[Update III] 'Kijken hoe het proces zich vordert'

BVeenstra, 27-08-2018 om 15:25, 69162 views, De Telegraaf | De Champions League-sjaals zijn al te koop!

Ajax heeft goede hoop dat het in de return tegen Dinamo Kiev kan beschikken over David Neres. De Telegraaf schrijft vrijdagochtend dat de Amsterdamse club de Braziliaan klaarstoomt voor het allesbeslissende duel in Oekraïne.

Vorige week zaterdag raakte Neres tijdens het duel met VVV-Venlo geblesseerd aan zijn hamstring, maar de ernst van deze blessure bleek mee te vallen. In de afgelopen dagen heeft Neres lichte progressie geboekt, zo valt te lezen. Het duel met FC Emmen van zaterdagavond komt in ieder geval nog wel te vroeg. Wanneer hij tegen Dinamo Kiev mee kan spelen, zou dat een grote meevaller zijn. Echter, heel veel grote risico's wil Ajax ook weer niet nemen met Neres.

Iemand die er sowieso niet bij is in Oekraïne is Nicolás Tagliafico. De Argentijn is geschorst. De verwachting is dat hij wordt vervangen door Daley Blind of Max Wöber. Wanneer Blind als linksback speelt, zal Frenkie de Jong wellicht een linie zakken.

Update - 07.05 uur (27 augustus 2019) - 'Neres zo goed als zeker mee naar Kiev'

Ajax kan mogelijk toch gebruik maken van David Neres in de return tegen Dinamo Kiev. De Telegraaf schrijft maandagochtend dat de Braziliaan vandaag (maandag) zo goed als zeker meereist naar Oekraïne. De aanvaller werd zondag uitgebreid getest en alleen wanneer er een (te) heftige reactie optreedt, blijft hij achter in Nederland.

Neres raakte vorige week in het uitduel met VVV-Venlo (0-1) geblesseerd aan zijn hamstring, maar de schade bleek al snel mee te vallen. Later op maandag zal blijken of Neres inderdaad beschikbaar zal zijn voor de Amsterdammers. Dinsdagavond om 20.45 uur begint de return tegen Dinamo Kiev. Ajax verdedigt dan een 3-1 voorsprong.

Update'II - 10.00 uur (27 augustus 2018) - Neres met Ajax mee naar Kiev

David Neres is fit genoeg bevonden om met Ajax mee af te reizen naar Kiev. De Braziliaan kampte met een hamstringblessure, maar de Amsterdamse club laat via Ajax.nl nu weten dat hij hersteld is. De volledige Ajax-selectie zie je hier.

Update III - 15.25 uur (27 augustus 2018) - 'Kijken hoe het proces zich vordert'

Het is nog allerminst zeker dat David Neres dinsdagavond in actie kan komen voor Ajax tijdens het duel met Dinamo Kiev in de play-offs van de Champions League. Dat laat Ajax-trainer Erik ten Hag weten tegenover Ajax TV. 'Hij gaat mee naar Kiev. Daar zullen we kijken hoe het proces zich vordert en of hij bereid is om te spelen. Het is een ongelooflijk belangrijke wedstrijd en zonder risico's gaat niets. Maar het moet wel verantwoord zijn. We willen hem niet zes weken kwijtraken.'

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
NouridolbergNeres34
Lekker op de bank houden, je wilt niet dat hij invalt en alsnog zwaar geblesseerd raakt dan ben je hem nog veel langer kwijt, we hebben hem te hard nodig straks in de groepfase CL en de competitie.

Vorige week lukte het ook tegen kiev zonder David, dat moet nu weer gaan lukken .donny erbij en wober voor tagliafico en gaan.
0 0
Cello
Ik vermoed, dat TH hem misschien niet basis zal laten starten en hem alleen gebruikt indien het echt noodzakelijk is. En verder niet echt het risiko gaat nemen om dan idd in het slechtste geval hem straks wekenlang kwijt te zijn. Dus als de wedstrijd niet loopt zoals vooraf gedacht en gehoopt dan David Neres inzetten. Denk ik.
0 0
Dexy
Absoluut geen risico met hem nemen! Voor je het weet staat hij straks misschien nog langer aan de kant op het moment dat je hem te vroeg brengt.

