[Update III] Preud'homme denkt dat transfer Marin rondkomt

BVeenstra, 28-03-2019 om 14:45, 99829 views, Telegraaf ; NOS, Het Belang van Limburg |

Het Ajax Jaarboek 2018/2019 is uit! Bestel hem nu!

Ajax heeft volgens De Telegraaf een overeenstemming bereikt met Standard Luik over de transfer van Razvan Marin. Met de overgang van de middenvelder zou zo'n twaalf miljoen euro gemoeid zijn.

Volgens het medium, dat zich baseert op 'bronnen rondom de Belgische topclub', zou de 22-jarige Marin de opvolger moeten worden van de naar FC Barcelona vertrekkende Frenkie de Jong. De Roemeense middenvelder zal in Amsterdam een contract voor vijf seizoenen gaan tekenen.

Marin en Ajax zijn zeker geen onbekenden van elkaar. Afgelopen zomer troffen het Standard van Marin en Ajax elkaar namelijk in de voorronde van de Champions League. Destijds speelde Ajax in België met 2-2 gelijk, waarna het in de thuiswedstrijd met 3-0 te sterk bleek.

Update - 07.10 uur (26 maart 2019) - Marin ontkent transfer naar Ajax

De Roemeen Razvan Marin wil een aanstaande transfer naar Ajax nog niet bevestigen. Tegenover Digisport ontkent de middenvelder, die ook de interesse van AS Roma zou genieten, de hardnekkige geruchten. ‘Ik weet van niets. Op dit moment wil ik mij focussen op het duel van Roemenië met de Faeröer Eilanden.’ 

Update II - 19.30 uur (26 maart 2019) - Van der Sar bevestigt Marin-verhalen niet

Edwin van der Sar bekent de komst van Razyan Marin niet, maar ontkent de interesse ook niet. De algemeen directeur beaamt de zoektocht naar een nieuwe middenvelder, maar benadrukt wordt dat er nog geen deal is met Standard Luik. 'We zoeken naar een vervanger van Frenkie de Jong. We hebben een aantal spelers op het oog en daar zou Marin er zomaar één van kunnen zijn. Het is in ieder geval nog niet rond', vertelt Van der Sar tegenover de NOS.

Update III - 14.45 uur (28 maart 2019) - Preud'homme denkt dat transfer Marin rondkomt

Standard Luik-trainer Michel Preud'homme lijkt te verwachten dat Razvan Marin naar Ajax verkast. Bob Faesen, journalist van Het Belang van Limburg laat dat weten op Twitter. 'Of het nog kan mislopen? Zolang het niet officieel is, weet je het nooit, maar ik denk het niet', wordt de oefenmeester geciteerd.

