwijt kan...?
4 0
Dusbaba
Ik blijf het raar vinden Bosz als Cruijff-adept te zien. Daar stel ik mij toch mensen bij voor die met hem hebben gespeeld dan wel hem als trainer hebben meegemaakt en als mens. Cruijff lijkt mij niet iemand die je kan analyseren. Die moet je gewoon een tijdje "beleven". En dan bedoel ik niet een weekje Tel Aviv. Uiteraard ben ook ik blij met een aanvallend ingestelde trainer. ik hoop ook dat er een visie achter zit en dat het TH hem niet als een baksteen laat vallen als het ff tegen zit. Een nieuwe spelopvatting implementeren zal met vallen en opstaan gaan. Helemaal na hoe de hele selectie de afgelopen jaren is geindoctrineerd met dat fantasieloze betonvoetbal. Het TH zal uitgerekend nu als een eenheid moeten gaan functioneren. Iets waar ze tot nog toe niet in hebben uitgeblonken. We gaan het zien, maar ik heb iig ver weg iets van een soort van hoop. Tijd geleden dat ik dat had bij Ajax.
4 0
HenryVakH1972
Dit is een zwarte dag
6 -26
yari
Lekker oprotten.
0 0
Nabil
De lucht is blauw, Zeiker Henry kom maar gauw.
1 -1
Daantje Makkes
De rest is al aardig bezig om z'n reet te likken...
2 0
Ajaxido
Hopen dat hij het aanvallende Ajax totaal systeemvoetbal weer aan de praat gaat krijgen. Dit is iets wat ik heel lang heb gemist bij Ajax. Niet alleen ik, maar een iedere supporter die Ajax een warm hart toedraagt.
0 0
Koenniiee
Eindelijk weer een 3-4-2-1 formatie. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn Ajax-hart eindelijk weer sneller gaat stromen. Na alle ontwikkelingen van de laatste maanden en het spel onder FdB van de laatste jaren, ben ik onwijs blij met dit bericht.
0 -5
amberjari
Niet mijn eerste keus (die wilde ook niet) maar zal hem zeker steunen. Qua voetbal kunnen we er alleen maar op vooruit gaan, en de speelstijl is tenslotte waarom ik voor ajax ben.

Natuurlijk wil je ook winnen, maar als we dit seizoen kampioen geworden zouden zijn kon je daar (vind ik) nauwelijks trots op zijn.

Zal minder resultaatsgericht spelen dan Frank dus er is vast genoeg te genieten. Qua prijzen kunnen we misschien ook zwaar teleurgesteld worden maar ik ben in ieder geval blij met een frisse nieuwe start!
10 -2
Kupke
Bosz heeft net gezegd dat hij over 2 dagen in Nederland is om met Overmars over aankopen te praten.
1 0
Hillie99
Als hij maar niet met een blik vitesse spelers komt.
Ja traore en boni maar die komen niet .

Hoop alleen dat hij wel de juiste spelers (pittig karakter ) durft te halen. BIj vitesse kun je 4 wedstrijden op rij verliezen bij ajax niet dat zal hij moeten beseffen.
1 0
WinstonWeed
Je moet hem wel heel erg onderschatten als je denkt dat ie dat zelfs niet beseft.
0 0
Koenniiee
Ik ben heel erg blij met de keuze voor Bosz. Ik ben het dan ook erg met VI eens: dit is een keuze voor smaak, niet voor resultaat. Met de komst van Peter Bosz komen er spelprincipes van Cruijff terug bij Ajax.

Wat ik me wel af vraag is het volgende: 'wie gaat er nu de nieuwe hoofd Jeugdopleiding worden?'. Mocht de jeugd op dezelfde voet doorgaan zoals het laatste maanden ging - dat betekent spelen in een vergelijkbare tactiek als FdB, geen afdeling die over het inslijpen van tactiek gaat en slechts een klein deel fysieke training - dan heeft Peter Bosz daar niets aan. Je moet spelers opleiden volgens de visie JC, zoals het eerste nu gaat spelen. Dat betekent dat ook op deze plek iemand moet komen te zitten die de spelprincipes begrijpt en draagt van Johan Cruijff.

Ook ben ik erg benieuwd naar de ingaande en uitgaande tranfers. Puur op het verleden afgaand denk ik dat Bosz niets heeft met een type El Ghazi. Hij speelde veel liever met de zogenaamde hangende vleugelspitsen, spelers die niet vanaf de zijlijn spelen maar juist naar binnen spelen en vanuit daar in de kleine ruimtes spelen. Zo is het ook interessant voor Tete en Dijks, die beide voetballend niet goed genoeg zijn voor de aanvallende spelprincipes. Het gaat namelijk niet om een bal voorslingeren, maar eerder zoals Riedewald het invulde tegen die Chinezen. Spits inspelen en zelf weer meedoen en dat afwisselen met een actie buitenom langs Younes, die dus ook niet aan de zijlijn moet gaan staan. Concreet: Bosz zal meer richting Alves en Alba types willen gaan en dan kom je zeker niet uit bij Dijks en Tete. Erg interessant dus!
0 -1
Aianteia
Tete en Veltman omwisselen lijkt mij een logische keuze. Veltman is verdedigend minder dan Tete, laat zich één op één veel te vaak aftroeven, maar is daarentegen aanvallend wel heel sterk.
1 0
Hillie99
Interessant maar van tete blijft ie af... een van de grootste verdedigende talenten van Nederland.
De ajax defensie minst gepasseerd dit seizoen verder prima in orde. Probleem blijft de aanval en de aaval/aanvoer vanuit het middenveld..
0 0
wladimir
Tete verkopen en van Rhijn weer opstellen?
0 -6
Koenniiee
Liever niet. Ik vraag me af of Tete het in zich heeft. Door alleen al hoger te gaan staan kun je ook van waarde zijn: dit maakt het namelijk makkelijker om via de as op te bouwen, in plaats van de backs en al die balletjes breed. Begrijp me niet verkeerd, verdedigend zijn ze ontzettend goed. Maar Bosz is precies (!) het tegenovergestelde van De Boer. Zeker wat betreft spelprincipes.

Edit: duimpje niet van mij. ;)
0 0
Dusbaba
Als ik dit verhaal zo lees en waarheid gaat worden, hebben we ook niet zo veel meer aan Milik met die naar binnentrekkende buitenspelers. Ik vind Milik best een aardige spits, maar absoluut niet voor dit speltype. Dan loopt hij er alleen maar als een soort van spek en bonen bij.
1 -1
Koenniiee
Correct. Die gaat het heel lastig krijgen. Qzaishvili (geen idee hoe je dat schrijft) zou nog wel eens in de spits kunnen belanden bij Ajax, of (een type) Traoré. Ik ben heel erg benieuwd!
1 0
Hillie99
jeej de middelmaat zet zich voort Qzaissvilli....
Buitenspeler moeten buiten om mijn optiek mar goed...
0 0
Koenniiee
Ik heb ook mijn twijfels, het zou me alleen niet verbazen als hij in de spits komt. Reken er maar op dat het in elk geval zo'n type spits wordt en dat Milik verkocht wordt deze zomer.
0 0
PJK54
Gefeliciteerd en welkom Peter ik hoop van harte dat je Ajax weer als Ajax laat voetballen met flitsend aanvallend voetbal. Ik hoop ook dat alle negatievelingen hem zeker tot de winterstop de tijd geven om het op te bouwen en dan pas oordelen over zijn kwaliteiten.
Nogmaals welkom en veel succes.
1 0
Superjood410
Mensen die hier roepen graag Andersen, Cerny en Muric te zien in Ajax1. Leren jullie dan niks van de laatste paar jaren? We halen het niet met jeugdigheid.
Cerny heeft van de drie het meeste talent en mag van mij op de bank zitten. Die gaat geen drie wedstrijden achter elkaar goed spelen hoor. Muric kan je verhuren en Andersen ook omdat er gewoon een goede rechtsbuiten moet staan. El Ghazi kan je dan verkopen, staat er al twee seizoenen en heeft op zijn doelpunten na nog nooit een keer een actie gemaakt waardoor ik van mijn stoel viel. Ajax heeft baat bij een gozer van 25/26 jaar die in de bloei van zijn carrière zit. Cerny in zijn schaduw op laten komen. Zelfde geldt voor de linkerkant nu Fischer weg is, gewoon een nieuwe halen die beter is dan Younes en ze vervolgens samen laten concurreren. Ook geldt dit voor het centrum, als Hoorn vertrekt gewoon een nieuw ervaren gozer halen waar Veltman en Riedewald veel van kunnen leren.
3 -1
Hillie99
Fischer is ook geen linksbuiten dat was ooit een aanvallende middenvelder alleen de boer hield ervan om mensen op hun NIET natuurlijke plek te zetten.
0 0
WyZynDeBeste
Mensen moeten niet vergeten dat hij een enorme Cruijff adept is en voor hem ook een seizoenskaart kocht bij Ajax. Via Cruijff heeft hij dus wel degelijk iets met Ajax.
0 0
mcjc
Peter Bosz kennende, zullen spelers als Nouri,vdBeek,de Jong, Cerny en Muric zeker zijn voorkeur genieten. Dit kan best een leuk seizoen gaan worden.
0 0
wladimir
Dat denk ik ook. Wederom zonder prijzen, noch Europees succes, maar wel leuk voetbal.
0 0
AFCA.
Ik denk persoonlijk dat Bosz ajax helemaal kapot gaat maken. Die Feyenoorder gaat nu van binnen uit alles kapot maken. Hij gaat iedereen naar buiten werken en allemaal kakkies er neer zetten. Ook zal hij 532 gaan spelen. Alles om ajax af te breken. *sarcasme off*
Wat een overdreven gedoe van sommige hier zeg! Bosz gaat eindelijk ajax weer aanvallend voetbal laten spelen. Zoals ajax dat hoort te doen. Als Bosz echt een feyenoorder is, dan word je geen trainer van ajax.
6 -6
IBRHAHIMOVIC020
Haha de eerste zinnen die ik las dacht ik echt wtf is dit er voor 1. Maar je heb gelijk man mensen moeten niet zo kinderachtig doen.
3 -1
DeVierdeSter
Peter Bosz is welkom, maar zoals ik al in mijn eerdere Posts aangaf, is dit niet voldoende. Er moeten nog wel een aantal spelers komen die het team kunnen dragen en sturen in het veld. We wisten als de Boer bleef dat er een aantal ervaren spelers zouden komen(als we de media mochten geloven). Nu is dat de vraag nog maar. Daarnaast komt miss een El Ghazi wel tot zijn recht onder Peter Bosz. Ben benieuwd hoe hij het gaat spelen met deze jongens en welke aankopen hij gaat doen.
0 0
suitie
Over welke ervaren spelers praat je dan?
0 0
AjaxfanRuben
Ik hoop ook dat we er af een toe weer een strakke counter uit kunnen gooien. Ook handig is je met 1-0 voor staat bijvoorbeeld, dan is er meer ruimte. De counters onder de Boer waren om te janken vind ik.
1 0
ajaxamsterdam.1900
yes.. aanvallend voetbal.
2 0
Daneman
Hopelijk heeft Bosz in de gaten dat als ajax wil groeien dat je enkele gearriveerde/ervaren/ spelers in het hart van het team nodig hebt. Guardado 100 interlands tegenover serero? Daar kan Serero alleen werklust tegenover zetten en veel te weinig taktiek, sluwheid leiderschap etc etc. graag 1 kanjer voor CVM positie zoals Poulsen en een verdediger met ervaring (zo'n 28 jaar?)
Kost wel wat maar kans is groot dat dat terugverdient kan worden.
0 0
AgeM
Op een of andere manier word ik toch weer nieuwsgierig naar Ajax .
Zou het echt niet meer mogelijk zijn om Jonk weer terug te halen en op de doorstromende jeugd te zetten ?
Mij god , wat ben ik blij dat die van Gaal weggebleven is !
1 -2
Patajax
Precies dat baggervoetbal van United wil je toch niet bij Ajax. Afgelopen jaren al teveel van dat shitvoetbal gezien. Bosz is een aanvallende coach. Nu hopen dat de 4-tal verdedigers die begin dit seizoen het uitstekend deden blijven en het hele seizoen heel blijven.
1 0
Eastwood
Peter Bosz is één van de laatste die met Johan Cruijff over voetbal heeft gepraat. En nu coach van Ajax. Bizar eigenlijk
2 0
Superjood410
Mooi toch!?
1 0
Patajax
Mooi. Denk op dit moment de beste keuze. En iedereen die riepen om van Gaal hebben geen verstand van voetbal
8 -1
Barric
Ben heel benieuwd. Mijn inziens een goede keuze en verwacht dan ook dat Ajax weer aantrekkelijk en attractief voetbal gaat spelen!!
4 0
MosesD
Welkom Peter Bosz!
2 0
ObjectoJood
Een nieuw begin... Succes Peter, maak ons weer trots.
5 0
blava
Geen goede keuze. Ik ga niet al mijn berichten herhalen die ik in de afgelopen twee weken heb geschreven. Met Kruzen als assistant wordt het er ook niet beter op. Nu krijg je weer zo'n Vitesse clan bij Ajax. Zeer ongewenst. Ik hoop dat Bosz niet mee kan beslissen over nieuwe aankopen. Hij heeft daar geen talent voor.
1 -16
gebruikersnaam
Waar baseer je op dat hij daar geen talent voor heeft? Bij Vitesse had hij vrijwel geen inspraak en mochten ze vanwege financial fairplay vrijwel geen spelers kopen dus het moest transfervrij zijn of erg goedkoop.Daarnaast is het lastig te bepalen wat je moet kopen als er eind augustus een sloot chelsea spelers jou kant op wordt gegooid enmaar je niet weet voor welke posities.
0 -1
wladimir
Dude, hij is technisch directeur geweest bij Feyenoord. Dat cluppie is bijna failliet gegaan door zijn aankoopbeleid.
1 -1
wdka
Begint je onderbuikje nu alweer te borrelen lieverd? Het orakel van AS heeft gesproken dames en heren, het wordt niks met petertje we kunnen wel weer Inpakken!
7 -1
blava
Leuke reactie. De tijd zal het leren. I beprek mijzelf tot feiten . Jij blijkbaar niet.
1 -3
wdka
Welke feiten?
1 -1
blava
Lees mijn eerdere posts. Zeker iets verkeerd gegeten gisterenavond?
1 -4
wdka
Volgens mij weet je niet wat het woord feit betekend. Dit zijn geen feiten maar subjectieve aannames en verre van objectief het tegenovergestelde van wat een feit is.
9 -1
IBRHAHIMOVIC020
Volgens mij moet hij weer terug naar school:p
0 -1
JesusZoonVanGod
Een trainer die helemaal niet mee mag meebeslissen over transfers gaat dus niet werken. Een trainer heeft altijd een voorkeur voor spelers waar hij mee wil werken en heeft dat ook nodig om zijn visie uit te werken. Als het werkelijk zo zou zijn, dan is het huwelijk heel snel over. Kan de club waarschijnlijk ook een goed gespekte afkoopsom betalen.
0 -1
Mokummerdam
Ik hoop dat Bosz, onze buitenspelers weer als buitenspelers laat spelen. Mannetje passeren, voorzet en lef.
3 -1
Bil
Bosz speelde altijd met Vitesse erg goed tegen Ajax.
In de Arena wonnen ze met de beker met hoge cijfers van Ajax.
Uit in Arnhem was het vrij lastig, om daar te winnen.

