De Wit verlengt contract tot medio 2021

FinnDekker, 02-04-2019 om 11:35, 9485 views, Ajax.nl |

Bekijk Ajax - Valencia live in de Ziggo Dome!

Dani de Wit heeft zijn contract bij Ajax verlengd tot de zomer van 2021, zo valt te lezen via de officiële kanalen van Ajax. Het contract van de middenvelder liep oorspronkelijk tot medio 2020 en is nu met een jaar verlengd.

De Wit debuteerde vorig seizoen al in het eerste van Ajax, maar werd dit seizoen officieel overgeheveld naar de A-selectie. Dit gebeurde rond de winterstop. Erik ten Hag is gecharmeerd van de rechtspoot, die in grote duels met Bayern München en Feyenoord minuten kreeg.

In totaal speelde De Wit negen duels mee bij het eerste. Voor de rest kwam het jeugdexponent van De Toekomst uit voor Jong Ajax, waar De Wit regelmatig aanvoerder is. Vorig seizoen werd De Wit kampioen met de beloften in de Keuken Kampioen Divisie. 

Koop nu de officiële Ajax-sjaal voor de kwartfinale van de Champions League tegen Juventus!

Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Hans Kraay Jr.
Bij Bky hangt de vlag uit hoor. ;)
0 0
Joseph
Zo lang ten Hag het uit zijn hoofd laat ik hem een basisplaats te geven, vind ik het best. Dat werkvoetbal wil ik niet langer dan 10 minuten zien per weekend, dan kijk ik wel naar Feyenoord.
3 -4
Web
Ik vond ze hard werken zondag, het was even nodig om de mouwen op te stropen, anders was het seizoen voor bij. Echt werk voetbal ( lukte het om te blijven kijken? )
Was langer dan 10 minuten namelijk
3 -1
Ajax_026
De Wit is een paar keer handig geweest zelfs in de CL. Als trainer moet je inzien dat verschillende situaties om verschillende spelers vraagt. Dani de Wit is een tactische pion in Ten Hag's spel.
4 0
AlexIbarra
Precies, wat van hem gevraagd wordt doet hij goed.

Kan me niet 1 domme fout van hem herinneren op de momenten dat hij erin kwam om de wedstrijd op slot te gooien.

Verder lekker wat extra energie het laatste kwart en aan de bal okee.
1 0
geDaante
Voegde niets toe hoor in de CL, er wordt altijd gedaan alsof hij zo'n harde werker is in het veld, maar doet niets meer dan iedere andere willekeurige speler. Trekt geen sprintjes om druk te zetten ofzo, jaagt helemaal niet aan. Net als Gudelj, die zogenaamd 'gif' had. Helemaal niks van gezien.
1 -5
Ozymandias
Je kan dit heel vaak blijven herhalen maar het blijft feitelijk onjuist.
0 0
Sterspeler
Gudelj was 25 jaar. Deze jongen is veel jonger en nu al verder.
0 0
Freddy Al
Dat ben ik niet helemaal met je eens;in de wedstrijden dat hij er in kwam bracht hij meteen energie in het spel.
Ook ik zie liever een begaafde technicus aan het werk maar; ere wie ere toekomt.
3 0
jogabonito
Jong Ajax moet toch 11 spelers op het veld kunnen zetten
1 -2
Starring
Ik weet dat Ten Hag een zwak heeft voor onze draufgänger, een verhuur lijkt mij echter de beste optie zodat er een plekje vrijgegeven kan worden aan Lang (ook zijn contract is gelukkig verlengd) en/of Gravenberch.
3 0
KajanoKlaassen
Noa Lang ook contract verlengd
2 0
didierajax020
Noa Lang ook een contract tot 2021. Lekker bezig Marcie!
2 0
ajaxxcied4life
Op zich best kort.
2 -2
Web
Dat begrijp ik wel, het is meer voor de breedte.
Er kunnen zich in 3 jaar nog zoveel spelers aandienen
Was het een super talent, was het een ander verhaal
0 0
Ajax_026
optie voor nog een jaar.
0 0
AFCAjax
Als hij zich kan schikken in de rol als draufgänger voor de laatste minuten dan prima.
Maar ik denk dat hij denkt dat hij het tot de basis kan schoppen omdat hij in bovenstaande rol gebruikt is in topwedstrijden als bayern uit en real uit.
0 0
Aspers73
Volgens mij heeft hij geen bal geraakt in die wedstrijden.
1 0
AFCAjax
Dat doet er niet toe, hij ziet het feit dat hij in dat soort wedstrijden ingebracht word als een teken dat ze vertrouwen in hem hebben (en dat hebben ze ook, maar ik mag aannemen niet voor de basis)
0 0
geDaante
Tsja, het is bij Ajax weer steeds meer grover positiespel en tactiekjes, in plaats van aanvallend kort en vlot combinatiespel. Die voorliefde voor het betere technische tikwerk is alweer grotendeels weg, zie je in de jeugd ook. Men heeft een voorliefde voor gaten trekken, lopen, en dus voor types als Dani de Wit, Ekkelenkamp, Klaassen, Siem de Jong. Frank de Boer/KNVB-stijl. Creatieve, technische aanvallende middenvelders liever op de vleugels, uit angst voor balverlies en voor meer 'controle' op het middenveld.
5 -7
godenzonenssuper
Ja maar volgens Marc en Edwin wordt plan Cruijff gewoon gevolgd!
0 0
Web
Dat heeft er helemaal niets mee te maken
Hoe vaak heeft hij een basis plaatst gehad in het eerste?
Gewoon een spelers voor de breedte, die zijn plaatst weet, en een groot Ajax hart heeft.
Zou van Johan Dani niet bij mogen tekenen? Want dan gaat de filosofie overboord?
0 0
AjaxPassion
Dit snap ik vanuit Dani gezien niet, hij gaat in ieder geval hopelijk nooit een basisspeler worden. Ten minste, hopelijk gaat ten Hag hem nooit als basisspeler gebruiken.

