Ajax komt met update: Blind mist Telstar en ADO

JesseTH, 15-12-2019 om 19:50, 53181 views, Ajax |

Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

Ajax is zondagavond op de eigen website gekomen met een update omtrent de fitheid van Daley Blind. Er ontstond onrust toen bekend werd dat de verdediger niet in actie kon komen tegen AZ en dat na het voorval tegen Valencia, waarbij hij duizelig werd.

Het nieuws van het bericht van Ajax gaat vooral over de inzetbaarheid van Blind. Ajax speelt voor de winterstop nog twee wedstrijden, tegen Telstar en ADO Den Haag, en tijdens die duels zal Blind niet inzetbaar zijn.

Vrijdagmiddag stonden er onderzoeken op het programma naar aanleiding van de duizeligheid van Blind, maar over de uitslagen is nog niets bekend. De onderzoeken zullen de komende dagen verdergaan en de trainingen slaat hij over. Ploeg en speler rest niets anders dan de uitslagen daarvan af te wachten.

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Web
Ram heeft in zijn commentaren helemaal gelijk
Je mag nooit en te nimmer risico nemen
Ik stond in die tijd ook te tollen op mijn benen, ging ook weer over
Ging gewoon weer voetballen trainen, maar het kwam weer terug
Dus toch maar onderzoeken in het zieken huis, kwam ook niets uit
Tot dat mijn vrouw en ik de Cardioloog een hand gaven, en hij de deur voor ons los deed
Ik zakte in elkaar, hartstilstand. Blijk ik toch een hartafwijking te hebben, nooit ergens last van gehad
Bicuspide Aorta klep, de klep heeft niet 3 maar 2 blaadjes ( denk maar aan een Mercedes teken )
Zo veel geluk dat mijn hersens niet te lang zonder zuurstof zaten, naar een lange revalidatie kan ik mij nu weer redelijk goed redden, maar mijn motoriek is super slecht nu
Maar wat ben ik dankbaar dat ik toch weer heel veel kan
1 -1
jellejanssen
Respect voor je verhaal, maar dit heb je al gezegd in je reactie van zo 15 december 2019 om 20:27. Het gaat hier om Daley Blind, maar jij wil kennelijk een beetje aandacht? Begrijpelijk, maar blijf even on topic..
0 -2
ram
Wat een kutreactie dude... Hij vertelt dit niet om aandacht te krijgen, het is gewoon een perfect argument om.te onderstrepen dat je geen risico moet nemen als iemand zomaar in elkaar zakt.
0 -2
Web
Dat is totaal mijn bedoeling niet, gaat over de discussie hier onder
Dat het alle kanten op kan
Maar ik blijf on topic.
0 0
ram
Ik had een directe flashback naar Appie en was woedend toen Daley weer het veld op ging.

Hoeveel mensen moeten dood neervallen voordat Ajax gezondheid boven resultaat gaat zetten?! Ik ben hier best pissed over. Ik zou het zelfs begrijpelijk vinden als de hele technische en medische staf per direct wordt ontslagen voor dit voorval.

Ik verbaas mij ook heel erg over het gebrek aan ophef. Het is écht niet normaal dat een sportman in elkaar stort zonder dat er een bal in de buurt is. Zo'n speler moet per direct van het veld en grondig onderzocht worden. Zeker met ons recente heftige verleden begrijp ik he-le-maal niets van Ajax. Echt walgelijk. Ik baalde hier veel meer van dan van de Champions League uitschakeling.
1 -5
DonAdam
Ik ga met je mee dat Daley gewisseld had moeten worden, maar Nouri had een aangeboren hartafwijking, die hij met behulp van het medisch geheim bewust verzweeg. Je mag er met een gerust hart vanuit gaan dat Daley gezond is, Daley is een volwassen man die al enige tijd meeloopt, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
3 0
Web
Ik heb ook een geboren hartafwijking, zijn ze ook nooit achter gekomen
Dus dat zeg niet zo veel
Ik stond ook te draaien op mijn benen, onderzoeken kwam niets uit
En dan gaat het in het ziekenhuis helemaal mis
0 -2
ram
Dus als een gezonde man in elkaar zakt, is dat wel okay?
Je zou ook kunnen concluderen dat dat extra link is. Toch?