Maar ook PSV had het lastig tegen Vitesse.
Kunnen jullie deze uitslag nog herinneren?
Eredivisie wedstrijd PSV - Vitesse: 2 - 6 ( 7 december 2013)
4 -2
amberjari
Haha ja met die huilende spelers. Psv zat toen in een wak inderdaad maar dat doet er niet toe. Peter is tactisch sterker dan frank, beter opgewassen tegen cocu denk ik.
0 0
klopper
Beter opgewassen tegen Cocu??? Haha. Vind Cocu werkelijk een flut-trainer. Weinig tot geen charisma, tactisch matig en erg laf. Bosz heeft ook geen briljante uitstraling, maar is tactisch goed en speelt vaak met lef.
1 -1
amberjari
Niet mee eens. Tactisch echt een goede coach. Maar goed ieder zijn mening.

Ik probeer zelf wel objectief te blijven oordelen, ook als ze voor een club werken die me niet aanstaat.
1 -1
De Baarsjes
. . . de enige club, die met Cocu als coach Atletico Madrid tot een verlenging heeft weten te dwingen...... NIET Bayern Munchen, NIET CF Barcelona. Dan hebben we het nog niet over de rest. Maar ja slecht presteren met een coach met charisma is natuurlijk wel mooier....?
0 -1
..::Rootje::..
Dat was tegen een verjongd PSV. Thuis verloren ze gewoon met 1-2.
2 -7
Bil
Nou dat was geen verjongd PSV
2 -1
De_Realist
Iedereen die bij Bos wijst op zijn Feyenoord verleden is een armzalige ziel.

Hopelijk laat hij ons weer spannend voetballen.
6 -2
Pierre Heno
Sar wijst niet voor niets op 'onze talentvolle selectie' wat zoveel wil betekenen dat de fans noiet op grote transfers hoeven te rekenen en dat Peter Bosz gewoon door mag gaan met deze tienerclub waar het 'tikkie breed' en tikkie terug = het Ajax tikki takka op eigen helft niet meer uit deze selectie zal zijn te branden! Dit spelen op balbezit op eigen helft zit bij deze spelers in de genen!. Arnold Mühren zou ik graag op de plaats van Dennis de Mummie zien. Arnold weet tenminste precies waar het aan schort bij dit Ajax 1. Bergkamp zit alleen maar te zitten.
1 -1
TikkieTerugJaap
Bosz : 'Ik ben ontzettend ambitieus en dat is Ajax ook. Dat wist ik al, maar dat bleek eens te meer uit de gesprekken die we voerden.'

Hier kan je weer denken dat Ajax juist gaat investeren. We zien het wel.
0 0
Leipeshitouwe
http://www.catenaccio.nl/met-bosz-keren-spelprincipes-cruijff-terug-in-de-arena/

In September hebben we al leukere wedstrijden gezien dan de afgelopen 3 seizoenen onder de Boer, op zeker.
1 0
boye04
Laten we Bosz gewoon het voordeel van twijfel geven. Niet meer naar het verleden kijken van deze man. Misschien lukt zijn spelopvatting alleen met betere spelers dan die hij had bij Heracles/Vitesse. Rijkaard degradeerde ten slotte ook met Sparta om het vervolgens geweldig te doen bij Barcelona.
0 0
Sulejmanibesteaankoopooit
Ik ben benieuwd hoe dit voor ajax gaat uitpakken, ik hoop dat het saaie tikkie breed voetbal uit de selectie wordt gehaald en dat er mooi aanvallend voetbal wordt gespeeld.
Ook hoop ik dat de versterkingen binnen zijn voordat de voorrondes van de cl beginnen.
4 0
Niels.
Breaking deense televisie ; Nicolai Boilesen naar FC Nordsjaelland .
0 -2
TikkieTerugJaap
Ik zie helemaal niks op twitter?
0 0
TikkieTerugJaap
Ff offtopic, wat vinden jullie van Lucas Piazon halen als vervanger voor Fischer? Heeft nog maar een 1 jarig contract en geen toekomst bij Chelsea, kan linksbuiten en op 10. Cerny en Muric zijn op rechts beide een stuk beter.
4 -1
3*stars*3
Wow, die gozer is in januari 22 geworden, dacht dat hij al 24 was ofzo...
Ja, Bosz kent hem goed en voordeel is dat hij ook kan strijden op linksbuiten met Younes omdat Fischer vertrekt en er geen back-up klaar staat maar voor positie op 10, heb je spelers als Sinkgraven, Andersen en talenten Nouri en, Frenkie.

Zat net trouwens op Wiki van Bosz en een grapjas is er heel snel bij;' Ajax maakte op 24 mei 2016 bekend dat Bosz per 1 juli 2016 Frank de Boer op zou volgen als hoofdtrainer van de club. Hij tekende hier voor drie seizoenen.[1]Hij ontvang 30 miljoen salaris'.
0 0
Pettersson1963
Zoals gewoonlijk lul je maar weer wat. Een trainer van Ajax die 10 miljoen € per seizoen gaat verdienen? Kijk even op de Wiki van Patricia Paay, daar staat ook een bericht dat ze haar voorgevel liet verbouwen voor het bedrag van 2 miljoen €.
1 -9
Leipeshitouwe
Hoeveel kosten die behandelingen bij je psychiater iedere week?
11 -2
je
Leuk ha ha ha
1 -1
3*stars*3
Hahahah, ach die wilt weer lange discussies uitlokken maar heeft moeite met begrijpend lezen...
Die wilt weer eens doorgaan en zuigen tot 2:48.
Ik doe niet mee en reageer niet eens meer op die man.

Geen energie aan hem verspillen want hij is het niet waard.
Nog een fijne avond ouwe! ;-)
1 0
31xAjax
Als hij er in slaagt om Ajax weer Ajaxvoetbal te laten spelen hoeft hij voor mij geen kampioen te worden en ben ik de vorige trainer zo vergeten.....
4 -3
3*stars*3
Elk fan wilt zijn club prijzen zien winnen maar als je bijv zag hoe we in 13/14 kampioen werden...
14/15 was helemaal om te janken en dan doet het helemaal niet pijn, om een andere club als kampioen te zien.

Er moet altijd een balans inzitten bij Ajax en dat wij in CL, tegenstanders ondersteboven gaan spelen is niet realistisch en dan is het begrijpelijk dat je wat kleine aanpassingen doet maar in Eredivisie moet Ajax gewoon kunnen domineren en niet angsthazen voetbal spelen zoals het laatste jaren geval was onder Frank.
Met wedstrijden waarin de 1e schot op doel van Heracles, in min 67 werd gevuurd...En dat in een thuiswedstrijd...

De titels bleven maar alles camoufleren bij een hoop Ajacieden maar deed mij gewoon pijn, om dan statistieken voorbij te zien komen en dat Ajax op een gegeven moment, zo behoudend was.
Hopelijk is het nu voorbij met pijnlijke artikels, over de drama statistieken!

http://www.soccernews.nl/news/301143/Opmerkelijk:_Tegenstanders_Ajax_schieten_meestal_nog_meer_op_goal_dan_de_titelhouder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/02/03/statistieken-ajax-zelfde-als-vorig-seizoen-op-2-clubs-na-minste-doelpogingen/
0 -1
achterlijn
Nou ik wordt veel liever kampioen dan niet kampioen.... weet je wat een kampioenschap oplevert?
En weet je ook dat de sterkste club ten alle tijden kampioen wordt?

Eerlijk gezegd ben ik liever de sterkste club van Nederland dan dat Psv dat is.

Ik wordt van winnen veel blijer dan verliezen met mooi voetbal want ik en heel veel Ajaxsupporters met mij kunnen niet tegen verlies, dat jij daar wel tegen kan zegt eigenlijk genoeg over jou.
0 -2
boye04
Een echte Ajacied wil niet alleen winnen, die wil beter zijn dan zijn tegenstander!
0 0
geDaante
Dan kan je net zo goed Ajax volgen via Teletekst, als het jou daarom te doen is, ik maak dus op uit jouw woorden dat je gewoon niet een voetballiefhebber bent?

Ik snap dat echt niet he, je kijkt toch voetbal om vermaakt te worden? En wat betekent Ajax dan voor jou? Niet veel dan neem ik aan? Want als het je puur om resultaat gaat, en de speelwijze en visie van de club je niks uitmaakt, kan je fan zijn van iedere willekeurige club.
5 -2
amberjari
Mooi verwoord. Een club als ajax heeft nu eenmaal zowel echte liefhebbers als successupporters.
0 0
31xAjax
We hebben onder Frank best veel gewonnen dus dan zul jij vast blij zijn. Maar supporters die het echte Ajax nog hebben meegemaakt zijn de laatste 5,5 jaar langzaam gemarteld aan de ogen....
2 -1
achterlijn
Nogmaals niet mijn keus maar laat ik het dan toch maar positief proberen te benaderen.

