Kudus maandenlang aan de kant met meniscusblessure

JesseTH, 22-10-2020 om 15:00, 41737 views, Ajax |

Shop nu het nieuwe Ajax-thuisshirt 2020-2021!

Mohammed Kudus staat maandenlang aan de kant met een meniscusblessure, zo brengt Ajax donderdagmiddag naar buiten. De Ghanees viel uit in het duel met Liverpool en zal geopereerd moeten worden.

De Ajacied maakte woensdagavond zijn Champions League-debuut en startte voortvarend aan de wedstrijd, maar na negen minuten moest hij de strijd staken. Hij kwam ongelukkig neer na een duel met Liverpool-speler Fabinho. Quincy Promes verving hem, waarna Kudus donderdag een MRI-scan onderging.

Op die scan kwam naar voren dat er letsel is aan de meniscus in zijn rechterknie. De linkspoot is daardoor genoodzaakt om een operatie te ondergaan. 'Naar verwachting is hij in elk geval voor de winterstop niet meer inzetbaar', zo valt te lezen.

Bijna drie maanden geleden maakte Kudus voor een bedrag van zo'n negen miljoen euro de overstap van FC Nordsjaelland naar Ajax. Sindsdien kwam hij driemaal in actie in de Eredivisie en woensdag speelde hij dus zijn eerste minuten in de Champions League. De volgende wedstrijd voor de Ghanees zal, naar verwachting, dus op z'n vroegst in januari plaatsvinden.

Denk jij dat Ajax met 0-3 wint op bezoek bij VVV Venlo? Zet in en krijg 6,65 keer je inzet terug!

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Kingoffdatoilet
Jammer. Maar we kunnen de CL nog steeds winnen ;)
0 0
7172AFCA7395
Zonder Kudus ben je gewoon 10% minder.
0 0
ajaxrulesz
atalanta ook xd.
1 0
Ajax34
Ik heb zelf een meniscus operatie gehad en was binnen een maand hersteld. Maar niet iedere operatie is hetzelfde. Ik hoop dat het meevalt
1 0
Van Reenen
Bij Ajax duurt het altijd langer, lijkt wel. Ik hoop dat jij geen last meer hebt van je knie. Of was het een kijkoperatie?
1 0
Ajax34
Ik had mijn meniscus gescheurd. Of het een kijk operatie was weet ik niet meer is al wat langer geleden,maar ik heb daarna gewoon weer kunnen voetballen.
0 0
koppensneller
Natuurlijk een groot gemis maar dat betekent niet dat de rest er niks van kan . Ook tegen Liverpool zag je genoeg hoopgevende dingen en aan de commentaren van de Engelsen te horen was dat ook terecht. In de eredivisie moet het sowieso goed te doen zijn en helemaal omdat de grote wedstrijden allemaal pas na de winterstop zijn gepland.
1 0
PierreHeno
Overmars zei het al: dit wordt qua CL een 'tussenjaar' en voeg daar de EL dan ook alvast maar aan toe. Kudus...precies zo'n aanjager en supertalent wat je hele team een forse up-date geeft...en die ligt er dan al na 3 wedstrijden voor maanden uit. Twee sowieso..en wanneer we pech hebben het hele seizoen. Verschrikkelijk zuur dit. En vervangers van dit soort supertalenten hebben we simpelweg niet in huis. Alsof Frenkie of Matthijs voor langere tijd geblesseerd raken. En bij JA zit helaas ook niks dat maar kan tippen aan de kwaliteiten van Kudus.
1 0
Ozymandias
Als Ajax verder bespaard blijft van zware blessures hebben ze met bijvoorbeeld Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Blind, Gravenberch; Neres/Antony, Tadić en Neres/Antony in de basis en Scherpen (ik vind Stekelenburg niet goed genoeg), Jurriën, Rensch, Ekkelenkamp, Taylor, Promes en Huntelaar op de bank de basis van een wedstrijdselectie met voldoende individuele kwaliteit om op Europa League niveau ver te kunnen komen. Natuurlijk moet dat dan eerst een hecht team worden en of dat zal gebeuren kunnen we nog niet nuttigs over zeggen maar de kwaliteit is aanwezig.
1 -1
Bruno04
Moet wel zeggen dat als alles een beetje ontwikkeld dat je volgend jaar wel echt een leuk team hebt. Enige die evt nog weg gaan zijn Onana en tagliafico. Met kudus en en Anthony en Gravenberch die ontwikkelen kun je ze als het een beetje meezit weer is 2-3 jaar bij elkaar houden
0 0
Ozymandias
Stel je voor dat Ajax een team met Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Blind, Kudus/Gravenberch; Neres/Antony, Kudus/Tadić en Tadić/Neres twee seizoenen bij elkaar kan houden. In het seizoen 2021/22 zou Ajax dan op papier zeker een Champions League waardig team hebben.
0 -1
ajax4perez
Schöne per direct terug halen!
0 -6
Thaschja
Alvarez is 10x beter , als die ittaharen ,zag hem gisteren, eerste plaats een dikzak, maar zit geen snelheid in, en geen tempo .
1 -7
ram
Pfff... een toptalent heeft een dip en hij wordt gelijk zo afgeschilderd. Ga je schamen man.
0 0
PierreHeno
Die zet je wel erg snel aan de kant. Hij miste een tackle...kan gebeuren bij iemand van zijn leeftijd. Hetbuitvallen van Götze was bepalend voor het verlies. Die brengt voetbalgogme in dat wat dommigevteam en daar trekken ze zich dan allemaal meteen aan op.
1 0
godlike
Ik denk dat het helder mag zijn dat Labyad en Alvarez gewogen zijn en te licht bevonden zijn. Graag verkopen iets meer betalen voor échte kwaliteit. Wil je ver in Europa komen moet je gewoon een sterke bank hebben met spelers die het verschil maken bij een invalbeurt. Ook Huntelaar (helaas want het blijft mijn held) en Traoré zijn niet goed genoeg. Traoré een jaar verhuren en kijken of hij nog groeit.
5 0
PierreHeno
Wanneer je alleen maar hamers in je gereedschapkist hebt zul je elk probleem op een spijker moeten laten lijken want anders ga je sowieso de bietenbrug op. Wij hebben te veel hamers in het team.
0 -1
blava
Tijd voor Rensch, Taylor, Ekkelenkamp en Brobbey. Met Promes, Labyad, Huntelaar en Traore wordt het een gure winter.
1 0
noahdepoah
Is er dan niemand binnen Ajax die tegen Promes zegt. Stop eens met dat muziekmaken, dat instagramleven met een kledingmerk wat niemand koopt en ga je gewoon weer eens richten waar je door ons voor betaald wordt.
1 0
Ajaxxxisdebeste
Maanden out betekend dat 2 of meer?
0 0
PierreHeno
Minimaal 2. Dat zou dan een snel en voorspoedig herstel zijn. Maar zo verloopt het lang niet altijd helaas. De individuele patiënt reageert niet hetzelfde op zo'n ingreep en daar wasr de meniscus wort 'bij'gesneden ( stukje eraf) is het kraakbeen van de boteinden minder goed beschermd bij fysieke belasting zoals bv topsport. Dat gaat dus pijn opleveren bij overbelasting en vocht in de knie etc en zonder voldoendevrust wordt dat van kwaad tot erger. Vraag maar aan Neres...dievweetber alles van en overwoof zelfs helemaal te stoppen met topvoetbal. Wat Kudus betreft dus maar hopen op een voorspoedig en duurzaam herstel. Zou mij trouwens niets verbazen wanneer hij reeds meniscusklachten had aan die knie en dat het duel met Firminho die meniscus een extra optater heeft gegeven en dat het nu dan ook echt opereren wordt.
3 0
Juichtoon
Dat denk ik ook...
0 0
Ozymandias
Tegenwoordig wordt er bij veel meniscus blessures geen stukjes meer weggesneden maar wordt alles weer op z'n plaats gezet in de hoop dat het als geheel zich hersteld. Ze doen dit omdat het op de langetemijn minder problemen opleverd maar de herstelperiode van deze nieuwere methode is wel een stuk lager. Daarbij is de kans op complicaties in het herstelperiode groter (maar daartegenover staat dus dat de kans op problemen na de herstelperiode veel kleiner is).
0 -1
Ajaxxxisdebeste
incl. ?
0 0
Ajaxxxisdebeste
Dank voor info, hoop dat alles wordt gebruik wat enige medische invloed kan hebben ook een goed en snel herstel, placenta, inspuiten van stamcellen zijn er nieuwe technieken.
0 0
NaarCLbeker5
van de nieuwe technieken lijkt me KLONEN het beste in zijn geval
0 0
glob
Off topick: Ik stel voor datAjax komende zomer Bijlow ophaalt als vervanger van Onana.
0 -7
ram
Als Onana gaat zou ik absoluut voor Cillessen gaan. Topkeeper (en nee, hater, dat is geen grap) die ook nog eens heel goed past bij ons spel en de club kent.
0 0
Ozymandias
Laten we eerst kijken waar Scherpen en Kotarski na dit seizoen staan. Als die nog niet klaar staan om Onana op te volgend zou ik (natuurlijk mits Onana vertrekt) voor Van Crombrugge gaan. Dat is een doelman zonder zwakke punten die overal ten minste redelijk in is (één op één situaties, hoge voorzetten vanaf de flanken, lijnkeepen, etc.) en opbouwend (zowel met voeten als handen) zelfs goed is. Van Crombrugge is het type keeper wat perfect bij Ajax past.
0 -2
Ajacied33
Bijlow? Waarom?
1 0
Ajaxxxisdebeste
Wie zegt dat Onana weggaat, ik denk dat de wereld er een stuk anders uitziet tegen die tijd zoals het nu al vreemd aandoet. Keepers transfereren ook minder snel.
0 0
TheRiviera
Omdat Onana zowel vorig seizoen als dit seizoen al weg wou. Maar vorig seizoen heeft Ajax hem overtuigt nog een jaartje te blijven en dit jaar kwamen niet de juiste clubs langs die het juiste bedrag voor hem wouden betalen. Maar dat Onana ambities heeft om te vertrekken is allang duidelijk en je kan erop wedden dat dit zijn laatste seizoen word.
0 0
Ajaxxxisdebeste
Dat zeggen we al 2 jaar
0 0
ETM
ETM, vr 23 oktober 2020 om 03:15