Zoals het team nu staat, staat het bovendien prima.
0 0
munser
is aderlating, maar moet zonder hem ook lukken
0 0
Rentokill
Ben een leek op dit gebied, maar zou, behalve t plastic veld, ook het feit dat hij ineens een paar keer op links speelde ipv rechtsbuiten er mee te maken hebben? In dat geval moet je hem namelijk morgen niet op linksbuiten zetten...
1 -1
Dennisjez
Dit lijkt me niet. Het veld kan een oorzaak zijn maar of je nou linksback of rechtsbuiten speelt zal niet uitmaken.
2 -1
Rentokill
Ok ik kan me zo voorstellen dat je je spieren anders gebruikt met loopacties naar binnen of buiten bijvoorbeeld. Maar nogmaals: i dont know.
0 0
hanzel1966
Rust geven. Noodgrepen met risico zijn nu niet nodig.
0 0
Illegaal
Juist deze wedstrijd zijn die nodig... dit is de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor Ajax.

De CL levert minimaal 35 miljoen euro op en onze jongens doen een schat aan ervaring op, op het hoogste niveau
0 0
ajaxinho
Pfff hamstring... dan denk ik meteen aan Fischer en Boilesen.
Die werden heel vroeg na hun herstel in de CL ingezet.
3 0
Illegaal
Klopt maar Neres is belangrijker en beter dan die 2... dus laten spelen maar als het enigszins kan
0 0
Michels
Wat hebben voetbalkwaliteiten en te snel gebracht worden na een blessure in hemelsnaam met elkaar te maken? Geen risico's nemen die je niet hoeft te nemen! Gewoon lekker starten met Ziyech op rechts. Je kan Neres altijd nog brengen als de nood heel hoog is. P.S. Zowel Fischer als Boilesen waren voor hun lange blessures gewoon erg goed hoor...
0 0
SoAFCA
om welke reden zou je het risico nemen om Neres te laten spelen? de andere 11 kunnen dit ook wel
1 0
ajaxinho
De andere 11 moeten inderdaad de overwinning over de streep halen.

Gewoon geen zwakte tonen.
Letterlijk als Neres geen 100% kan geven.
1 0
koenos1
Die speelt dus gewoon
0 -1
SamW
Als je hem niet meeneemt, weet Kiev dat ze zich in ieder geval niet op hem hoeven in te stellen. Nu moeten ze hem toch meenemen in hun voorbereiding. Ajax met Neres moet anders benaderd worden dan Ajax zonder Neres.
2 0
Hziyech14
Zonder proces geen succes!
1 0
Jelephi
Waarom forceren? Thuis tegen kiev toch ook gewoon bewezen dat het zonder Neres kan. Ben sowieso bang door de kleine ruimtes dat je heel weinig aan hem hebt. Lekker niet tadic en Ziyech op de vleugels.
0 -1
JCr14
Ruimtes zullen er zeker wel zijn want Kiev moet komen.
0 -1
Bobbaasje
Opstelling tegen Dynamo Kiev:
Onana
Mazraoui - De Ligt - F. de Jong - Blind
Vd Beek - Schöne - Ziyech
Neres - Huntelaar - Tadić
0 -1
AFCAPolarBear
Mee eens, als Neres niet kan spelen dan graag Eiting op plaats Ziyech, en Ziyech op plek Neres. Maar ik vrees dat Tagliafigo door Wöber wordt vervangen.
0 0
Illegaal
Eiting zou ik niet brengen deze wedstrijd. Dit kan hij nog niet aan.

Ik bracht eerder Dani de Wit, wat hij in die paar minuten die hij speelde thuis tegen Kiev vond ik bijzonder goed en Kiev was vanaf toen ook een stuk minder dreigender.
0 0
Bobbaasje
Opstelling tegen Dynamo Kiev:
Onana
Mazraoui - De Ligt - F. de Jong - Blind
Vd Beek - Schöne - Ziyech
Neres - Huntelaar - Tadić
1 -1
Illegaal
Ja zo zie ik hem eigenlijk ook... ik ben dan alleen aan het twijfelen of je Blind of Wober moet laten spelen op linksback.
Bij dode spelmomenten heb je meer aan Wober
0 0
Genant
Opletten met zo'n spierblessure. Maar dat is een open deur.
1 -1
Illegaal
Ik nam het risico, deze wedstrijd is nu al de belangrijkste van het seizoen, als het mis gaat met neres dan hebben we maar pech gehad en moeten we hem een tijdje missen
0 0
Bocarra
Alles wat de Televaag schrijft moet je met een korreltje zout nemen.
0 -4
ajaxdordtt
Het zal eens geen proces zijn. In ieder geval mooi dat hij erbij is maar zou niet al teveel risico nemen. Inbrengen mocht het nodig zijn.
5 -1
DeWijsneus
Hele leven is een proces, Dordtt! :-)
1 -1
EuforischeRealist
Vorige week gezien dat het ook zonder hem kan. Als er ook maar de geringste twijfel is zou ik hem niet inzetten.
6 -1
Mr.P.
goed nieuws!
0 -1
PJSM
Prima zou ik de Jong naar achteren zetten en Donny op middenveld. Verder niets wijzigen
0 -1
Youri08
Gewoon starten in de opstelling van vorige week dus zonder Neres. Die kan altijd nog invallen als het moet. Wöber op plek van Blind en Blind naar de backpositie. Die spits was zo statisch, daar heeft Wöber geen probleem mee.
2 0
Jeremy1987
Hoe zou het met Dolberg zijn?
1 0
Illegaal
Gelukkig dat hij meedoet, nu hebben we alleen nog een groot probleem in de achterhoed.
Dat Nico niet erbij is scheelt veel, zowel zij perfecte verdedigen maar ook zijn goede aanvalsspel zal gemist worden.