Koop nu de officiële Ajax-sjaal voor de kwartfinale van de Champions League tegen Juventus!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
louis60
Wordt zeker een trend. Anders ben je te laat.
0 0
RedFeather
Is dit een trend?
Spelers als de Ligt en de Jong lijken al tijdens het seizoen verkocht te worden
En spelers als Pierie, Scherpen en Marin aangekocht.
Maakt het wel leuker eigenlijk, dan al dat gecluster van geruchten in de transferperiode
0 0
Babangida83
Dat is het beleid bij Ajax. Zorgen dat je ruim op tijd je selectie klaar hebt. Schept duidelijkheid, je betaald niet meer de hoofdprijs voor spelers op de laatste dag van de transferwindow of omdat je in paniek bent en je elftal is klaar als je aan de voorrondes begint voor Europees voetbal. Je koopt genoeg in. Blijft er dan iemand, zoals Ziyech vorig jaar, dan is dat luxe. Verkoop je hem alsnog, is het niet erg.
1 0
MPAjax
Samen met Tadic, van de beek heb je volgend jaar een zeer goede synergie als Ziyech en Neres ook blijft dan is er een aanvallend sterk elftal.
2 0
koenos1
Je denkt toch niet dat Ziyech blijft hè.. overigens ook een grote kans dat Neres gewoon vertrekt
0 -1
SammyR
Hoezo? Neres heeft gezegd dat hij wil blijven. Zeker nu hij weet dat hij bij Ajax ook gwn kans maakt op selectie bij Brazillie, hij gaat echt niet een risico lopen om bij een (sub)top-club in Europa op de bank terecht te komen en daardoor niet meer opgeroepen te worden
2 0
Pheadrus
Neres moet volgend jaar vast op rechtsbuiten. Hij kan niet nog een jaar met invalbeurten tevreden worden gehouden. Dat zou kunnen betekenen dat Ziyech moet vertrekken if Neres weg gaat.
3 0
RusselWestbrook
Neres heeft dit seizoen 34 wedstrijden gespeeld voor Ajax. Slechts 10 waren invalbeurtjes.
1 -1
Babangida83
'Slechts'?
1 0
TusanDadic
Wordt vandaag medisch gekeurd.
2 0
mercurius3
Zodra Ajax bekendmaakt dat het in onderhandeling is met een speler mislukt de transfer, zoals in het verleden. Dus gewoon niks meer zeggen in de media.
3 -1
Chrismokum020
De Belgische variant van Voetbalprimeur meldt dat mede internationals Marin al gefeliciteerd hebben met zijn overgang naar Ajax, na de gewonnen wedstrijd tegen de Faroer Eilanden. Daar is een medespeler letterlijk geciteerd..
1 0
Babayaka
De telegraaf ach ja, wanneer je een stuk schrijft welke ajacied maakt zijn droom transfer, Ben je alleen maar aan t sarren en stoken. Dan Kan daarna weer een stuk volgen dat de competitie zo zwak is.
Nederlandse pers zou eens wat chauvinister moeten worden, dat het allemaal niet Zo geweldig is in England of spanje. Echt alles wat over de grens is wordt Zo positief gebracht. Ik zie blunders van keepers in England die niet worden. Genoemd, terwijl Alls het de keeper van den haag gebeurd het tot de treure. Wordt herhaalt. En wordt die keeper uitgelachen.
2 0
JPM
Valt me toch tegen van VI dan. Schreef hier gister nog dat VI de enige volledig betrouwbare bron is mbt transfers en het waarschijnlijk dus al rond moet zijn, maar ook zij nemen blijkbaar wel eens wat dingen over die nog niet bevestigd of rond zijn.

De Telegraaf blijft overigens een kutkrant, maar dat terzijde.
1 -1
Ruff Rhythim
Dat schimmige gedoe zo vaak rond transfers ben ik niet bepaald blij mee.
Spelers die aan Ajax gelinkt worden en in een vergevorderde fase van die transfer zitten, zo lijkt het dan.

En dan ineens tekenen ze bij een andere club...
0 0
mercurius3
Juist omdat er zaken uitlekken en zaakwaarnemers misbruik maken van de interesse van Ajax. Van der sar en Overmars moeten niks meer naar buiten brengen totdat het inkt op papier staat.
1 0
Lazell
Telegraaf zei ook dat het rond was dat Frenkie naar PSG ging. Kan nog vanalles mis gaan, even afwachten.
0 0
ditisdebeslissing
zo grappig ze hebben gewoon die gast van de telegraaf met dat Rotterdamse accent misbruikt om vaart achter de deal te zetten. zodat ze nu al de markt op kunnen met wat cebtjes
0 0
Aspers73
Volgens een maatje van mij in Roemenie zeggen de kranten daar dat het al rond is en dat hij deze week medisch gekeurd zou worden.
0 0
Bil
Zal dit de opstelling voor volgend seizoen worden?

Onana,
Mazraoui, Fosuh-Mensah, Pierre, Blind;
Marin, van de Beek, Rochina;
Odegaard, Dolberg, Tadic
0 -6
Babayaka
Leuk spel toch football manager?
1 0
BowedUkelele
nee
0 0
DiAngelo
Van de Sar moet niet roepen dat ie een vervanger voor Frenky de Jong zoekt. Ten eerste is die er niet en ten 2e drijft dat enkel de prijs op. Oh nee toch niet...helemaal fout ;-)
0 -6
Optimist87
Je hebt helemaal gelijk! Die transfer van Frenkie de Jong was een goed bewaard geheim in Nederland en Catalonië. Die Belgen dachten eerst dat we wouden inspelen op een evt vertrekwens van Labyad.. niet zo handig van onze Edje.

Die Belgenmoppen waren slechts moppen, ze zijn heus echt niet dom hoor.
4 0
DiAngelo
Ja wellicht een beetje naïef van mij. Blijft staan dat ie niet te vervangen is....wat mij betreft...maar goed we zullen t zien...
0 0
ajacied017
Voor de mensen die het willen lezen:

Morgen in de Telegraaf:

“Wie zijn de vijf van overmars”
Hieronder 16 spelers met eventuele (minimale) transfersom.
Top 5: de Jong, de Ligt, Neres, Ziyech en Tagliafico.