In alle gevallen moeten alle alarmbellen afgaan; zeker bij Ajax. Ajax is diep getraumatiseerd door 'Appie'.. Dan mag je als club best beter reageren.

Ik vind dan ook dat in het contract van iedere toekomstige trainer moet staan dat hij altijd, dus ook in de Champions League finale als je al met 9 man staat ofzo, een speler eraf moet halen in zo'n geval. Dan maar geen prijs. Gezondheid van onze jongens moet boven alles staan.
2 -2
Web
Ram je hebt helemaal gelijk
Nooit maar dan ook nooit risico nemen
0 -1
DonAdam
Het punt is dat er 1001 redenen kunnen zijn dat een mens tijdelijk onwel wordt en dat men met 1000 van die 1001 redenen prima door kan spelen. Een mens kan zelfs duizelig worden van irreele angst; in dat geval is er werkelijk niets aan de hand. Als er 2 spelers met de koppen tegen elkaar slaan, het bloed eruit spuit, dan speelt men meestal gewoon door nadat er gehecht is, en dat is verantwoord.

Jij hebt als leek niet de kennis om hier een oordeel over te vellen. Jij draaft dit te ver door; jij plakt jouw ervaring met Nouri ten onrechte op de situatie met Daley Blind.
5 0
Web
Dat kan zeker, en de kans is misschien ook wel groot dat er niets aan de hand is?
Maar je mag nooit risico nemen.
Ten allertijden je na laten kijken
Ik praat uit ervaring dat het fout kan zijn
0 -1
ram
Maakt niet uit. De medische staf wist het ook niet en dus is er onverantwoord risico genomen. Daar gaat het om. In Amerikaanse sporten, bijvoorbeeld, zou dit nooit kunnen. Dan gaat de speler gewoon naar de kant, of hij nu wil of niet. Ook de club heeft er dan niet meer over te zeggen. Misschien is dat een plan... schijnbaar is het nodig.
1 -2
PetrusKeizer
in de USA denken ze in topsport, en in t algemeen, veel meer in termen van geld dan wij europeanen doen. Ze halen n speler er onder zulke omstandigheden vooral af met schadeclaims in t achterhoofd, voor geval ze t niet doen en vervolgens in gebreke gesteld worden als t mis zou gaan.
0 0
ram
Dat zou je denken maar in dit geval gaat het ze echt vooral om de gezondheid hoor. De NBA heeft gewoon de regel dat iedereen met zelfs maar een beetje hoofdletsel eruit moet. Daar hebben clubs niets over te zeggen. Een onafhankelijke arts bekijkt de speler dan. Dat is puur om mensen te beschermen tegen sportieve/financiële belangen.
0 0
DonAdam
We hebben nu al teveel punten om te degraderen, maar als Ajax doet wat jij wil, spelen we in 2021 KKD, want dan eindigen we elke wedstrijd met 7 spelers. Tegenstanders gaan bewust hard spelen, want de trainer van Ajax wisselt elke speler met een gebroken nagel....

Ja, Nouri is een verdrietig trauma, maar dat is een losstaand, uitzonderlijk geval. Miljoenen mensen sporten elke week en af en toe sterft er iemand, de dood hoort bij het leven. Er sterven meer mensen thuis; moeten we daarom iedereen naar buiten sturen? Dan sterft men buiten....