Kiev gaat proberen hoge ballen erin te gooien bij Ajax want daar is Ajax zwak in met Blind, terug laten dringen zullen ze zich waarschijnlijk wel niet laten doen zodat de traagheid van Blind daar niet echt van belang is, dit is wel van belang als kiev met 2-0 voor komt.

Ik ben er nog steeds voor om nog een CV aan te trekken, Blind kan daar niet
1 -7
Jos1983
Daley gewoon naar links, Frenkie in het centrum, Schone vd Beek en Ziyech op het middenveld en gaaaaaaaan..
1 0
Illegaal
misschien wel, eerlijk gezegd ik zou met de huidige beschikbare spelers niet weten wat de beste opstelling is.
Als neres niet speelt dan toch maar Ziyech rechts aanvallend zetten.
0 0
talent020
Blind is verdedigend gezien meer dan een uitstekende kopper dus die hoge ballen vrees ik niet echt, let maar eens op hoe weinig kopduels Blind verliest van een aanvaller,, Ajax moet er gewoon voor zorgen dat de 2e bal gewonnen word, want dan komt Kiev niet in hun spel, snap overigens dat gebash op Blind niet zo, speelt gewoon prima sinds zijn terugkeer, ook ik zie hem liever op 6, maar ook als 4 doet hij het goed, jongens als Onana en De Ligt zijn ook erg lovend over hem
0 0
Illegaal
Blind is de slechtste kopper die er is ongeveer, die wint geen enkel luchtduel.
Ja Blind moet voor mij ook weg uit die verdediging, maar wie zet je dan daar neer?
En voldoende goede middenvelders hebben we ook al.

Wat Blind betreft ga ik zeker niet naar luisteren naar wat medespelers zeggen want die gaan hem echt niet afkraken, dat doen ze allemaal niet onder elkaar.

Ik ga van mijn eigen kennis uit in al de jaren dat ik Blind heb gevolgd.
0 -1
Bky
Ah, het dit seizoen al tig keer voorspelde met-Blind-gaan-we-zeker-in-de-problemen-komen-scenario. Bedenk eens wat nieuws, want keer op keer komt het niet uit. Blind heeft dit seizoen nog maar 1 kopduel verloren (tegen Elmond van Standard), 1 bal verkeerd weggekopt en heeft tegen Emmen voor het eerst een sprintduel verloren, wat met, zo bleek, goede afstemming helemaal geen kans opleverde. Dit terwijl deze "gebreken" zeker week in week uit veelvuldig zouden voorkomen heb ik mij hier laten vertellen.

Blind op 4 is niet ideaal. Maar slecht doet hij het daar niet, in tegendeel.
1 -2
Jos1983
Blind kan daar prima spelen, bij United in de EL speelde hij ook gewoon als CV. Met tank de Ligt naast hem hebben we gewoon een complementair en ijzersterk centraal duo!
0 -1
AlexIbarra
Ben het grotendeels met je eens maar we hebben Wöber ook nog.
Itt Blind en de Jong een typische LCV. Linksbenig, lang, en verdedigend ingesteld.

Ik zou Blind LB zetten en Wöber in het centrum.
Dan mis je de drive van Nico naar voren maar kan Blind met zijn voetbalintellect misschien toch bijdragen in balbezit. Heeft daar ook ervaring mee.

Matthijs en Wöber is ook een centrum dat comfortabel aan de bal is.
1 0
Illegaal
Ik ben ook voor Wober als lcv, maar de laatste wedstrijden dat hij daar speelde maakte hij best veel fouten,.