We hoeven nu niet bang te zijn dat von Gaal komt.
1 -1
3*stars*3
Mooi dat merendeel blij is met Bosz als nieuwe man.
Dat hij verleden bij fey heeft, tja so be it.
Hij heeft langer in Arnhem rondgelopen.
Als jeugdspeler, speler in 1e elftal en als trainer.

Typisch een trainer die uitgaat van eigen kracht.
Liever met 6-2 winnen ipv "degelijk" 1-0 of 2-1.

Benieuwd naar zijn aankopen en er staan in jong Ajax ook wat spelers klaar, die zeker wat kunnen gaan toevoegen.
5 -1
..::Rootje::..
Van de 156(!)gewonnen wedstrijden van alle competities bij Ajax heeft Fransiscus de Boer als hoofdtrainer er maar zeventien met 1-0 gewonnen, dat is een percentage van 26.52%
Negentien wedstrijden eindigden in 2-1. Dat is een percentage van 29.64%.

Velen van die wedstrijden zijn gewoon statistisch. Aangezien veel wedstrijden gewoon goed gespeeld werden, en er bijvoorbeeld een onterechte vrije trap werd gegeven aan de tegenpartij en de wedstrijd in 2-1 eindigde(Groningen uit, 2016). Ook heb je wedstrijden waarin er een penalty gemist werd, en de stand niet 3-1 werd, maar bij 2-1 bleef(Feijenoord thuis, 2016). En er waren ook wedstrijden bij waar Ajax kans op kans kreeg, maar er een onterechte goal viel aan de andere kant, en Ajax verder ging met kansen creeeren, maar dat de stand bij een terechte 2-1 bleef(Roda JC uit, 2012).
0 0
3*stars*3
Tot de 3e kampioenschap zaten er zeker leuke potjes bij maar kom op, vanaf 13/14 was het gewoon erg boring (Barca thuis was hoogtepunt) en vaak ook heel erg slecht, erg slecht!...Dat je dan vind dat er veel wedstrijden goed werd gespeeld, tja...

Na vertrek van Eriksen werd het helemaal matig/slecht qua spel.
Er is gewoon niet goed gezocht naar een juiste opvolger want ze kwamen met Duarte en seizoen 15/16 weer een seizoen zonder creativiteit op middenveld....

Ik heb iig laatste jaren niet kunnen genieten van Ajax maar jij gaf al eens aan dat je een Frank fan bent en dan is het moeilijk om objectiever te oordelen natuurlijk.
0 0
..::Rootje::..
Veel van die wedstrijden waren ook gewoon goed hoor.
En ja, 13/14 was on-Ajax, dat geef ik toe. Maar het is ook in die periode waarin veel van die minimale winstpartijen werden behaald.

'Vervanger' van Eriksen hadden ze in Daley Blind in mijn ogen. Die man was echt een revelatie op de 6-positie, en gaf echt goeie ballen en hield het middenveld draaiend. Je zag het ook meteen, dat de hele elftal inzakte toen Blind linksback ging spelen. Maar die hebben ze op de laatste dag voor het verstrijken van de transferwindow verkocht, en met klap op de vuurpijl ging Vermeer naar de aartsrivaal. Onvergeeflijke dingen!

En ik ben fan van Frank, als trainer, als speler en als mens, daar is geen ontkennen aan. Maar ik had je ook aangegeven, dat ik Blind en Van Gaal verdedigde tijdens de kwalificatiewedstrijden. Ik gaf toen ook aan, dat het merendeels aan de spelers zelf ligt. Ik verdedig Frank dus niet, omdat ik objectief ben.
En ook ik heb met open mond toegekeken hoor, begrijp me niet verkeerd. Hoe ze in 13/14 speelde, was gewoon een wereldwijde schande voor de naam Ajax. Gelukkig is die periode snel voorbij gegaan, en hebben we afgelopen seizoen weer wat kunnen genieten.
0 0
boye04
Ik nam je serieus tot je zei dat er 'in veel wedstrijden gewoon goed gespeeld werd'. HAHAHAHAHA. Nog nooit zoveel onzin gehoord. Jij hebt Ajax de afgelopen jaren zeker via Teletekst gevolgd of je lult iemand anders na.
1 -2
..::Rootje::..
Ik wist niet dat je me kon horen. Knap!
Ja, ik heb Ajax een tijd via teletekst gevolgd. En nu? Mag ik financiëel niet krap zijn? Of denk jij, dat elke Ajaxfan een miljoen krijgt bij een aanschaf van een seizoenkaart?
0 -1
Pettersson1963
Wat een geneuzel weer. Bosz is zogenaamd de trainer die uitgaat van eigen kracht? Bosz kon vol op de aanval spelen bij Heracles en Vitesse omdat de lat daar niet al te hoog lag. Ik ben benieuwd of Bosz beter gaat presteren dan De Boer en wat betreft de aankopen van Bosz kun je het wel vergeten. Bosz vist in dezelfde vijver als De Boer.
1 -5
Leipeshitouwe
Ik heb de Boer nog nooit in Zuid Amerika zien vissen. Ohnee sorry omdat Ajax geen 3 miljoen netto per jaar betaalde aan een salaris kon de Boer bij jou niks fout doen.
Want ja gelijkspelen tegen de Graafschap lag natuurlijk aan de rvc hahaha
0 -2
Pettersson1963
Nee, dat lag aan de spelers waar De Boer het mee moest doen. Hand op de knip houden en spelers opleiden was toch het motto van de RvC?
1 -1
Blankenburg
Volgens mij waren de wissels in die wedstrijd van een trainer die een totale black-out had
0 0
achterlijn
Is niet mijn keus.... ik had iemand met een Ajaxverleden gehaald en niet een met een fey verleden.
1 -9
geDaante
Gaat er toch vooral om dat hij een visie heeft die bij Ajax past? Hij is in die zin meer Ajacied dan De Boer, die alle kernwaarden van Ajax verloochende.
10 -1
achterlijn
Dat jij dat van te voren al weet vindt ik knap hoor.......

De Boer wilde waarschijnlijk ook anders spelen maar daar is de kwaliteit van de spelers die wij hebben niet goed genoeg voor. En hij mocht geen versterkingen kopen die hij wilde.

Frank wilde winnen (ik ook trouwens) en dat deed hij ook 4x, ook ik vind winnen belangrijker dan mooi voetbal.......Frank en dus Ajax had nooit 4x kampioen geworden als hij niet op zijn manier gespeeld had zoals hij gedaan heeft.
Ik denk (eigenlijk weet ik het zeker) dat hij niet eenmaal kampioen was geworden als hij het ouderwets Ajaxspelletje 4-3-3 was gaan spelen want dan was het achterin een gatenkaas geworden.... dit systeem kan je sowieso niet meer in Europa spelen want dan wordt je onherroepelijk afgeslacht.
0 0
boye04
Jij zegt wel leuk dat hij dat van de tevoren al weet maar jij zegt doodleuk dat we nooit kampioen waren geworden met zeer aanvallend voetbal. Dat is toch precies hetzelfde? Pot verwijt de ketel. Verder maakt het vrij weinig uit wat voor systeem je speelt in Europa want een Nederlandse club wordt sowieso onherroepelijk afgeslacht.
0 0
geDaante
Nope, De Boer wilde helemaal niet ander spelen, hij hanteert de visie Van Gaal, hun speelwijzen komen dan ook sterk overeen. De Boer is een oud-verdediger, en een Van Gaal pupil, 1 1=2. Ofwel een behoudende coach die de nul houden het allerbelangrijkst vind, en daar richt hij zijn speelwijze volledig op in. Je gaat mij niet vertellen dat je met deze selectie niet eenvoudig van degradant De Graafschap kan winnen, of van Molde, of Rapid. Cambuur speelde onlangs nog beter dan Ajax.

Maar laten we maar niet met elkaar discussiëren, we hebben een heel ander uitgangspunt, ik vind mooi en goed voetbal namelijk het belangrijkst, zo praten we langs elkaar heen.

Wat ik je wel wil zeggen; kijk eens hoe de staat van de eredivisie was toen De Boer die kampioenschappen binnenhaalde, op het laagste niveau ooit. PSV haakt weer iets aan, en wordt meteen weer twee keer kampioen achter elkaar, en speelt beter voetbal. De Boer is een tacticus, voetbal gebaseerd op foefjes en tactiek. Leuk voor wat korte termijn resultaat in een gemankeerde eredivisie, maar voor de langere termijn schiet je er niks mee op, doordat je voetballend en qua veldspel gewoon stil staat.

Bosz had met deze groep in die jaren meer resultaat geboekt, dat weet ik wel zeker, zeker Europees gezien. Kijk eens terug en zie hoe vaak De Boer uit Europa is geknikkerd, én hoeveel punten hij wel niet heeft laten liggen in de eredivisie, door veel te afwachtend en behoudend te spelen, op een gelijkspelletje te gokken, of niet door te drukken na de 1-0.
2 0
TikkieTerugJaap
Dat ie een feyenoord verleden heeft stoort me niet zo, wel dat het een heel vervelende vent is in interviews en met scheidsrechters. Maarja, we gaan eindelijk weer is leuk voetbal zien en dat vind ik toch wel erg belangrijk.
0 0
achterlijn
ach dat feyenoord verleden interesseert me ook niet echt want als we toentertijd de Amsterdammer Ruud Gullit hadden kunnen ophalen daar dan was ik de eerste die voor deze Ajax Fey transfer zou zijn.
0 0
achterlijn
Voor leuk voetbal, te kunnen laten zien moet je ook het materiaal hebben, en het materiaal welke de laatste 2 jaar bij Ajax voetbal heeft die kwaliteiten niet, er zullen dan zeker 5 a 6ervaren versterkingen moeten komen
0 0
3*stars*3
Serieus? Frank had gewoon een prima selectie om in Eredivisie leuk mee te ballen maar met 1 echte creatieveling op de linkerflank en een middenveld met veel power en loopvermogen maar 5% creativiteit, kan je niet leuk voetbal laten zien!

Klaassen was laatste maanden voetballend kut maar was de captain en bleef dus staan.

Ik hoop dat Bosz het wel ziet zitten in spelers als; Nouri, Frenkie, Cerny en Muric.
Die kan hij zo overhevelen naar Ajax1 en zijn spelers die wat kunnen gaan toevoegen op de flank en middenveld.
0 0
achterlijn
Frank had een waardeloze selectie!

Een ploeg die afgeslacht wordt tegen Rapid Wien en Molde is niet prima.
En dan begin ik even niet over de graafschap, nec, heracles, Roda etc....... Ajax heeft een ZWAKKE selectie... de resultaten (en zeker die in Europa) bewijzen dit.

Alleen Youness, Tete en Dijks zijn Ajax waardig als je het mij vraagt.
Van Muric heb ik ook grote verwachtingen... Cerny, en F de Jong ook.
Nouri niet, is volgens mij te klein en te licht, die komt in het mannenvoetbal niet mee volgens mij.
De rest is allemaal geen top.

Trouwens, als Ajax met teveel jonge spelers blijft spelen dan winnen ze ook niks, er zal veel meer ervaring moeten komen anders wordt Psv ook volgend seizoen kampioen.
0 -1
geDaante
Kijk eens naar de instelling waarmee Ajax speelde tegen dat soort clubjes! Pure angst voor de tegengoal, voor het in het mes lopen, men loopt te rekenen, te twijfelen, geen enkele echte drive naar voren en met overtuiging aanvallen.

Hoezo leg je dit bij de spelers neer? Ik heb ze toch aardig zien ballen tegen Barcelona. Dan durfde De Boer wel, tegen hen viel er niks te verliezen, en wilde hij zijn visitekaartje afgeven. Alsof hij op die manier niet van Molde en Rapid had kunnen winnen, of van De Graafschap. Houd toch op.
1 0
AFCAsphere
Amen.
0 0
godenzoon92
Top! Welkom Peter, dat we samen maar veel prijzen met mooi voetbal mogen pakken! :)
1 -1
De Stift
Ik denk toch dat wij allemaal het beeld moeten bijstellen dat de huidige leiding het plan Cruijff overboord hebben gegooid.

Als we teruggaan in de tijd, dan zien we het volgende. Cruijff kwam met een revolutie en kreeg extreem veel bijval van oud-voetballers. Waaronder Bergkamp, Jonk, De Boer, Overmars, Van der Sar, etc.