En Ajax heeft zich bij Heerenveen gemeld voor Kik Pierie.
Ajax is bereid Dennis Johnsen in de deal te betrekken.
2 0
mickey2602
Ik zei het gister al in dit topic,als een stukje begint met "volgens de Telegraaf"dan wil ik het nog weleens zien.
Kreeg reacties dat VI er ook mee kwam en die was wel betrouwbaar,de Belgische krant had het al gemeld dus het zal wel zo zijn.
Ik sluit dan nu ook maar af met,we zullen het gaan zien.
2 -3
Tomajax1990
Je had ook kunnen beginnen met: we zullen het gaan zien haha, maar ben je het wel met je eens. Wij zijn geen Overmars. Speculeren/fantaseren/hopen over nieuwe spelers blijft wel leuk natuurlijk.
0 0
Patje2011AJAX
Ik krijg hier toch geen goed gevoel bij andere clubs willen de talenten die Ajax wil ook best kopen. Ze hebben inmiddels gezien wat je met jonge spelers kan bereiken.
1 0
Redrum
Dit lijkt een beetje op de situatie met Tadic. Na de wedstrijd van Roemenië zal zijn komst wel bevestigd worden denk ik.
3 0
Renevanrijswijk
Ard van peppen stopt met voetbal...

Was ideaal voor ons geweest!
3 0
jackwolf
Zeg ik al jaren...
0 0
MPAjax
zat meer te denken aan van Beukerink als stormram
0 0
Redrum
Een sieraad van het Nederlands voetbal gaat verloren. Als Niels Fleuren er ook mee stopt komt er een definitief einde aan een gouden generatie.
2 0
Libero
Hou op hoor, ik ben nog steeds niet over het stoppen van Michel Breuer heen.
1 0
SR83
De Telegraaf, de Marca van Nederland.
1 -1
pizzapunt
De Telegraaf is dus weer (expres) te voorbarig, Ajax gaat het lastiger krijgen de deal rond te maken mits dit nog niet zo was en buitenlandse media zijn weer wakkergeschut. Klasse hoor.. Lainez en Richarlison all over again.
10 -4
Nicknaam
Belgische media, VI en het AD melden het ook.
Maar de Telegraaf, de enige krant die over het geheel genomen de laatste jaren relevant Ajax nieuws had, heeft het weer gedaan.

Typisch.
1 -1
jogabonito
Terwijl Ajax een samenwerking heeft met ze.. is toch ongekend
1 -2
MPAjax
Vraag Chivu om hem over te halen :-)
0 0
Babangida83
Roemenen zijn over het algemeen goed opgevoed met Ajax ;-)
1 0
Ajacied33
We hebben Ogararu toch in een officiële functie binnen Ajax?
0 -1
Koningtoto
Niet meer toch? Dacht dat hij naar Roemenië terug was gegaan.
0 0
Ajacied33
Moest het ff opzoeken en idd, niet meer werkzaam binnen Ajax
0 0
bazza25
Vroeger wat het nooit zo lastig toen ik zelf nog een kaart had maar ik heb een seizoenkaart van mijn schoonpa ter beschikking gehad voor een kaartje van mezelf voor tegen juve.. als ik de seizoenkaart inc kaartje vmee neem is dit toch niet zo'n probleem?

On topic bij mondeling akkoord kan vd sar helemaal niet bevestigen.. overigens meld ook vi het al he en die Freek Jansen neemt echt niet klakkeloos over
0 0
goajaxgo
Pröpper graag.
3 -1
AJAIXIXIXI
Update 3: er is geen update.
0 0
FunDipper
Zoals altijd spreekt de Telegraaf bij interesse al van een deal. Net als bij Frenkie naar PSG, Eto’o, Richarlison, Lainez en dan vergeet ik er vast nog een paar.
7 0
afcasven1995
Balotelli!!!
0 0
Tijndw
Precies
0 0
Shardo
Weer zo een soap, en morgen heeft hij bij een Spaanse club getekend ofzo......
0 0
RedFeather
Plaatste gister al linkje met bericht waarin zn pa ook ontkent.
0 0
robinozzi
Off topic: Orejuela staat gewoon rechtsback bij Colombia, heel opmerkelijk
1 0
wendoo9
Vind ik niet gek trouwens. Zag die jongen spelen jong Ajax vs jong Psv samen met Neres, maar hij maakte wel een goeie indruk op mij. Je ziet wel dat er voetbal in die jongen zit met zijn rushes naar voren. Het is niet makkelijk om bij de beloften te voetballen en uit te blinken !
5 0
Sterspeler
Is het dan toch Ajax 1 materiaal? Let nooit zo op hem.
0 0
1ajaxxx11
Doe er aub ook

