Uitgedund Jong Ajax boekt zege in Alkmaar

ArthurV, 10-09-2018 om 21:50, 46717 views, Ajax Showtime | De Champions League-sjaals zijn al te koop!

Jong Ajax heeft maandagavond tegen Jong AZ een overwinning weten te boeken. In Alkmaar werd het 0-1 voor de manschappen van Michael Reiziger. Namens het tweede elftal van AZ verschenen oud-Ajacieden Leon Bergsma, Vince Gino Dekker en Mauro Savastano aan de aftrap. Bij Jong Ajax, die het met een flink uitgedunde selectie moest doen, maakten Abdallah Aberkane en Leo Thetani hun debuut in het betaalde voetbal.

De wedstrijd was amper twee minuten oud, of de eerste kans voor de Amsterdammers was een feit. Het was uitgerekend Bergsma die de bal inleverde bij aanvoerder Teun Bijleveld, die precies op het goede moment Jurgen Ekkelenkamp voor de keeper zette. Hij stuitte echter op Jasper Schendelaar, waardoor een vroege voorsprong uitbleef. De beloften kwamen totaal niet in de problemen gedurende de makke beginfase. Het was dan ook geen verassing dat na een klein halfuur spelen de eerste treffer van de Amsterdammers te noteren viel. Na een combinatie tussen Bijleveld, Mitchel Bakker en Danilo Pereira rondde laatstgenoemde keurig af, waardoor de eerste treffer op het scorebord was te aanschouwen.

Na deze goal leek Jong AZ te zijn wakker geschud, want de Alkmaarders kwamen steeds beter in de wedstrijd. Dit leverde de eerste kans op van Tijjani Reijnders, maar hij keek toe hoe Stan van Bladeren uitstekend redding bracht. Voor de rust leek Ajax de marge van één nog te vergroten, maar de prima spelende Pereira krulde de bal op de paal.

Ook het tweede bedrijf kwam de equipe van Michael Reiziger beter uit de kleedkamer. Zo deed er zich vijf minuten na de thee wederom een mogelijkheid voor. Een zalige pass van Bakker werd echter niet goed gecontroleerd door Boy Kemper, waardoor een nieuwe kans uitbleef. Het bleef oppassen geblazen voor de Ajacieden, want niet lang daarna was het weer Van Bladeren die moest ingrijpen na een inzet van Dekker. Ook Ferdy Druijf kreeg de mogelijkheid de ploeg van Koen Stam op gelijke hoogte te brengen, maar gleed uiteindelijk uit. Hierdoor wist de aanvaller niet te profiteren van een fout van Sebastian Pasquali, die de bal in de eigen zestien inleverde.

Jong AZ bleef aandringen en de beloften van Ajax kwamen niet van de eigen helft. Dit zorgde wederom voor een grote kans voor Druijf. De spits, die vorig seizoen nog in de Johan Cruijff Arena speelde tegen Ajax 1, schoot van dichtbij over. Gedurende de slotfase volgde nog een offensief van Jong AZ, maar een doelpunt bleef uit. Zodoende wist de ploeg van Michael Reiziger uiteindelijk de tweede zege van het seizoen bij te schrijven: 0-1.

Opstelling Jong AZ: Schendelaar, Opdam, Bergsma, Kramer, Savastano, Reijnders, Dekker, Hoedemakers, Druijf, Jamie Jacobs, Kaandorp.
Wissels Jong AZ: Roggeveen, Bakker, Joey Jacobs, Sadiroglu, Duin, Koreniuk, Kunst.

Opstelling Jong Ajax: Van Bladeren; Bakboord, Solomons, Botman, Kemper; Pasquali, Bijleveld, Gravenberch; Pereira, Ekkelenkamp, Bakker.
Wissels Jong Ajax: El Maach, Aberkane, Abid, Thetani, Maddy, Dostanic.

Doelpunten:
27' Danilo Pereira (0-1)

Bijzonderheden: 
- Jong Ajax staat na drie wedstrijden op plek twaalf met vier punten. 
- Jong AZ staat na drie wedstrijden op plek zeventien met één punt. 
- De ploeg van Michael Reiziger moet vanavond een aantal sterkhouders missen wegens interlandverplichtingen

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Dexy
Wat was Gravenberch trouwens goed in de 1e helft. Hij is echt een Ajax-speler naar mijn hart. Hoe hij als jonkie voetballend nu al zo overeind blijft tussen al die volwassen kerels, is mooi om te zien. Ook positief dat hij op alle middenveldposities uit de voeten kan.

Als Gravenberch nog iets meer het spel leert te versnellen (speelt soms nog te veel op één tempo), zie ik in hem de ideale 6 voor ons op termijn. Zijn balvastheid is echt uitzonderlijk voor een 16-jarige.
0 0
Pheadrus
Leuk om te zien dat Thethani hersteld is en weer kan voetballen. Jammer dat hij 1op1 met de keeper niet wist te scoren. Hij lijkt mij heel erg snel te zijn. Kan ook zijn dat hij nog fris was terwijl de rest al meer dan driekwart wedstrijd in de benen had.
2 0
Illegaal
Snel leek hij wel, maar voetballend was het niet zo goed in die minuten wat hij meegedaan heeft.
Ook zijn inzet was goed.
1 0
Pheadrus
Mee eens. Hij is er natuurlijk wel lang uit geweest. Gewoon blijven volgen. Misschien verrast hij ons nog.
1 0
Pheadrus
Het eerste dat opviel was dat Gravenberch in dit gezelschap er bovenuit steekt. Zijn controle bij aannames, snelheid van voorzetting en paszuiverheid was het beste van iedereen. Koppel dat aan die soepele looptechniek en motoriek dan kan nog ver komen. Waarom speelt hij niet in Oranje O19 net als Ihattaren van PSV?

Bijleveld vond ik gisteren niet gelukkig in zijn acties maar zijn manier van aannemen, kijken en voortzetten bevalt me wel. Hij is sneller en wendbaarder dan Zian Flemming. Geen idee waar zijn top ligt en of hij Ajax1 kan halen.