In dat licht gezien snap ik niet dat Dani dat wil, hij kan toch beter zichzelf gaan ontwikkelen door veel speeltijd te krijgen bij een andere club? Of krijgt hij een salaris bij Ajax wat hij nergens anders zou kunnen krijgen en heeft hij te weinig vertrouwen in zijn kwaliteiten om ooit nog terug te komen op het niveau van Ajax?
4 -1
jogabonito
Het is ook gewoon de coolheid en trots bij Ajax te spelen natuurlijk
2 0
Web
Precies een speler met een groot Ajax hart, moest je hem zien juichen toen Ajax die penalty kreeg zondag.
0 0
geDaante
Hij denkt echt dat hij het tot de basis kan schoppen, dat merk je in zijn interviews. Wel respect voor dat geloof in zichzelf en mentaliteit (buiten het veld, in het veld merk je er niks van).

Met de huidige beleidsbepalers aan het roer, kijk ik er niet eens meer van op als hij het daadwerkelijk tot de basis schopt. En die de 100x betere voetballer Bijleveld die in Jong bij vrijwel elke aanval betrokken was gewoon laten lopen en afserveren...
4 -11
Pure
Wat ben jij toch een ongelofelijk negatieve stumpert zeg. Wat een zielige nep supporter ben jij. Bah eng mannetje. Ook geen feest vieren als we kampioen worden he met je gore jankmuil. Is Luuk de Jong toevallig familie van je? Denk je dat je stoer bent als je altijd bewust een andere mening wil hebben? Knuppel!
4 0
geDaante
Haha altijd bewust een andere mening WIL hebben? Blijkbaar heb ik gewoon geregeld een andere mening. Ik denk namelijk voor mezelf, geen kuddedier, en ben niet opportunistisch. Er zijn ook mensen die het met me eens zijn, en diezelfde mensen zijn het vrijwel altijd met me eens, een bepaald slag mens blijkbaar.