Mpoku en Djenepo bij.
Zorgen voor een goede selectie en een kwalitatieve betere en bredere bank.
2 -3
ajaxx123
Nieuwe RB halen aangezien Mazraoui op het middenveld gaat spelen.
1 -3
Nicknaam
Wat gaat er met Labyad en Sinkgraven gebeuren?
1 -1
Ajaxxxisdebeste
Ballenjongen en nog één seizoen de kans geven...
1 -3
Thedude
alsjeblieft. Sinkgraven is geen linksback en zal het ook nooit worden.

het is een zwaar gehypte zogenaamde uitvinding van Bosz geweest. Omdat hij 2 keer op linksback een aardige wedstrijd speelde tegen een verwaarloosde club uit het rechter rijtje maakt het hem nog geen linksback. Echt verschikkelijk deze man op linksback!
2 -3
Lazell
Hij en schone op 6 waren de reden dat niemand ons onder druk kon zetten a la RB Salzburg. Zo veel voetballend vermogen zet je niet onder druk. Imo een van de redenen van succes in de EL.
0 0
JPM
Labyad wordt hopelijk zsm verkocht (verliesje nemen is niet erg). Sinkgraven blijf ik vertrouwen in houden als back-up voor Tagliafico of één van de posities op het middenveld.
3 -2
Multi
Sinkgraven komt op het moment echt flink tekort voor de linksback positie. Daarnaast heeft hij nu de leeftijd dat hij juist minuten moet maken om echt beter te worden. Als je echt nog vertrouwen in heb hebt, dan kan je hem het beste 1 jaar verhuren. Maar ik denk dat hij gewoon te blessuregevoelig is en niet het niveau heeft wat we moeten nastreven.
0 0
pizzapunt
Sinkgraven mag ook wel vertrekken. Zelfs Robben maakt nog meer speelminuten. Daarnaast vind ik hem niet het niveau hebben dat we nu nastreven.
1 -1
Liam
Kunnen beter Steven Berghuis halen. Ik weet ander type....maar daar ligt meer prioriteit. Temeer omdat ik Pröpper eerder als een optie zie voor het middenveld dan Marin.
2 -13
Sterspeler
Wij kunnen echt wel beter krijgen dan Berghuis.
0 0
PuurGeluk
Zou ik er ook wel graag bij willen.
0 -1
Ajaxxxisdebeste
Ga je mond spoelen met zeep
4 0
Liam
Is De Telegraaf nu weer doelbewust een transfer om zeep aan het helpen door bewust te vroeg te lekken?
0 -4
Nicknaam
Zit je aluhoedje goed vast?
3 -3
Adam24
Het gaat niet om de nieuwe De Jong, opvolger van Ziyech of zoon van De Ligt. Het gaat om het bouwen van een nieuwe selectie. Bekijk wat je in huis hebt en voeg toe wat je nodig hebt. Daar wordt je sterker van. Dit lijkt mij in dat opzicht een goede aanwinst.
5 0
MPAjax
Marin, Tadic en Ziyech pft dat zou wat zijn volgend jaar.. Zorgen dat ze blijven want die gaan zeker voor veel voetbalplezier zorgen
3 -1
AFCAMM
AD heeft het ook al over de nieuwe ‘aankoop’. Lijkt dus rond te zijn/komen.
3 0
eriksen23
Stiekem hoopte ik zelf op Malinovskyi, een heel ander type dan Frenkie maar wel iemand die je in de combinatie niet in de steek laat vallen en tevens de beste schutter van Belgie is. Misschien wel een van de beste in Europa. Kan ook vlak voor de verdediging spelen, heb je ook weer iemand die een Neres achter de back kan steken. Enfin, ook Marin is prima, heb je vooral veel aan wanneer je hoog druk zet omdat zijn zijwaartse beweging ook niet traag is. Bikkeltje.

