Defensief kwetsbaar Ajax verliest opnieuw

JesseTH, 19-07-2018 om 22:30, 135165 views, AS | Er is een nieuwe collectie voor Champions League-artikelen.

Ajax heeft het oefenduel met Walsall FC met 2-0 verloren. De Amsterdammers waren over het geheel gezien voetballend de betere ploeg, maar dat wist men niet om te zetten in doelpunten. Verdedigend was het andermaal uiterst kwetsbaar bij de ploeg van Erik ten Hag en zo ging de laatste oefenwedstrijden voor Sturm Graz verloren.

FT | Walsall FC - Ajax (2-0)
Ajax begon aan de bal vrij overtuigend aan de wedstrijd, met Ryan Gravenberch direct in een dominante rol. De Amsterdammers combineerden en troffen ook al vroeg in de wedstrijd de lat. Kasper Dolberg versierde een vrije trap op een aardige positie, waarna Siem de Jong de bal opeiste. De routinier trapte de bal prachtig, maar trof de lat. Toch liet ook Walsall zich gelden. Verdedigend klopte het niet altijd even goed bij Ajax en dus ontstonden er door dekkingsfouten wat kansen. De defensie kwam meerdere malen goed weg.

In de 27ste minuut werd een verdedigingsfout Ajax dan toch fataal. Walsall gaf een voorzet vanaf de rechterkant en op onverklaarbare wijze kon spits Andy Cook tussen Luis Orejuela en Perr Schuurs vrij binnenkoppen. Hierna was het wel weer Ajax dat het betere van het spel had en nu op zoek moest naar de gelijkmaker. Na nog wat goede acties van Gravenberch en dreiging van Zakaria Labyad werden de Amsterdammers nog wel gevaarlijk, maar een goal kwam er niet voor rust.

Na rust was het Ajax weer dat het initiatief greep, maar een doelpunt ontstond er nog niet. Buitenspeler Dennis Johnsen kreeg de eerste echt uitgespeelde kans van Ajax van de wedstrijd, maar hij faalde tegenover de doelman. De speler probeerde het subtiel met de buitenkant van zijn voet, maar de bal viel in de kluts stil. Ook Walsall werd na rust zo nu en dan nog gevaarlijk. Kostas Lamprou redde echter meerdere malen op een sterke wijze. Na zeventig minuten, terwijl Ajax nog altijd het betere van het spel had, kwam Walsall op 2-0. De verdediging was niet voor het eerst totaal niet op orde en Cook kon bij de tweede paal zijn tweede binnenwerken.

Vervolgens ging Ajax op zoek naar de 2-1, maar ondanks enkele mogelijkheden wilde de bal er niet in. Johnsen probeerde het met een kopbal en Kaj Sierhuis uit de rebound, maar zij wisten het net niet te raken. Even later volgde een poging van Jurgen Ekkelenkamp die wat extra aandacht verdiende. De middenvelder kapte een tegenstander goed en snel uit, haalde uit, maar trof keihard de lat. De ploeg probeerde het in de slotfase nog wel, maar doel werd er niet meer getroffen.

Opstelling Walsall FC: Roberts; Leahy, Testspeler 1, Morris, Cook, Ismail, Kinsella, Chambers, Bakayoko, Testspeler 2, Testspeler 3.
Wissels Walsall FC:
Dunn, Devlin, Dobson, Guthrie, Cockerill-Mollett, Parker, Candlin, Kouhyar, Testspeler 4, Sangha, Little, Peters, Leivesley, Testspeler 5.

Opstelling Ajax: 
Lamprou; Orejuela, Schuurs, Botman (Sierhuis 61'), Bakker; Gravenberch, Ekkelenkamp, S. De Jong (De Wit 46'); Johnsen, Dolberg, Labyad (Jensen 61').
Wissels Ajax:
Van Bladeren, Bakboord, Jensen, De Wit, Sierhuis.

Doelpunten:
1-0 Andy Cook (27')
2-0 Andy Cook (70')

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Stan87
Aan alle ‘het glas is halfleeg’ doemdenkers:
1. Het was vrijwel JA die in actie kwam
2. Na een intensief trainingskamp achter de rug te hebben gehad, is het niet gek dat je niet alleen fysiek maar misschien ook mentaal wat moet inleveren
3. Het heet niet voor niets een OEFENwedstrijd
4. T.o.v. Vorig seizoen is het team al weer 25% in samenstelling veranderd, jonkies erbij, WK gangers net terug etc

Kortom, niets aan de hand, verder lopen. As woensdag is all that matters.
2 0
Pierre Heno
Orejuela en Schuurs. Ik mag hopen dat Klaas Vaak Ten Hag deze twee alleen maar opstelt om Sturm Graz zand in de ogen te strooien want serieus met deze twee alleen al de voorronden CL ingaan lijkt me nogal dom.
0 -3
vvz1917
Het zijn vriendschappelijke wedstrijden, 2 op een dag. Is het dan niet normaal dat iedereen speelt? Zeker als je 5 a 6 mensen mist. Orejuela en Schuurs zullen waarschijnlijk gewoon in Jong Ajax beginnen.
0 0
vvz1917
pppffff soms mis ik hier de warmte en liefde voor Ajax..... Ik ben waarschijnlijk een ouwe lul van bijna 50 tussen jonge gasten, maar liefde voor Ajax is onvoorwaardelijk en 24/7.... Schelden zeiken deden wij altijd op Feyenoord kakkerlakken en lachwekkende boertjes uit Eindhoven.. Niet Op Ajax en haar spelers. DIT ZIJN VRIENDSCHAPPELIJKE WEDSTRIJDEN!! Praten kan volgende na Ajax - Sturm Graz... Dan hebben we een uitslag (lees resultaat). Hopelijk is er dan ook een minuut stilte voor de overleden Schilcher… Uitgerekend overleden in de week voor Sturm Graz - Ajax.....
8 -1
sucre
mooie post en zo mee eens,! STEUN je club en hoop op het BESTE ipv het slechtste wat ik hier zo vaak lees!
2 0
Pierre Heno
Klapvee genoeg maar met praten raakt de rijst niet gaar.
0 -3
DonAdam
Dat kan wel zijn, maar als je zoveel zuur drinkt als jij, dan vallen je tanden uit je bek en heb je nog minder zin om te lachen.