Danilo liet zien dat hij kan voetballen en dreigend kan zijn maar zijn controle aan de bal viel mij tegen gisteren. Kan hij groeien naar het niveau van Neres? Is Kuhn beter?

Jong Ajax kijken vind ik vaak leuker dan Ajax1.
0 0
chrisjuhhh
Je vraag over O19 is vragen naar de bekende weg naar Rome hahaha .
Die gasten in Zeist vraagt iedereen zich ook af waarom .
0 0
Sampaoli
Pasquali, Gravenberch, Bakker en Danilo Pereira zijn de 4 spelers van dit basisteam die waarschijnlijk de selectie gaan halen. Alle andere spelers zijn mooi meegenomen. Niet te zwaar aan tillen dus, al is het wel erg jammer dat Jong Ajax (te)veel op resultaat speelt. Voetballen zat er blijkbaar niet in 2e helft.
2 0
Mokumnorth
Pasquali werd het laatste kwartier heel onzorgvuldig waaruit zomaar 2 goals hadden kunnen/moeten vallen. Ik vind Bijleveld altijd wel een lekker speler om naar te kijken.
0 0
Illegaal
Ja daar schrok ik wel van, een keer kan per ongeluk maar niet 2x
0 0
Vreker
Leuk dat danilo het goed doet! Ik wil wel even kwijt dat Sierhuis vorig jaar in de jupiler league 64 minuten nodig had voor een doelpunt. Dus hoop dat hij nog wel kansen gaat krijgen want zie een ajax 1 spits in hem.
0 0
Ozymandias
Tja, Sierhuis scoort veel op Jupiler League niveau maar voegt verder niets toe aan het spel van Jong Ajax. Het lijkt me sterk dat hij bij Ajax ooit meer dan een pinch-hitter kan worden. Hij komt daar namelijk gewoon een enorme bak met voetballend vermogen voor te kort.
6 -4
JPM
Exact. Mensen blijven zich maar blind staren op die doelpunten. Zegt niet zo veel in de jeugd/JA.
3 0
THE36CHAMBERSWU
Die danilo ken wel voetballe dat kan nog wat leuks worde
2 0
chuckie88
Ik als Tukker slik heel wat woorden in, mij jij vergeet steeds de helft van een woord... ook lekker..
0 0
geronimo
Jij zou het zo zeggen; Die danilo ken wel voetballn dat kan nog wat leuks wordn
0 0
chuckie88
Juist... maar de boodschap blijft hetzelfde
0 0
PuurGeluk
Juust
0 0
Ozymandias
Hahaha, AzijnShowtime on full tilt omdat Jong Ajax dat uit nood met bijna alleen de tweede of zelfs derde keuze speelt en soms op posities waarop ze nog nooit hebben gespeeld geen goede wedstrijd speelde. Volgens mij zijn heel wat mensen hier de realiteit totaal uit het oog verloren. 2/3 van de spelers bij Jong Ajax en in de jeugdopleiding is middelmaat. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Van dit elftal maken twee spelers een kans om een vaste waarde voor Ajax te worden. Dat zijn Bakker (die op een positie stond waar hij nooit eerder had gespeeld) en Gravenberch (die zestien jaar oud is en individueel een behoorlijk goede wedstrijd speelde). Bijleveld mag van mij trouwens wel weer vast in de basis van Jong Ajax komen te staan. Hij kan samen met Matusiwa en Gravenberch een mooi middenveld vormen.
8 0
MosesD
Bakker en Gravenberch daar kan je idd nu al stellen dat die het echt wel gaan halen. Maar daarachter zitten er nog een aantal die het wel in zich hebben, maar nog moeten groeien. Dan doel ik op Bijleveld, Danilo, Matusiwa, Pasquaili, Jensen (en wellicht Botman en Ekkelenkamp toch ook). Maar goed, de laatste stap is de moeilijkste, dus het blijft lastig in te schatten. Die Thetani was ook met Capetown op het Terborg toernooi werkelijk weergaloos. Ik ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.
0 0
JPM
Danilo niet?
1 0
Ozymandias
Danilo maakt een leuke indruk zoals bijvoorbeeld ook Pasquali en Ylatupa een leuke indruk maken. Ik heb alleen niet het gevoel dat ze op een hoger niveau ook daadwerkelijk iets toe te voegen hebben. Nu het niveau van de selectie van het eerste omhoog is gegaan zullen alleen de toptalenten een goede kans maken om bij Ajax te slagen (wat natuurlijk ook zo hoort) en daarom zie ik het negatief in voor spelers als Danilo.

Trouwens zijn er genoeg talenten van Jong Ajax die ik wel een redelijke (of zelfs goede) kans geef om bij Ajax te slagen. Momenteel zijn dat Cerny (mits hij goed terug komt van zijn blessure en zijn explosiviteit niet is afgenomen), Johnsen, Lang, Schuurs, Kühn, El Maach, Jensen, Kotarski, Bakker en Gravenberch. Als uiteindelijk vier/vijf van die tien uitgroeien tot vaste basisspelers heeft de jeugdopleiding en jeugdscouting goed werk gedaan.
1 0
JPM
I see - op basis van wat ik heb gezien tot nu toe ben ik iets minder optimistisch wat betreft Johnsen en Lang. Ik vind het leuke voetballers, maar mis bij Johnsen de mentaliteit en bij Lang de pure klasse/snelheid (voor op de flank iig). Lang is volgens mij ook veel meer een middenvelder dan een buitenspeler; ik zou graag zien dat hij een kans als AM krijgt. Zal wrs niet gebeuren.