Ik ben niet negatief ingesteld, ik ben uiterst positief geweest over Ajax, toen het in mijn ogen nog de goede kant op ging. Dat gaat het nu niet meer in mijn ogen, en ben ik logischerwijs negatief.
0 -4
Web
Dat gaat hij echt niet doen, heeft NIETS met Ajax, maar met personen
Hij brand iedereen binnen de club af, behalve Jonk en Bosz, die hebben NIETS fout gedaan ( neemt niet weg dat ik ook hoop dat Jonk nog eens terugkomt als trainer )
Te pas en onpas de naam van de grootste Ajacied ooit te gebruiken.
Enige bescheidenheid is hem vreemd
0 0
geDaante
Wat heeft bescheidenheid er in godsnaam mee te maken?
Ik stond achter visie Cruijff. Jonk en Bosz volgden die. Is het dan zo raar dat ik achter hen stond en sta?
0 -3
Web
Juist jij staat achter de visie en dat is je goed recht.
Maar dat wil niet zeggen dat nu alles verkeerd is?
Jij kunt niet schakelen, het zal nooit weer goed komen, volgens jou, want Jonk is er niet meer.
Ging het toen altijd goed? speelde ze altijd de sterren van het dak? zag je alleen maar technisch begaafde spelers?

Jij moet eens het boek sluiten, Jonk komt nooit meer in dezelfde functie bij Ajax, heeft laten zien dat hij daar niet geschikt in was, het was zelfs zo dat Jongkind zich met voetbal ging bemoeien, tot grote ( terecht ) ergenis van Bergkamp.

De beste vrienden Bergkamp en Jonk zijn uit elkaar geslagen door het enorm ego wat ze hadden

En nu? Staan op het veld bij kleine clubjes als Volendam en Almere, doodzonde
1 0
Web
Jij ziet het wel zitten om met Blijeveld in het eerste te spelen?
Voor dat type leggen ze de lat veel hoger ( gelukkig ) Dani heeft een totaal andere rol binnen de selectie
Wat een vergelijking van jou, heb je het over De Wit en dan Blijeveld er bij te betrekken
0 0
geDaante
Zo'n rol die De Wit krijgt, zou geen rol moeten mogen zijn bij Ajax. Draufgangers of werkers hebben niets bij Ajax te zoeken. Als het even niet loopt moet je niet gaan werken, maar beter voetballen, en dat doe je niet met een werker, die bij lange na niet goed genoeg kan voetballen. En hard werken in het veld doet hij helemaal niet meer dan een ander.
0 -1
Web
Ik heb Johan 50 jaar gevolgd als trainer en voetballer, kijk eens met wie hij succes haalde Wouters en Neeskens
En want dacht je van al zijn aankopen? Van Stapelton tot Arnold Scholten, goede en minder goede aankopen, menselijk, jij hoeft mij niets uit te leggen over Johan
Ik ken hem beter dan jou, en ook zijn werk wijze.
1 0
Freddy Al
Kan jij je nog herinneren dat er ene Stapleton werd aangetrokken?
Waarom ook alweer? Door wie ook alweer?
En ,oh ja , hoe zat dat met Jan Wouters?
1 0
geDaante
Dat is tientallen jaren geleden, toen het voetbal vele malen minder compact en georganiseerd was, en er veel gelopen en gebikkeld werd. Tegenwoordig draait het om klasse in de kleine ruimte, zowel individueel als qua team, om te kunnen domineren en kansen te creëren.
0 -2
Web
Dat zijn van standaard verhalen van jou, vroeger
Ik durf te stellen als Johan trainer was bij Ajax, was Davy Klaassen zijn verlengstuk in het veld, Klaassen zou hij het eerste op zijn wedstrijd formulier zetten, dat type is Johan altijd gechameerd van geweest, niet omdat ze de beste voetballers zijn, maar wel het dynamiek wat ze aan het team geven
Dat heb ik hem zelfs zelf horen zeggen ook nog eens.

Jouw verhalen zijn allemaal leuk ( velen zijn er van onder de indruk hier ) want het LIJKT onderbouwd, maar het meeste prik ik door een, jij bent een romanticus en denk dat je met drie spelers van het type Blijeveld de slag kan winnen, vergeet dit maar.
Ajax is geen Barcelona, daar ging het zo door Xavi en Inesta, en die zijn er niet meer (misschien eens in de 15 jaar ) ze drijven nu op het fenomeen Messi, die verbloemt NOG alles.

Jij moet eens meer realistich naar voetbal leren kijken
2 0
geDaante
Nergens heb ik ooit gezegd dat je drie types Bijleveld nodig hebt. Barcelona speelde ook niet met drie van die types.