Je ziet vergelijken die er niet zijn en trekt conclusies zonder kennis. Onze spelers worden beter gemonitord dan jij en ik, ze lopen continu met meetapparatuur om, wat de kans op een herhaling uitermate klein maakt.
Als je vechtsporten zou willen verbieden waarbij het doel is om mensen neer te krijgen, bv door op het hoofd te raken, wat zeer schadelijk en ongezond is, dan heb je argumenten. Maar dit slaat nergens op.
Nogmaals, Nouri's hart was ongeschikt voor topsport, dat kwam uit die testen, maar omdat voetbal zijn leven was verzweeg hij dit voor iedereen. Dat was zijn keus, maar Daley is een gebalanceerde volwassen man en die zou dat nooit verzwijgen. Hierom kan je het niet vergelijken
2 -1
ram
Jezus wat een verhaal. Doe normaal man. Met me KKD... Het gaat hier om spelers die omvallen zonder een tegenstander in de buurt...
0 -2
Jan60
Die eerste alinea slaat werkelijk nergens op. Ze hadden Blind er dinsdag gewoon af moeten halen. Ze hadden dit risico niet mogen nemen. We zitten nu nog in onzekerheid. Maar hopen dat het niets ernstigs is. In de 1e plaats voor hemzelf en daarna voor ons allen Ajax.
0 -1
Duif63
Moet jij niet ergens gaan demonstreren ? Tegen opwarming van de aarde, het ontslag van van Bommel, de formule 1 in Zandvoort, de hoogte van de jackpot bij de Oudejaarsloterij of weet ik veel wat. Er is vast wel iets waardoor je geen tijd meer hebt om ons lastig te vallen met je standpunten. Eerst was het Qatar, nu Daley, en je zal ook wel tegen Zwarte Piet zijn. Ik wil niet weten wat je volgende punt wordt.
1 -1
PetrusKeizer
waar is die demonstratie tegen t ontslag van van Bommel? Ik denk dat de jongens vd f-side daar graag met zn allen heen willen. En anders ik wel. Als ik de jackpot gewonnen heb koop ik t Museumplein op en is t voor iedereen die tegen dat ontslag komt demonstreren gratis bier.
0 0
ram
Jij bent echt een door-en-door slecht persoon hè. Bijna grappig als het niet zo eng zou zijn.

Sorry dat ik waarde hecht aan de levens van onze jongens!
Heel apart dat je zo agressief reageert op mijn post hierover. Echt onverklaarbaar voor mij.

En inderdaad; zoals ieder weldenkend mens neem ik de klimaatproblemen serieus en ben ik anti-Zwarte Piet. Maar goed.. laten we die discussie niet voeren. Laten we hopen dat Daley okay is. De meeste van ons hopen dat in ieder geval. Het boeit jou waarschijnlijk geen reet.
0 -1
PetrusKeizer
Zwarte Piet, wie kent m niet
Zwarte Piet, Zwarte Piet is n echte Ajacied

(vrij naar Michael van Praag)
0 0
DonAdam
Wij leven in een vrij land waarin je mag zeggen wat je wil. Ook jij mag zeggen wat je wil, al maak je jezelf volslagen belachelijk met de toon van je betoog, met name dat intolerante ondertoontje. Je hoeft niet te lezen wat hij schrijft, je kan zijn posts gerust overslaan.