Ga, ga eens naar buiten, weg uit je muffe zolderkamer; wellicht krijg je dan weer een beetje lol in het leven en kan je ook genieten van Ajax en de mooie tegenstanders die we geloot hebben.
0 0
Finidi en Nwanko
Rijst...ahh nu snap ik wat Blok befoelt. En nu kan ik je stellingen ook beter plaatsen....
0 0
FelixjeGassenlicht
btw: hoe ver is Sinkgraven? Duurt wel heel lang.
0 0
Obasi
Wat een hoop gehuil zeg, het seizoen moet nog beginnen en we kunnen er helemaal niks van. Noem mij is een amateurvoetballer die zin heeft in die armoedige wedstrijden in de voorbereiding? Helemaal niemand, zo werkt het toch ook met profs. We zijn een schande zeg! Hou toch op. En stop eens met die vergelijking met Bayern Munchen, wij zijn Ajax, wij zijn geen Duitsers. Ajax is Ajax en daar moeten wij trots op zijn, we moeten helemaal geen tweede Bayern willen zijn. Bayern zou het Ajax van Duitsland moeten zijn.

Allemaal rustig blijven en ademhalen jongens, het komt allemaal wel goed.
2 -2
Mokum<3destad
Niemand wil lekker voetballen en plezier hebben tegen amateur's. Wat ze op de trainingen leren voeren ze ook niet uit tegen amateur's. Ze doen het alleen in de wedstrijden waar het echt om gaat. Maar natuurlijk. ouwe ras optimist.
0 0
ProfZonnebloem
Ten Hag zit er al 7 maanden en het gros speelt al jaren bij Ajax, waar ze leren spelen in het Ajax systeem. Wellicht is het goed om te onderkennen dat niet elke speler heel erg goed is, talent te over maar net niet goed genoeg voor Ajax 1. Mentaal en fysiek kan niet iedereen meekomen op het hoge niveau. Slap geouwehoer 'het seizoen moet nog beginnen' het spelbeeld is hetzelfde als de vreselijke potjes voetbal van voor de zomer, zelfde patroon, zelfde gelatenheid, belevingsloos. Overmars kan alvast beginnen met zijn paniekaankopen te scouten. En Ajax is Ajax niet eens meer, waarom zouden we ons willen vergelijken met Bayern.......?
1 -5
Pierre Heno
Zo is het maar net Prof. Maar het klapvee op deze site eist applaus voor alles en iedereen en wie met inhoudelijke kritiek komt ( bv waar het onder dit bestuur al vele seizoenen mee loos is) wordt weggezet als negativo's en die moeten maar een andere club gaan supporteren. Ditzelfde klapvee dat alle voorgezette zoetekoek maar seizoen op seizoen blijft slikken ziet 't gewoon niet....en je gaat 't pas begrijpen wanneer je 't ziet. Voor dit bestuur is de 34e titel pakken het voornaamste doel komend seizoen. De rest is meegenomen dus mocht Ajax er tegen Sturm Graz uitvliegen dan is er voor het bestuur geen man overboord. Paniek aankopen zullen niet volgen want met deze selectie moet je toch echt wel met twee vingers in de neus kampioen van de kleredivisie kunnen worden. Internationaal rondes verder komen is echter een geheel ander verhaal.
1 0
Finidi en Nwanko
Als ik jou was zou ik een andere club kiezen waar je op de tribune kan snuiven. Ajax is niks joh, er zijn veel betere clubs....
2 -3
Zzionst
NL en EU. Meer geld aan Ajax verbrast dan jij voor mogelijk houdt. Meer tijd aan Ajax gespendeerd dan mij lief is. Ajax is de mooiste club, maar het zijn de passanten die het blazoen van Ajax bezoedelen. Dus beter haal je die joint uit je bek of spoel je het wit door het toilet en wordt wakker. Ajax ligt in coma, dat zal Sturm Graz over 2 wedstrijden wel laten zien.
2 -2
Finidi en Nwanko
Wie bedoel jij met passanten?
0 0
vvz1917
De Grootste Onzin Die Ik Deze week Gelezen Heb Kerel...…. Ajax Loopt Over Sturm Graz Heen: 2x 3-0
1 -2
Pierre Heno
doe mij ook zo'n lijntje
1 0
PJSM
Mss zoekt Fortuna nog een verdediger. Heb nog een Schuurs in de aanbieding
0 -4
koppendicht
Bosz is totaal onbetrouwbaar. Niemand bij Ajax wil ooit nog met die man werken. Een sneaky man die enkel aan geld en zijn trainersstatus denkt. Zodra het goed gaat zet ie zijn zaakwaarnemer in om een andere club te zoeken. Het is een slimme, sluwe, totaal onbetrouwbare man.
1 -6
Finidi en Nwanko
Niemand? Echt?
1 0
BarAjax
Hahahahha. Bosz zal denken, die ouwe keeper is volstrekt onbetrouwbaar. Bosz zag wat er mis was (staf) en kaartte dit aan bij Edwin. Echter hield Edwin zijn vrienden de hand boven het hoofd waarbij Bosz zijn visie niet geheel kon uitwerken/gehinderd werd. Dus; je word niet gesteund als trainer. Als dan, daarbij, Dortmund ook nog eens bij je aanklopt, is het niet heel moeilijk hé?
0 0
Finidi en Nwanko
Dortmund? Daar is hij toch ontslagen?