Uiteindelijk kregen deze mannen het dankzij Cruijff voor het zeggen. Jammer genoeg ontstond er een conflict tussen Jonk aan de ene kant en de overige Cruijff-adepten aan de andere kant.

Het is pijnlijk dat Cruijff zelf in dit conflict voor de kant van Jonk heeft gekozen. In hoeverre Cruijff zelf echt op de hoogte was van alle ins- en outs, weten we niet. Wat we nu wel weten, is dat Cruijff toen vooral bezig moet zijn geweest zijn ziekte en naderende einde. Dat hij zich terugtrok uit het conflict, weg van Ajax na het zoveelste gedoe, is ook niet helemaal vreemd gezien zijn situatie.

Dat Overmars en Bergkamp als overgebleven leden van het technisch hart dan juist voor een Cruijff-adept als opvolger van De Boer kiezen, zegt wat dat betreft wel wat. Zeker gezien de status van Van Gaal...

Volgens mij scharen jongens als Van der Sar, Overmars en bovenal Bergkamp zich volledig achter de visie van Cruijff. Hoe die visie in de praktijk echter moet worden ingevuld, dat is een heel ander verhaal.

Ook wat betreft De Boer bijvoorbeeld. Die is niet in staat gebleken om de visie van Cruijff in het spel van Ajax te laten terug keren. Dat wil echter niet zeggen dat hij het niet grotendeels eens was met de visie van Cruijff. Dat kan met de kwaliteiten van De Boer, zijn spelersgroep en waarschijnlijk een combinatie van beide te maken hebben.

Het is jammer dat iedereen nu redeneert vanuit een kampenstrijd. Je bent voor of tegen de visie van Cruijff. Volgens mij staan bij Ajax wat betreft de visie alle neuzen dezelfde kant op. Alleen is het zoeken naar de invulling.

Het is te hopen dat Bosz daarop het antwoord wel heeft. En ook dat hij de middelen krijgt die visie te verwezenlijken. Nu de trainer duidelijk is, zal het een spannende transferzomer worden. Wie vertrekt naast Boilesen en Fischer en komt erbij? En met name voor welke posities?

Want we kunnen allemaal wel een kwaliteitsinjectie willen, maar ja, als je voor tien miljoen of meer spelers gaat kopen, dan stagneert daarmee ook de doorstroom van de jeugd naar het eerste. En dat, dat is nu wel precies in strijd met de visie van Cruijff.




4 -2
geDaante
Maar waarom dan werkelijk ieder persoon die iets met Cruijff te maken had tegenwerken en eruit werken? Zoals Kinsbergen (ondanks zeer goede cijfers), Ling en zijn rapport, Cruijff zelfs, Jonk, jeugdtrainers die sterk visie Cruijff aanhingen of -hangen, zoals Tevreden, en Willem Weijs, die heerlijk spel op de mat ligt met die kleintjes, maar wordt weggepest? En waarom allerlei mensen terughalen in de jeugd, die juist weg waren gegaan vanwege visie Cruijff? Waarom die heerlijke en uiterst succesvolle speelwijze van Cruijff dan vervangen door een gedrocht, waarom alles terugdraaien aan ontwikkelingen in de jeugd? Ik zou je graag geloven, maar er is teveel gebeurd, en nog steeds aan de hand, om het werkelijk te geloven.
1 -2
WGM
Ik denk dat je het antwoord moet zoeken bij het feit dat veel mensen bij Ajax bezig zijn met positiebehoud in de organisatie. Dat lijkt me uiteindelijk de belangrijkste reden dat veel veranderingen worden tegengehouden, de nek omgedraaid of simpelweg teruggedraaid worden (zie Ladru). Veel, zo niet alle gebeurtenissen rond de sleutelposities bij Ajax in de laatste 5 jaar zijn een reflectie van dit gegeven vermoed ik.

Ik denk zelfs dat vd Sar en Overmars bijvoorbeeld best willen veranderen/innoveren, maar vooral zelf willen overleven en bovendien niet sterk genoeg zijn om het conservatisme bij Ajax te doorbreken. En dan helpt het niet als je ook nog een koppige en behoudende Frank de Boer naast je in de organisatie hebt. Het aanstellen van Cruijf-adept Bosz is dus positief. Maar: hij is als hoofdcoach natuurlijk veel meer een passant dan bijvoorbeeld een algemeen directeur of HJO, een daarmee is zijn aanstelling dus véél minder bedreigend en eerder te accepteren voor de conservatieve kliek binnen Ajax.
1 0
Arek Milik
Hmm, zou je zomaar gelijk kunnen hebben over Bergkamp. We weten allemaal wel dat de relatie Bergkamp - De Boer niet best was op de bank. Bergkamp wordt verwezen dat hij nooit wat zegt, terwijl de spelers met hem weglopen. Zou dat het dan zijn? Dat hij zich aan het verbijten is op de bank?

Maar dan nog snap ik niet dat hij niet alles op alles zette om Jonk binnen boort te houden. Hij kwam samen met Jonk en Cruijff binnen als de Cruijff-Revolutie. Overmars en Sar vertrouw ik nog steeds niet helemaal. Sar heeft Jonk ontslagen en Overmars moddert maar wat aan (vb. Tafel van Kees). Daarnaast ben ik zijn GAE-uitspraak niet vergeten "Ik heb niet zo'n speciale band met Ajax."
0 0
Dusbaba
Maar dan lees je weer dat het TH het liefst was doorgegaan met Frank, maar dat Frank zelf niet meer wilde. En dan komen ze nu aan met Bosz. Echt een visie lijkt er niet achter te zitten. En Frank zien als een Cruijff -adept? Met de beste wil van de wereld gaat mij dat niet lukken. De spelers spelen in hetzelfde shirt, maar daar houdt zo'n beetje elke vergelijking op.
1 0
Cello
Mooi stukkie.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben wbt De Boer. Die zal heus wel achter de visie gestaan hebben, ja zelfs die visie hebben willen uitdragen.....echter is er een grote maarrrr.......
Je moet het ook maar in je hebben om het over te kunnen brengen. En dat laatste is hem niet echt gelukt. En ja.... wie weet, wie weet lukt het Bosz wel om het over te brengen.
0 0
TikkieTerugJaap
Ik hoop echt dat we nu eindelijk is gaan investeren.
1 -1
oersoep
En nu maar hopen dat ie niet in de war raakt omdat ie bij ajax werkt
0 0
achterlijn
Misschien moet hij eerst bij Jong Ajax stage lopen om het Ajaxspelletje te leren........dat doen ze bij Ajax toch graag.
0 0
nightgoat
The Bosz.
4 -2
Leipeshitouwe
Mooi dat een Cruijffiaan nu de kans krijgt in de Arena maar ik had ook graag een Cruijffiaan op de Toekomst gezien.
Daar lopen nu Ouali en Ladru rond.
1 -1
Pettersson1963
Het interesseert mij totaal niet of Bosz een Cruyffiaan is. Het enige wat belangrijk is dat Ajax beter gaat voetballen.
0 -4
Leipeshitouwe
Nee dat weten we nu wel dat jij liever geen Cruijffianen ziet.
1 -1
geDaante
Onder een Cruijffiaan gaat Ajax beter voetballen.
1 -1
Leipeshitouwe
Kruzen mee als assistent van Bosz.
Bergkamp gaat de cultuur bewaken vanuit de kantine van Laren.
3 -1
De Ajax Ziel
Goede coach, maar twijfel aan succes is reëel.
1 -3
geDaante
Slechter dan De Boer kan hij het niet doen, sowieso qua speelwijze niet, dat is ook niet bepaald moeilijk, maar ook qua resultaat niet. Al krijgt hij het wel wat moeilijker, want ik zie PSV komend seizoen weer wat sterker worden dan ze nu zijn.

Maar men moet eens ophouden te doen alsof De Boer zoveel resultaat geboekt heeft. Helemaal niet, kijk eens naar de omstandigheden. Europees helemaal niks gepresteerd, zelfs heel schandalig er steeds uitgeknikkerd, puur op een laffe mentaliteit, en dat is nog het ergste. Éen half kampioenschap (gedeeld met Jol) en drie hele, maar in een eredivisie die op zijn slechtste niveau ooit was, met concurrentie die allemaal op hun gat lagen. Ga maar na; Feijenoord dikke schulden en zeer matige selecties, AZ op zijn gat na exit Scheringa, PSV zat in die jaren ook in een dip, pas na het eerste seizoen van Cocu ging het draaien. En toen het bij PSV wat beter ging draaien, is De Boer geen kamioen meer geworden.

En dat alles met resultaatgericht betonvoetbal dat in niks des Ajax is. Ik snap er werkelijk niks van dat De Boer dan toch als succescoach wordt gezien. Ja, uiteindelijk heeft hij vier kampioenschapjes met alle moeite net binnengeharkt, maar je moet kijken naar hoe dat tot stand is gekomen, de omstandigheden. Doe je dat niet, dan ben je heel erg opportunistisch en kortzichtig bezig.
7 -5
Freddy Al
Ga je mond spoelen man en bespaar ons je eeuwige negativisme!
1 -4
OlavMokum
praat namens jezelf Freddy Al met je 'ons'...geDaante komt altijd met goede argumenten en positieve ideeën, dus hou liever je waffel
0 -2
Freddy Al
Ik lees zelden argumenten wel vaak schofferingen gebaseerd op aannames als het gaat om de Boer.
Die verhalen over personen( Jonk,Overmars , v.,d Sar en ga zo maar even door )raken de waarheid niet eens.
Als het gaat om voetbal zelf vind ik dat hij wel een mening heeft en argumenten gebruikt waar je het mee eens bent of niet maar dat is prima.
Ons gebruik ik niet namens jou maar Ik maak zelf wel uit hoe ik reageer daar heb ik niemand voor nodig.
0 0
geDaante
Kom ik aan je held? Zeg dat dan gewoon. Ik ben negatief naar bepaald zaken toe, zoals naar De Boer inderdaad, ik heb me kapot verveeld al die tijd, en ook geschaamd voor Ajax, vooral in Europa. Hij heeft zich niet aan de afspraken gehouden, en is zijn eigen beleidje gaan voeren, Jonk en Cruijff die hem terecht op het aankoopbeleid en speelwijze wezen, keihard negerend.

Eeuwig negativisme, het is zoals het is, en ik benoem het, ik ga iets niet positiever maken dan het is. Ik kijk verder dan puur resultaat, ik kijk naar de omstandigheden, en wat er op het veld gebeurt.
3 -2
Freddy Al
Je komt niet aan mijn held, ik heb ,buiten hooguit Cruijff, geen held. Je bekijkt zaken te eenzijdig.
Frank de Boer heeft grote verdiensten voor Ajax gehad.
Dat eeuwige Jonk liedje wordt een mantra,en staat bol van aannames en verdachtmakingen gebaseerd op artikelen en uitspraken in de media maar niet op feiten.
Ook van de bovenstaande aannames klopt niets;Cruijff stond niet negatief tegenover de Boer en vice versa,Frank heeft helemaal geen beleid gemaakt maar was in zijn opvattingen meer resultaatgericht.
Je praat vaak namens betrokkenen waarbij je hun eigen woorden omdraait dus jij weet beter wat mensen eigenlijk denken,dat is arrogant en kortzichtig
0 0
achterlijn
OOOH slechter dan de boer gaat hij het niet doen?

Dus we worden nu minimaal 4x achter elkaar kampioen, zo neen dan is hij slechter dan de Boer!

.... of hij moet wel eens door de groepsfase CL komen dan mag hij een kampioenschap minder dan de Boer hebben.
0 0
geDaante
Europees heeft De Boer schandalig gepresteerd, gewoon kansloos, durfde ook alleen tegen de echte toppers, waartegen niks te verliezen viel, wel te voetballen. Eenmaal weer tegen een lullige clubje om de derde plaats, meteen weer rekenen en angstig het veld op, spelend om niet te verliezen, en dan gewoon weer die deksel op de neus krijgen omdat je te afwachtend bent of niet doordrukt. Verschrikkelijk vind ik dat.