Ieder weldenkend en meevoelend mens zette zijn vraagtekens bij het verder spelen van Daley Blind. Maar goed, het is aan de clubarts om in te grijpen.
1 0
ram
Thanks bro.
0 0
Bennyben
Veel spelers lekker rust geven in de winterstop hebben ze verdient
0 0
Duif63
Ik denk dat alle spelers rust krijgen in de winterstop...
4 0
PetrusKeizer
de medische staf gaat hier zorgvuldig mee om, check & dubbecheck wrsch. vanwege de ervaring met Nouri. Vernieuwde medische protocollen. Je moet niet bij voorbaat van het ergste uitgaan, doet Daley denk ik ook niet. Maar om nou te zeggen dat je hier vrolijker van wordt… nee.
3 0
Rood Gevaar
Ik ben zo bang voor een slecht bericht omtrent de gezondheid van Daley.
zeker omdat er zo geheimzinnig wordt gedaan voelt het echt verschrikkelijk.
Ik hoop dat er snel meer bekend wordt en dat hij snel weer naar z'n kersverse gezin kan zijn
6 0
Sterspeler
Bij Cruijff werd er 2 dagen niets geroepen, toen gezegd dat het goed te behandelen was en even later overleed ie. Je kan beter gewoon stil blijven rondom dit soort zaken en het afwachten. Bovendien, we zijn maar fans. Familie gaat voor. Ik hoop vooral dat het meevalt.
0 0
Ferd
Er wordt zo geheimzinnig gedaan vanwege nieuwe privacy wetgeving
6 0
Oliveira
Vet balen voor Daley Blind. Het is mij niet duidelijk wat hij precies heeft maar maakt het er niet minder erg door. Sterkte!
3 0
Jan60
Laten we maar hopen op oververmoeidheid. Wat overigens waardeloos genoeg is. Geef hem 3 maanden rust dan kan hij hopelijk in april weer meedoen. Daarna fit naar het EK en hopelijk geen voorronden CL, dan kan hij weer fit het volgende seizoen in. Maar hopen dat het niet iets ergers is. Ook bij Zyech moet uitgekeken worden voor oververmoeidheid. Ten Hag moet veel meer rouleren.
1 -12
Duif63
Ga toch weg met dat EK man. Ajax gaat voor alles.
13 -4
AFCA1961
Zo is dat Duif63.....wat kan ons dat krankzinnige EK schelen? Ik zie dat gewoon als een excuus om weer carnaval te kunnen vieren voor de meesten
3 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
dat hele oranje kan mij gestolen worden, lekker blind staren op een prijs die we nooit gaan winnen.
na het wk 2010 en de finale nations league ben ik helemaal klaar met dat interlandvoetbal, ik heb mijn portie wel gehad.
geef mij maar ajax.
1 0
Jan60
Natuurlijk joh. Dat gaan we afdwingen bij de spelers. Bij Ajax tekenen is verklaren dat je niet gaat spelen voor een nationaal elftal. Lekkere realistisch en wat zullen we dan een topselectie hebben.
1 -6
BrandjeXL
Kan niet Jan. Bonden hebben het kunnen spelers opeisen voor ek, wk en kwalificatie
0 0
AFCAjax
Nee, bij Ajax tekenen betekent riant betaald worden door Ajax en gespaard worden voor je nationale elftal.
Niemand heeft het hier over niet internationaal spelen, maar Ajax gaat voor. Niet meer dan normaal.
5 -1
Stroeve
Zo Jelephi…
0 -3
GotnohairWedontcare
Dit sluit aan bij zijn verhaal. Ik ben benieuwd waarom die berichten verwijderd zijn.
2 0
NouriVandeBeek