Van Kuhn en Jensen heb ik te weinig kunnen zien behalve wat samenvattingen. Wel hoopvol wat betreft Schuurs, El Maach, Kotarski, Bakker en Gravenberch. Ik zag eerlijk gezegd ook wat extra's bij Danilo op basis van die paar wedstrijdjes in JA, maar interesting om jouw views te lezen - wrs heb je meer van hem gezien dan ik.
0 0
Pheadrus
Ik wil Lang een mannetje zien uitspelen voordat ik hem echt goed ga vinden. En dan bedoel ik zoals Younes dat doet; aan de bal met korte pas een tegenstander opzoeken, schaar en voorbij gaan. Ik mis de versnelling bij hem en dat komt voor een deel omdat hij een te groet pas gebruikt.
0 0
JanTa
Sommige hebben zoveel zuur in hun gezeik dat ze doelpalen om kunnen pissen.
5 0
Maxwell5
xD lol
0 0
Illegaal
Ja hier mag je geen kritiek op hebben klopt misschien wel, dit elftal was wel erg jong.

Botman en Bijleveld vond ik de beste vanavond.

Gravenberg met zijn 16 jaar mag en kan je niet beoordelen over deze wedstrijd. Voor een 16 jarige heeft ook hij het heel goed gedaan.

Danilo gaat het niet redden in de top als spits, hij heeft niet echt iets waarin hij uitblinkt, niet echt supersnel, en geen kopkracht.
2 -3
Maxwell5
Botman haalde een magere voldoende en Bijleveld speelde voor zijn doen een zwakke pot. Maar je hebt kennelijk al wel gezien, of beter gezegd, niet gezien waar Danilo in uitblinkt. Goed pik!
5 0
Illegaal
Botman stond als een rots in de branding veel gevaar voor AZ in de weg.
Bijleveld was eigenlijk alleen de eerste helft goed.

Danilo was niet zo slecht, hij scoort en schiet tegen de paal... maar tegen de echte mannen kan hij niet op, ik ga jong AZ niet als maatstaf hanteren, hij is al 19.(Mbappe is ook 19).

Met hetgeen ik zeg... geen snelheid genoeg en geen kopkracht en dan kom je tekort voor de top als spits zijnde, hij komt nog te kort zelfs voor de eredivisie.

Hij zal sowieso nog veel boterhammetjes moeten eten voordat die een kerel is want hij staat daar te voetballen met het lichaam van een 16 jarige..

Trouwens er was niet ene die echt uitblonk.
0 -5
Pheadrus
Mbappe kwam 1 op 1 te staan met Frenkie in de eigen 16 meter. Wat meteen opviel is het verschil in spiermassa. Mbappe lijkt veel atletischer en dat gold voor het hele Franse team. Frenkie bleef heel goed naar de bal kijken en wilde zijn schot blokken. Toch kwam Mbappe er makkelijk langs en gelukkig redde Cillisse bij de eerste paal. Er zit heel veel niveau verschil tussen Mbappe en Danilo.
0 0
Maxwell5
'Als een rots in de branding'. Je overdrijft. En ook Bijleveld was niet goed, althans voor zijn doen zoals ik al zei. Meermaals gedurende de gehele wedstrijd was ie onnauwkeurig in zowel in zijn passing als in balbezit. Ondanks dat Jong Ajax in de 1e helft bij vlagen aardig speelde.
Verder moet je als het om groei van talenten gaat nooit zomaar een maatstaf aannemen. Er zoveel (externe)factoren mee die allemaal van invloed zijn en die uiteindelijk de mate van en of je progressie maakt. Maar Danilo niet snel genoeg noemen is simpelweg ridicuul. En hem vergelijken met Mbappé is daar nog een overtreffende trap van.
Weet je..Sierhuis is nog trager, maar die compenseert dat door zijn fysieke vermogen. Danilo is vooral technisch sterk, heeft een goeie traptechniek en hij heeft een behendige sprint. Hoe beiden zich gaan ontwikkelen de komende jaren is koffiedik kijken, maar om nu al te roepen dat Danilo het niet gaat redden is enorm overdreven, zeker op de punten die jij aanhaalt.
2 0
Ajax#1900
Ben het met je eens, maar laten we stoppen met die Mbappe vergelijking steeds, want dan blijft er geen talent meer over. Mbappe is een talent die je een keer in de 10 jaar tegen komt, dat kan geen maatstaaf zijn.
1 0
Illegaal
Mbappe is zo goed door zijn snelheid en niks anders, niet overdrijven met Mbappe.

Het niveau van Ronaldo, Messi en ook Robben gaat hij niet halen.

De vergelijking die ik maakte met Mbappe ging meer om het postuur van Mbappe die gewoon een figuur van een kerel heeft en Danilo zit nog in een kinderlichaam wat niet mee kan tegen echte kerels.
1 -7
Maxwell5
Zit jij achterstevoren naar je tv toe ofzo? Mbappé is ook technisch heel sterk. Let de volgende keer eens op zijn balaanname en zijn acties. Die zijn van een hoge niveau, vriend. Ja hij is ook nog eens heel snel. Maar dat maakt het allemaal op techniek nog lastiger en juist knapper dat ie de bal bijna altijd zo kort bij zich kan houden.
Oja en... Robben in één zin noemen met Messi en Ronaldo..../facepalm.
5 0
Ajax#1900
Was meer in het algemeen. Ik hoor op AS vaker die vergelijking. Z'n dribbel en overzicht is net zo belangrijk als z'n snelheid vind ik hoor. Is over 2 jaar minimaal niveau Robben.
1 0
Cello
Kritiek hebben op JA van vandaag is wel heel erg makkelijk. Dan ga je imo wel heel erg makkelijk en snel voorbij aan het feit dat dit wel een heel erg jong JA was, waar een aantal, die normaal spelen, niet aanwezig waren.
De 3 punten zijn binnen wat vandaag het belangrijkste was.
3 -1
JanTa
Ik wist al dat het een heel jong samengesteld zooitje was dat aantrad tegen AZ en als je dat in ogenschouw neemt, dan hebben ze het best leuk gedaan.
1 0
Dexy
Natuurlijk waren er veel afwezigen en speelde we daarom met een half B-elftal, maar dat rechtvaardigt absoluut niet om ordinair antivoetbal te gaan spelen zoals in de 2e helft. Wat was die Ajax-onwaardig zeg, niet normaal. Het plezier van wedstrijdjes Jong Ajax kijken gaat op deze manier heel snel weg.