En ik beschrijf hierboven die omstandigheden zoals deze waren in de eredivisie, daar is niks aan gelogen.
0 0
Bobo het Konijn
Slechter dan de Boer? Wat schrijf je denigrerend met kampioenschapjes over de boer. De man die Ajax in het het gareel moest houden terwijl de club in brand stond. Laat bosz het eerst maar eens zien, winnen en mooi voetbal zien. In die volgorde.
1 -2
geDaante
Als hij zich aan de afgesproken visie had gehouden, dus ook het aankoopbeleid en de manier van spelen, was er niet zo'n brand geweest, dan was er geen reden tot verwijdering tussen hem en Jonk. Deze man heeft gewoon de regie gepakt, en is de dienst uit gaan maken, en heeft Cruijff en Jonk keihard genegeerd. En lees je wel? Die omstandigheden waarin de kampioenschappen zijn behaald, en met wat voor voetbal, daar is niks aan gelogen, dat is gewoon een feit.
Ik kijk nogmaals verder dan mijn neus lang is.
2 0
Bobo het Konijn
Welke visie? De grillen van jongkind? Cruijff heeft Ajax met zijn revolutie die meer ging over afrekening en rekening im de wanorde gestort. Dat voetbal was lang niet goed eens al vond ik het laatste jaar beter. Uiteindelijk gaat het over kwaliteit op het veld waar iedere trainer mee te maken heeft. Ajax moet winnen en mooi spelen. Daar zit niets tussen. Niet voor niets zoveel trainers verbrand. Bosz kan prachtig aanvallen met een subtopper waar een keer niet winnen niet erg is. Nu met Ajax.
0 0
geDaante
Waarom reduceer je de hele visie Cruijff en Plan Cruijff tot een enkele medewerker, vooral refererend aan de performance coaches? Dat was slechts een onderdeel, waar een heel goed idee achter zat. Dat men er mogelijk wat in is doorgeschoten, zou best kunnen, maar dat is een detail. Visie Cruijff in het opleiden, scouten en het spel, is natuurlijk zeer veelomvattend. Cruijff heeft er geen teringboel van gemaakt, dat hebben die jongens gedaan. Dat voetbal was wel vrijwel atijd uitstekend en zeer aantrekkelijk, én zeer succesvol. We hebben het dan over de jeugd natuurlijk, de enige plek waar visie Cruijff heerste, en de enige plek waar uitstekend voetbal dat des Ajax werd gespeeld.
0 0
OlavMokum
diezelfde bobo's door wie de club in brand stond zijn er nog steeds. dus 't wachten is op 't volgende brandje bij judas-slangenkuil bobo pluche club Ajax cq trainerskerhof Amsterdam...
ondanks dat ik Bosz geen slechte vind en het best gun, hoop ik dat t misgaat. net zo lang totdat men echt de lijn Cruijff gaat volgen IN DE GEHELE CLUB en alle judassen eruit geveegd worden... tot die tijd mag t lekker kapot gaan van mij..' sorry maar weiger dezelfde judassen te steunen die Wim en Johan hebben weggetreiterd... en als de club rattenvrij is komt de gedroomde kandidaat echttttt wel.. Frenkie!!!
1 0
Pettersson1963
geDaante schrijft wel vaker denigrerend over De Boer maar vergeet dat De Boer vier keer op rij kampioen van Nederland is geworden met een afgeroomd elftal.
1 -3
Bobo het Konijn
Uiteindelijk gaat het natuurlijk on kwaliteit. Het evangelie van de heilige Johannes vertroebelt het zicht. Ik zeg altijd maar: als je niet schiet ken je niet scoren.
0 0
Leipeshitouwe
Ja lekker afgeroomd debiel.
Volgens mij heeft Frank meer dan 60 miljoen geinvesteerd in al die jaren.
1 0
Pettersson1963
Ach gut, gaan we schelden? De Boer mocht toch investeren van de RvC? Die 60 miljoen aan investeringen heeft de club nooit in problemen gebracht.
0 -1
geDaante
Toch wel, zijn aankoopbeleid strookte totaal niet met de afgesproken visie en Plan Cruijff. Veelal zeer middelmatige en overbodige aankopen, die door eigen jeugd binnen no-time voorbij gestreefd waren.
Dit maling hebben aan de afgesproken visie, zorgde voor de eerste serieuze verwijdering tussen Jonk en het eerste. Zeer schadelijk dus.
2 0
geDaante
Ik kijk wat verder dan mijn neus lang is, ben niet zo uiterst opportunistisch en raak niet verblind door resultaat.
1 0
boye04
Ik hoop dat Bosz het elftal in die zeer korte periode al naar zijn hand kan zetten en dat we dit jaar WEL de voorronde van de CL overleven.
4 0
Yoyoyoyo
weinig kans met die erfenis van De Boer nog steeds in de selectie.
Fischer mag dan weg zijn, er lopen er nog steeds 6 rond van Top Oss kwaliteit.
0 0
TikkieTerugJaap
Bosz speelde zelf altijd met een 6 toch? Kunnen we weer het middenveld gaan veranderen.
4 0
boye04
Met Bazoer, Klaassen en Gudelj verandert er niet veel hoor. Het zijn allemaal ongeveer dezelfde soort spelers. We hebben creativiteit nodig op het middenveld. Hopelijk heeft Bosz hier ook om gevraagd bij de directie.
0 0
Arek Milik
Bazoer is de ideale nummer 6. Hij heeft er wel vaker gespeeld in de periode dat hij een boost had. Hij heeft zijn dip gekregen omdat FdB ineens alles in de war schopte met zijn nummer 10. Bazoer kan prima aanvallend denken als 6 en heeft ook de techniek en fysiek ervoor. Ik zei altijd toen hij net debuteerde dat hij op Pogba lijkt. Bosz gaat hem helemaal omtoveren tot de steunpilaar van Ajax, let maar op. Met daarvoor Nouri en vd Beek en waardige vleugels. Pressie tot zijn max!
0 0
Fredschuit1
Hoeft niet.. abdelhak nouri...
0 0
ajax4ever01
Frenkie de Jong ook
0 0
geDaante
Andersen en Sinkgraven zullen ook flink opleven onder Bosz, zijn creatieve spelers die je niet moet opzadelen met vaste taken en looplijnen, en zijn gebaat bij kort combinatiespel over de grond. Pasten dus totaal niet bij het spel en aanpak van De Boer, des te meer bij Bosz.
0 0
Fredschuit1
Ook een leuke speler idd.
0 0
Arek Milik
Precies, zoals Cruijff het wil. Cruijff-haters gaan zien, minimaal 3 jaar lang!
1 -1
supporter sinds
Mooi ! Meteen seizoenkaart verlengd. Ik hoop dat hij aanvallend voetbal blijft spelen en weet te koppelen aan resultaat. Nieuwsgierig wie er van de spelers weggaat en wie er bij gaat komen.
5 -3
jarenfan
Was niet mijn keus,maar er viel niet veel te kiezen,
geef hem het voordeel van de twijfef,ben benieuwd.
1 0
geDaante
Heel mooi nieuws, dat maakt dat ik Ajax weer wil volgen de komende jaren, waar ik Ajax al had opgegeven, daar visie Cruijff en dus de ware visie Ajax weggewerkt werd en wordt. Wat dat betreft een hele vreemde move dit; eerst visie Cruijff en Cruijff zelf, samen met zijn mensen volledig wegwerken, ook in de opleiding, en dan ineens een Cruijff-adept voor de groep zetten. Geen enkele logica, lijkt zelfs een maniertje om te zeggen, 'zie je nou wel? We volgen gewoon nog visie Cruijff', om het op de achtergrond nog steeds niet te doen. Het grootste speerpunt van Plan en visie Cruijff is de opleiding. Bosz voor Ajax 1 is schitterend en de juiste, toch onverwachte keuze, maar dat alleen is alleen leuk voor de korte termijn. De opleiding heel anders inrichten en ontdoen van vrijwel alle Cruijffaspecten, maakt dat het er op de langere termijn niks beter op wordt. Het eerste zou ook moeten aansluiten bij de opleiding, dan heeft de opleiding ook pas echt nut.

Ik sta er dus dubbel in, dit is een hele mooie stap, maar uiteindelijk niet veel waard als de opleiding niet ook weer naar visie Cruijff wordt ingericht. En dat dat gaat gebeuren, daar heb ik een hard hoofd in. Hopelijk kan Bosz Ajax zeer aantrekkelijk laten spelen, en dat koppelen aan resultaat, zodat ook de resultaatgerichte mensen overtuigd raken, en er zo genoeg draagvlak ontstaat voor visie Cruijff, binnen en rond de club. Het is belachelijk dat men daar nog van overtuigd moet worden, maar goed. In ieder geval gefeliciteerd jongens, er zal de komende jaren weer met plezier naar Ajax gekeken kunnen worden.
5 -2
Freddy Al
Wat een kletskoek!
1 0
geDaante
Goede onderbouwing! Chapeau, je krijgt van mij meteen een plusje, zo positief ben ik wel! Ik wou dat ik je er twee kon geven.
1 0
Freddy Al
Hier heb jij dan weer je plusje voor verdiend.
Onderbouwing; ik vind dat gezeur over visie Cruijff in ieder verhaal volslagen uit het lood.
De visie van Cruijff (waar ik achter sta) heeft geen raakvlakken met de naam van de trainer maar richt zich op beleidsmatige stappen op langere termijn.
Bosz lijkt me een prima trainer voor Ajax, maar de verbanden die je legt vind ik kletskoek.
0 0
De Stift
Ik denk toch dat jij en de rest van ons het beeld moeten bijstellen dat de huidige leiding het plan Cruijff overboord hebben gegooid.

Als we teruggaan in de tijd, dan zien we het volgende. Cruijff kwam met een revolutie en kreeg extreem veel bijval van oud-voetballers. Waaronder Bergkamp, Jonk, De Boer, Overmars, Van der Sar, etc.

Uiteindelijk kregen deze mannen het dankzij Cruijff voor het zeggen. Jammer genoeg ontstond er een conflict tussen Jonk aan de ene kant en de overige Cruijff-adepten aan de andere kant.

Het is pijnlijk dat Cruijff zelf in dit conflict voor de kant van Jonk heeft gekozen. In hoeverre Cruijff zelf echt op de hoogte was van alle ins- en outs, weten we niet. Wat we nu wel weten, is dat Cruijff toen vooral bezig moet zijn geweest zijn ziekte en naderende einde. Dat hij zich terugtrok uit het conflict, weg van Ajax na het zoveelste gedoe, is ook niet helemaal vreemd gezien zijn situatie.

Dat Overmars en Bergkamp als overgebleven leden van het technisch hart dan juist voor een Cruijff-adept als opvolger van De Boer kiezen, zegt wat dat betreft wel wat. Zeker gezien de status van Van Gaal...

Volgens mij scharen jongens als Van der Sar, Overmars en bovenal Bergkamp zich volledig achter de visie van Cruijff. Hoe die visie in de praktijk echter moet worden ingevuld, dat is een heel ander verhaal.

Ook wat betreft De Boer bijvoorbeeld. Die is niet in staat gebleken om de visie van Cruijff in het spel van Ajax te laten terug keren. Dat wil echter niet zeggen dat hij het niet grotendeels eens was met de visie van Cruijff. Dat kan met de kwaliteiten van De Boer, zijn spelersgroep en waarschijnlijk een combinatie van beide te maken hebben.

Het is jammer dat iedereen nu redeneert vanuit een kampenstrijd. Je bent voor of tegen de visie van Cruijff. Volgens mij staan bij Ajax wat betreft de visie alle neuzen dezelfde kant op. Alleen is het zoeken naar de invulling.

Het is te hopen dat Bosz daarop het antwoord wel heeft. En ook dat hij de middelen krijgt die visie te verwezenlijken. Nu de trainer duidelijk is, zal het een spannende transferzomer worden. Wie vertrekt naast Boilesen en Fischer en komt erbij? En met name voor welke posities?

Want we kunnen allemaal wel een kwaliteitsinjectie willen, maar ja, als je voor tien miljoen of meer spelers gaat kopen, dan stagneert daarmee ook de doorstroom van de jeugd naar het eerste. En dat, dat is nu wel precies in strijd met de visie van Cruijff.