De basis is echter wel, voor iedere speler en met name de middenvelders, techniek, handelingssnelheid en combinerend vermogen, zodat je niveau van combineren, onder druk uitvoetballen en tegen een compacte tegenstander uitgespeelde kansen kan creëren zo hoog mogelijk is. Extra kwaliteiten van een speler bepalen dan de posities, zoals wat extra lengte (wat beter op 6), veel creativiteit (op 10 of 8), snelheid, behendigheid en een dribbel (op de flanken), etc.

Ajax = Romantisch, en verre van 'realistisch'.

En zovelen zijn er niet van onder de indruk, wordt meer uitgekotst dan geprezen, maar dat interesseert me weinig.

Cruijff zag inderdaad wel wat in Klaassen, met name het tempo erin houden door snel weer door te spelen. Maar zag hem dan als 6, niet als 10. Op 10 heb je veel meer creativiteit en vernuft aan de bal nodig. Klaassen kan niks met een bal, ook niet van afstand schieten, daarom is het ook een loper geworden die van dichtbij moet afronden.
0 -2
Web
Cruijff ziet niet wat in Klaassen, maar is gechameerd van Klaassen, die zin gaat het nu net om.

Blijeveld is een leuke speler vind ik ook, maar Ajax legt op die positie de lat veel hoger, dan moet je afscheid nemen, of in Jong blijven spelen, maar dan sta je verder nieuwe jonge talenten in de weg, zo werkt het.

Zeg ik dat je geen handelings snelheid en combinerend vermogen nodig hebt? Maar ook dynamiek, Ajax is niet zo goed dat ze altijd de bal hebben, daar zit het punt, jij redeneert altijd van uit bal bezit, nooit dat je de bal eens niet hebt, nog nooit een zin daarover gelezen van jou. Dan kun je 11 gigantische goede voetballers opstellen. Nou ik kan je vertellen dat een trainer daar wel rekening mee houd, zeker Johan.
0 0
Ajax_026
Bijlevled??? Nee, gewoon echt niet...
0 0
geDaante
Dan heb jij hem niet gevolgd in Jong Ajax neem ik aan. Zeer bepalend geweest, als spil en aanspeelpunt op het middenveld, die zeer makkelijk wegdraait, zeer comfortabel in de kleine ruimte is (belangrijkste aspect bij Ajax), zeer makkelijk en goed passt en combineert, goed loopt, een steekpass heeft, etc.

Zeg niet dat het helemaal top is, maar een vele malen betere voetballer dan De Wit.
0 0
Web
Blijeveld heeft een totale ander invulling dan Dani
Appels met peren vergelijken, omdat ze middenvelder zijn?
Ajax legt de lat hoger dan Blijeveld, en Dani word alleen gebruikt in zijn rol, en schikt zich daar in.
Zal nooit een basis plaatste krijgen, ja eventueel in het beker toernooi. Die weet zijn plaatst.
0 0
Ozymandias
Bijleveld gaat het niet eens redden bij een subtopper. Die zal eerst via een club als PEC Zwolle richting de Nederlandse subtop moeten. Hij heeft geen enkele visie in zijn spel. Daarbij trekt hij spelers naar zich toe door te lang aan de bal te blijven en hij heeft niet de kwaliteit (die De Jong heeft) om dan toch iets goed te doen met de bal. In plaats daarvan gaat die 9 van de 10 keer naar de speler die het dichst bij hem staat en doordat Bijleveld net tegenstanders naar zich toe heeft getrokken staat die speler vaak ook vast. Bijleveld kan duidelijk voetballen (redelijke pass, redelijk schot, redelijke dribbel, etc.) maar hij is nog lang niet goed genoeg voor het eerste van Ajax. Het zal niet lang duren voordat naast Gravenberch ook Jensen hem voorbij is. Met De Wit moet je hem niet vergelijken want die functioneert in een totaal andere rol.
0 0
geDaante
Zou kunnen, maar dat is dan meer door visieloze, standaard trainers die teveel naar fysiek kijken. Dat is namelijk de reden dat hij niet goed genoeg wordt geacht. Bijleveld moet het makkelijk bij een subtopper of zelfs daarboven kunnen redden, afhankelijk van hoe er gespeeld wordt. Moet wel in een team spelen dat kort combinatiespel speelt, anders wordt het fysieker, en dan wordt het inderdaad lastiger voor hem.