Een mokerslag voor Ajax. Het middenveld van Ajax valt bijna inelkaar en ik heb in deze Kudus de enige geschikte 10 gezien.
Promes kan niet. Al helemaal niet omdat Ten Hag vast en zeker Tadic weer naar links gaat halen. Dan moet Promes dus ook aanspeelpunt zijn en dat is hij niet. Klaassen moet blijven staan.
Een idee is om de Blind variant nu vast te houden en dus in feite zonder 10 te spelen. Ben benieuwd wat onze geliefde trainer nu gaat doen ;)
Verschrikkelijk klote voor Kudus en ik houd mn hart vast. Knieen zijn rare wezens.
0 0
Ajax27
Blind variant als in 4-4-2? Dat zal alleen tegen zware tegenstanders gebeuren. Ik kan me wel voorstellen dat we met de punt naar achteren weer gaan spelen. Blind op 6, Gravenberch en Klaassen ervoor. Maja dan had je iemand als Botman nog moeten hebben, helaas. Martinez weer vertrouwen laten tanken en dit seizoen centraal achterin zetten kan... maar ik weet niet of dat het goeie centrale duo is. Ik verwacht in de winter een sterke aankoop of zelfs aankopen. Een LCV en een 10. Ajax zal zich voor zn kop slaan
0 -1
Ozymandias
Martínez is een véél betere centrale verdediger dan Botman en qua type ook véél beter geschikt om bij Ajax te spelen. Botman kan niet opbouwen. Noem eens alle centrale verdedigers die bij Ajax een succes waren terwijl ze niet konden opbouwen. Alleen wanneer een speler verdedigend van het kaliber van Sánchez is kan die bij Ajax slagen als centrale verdediger zonder opbouwende kwaliteiten. Botman is nog lang niet van dat kaliber (en dat zal hij waarschijnlijk ook nooit worden).
0 -1
Ajax27
Waarom zouden we altijd een hele goede opbouwer willen? Ik denk dat je naast een voetballer als Blind altijd een bonkige lange pure stopper wilt. Ik ben denk ik ook gewoon liever iemand van de van Dijkjes en de Ligts. Rauwe pure verdedigers. 2 centrale verdedigers waarvan je als spits denkt.... pffff, gaan we weer. Het ene tikje na het andere tikje, weer een douw, weer een keer op de grond, een centraal duo waar niets valt te halen. Laat alles en iedereen eromheen maar alles ontzettend voetballend oplossen. Maar dat centrale duo staat er in mijn ogen maar om 1 reden. Om alles op te ruimen wat ook maar in de buurt van het doel komt. Ik was zelf een verdediger, was lang, aardig in de kilo's. Ik vond het altijd prachtig om met net zo'n lange gast naast me te schoefelen, een gast helemaal uit de wedstrijd te lullen... gewoon de baas te zijn.