Die jongen was beter toen hij pas bij ons was, om de een of andere reden is hij slechter geworden, of zenuwachtiger ik weet het niet, wat ik wel weet is dat die jongen een goede verdediger is, maar niet op dit moment, ik denk dat die vertrouwen moet krijgen.
0 0
BlancoKanu
Ik wil daar graag nog aan toevoegen dat Blind zeker wel een goede voorzet in huis heeft en dus aanvallen ook wel wat kan bewerkstelligen. Kijk maar op youtube bij Thank you Daley Bind all goals and assists for Manchester United
0 0
Illegaal
Wober kan dat ook, heb je bijv. die bal gezien tegen Sturm Graz toen hij Huntelaar voor de keeper zette en die daar uit scoorde.
Ik vind vooral het luchtduel belangrijk morgen, bij dode spelmomenten kan Kiev veel lengte voor het doel van Ajax brengen, lengte daar worden heel vaak belangrijke wedstrijden op beslist
0 0
gi0vanni
Ze hebben een best redelijke spits die je niet graag 1 op 1 met Blind hebt. Maar dat is best lastig op te lossen. Welke verdediger is sterk in de lucht maar ook redelijk snel? En betaalbaar en wil naar de ED komen? Ben fan van Vertonghen en Alderweireld maar die zijn onbetaalbaar en zullen zelf nooit naar de ED willen als je in Engeland bovenin kan meedraaien met een geweldig salaris.
1 -1
Illegaal
Ik ga met je mee, een van die twee tekende ik uiteraard direct voor en daar had ik ook wel een groot bedrag voor over, die 20 die Blind kost zijn er 15 teveel.
0 0
arie h
Vertonghen volgend jaar als vervanger voor de Ligt. Is dan 32, dol Ajax en heeft een Amsterdamse vriendin volgens mij. Voor dit jaar lijkt me met de Ligt, Blind, Wober, Schuurs en de Jong genoeg optie's centraal achterin.
0 0
gi0vanni
Dat bedoel ik dus. Daar hebben we dit jaar niets aan en een goede CV erbij halen is best lastig. Zelfs die Magallan was een redelijke verdediger maar niet met te veel ruimte in de rug. Jammer hoe het gelopen is met Sanchez want dan zou je pas echt een geweldig centraal duo hebben met de potentie om nog beter te worden als het duo Vertonghen en Alderweireld.
0 0
RedFeather
Een wedstrijdje vlammen en dan maar even goed herstellen lijkt me.
1 0
Illegaal
Ik win liever deze wedstrijd dan tegen vitesse... als we deze ronde doorkomen en CL spelen dat zal mij de uitslag tegen Vites een biet boeien
0 0
A'dam Oud-West
Fit is fit, dus Neres gaat gewoon in de basis.
2 0
Illegaal
Nee Neres is niet fit
0 0
Dennisjez
Ik denk dat iedereen die hier meld dat Neres op de bank moet beginnen dit lekker aan de fysio, Neres en ten hag over kan laten toch? Ik neem aan dat die ook geen risico’s nemen die niet kunnen. Als Neres fit genoeg is om te starten zal die wel beginnen en anders niet lijkt mij.
8 -1
Illegaal
een klein risico moet je nemen, als je deze wedstrijd wint heb je sowieso 35 miljoen in de pocket.
En het verlicht de pijn dat je geen kampioen bent behoorlijk want als kampioen is het hoofddoel om CL te halen, en nu kunnen we dat misschien doen als nummer 2 van de competitie.
Wat zullen ze balen in Eindhoven dan, we hebben dan precies hetzelfde als bereikt alleen we mogen ons geen kampioen noemen en dat vind ik niet erg als je toch de CL weet te halen.

Als we het niet halen morgen dan krijgt Ten Hag toch een compliment van mij want de voorgaande 5 wedstrijden waren bijna allemaal uitstekend op standard uit na. Er werden 4 gewonnen en 1 gelijk en dan kun je lullen wat je wilt, het voetbalt draait in de eerste plaats om winnen en daarna pas om het mooie voetbal.
1 0
gi0vanni
Normaal is het zo dat een speler met een hamstringblessure alleen kan herstellen met rust. Deze blessure komt door overbelasting. Dus dit snelle herstel met klaarstomen is redelijk vreemd. Misschien dat ze deze wedstrijd de belangrijkste van het jaar vinden en hem met pijnstillers laten spelen. Want spelers waar je niet zeker van bent dat ze kunnen spelen moet je natuurlijk laten beginnen zodat je als het mis gaat maar 1 wissel hoeft toe te passen.
(Als de blessure niet volledig is hersteld dan kom je daar toch snel achter want dan gaat de hersteltijd weer helemaal naar 0. Dus de komende weken goed opletten of hij zijn oude niveau haalt.)