Het leek wel alsof de spelers in de 2e helft geïnstrueerd waren om alleen maar lange lellen naar voren te geven. Dat lijkt mij niet de bedoeling van opleiden. Je moet die jonge spelers juist qua voetballend vermogen en qua positionering beter maken en Reiziger vertikt dat gewoon te doen. Daarnaast sloten de linies bizar slecht op elkaar aan, met grote ruimtes ertussen. Niet gek dat het drukzetten niet uit de verf kwam en AZ comfortabel kon voetballen.

Daarnaast vind ik het een verschrikking dat Reiziger ervoor kiest om in een 5-4-1-opstelling te spelen waarvan 4 op één lijn achterin. Die vier op één lijn is Frank de Boer-tactiek all over again. Ik snap dat er veel spelers niet beschikbaar zijn, maar alsjeblieft zeg, dan hoef je toch nog niet meteen met 5 verdedigers te gaan spelen en doelbewust te gaan loeren op de counter... Doe dat lekker bij PSV, maar niet bij ons.
7 -7
Knalpot
Soms he als je tegen een betere tegenstander speelt (die flink wat jaartjes meer ervaring hebben, wat geslepener zijn, fysiek verder) heb je gewoon geen kans om te voetballen. Als je dan ook nog eens spelers neer moet gaan zetten op posities waar ze normaal gesproken nooit voetballen dan ontbreken ook de automatismen om een beetje je normale niveau te halen. Reiziger heeft zich in deze gisteren prima ingesteld en Ajax gewoon eens op een andere (realistische) manier laten voetballen niks mis mee als dat incidenteel een keer moet gebeuren.
0 0
Djabber
Verliezen is ook Ajax onwaardig. Ik vond dit het mindere kwaad.
0 -1
Maxwell5
Zoals Cruijff ooit ongeveer zei; ' Het gaat niet om systemen maar om principes.'
1 0
chuckie88
Leuk verhaal, maar met 14 afwezigen die stuk voor stuk het elftal sterker hadden gemaakt, kan ik me voorstellen dat je heel compact wilt spelen... het eerste half uur was zelfs heel behoorlijk. Vroeger werden dit soort wedstrijden op basis van kracht en conditie verloren. Ik zie het maar zo.. Voetballen is het Ajax onwaardig, maar mentaal krijgen ze van mij allemaal een 8... en dat aspect wordt door Ajaxsupporters wel vaak onderbelicht...
4 0
Babangida83
Koppel je nu mentaliteit aan een opstelling? De mentaliteit is van de spelers. De opstelling, die verzint de trainer. Ik mag hopen dat die mentaliteit bij elke opstelling gewoon gewoon in orde is en dat dit ook een onderdeel van de opleiding is.
1 0
chuckie88
Sorry, maar jij snapt er blijkbaar geen ene sikkepit van... De opstelling heeft wel degelijk te maken met de mentaliteit... het Ajax spel is heel vaak gebaseerd op individuele kwaliteiten, maar in dit soort wedstrijden met zoveel invallers en jonge spelers is het collectief erg belangrijk... en ja.. misschien niet in jouw ogen, maar ook Ajax spelers mogen soms best wedstrijden leren zakelijk over de streep te trekken, vuile meters te maken voor elkaar, te bikkelen en puur voor het resultaat te spelen... niet mooi maar soms is het resultaat iets heiliger dan mooi willen voetballen... dat zit al veel te weinig in ons Nederlandse voetbal ... niet voor niets storten bijna 4 spelers ter aarde bij het laatste fluitsignaal en dat zonder kaarten... jij mag het niets vinden, ik vind het klasse van zo n jonge groep. Over een maand heeft niemand het meer over hoe we wonnen... we staan er nog gewoon bij
2 0
JanTa
Frustrerend als je in eigen huis verliest van een samengesteld elftal dat bestond uit 19 jarige en 1 die zelfs 16 was.
6 -1
RaynoFischer
En dat zelfs met 3 oud Ajacieden ;)
3 0
chuckie88
Op het eerste half uur na was het totaal niet om aan te zien dit voetbal... onze ZuidAfrikaanse spelers echt Ajax onwaardig, Bakker en Bakboord zeer matig. Maar ik moet wel een compliment maken. op karakter de wedstrijd over de streep getrokken..Kemper en Van Bladeren heel wat weggehaald... iedereen keihard gewerkt, maar dit was niet des Ajax... alleen maar lange ballen ... Vergeten en punten in de zak en dat met deze groep, complimenten zijn zeer welkom. vergeet niet dat we van de 4 wedstrijden nu al 3 uitwedstrijden gespeeld hebben volgens mij
4 0
pantani
zuid afrikaanse talenten ajax onwaardig..dat ligt toch wel iets genuanceerder..leo thetani mocht vorige jaar in het begin van het seizoen al mee met de beloften maar raakte geblesseerd en is net pas weer wedstrijdfit. dean solomons heeft vorig jaar geen kans gehad bij 019. en in je debuutwedstrijd beginnen in een 5-4-1 opstelling..ik heb bij solomons ook een beetje mijn twijfels maar bij thetani zeker niet!
1 0
chuckie88
Solomons heeft werkelijk niet 1 bal vooruit gespeeld en schoot balen over de zijlijn die gewoon inworp voor Ajax waren als ie ze had laten lopen... die kan er werkelijk niets van
0 0
FlyingDutchMan
Solomons speelt volgens sommigen hier al 2 seizoenen zijn eerste wedstrijd, kan beter gaan basketballen want voetbal gaat hem niet worden..
0 0
WantAmsterdam
Gravenberch kan er wel wat van hoor
0 0
Mr.P.
40 minuten consolideren
2 0
Gonzo
Sfeerloos stadion zo.
2 0
Dexy
Die nummer 2 van AZ heeft zijn rode prent 20 minuten te laat gekregen... Wat was dat een smerige schopper, zeg.
9 0
Terranova
Danilo < 3
4 0
Ajax0317
Dat hakje van Ekkelenkamp...
5 0
WantAmsterdam
Treurig
2 0
Michelinho
Die Opdam had er bij die overtreding op Bijleveld al af gemoeten. Was gewoon marchanderen van de scheids.
3 0
rexxo
Die had wel 3 rode kaarten moeten hebben vandaag. Wat doet zo een dwaas op een voetbalveld.
1 0
rexxo
Wat een debiel die Opdam
3 0
Beretta
Beetje genant hoe Ajax nu “speelt”, zit totaal geen wil om te voetballen meer in.
4 0
AsensioWillemsen
De 3 punten zijn voor Reiziger het belangrijkste
3 0
Dexy
Helaas wel. Het is echt te gênant voor woorden dat we in de jeugd weer terug lijken te gaan naar het pre-revolutie tijdperk. Dat wil zeggen: elke jeugdtrainer mag zijn eigen gang gaan.