Ja ik weet, jongens als Blind, top. Vertonghen, super dat ie zoveel meer deed als verdedigen. Maar geef mij maar iemand waar je schrik van krijgt als spits.
0 0
ram
Ik snap je punt.

Maar De Ligt en Van Dijk zijn lang en sterk maar kunnen echt 10x beter voetballen dan Botman hoor. Dat zijn echt andere types.

Daarbij hebben wij op rechts geen hele geweldig voetballende centrale verdedigers. Schuurs-Botman lijkt mij niet ideaal.

Ik begrijp wel dat Botman voor dat bedrag is verkocht. Als het bedrag iets minder was geweest, had ik hem waarschijnlijk wel gehouden als backup.
0 0
edalm
Ik vond Blind op het middenveld en Martinez centraal best goed afgelopen woensdagavond. Beetje onwennig, maar zeker in de eredivisie mogelijk. Met Thaylor als back up komt goed
0 0
ETM
Ja punt naar achteren is wat ik bedoel. Dat leek me al eerder logisch met het oog op bezetting 10
1 0
afcas
Waarom een lcv halen als dat de beste positie van Martinez is?
0 0
Ajax27
Omdat als Nico of Blind uitvalt... je anders geen alternatief hebt. Of als je een variant zoals van de week neerzet, waarbij je Blind als middenvelder neerzet, je tevens geen backup achterin hebt.

Martinez is de backup van 2 posities.. dat is gewoon spelen met vuur. Iemand als Martinez die zowel als linksback als LCV kan dienen, die zoek je nog. Martinez is 22, best wel wat ervaring. Je hebt met Blind en Nico 2 gasten met nog veel meer ervaring. Dus ik zou een jonge hond van 18 jaar aantrekken, daar de portemonnee voor trekken en die langzaam maar zeker brengen als die niet in de jeugd rondloopt.
0 0
Ajax95Duivendrecht
Omdat als we de formatie met de punt naar achteren blijven aanhouden, er geen adequate back-up-LCV achter Martinez is.

In dat geval moet je dus Blind gaan terugzetten naar LCV, maar hij is nou juist net de enige pure CVM in onze selectie die het spelen de punt naar achteren mogelijk maakt. Een echte back-up-CVM hebben we niet meer, Eiting hadden we (zeer geschikt voor die rol) maar die zit nu op huurbasis in Engeland.

Dus wordt de punt naar achteren ons vaste systeem vanaf nu, dan moet Ajax in de winterstop:
- of een extra LCV halen;
- of Eiting proberen terug te halen;
- beide zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
0 0
Ozymandias
Ik vind dat Ajax met spelers als Jurriën, Taylor (waarbij Blind op '4' komt te spelen en Taylor op '6') en Rensch genoeg opties heeft om Martínez te vangen als die niet kan spelen. Blind is de enige '6' die Ajax heeft die goed genoeg is voor een vaste basisplaats maar Taylor is wel al goede genoeg om als back-up te fungeren.

Eiting in de winterstop terughalen zou ik wel een goed idee vinden maar Ajax moet niet nog een speler kopen die eigen talent in de weg zal lopen. Ajax is namelijk het balans tussen koopclub en opleidingsclub al aan het verliezen. Uiteindelijk gaat dat bij Ajax helemaal nooit goed.
1 -1
PierreHeno
Het zou goed kunnen dat Kudus al wat langervseze meniscusklachten had en hin saarom ook in de voorbereiding vaak niet ( altijd) meedeed en dat in de wedstrijd tegen Liverpool de klachren verergerden en rust geen optie meer is.Nu maar hopen dat Kudus niet dezelfde postoperatieve complicatie oploopt als bij Neres.
0 0
appiehappie
Wat een drama voor hem, voor Ajax en voor de supporters.
Ik vind het een geweldenaar, TOP aanwinst.
Beterschap.
0 0
Bruno04
Hoop dat overmars een hengeltje uitwerpt voor de huur van Eriksen in de winterstop
2 0
Libero
Er is geen winterstop. En als alles goed gaat is Kudus eind december wel weer fit. Niet dat ik tegen de komst van Eriksen zou zijn, maar als vervanger van Kudus is hopelijk niet nodig.
0 0
ST
In potentie de beste speler van onze selectie. Wat een klote pech weer.
4 0
ram
Ik denk eigenlijk dat ie nu al onze beste speler is.
0 0
RayJordaan
Lekkere tyfuszooi! Is je enigste creatieve speler op het middenveld die er nu uit ligt.. Klaassen, Martinez, Gravenberch en Blind zijn lang niet zo creatief ingesteld als Kudus..
3 -2
Joodhannus73
Ajax 1 met maar één creatieve speler. Dan is er toch écht iets niet goed?! Wanbeleid!
3 -2
RSM
Zo erg zonde. Wat een genot was het om naar deze speler te kijken. Uitgerekend een van de beste moet dit overkomen.
7 0
Joodhannus73
Moet hem ook niet daar neerzetten. Ten Hag van Liverpool verloren. Niet Ajax.
3 -23
ram
Huh? Dit slaat echt aan alle kanten helemaal nergens op.
0 0
kade88
Kakkerlak.
1 0
JOHANisGOD
Zieke idioot.
5 -2
Ozymandias
Nog eentje met deze ongelofelijk stupide opmerking. Kudus speelde vorig seizoen bij Nordsjælland de helft van zijn wedstrijden in precies dezelfde rol als hij in die negen minuten tegen Liverpool had.
9 -4
De_Realist
Verdedigend op eigen helft?
0 -8
Ozymandias
Als valse spits die zich diep laat zakken om ter hoogte van het middenveld zich in de opbouw aan te bieden en verdedigend ook ver en fel achter de man met de bal aanjaagt.
3 -1
Ozymandias
Ondanks dat dit een enorm verlies is heeft Ajax met bijvoorbeeld Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Klaassen, Blind, Gravenberch; Neres/Antony, Tadić en Neres/Antony in de basis en Scherpen, Jurriën, Rensch, Ekkelenkamp, Taylor, Promes en Huntelaar op de bank nog steeds een goede wedstrijdselectie. Ik denk dat de blessure van Kudus betekent dat Hansen en Taylor meer speeltijd zullen krijgen.
6 -6
Duif63
Hansen ? Nee, is fysiek helemaal niet in orde. Kan zelfs in Jong geen 90 minuten volmaken. Wat moet je daarmee in de eredivisie, om het maar niet over de CL te hebben.
7 -1
Ozymandias
Hij hoeft toch ook geen hele wedstrijden te spelen? Hansen is een speler die aanvallend dreiging brengt. Momenteel is hij nog niet geheel fit (hij kwam ook wat dik terug van de Coronavirus stop) maar wanneer hij weer helemaal fit is zal hij de meest logische keuze zijn qua aanvallende talenten die speeltijd kunnen krijgen als invaller in bepaalde wedstrijden. Wie heeft het trouwens over Champions League wedstrijden gehad? Ik schreef alleen dat ik denk dat "Hansen en Taylor meer speeltijd zullen krijgen" door de blessure van Kudus.
3 -4
JariHeijden
Ekkelenkamp zal ook wel meer minuten gaan maken.