Het is heel goed dat ze elkaar het hand boven het hoofd hielden zoals jij dat zegt. Je slaat een weg in en volgt die. Je moet je niet mee laten waaien met alle winden. Vervolgens grijp je in als dat nodig blijkt. Heel vaak wodt er niet ingegrepen, dat hebben Sar en Overmars wel gedaan. Dat is moeilijk, maar ze zijn het toch aangegaan. Aan zulke jongens hebben we wat. Vervolgens kopen ze enige ervaring in voor meer evenwicht in het team. Nu moeten de jongens het op het veld nog laten zien.
0 0
BarAjax
Ja, daar is hij ontslagen. Wat veranderd dat aan mijn punt?
0 0
Finidi en Nwanko
Niets. Je wilt alleen vertellen dat het hsndelen fout is geweest maar zegt niet waaom. Dat is fout.
0 0
3sterren
Volgens mij is Ten Hag overgeconcentreerd, en de ervaring leert dat je dan juist foute beslissingen neemt.
Tegen de Oostenrijkers staat straks een niet ingespeeld team, dat hooguit een paar dagen met elkaar getraind heeft en als hoogtepunt van een interessante voorbereiding een onderling potje om des Keizers baard heeft gespeeld.
Terwijl ik mij zo voorstel dat de Oostenrijkers avonden na avond zichzelf het apezuur trainen om topfit aan de belangrijke wedstrijd te kunnen beginnen en alle wedstrijden, inclusief die van de voorbereiding, analyseren hoe zij Ajax het beste zouden kunnen verschalken. En bovendien ook nog eens de oefenpotjes speelden in steeds dezelfde samenstelling, teneinde elkaar de bal blindelings te kunnen toespelen.
Gelukkig werd ik toen wakker en bleek eerder geschetste een boze nachtmerrie.
We gaan die gasten voetballes geven, aldus professor Ten Hag …
0 -1
ZwartNazareth
Walsall FC. Altijd lastig.
0 0
Godenzoon88
We verliezen alleen maar! Niet bepaald kenmerkend van een goede voorbereiding.
3 0
Juichtoon
Da's nog zachtjes uitgedrukt. We mogen blij zijn als we ons kwalificeren voor de EL. Dat zal nog een hele klus worden.
1 -1
Shoto
Weer veel negatieve reacties hier. Ik zie het positief in a.s. woensdag. Spelers zitten midden in de voorbereiding en er wordt zwaar getraind. Iemand hier die sport? Op de ene dag een zware training gehad en de dag erna een wedstrijd gehad? Aankomende week zal er rustiger getraind worden (dan nu), spelers zullen woensdag fit en scherp zijn.