2 0
Freddy Al
Zo is het maar net!
0 0
Pettersson1963
geDaante, wat een onzin weer. De jeugdopleiding heeft altijd de hoogste prioriteit gehad bij Ajax. Spelers opleiden zit in het DNA van de club en heeft niets met het Plan Cruyff te maken. In de jaren 90 schreef Ajax geschiedenis door de CL te winnen met een piepjong elftal.
1 -5
geDaante
De opleiding kan wel de hoogste prioriteit hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat deze goed is. Spelers opleiden zát in het DNA van Ajax, voordat Van Gaal zich er zo nodig mee moest bemoeien. Zijn aanpak werkte voor een eerste elftal, niet bij opleiden, en dat heeft zich ook uitgewezen. Sinds de opleiding naar zijn visie was ingericht, net als bij de KNVB in 2001, is er aan talent nauwelijks tot niks doorgebroken; vrijwel alleen maar middelmatige, gemaakt systeemvoetballers, robots. Dat is gewoon een feit.

Inderdaad, pre-Van Gaal werd er nog goed opgeleid, veel meer naar visie Cruijff. Van Gaal dacht dat je met talenten die vooral de juiste mentaliteit en fysiek hadden, uitstekende spelers kon 'maken', door erg veel voor te kauwen, veel te vroeg en veel te veel nadruk te leggen op tactiek en het team, en op het winnen als team, op taken, stramienen en vaste looplijnen. Dat staat haaks op de manier van opleiden van weleer, dat meer van doen had met straatvoetbal. Vrijwel alle grote oud-Ajacieden zijn ook begonnen op de straat, en bijbehorende mentaliteit. Zo leidde Cruijff ook op, jonge spelertjes vrij laten, plezier laten maken, hun eigen oplossingen laten zoeken en vinden, de focus op het individu, individuele inbreng, en in plaats van vooral brave, fysiek jongens 'met de juiste mentaliteit' (lees: ontvankelijk voor wat de trainers zeggen en opdragen), veel meer de focus op techniek, handigheid, creativiteit, inzicht en combinerend vermogen.

Dat laatste is het type speler dat Ajax groot heeft gemaakt. Cruijff heeft daarvoor opgeleid, deze komen voort uit zijn visie. Van Gaal ging meer voor de systeemvoetballers, om van een elftal een soort van supergedisciplineerde machine te maken. Heel andere opvatting, en deze laatste heeft nooit gewerkt voor Ajax, daar dat wel kan, maar vooral geschikt is voor voetbal waarbij veel ruimte is, en dat is er bij Ajax vrijwel nooit.

De opleiding heeft in de periode '95 - 2010 overigens helemaal niet de hoogste prioriteit gehad. Als je ook ziet hoe weinig trainingsuren men maakte, aan hoeveel aspecten er aan het individu niet gewerkt werd, en spelers die doorbraken zelfs basisaspecten misten als aan de juiste kant dekken, en spelers van bijna 2 meter die niet eens konden koppen. Dan kloot je maar wat aan. In die periode braken ook relatief heel weinig spelers door, en ook wel terecht, daar het geen bijzonder talenten waren, van 95% hoorde je helemaal niks meer. Jeugdteams wonnen soms massaal, maar individueel brak er vrijwel niemand door, pure middelmaat. De nadruk lag dan ook op winnen als team in de opleiding, kansloos dus, teams breken niet door, individuen. Kijk naar het team met Knopper en Hosé, die jongens blaasten als team iedereen weg, maar geen enkele speler heeft het ver geschopt, Knopper nog het verst, en dat was niet veel.
2 -1
Nummer 9
Daar liepen wel aardig wat jongens in die aardig wat vlieguren hadden gemaakt inmiddels ..
1 -1
Pettersson1963
Alleen Rijkaard en Blind hadden de nodige ervaring.
1 -1
Nummer 9
Man de de boertjes trainden al onder Cruijff mee in 88..
3 0
Pettersson1963
Grappig. Cruyff was geen trainer meer in 1988.
1 -4
geDaante
Al die jongens, dus Kluivert, Davids, Seedorf zijn gehaald en opgeleid onder Cruijff.
0 0
Nummer 9
Cruijff nam op 4 januari 1988 ontslag dus zo grappig is het niet.. Misschien moet je je eerst eens ergens in gaan verdiepen voordat je begint te schreeuwen...
1 0
Dusbaba
Een soort van mosterd na de maaltijd. Ik weet ook nog niet wat ik er van moet denken.
1 0
kaashaas
Cruijff-adept?
0 0
kaashaas
wie weer gaat hij wel een jaartje door selecteren met jeugd en een nieuw team opbouwen... ik heb er nu al zin in ...
0 0
Jan Doedel
Ik verheug me sinds jaren weer op het begin van het seizoen! Geef Bosz de kans en we zullen weer gaan genieten in de Arena. Ook de mensen die het nu niet zien zitten. Dat wordt weer smullen van heerlijk voetbal. Mark my words!
2 -3
AnoniemeTank
Driedrievier 3-3-4 yalalala !!! Eindelijk voetbal
0 -3
godenzonensuper
Gewoon 433 met de punt naar achteren.
6 -1
Denkow
lekker aanvalleeee
0 -1
Milan93
Toch wel apart dat veel mensen vonden dat Frank moest "oprotten met z'n beton voetbal". Nu word er een keer een trainer aangetrokken die aanvallend speelt en zijn we weer bang dat het ons niks zal leveren of dat we teveel tegendoelpunten gaan krijgen.

Het voetbal gaat in ieder geval leuker worden om naar te kijken.
3 -1
geDaante
Het zullen niet dezelfde mensen zijn die dat roepen ;). Het is overigens duidelijk dat er een hele hoop supporters zijn die puur resultaatgericht denken, en blijkbaar helemaal geen voetballliefhebbers zijn. Het verleden heeft verder zo vaak uitgewezen dat aanvallend goed voetbal over het algemeen tot meer resultaat leidt dan verdedigend goed voetbal. Plus het is vele malen aantrekkelijker, en het is des Ajax.

Men vond Bosz bij Vitesse soms roekeloos, beter dat dan angstig. En Bosz staat ook niet stil, leert ook van ervaringen. Daarbij krijgt het nu een meer steady en gedreven groep, die samen kampioen willen worden. Bij Vitesse had ie ieder te maken met 4-6 nieuwe basisspelers, en 3/4 aan Chelsea huurlingen in de basis, ofwel spelers die vooral met zichzelf bezig zijn, en zo snel mogelijk weer terug naar Chelsea willen.
Maak daar maar eens een team van. Bosz liet ze steeds al heel snel heel behoorlijk aanvallend en verzorgd voetbal spelen. Gewoon knap. Mentaal kan je zo'n groep haast niet zover krijgen om gezamenlijk voor dat ene doel te gaan.
2 -1
Milan93
Mee eens. Ik zie het liefst ook aanvallend voetbal, maar of heel aanvallend voetbal tot titels gaat leiden (Met dit Ajax) weet ik nog niet. Ik ben wel blij dat we er voetballend op vooruit gaan.

Verder las ik dat hij (voordat hij wegging bij vitesse) het positiespel zoals Guardiola doet er bij vitesse er in wou brengen, maar uiteindelijk heeft hij daar de kans niet meer voor gehad. Ik ben benieuwd of hij dat bij dit Ajax er in krijgt.
Ben het ook eens met je dat hij teams heel snel op de rit heeft.

Maar zoals ik zei, ik ben blij met aanvallender voetbal, maar of dit ons resultaat gaat opleveren moet nog blijken.
0 0
Rolleman
Traore welkom.
1 0
BaaszoeRoermond
Zou wat zijn op rechtsbuiten..
0 0
Joseph
Na een lange periode van geen enkel vertrouwen in een leuke wedstrijd, kijk ik toch wel erg uit naar het volgende seizoen. Ajax gaat een nieuwe periode in, met een paar grote talenten en ik denk dat Bosz een uitstekende trainer is om hun kwaliteiten op waarde te schatten. Ik ben ontzettend benieuwd welke elf er boven komen drijven onder Bosz.
3 -1
nuff-said
Yeahhh! Blij dat ie is gekomen. Wel blijer dat frank weg is maar ook dat ze met een perfecte opvolger zijn gekomen. Niemand anders had logisch geweest op dit moment. Miss jonk of rijkaard maar beiden niet haalbaar
1 -2
anrejane
Leg jij (of iemand anders) nou eens uit waarom Vd Brom geen logische keuze was, met zijn net zo aanvallende spel, zijn Ajax-roots, zijn bewezen vermogen om spelers optimaal te gebruiken en beter te maken (bijvoorbeeld Bony, Bulykin en Vincent Janssen) en vooral zijn elk jaar uitdijende prijzenkast (tegenover de vrijwel lege prijzenkast plus degradatie met De Graafschap van Peter Bosz). Graag met feiten (ook ik heb alleen feiten genoemd) en niet met subjectieve meningen!
1 0
nuff-said
Ben geen fan van vd brom. Bij Anderlecht kon hij niet met de druk omgaan en begon gekke dingen te doen. Bij Az is de druk niet zo groot en bij de andere ploegen ook niet. Nou heeft bosz het nog niet bewezen op hoog niveau maar ik zie in hem geniale trainer 1 of andere manier. En daarnaast vind ik bosz meer autoriteit uitstralen. Vind ik ook belangrijk. Maar is mijn mening hoor. Veel feiten kan ik niet noemen voor je
0 -1
daniajax1
Los van alles op voetbalgebied hoop ik dat hij zich rustig, respectvol en des Ajax op zal stellen richting pers, scheidsrechters, vierde officials, etc. Bij Ajax hoort een bepaalde klasse. Geen gekut met vierde officials, vingertjes richting scheidsrechters en woede uitbarstingen. Je kan veel van Frank zeggen, maar die heeft dat echt formidabel gedaan onder zeer moeilijke omstandigheden. Rust bewaren en geen calimero gedrag.
7 0
WyZynDeBeste
Juist, hij heeft te veel gedoe met de vierde man gehad. Dat moet echt stoppen.
1 0
Joseph
Ach een beetje meer passie op de bank kan geen kwaad, hopelijk straalt dat dan ook over op de selectie, die was de afgelopen jaren toch ver te zoeken.. Natuurlijk moet dat beschaafd, maar daar maak ik me geen zorgen om, is ook weer wat ouder en heeft nu het beste team, dus zal vaker winnen.
0 0
daniajax1
Ik vind Frank toch echt wel passie hebben hoor. Al zit z'n been in het gips of staan ze met 5-1 voor. En hoef ook geen Simeone praktijken te hebben. Maar qua passie richting spelers vind ik veel prima. Belagen van vierde officials en verrot schelden van scheidsrechters hoort niet bij Ajax. Hij zal waarschijnlijk vaker winnen, maar de druk is ook enorm bij Ajax. Een druk die hij nog nooit eerder heeft meegemaakt.
1 0
Lewis Hamilton
Mensen gaan Frank hier nog missen, ik in ieder geval wel, kwaliteittechnisch hadden wij ook dit seizoen niets te zoeken in de titelstrijd vergeleken met PSV, maar hij heeft weer het maximale eruit gehaald.
2 -6
EVH
We creerden het miste aantal kansen van de gehele eredivisie. Heeft onze trainer er dan het maximale uitgehaald??
3 -1
AFCAsphere
Maar het gaat er toch om dat Frank een echte Ajacied is en Peter een ex-Feyenoorder? Dat is namelijk het enige wat er toe doet? Toch?

...
1 0
EVH
Het enige dat er toe doet is dat jochies zoals jij vooral een andere club dan AJAX moeten kiezen.
0 -1
AFCAsphere
Dude... heb je nou echt niet door dat ik sarcastisch was?
0 0
EVH
Nee man, had ik niet door. Komt omdat er iets teveel gasten hier Peter Bosz zitten af te zeiken omdat hij toevallig een blauwe maandag bij feyenoord heeft gewerkt.
Ik heb het gevoel dat ik Bosz moet verdedigen.

Blij te lezen dat jij een positieve kijk op onze nieuwe trainer hebt.
0 -1
3*stars*3
We hadden gewoon een prima selectie voor Eredivisie man.
Dat Frank maximale eruit haalde, ben ik totaal niet mee eens want er zat meer in.
Kijk veel statistieken maar na, waaronder angstig spel waardoor we weinig creëerden.