Een hamstringblessure is vooral pijn hebben maar meestal kunnen spelers zonder pijnstillers nooit hoger als op 60% van hun kunnen presteren. Een mooi voorbeeld is G. van der Wiel die het laatste halve seizoen ook met een hamstringblessure bleef doorspelen. En dat ging niet echt lekker want iedereen was aan het klagen over zijn spel.
0 0
gras
Eens. Het is een verschrikkelijk belangrijke wedstrijd, maar een Neres op halve kracht gaat het verschil ook niet maken. Althans niet op links.

Ik denk dat je het met de overige spelers moet doen.
2 0
DonAdam
Misschien moet je AS mailen met het verzoek om de reacties uit te zetten, want we mogen geen mening hebben van jou;)

Je zit er ook helemaal naast, want met name jonge spelers geven veel te snel aan klaar te zijn wat met dergelijke spierblessures problemen op kan leveren. Een fysio en een trainer moeten het doen met wat een speler aangeeft. Donny is een heel goed voorbeeld. Hij heeft de voorbereiding deels moeten missen, omdat hij zogenaamd fit genoeg was om met Oranje mee te gaan.
1 -1
Bobbaasje
Dit.
1 -1
frisooooooo
Gewoon op de bank laten en indien nodig brengen voor een kwartier alleen als het nodig is
4 0
GvanderK
Doe nou maar rustig aan met Neres, straks krijgt hij alleen maar meer last van z'n blessure. Ik zou hem misschien in de 70e minuut inbrengen, maar starten met Tadic en Ziyech op de flanken.
5 0
MarkAFCA
Eens. Als invallen niet nodig is lekker rustig aan doen met Neresje.
3 0
GvanderK
Inderdaad, het seizoen is nog lang en hebben hem vaker nodig.
2 0
Bobbaasje
Dit is toch gewoon hoofdnieuws.
1 0
xDusanTadic
Ik zie het liefst Ziyech en Tadic vanaf de flanken en dan een middenveld met Frenkie, Schone, Donnie.
0 0
Fritsie81
Tadic en Zyech speelde die backies dol, Stond gewoon goed vorige week. Alleen Nico is jammer, maar zou voor Wober gaan. Is ook verdedigend kopsterk bij standaard situaties.
0 0
433metdepuntnaarlinks
Ik twijfel of ik blij ben met dit nieuws. Als je snel scoort is er niks aan de hand, dan is Neres niet nodig. Is het 2-1 voor Kiev of 2-0 voor Kiev dan is Neres brengen zeker lekker maar ook een enorm risico. Het is een jongen die geen rem heeft en vol gaat ... Heel groot risico.

Maar aan de andere kant, ze zullen heb niet laten invallen als het een te groot risico is ... Hopelijk is hij niet nodig en kunnen we gewoon een goede pot op de mat leggen zodat we niet in de problemen komen.
2 0
Ziyech22
Goed nieuws! Zou het risico niet nemen om met hem te starten, maar wel top om in te kunnen zetten indien nodig.
1 0
3sterren
Op dit moment zou ik zeggen ”Never change a winning team”. Geef Neres de kans om 100% te herstellen. Hij is te belangrijk voor het team om risico’s mee te nemen.
Het enige wat beter wordt als je het klaar stoomt zijn bapao’s ...
5 0
SambaNeres
20:45? Wedstrijd begint om 21:00 toch?
0 0
Adios
Had ergens anders ook al 20.45 gezien
0 0
afcklaasf
is gewoon om 21:00
0 0
Radie125
niks forceren
0 0
JCr14
Ik hoop dat ze voorzichtig zijn met Neres. Er zijn al genoeg gevallen geweest die een terugval krijgen.

Misschien toch maar een aanloopje doen. Snelle buitenspeler. Je hebt ook maar 1 spits die klaar is voor de CL. Als er nog een aanvaller wegvalt heb je echt een probleem.
8 -1
Persian07
Weet iemand al meer over de blessure van Dolberg? Het is wel erg stil aan die kant....
0 0
AsensioWillemsen
Revalidatie. Duurt noh wel even voordat iemand wedstrijd fit is al je twee maanden niet speelt
0 0
433metdepuntnaarlinks
Juist, ik verwacht hem binnen een week of 2 weer bijna fit. Hij traint al ff mee, zal rustig aan weer op moeten bouwen dus over een paar weken zal hij wel weer echt bij de selectie zitten.
0 0
WouterBerg83
Eerst een paar weken bij Jong wedstrijdfit worden lijkt me, misschien een paar invalbeurten in 1.
Aangezien hij nog niet bij Jong heeft gespeeld zal het dus nog minimaal 4 weken duren lijkt mij zo...
0 0
Djabber
Wel echt een apart verhaal dat dit zo lang duurt. Zeker omdat ie ook mee is gegaan met Deense elftal naar het WK.
0 0
Joseph
Sowieso niet mee beginnen, alleen inbrengen als je met een half uur spelen op achterstand staat.