Nu we toch op de Belgische tour zijn, die Tomiyasu van Sint-Truiden is ook een interessante centrale verdediger. Kan ook op de back als noodverband, tevens ook handig om erbij te hebben als je 1 op 1 gaat voetballen achterin. Wendbaar, snel en goed in de opbouw. Commercieel ook handig, is ook international van Japan. Joseph Aidoo zou ook een similar Davinson Sanchez effect kunnen creeren, weliswaar niet zo goed als hem maar wel goed in de restverdediging en kan ook een hoop goedmaken met zijn snelheid.
7 -1
Ozymandias
Malinovskyi komt op mij vooral over een speler die goed is op het niveau waarop hij speelt maar op een hoger niveau in de problemen zou komen vanwegen een gebrek aan spelintelligentie. Aan de bal is hij goed maar een voetballer is vaker niet aan de bal dan dat hij dat wel is en zijn spel als hij niet aan de bal is heeft een aantal grote zwaktes. Hij laat bijvoorbeeld te vaak zijn directe tegenstander lopen en dekt vaak vooral veel lucht in plaats van een man of een zone. Hij is door zijn kwaliteiten aan de bal wel een hele leuke speler om naar te kijken.
2 0
mistermiyagi
De belgische competitie is niet minder als de Nederlandse, ook spelen ze daar verzorgt voetbal.
De prijzen liggen daar een stuk lager, dus handig om daar te kunnen shoppen.

Ajax mag wat geld uitgeven en tsja een dure miskoop kan erbij zitten.. who cares.
Psv heeft ook een talentvolle spits die altijd geblesseerd is, funest voor een jonge gast.
0 0
Ozymandias
"De belgische competitie is niet minder als de Nederlandse, ook spelen ze daar verzorgt voetbal."

Niet minder maar de manier van spelen is niet te vergelijken met de manier van speler in de Eredivisie. Daarbij moet Ajax zich richten op spelers die ook op Champions League niveau mee kunnen. Malinovskyi heeft duidelijke zwaktes in zijn spel zonder de bal en dat is bij Ajax minstens net zo belangrijk voor een speler als diens kwaliteiten aan de bal. Spelers die bij Ajax slagen hebben negen van de tien keer een relatief hoog voetbal IQ. De speelstijl van Ajax is nou eenmaal tacisch niet het makkelijkste en sommige hele goede voetballers zouden daardoor toch niet bij Ajax slagen (dat hebben we in het verleden vaak genoeg gezien). Ik zou Malinovskyi een goede speler voor PSV vinden maar niet voor Ajax.
2 0
Libero
Off: Kuipers fluit zondag, kunnen we denk ik erg tevreden mee zijn.
On: De Telegraaf heeft nog niets teruggenomen van deze transfer. Zo stellig als ze waren leek het er ook op dat het idd al zo goed als rond is. Kan best dat Marin doet alsof zijn neus bloedt, maar na de zekerheid van de Telegraaf over Frenkie naar PSG zou het toch best eens kunnen zijn dat ze daadwerkelijk niet zulke goede bronnen meer bij Ajax hebben. Zou wel zo mooi zijn, met zulke mediapartners heb je geen vijanden nodig.
3 0
JPM
VI heeft al vrij uitgebreid uitgepakt mbt Marin. Zal dus wel rond zijn; VI is het enige volledig betrouwbare voetbalmedium in NL als het gaat om transfers etc. Die melden niets voordat het zeker is.
3 -1
Libero
"Volledig betrouwbaar" vind ik te ver gaan, maar het is idd een van de weinige voetbalmediums waar niet zomaar iets geroepen wordt op basis van geruchten.
4 -1
Ozymandias
De berichtgeving van de Telegraaf rondom de transfer van Lainez was ook geheel overgenomen van Univision. Elke keer dat Univision met een bericht kwam had de Telegraaf in de avond (en de krant van de dag daarop) hetzelfde bericht. Het was zo duidelijk dat ze de berichtgeving van Univision gewoon overnamen dat het nogal pijnlijk was dat ze Univision niet als bron vermelden.
6 0
Libero
Schaamteloos als altijd.
1 0
AjaxBaggio
Ik zie eigenlijk liever Berge komen van Genk. Lijkt mij dé perfecte opvolger van Frenkie.
2 -1
FWAjacied
Ik hoor iedereen maar over die Berge praten, maar wat kan hij dan zo goed? Ik kijk de Belgische competitie namelijk nooit. En waarom kent iedereen wel Berge, die blijkbaar ook nog eens regelmatig geblesseerd is, en heeft bijna niemand ooit gehoord van Marin? Allemaal fans van Genk?