Het blijft natuurlijk problematisch dat er spelers zijn die nog niet fit / geblesseerd zijn / WK gedraaid hebben. Als Ajax dit seizoen goed doorkomt, dan beginnen we volgend seizoen later en zal het stukken makkelijker gaan (geen WK etc..) cruciaal jaar dus....
4 -3
AFCAPolarBear
Anders dan velen zie ik juist wel aanknopingspunten. Ajax is tegen Anderlecht en Wolves vooral afgetroefd op felheid (andere duels niet gezien, dus kan ik geen oordeel over geven). Omdat de spelers veel in duel kwamen en niet dezelfde fysieke kracht hebben als de tegenstander, lijkt het slecht. Daar ligt voor Ten Hag dus een punt van aandacht. Fysiek wordt er in Nederland (helaas) niet getraind, dus moet er meer snelheid in het spel komen, zodat je uit de duels blijft. Daarnaast lag de verdediging in beide duels wel erg open. Daar moet ik wel bij zeggen dat het centrum met De Ligt na het inbrengen van Daley een stuk stabieler stond. Punt van zorg is voor mij wel de backs. Tagliafigo lijkt met erg slechte vorm teruggekomen uit Rusland en over rechts ga ik niet eens meer iets zeggen! Hopelijk staat daar Mazraoui. Voorlinks vind ik Bakker (vond hem een erg goede 1ste helt spelen tegen Anderlecht, 2de helft ging hij mee in het slappe spel van teamgenoten) een goed alternatief voor Tagliafigo tegen Sturm Graz, als Nico geen stappen vooruit zet komende dagen. Mogelijk was het vanwege zijn 1ste wedstrijd weer voor Ajax, want Frenkie was tegen Anderlecht erg matig, verloor vaak de bal, maar gisteren tegen Wolves weer meer balvast en leek weer meer op de speler die zo uitblonk eind 2017. Uiteindelijk zijn oefenduels bedoeld om je zwakke punten aan het licht te brengen, dat is wel gebeurd. Ajax heeft nu 5 dagen om die tegen Sturm Graz weg te vijlen. Daarnaast heeft Ajax nog geen enkele keer in de beoogde basiself gespeeld, dus ik kijk met positief gevoel uit naar woensdag!
4 -1
Juichtoon
Je lijkt wel een Fnoord fan. Die zien ook al 50 jaar aanknopingspunten, lichtpuntjes etc. Het is gewoon erbarmelijk. Er zit totaal geen lijn in, niet in de club en (dus) ook niet bij het eerste elftal.
Ik hoop ook dat het goed komt maar als je het geheel overziet lopen de prestaties parallel aan de structuur en visie van de club. We hobbelen van incident naar incident en doen bovenal aan ad hoc politiek en dat is echt niet in 5 dagen verholpen.
3 -3
Joodhannus73
Helemaal eens! Teveel positivo's met een roze bril. En als je kritiek hebt ben je een trol. Ben je geen echte supporter of zo. Alleen omdat je het beste met je club voor hebt en ziet dat het écht niet goed gaat. Zo zielig. Het zijn juist de roze brillen doe het probleem in stand houden. Er zou toch allang een revolutie vanuit de supporters hebben moeten plaatsvinden. Vier kampioenschappen in achttien jaar en Europees stellen we helemaal niets voor. Het is toch werkelijkwaar schandalig. Direct vliegen we er tegen die Oostenrijkers eruit en dan is het weer pech? Want we waren wel beter? Net als tegen Nice of Rosenborg vorig jaar... Hou toch op. Zo goed zijn we helemaal niet en als je een week voor aanvang nig geen oefenduel hebt gewonnen tegen middelmaat en nog veel lager, waarom dan wel winnen van Sturm Graz? Dit probleem gaat Blind of Tafic echt niet oplossen. Ben blij met hun komst, maar het probleem van Ajax ligt véél dieper..! Prutsers aan het roer!
4 -2
Juichtoon
En PSV houdt ' gewoon' iedereen binnen boord en is daarmee kampioenskandidaat nr (Zoet tekent bij, Lozano blijft ook). Als je mede in ogenschouw neemt dat ploegen altijd net minder tot het gaatje gaan tegen PSV dan tegen ons dat snap je dat de titel zeker geen appeltje eitje is.
Ploegen blijven tegen PSV tot in de slotseconde nog naar voren rennen terwijl tegen ons al van de 45e min de deur dichtgemetseld wordt. Mooi voorbeeld is de 1-2 tegen Groningen in de slotfase waarbij wij met 10 man speelden. Eindelijk een tegenstander die ook nog naar voren bleef lopen.
En terugkomend op mijn punt: de resultaten van het 1e elftal zijn een prima spiegel van de organisatie.
1 -1
blessure
Ik ben het in grote lijnen, met je eens.
Maar waarom speelt Ten Hag niet met het centrum De Ligt en Wober?
Was de minst gepasseerde verdediging, 2017-2018.
Zet Blind op zes.
Het lijkt er op, dat een 4-3-3 opstelling, in het hedendaagse voetbal, een gepasseerd station is.
Er wordt 3-4-3. Of 4-4-2 gespeeld.
Met beide systemen, als de tegenstander dat speelt, wordt AJAX telkens overlopen.
0 0
AltijdGelijk
Als we er Tegen Graz uitgaan dan is het einde Overmars!

Einde Ten Hag

Einde van de Sar.

Er moet een coach aangesteld worden met maar 1 kwaliteit en dat is dat hij moet kunnen zorgen voor spelvreugde.

Marcel Keizer en Peter Bosz deden dat wel, Ten Hag en Frank de Boer niet!

En als je een trainer hebt die dat niet kan dan kan voetbal heel erg saai en plichtmatig zijn om naar te kijken.
7 -13
ProfZonnebloem
Juist. Modderen al jaren maar wat aan, gooien geld over de balk en al vier jaar zonder een prijs. Schrijnend.
0 -1
niquedegraaff
Niks einde overmars. Dan is het einde ten Hag en komt Bosz er in.
0 -3
Babangida83
Over de coach eens.

Voor de rest zou ik de problemen opruimen waar ze zijn: de trainer en de medische staf.

Overmars heeft gewoon een goede selectie staan, dus die kun je weinig verwijten op dit moment.
0 -2
Ajacied33
Ja klopt. Maar daartegenover heeft hij ook een matige coach aangesteld. In niks is TH toch een Ajax coach?
0 0
Tinus
Behalve al die ontslagen ben ik het zeker met je eens dat keizer en bosz veel meer de vreugde in het voetbal liet zien. Dat is voor een jonge groep erg belangrijk. Ten Hag is in dat opzicht iom niet sterk genoeg. Maar van winnen krijg je ook spelvreugde, dus laat hem daar eens mee beginnen.
0 0
Peteronline
Laten we geen paniek maken nu, het waren slechts oefenwedstrijden.
Uiteraard verwachtte ik ook winst tegen de Wolves en Walsall FC, maar helaas, wel vond ik dat Ajax tegen Walsall druk zette, dat zag er wel aardig uit, maar helaas vielen de goals niet. Woensdag is winst noodzakelijk, ik ben wel een beetje bang voor de woorden van Ten Hag: "Niet de sterksten zullen woensdag spelen, maar de spelers die fit zijn". Zelf hoop ik dat Tadic en Blind, zullen starten. Als ajax verliest of gelijkspeelt ben ik bang dat het een teleurstelling wordt deze voorronde. In Amsterdam wil Sturm overleven. Laten we deze ploeg zeker niet onderschatten. Fouten als in deze oefenwedstrijden in de verdediging zullen door Sturm genadeloos worden afgestraft. Mijn vraag is ook, mocht het fout gaan woensdag en volgende week in Oostenrijk, hoe zal het verder gaan met Ten Hag ? Maar goed, eerst maar afwachten en hopen dat Ajax weer eens CL gaat spelen...Succes mannen, ga ervoor !
1 -1
Afca85meer
Bijna 50 miljoen uitgegeven maar nog geen oefenwedstrijd goed gespeeld. Hoop echt dat het volgende week beter gaat.
1 -1
Dexy
Oefenwedstrijden waarin Ziyech (op 45 minuten na) en Tadic volledig ontbraken. Hoe we wil je zonder hen kansen gaan creëren vanuit positiespel?