Team gewoon zo laten met Donny.
4 0
ghouleseddik
Emmen-thuis: Onana, Mazaroui, de Ligt, Wöber, Tagliafico; Eiting, F. de Jong, van de Beek; Ziyech, Sierhuis, Labyad.
0 -1
Illegaal
Laten we hopen dat David fit is.
Ik vind het verlies van Tagliafico al erg genoeg.

En ik zou tegen Emmen nu wel degelijk verschillende spelers uit de basis laten, Emmen is aanzienlijk zwakker dan Heracles, die pot wordt wel gewonnen, ik zou frenkie, Mathijs, ziyech, Onana, tadic en Schone sparen. Ik denk dat Jong Ajax Emmen ook aan kan.

Klaas zou ik ook rust geven maar aangezien Sierhuis in jong speelt speelt Klaas wel tegen Emmen.

De wedstrijd tegen Kiev uit is bijna net zo belangrijk als de hele competitie, in de competitie speel je om kampioen te worden maar ook om de CL miljoenen en spelervaring op te halen, die CL miljoenen kan je alsnog ophalen zonder kampioen te zijn geworden.

Het is doodzonde dat het niet 4-1 is geworden met die paal en lat en de kans van Klaas die er niet ingingen

Met deze opstelling win je ook van Emmen.

----------------------------------Lamprou

Kristensen---------- Schuurs---------Wober---------------Blind

---- vd Beek------ Mazraoui-----De Wit---------------Eiting---------

--------------------Johnsen/Lang------------ labyad

het is nondeju zo jammer dat Sinkgraven maar niet fit wordt, hij is ook een topper in wording.
0 -1
AFCAwooz
Dit team zie ik niet zo een, twee, drie van emmen winnen hoor. Daarbij, waarom zou je een keeper rust geven? Die moeten toch wel drie wedstrijden in een week kunnen spelen?
0 0
amstardammer020
Sorry hoor, maar Sinkgraven was en wordt niks. Totaal onbegrijpelijke aankoop en teveel voor betaald ook nog. Het is geen verdediger, vindt hij zelf bovenal, en is ook niet goed genoeg als buitenspeler of aanvallende middenvelder. Als ik hem zie, moet ik altijd denken aan het beeld van een hert die verstomd staart in de koplampen van een aankomend voertuig. Verlies nemen en doorverkopen, mijn inziens was heerenveen ziijn top of psv past ie ook wel.
1 -5
Sunny
Mee eens. Oogt als een leuke speler die op een postzegel kan draaien en veel inzet toont maar viel vaak door de mand met zijn slechte positionele opstelling, slordige passing, en domme foutjes. Als linksback een groot risico, als linksbuiten te weinig specifieke kwaliteiten en moet nog maar zien of hij in op het middenveld uit de verf komt. Last but not least zijn blessure gevoeligheid.
0 0
De Stift
Ik ben het hier ook totaal mee oneens. Sinkgraven heeft -net als Frenkie de Jong- iets bijzonders. Het is een technisch buitengewoon begaafde voetballer, die goed de ruimte ziet en een lekkere steekpass in de benen heeft. Ook als linksback heeft hij zich uitstekend ontwikkeld. Hij vulde dat in zoals Mazraoui dat nu ook doet. Dat zijn backs die het meer van het voetballende dan van het verdedigende moeten hebben, maar eerlijk gezegd zie ik dat graag. Ik zou -als Sinkgraven nu helemaal fit was- hem tegen Kiev absoluut opstellen als vervanger van Tagliafico.

Ik denk dat het belangrijk is dat Ajax komend seizoen slim investeert in Sinkgraven. Want reken er maar op dat volgend seizoen spelers als Tagliafico, De Jong en Ziyech vertrokken zijn. En Sinkgraven is een speler met potentie, die zowel op het middenveld als in de verdediging van meerwaarde kan zijn.
2 0
AFCARSCA
Hij is van nature linkshalf. Maar heeft zich wel keihard ontwikkeld als linksback. Onbegrijpelijk dat je hem afschrijft. Heeft 1 fout gemaakt, geloof tegen feyenoord, voor de rest subliem eigenlijk.
4 0
De Stift
Waarom zou je Neres klaarstomen voor Kiev? Haastige spoed is zelden goed en zeker in dit geval ook niet nodig. Het marcheerde prima met Tadic en Ziyech op de flanken. Doe nu maar rustig aan met Neres, we hebben nog een lang seizoen voor de boeg.
2 0
Stone020island
Ehm dit is onze enige aanvaller die echte snelheid heeft. Lijkt me wel handig om zon jongen voor de counter erbij te hebben jn een wedstrijd waar je toch grote delen teruggedrukt zal worden.
2 0
Illegaal
Tegen Kiev is de belangrijkste wedstrijd van het jaar... het gaat om wel of geen CL.