Ik kan me voorstellen dat Tadic op tien gaat spelen tegen VVV.
1 -3
Ozymandias
Ik denk niet dat Ekkelenkamp qua type de rol van Kudus op het middenveld of in de aanval over zou kunnen nemen. Ik zie Ekkelenkamp meer als back-up van Klaassen. Taylor zie ik momenteel als back-up van Blind (op '6') en Gravenberch (op linkshalf). Ik hoop dus dat Ajax in een 4-3-3 met '6' blijft spelen met Tadić in de spits en Neres en Antony op de flanken. Ik vind Traoré momenteel niet goed genoeg en denk dat Hansen (wanneer hij weer helemaal fit is) van de talenten voorin het best geschikt is om af en toe met het eerste mee te spelen (als wisselspeler bij blessures, schorsingen, etc.).
3 -2
DrFootball
Ekkelenkamp zou op 9,5 en op 10 kunnen spelen. Is een compleet andere speler dan Kudus, maar zou het op zijn manier kunnen invullen. Echter Ekkelenkamp combineert en scoort makkelijk.

Hansen is een centrumspits en geen buitenspeler. Met Traore, Huntelaar en Brobbey heeft hij heel wat concurrenten voor zich. Sontje zijn speeltijd zal dan waarschijnlijk alleen in Jong Ajax wat toenemen. En laat hem daar eerst maar weer eens helemaal fit worden en bepalend zijn voordat we hem nu al gaan doorschuiven.
0 -1
Ozymandias
Ik zou het verschikkelijk vinden als Klaassen en Ekkelenkamp twee van de drie centrale aanvallende spelers zijn. Dan komt Ajax echt creativiteit te kort centraal op het middenveld en voorin. Met Tadić op '9' is dat iets beter.

"Hansen is een centrumspits en geen buitenspeler."

Hansen is een voetballer. Hij heeft de afgelopen jaren veel meer als buitenspeler dan als spits gespeeld maar doet het op elke positie (in de spits, op de flanken en op '10') ongeveer even goed. Het idee dat een speler van Ajax (die geen keeper is) op maar één positie kan spelen staat sowieso haaks op het idee van Totaalvoetbal. Spelers moeten juist steeds veelzijdiger worden om tegen een moderne verdedigende organisatie Totaalvoetbal te kunnen spelen. Dat is waarom Guardiola ook eigenlijk geen "specialisten" wil hebben. Als Totaalvoetbal tot zijn optimum kan worden uitgevoerd (wat alleen theoretisch mogelijk is) zou je positieloos voetbal spelen.
0 0
JordanAFCA
Brobbey doorselecteren naar Ajax 1.
2 -1
beffum
Mooi klote voor Ajax. Maar vooral voor die jongen. Martinez of Blind op zijn plek aub. Anthony en Neres op de vleugels. Tadic in de spits. En zsm Brobbey een kans geven.
4 0
mingjen_tk@hotmail.com
Waarom nu niet gewoon Ekkelenkamp inbrengen en Brobbey naar de A-selectie doorschuiven?
TH moet nou toch wel doorhebben dat Alvarez, Labayd, Promes & Traore bij lange niet het Ajax-niveau halen. Oog voor talent mist ie wel heel erg hoor voor een zgn Ajax-trainer. Daardoor verliet Lang ons, kon hij Danilo niet in waarde schatten en verpietert Ünuvar in de tweede. Wat verlang ik terug naar de tijd van Cruyff, de Mos of van Gaal. Je bent net zo jong, als je goed bent wat hoort bij Ajax. TH is en blijft een Utregcoach.
2 -3
Ozymandias
Grappig om te zien hoe Danilo nu al enorm wordt gehypt. Danilo is een goede speler voor FC Twente maar nog lang niets voor het eerste van Ajax. Hetzelfde geld voor Traoré in zijn huidige vorm. Trouwens schreef ik in de zomer al dat ze Traoré moesten verhuren en Brobbey moesten doorschruiven. Traoré heeft speeltijd nodig. Voor zijn komst naar Ajax had hij al twee jaar geen officiele wedstrijden gespeeld behalve voor zijn nationale jeugdelftallen. Ünuvar verpieterd helemaal niet in het tweede. Ünüvar is terug aan het komen van een serie van kleine blessures en dus nog niet fit. Hij is nog lang niet klaar voor de overstap naar het eerste maar wanneer hij weer helemaal fit is zal hij (net als vorig seizoen) laten zien dat hij voor het Eerste Divisie niveau al een goede speler is. Daar kan hij goed aan de ontwikkeling van zijn inhoud werken. Dat is momenteel het belangrijkste aspect van zijn ontwikkeling.
4 -4
ram
Helemaal mee eens! En ik heb ook aangegeven dat je Traore moet verhuren. Brobbey doorschuiven hoeft niet per se, vind ik. Die kan prima alles spelen in Jong en 3e back-up zijn achter Dusan en Klaas.