Bijzonder slecht voor de ontwikkeling van onze jeugd, die zodoende onder de ene trainer heel anders moeten spelen dan onder de andere trainer. Dat is totaal niet wat Cruijff heeft gewild. Alleen O17 speelt op dit moment echt volgens de Cruijffiaanse spelprincipes, bij de overige jeugdelftallen drukken de trainers te veel hun eigen (negatieve) stempel op de tactiek.
1 -1
Beretta
Zou dan meteen ontslagen moeten worden, hier leren de spelers nauwelijks wat van
2 0
Knalpot
Gaat toch heen man, dit is geen jeugd meer het moeten nu mannen worden en die moeten gaan leren begrijpen dat resultaat soms belangrijker is dan frivool voetbal. Aanklooien doen ze maar tot de b-tjes dan mogen ze lekker gaan pielen en naief in mesjes gaan lopen, deze jongens moeten mits nodig een plek in het eerste over kunnen nemen en daar mag best wel wat realiteit in daar leren ze juist veel meer van.
3 -2
Ajax#1900
Ben het hier wel mee eens. Prima om eens een wedstrijd zo over de streep te trekken.
1 0
Maxwell5
Ze zaten er bijna allemaal na een dikke uur er doorheen. Heeft dus niks met tactische keuzes te maken.
1 -2
Dexy
Heeft juist wel met tactische keuzes te maken. De veldbezetting klopte van geen kant. De linies stonden zo waanzinnig ver uit elkaar, dat AZ enorm veel ruimte kreeg om te voetballen. Ajax slaagde er door die gaten tussen de verschillende linies niet in om snel druk te kunnen zetten en was steeds te laat. Spelers moesten daardoor enorm veel achter de bal aan lopen. Tja, als je zo veel noodgedwongen moet lopen zou zelfs Ziyech na 60 minuten helemaal op zijn...
0 -2
Maxwell5
Gevolg van vermoeidheid.
0 0
Veliborvasovic
Waar zit ik naar te kijken. Wat een niveau. Is gewoon een A junioren wedstrijd in de onderbond. Totaal geen niveau. Geen enkele speler
3 0
Dexy
Pfff Kemper...
1 0
rexxo
Kreeg die Karate kid nou geel net?
0 0
lf87
Nu nog eentje
0 0
Michelinho
Nee, had er al af gemoeten.
0 0
Marcw1972
nu dan wel
1 0
Dexy
Ajax en achteruitlopen, meestal gaat dat niet goed.
5 0
Mbaku
Heel arrogant vandaag die Bijleveld. Lijdt in mijn optiek aan zelfoverschatting. Gaat de top nooit en te nimmer halen.
5 -3
Engeltje
Zal zo gelijk worden
1 0
Dexy
Ajax loopt alleen maar achteruit
1 0
AJAIXIXIXI
Dekker heeft volgens mij niet door dat hij echt langzaam is geworden.
4 0
rexxo
Prachtig, Thetani die gast met die gouden tand, die zo blij aan het shinen was bij zijn introductie in de Arena.
3 -1
Benijax
Reiziger en Bogarde schreeuwen veel. Maar ik begrijp er geen knars van.
4 -1
RayJordaan
Lekkere bal Kemper :,)
0 0
AsensioWillemsen
Stan van Bladeren MOTM vandaag. Staat goed te keepen en de enige die in 2 helften een voldoende haalt
3 0
Dexy
Pasquali vind ook een goede 2e helft spelen. Danilo is helaas ver teruggevallen. De rest van het elftal erg pover.
1 -5
Knalpot
Wat??? Pasquali speelt gewoon 3 ziekenhuisballen waar een goal uit voort had kunnen komen.
1 0
simok
Haha kijk je wel?
1 -1
AsensioWillemsen
Pasquali speelt juist heel slecht de 2e helft
3 -1
PepG
LOL die Bakboord is zo ontzettend frustrerend om naar te kijken.
4 0
EVH
Gravenberch, Pasquali, Danilo.

Zijn dat de jongens die het 1e kunnen halen?
5 -1
Knalpot
Schat alleen de eerste. Paquali is een mindere Eiting en Danilo ben ik benieuwd of ie fysiek wel mee gaat komen, eerder nog als buitenspeler vermoedelijk.
1 0
Dexy
Ja, in potentie alle drie. Al vind ik wel dat Gravenberch nog meer initiatief in balbezit zou moeten nemen. Hij kan waanzinnig goed voetballen, maar hij is ook vaak laconiek in zijn passing en kiest bovendien nog te vaak voor de 'safe' optie.
2 -1
AJAIXIXIXI
Bakker wellicht ook nog.
1 -1
Dexy
Wat een smerige overtreding. Die rechtsback van AZ mag niet mopperen.
3 0
Jeugdtrainer
Ik vind de manier van spelen afschuwelijk en de backs zijn bijzonder slecht in voetballen. En Solomons werd uit zijn lijden verlost. Zelfs Veronica Inside is nog beter. Het positieve? De wedstrijd is bijna klaar.. en de 1-0.