Dus vele miljoenen euro's en jonge spelers die ervaring op gaan doen tegen de sterkste teams ter wereld.

Die wedstrijd is ondanks wat sommigen zeggen en de pers zegt nog zeker niet gelopen, Kiev uit is wat anders dan Graz en Standard, die gasten hoeven maar met 2-0 te winnen wat zeker niet onmogelijk is.

Ajax moet scoren daar anders verliezen ze.
0 0
4xEC1
Zo zonde dat Tagliafico niet meedoet tegen Kiev. Die speelde de laatste tijd echt goed en is zo belangrijk met ballen veroveren en mee opkomen. Die gaan we zéker missen daar, misschien nog wel meer dan Neres, ging nou niet bepaald verkeerd met Ziyech en Tadić op de flanken. Blind en Wöber zijn nou niet de snelheidswonders met opkomen en met counterende Oekraïners wil je ook snelle en felle backs hebben zoals Tagliafico. Ben benieuwd....
1 0
Illegaal
Ja dat is een aderlating uit bij Kiev. Die is onvervangbaar bij Ajax, Sinkgraven had het nog redelijk kunnen opvangen maar ja die is altijd geblesseerd.
0 0
4xEC1
Voetballend had Sinkgraven het zéker kunnen opvangen ja maar verdedigend weer niet. Grote kans op counters van Kiev..
0 0
NouridolbergNeres34
Mooi dat het meevalt voor David, toch zou ik geen onnodig risico nemen met je enige echte buitenspeler, je hebt hem nog heel hard nodig dus niet gaan forceren zodat hij er nog langer uit ligt. Gewoon wober voor tagliafico en de rest laten staan.

Zou toch graag nog een buitenspeler zien komen, selectie is niet in balans we hebbben 8 middenvelders ofzo en 1 buitenspeler.
Cerny begint waarschijnlijk eerst bij Jong om ritme op te doen, Bande ligt eruit tot de winter en Johnsen is te blind en wild voor het 1e, labyad is niet goed genoeg als linksbuiten is gewoon een middenvelder en overbodig.
2 0
MelleAfca
Dat gaat hij nooit redden, zou ook ontzettend dom zijn van Ajax als ze het wél doen. Een hamstring is ontzettend kwetsbaar, spreek ik ook uit eigen ervaring.
Over de invulling van linksback; Ik zie hier vooral Blind en Wöber voorbij komen, maar is het niet des Ajax’s om gewoon met Bakker te spelen? Dat zou mijn keuze zijn in ieder geval, hoef je ook niet te klooien met een hele andere invulling van het elftal.
2 -1
Adios
Ik zou geen onnodige risico's met hem nemen. Maximaal 1 helft opstellen.
1 0
Lane 8
Jij denkt dat ten hag ooit voor de 80ste minuut gaat wisselen?
6 0
Rentokill
Ik hoop dat hij kan spelen. De 2e helft vond gaf Ajax het initiatief teveel uit handen en had je met name Tadic nodig op het middenveld. Daar komt hij ook beter tot z’n recht.

Met Neres erbij heb je gewoon veel meer mogelijkheden om de boel om te gooien tijdens een wedstrijd.

Op lange termijn hoop ik zelfs zo te spelen met Ziyech en Tadic als architecten:

——-Bande-Dolberg-Neres——
———-Ziyech——Tadic
—————-De Jong—————
——————Blind——————-
Tagliafico—-De Ligt—-Mazraoui
——————Onana——————

Maar eigenlijk vind ik dat Schone en Huntelaar hun basisplaats wel behoorlijk waar maken momenteel. Wat ik al zei: veel opties zo. Labyad hebben we ook nog.
1 -3
Ajaxamsterdam0485
Blind gewoon naast de ligt, zo haal je het mooie aanvallende spel van onze backs weg
3 0
Rentokill
Klopt. Gaat mij er meer om dat Blind en de Jong van positie kunnen wisselen. Net als Tadic en Ziyech trouwens.
0 0
noppenkoning
Enige speler met snelheid voorin dus eigenlijk hebben we hem wel nodig, zeker aangezien Kiev moet gaan aanvallen is hij op de counter heel hard nodig
1 0
de-Ajacied
Als Blind maar niet op linksback komt
Hij kan geen enkele voorzet voorkomen of duel winnen
1 -1
de-Ajacied
Als Blind maar niet op linksback komt
Hij kan geen enkele voorzet voorkomen of duel winnen
1 -1
Prethoofd123
Voetballend is Blind misschien minder dan Nico maar Blind heeft wel een betere traptechniek en voorzet dan Nico. Bij Man United nam hij geregeld de corners.