Oordeel pas definitief als zij op het veld staan. Gerede kans dat Ajax dan ineens een stuk meer gaat creëren.
1 0
DenSim
Wordt zo langzaam aan lachwekkend, blijkbaar werkt de strategie niet als je alle oefenwedstrijden niet wint. Dus trainers!!
0 -1
Warrior
Heb je de opstelling al eens bekeken?
1 -1
DenSim
Heb je de tegenstanders al eens bekeken, geen topclubs, niet eens subtop.
4 0
Juichtoon
Ja en die zagen de oefenwedstrijd tegen Ajax als de wedstrijd van het jaar.
0 0
Ajacied33
Ik verwacht woensdag "gewoon" winst tegen Graz, de oefenpotjes zeggen me niet zoveel. Ik heb er gisteren weinig van meegekregen, maar de jongens moeten vertrouwen op een goed afloop. Als je Graz niet overleeft is het denk ik ook einde oefening voor TH. We kunnen het ons echt niet permitteren om er nu alweer uit te liggen
1 0
Patajax
gaat lekker he.
0 0
Harrie Nak
Wat een drama dit. Mag lijen dat het over en uit voor Ten Hag is na Sturm. Dan is Bosz tenminste nog beschikbaar en Bergkamp nog weg!
3 -3
PJK54
Oh ja natuurlijk Bosz terug die heeft tenminste "prijzen" gepakt even denken wat ook al weer! schiet me niet te binnen dus ook "niets"!!!!

Laten we eens ophouden met dat afzeiken van trainers en spelers en gewoon afwachten wat er gaat gebeuren als het om het echt gaat.
0 -2
Mokum<3destad
Als een coach een feeling heeft met spelers dan wordt dat snel geuit in leuk voetbal. Laat ons voetbal al k*t zijn sinds Ten Hag er is. Sorry maar Ten Hag krijgt van mij 0 credits. Het heeft geen stijgende lijn te pakken terwijl hij al lang genoeg coach is. We zijn defensief kwetsbaar en kunnen geen deuk in een pakje boter slaan. Lijkt mij duidelijk genoeg. Heeft uitspraken die zelfs Marcel Keizer een legende maakt.
1 -3
Starring
Verliezen én geen enige vorm van Ajax-voetbal? Zucht.

Zocht Van Bommel niet nog een assistent?
2 -2
cruijffthebest
Bosz.......................kom er maar in!!!!!!!!!!!
5 -4
Afca85meer
Frank de Boer zit te azen op een terugkeer. Maar ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag ontslagen wordt. Met dit spelersmateriaal kan je in de Eredivisie bijna niet stelselmatig slecht spelen.
0 -3
Ajacied33
Als TH ontslagen wordt en de Boer komt eventueel terug, dan schiet je er weinig mee op. Aardige gozer die de Boer, maar aub niet zeg. Kan zijn voetbal echt niet nog eens aan
4 0
Massimo
Het is slechts de voorbereiding en de beoogde basis zal er een stuk anders uitzien, maar laten we wel wezen dat de voorbereiding tot nu toe ruk is en dat Ten Hag na zijn afgelopen half jaar ook nog eens op -3 begint. Er is nog geen punt verloren, op de transfermarkt is met Blind en vooral Tadic denk ik een zeer goede slag geslagen door Ajax, maar positief kan je verder tot nu denk ik toe allerminst zijn.