Hoe haal je het in je hoofd, je speelt al met 5 verdedigers en alsnog vraag je aan Pasquali om continu zijn man te volgen. We staan met zes op de laatste lijn te verdedigen. Dat IJsland het doet, oké.
4 -2
AFCA.
Hoe vind je dat het 1e speelt op dit moment?
0 0
Dexy
Ik moet echt weer terugdenken aan de tijden met Frankie, waarin Dijks en Tete op de backposities stonden. Kemper en Bakboord lijken qua voetballend ONvermogen echt sprekend op ze.

De jeugd van Ajax gaat echt de verkeerde kant op. Alleen O17 onttrekt zich aan die negatieve ontwikkeling.
4 0
Knalpot
Negatieve onzin je hebt nooit in elke generatie even een rechts en linksback klaar. Bakboord en Kemper hadden allang doorgeselecteerd moeten worden natuurlijk maar met Bakker, Dest en van Gelderen heb je best wel redelijke opties voor de toekomst.
0 0
Maxwell5
Dat niet alleen. Dijks is veruit de zwakste voetballer in de afgelopen 20 jaar dat uit de jeugd voortkwam. Verder is Tete voor een back technisch voldoende. Net als Bakboord en Kemper.
Er zijn hier gewoon een aantal die zogenaamd 'er kijk op hebben' behoorlijk aan het overdrijven. Die vaak alleen het verschil weten tussen zwart en wit.
0 0
AsensioWillemsen
Kemper haalde afgelopen 2 seizoen bij de O19 standaard een voldoende. Helemaal niet zo slecht als dat hier na 1 wedstrijd wordt geschreven
1 0
PepG
Wauw, Bakboord is een parodie op een voetballer.
3 0
Dexy
Eerste voorwaarts gerichte bal van Solomons --> balverlies
1 0
didierajax020
Iemand info over Aberkane? Is hij goed?
0 0
RayJordaan
Wil Tethani nou wel eens een keer in actie zien
0 0
RayJordaan
Bakboord en Kemper zijn echt niet normaal beperkt
2 0
Babangida83
Bij Kemper moet ik aan Viergever denken. Is effectiever dan je denkt.
0 0
Dexy
Nu ik hun zie, moet ik ineens weer terugdenken aan de tijden met Dijks en Tete. Die waren ook zo ontiegelijk beperkt aan de bal.

We hebben echt een serieus probleem op de backposities als Tagliafico, Sinkgraven en Mazraoui over een tijdje vertrekken bij Ajax.
2 0
RayJordaan
Precies, hopelijk blijft Dest zich goed door ontwikkelen want we leiden zeer weinig aanvallend ingestelde backs op die goed zijn aan de bal.
1 0
Dexy
Inderdaad, Dest is wel voetballende/aanvallende back. Hopelijk kan hij de stap snel maken.
1 0
ajaxxcied4life
Wordt Danilo ooit Ajax 1 materiaal denken jullie?
2 -1
Ajaxhart
Natuurlijk. Was al mijn voorspelling na zijn eerste wedstrijd voor Jong. Talent druipt er vanaf. Technisch vaardig, durft te dribbelen, en is zeer doelgericht. De nieuwe Bergwijn.
2 -2
RaynoFischer
Heeft zeker de potentie, is qua type speler wel meer een Ajax spits dan een Sierhuis, kan ook gewoon goed voetballen
2 0
Dexy
Beste twee spelers op het veld: Danilo en Pasquali. Ik zie het enorm in Danilo zitten omdat hij zo technisch, bewegelijk en snel is. Vanavond laat hij dat wederom zien. Hij is qua voetballend vermogen echt een oneindig veel completere spits dan Sierhuis. Ook Pasquali valt mij in positieve zin op, wat straalt die jongen een rust aan de bal uit! Ondanks dat AZ hun defensie tamelijk gesloten houdt, verplaatst hij het spel meer dan goed.

Slechtste mannen met afstand: Bakboord en Solomons. Durven beide echt helemaal niets met de bal aan de voet. Geven alleen maar simpele pasjes breed of terug over een paar meter en tonen ook geen enkele intentie om met een voorwaartse dribbel/rush het spel te versnellen. Bakboord lijkt in dat opzicht echt de nieuwe Tete en dat is geen goede ontwikkeling.
5 -2
rexxo
Die Pasquali kan zo mee met het eerste , zou bij de meeste andere clubs in het eerste basis staan.
0 -3
PepG
Het is ook absurd hoe die twee worden behandeld door Heitinga en Reiziger.
3 0
Web
En daar gaat het om, de besten, zo kijk ik altijd bij jeugd en Jong Ajax
Winnen is best belangrijk ( ook een onderdeel van opleiden ) maar ontwikkelen staat voorop.
2 0
Tijndw
Hoeveel staat het?
0 0
DUDE92
0-1. Doelpunt van Danilo Pereira. Had zelf ook de 0-2 op de schoen, maar raakte na een prima actie de paal. Verder vrij slordige wedstrijd, waarbij vooral JAZ moeite heeft met combineren.
3 0
Maxwell5
Kerel ga een eind fietsen ofzo...
1 -4
Saanchez
Gaat AS de score nog aanpassen trouwens?
0 0
PepG
Danilo heeft een heerlijke balbehandeling. pun not intended.
2 0
El-Dorado
Bakboord durft echt he le maal niks he.
2 0
PepG
Heerlijke actie Danilo!
1 0
Dexy
Man man man, hij durft zelfs geen diepe bal te geven... #Solomons
3 -1
Michelinho
Precies, durft helemaal niets. Niet eens indribbelen met zeeën van ruimte voor hem.
1 0
Ajaxaankop
Had net wel bijna een assistje, haha. Maar inderdaad valt erg tegen.
1 -1
didierajax020
De paal. Shit!
0 0
Ajaxaankop
Zielig wat er over is van dekker..
5 0
Ajacied0343
Reinders van az is n mooie voetballer. Net als Gravenbergh, Danilo en Bijleveld overigens
0 -1
Dexy
Mijn hemel, die Solomons passt echt alles breed of terug...
3 -1
Babangida83
Is z'n eerste wedstrijd. Dan speel je sowieso altijd een beetje extra veilig. Kun je pas over een paar wedstrijden beter beoordelen.
0 0
DavidFerr
Lijkt Tete wel
0 -3
Radie125
Veltman bedoel je
0 -2
Ajaxhart
Wat een tranentrekkend gebrei! Speel de bal eens diep, speel je man eens uit of gooi die bal voor de pot! Al dat oeverloze getik, zonder een doelkans te creëren!
1 -3
PepG
Die Bijleveld zou een ideale twaalfde man kunnen zijn.
3 -1
AsensioWillemsen
10x liever dat hij op de bank zit dan die rooie Kuyt imitatie
1 -5
El-Dorado
idd, verfijnde speler vind ik hem. Geen toptalent, maar kan nog een leuk spelertje worden.
4 -1
Ajaxaankop
Eens. Nooit balverlies en een prima linker pootje
4 -1
Redrum
Die Ekkelenkamp is toch wel een hele bizarre speler. Je gevoel zegt dat ie lomp en slecht is, maar dan heeft ie soms uit het niets een goeie actie of een goeie pass. Hele rare onvoorspelbare voetballer.
6 -1
Web
Ekkelenkamp gaat nog verassen.
Hij kan meer dat de meesten hier zeggen
Ook een behoorlijke techniek
0 0
Matzet
Spijker op z’n kop. Ik heb ook idee wat ik van hem moet vinden. Gek genoeg zou het me niets verbazen dat hij het toch gaat maken in Ajax 1.