Als hij geen enkele visie in zijn spel zou hebben, dan zou ie niet zo bepalend zijn, bij vrijwel elke aanval(sopzet) betrokken zijn. Loopt goed zonder bal (korte slimme looplijnen), positioneert zich goed om aanspeelbaar te zijn, kan zelf steken, is zeer behendig in de kleine ruimte, passt erg makkelijk en snel (je ziet zijn voetbeweging vaak niet eens).

Bijleveld wil combineren, kort en vlot, dat doe je met spelers die veelal in de bal komen, en daarna doorbewegen.

Wat ik hierboven al schrijf, zo'n rol als voor De Wit, zou er bij Ajax helemaal niet mogen zijn. Dat soort tactiekjes en maar gaan bikkelen als het even niet loopt...

Sowieso lig ik niet op één lijn met Ten Hag (en Reiziger/Heitinga) wat betreft de laatste fase. Ik vind Van de Beek ook niks op 10. Het is geen 10. Het is eigenlijk een dienende speler, niet een bepaldende. Vrijwel iedere voetballer kan goed voor het doel komen als ze zich daarop moeten focussen. Je hebt zo hoog op het veld zoveel mogelijk creativiteit, techniek, combinerend vermogen, vernuft en verrassing nodig.
0 -2
Nabil
Mr. Middelmaat.
4 -3
AjaxDaniel
Als hij zich kan schikken in de rol die hij nu heeft is het prima. Er zijn niet veel spelers die niet klagen wanneer ze weinig spelen.
4 -1
geDaante
Liever gewoon kwaliteit en het juiste type op de bank, zoveel plekken zijn er niet in de selectie.
4 -5
Ozymandias
Er zijn 22 plaatsen in de wedstrijdselectie! Meer dan genoeg om eentje op de bank te zetten die erin kan worden gebracht wanneer een bepaalde intensiteit en energie nodig is.
0 0
geDaante
Alleen brengt De Wit dat helemaal niet. Onlangs nog ingebracht in de CL, fris en fruitig, deed helemaal niks meer en zeker niet intenser dan spelers die er al een hele wedstrijd op hadden zitten.

Hij veinst veelal strijd en mentaliteit (met dat overdreven, gemaakt juichen ook).
0 -2
Web
Hij geeft dynamiek aan een team, sleept spelers mee.
Daar gaat het om, wat los maken in het team wat het moeilijk had, en de druk er niet op kon houden.
Vreemd dat Bayern geen kans meer kreeg sinds hij er in stond
Daar kijk jij eens niet na, net wat ik zeg, jij denk altijd vanuit balbezit.
1 0
Web
Helemaal mee eens
1 0
X-RaY
Goede zaak. Bruikbare speler met een zeer goede mentaliteit.
4 -2
Ajaxbrl
Zeker, qua mentaliteit vergelijkbaar met Klaassen en Donny, niveau weet ik nog niet echt maar komt vast wel goed..
2 -1
AJAIXIXIXI
Donny? Zie die mentaliteit van Klaassen zelden in hem.
2 -1
Sjaakvaak
Inderdaad, niet vergelijkbaar die twee. Vroeger werd altijd geroepen dat Klaassen een betere Siem is, en Donny dan weer een betere Klaassen.

Maar qua mentaliteit zie ik niks van Klaassen in Donny. Zondag ook weer helemaal moeilijk doen toen hij 5 min voor tijd plaats moest banken. Eerder dit seizoen ook in de media dreigen met een vertrek nadat hij een paar keer gerouleerd was.

In dat opzicht is Donny een ongeduldig mannetje dat snel op zijn pikkie is getrapt. Klaassen is veel bedachtzamer en zal zich eerder schikken, ondanks dat ook hij een enorme intensiteit kan brengen.
0 0
X-RaY
Denk ik ook. Goede mix van spelers is belangrijk in een selectie imo.
0 0
Ruff Rhythim
Ik zie (nog) geen basisspeler in hem, maar als invaller is hij wel aardig degelijk in wat hij doet.
Zal zich nog wel verder moeten ontwikkelen.
3 -1
Rood Gevaar
2021, spreekt veel vertrouwen uit deze verlenging....
3 -1
noppenkoning
Mooi shot op tv afgelopen zondag, toen Ajax die penalty kreeg, zag je op de achtergrond de Wit intens juichen
15 -4
Web
Super mooi, ik zag het ook
1 0
Minsc
Ik werd er ook emotioneel van, Dani de Wit in een Ajax shirt bij een wedstrijd van het eerste! Een grof schandaal.
0 -4
Petterson1964
Ja, dus? Veel belangrijker is dat hij niet kan voetballen.
3 -3
geDaante
Ja dat doet ie altijd, beetje gemaakt naar mijn idee, van kijk mij eens de winnaar zijn met die goede mentaliteit.