Gezondheid gaat boven alles. Hopelijk is alles in orde.
1 0
Suarez16_
Het is in ieder geval gerustellend dat hij er dus niet bij was en gaat zijn de komende week omdat ze de resultaten nog moeten afwachten. Zal denk ik met een sisser af gaan lopen, want voetballers worden elk jaar medisch uitgebreid getest. Als het echt ernstig was zouden ze het al wel geweten hebben. Dit zou denk ik wel eens met het feit te maken kunnen hebben dat hij dit jaar enorm is overbelast. Alles gespeeld bij Ajax met enorm veel wedstrijden en Oranje, vader geworden, dan gaat je energietank wel leeg raken. Volgens mij drukste jaar van zijn leven. Toen hij nog bij Ajax speelde werden we altijd kampioen (geen voorrondes), kwamen we nooit ver in Europa en was hij niet onbetwist bij Oranje. Bij United vooral rotatie speler geweest. Tel daarbij op dat hij vader is geworden en ik denk dat het oververmoeidheid is. Veel sterkte Daley!
2 -1
BrandjeXL
Hartritmestoornissen kunnen feitelijk van de ene op andere dag "ontstaan" .
0 0
Web
Hartritmestoornissen van uit de boezem is niet dodelijk direct
Maar van uit de hartkamers levens gevaarlijk
0 0
AjaxBaggio
Hopen dat de berichten niet kloppen. Gezondheid staat op 1. De rest is eigenlijk bijzaak. Laten we hopen dat het allemaal meevalt.
1 0
Ajaxhart
Kan er ook nog wel bij.
Sterkte Daley!
3 0
noppenkoning
Misschien ook oververmoeid door baby, ben zelf ook regelmatig duizelig als baby 6 keer wakker wordt in 1 nacht en doe zelf geen fysiek werk.
9 -3
AjaxDaniel
Klopt, ben geen dokter maar het lijkt mij dat een ernstig hartprobleem al snel aan het licht zou zijn gekomen? Aangezien ze voortdurend worden gescreend. Hopelijk is het 'slechts' een klein en tijdelijk kwaaltje.
0 -2
Venta
Hoe kan je hier nou minnetjes voor krijgen? smh
0 -1
Mikee
Pff inderdaad. Zodra je paar slechte nachten hebt is het op automatische piloot wakker zijn.
4 -1
GvanderK
Ik ben vast niet de enige die dinsdag aan Nouri dacht... Hopelijk valt het mee en heeft hij gewoon rust nodig. Weet niet of Blind /spelers op AS zitten, maar hierbij heel veel sterkte gewenst aan Daley! Gezondheid gaat boven alles!
12 0
Jaridebeste
Ik schrok ook enorm dinsdagavond. Vond het ook heel bijzonder dat hij toch doorspeelde. Hopelijk valt het inderdaad mee en is het een kwestie van oververmoeidheid.
0 0
Web
Je moet altijd voorzichtig zijn, en elk geval is weer anders
Maar ik was net als mijn vrouw erg bezorgd
1 0
OviMivO
Zeker niet... Kreeg direct de flashback van die wedstrijd in Oostenrijk...... :/
3 0
lf87
Ik zat in de Ziggo Dome en je voelde gewoon dat de hele zaal daar aan dacht. Hopelijk valt het mee idd!
3 0
GvanderK
Zoiets vergeet je nooit meer. Hij speelde gek genoeg wel de wedstrijd uit... Hopelijk maken we dit nooit meer mee zoals met Nouri.
1 0
mvdk
Ajax na de winter?
-----------------Onana----------------
Dest-Alderweireld-Blind-Tagliafico
----------------Martinez---------------
-------Vd Beek----Ziyech--------
Neres------Tadic-------Promes