Klein ander puntje omdat ik het je vaker heb zien doen: het is altijd 'geldt' als je het niet hebt over het betaalmiddel. Ik zal hier wel gezeik over krijgen van mensen maar ik bedoel het goed/behulpzaam!
0 0
waynelove
Je zei het in de zomer al maar niemand luisterde... Schandalig!
1 0
3sterrenAjax1
helemaal eens over elke speler. n standaard reflex op as is om na een verlies en/of andere tegenspoed opeens om jeugd te gaan roepen.
3 0
Godenzoon24
Punt naar achter net als tegen Liverpool. En dan Braziliaanse flanken!
4 0
PJSM
Dat is een flinke tegenvaller. Hoop dat we het oplossen met Blind op middenveld en Martinez achterin. Voorin Neres, Tadic en Antony. A.u.b. geen Promes, Alvarez of Labyad.
0 0
Adam24
Ik bereid me voor op Promes op 10 in de ED...
3 -1
DiAngelo
De blessure van Kudus laat maar weer eens zien dat we iedere selectiespeler nodig zullen hebben dit jaar en dat de trainer het ook niet makkelijk krijgt. Het makkelijk afschrijven van spelers is dan ook geen optie, zullen met zn allen positiever moeten zijn en niet enkel als succes supporters moeten acteren. Wordt n zwaar jaar met teleurstellingen en geduld. Support is nodig....voordeel is dat jeugd sneller aan spelen toe komt. Zou Brobbey alvast doorschuiven om te beginnen...en wellicht gaat Taylor meer speeltijd krijgen, iig in de Eredivisie....
1 0
vsg
Die co presentator bij rtl 7 met een knotje. Echt mannen met een knotje dat kan toch niet
5 -3
Adam24
Hoe hij zijn haar doet interesseert me geen reet. Wat me wel interesseert is dat het een werkelijk verschrikkelijke presentator is. Nog arroganter dan een liefdesbaby van Wilfred Gene en Van Gangelen.
0 0
Ajax2020
Als Pisvee verdomme Gotze kan halen, is dan Klaiber echt het beste dat we dankzij onze trainer kunnen binnenvissen? Verdomme. Heb je een Gotze bij Ajax erbij gister, loop je met 5-1 van het veld af....
3 -6
ProfessorX
Je vergeet Klaasen
0 0
ck69
Wij brengen gewoon Labyabze in
2 0
BlueDuke
Laybyad kan prima als reserve, maar dan als 10 niet in de spits. In nood op de flanken.
0 -3
Amster
Het was al heel krap qua creativiteit en je moet hopen dat neres en antony elke wedstrijd kunnen spelen. Daarachter is het gewoon heel matig. Kom naast kudus ook zonder een neres en/of antony te zitten en je kan de eredivisie ook gedag zwaaien.
1 0
CL=5
Het lijkt soms wel of er een vloek op Ajax rust. Altijd wanneer we bijna zijn weggelopen bij de rest zorgt een of ander iets weer voor stagnatie...
4 0
AjaxAddicted
Ja, we hebben best pech met blessures de laatste 2 jaar...
0 -1
3sterrenAjax1
ik begin te twijfelen of het niet ook een beetje aan de medische staf ligt. onder bosz (met een andere medische staf) hadden we met een super druk programma zelden n blessure. nu laatste 2 jaar met n andere (hoofd) medische staf een stuk meer zo lijkt t. en ook het verhaal neres die een blessure had waar maar enkele maanden voor stond maar 9 maanden kostte zou wellicht n signaal kunnen zijn. hopelijk kijken vd sar en overmars hier kritisch naar.
2 0
Cruijffthebest
Er zijn zoveel transfervrije spelers op dit moment, daar zal zeker 1 hele goede RCV, 1 hele goede middenvelder en een hele goede spits bijzitten, maar dan moet Ajax er wel werk van maken want we hebben echt wel wat nodig!!!
2 -2
RJB1979
Wat is maanden? 2? 10?
0 0
S.Ajacied
Tot aan de winterstop sowieso. Die zien we pas weer in 2021 vrees ik.
0 0
koreem
Heel zonde, maar misschien zorgt dit ervoor dat we volgend seizoen ook nog van Kudus kunnen genieten in een Ajax shirt.
0 0
AlexIbarra
Gvd..
Welgeteld 1 wedstrijd onze selectie compleet gehad en het puzzelen kan alweer beginnen.
2 0
El-Dorado
Dit is echt zooooo 2020..
1 0
Ajaxxxisdebeste
Wanneer begint 2022 ben helemaal klaar mee 2021 zal niet veel anders zijn zo nu eruit ziet
1 0
El-Dorado
ja, laten we even wat jaartjes skippen.
0 0
Cruijffthebest
Knap waardeloos weer dit. Dit geeft weer heel duidelijk aan hoe belangrijk de kwaliteit is die je op de bank heb zitten en die is niet goed genoeg.
Lasse Schone zou een mooie aanvulling zijn voor de selectie met zijn ervaring, hij hoeft niet hele wedstrijden te spelen, maar met hem erbij heb je wel meer mogelijkheden.
Wellicht toch nog even rond kijken of er een buitenkansje is te halen voor het middenveld????
En oja, ook voor de RCV, want Schuurs gaat het gewoon niet worden, helaas...........en een spits!!!!
1 -2
dumperPattiruhu
Hoe zwaar klote dit ook is. Er zullen nu andere spelers op moeten staan en stappen zetten in hun ontwikkeling.
Er is nog een kleine kans op plek 2 in de CL anders 3e en ver komen in de EL. EL winst betekent automatisch CL.
1 -2
Ajaxxxisdebeste
EL winst ja dat gaan we even doen
1 0
dumperPattiruhu
Sevilla heeft dat toernooi al meerdere malen gewonnen. Ik acht Ajax zeker niet minder dan een Sevilla. Met dat in gedachte zou je dit seizoen mocht het onverhoopt niet lukken in de CL minimaal kwartfinale EL moeten halen.
1 -1
ditisdebeslissing
Ekkelenkamp zal opstaan. Let maar op.
1 -2
krachtpatser66
Klote dit!. Deze jongen bracht voetbal en dynamiek in het spel van Ajax!. Ik zag het al aan z'n reactie dat er iets niet goed zat. Balen dit nieuws! Hoop dat hij sneller herstelt dan geschat. Sterkte, Kudus!.
4 0
trooop
Van alle spelers juist kudus, zuurder kan bijna niet. De enige speler die schwung en verrassing op het middenveld brengt. Blind - klaassen - gravenberch wordt vanaf nu dus waarschijnlijk vaste prik. Ben aan de reacties op de wedstrijd van gister te zien geloof ik zo ongeveer de enige die daar niet blij van wordt. Vooral de 'opbouw'driehoek schuurs - klaassen - blind is wat mij betreft veel te traag en te stijf in balbezit, en te ondoortastend als er ingegrepen moet worden.