Door sommigen wordt de vergelijking met Bosz gemaakt, maar daar zag je ondanks de slechte resultaten tot ver na de voorbereiding wel een bepaalde intentie van spelen en waar hij uiteindelijk naar toe wilde gaan met zijn team. Wie kan dit ook vertellen over Ten Hag?
2 -1
ETM
Ja Massimo, je vraag op het einde is wel veelzeggend. Ik moet zeggen dat ik weinig oefenwedstrijden gezien heb. Maar op fora zitten tussen al het geroep ook altijd wel een paar reacties van lui die spelinhoudelijk lichtpunten eruit kunnen halen en die zie ik nu ook nergens.
Er heerst ogenschijnlijk heel erg de behoefte om met een positieve en frisse blik naar voren te kijken en dus ook Ten Hag een kans te geven. Maar het spel geeft nogsteeds geen enkele houvast.
Er zijn natuurlijk ook remmende omstandigheden zoals veel beoogde basisspelers die niet fit zijn of er nog niet zijn, er lijkt werkelijk waar geen 'overtuiging' te bespeuren, en vrijwel alle spelers zijn wisselvallig. Welke speler is er nu aan het bloeien? Er is weinig te zien van een frame, er zijn geen hoopgevende kenmerken. De eerste 20 min tegen Anderlecht?
Dat is een enorm verschil met destijds de voorbereiding van Bosz. Ik ben ervan overtuigd dat zowel Blind als Tadic echt goede versterkingen zullen zijn, maar significant zijn alleen Viergever, Younes en Kluivert vertrokken. We moeten ook niet doen alsof de selectie ansich van vorig seizoen nou zo zwak was voor eredivisie-begrippen. Je kunt van Anderlecht of Wolverhampton verliezen, met of zonder Ziyech, uiteindelijk gaat om de manier waarop. Oefenwedstrijden zijn oefenwedstrijden, maar dit team heeft vertrouwen nodig als t straks met torenhoge belangen zich moet ontdoen van Sturm Graz.
Of Ten Hag op termijn iets kan worden is gewoon niet zo heel relevant. Zoveel tijd is er niet. Bij Utrecht zou hij aan de basis van een hele cultuuromslag hebben gestaan, maar Ajax heeft nu geen cultuuromslag nodig; er moet nu gewonnen worden van Sturm Graz en Ten Hag moet nu iig al speltechnisch succesjes boeken. Met Utrecht slaagde Ten Hag er bijna in te stunten in de EL, en tegen ploegen vele malen sterker op papier, maar bij Ajax valt er niet te stunten.
Ik denk niet dat Ten Hag een koekenbakker is maar vermoed heel sterk dat hij en Ajax geen match zijn en dat dat ook zo blijft. Ik ben zeer huiverig voor Sturm Graz. Daar zit nu zoveel druk op. De reputatie van de spelers en de waarde van de selectie gaan niet doorslaggevend zijn als het bij Ajax niet loopt, niet klopt en bij Sturm Gras wel. Europese wedstrijden zijn anno 2018 wedstrijden die op details beslist worden tenzij je echt een team bent in een goede flow en dat gekoppeld aan je individuele kwaliteiten, zoals bij die 'paar' wedstrijden onder Bosz.
Het wordt zo verschrikkelijk belangrijk voor Ajax om tenminste Europees voetbal te behalen, en dat wordt, ook bepalend voor het eredivisie seizoen. De mentale aspecten zijn hierin erg belangrijk. Met of zonder een Tadic.

Ik vind net al velen dat men moet stoppen met Ten Hag als maar afzeiken om randzaken, en doe mijn best 'open' te staan voor die kerel die heus zn goede ideeen zal hebben, en ook heus onder moeilijke omstandigheden binnen kwam, maar in alle eerlijkheid: ik heb er een hard hoofd in.
3 -3
MosesD
Ik deel je mening over de mis match. Ik geloof best dat ten Hag goede ideeën heeft, maar je kan ook spelers teveel informatie/opdrachten geven. Voorop staat spelvreugde. Ik ben niet bij de trainingen, dus ik kan het niet goed beoordelen, maar Richard Witschge is voor mij wel een graadmeter. Is altijd een vrolijke jongen, maar zie hem nu zelden lachen. Wellicht is het onzin, maar ik heb de indruk dat de echte lol ontbreekt en daar begint het toch mee.......
0 0
Sterretje73
Exact...man wat zou ik balen als straks blijkt dat we weer een heel seizoen achter de feiten aanrennen omdat ten Hag wederom zijn zaken niet op de rails krijgt. En eerlijk is eerlijk. Ik zie al een tijdje dat hij zelf ook weinig zelfvertrouwen, zekerheid en branie uitstraalt. Hij heeft alle kenmerken van iemand die veel te veel hooi op zijn vork genomen heeft en is te trots om dit toe te geven lijkt het wel. Sar is hier uiteindelijk verantwoordelijk voor maar die laten ze maar aankloten daar in z’n ivoren torentje. Dan kan Overmars de leukste spelers scoren maar als ten Hag wederom faalt gaan we weeeeeer de bietenbrug op. *zuchtzuchtzucht*
2 0
Hobbemastraat
Ik wil deze oefenpotjes die nergens over gaan best vergeten, maar als we woensdag verliezen dan mag Ten Hag per direct wegwezen van mij. Geprobeerd en gefaald. Tot die tijd heeft hij mijn steun.
12 -5
MitsjollAjax
Ook als er doelpunt afgekeurd word, snelle rode kaart, enz? Nieuw seizoen, nieuwe ronde en dus nieuwe kansen. Ik heb ook mijn twijfels bij tenhag maar geef hem nog wat langer de tijd
7 -2
Hobbemastraat
Ja, ook dan. Het is fucking Sturm Graz. En met deze selectie... Komop man, geen excuses meer. Wegspelen die gasten
4 -1
MitsjollAjax
Daar ga ik ook vanuit hoor
1 -1
Stefanaladin
Heb niks gezien maar hoe kan je zelfs met een tweede team verliezen van Walsall?
0 -1
Oliveira
Walsall is altijd lastig, zeker uit!
0 0
Stefanaladin
Heb ik inderdaad ook wel eens gehoord!
1 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
zitten jullie je ook niet te ergeren aan het feit dat spelers niet in de loop worden aangespeeld, maar moeten draaien om een bal aan te nemen.
van gaal kon daar altijd slecht tegen, omdat de bal meters moet maken en niet moet worden onderschept in stilstaande positie.

je hebt altijd wel een paar van dit soort spelers gehad, maar het zijn er nu gewoon een stuk of 7 in de basis, dan weet je dat je in aanvallend opzicht niet slagvaardig kunt zijn, omdat een verdediging heel makkelijk kan sluiten.

het gaat gewoon te traag, niemand die razemdsnel tussen een linie loopt en verdedigers verast, en dan geven ajacieden nog signalen af aan de tegenstander waar er heen word gespeeld.

ik hoop echt dat ik er gigantisch naast zit en dat we gaam vlammen tegen graz, maar met dit spel zet ik mij vraagtekens.
4 0
MitsjollAjax
Heb je gelijk in. Probleem is alleen dat waarneer ze dat wel kunnen en club uit Europa op de stoep staat en ze weg zijn.