Ik ga hem iig echt niet missen.
1 -1
Bensco
heeft die ook, daar verdient hij gewoon krediet voor
0 0
Joseph
PSV had inderdaad een betere selectie.. 1 speler hadden ze die beter was, Guardado, aan het begin verloren ze Wijnaldum en Depay, wij verloren niks. Ajax had de beste selectie.
0 0
godenzonensuper
Ga slapen
0 0
BaaszoeRoermond
Yeah right.. :'-)
0 -2
Rockpotje
Vraag me af welke spelers Bosz gaat halen. Ik zou persoonlijk graag zien dat hij Sven Kums haalt. Een echte regiseur op het middenveld, een type dat we nu missen en heel belangrijk kan zijn in het spelletje van Bosz.
0 -3
Captain10
Ja! Sven Kums dat is een echte Ajax voetballer. Hij heeft het niveau dat we moeten nastreven. Doe me een lol.
0 0
Rockpotje
Wat moeten we dan? Iniesta, Modric, Pogba? Als je de beste speler van de Belgische competitie binnen kan halen mag je heel erg blij zijn. Napoli en Fiorentina schijnen ook geïnteresseerd te zijn. Hij is de dragende speler van Gent dat de laatste paar jaar uitstekend presteert. Dus ik denk dat je hem gigantisch onderschat.
0 0
boye04
Dat zegt genoeg over de Belgische competitie lijkt me. Vond het helemaal niks bijzonders toen hij nog bij Heerenveen zat.
0 0
Rockpotje
Zelfs al zouden we aannemen dat de Belgische competitie prut is, dan nog is hij aanvoerder van een team dat de groepsfase CL dit jaar heeft overleeft. Dat lijkt me toch niet onverdienstelijk?
0 0
Captain10
Er speelt er 1 bij Twente die wel een aardig balletje kan raken! Sven Kums in dat prachtige Ajax shirt, geen gezicht!
Kwaliteit gekoppeld aan bravour dat moeten we hebben. De bankrekening barst nog altijd uit z'n voegen. Geld op de bank is leuk voor een computerzaak, niet voor een voetbalclub. Flink Investeren in 3 toppers. Daar word de hele selectie beter van.
0 0
AFCAsphere
Je bedoelt die gozer die z'n vuist balde en blijheid uitstraalde toen hij het nieuws te horen kreeg dat Ajax het kampioenschap was misgelopen? Nee dankje.
2 0
Yoyoyoyo
Je gaat de europese top aanvoeren als alternatief voor miskopen?
Je lijkt Frank "ik herken geen talent" de Boer wel.
"Jaaa, Sana wou wel, en Messi is te duur."
Alsof er niets tussen die 2 kwaliteiten zit.
Ajax heeft gewoon een belabberde scouting, niet meer en niet minder.
1 0
AFCAsphere
Hahaha die zin over Sana is zo'n typische uitspraak van Frank, moet er gewoon bijna van huilen.
0 0
Rockpotje
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat we echt niet boven het niveau 'Topspeler in redelijk gelijkwaardige competitie' kunnen kopen. Natuurlijk overdrijf ik, maar spelers als McCarthy, Dembele, Biglia, die een klasse daarboven zitten die gaan we natuurlijk echt niet halen.
0 0
Jan Doedel
Dat is het account van Marc Overmars Kums zal niet te veel kosten dus dat ziet Marc wel zitten ;)
0 0
3*stars*3
Klaassen kan ook prima in zo'n rol spelen.
Is natuurlijk geen 10 maar ik denk dat er wel 1 verkocht gaat worden uit rijtje; Klaassen, Bazoer en Gudelj.
0 0
Rockpotje
Ik denk dat Klaassen niet de rust en het spelinzicht heeft om als diepliggende spelmaker te spelen. Hij is toch teveel een draver. Ik denk sowieso dat er niet echt een goede zes in de selectie zit momenteel en dat is eigenlijk de belangrijkste positie in het beoogde voetbal van Ajax en Bosz.
0 -1
Qwibuss98
Tsja, was niet mijn eerste keus, maar hoop toch wel dat ik m'n ongelijk krijg...
0 -1
Dwergje48
Ben benieuwd! In ieder geval veel zin in het nieuwe seizoen, en om te kijken wat er qua transfers etc nog gaat gebeuren!
0 0
MichelAngelo66
Nou, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

Ik moet zeggen dat ik in iedere blij ben dat toch niet van Gaal stiekum is gehaald. Die soap zag ik al voor me. Dat had een vervolg geweest op de slechte voorstelling die vanaf vorig jaar werd gegeven met in de hoofdrollen Ajax leiding vs. Jonk/Cruijff. Ben dus enigszins verrast dat ze toch de richting Cruijff lijken te willen handhaven cq terugvinden (ik zeg het voorzichtig).

Daarnaast de keuze Bosz. Zijn Feijenoord achtergrond interesseert me geen barst, zijn voetbal instelling des te meer. Die is naar mijn idee aanvallend. Bij de kleinere clubs met wisselend succes, maar het is in ieder geval des Ajax. Dat is een vooruitgang tov de laatste jaren. Ajax hoort niet onderaan een ranglijst te staan als het gaat om creëren van doelrijpe kansen. Dat was een schande.
Het probleem is echter, Bosz heeft geen erelijst. Gaat hij de druk aankunnen, gaat hij leveren waar we om vragen? Mooi voetbal en prijzen. Dat weet helaas niemand, maar dat weten we met geen ander.
Vd brom was een optie, maar was hij zo stabiel bij Anderlecht? Hij kent de club, maar werkt dat momenteel misschien niet juist tegen je? ik denk dat een frisse kijk, een frisse wind geen kwaad kan. Ik vond Bosz zeker altijd een bepaalde rust uitstralen. Standvastig in zijn ideeën, maar wel redelijk. Goed is goed, slecht is slecht.

Het zal echt niet van de ene op de andere dag hosanna zijn. Deze omschakeling van spel idee zal met vallen en opstaan gaan. Hopelijk wordt hij dan niet direct door iedereen geslachtofferd. Daarom zou ik het heel verstandig vinden als hij een echte Ajacied als 2e assistent naast hem zou laten zitten. Persoonlijk zou ik daarvoor Richard Witschge nemen. Kent de club, echte Amsterdammer, geliefd bij het publiek. Dan heb je toch net dat beetje meer krediet en tijd om te bereiken wat je wilt.

Ik hoop oprecht dat dit lukt. Johan knikt in ieder geval instemmend daarboven. En dat is mooi.
2 0
Mokum_32
Log speciaal effe in om hierop te reageren. Heb vertrouwen in bosz eindelijk attractief voetbal. Nu al zin in het nieuwe seizoen
0 -1
Arek Milik
Bah, om kotsmisselijk van te worden die zeikerds. Dat zijn ook dezelfde die in kamp Henrichs zitten. Die willen de Cruijff-filosofie zsm buiten Ajax hebben. Zodat als er grote successen komen met betonvoetbal-filosofie hun kunnen opeisen dat niet Cruijff maar HUNNIE de legendes van Ajax zijn.
7 -2
Lewis Hamilton
Je zal er snel achterkomen dat FDB weer het maximale uit deze groep heeft gehaald, want we hebben gewoon een armzalige selectie die het moeilijk heeft tegen de Graafschap.

Of Bosz moet flink gaan investeren, maar dan moet eerst Overmars opdonderen.
3 -4
godenzonensuper
Waanzin. Ajax betaalde 8,5 miljoen voor sinkgraven en 6 miljoen voor Gudelj.
Dat is al bijna 15 miljoen aan 2 spelers.
De held selectie van de graafschap is dat nog niet bij elkaar waard en dan kom jij hier praten dat het niet aan de Boer ligt...
Waren de wissels Riedewald voor Dijks en El ghazi voor Milik nog niet genoeg bewijs dat de Boer een tactisch en defensief drama was?
0 0
geDaante
Wat een redenatie en logica, dus het lag aan de spelers dat Ajax op een schandalige wijze van degradant De Graafschap verloor? Wat dacht je van een kansloze en behoudende, op angst en gokken gebaseerde speelwijze?

Heb je die wedstrijd überhaupt gezien? Men liep gewoon weer eeuwig af te wachten, net als men deed in Europa tegen clubjes als Rapid en Molde, pure angst voor een tegengoaltje. Men is het kampioenschap vooral misgelopen door een laffe, apathische mentaliteit, daarbij heeft de slecht speelwijze, waarmee op kansjes gehoopt wordt, in plaats van zoveel mogelijk kansen afdwingen, ook niet meegeholpen.
5 -1
Freddy Al
Volgens mij heeft juist het teveel naar voren spelen en daarmee ruimte geven net na rust ons de titel gekost.
Jonge spelers die met teveel spanning in het lijf zich niet meer konden herpakken maar zonder echt overleg iets wilde forceren.
ik begreep de wissel van Milik ook niet,van Dijks kon ik me wel iets voorstellen hij kwam aangeslagen over.
0 0
Yoyoyoyo
Het begint al met inzet.
De spelers van Ajax hebben amper inzet getoond.
Ligt dat aan de spelers? Ja.
Hebben ze te weinig kwaliteit? Ja. Mentaliteit is OOK een kwaliteit.
Ligt het aan de trainer? Ja.
Hij trekt ze aan, hij moet ingrijpen, wat ie nooit deed, behalve na het seizoen of als het kalf eenmaal verdronken was na een uitschakeling.
1 0
geDaante
Heeft niks met de spelers te maken, het is de hand van De Boer, dat apathische en die angst is een handelsmerk van De Boer.

De Boer gaat voor safe, liever de 1-0, dan een 5-3, speelt vaak om niet te verliezen, en vindt de nul houden belangrijker dan meer scoren dan de tegenstander.

Met overtuiging spelen als speler en als team, gaat niet samen met hang naar extreem veel controle, balbezit, angst en twijfel. En ook niet met zeer statisch spel, met vooral balletjes breed en terug, daar kan je geen tempo en overtuiging in leggen.
1 -1
Arek Milik
Kijk, en daar faal je al. Flink investeren? Dat is de betonvoetbal-filosofie. Cruijff wilt geen aankopen, alleen als er geen waardige vervanger is in de jeugd.

-Veltman, Riedewald, Tete en Dijks. Je gaat me niet vertellen dat tikkie breed tikkie terug het enige wat deze jongens kunnen. Om over het wisselbeleid maar te zwijgen!!

Komop laten we Milik eruit halen en een facking VERDEDIGER in de spits zetten. Alle ballen op mikey!!! Man o man o man......
3 0
Jan Doedel
Jij vond het zeker ook logisch dat de Boer Milik wisselde tegen de Graafschap?
6 -1
Nummer 9
Speelde als een drol
1 -1
Yoyoyoyo
Milik is geen Ajax spits.
Net als Sonck destijds, en Machlas, en sigi.
Dat zijn geen voetballers, dat zijn afmakers.
Zet ze vrij voor het doel, maken ze goals.
Laat ze 1 man uitspelen of 5 meter lopen en een actie maken, onmogelijk.
1 -1
Jan Doedel
Denk jij dat vd Hoorn meer kans had om te scoren? Je ENIGE spits wisselen als je moet scoren is zelfmoord! Denk dat als de Boer het laatste gedeelte over mocht doen hij Milik die toch opeens kan scoren niet had gewisseld. Of vond jij het na de wissel opeens stukken beter gaan? Het werd nog veel slechter...
2 0
Lewis Hamilton
En vind jij dit een Ajaxwaardige selectie?
1 -1
Jan Doedel
Nee maar jij geeft geen antwoord.
0 -1
Nummer 9
Nee want dan heb je gewoon twee spitsen...
0 0
@Maar7en
Ben er wel blij mee. Frank heeft het qua resultaat goed gedaan en zorgde voor veel rust bij de selectie. Het voetbal leek echter nergens meer op. Bosz heeft bij Vitesse en Heracles bewezen dat hij een team kan vormeren dat leuk aantrekkelijk voetbal speelt. Hopelijk volgen de resultaten er ook bij en wordt het een leuk seizoen voor de Ajax supporters. Zal fijn zijn als we weer eens trots op het voetbal kunnen zijn ipv ergeren aan tikkie terug en spelen vanuit controle.
0 0
Koenniiee
Slaap lekker WZAWZDB33x! X
3 -2
AFCAsphere
Die zien we hopelijk ook niet meer terug. Wat een ongefundeerde bullsh*t kan hij spuwen zeg.
2 0
BaaszoeRoermond
:-) Ben blij met het nieuws, ik zal iig gewoon lekker slapen .
2 -1
Whatever
Was al lang duidelijk dat Bosz het werd alleen was het wachten op de bekerfinale. Tuurlijk hebben ze het ook over de mogelijkheden op de transfermarkt gehad. Fischer voor 5 miljoen naar Middlesbrough. Zal de goedkeuring van Bosz hebben gehad. Wie komen er wel in zijn plannen voor? En wie niet? Welke spelers ziet hij graag naar Ajax komen? Laat de speculaties maar komen!