Ik denk dat we gister twee, heel misschien drie keer van achteruit hebben weten op te bouwen. Alle overige keren dat we de bal voorin wisten te krijgen was of via de omschakeling, of via 1 van die 180 lange halen naar voren. Dat zou met dit middenveld tegen tegenstanders van niveau wel eens de norm kunnen gaan worden.
6 -2
Juichtoon
Met je eens hoor. Dit is gewoon een waardeloos middenveld. Veel te weinig dynamisch en geen scorend vermogen. Tel daarbij op dat we geen spits hebben...en je hebt op 4 plekken van de voorste 6 spelers geen scorend vermogen.
4 -4
trooop
Qua individueel niveau van de spelers vind ik het niet eens zo slecht. Ook qua (potentiële) dynamiek niet, met klaassen en gravenberch. Maar het ligt eraan wat je wil. Kennelijk is alle ballen naar voren rammen tegenwoordig iets wat ook bij Ajax gewoon geaccepteerd wordt. Dat is dan een geluk bij een ongeluk, want met dit middenveld zit er tegen pressende tegenstanders niet veel anders op. In ieder geval niet onder deze trainer.
2 -2
Ajaxhart
Geluk bij een ongeluk dat pas in januari de ED topwedstrijden zijn gepland.
Uiteraard niet zeker dat Kudus dan voldoende hersteld is, maar er is een kans, en hoop doet leven.
Bovendien kan in de winterstop de selectie worden aangevuld, wat broodnodig is.
1 -1
goajaxgo
Hebben wij weer.
0 0
ajaxwestland09
Balen dit maar we hebben Taylor , gravenberch , Klaassen, blind , Giovanni. Ik zou een middenveld wel willen zien gravenberch Klaassen en Taylor
1 -1
Ozymandias
Van Giovanni kan je dit seizoen nog niets verwachten. Dat is een langetermijnproject van een paar seizoenen. Ik zou Blind, Klaassen en Gravenberch op het middenveld in de basis zetten met Taylor (als back-up van Blind en Gravenberch) en Ekkelenkamp (als back-up van Klaassen) op de bank.
2 -3
Duif63
Maar dan heb je geen diepgang en geen scorend vermogen vanuit het middenveld. En scorend vermogen hebben we voorin ook niet veel. Er is een ontzettende onbalans in de selectie, was vorig seizoen ook al zo maar er is afgelopen winter en in de zomer niets aan gedaan. Ik had al niet veel vertrouwen in dit seizoen en dat is alleen maar verder gedaald.
1 0
Ozymandias
Sinds wanneer heeft Klaassen geen diepgang of scorend vermogen?

"Er is een ontzettende onbalans in de selectie"

Wat een overdreven stelling. Vervang Labyad en Álvarez met Lang en de huidige selectie is bijna perfect in balans.
3 -2
Duif63
Niet mee eens, zelfs met Lang nog in de selectie mis je een spits, een rechter cv en een extra back. Alles wat nu die posities invult is of te oud, of te jong of gewoon niet goed genoeg.
Bovendien is Klaassen niet meer de scorende middenvelder die hij in het begin was. En ook toen maakte hij er nooit 15-20. Wel vaak de eerste goal, dat wel. Maar we hebben ook geen scorende spits. Ook dat is een probleem.
2 0
Ozymandias
Ajax heeft met Tadić en Kudus twee geweldige opties voor in de spits. Daarnaast hebben ze met Huntelaar een goede pinch-hitter.

"Bovendien is Klaassen niet meer de scorende middenvelder die hij in het begin was."

Klaassen speelde in een andere rol. Hij is heus niet verleerd hoe hij moet scoren. Als rechtshalf zal Klaassen nog steeds veel diepgang in zijn spel hebben.

"Maar we hebben ook geen scorende spits. Ook dat is een probleem."

Ik denk dat Ajax genoeg scorend vermogen in het team heeft zitten. Zeker namate Neres steeds beter in vorm zal komen.
1 -3
Ajaxhart
Giovanni?
Die hebben we inderdaad, maar of die nou de verlosser is?
Dan liever (zomaar een dwarsstraat) Anthony.
0 0
7172AFCA7395
Alsof die CL altijd voor rampspoed moet zorgen.
Vorig seizoen eruit door blessures en ook nu lijkt het
weer zo te gaan. Kudus hopelijk in januari weer terug.
1 0
gusanito
Wat een zure avond en wat een zuur nieuws achteraf. Kutzooi :(
2 0
louis60
Van Basten:"PSV kampioen, ik zie ze ook doorgaan in EL en Feijenoord pakt de beker. Ajax helemaal niets. Ik zie ze niet eens overwinteren in EL". Beetje overdreven van ouwe held.
2 0
Juichtoon
Nou na het bericht van Kudus en het spel gisteren ga ik een heel eind hierin mee.
2 -2
MPAjax
denk dat hij het sarcastisch bedoelde om zo de spelers te motiveren behalve dat zal hij zich wel geergerd hebben dat ze door een domme eigen doelpunt hebben verloren
0 0
Ronaldinho020
Hier kan je alleen maar om lachen toch? Neem aan dat hij de gemiddelde ASer na een verliespartij na doet?
9 -1
louis60
Ik hoor net dat het nepnieuws is. Sorry.
1 0
Pas
Dat is echt enorm balen. Hij kan zomaar de revelatie van dit seizoen worden. Hopelijk gaat het herstel spoedig en zal hij snel weer op zijn (oude) niveau zijn.
0 0
stefanwillem
Geen paniek. Als het zo doorgaat ligt binnen korte tijd het voetbal weer stil. Ik kan dit seizoen sowieso niet serieus nemen. Normaal zit ik er vrij intensief en behoorlijk opvliegend naar te kijken maar in de huidige situatie totaal niet. Gisteren was jammer en waar ik normaal de volgende dag iedereen irritant zou vinden was dat nu niet zo.
6 0
AjaxAddicted
Mee eens. Dit seizoen is wel het minste seizoen waar ik me er druk om maak. Lekker kampioen worden zonder publiek. Wauwww
0 0
Joseph
Ontzettend zuur, ik had ontzettend veel zin om nog veel meer van deze jongen te zien!