Ik zou lekker met Wöber naast de Ligt spelen, heb je ook gelijk wat meer lengte achterin erbij. En Blind lekker linksback. Zo kan je Mazraoui ook een nog vrijere rol geven met opkomen als Blind wat meer ingehouden speelt.
2 0
Redrum
Ik ben nooit een voorstander van veel schuiven als er iemand vervangen moet worden. Dus gewoon Wöber voor Tagliafico en verder niet gaan schuiven.
2 -1
Redrum
Geen risico nemen met die jongen. Niet te veel gaan wijzigen nu, Wöber voor Tagliafico en de rest zo laten. Spelen met dezelfde intentie als in eigen huis en net zo fel beginnen. Kiev verwacht dat Ajax gaat inzakken om de voorsprong te verdedigen, als je er dan meteen weer opklapt met druk zetten dan verras je ze en zinkt de moed ze in de schoenen. Als je dan nog weet te scoren helemaal natuurlijk.
3 -2
ajaxx123
Heb je gezien hoe Ajax in de tweede helft drukzette? Waardeloos. Kiev speelde zich er een aantal keren makkelijk onderuit. Zie sowieso het druk zetten onder Ten Hag nog niet helemaal goed. Geen vast patroon, vaak speelt de tegenstander zich er simpel onderuit..

Neres zeker nodig, vooral als er ruimtes komen. Laat hem die linkerkant lekker bestrijden.
1 0
AltijdAJAXAmsterdam
Ajax zette expres minder druk omdat ze al vrij snel leeg waren. Ze kozen toen meer hun momenten ipv de hele tijd drukzetten. Kiev creëerde geen kans ondanks dat ze meer tijd kregen in hun opbouw. Het stelde mij juist gerust dat Ajax op deze manier geen kansen tegen kregen, zodat de boys wanneer ze op zijn, tenminste nog ergens op terug kunnen vallen. Het liet ook zien dat Kiev (in elk geval in de thuiswedstrijd) moeite heeft met het creëren van kansen, ook dat is goed nieuws voor de return.
0 0
wendoo9
Neres ! Onze kleine krijger
1 0
ST
Alleen in de ploeg brengen als he op achterstand komt.
0 0
oudzuid2
zou niet met em starten in ieder geval. straks ligt ie er nog veel langer uit. Blind linksback, Frenkie in het centrum. daar heeft ie het voorlopig beter gedaan dan op het middenveld. Eiting daarvoor, heeft dat ook prima gedaan.
0 0
gi0vanni
Deden ze een jaar of 2 terug ook met Messi. Je kan prima met een hamstringblessure spelen maar dan wel op maximaal 60%. Misschien kan het hoger met pijnstillers. Maar dat is niet echt een goed idee. Dus verwacht niet te veel. Daar komt bij dat als je gaat spelen de hersteltijd weer van voor af aan begint. Recordtijd is 4 weken maar meestal is het nog iets langer. Zes tot acht weken is zeker nodig. Ook mag je bij de start van het trainen niet gelijk rennen. Langzaam opbouwen.
0 -1
koppensneller
Voor we allemaal weer de pseudo- arts gaan uithangen. Niemand hier weet het allerbelangrijkste nl : de ernst van de blessure , Een scheur , een verrekking of slechts een hematoom maakt een wereld van verschil. Bovendien heeft hij nog geruime tijd op het veld gestaan en zelfs nog een sprintje getrokken. Dus alsjeblieft......
2 0
insectenverdelg
door dat sprintje erbij te halen haal jij ook de arts uit. :)

maar dat dit geen 6 weken blessure. dat heeft ren Hag wel laten doo4schemeren. 5ocu moet je niet onnodig veel risico nemen.
0 0
ProfZonnebloem
Zal je zien dat ie alles afscheurd....niet aan beginnen.
4 0
Nils
Zou hem wel meenemen maar zeker niet laten starten.
1 0
kade88
Pas nou op met hem.
4 0
insectenverdelg
zeer welkom, maar ook dit niet ten kosten van alles.
6 0