Denk nog even na over vorig seizoen in de eredivisie en noem van elke club de 2 beste spelers op of de spelers die je meest zijn bijgebleven. Kijk daarna eens bij de transfers van dit seizoen en zie hier het probleem van de eredivisie (jaar in jaar uit bij elke club)
0 -1
Dexy
Wat me vandaag zowel tegen Wolverhampton als tegen Walsall opviel, was dat we geen enkele creatieve man hadden die een ragfijne steekpass kon geven en die zich altijd aanspeelbaar maakt tussen de linies.

Het klinkt misschien een tikkeltje dramatisch, maar op dit moment is er maar één man bij Ajax die dat kan. Dat is Ziyech. Door hem creëert Ajax kansen uit balbezit, via hem kan Ajax de as van het veld domineren. Als hij niet speelt (wat tijdens de meeste wedstrijden deze voorbereiding het geval was) is Ajax gelijk aanvallend machteloos. Ajax is zo ontzettend afhankelijk van Ziyech. Ik hoop dan ook vurig dat Hakim op tijd opgelapt is, zodat hij aanstaande woensdag gewoon kan spelen. We hebben hem zo hard nodig!

Voor Tadic komt het waarschijnlijk te vroeg, maar ik hoop echt dat hij ook snel in de basiself belandt. Hij zou als extra creatief brein naast Ziyech van grote waarde kunnen zijn.
1 -1
Mart42
Ben benieuwd of het woensdag anders wordt tegen Sturm Gratz. Wat ik tot nu toe heb gezien is kopie van vorig seizoen na de winterstop. Ik hoop van harte dat we met grote cijfers winnen anders zie ik het verdomd lastig worden in Oostenrijk.
2 0
Bensco
Hoe serieus moet ik dit potje nemen? Lijkt wel de nieuwe opstelling van jong Ajax ipv Ajax 1.
2 0
afca4eva
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/112529/winst-in-2e-voorronde-cl-levert-el-ticket-op

Niet waar dus. Winst op Graz betekent dat we meteen groepsfase EL voetbal spelen. Verlies betekent voorronde EL.
1 0
3*stars*3
Maar pot tegen Graz is toch ook 2e voorronde CL?
0 0
Afcatobias
Ja maar omdat wij in de niet kampioenen poel zitten betekend door naar de volgende ronde ook automatisch groepsfase UEL.
0 0
Radie125
Ten Hag hangt volgende week aan een zijden draad
2 -2
MitsjollAjax
Niks nieuws, volgens mij hebben alle Ajax trainers in deze situatie gezeten en volgens mij heeft verlies in die wedstrijden nog nooit tot ontslag gezorgd de afgelopen 10-15 jaar (vergeef mij als ik er 1 mis heb)
0 0
zaalberg
Sturm Graz (tja, waar hebben we het over...) gaat te vroeg komen. Er staat nog niks. Geen vastigheid, geen pit, geen overtuiging, geen automatismen. Hopelijk een goede basis-elf klaar wanneer competitie begint.
0 -1
SundayOliseh
Maak je niet zo druk om die oefenpotjes boys
4 -5
ProfZonnebloem
Na Ten Hag mag Overmars vertrekken. Het liefst samen. Tenzij jullie natuurlijk graag benieuwd zijn welke winteraankopen de selectie gaan 'versterken'. Een ding is zeker: niet elke speler die is meegegaan is goed genoeg voor Ajax 1. Teveel jochies, te weinig kerels
1 -13
MitsjollAjax
Als je niet wint wil nog niet zeggen dat het slecht beleid hebt. Ik willen zo graag weer succes en na 4 jaar moet dat ook maar ik zou niet weten wat Overmars nog meer zou kunnen doen. Hij heeft voor Nederlandse begrippen en super sterke selectie neergezet. (Alleen zitten ze met probleem dat ze de trainer niet kunnen wegsturen mocht het slecht gaan, dan verliezen ze hun geloofwaardigheid)
3 0
ProfZonnebloem
Spel is al sinds Ten Hag slecht. Hij zit er PAS 7 maanden. Spelbeeld is hetzelfde als vóór de zomer. Wie houd je voor de gek?
0 -2
MitsjollAjax
Ik heb nu over de selectie zelf, die is moet toch goed genoeg zijn om kampioen te worden? Dat is toch de taak van Overmars? Wat kan hij dan nog meer doen?
2 0
Oliveira
Overmars is ongeveer de reden dat Ajax van -30 miljoen naar ruim positief is gegaan. Hem wegsturen is nogal dom.
10 -6
ProfZonnebloem
Ah....jij bent de zoveelste simpele die het sportieve met het financiële gelijkstelt. Iedere sukkel kan goede spelers verkopen. Alleen Milik voor teveel geld verkopen is een wonder, petje af idd. Aankoop Tadic was ook fantastisch. Overmars handelen betaalt zich niet uit in prijzen. Onder FdB was het nog redelijk, meerendeel was immers niet door Overmars aangekocht. Toen er van die generatie niemand meer over was kwam het aan op de aankopen van Overmars met als gevolg 4 droge dorre jaren met een seizoen Bosz als anomalie. Hem wegsturen zou een zegen zijn, samen met amateur-Directeur Van der Sar.
2 -11
Oliveira
Heb jij je ooit afgevraagd wat er voor Ajax haalbaar is voor de kwaliteit van spelers? Alle topspelers worden door rijke clubs gekocht voordat andere clubs ook maar eens kans maken. kliekjes klinkt een beetje oneerbiedig maar dat is zo'n beetje waar Ajax genoegen mee moet nemen.
4 0
Sallons@AS
Nou, hopen dat Tadic in de basis start. Ajax mistte vandaag ook de creativiteit van Ziyech tegen Wolverhampton. Als we eerlijk zijn heeft Ajax geen 1 oefenduel op volle kracht kunnen spelen in deze voorbereiding. Daley die net 45min in de benen heeft. Ziyech die er net 60 min op heeft zitten. Nico ook met zijn 1e 90 min. Ten Hag kan onmogelijk wijzer zijn geworden door deze voorbereiding. Er is geen moment naar een vaste basis gewerkt dus zal Ajax weer tijdens het seizoen moeten groeien.