Het is helemaal zuur nu Lang en Eiting vertrokken zijn en ook geen optie meer zijn op het middenveld. Ik hoop toch dat Tadic af en toe ingezet kan worden op 10 om het middenveld rust te geven. Grootste nachtmerrie is natuurlijk Alvarez..
5 0
Ozymandias
Als Ajax met een '6' blijft spelen moeten ze Eiting in de winter terug naar Ajax halen. Dan kunnen Blind, Martínez en Eiting roulerend op '4' en '6' spelen (waarbij Martínez al zijn wedstrijden als '4' speelt en Eiting als zijn wedstrijden als '6' speelt).
2 -1
Ajax95Duivendrecht
Heeft Ajax eigenlijk überhaupt de mogelijkheid om Eiting in de winter terug te halen uit Engeland?
0 0
Ozymandias
Het gebeurd soms maar meestal krijgt de club daar een bepaalde compensatie voor.
2 0
Ozymandias
Overmars en Ten Hag hebben een enorme fout gemaakt door Lang te laten gaan. Ze hadden definitief afscheid moeten nemen van Labyad en Traoré moeten verhuren. Dan was Lang als volwaardige roulatiespeler één van de zo'n veertien basisspelers geweest. Ik begrijp vaak goed wat Ten Hag in een speler ziet of niet ziet. Alleen zijn daar twee grote uitzonderingen in: 1) ik begrijp TOTAAL niet wat Ten Hag in Álvarez ziet en 2) ik begrijp TOTAAL niet wat Ten Hag niet in Lang ziet.

De spelersgroep van Ajax was in mijn ogen zo goed als perfect geweest als Ajax afscheid had genomen van Labyad en Álvarez en Lang bij de club had gehouden. Ik neem het Ten Hag kwalijk dat hij geen vertrouwen in Lang had maar ik vind het een nog grotere fout dat Overmars niet gewoon Ten Hag heeft gedwongen om Lang veel te laten spelen door (tijdelijk) afscheid te nemen van Labyad, Álvarez en Traoré.
9 0
goajaxgo
Dus je begrijpt wat Ten Hag niet in Martinez ziet?
0 0
Ozymandias
Ik begrijp waarom Martínez geen basisplaats had. Ik begrijp ook waarom Martínez nu wel een basisplaats had met Blind op '6'. Ik begrijp niet wat Ten Hag wel in Álvarez zag maar niet in Martínez. Duidelijk?
1 -1
BRAMHOUTEN
Misschien zie ik het spelletje niet zo goed als jij, maar lang is een leuke speler om erbij te hebben maar ik zie er geen basismateriaal in. Een Kluivert vond ik een betere speler. Lang kan prima voetballen maar mist gewoon de juiste mentaliteit om de top te bereiken. We hebben veel goede buitenspelers gehad maar er hebben maar heel weinig de echte top gehaald
0 -4
Ozymandias
Lang is een jonge rechtsbenige versie van Ziyech. Of hij zich net zo goed zal ontwikkelen als Ziyech heeft gedaan kan ik natuurlijk niet voorspellen maar op deze leeftijd doet hij me qua spel én niveau enorm denken aan de speler die Ziyech tot en met zijn eerste seizoen bij FC Twente was.
4 0
Ajax95Duivendrecht
Precies wat je zegt.

Wat vind je op dit moment eigenlijk van onze selectie, zonder Kudus? Een week of twee geleden zei je dat jij vond dat Ajax nog steeds een betere en bredere selectie dan PSV heeft. Vind je dat nog steeds?
1 0
Ozymandias
De westrijd tegen Liverpool heeft volgens mij wel aangetoond dat Ajax een betere en bredere selectie dan PSV heeft. Zoals ik toen al schreef heeft PSV drie spelers in de basis staan die bij Ajax moeite zouden hebben om in de wedstrijdselectie van de Champions League (van achttien spelers) te worden opgenomen of daar zelfs zeker buiten zouden vallen. Dat toont zowel het gebrek aan kwaliteit van PSV op bepaalde posities en de breedte van de spelersgroep van Ajax. Ik wil niet zeggen dat Ajax op elke positie voldoende kwaliteit heeft (ik heb vanaf het begin geschreven dat het een enorme fout is dat ze Lang lieten gaan) maar in vergelijking met de selectie van PSV is de selectie van Ajax in de breedte een stuk sterker. Wat ik toen ook al schreef, het is niet dat ik de spelersgroep van Ajax zeer hoog inschat (ik gaf Ajax geen kans om in de Champions League te overwinteren) maar ik ben gewoon totaal niet onder de indruk van de spelersgroep van PSV. Ik denk dat AZ meer kwaliteit heeft (maar hun belangrijke spelers zijn momenteel totaal uit vorm).
3 -2
Juichtoon
Ik ben bang dat je er een (eind) naast zit. Met Gotze, Ihattaren, Malen, Van Ginkel, Gakpo, Madueke en de scorende spits Zahavi ea zou PSV wel eens veel beter kunnen worden dan we nu denken.
Zondag is al een graadmeter. Mocht PSV gewoon bij Vitesse winnen dat zie ik de bui al hangen. Ik ben er verre van gerust op. De 0-3 binnen 35 minuten bij PEC vond ik veelzeggend.
4 -1
Ozymandias
In theorie zou elk team veel beter kunnen worden dan we nu denken. Alleen is er volgens mij momenteel geen reden om te denken dat PSV veel beter zal worden dan een team die het goed doet in de Eredivisie maar Europees duidelijk tekort komt. Malen en Ihattaren zijn de enige spelers van PSV die ik graag naar Ajax zou zien komen.

"De 0-3 binnen 35 minuten bij PEC vond ik veelzeggend."

Hier verschillen we van mening. Ik vind een uitslag tegen een middenmotor in de Eredivisie nooit veelzeggend. Ik vond zelfs de 10-0 van PSV tegen Feyenoord niet veelzeggend over het niveau van PSV (alleen over het niveau van Feyenoord). Dat PSV veel beter is dan clubs als PEC weten we volgens mij allemaal wel.
0 0
Juichtoon
Het gaat om het team PSV, niet om wat je graag naar Ajax ziet komen. PSV heeft met de namen die ik noemde veel aanvullende, complementaire zo je wilt, kwaliteiten. Dat zou nog wel eens veel beter kunnen passen dan we nu denken. En dan heb je ook nog de factor Schmidt.
Ik zie daar wel de contouren van ontstaan. Daarom vond ik de 0-3 na 35 minuten veelzeggend. Ze gaven maar heel even gas. Wanneer staat een middelmatig Ajax na een half uur met 3-0 voor? Zelden of nooit. Dus waarschijnlijk is dit PSV ook beter dan middelmaat.
Maar uh, niemand zo blij als ik mocht ik het mis hebben, hoor.
2 -1
Ozymandias
De basis van elk goede team zijn goede spelers. PSV heeft weinig goede spelers (relatief aan het Europese niveau). Volgens mij heeft PSV een goed team voor de Eredivisie. Niets meer, niets minder.