Geen verwijt naar jou toe verder overigens; je bent niet de enige die met Berge komt als naam. Dus ben benieuwd hoe dat zit. Plus vooral benieuwd naar de kwaliteiten van Berge én Marin.
0 0
AjaxBaggio
Berge is de beste speler uit de Belgische competitie.
Qua speelstijl lijkt hij imo erg veel op Frenkie; Rustig aan de bal, veel overzicht, kan een mannetje passeren.

Niet dat Marin een slechte keuze is. Integendeel zelf, maar zie Berge gewoon liever komen. Als je toch opzoek moet naar een nieuwe Frenkie. Dan komt hij het dichts in de buurt.

Snap ook niet waarom ze Marin als opvolger zien van Frenkie. Totaal verschillende types.
0 0
mistermiyagi
Frenkie heeft geen opvolger net als de Ligt.

Ajax moet iemand halen op de plek van of dat een Marin een linie doorschuift..
Misschien hebben ze de vervanger van al? (Gravenberch, Eiting)
Gravenberch is piep jong.
Eiting heeft een geweldig voorseizoen gedraait dit seizoen in Ajax 1.
0 0
MPAjax
Marin is een soort jongere Schöne, kijk maar naar z'n highlights, totaal geen Frenkie,

combi van Tadic qua mentaliteit en Schöne afstandsschoten
0 0
Ozymandias
Berge is misschien het grootste talent in België, de beste speler is (in mijn ogen) vrij duidelijk Trossard. Dat Marin de opvolger van De Jong zou zijn is iets wat De Telegraaf er van maakt. Marin is een ander type maar kan op dezelfe positie als De Jong spelen. Hij is meer de opvolger van Schöne qua speelstijl maar dan met een groter loopvermogen, meer dynamiek en een hogere intensiteit.

Ik zie persoonlijk liever dat Ajax op zoek gaat naar "de volgende Berge" dan dat ze 20-30 miljoen voor een talent van 21 jaar betalen. Dat soort bedragen zou ik alleen betalen voor spelers die direct bij de top van de Eredivisie horen en Berge zal zeker twee seizoenen nodig hebben voordat hij dat niveau zou halen. Voor Trossard zou ik zo'n bedrag bijvoorbeeld wel uitgeven.