Ziet er toch al heel anders uit! Zelfs zonder Alderweireld.
1 -2
Sterspeler
Alderweireld is altijd welkom, maar ik heb liever een goede voetballende middenvelder erbij.
0 0
Duif63
Want met Alderweireld gaan we veel beter voetballen ? Nee, er moet een 6 komen die kan opbouwen ipv tegenhouden.
3 0
GvanderK
Van mij mag Schuurs voortaan in de basis staan. Deed het op die ene fout na erg goed.
7 -1
Ferd
Schuurs maakt een beslissende fout: speelde goed, hoort in de basis.
Veltman maakt een klein foutje: oprotten met die gast.

De hypocratie van AS in een notendop
0 0
Wereld
Veltman/Dest/Mazraoui - Alvarez - Martinez - Nico
Schuurs
V/D Beek - Ziyech
Neres - Tadic - Promes

(zo lang Blind er niet bij is)
0 0
Wereld
kan hij niet cvm?
0 -1
Broekzak
vorig jaar speelde Daley geloof ik 70 wedstrijden. het dubbele van een eredivisie speler die alle wedstrijden meespeelt en geen international is. waanzin
0 0
Web
Zeer belangrijk dat Ajax heel voorzichtig is
Ik heb als voetballer hetzelfde gehad als Blind, duizeligheid draaien op de benen enz
Hartfilmpje en onderzoeken, niets uit gekomen
Op het moment dat wij ( mijn vrouw ) en ik bij de Cardioloog de kamer uit lopen, naar een goed bericht, zak ik elkaar ( weet ik allemaal niets van ) maar mijn vrouw natuurlijk wel
Zo ontzettend veel geluk dat het op een meter van de Cardioloog gebeurt, die precies door had wat er aan de hand was, binnen enkele seconden stonden er 5 mensen op mij een, en is mijn vrouw mee genomen Hartstilstand
Net als met Nouri, die de vreselijke pech had dat hij niet de de professionals om hem een had
Ik ben natuurlijk nooit meer de oude geworden, maar ben zo dankbaar wat ik nu allemaal weer kan
Daarom moet je zo voorzichtig zijn, er zal misschien op de laatste training weer zo iets gebeurt zijn? Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, en bij mij is het lang geleden, en ze zijn nu zoveel verder. Hopelijk valt het mee, en komt hij er met een sisser vanaf?
5 0
PetrusKeizer
fijn, kerel. dat je er gewoon nog bent, ook al ben je niet meer helemaal de oude geworden. We wachten t rustig af, met Daley. Weten doe je nu niks, denk/voel enkel dat t wel goed komt. Wens = ook vader vd gedachte.
0 0
BRAMHOUTEN
jeetje heftig. Ik hoop dat het mee valt maar ze kunnen beter voorzichtig zijn
0 0
fc Barcelona_ke
nu snap ik waarom ten hag eerder vandaag kritiek over overvolle programma's. het heeft maken met gezondheid van daley. ik ben met ten hag mee eens over overvolle programma's. niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland, vooral in Engeland. die voetbalt door in de kerstdagen/nieuwjaar. mijn mening over Nederlandse competitie, die moet gewoon kleiner met 16 teams, 30 wedstrijden per seizoen. wie speelt de europese toernooien? sluiten ze pas na januari aan in bekertoernooi. Champions League en Europa League systeem laat staan. internationals moeten gewoon eenvoudiger. 55 landen, 3 landen per poule, winnaar poule naar 2e ronde etc
4 -1
FreddyAX
Ik ben geen dokter maar vermoed overbelasting.Daley moet gewoon nu rust pakken en herstellen.
3 -1
Duif63
Lage bloeddruk, ijzer tekort zou zomaar kunnen. Daley heeft sinds augustus vorig jaar de meeste wedstrijden van heel Europa gespeeld. Tel ze maar op.
1 0
Sterspeler
Dat had mijn vrouw laatst. We zijn onlangs ouders geworden. 6 weken later zakt ze door Dr hoeven heen. Kon 5 dagen niet zelfstandig lopen: ijzer, slaap en zout tekort.

Denk eerlijk gezegd dat het beeld wat jij schetst reëler is dan een hartstilstand.
0 0
BrandjeXL
Snap niet dat men zich nu drukt maakt om de komende wedstrijden. De gezondheid van Daley is veel belangrijker.
12 0
ajaxminimax
Ja daar gaat mijn aandacht ook naar uit. Je hoort tegenwoordig al veel van die nare berichten in de wereld. Maak mij hier best zorgen om
2 0
MM1974
Pech de laatste weken na de winterstop als het goed is alle sleutel spelers terug,Az gaat dit toch niet volhouden,Ajax word gewoon kampioen.
7 -2
Bertus2002
Sterkte Daley.

Overigens snap ik niet waarom Daley pas na bijna 3 (!) dagen werd onderzocht, aangezien het wel zorgwekkend was.
8 0
RaynoFischer
Omdat hij gewoon nog door kon trainen, misschien trok hij vrijdag alsnog aan de bel?
2 0
Duif63
Kan ja, voor de wedstrijd zei Ten Hag nog dat Daley vrijdag nog gewoon getraind had.
0 0
Cruijffthebest
Hoop dat het meevalt en alles snel goed komt.
Beterschap Daley!!!!!!
3 0
RaynoFischer
Geen enkel risico nemen en goed laten onderzoeken, sterkte Daley en weer vlammen in 2020 ;
2 0
ajax4ever01
Veel sterkte Daley
0 0
Ajax95Duivendrecht
Zeer begrijpelijk dat Ajax hier heel waakzaam mee omgaat, zeker met het voorval van Apiie in het achterhoofd. Logisch dat ze daarom geen enkel risico nemen.

Wel heel klote voor ons. Blind is een van de belangrijkste spelers van ons elftal.
1 0
jollie18
Beterschap Daley. Hopelijk is dit niet het einde van je carrière we hebben je nodig.
2 0
Bjorn
Komt sterker terug in 2020, baas.
0 0
Danos
Extra voorzichtig doen na Appie! Enige juiste beslissing
4 0