In het veld doet ie niks meer dan welke spelers dan ook. Zo'n Frenkie verricht als beste voetballer nog meer werk, veel meer.
5 -10
Ozymandias
Wow... dat je geen fan bent van zijn type kan ik begrijpen (ik zelf ook niet) maar dit is een absurde uitspraak geDaante.

"In het veld doet ie niks meer dan welke spelers dan ook."

Hij maakt gemiddeld (per minuut gezien) veel meer meters dan het gros van de basisspelers (inclusief alle middenvelders). Hij is daarbij ook nog eens heel erg goed in het drukzetten. Dan bedoel ik dus niet door zijn inzet maar hij begrijpt ook heel goed hoe er moet worden druk gezet.
1 -2
Ajax#1900
geDaante leidt op z'n zachtst gezegd een beetje aan tunnelvisie. Ben bang dat dit verspilde moeite is Ozzy.
5 -2
SamW
Gemaakt? Zo stond ik ook te juichen hoor.
3 -1
AjaxPassion
Wat is gemaakt?
3 0
geDaante
Gemaakt wil in deze zeggen 'gespeeld'/geacteerd'. Spelers als dit weten dondersgoed dat ze daarmee respect van supporters en anderen afdwingen en zo geliefd worden.
5 -9
Web
Man wat maak jij je zelf belachelijk, dit is een oprechte jongen, met een groot Ajax hart, niks gespeeld bij
1 -1
AjaxPassion
Daar ben ik het totaal niet mee eens, geloof best dat hij Ajacied in hart en nieren is. Je bent nu wel heel erg aan het zoeken.
3 0
koenos1
Ik ken Dani zelf en wat er wordt gezegd is echt totale bullshit. Hij is echt in hart en nieren Ajacied, zelfde als Donny. Je wordt weleens ontzettend moe van sommige mensen hier
9 -2
Heiko
Staat dit filmpje ook op YouTube?
0 0
Starring
Staat ook een gifje op twitter van Ajax. Onder het kopje van contractverlenging.
1 0
ST
Ja was mooi man. Aan hem zag ik dat het een penalty was. Hij heeft een geweldige mentaliteit. Voorbeeldprof. Geen topvoetballer, maar goede jongen in de groep. Niveau FC Utrecht. Zou niet verkeerd zijn om hem te verhuren aan een dergelijke club. Nu is het moment om door te selecteren. Het niveauverschil tussen de bank en de basis is te groot bij Ajax. Van Ziyech naar Labyad scheelt teveel, van De Ligt naar Magallan scheelt te veel, van Tagliafico naar Sinkgraven scheelt teveel, van Neres naar Lang scheelt teveel en van Blind naar Schuurs scheelt teveel. Daarnaast missen we creatieve middenvelder.
2 0
BrandjeXL
Niet elke wisselspeler moet je verhuren. Zeker niet als ze toch nooit basisspeler worden. Deze jongen kan je zo nu en dan gebruiken om een voorsprong te verdedigen.
0 0
0h0Litmanen0h0
Ja op de bank zijn dohlberg/schone, Huntelaar die wat kunnen brengen. De wit wat energie als je voorstaat en Veltman is ook gewoon degelijk de rest komt tekort nog. Had vooral van Labiyad meer verwacht. Hij lijkt vooral zijn taken goed te willen uitvoeren en daardoor speelt hij slecht, is meer een speler die wat vrijheid nodig heeft.
0 0
frisooooooo
Ja was inderdaad prachtig om te zien viel mij ook gelijk op
5 0
Bean
goede zaak, over 1-2 jaar staat hij in de basis en dan is het maar goed dat er een contract ligt
1 -4
ST
Nu weet ik het zeker. Ajax wint de komende jaren elk seizoen de triple.
1 -3
JPM
Met alle respect, maar deze speler heeft niets bij ons te zoeken. Ook niet op de bank.
3 -9
Ozymandias
Ik denk dat De Wit wel tot een goede invaller kan ontwikkelen. Eentje die erin wordt gebracht als Ajax voor staat maar het moeilijk heeft en de wedstrijd over de streep moet trekken. De rol die Poulsen een paar jaar geleden had maar dan hoger op het veld waardoor hij een rol als aanjager in het drukzetten kan invullen. Ik vind het ook wel bij Ajax passen om (als een verdedigende wissel) in plaats van een verdedigende middenvelder in te brengen die voor de verdediging hangt een aanvallende middenvelder in te brengen die druk zet op de verdedigers van de tegenstander. Volgens mij moet je De Wit als verdedigende wisselspeler zien ondanks het feit dat hij als aanvallende middenvelder speelt.
3 -3
geDaante
Hij is alleen geen aanjager, dat veinst hij te zijn. Kijk maar eens goed als hij in het veld komt, fris en fruitig, zet geen stap meer dan al die andere spelers, trekt echt geen sprintjes om druk te zetten. Hij is goed in strijd veinzen.