"En dan heb je ook nog de factor Schmidt."

Hun beste en meest talentvolle speler (Ihattaren) zit op de bank. En mensen hier maar over Ten Hag zeuren...
1 -2
Juichtoon
aanvulling op jouw goed. Complementair is ook heel belangrijk..maar oke. IK weet de uitkomst straks in mei nu ook niet. Maar PSV is veel meer dan een dark horse.
En ja ik hoop dat jij gelijk hebt...
0 -1
Juichtoon
1-2 ;-))
0 0
Juichtoon
Mooi goal hoor van Gotze. PSV leidt alweer. Gezien? Geen spelers van Europees nivo? Gotze, Malen, Ihattaren (hij speelt hoor en oogt betrokken bij de groep) om er 3 te noemen en nog een stuk of 6 hier vlak onder. Zahavi. Madueke, Gakpo, Max. Rosario, Romero. En allemaal spelers die tempo kunnen maken. PSV is totaal niet minder Ajax. Glashelder. En dat is met 150 mln verschil een schande.
0 -1
Ozymandias
Hahaha PSV speelde tegen Granada en maakte helemaal geen goede indruk.
0 0
Juichtoon
Dan heb je niet goed gekeken. Op de PSV aspecten (omschakeling, snel voor de goal willen komen, passes achtereen vooruit) ging het al prima.
Als dit draait zijn ze in NL een topploeg en dus meteen een forse concurrent.
Ze behoeven echt de tegenstander niet 70 min vast te zetten op eigen helft voor een overwinning.
Ze poefen een keer of 15 -20 in de wedstrijd snel vooruit en maken zo het verschil.
0 0
WillyBrokamp
altijd leuk om te zien hoe onzin en kletspraat vanzelf weer in het niets oplossen: psv - granada 1-2
1 -1
Juichtoon
Hoho Willy. Dat PSV zich niet inspant in de EL is jou nog nooit opgevallen dan?
In de rust je beste speler wisselen, is het signaal naar de rest dat we de boel niet serieus nemen.
Of te wel scorebord journalistiek van jouw kant.
0 -1
WillyBrokamp
We zullen het zien. Ze moeten toch minimaal 6 wedstrijden spelen in europa. Zes keer met de pet ernaar gooien lijkt me niet goed hoor. Niet voor de club, spelers en de moraal...
0 0
Juichtoon
Ja maar dit is wel de ervaring die met PSV hebben.
PSV kiest / gaat 1000% voor de titel. Daar gaat alle energie heen. EL spelen ze wel maar hiervoor gaan ze geen risico's nemen.
0 0
Ozymandias
Dat PSV zich Europees niet inspant is onzin. Ze komen gewoon te kort. De beste speler werd gewisseld omdat hij geblesseerd is. Omdat hij een spierziekte heeft waardoor hij steeds opnieuw spierblessures oploopt. Daarom schreef ik in maanden geleden (toen bepaalde mensen hier schreven dat Ajax achter hem aan moest gaan) dat Götze geen goede optie voor Ajax was. Fit is hij goed maar hij blijft nooit lang genoeg fit om een team mee te bouwen.
0 0
Juichtoon
Gotze werd gespaard voor Vitesse. Daar ligt de focus van PSV, op de competitie. Dit is toch niet voor het eerst he?
Dat PSV zich niet inspant. Je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Je kunt spelen en spelen. PSV ligt van de 1-2 geen tel wakker.
De pot met goud voor hen is de titel.
O ja en bij de volgende interland periode melden zich weer PSVers af met vage klachten (schat zo in Malen met griepje etc). Lekker rust voor de competitie. Ook al heel vaak gezien.
0 0
Ajax95Duivendrecht
Heldere toelichting, thanks.

Als ik de beoogde basiself van Ajax naast die van PSV leg, dan zou ik alleen Malen en Gakpo willen hebben. De rest van hun basiselftal vind ik stuk voor stuk minder dan de spelers van Ajax op de overige posities. Wel vind ik PSV met name voorin op dit moment iets breder bezet dan Ajax. Maar Ajax vind ik achterin en op het middenveld juist vele malen beter en breder dan PSV.

Ik denk dat PSV in de Eredivisie lang mee kan blijven doen om het kampioenschap, maar dat Ajax toch uiteindelijk wel net iets beter gaat zijn o.b.v. talent en individuele kwaliteit. Maar veel gaat afhangen van geluk/pech. Als er naast Kudus nog meer belangrijke spelers bij Ajax geblesseerd raken (zoals vorig jaar), dan is PSV in het voordeel. Andersom geldt dan wanneer bijvoorbeeld een Gakpo of Malen geblesseerd raakt, Ajax juist een voordeel heeft. En dan heb je natuurlijk nog de coronagevallen, wat wekelijks een Russisch roulette gaat worden en waar je absoluut niets van kunt zeggen. Ik denk wel dat het een lange en spannende titelrace gaat worden.
0 -1
Ozymandias
Het probleem is dat het kwaliteitsverschil tussen Ajax en PSV nauwelijks belangrijk is. PSV is namelijk meer dan goed genoeg om op Ajax en AZ na elke tegenstander in de Eredivisie met relatief gemak te verslaan. Als het een competitie was waar alleen Ajax, AZ, PSV en Feyenoord in spelen zou Ajax volgens mij met relatief gemak kampioen worden (mits Ten Hag zoals tegen Heerenveen en Liverpool de spelers op de juiste posities zou zetten).
4 -1
Ajax95Duivendrecht
Klopt, de kwaliteit van de Eredivisie-clubs (of eigenlijk het gebrek daaraan) maakt dat PSV in Nederland alsnog veel wedstrijden gaat winnen met deze selectie. Tegenstand van Eredivisie-clubs is nihil en sowieso trappen veel clubs hier in de speelstijl van PSV. Daarom gaat PSV waarschijnlijk lang in de titelrace blijven.
1 0
Ozymandias
Precies. Uiteindelijk is het verschil tussen het niveau van Ajax, PSV en soms ook Feyenoord of AZ en het niveau van de rest van de Eredivisie zo groot dat in feite de topclub die zichzelf het minst in de weg loopt kampioen wordt. Daarom zou ik ook het liefst zien dat Ajax op een of andere manier de Eredivisie zou verlaten.
3 0
Toon meer reacties