Ik heb er weer zin in xD
2 0
Dusbaba
Caps Lock was toch niet meer toegestaan op deze site?
0 0
Frankeritus
ik vind hem kwa looks op guardiola lijken hopelijk laat hij ajax ook zo voetballen! haha welkom peter bosz ik hoop dat je het waar maakt goodluck!
2 0
daniajax1
Guardiola is ook zijn grote voorbeeld, ben heel benieuwd.
0 0
Tufono
We moeten afwachten, het is goed dat er een frissen wind komt, Bosz is een Cruijff aanhanger en Guardiola fan! Hij had niet de fout gemaakt om Milik eruit te halen bij de Graafkaap en tegen kUtrecht! Vuistregel is: never change a winning team, he Frank de Boer?
2 0
ajax4ever01
Welkom Peter.. laat onze club Ajax weer Ajax worden met aanvallend voetbal! Succes!
0 -1
nightgoat
1 ding is zeker, slechter zal het voetbal in ieder geval niet worden.
Hopelijk laat 'ie zich niet leip maken en krijgt 'ie de tijd om Ajax weer wat van z'n beroemde ouwe porem terug te geven.
0 -1
Adam24
Reken maar dat je met de huidige selectie veel slechter voetbal dan onder FdB kan spelen.
1 0
nightgoat
Ik ga er dan ook niet van uit, dat Bosz het met de huidige selectie moet doen. :-P
Een selectie overigens, die de Boer zélf heeft samengesteld.
0 0
Tiel_AFCA
Welkom Peter, make us proud again. (dan praat ik over het spel)
0 -1
Superjood410
Kijk anders even de samenvattingen van:
Ajax Vitesse beker in december 2014
Vitesse Ajax in april 2014
Vitesse Ajax begin 2015

Alle keren weggespeeld met spel dat eigenlijk Ajax toebehoort: snelheid, creativiteit en diepte voor breedte. Succes Peter en laat alle zeikers die zogenaamd Feyenoord haten 'omdat de fanatieken dat ook doen en zij zogenaamd ook fanatieke supporters zijn' spel zien van de bovenste plank. Zoals Johan graag ziet. En ik weet ook zeker dat Johan Peter graag op deze plek had gezien.
12 0
Lewis Hamilton
Bosz is een 010'er als het maar kan, prima hoor als je dat niet erg vindt, maar ga het niet hier zitten te ontkennen.
12 -13
Joseph
Liever een 010'er met het Ajax spelletje, dan een Ajacied met het PSV spelletje.
2 -1
ST
Haha precies!
0 0
ST
Haha precies!
0 0
AFCAsphere
Niemand ontkent dat hier? Maar de meeste zijn gelukkig volwassen genoeg om in te zien dat zoiets totaal niet boeit. Wat wel belangrijk is, is dat hij een goede selectie vormt en de 11 op het veld goed voetbal laat spelen en daarmee resultaat behaald. Dat was helaas nog niet doorgedrongen tot je zeker?
2 0
grannig mokum1
Ja en D, als bosz onze club ajax de niveau kan op krikken en met aanvallend en attractief voetbal, dan is het toch oke,
0 0
Yoyoyoyo
Cruijff was ook een tijd lang een 010-er. Heeft zelfs met de schaal op de COolsingel gestaan. Daar had jij wrs ook geen moeite mee.
Of was jij er toen nog niet?
1 -1
Ellende
Goed argument. Sterk. Erg sterk.
2 0
NouriVandeBeek
Hij is nooit een uitgesproken Feyenoorder geweest. G

Ga lekker Rosberg het leven zuur maken.
5 0
Prutsers!
Uitstekende keuze, ajax was laatste seizoenen niet om aan te gluren. Vitesse onder Bosz was meest actractief. Bosz heeft de steun niet nodig van deze supporters. De spelers hebben dat. Frank boring de boer trok zich ook niets aan van de buitenwacht. Trainer is gewoon een passant.
0 -1
Balzakje2.0
Nu zeuren... en wint de goede man 3 wedstrijden kan hij niet meer kapot, let maar op
0 0
Cello
Fair enough!. Maar wat als het omgekeerde gebeurt?. En er drie keer op rij punten worden verspeeld en God verhoedde er 3 keer verloren wordt???.

Roepen we dan ook in koor: ja maar er wordt gelukkig wel leuk aanvallend gevoetbald?.

Maar goed.... hopelijk krijgen we met zn allen wat we het liefst zien: een goed aanvallend voetballend Ajax dat wint.
1 0
boye04
Als, als, als. Maar wat als het wel goed gaat en we ongeslagen kampioen worden? Gaan de mensen die nu tegen zijn dan ook allemaal hun excuses aanbieden?
0 0
Cello
Jij bedient je dus ook van het woord 'als'.

Ik wil wel verder gaan dan jij. De mensen, die nu zo hoog op lopen te geven van Bosz, die hem als het ware als een soort van El Salvador van Ajax bestempelen.......die supporters staan straks bij wat tegenslag net als nu vooraan hun gal te spuwen. Erger nog..... die gaan beweren, dat ze het altijd al gezegd hadden het niet te zien in Bosz...

Hypocrisie is er dan volop. Maar goed, zo is het altijd geweest en dat zal nooit veranderen.
2 0
AFCAsphere
Dat zou andersom dus ook gebeuren, zoals boye04 zegt. Als Bosz het team daadwerkelijk leuk voetbal laat spelen en resultaat laat behalen met als hoogtepunt een prijs, dan hoor je die kinderachtige personen (die hem bekritiseerden vanwege zijn Feyenoord-verleden) ook zijn naam scanderen van geluk. Zoals je zelf zegt: hypocrisie is er altijd, van beide kanten.
1 0
Balzakje2.0
Dat is dus wat ik bedoel, geef deze man een kans en mochten we kampioen worden is bosz de held van het jaar!
0 0
Mikey Stormram
Hoe naïef ben je als je denkt dat Bosz een slechte trainer zou zijn puur en alleen vanwege zijn 010-achtergrond. Die man heeft het beste met de club voor en doet gewoon zijn werk.

Zijn tactiek is in lijn met het Ajax-spel waar we ooit allemaal verliefd op zijn geraakt. Ik weet bijna wel zeker dat we een fris en goedspelend Ajax 1 kunnen verwachten dit jaar. Iets wat Frank niet waar kon maken als we eerlijk zijn. Enkel het feit dat Frank een echte Ajacied is verbloemt alles voor velen hier, terwijl ik Peter Bosz minstens zo hoog inschat als FdB.

Ben benieuwd en heb ontzettend veel zin in komend seizoen
10 -1
Adam24
Ik ben zeer benieuwd naar zijn beoogde basis elftal. Ik vind het erg jammer dat FdB weg is maar moet toch wel bekennen dat ik ook zin heb in een frisse kijk op de selectie. Ik hoop dat hij de tijd krijgt om iets moois op te bouwen en niet voor de winterstop wordt ontslagen omdat we derde staan.
0 0
HarryHarHar
Nou, dat ei is gelegd, Klaar!! niet meer over zeiken nu!!.. de trainer van ons aller Ajax is Peter Bosz.
Hier moeten we vanaf vandaag 150% achter gaan staan!. en alle steun geven die hij nodig heeft.
Nu is het aan de R.V.B. dat ze ook daadwerkelijk die twee broodnodige en beloofde kanonnen gaan halen en niet van kaliber vijf eurobak van de gamma maar echte mannen qua kaliber K.J. Huntelaar of Ziyech die we zo hard nodig hebben om ons redelijke elftal in balans te krijgen en ons gelijk in Nederland weer aan de top te zetten en met een beetje gunstige loting in Europa eindelijk weer eens een echt liedje laten meezingen door op moeilijke momenten zoals tegen de Graafschap waar dit jonkies elftal het schandelijk lieten afweten daar dan net wel!!.. het voortouw te nemen á lá Rijkaard in 1995 en ons er wel doorheen slepen en de jonkie dan wel op hun plek zetten anders is de pijp zo leeg hoor, zeker bij de supporters! Kom op Ajax, jullie zijn aan zet!
3 -1
Cello
Zo. Peter Bosz. Welkom.
Je verdient het voordeel van de twijfel, want ookal zie ik niets in deze move.... je gaat ons Ajax coachen en we hopen allemaal op succes. Hopelijk krijg ik ongelijk en komt er mooi aantrekkelijk voetbal mèt resultaat.

En dan ben ik net over de ergste shock heen en bedenk ik me ineens: Hendrie Krüzen op de bank erbij???. Pfffff....... Hendrie Krüzen. Nou ja, ook dat zal wel wennen.

Er is maar 1 remedie: winnen en mooi aanvallend voetbal.
0 -1
AFCA1986jan
Al dat negatieve over bosz laat hem nu maar bewijzen dat hij thuis hoor bij Ajax ik ben zeer benieuwd en hij heeft wel de visie van Ajax in zich
0 -1
Cello
Over dat thuishoren..... ik denk dat ik nog heel ver verwijderd ben om dat uit me strot te krijgen.....but who knows?. De wonderen zijn de wereld niet uit en wie weet dat we hem na zijn contract een echte ajacied zijn gaan vinden...... who knows?.
1 0
kaashaas
zie nog liever kluivert.. is nergens op gebaseerd ik weet het....
1 -5
bazza25
Wat mij betreft de eerste goede keuze die de directie tot nu toe heeft gemaakt.. Eentje met risico dat is des Ajax!! Welkom Bosz, mijn voordeel van de twijfel heb je !!
6 0
Lewis Hamilton
Welkom Feyenoorder. Man dit wordt niks...
16 -25
AFCAsphere
Kinderachtige huilebalken hier. "Mweh, mama! Edwin heeft iemand met een Feyenoord-verleden aangesteld als trainer!"

Word eens volwassen man, als hij het team goed laat voetballen en prijzen pakt dan is er toch niks aan de hand?
1 -1
Yoyoyoyo
verkoop je 30 jaar oude Opeltje maar. Want dat is een sponsor van Feyenoord.
4 0
EVH
Hahahahahaaaa jankerd boehoooeee
5 -2
yari
NEGATIEVELING.
6 -5
Ellende
Goede argumenten, je zou directeur van AJAX moeten worden. Heb je meer woorden in je vocabulaire dan kan je het uitleggen.
4 -5
Arek Milik
Lekker grasmaaien in Barcelona Lewis. The force van Cruijff!! Oh wacht die heeft ook voor Feyenoord gespeeld.
9 -5
Sjaakvaak
Vanwege zijn verleden bij Feyenoord? Man man man. Kruip lekker terug in je F-Side nest.
8 -6
vincentafcajax
is die een 010er omdat ie er gevoetbald heeft of een ajacied omdat ie een seizoenskaart had bij ons ?
3 -6
Koenniiee
Bosz had een seizoenkaart bij Ajax en kwam vaak naar trainingen kijken bij Ajax. Hoezo Feyenoorder?

Ik heb ook bij Helmond Sport gevoetbald en gewerkt. Ben ik dan een Helmond supporter?
9 -5
vincentafcajax
is die een 010er omdat ie er gevoetbald heeft of een ajacied omdat ie een seizoenskaart had bij ons ?
0 -4
vincentafcajax
is die een 010er omdat ie er gevoetbald heeft of een ajacied omdat ie een seizoenskaart had bij ons ?
0 -4
Superjood410
Want? Waarom? Argumenten?
1 -6
kaashaas
cillisen moet wel heel fit zijn...
1 0
Toon meer reacties