Met iedereen kan je drukzetten, dus ook met goede voetballers. Als het even niet loopt, zorg je dat het wel gaat lopen, door betere voetballers te brengen of andere, die ook kunnen voetballen.

Het houthakkersgehalte neemt grote vormen aan, met De Wit, Kristensen, Magallan. Zouden alle drie niet in Ajax 1 mogen zitten. Zitten ook betere spelers/talenten in de weg.
1 -3
Freddy Al
Nee Daan, dat is echt veel te zwart benaderd,hij heeft echt zijn sterke punten zoals Ozymandias terecht aangeeft.
Dat wil niet zeggen dat jij dat moet waarderen maar nu doe je de waarheid geweld aan.
2 0
Ozymandias
"Hij is alleen geen aanjager, dat veinst hij te zijn. Kijk maar eens goed als hij in het veld komt, fris en fruitig, zet geen stap meer dan al die andere spelers, trekt echt geen sprintjes om druk te zetten. Hij is goed in strijd veinzen."

Dit is gewoon niet waar. Ook uit de feiten (gemaakte meters) blijkt dat hij een enorme inzet heeft maar zelfs als je die achterwegen laat kan je met je blote oog zien dat hij in zijn invalbeurten een rol als aanjager in het drukzetten vertolkte. Hij maakt niet alleen zelf veel meters in het drukzetten maar trekt ook andere spelers daarin mee.

"Met iedereen kan je drukzetten, dus ook met goede voetballers."

Lang niet iedereen speelt met de inzet waar De Wit mee speelt.

"Als het even niet loopt, zorg je dat het wel gaat lopen, door betere voetballers te brengen of andere, die ook kunnen voetballen."

Want Ajax heeft betere voetballers op de bank zitten dan in de basis staan? Waar haal je die betere voetballers vandaan die je inbrengt? Die huur je even voor een invalbeurtje van City? Soms is er iemand nodig die kilometersvreet en zijn ploeggenoten daar in mee kan trekken. De Wit kan op termijn zo'n rol prima invullen.
1 0
sjaakthenler
Negatieve reacties incoming! Inderdaad geen echte Ajax-voetballer, maar zeker wel een degelijke wisselspeler voor de laatste 20 minuten.
7 -1
AsensioWillemsen
Prima invaller maar ondanks dat ie altijd 200% geeft komt ie te kort voor een basis plaats. Misschien hem eerst een jaar verhuren om basisplaats ervaring op te doen?
3 0
KlasseAjax
Denk niet dat verhuren de oplossing is. Gewoon bij de selectie houden. Gaat geen basisspeler worden ook niet als die verhuurd word. komt technisch te kort maar is een uiterst bruikbare wissel.
2 0
Mivado
Mooi nieuws. Op naar Juve!
3 0
Bramzel
Laten we eerst Emmen en Willem II zien te winnen ook nog niet zomaar gedaan (zie PSV tegen Emmen en Willem II is altijd sterk).
4 0