Als je 20-30 miljoen gaat uitgeven voor een opvolger van De Jong kan je volgens mij het beste voor Pröpper gaan. Qua transferbedrag en tekenbonus zal die waarschijnlijk goedkoper zijn dan het transferbedrag van Berge en Pröpper is een (veel) betere speler die direct bij de beste spelers van de Eredivisie zou horen. Het zal wel een paar jaar duren voordat Berge het niveau van Pröpper heeft gehaald.
1 0
Aspers73
Denk dat de Telegraaf het de opvolger van Frenkie noemt en niemand bij Ajax. En wie weet is die Berge al te duur?
0 0
FWAjacied
Oké duidelijk, bedankt. Volgens mij hebben de media er vooral van gemaakt dat dit de opvolger van Frenkie moet zijn, maar dat de kenners er eigenlijk over eens zijn dat dit niet het geval kan zijn. De media hebben dat vooral geconcludeerd door de ene vertrokken speler te laten vervanger door de eerste aanwinst.
0 0
JPM
Fans Standard blijkbaar woest dat ze Marin voor dit bedrag hebben laten gaan. Wederom hulde aan koning keizer opperbaas Marc!
3 -2
AjaxPassion
Bron?
0 0
Gecko
Wanneer gaat Ajax een goede spits halen
Kan toch zo niet langer. Tadic is uitzondering. Maar verder is het huilen
1 -4
Heiko
Wat is er mis met Huntelaar?
1 -1
Nicknaam
Hahaha
0 0
Murtagh
leuk voor de ED maar niet goed genoeg meer in europa
0 0
Sterspeler
Sleepte ons toch echt door de voorrondes heen.
0 0
Ajax114
Niets mis mee maar Dolberg krijgt elke keer de voorkeur omdat hij jonger is en zogenaamd meer toekomst heeft.. Nou ik kan Ajax uit de droom helpen, Dolberg heeft helemaal geen toekomst bij Ajax. Is gewoon over en uit. Maar destijds bij Boilesen en Fischer duurde het heel lang voordat men het bij Ajax wilde inzien.
1 -5
Gecko
Zo is het
0 0
pizzapunt
100% mee eens. Die B garnituur die er nu loopt (ongemotiveerde Dolberg, niet scherpe Klaas-Jan, onervaren Traore, Tadic is geen typische spits) gaat de klus niet klaren. Een topspits en -keeper maken ajax kampioen.
0 -3
lm
Helemaal met je eens roep dit al jaren dat maar hopen op dolberg moet ophouden heeft een jaar goed gedaan maar ook toen had ie wel erg veel kansen nodig om der een in te prikken
0 -3
Ozymandias
Ajax heeft met Tadic, Dolberg en Traoré de positie van spits goed bezet.
2 -2
davidgravemaker
Ja, vooral Dolberg doet het erg goed.. Waardeloos al bijna 2 seizoenen. We zijn weer afhankelijk van een middenvelder in de spits net zoals in de tijd van Siem. Al mag Siem de veters van Tadic nog niet strikken.
0 -5
Ozymandias
Tadic is geen middenvelder. Hij heeft by far zijn meeste spelers als buitenspeler gespeeld en doet het als spits beter dan hij het als middenvelder ooit heeft gedaan. Dolberg doet het prima voor een 21 jarige spits in een speelstijl waarbij de spits van relatief weinig voorzetten vanaf de half-spaces of flanken wordt voorzien. Die jongen zal uitgroeien tot een absolute topper voor Ajax maar heeft nog twee/drie seizoenen nodig om zich verder te ontwikkelen.
0 0
robinozzi
Die Isak van Willem II is welkom hoor. Lekker de concurrentie aangaan met Dolberg en Danilo. Kan denk ik ook prima als buitenspeler uit de voeten.
4 -3
goajaxgo
Eens. Is gewoon een goede speler.
0 0
JPM
Tuurlijk, hoe meer middelmaat hoe beter. Ik stel voor dat we een compleet nieuwe as erbij kopen voor volgend seizoen, bestaande uit Botteghin, Immers, Til en Dalmau.
1 0
Ozymandias
Ajax heeft genoeg (potentiele) spitsen met Tadic, Dolberg, Danilo en Traoré bij het eerste en tweede en Brobbey, Hansen en Hoogewerf in de bovenbouw van de jeugdopleiding.
3 -2
Babangida83
De Telegraaf boort Ajax voor de derde keer een transfer door de neus. Begrijp niet hoe dat mogelijk is. Er is dus nog niets rond.
Denk sowieso dat we met Eiting en Gravenbergh de opvolgers al in huis hebben, dus tja, scheelt weer 12 miljoen. Die kun je ook aan De Ligt geven om een jaartje te blijven. Heb je meer aan.
1 -2
Ajax114
Hoe komt dat elke keer naar buiten dan ?
0 0
Babangida83
Van iemand om Overmars heen? Gok ik.
0 0
Ozymandias
Ik ben een fan van Eiting maar door zijn gebrek aan atletisch vermogen heeft hij (volgens mij) nog wel zo’n twee jaar nodig voor hij klaar is voor een vaste basisplaats bij Ajax. Daarbij vind ik Eiting alleen geschikt voor als ‘6’ en Ajax speelt momenteel niet met een ‘6’. Ik zou zijn contract tot medio 2024 verlengen en hem voor twee seizoenen aan een club als FC Groningen, FC Twente of Heerenveen verhuren.
4 0
Babangida83
Jij beoordeelt een speler op zijn zwaktes. Stomste wat je kunt doen. Dat deden ze bij Barça met Guardiola ook (fysiek was bij hem ook een probleem), totdat Cruijff kwam. Je kunt dat namelijk in een team prima opvangen. Een paar jaar later stond hij aan de basis van het winnen van Barça's eerste EC1. Eiting heeft, net als Guardiola, een aantal kwaliteiten die echt onderscheidend en van heel hoog niveau zijn en is bovendien super intelligent. Zijn (steek)passing is meesterlijk. Geef heel makkelijk assists en is koning ruimtes afdekken. Open je ogen, zou ik zeggen. Want Eiting is tenminste geen 13 in een dozijn voetballer.
1 0
flithje
In mijn optiek komt Eiting echt tekort voor Ajax 1 (En niet zo'n beetje), heeft de wedstrijden die hij gespeelt heeft echt weinig toegevoegd en veelal het team eerder in problemen gebracht dan geholpen. Ondanks zijn prestaties in de jeugd, lijkt mij een soort gelijk traject als Blind niet verkeerd voor Eiting. Laat het maar eens zien bij een Groningen oid.
2 -2
Babangida83
Tja, dat zeggen we van Schone nu ook al jaren. Wordt tijd dat mensen daar nu eens doorheen prikken. En eigen jeugd went echt snel. Mensen onderschatten dat. Jammer, want Eiting kan echt een topper worden, mits het team om hem heen goed staat. Speelde al prima op CL niveau en is nu een jaar verder. Verwacht wel dat hij iets constanter is inmiddels.
0 -1
appeltje
Begin van dit speelde hij wel een paar wedstrijden gewoon goed hoor
1 0
Joodhannus73
Maar waarom lekt er toch steeds iemand van Ajax naar de Telegraaf? Dit kan, net zoals bij Lainez, weer roet in het eten gooien. Kan me niet voorstellen dat dit vanuit een andere bron komt. Het blijft een kut krant die Ajax op vele punten dwarsboomt. Ik lees het niet meer. Heb hun App ook vorig jaar verwijderd na weer een opruiend artikel van Driessen. Waarom hij een Ajax watcher is? Hij kan beter een Kakkies shirt aantrekken. Ook een krant kan in het belang van een club en het Nederlandse voetbal denken. Maar de Telegraaf doet er alles aan om conflicten te stimuleren en spelers de deur uit te schrijven. Boycotten die krant!
2 -1
FWAjacied
Dit kwam eerder uit via Sud Info. De Telegraaf wist niet hoe snel ze moesten volgen.
0 0
Babangida83
Kan me wel voorstellen dat De Televaag gewoon iemand op Ajax heeft zitten en bepaalde mensen volgt op bepaalde momenten. En dan een fotootje maakt van bepaalde ontmoetingen. De Jong zou voor 75 miljoen naar psg gaan. Ze verbinden conclusies aan weinig meer dan gesprekken die ze hebben zien plaatsvinden. Dat ze er naast zitten, zou eerder betekenen dat ze in ieder geval geen goede bron binnen Ajax hebben.
2 0
Ajaxxxisdebeste
Eerst ontkennen om vervolgens bekennen... zoals dat vaker gaat.
0 0
dezengene
Volgens mij ontkent hij het niet, hij wil niet reageren?
0 0
Murtagh
OT: ik kan niet eens inloggen voor kaarten voor juve gvd
0 0
ajaxx123
Zelfde hier, site plat.
0 0
afcasven1995
Een van de beste spelers van België die naar Ajax komt, prima ontwikkeling. Goede en realistische aankoop.