Het elftal zit vol met ‘net niet, net wel spelers’. Bakker, Pasquali, Danilo en vooral Gravenberch kunnen het gaan redden, Salomons en Bakboord zeker niet.
0 0
AsensioWillemsen
Zijn tempo ligt veel te laag voor een belangrijke waarde te hebben bij het eerste
0 -2
Matzet
Ja ik vind hem nu ook zeker niet goed genoeg. Maar je zult zien dat dit soort jongens (ook Dani de Wit, Botman, Bijleveld) over 2/3 jaar sterkhouders zijn bij clubs als Vitesse en Herenveen. Je blijft dan altijd in je achterhoofd houden ‘kunnen ze de stap naar de echte top ook aan?’ En er zal altijd 1 bij zitten die dat kan, maar het is niet in te schatten wie.
1 0
Suarez16_
Klopt. Benieuwd waar hij over 5 jaar staat.
1 0
Dexy
Jaaaaa Danilo
0 0
PepG
Danilo!
0 0
Mocrodammerr
prima aanval..
0 0
afcasven1995
Heerlijke goal, ben wel fan van die Danilo.
0 0
didierajax020
Wat een aanval! Heeerlijk
0 0
Suarez16_
Lekker goaltje hoor.
0 0
didierajax020
Die coach van AZ heeft wel wat met het woord ‘rechterbeen’. Mijn God man haha
0 0
Dexy
Solomons kan totaal niet opbouwen
1 0
AsensioWillemsen
En laat verdedigen nou ook niet zijn ding zijn
3 0
Nummer34
Wat is die Solomons een ongelofelijk drama
3 0
Suarez16_
Hahahaha inderdaad een wonder dat hij bij Ajax is gekomen.
1 0
RayJordaan
Solomons kan echt niets met de bal aan de voet helaas
3 0
DUDE92
Haha, die bank. Zit zelfs een speler tussen waar ik nog nooit van heb gehoord, en ik volg de jeugd vrij actief.
1 0
wolterx
Wie is die speler dan? King neem ik aan?
0 0
DUDE92
Abid. Heb het even opgezocht, en is deze zomer overgekomen van Vitesse, na drie jaar in de jeugdopleiding van Man City te hebben gezeten. Is totaal langs me heen gebeurd blijkbaar, haha.

Wie bedoel jij trouwens met King?
0 0
wolterx
King zit met nummer 20 op de bank, is van 2001. Centrale verdediger die van PSV over is gekomen, is deel van de o19 dit jaar. Staat hier niet bij wissels zie ik nu maar staat wel op wedstrijdformulier
0 0
DUDE92
Oh oké, die ken ik ook nog niet moet ik zeggen, bedankt.
0 0
FlyingDutchMan
Die Dekker heeft 3 meter voorsprong en wordt nog door Bakker ingehaald xD
4 0
DUDE92
Als het het moment is waarvan ik denk dat je dat bedoeld: Dekker wist volgens mij dat het buitenspel was. Heb hem sindsdien namelijk wel goede sprints zien trekken.
0 0
PepG
Ga eens zitten man.
0 0
PepG
Kotarski interlandverplichtingen?
0 0
FU
Ik ben benieuwd, de laatste jaren leggen we het vaak af tegen AZ in onderlinge jeugdduels.

Come Ajax!
2 -1
Web
ik heb liever dat een Gravenberch en Pereira zich heel goed ontwikkelen, dan dat Jong Ajax kampioen word. Dan andersom.
Daar draait alles om, doorontwikkelen van de grote talenten
12 0
FU
Dan ben je supporter van de juiste club!
2 0
AsensioWillemsen
Wat een raar interview met Reiziger net. Komt steeds meer over als trainer die vooral resultaat wil halen. Ipv met jongens van O19 spelen als het een keer kan
7 -3
geDaante
Is al een tijdje duidelijk, Heitinga heeft daar ook een handje van. En maar roepen dat de individuele ontwikkeling van de beste talenten centraal staat.

Het is weer ego en eigenbelang van de trainer eerst.
1 0
PepG
dum dum dyuuuuuum!!! Dat is Reiziger in een notendop.
1 -2
lf87
Ben ook wel benieuwd hoe Dekker het daar doet
0 -1
Dexy
Staat hij nou als linkshalf daar?
0 0
AsensioWillemsen
Rechtsbuiten
0 0
NouriVandeBeek
Bakker in de Boilesen rol toen der tijd in Camp Nou. Nunnely, Johnsen, Ylatupa en Kuhn afwezig door interlands dus Bijleveld en Bakker de vleugelspelers.
1 0
wdeneush
Kuhn had interlandverplichtingen, en heeft gescoord
5 0
Illegaal
Waar is Kuhn?
0 0
***1900***
Jeugdelftal van Duitsland.
3 0
FlyingDutchMan
Gaan we eindelijk Thetani met een bal aan het werk zien, schijnt dat hij voetballer is ipv fitnessinstructeur. Gelukkig hebben we Solomons achterin, weet we zeker dat Van Bladeren een drukke avond krijgt! Verder ben ik heel enthousiast over onze Cape Town vrienden..
3 -1
PepG
Pereira negentig minuten mogen zien spelen!
0 0
Dexy
Middenveld ziet er wel tof uit! Met Pasquali, Bijleveld en Gravenberch genoeg voetballend vermogen en geen dravertjes als Dani de Wit.

Voorhoede is duidelijk geknutseld omdat er veel afwezigen zijn. Ekkelenkamp in de spits heb ik mijn twijfels over. Ja, zijn diepte-loopacties richting de box zijn een wapen van hem en hij scoort makkelijk, maar hij moet er komen i.p.v. er al staan.

Verdediging blijft het grootste zorgenkindje bij Jong Ajax. Solomons heb ik vorig jaar heel veel fouten zien maken bij O19, maar hopelijk bewijst hij vandaag het tegendeel. Daarnaast zijn Kemper en Bakboord absoluut geen Ajax-waardige backs. Pure selectie-opvulling.
3 0
Web
Nooit over de minsten praten ( dat is aanvulling) maar over de besten.
0 -1
didierajax020
Bakker als buitenspeler? Oké? Vince Gino Dekker tegen zijn oude club, ben benieuwd.
0 0
ram
En Bergsma én Savastano.
0 0
RayJordaan
Haha Bakker linksbuiten?
0 0
AJAIXIXIXI
Wat is dit nu voor lelijke opstelling hahaha
0 0
Michelinho
Dit is er wel een om te winnen. Alle wedstrijden uiteraard, maar bij winst vandaag schuif je zes plaatsen omhoog en anders blijf je op de 12e plek hangen. Bij verlies met meer dan twee doelpunten verschil daal je zelfs een plek. Bovendien altijd de kans pakken om die overdreven opgehemelde jeugdopleiding van AZ even met beide pootjes op de grond te doen belanden.
1 0
Dexy
Gezien alle afwezigen denk ik dat er vanavond veel spelers van O19 en misschien zelfs wel van O17 meedoen.
0 0
trodat4030
Valt reuze mee. Vorige week speelde Ajax tegen Utrecht een oefenpot (gestaakt wegens onweer) en daar speelden 8 spelers van Jong mee, aangevuld met Lamprou, Labyad en Orejuela. En de laatste mag met z'n 23 jaar nog 'gewoon' in Jong meespelen in de KKD. Dus ritsel een keeper (we hebben v Bladeren) en een speler voor Labyad en je hebt en elftal.
0 0
GvanAchteren
Neres, Donny, Danilho, Pasquali?
0 0
AsensioWillemsen
Alle spelers van het eerste hebben nog een korte vakantie. Danilo zal starten vanavond. Pasquali lijkt me niet
0 0
Nummer34
Fout
0 0
Michelinho
Was het niet dat je bij aanvang van de KKD max 22 jaar mocht zijn? Orejuela viel er dan nog net binnen (20/8 jarig) .
0 0
Dexy
Is Nunnely nu eigenlijk ook bij Oranje?
0 0
PepG
Ik heb er weer zin na het debacle dat Frankrijk Nederland was.
1 -3
de_pitbull
debacle? vond het best mee vallen. had jij een simpele 0-3 verwacht dan?
2 0
JanTa
Dat bedoel ik nou teleurstelling heeft de overhand 't.o.v. helder denken.
0 0
Knalpot
Ach deze Pep heeft er niet veel kijk op, zeker niet op de huidige staat van het nederlands elftal. Op 10 van de 11 plaatsen een mindere speler hebben wat verwacht je dan. Op tactisch gebied zegt ie waarschijnlijk gewoon lekker doen wat we vroeger altijd deden en er dan met 4 a 5-0 finaal afgaan. Tja
0 0
SpursAjax
Welke spelers doen allemaal eigenlijk niet mee door interland verplichtingen?
0 0
Sunstridr
Volgens mij is Ylatupa, Kuhn, Nunnely, De Wit, Schuurs en Sierhuis zijn nog definitief bij interlands.
Vraag tekkens zitten op Jensen, Ekkelenkamp, Gravenberch, Bakker en Botman
0 0
Suarez16_
De Wit, Schuurs en Sierhuis (Oranje o20), Gravenberch, Bakker, Botman en Ekkelenkamp (Oranje o19), Ylatupa (Finland o19), Kühn (Duitsland o19), Jensen (Denemarken o19) en Johnsen (Noorwegen o21) die potentieel hadden kunnen spelen hebben allemaal interland verplichtingen.
0 0
de_pitbull
haha dat is een heel efltal man. pure competitievervalsing dit.
0 0
FlyingDutchMan
Weet niet of AZ wat man mist, maar vast niet zoveel als wij.
0 0
iammike
Bakker, Botman, Gravenberch en Ekkelenkamp verwacht ik er bij vanavond aangezien die zaterdag hun laatste wedstrijd met oranje o19 hadden en ze hebben die dag ook op de bank gezeten. Zou mooi zijn als ook Cerny vanavond zijn rentree kon maken..
2 0
Suarez16_
Je hebt gelijk. Mooi dat ze er bij zijn.
0 0
FlyingDutchMan
Zin an, Oranje 5-3-2 moe en Ajax rules!
2 -1