Ik zie hier soms namen voorbij komen zoals Suarez, Alderweireld, Mertens maar dat is echt nog onmogelijk. Die gasten verdienen, en kunnen nog zo veel geld verdienen. Die gaan echt niet inleveren om op het "heilige" kunstgras van Woudenstein te ballen.
7 -1
Ajax114
hahahahaha heilige kunstgras van Woudestein
1 0
Babangida83
Net zoals Blind en Tadic?
1 -1
afcasven1995
Anders.

Blind zat op een dood spoor bij United, Alderweireld is een van de beste verdedigers van de PL. Tadic speelde hoge ballen voetbal bij een degradatie kandidaat.
0 0
Liam
Blind heeft drie jaar lang veel gespeeld bij United, dat is enorm knap. Het laatste jaar speelde hij minder . Dit kwam mede omdat hij drie maanden lang geblesseerd was.
Er zijn weinig Nederlanders die de laatste tien jaar beter gepresteerd hebben in het buitenland dan Blind. Gerelateerd aan de grootte van de club.
1 0
afcasven1995
Als iemand zegt: "Ik wil me op dit moment focussen op de volgende wedstrijd", dan weet je al genoeg, dit is rond.
1 0
Leprechaun
De geruchten rondom Shabani (dat supertalent van Bayern) zijn ook in schoonheid gestorven, he?
0 0
Ozymandias
Daar lijkt het wel op. Hopelijk komt hij deze zomer alsnog want dat is zeker een leuk talent voor Ajax.
1 0
Toon meer reacties