Tegen Walsall speelde Jong Ajax met wat toevoeging uit het 1e. Daar ga ik het niet eens over hebben. Die gasten zien wij niet de 25e.
0 0
Ajaxvooraltijd
Hier een opbeurend liedje voor alle mensen die op dit moment even alles kut vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=E56MQ4ODH1A
0 0
Pheadrus
Conclusie; Ajax voetbalt te veel. Al dat bal circulatie van de ene flank naar de ander, prachtig! Maar je hebt er niets aan. Dat hoog druk zetten levert ook niets op en je geeft heel veel ruimte weg. Met een team van "normaal" goede voetballers kom je daar zo onderuit. Maar een keer lullig balverlies en je krijgt uit de counter zo een goal tegen. Als een tegenstander massaal terug trekt bij balverlies en 4-4-1-1 gaat staan kom je er bijna niet doorheen. En Wallsal werd gevaarlijk uit de eigen doeltrappen! Het hele team ging diep op de rechter helft staan. Keeper schiet de bal rechts diep waar veel spelers staan. Wallsal probeert de bal te veroveren en snel een doelpoging te creëren. Lukt het niet dan gaan ze weer massaal terug.
0 -1
Jan Doedel
Misschien een rare vraag maar zijn er zo vlak voor de belangrijke wedstrijden niet meer basisspelers beschikbaar? Lijkt me toch dat je dat daarmee gaat oefenen?
1 0
Adios
begin me toch wel echt zorgen te maken over Sturm Graz nu... Ik heb nog geen wedstrijd gezien onder Ten Hag waar ze echt veel kansen creëerden
3 0
Pheadrus
Je kunt er zo maar uit vliegen tegen Sturm Graz. Als Ajax heel gretig gaat aanvallen en Graz terecht zich terug dan kun je heel lullig thuis met 0-1 verliezen. Ajax moet stoppen met dat "voetballen op de helft van de tegenstander". Eindeloos voetballen zonder dat er een doelpoging uit komt. Dat werkt niet. Je moet heel snel een doelpoging doen en bij geen goal meteen terug en tegenstander opvangen vlak voor de eigen 16. Een beetje zoals Frankrijk tegen België speelde.
1 -1
louis60
Wallsal fc speelt op derde niveau in Engeland. Zeg maar net onder fc Emmen. Natuurlijk is dat bijna onmogelijk om van te winnen. Met ons B-team. Ik bedoel met geweldige talenten. Komt met de toppers Tadic en Blind helemaal goed....tegen fc Emmen
2 -2
Oliveira
40 miljoen dit jaar uitgegeven om er voor te zorgen dat we met zekerheid kunnen zeggen dat we FC Emmen moeten kunnen verslaan. Ik hou vooralsnog mijn hart vast.
0 0
sjaakahz94
Kop van ten Hag is rijp voor de slacht. Overmars heeft allang Bosz klaarstaan, let maar op. Wanneet ten Hag zich niet kwalificeerd, gaat hij rollen.
4 -3
afca4eva
Ik denk eerlijk gezegd dat Bosz helemaal geen trek heeft om bij een club aan de slag te gaan die voor het 2e jaar geen Europees voetbal speelt.
0 -2
Bjorn
Als we Sturm Graz niet overleven spelen we nog steeds Europees. Voorronde Europa League. Dus het is niet te laat.
0 0
Ajaxvooraltijd
Wij spelen altijd Europees voetbal.
0 0
AFC Ajax
als in nederland ligt in europa?
0 0
ck69
mwah..
0 0
Oliveira
Typisch Nederlands. Eerst iets laten escaleren en dan pas ingrijpen. Waarom niet al vooraf inspelen op het onvermijdelijke?
1 -2
Ajaxvooraltijd
Omdat het een gebruik is mensen eerst een kans te geven ipv meteen te oordelen. Oh wacht hier op AS zitten dus bar weinig Nederlanders.
0 -1
Oliveira
Hoeveel kansen kan en wil je aan iemand geven? Het is een beetje zelfdestructief om niet aan een falend idee/leider of wat dan ook snel te vervangen door iets beters. Waarom zou je iets riskeren als een eventuele vervanging een betere keuze is?
0 0
ajax4ever01
Dat denk ik ook nog steeds want dat Marc en Bosz elkaar in de vakantie hebben gesproken kan geen toeval zijn
4 0
ajax4ever01
tijd voor een straftraining?
0 0
Beretta
Niet zo hysterisch dames. Wacht even af tot na Sturm Graz. Als dat mis gaat is er pas enige reden tot gemopper (al valt daar zeer over te twijfelen gezien niemand - of is er een spelert onder de reaguurders?!- van ons invloed heeft over wat er op het veld gebeurd, voetbal is echter niet een bezigheid voor nuance :D). Daarvoor is het maar een beetje gebral.
1 0
Ajaxvooraltijd
De liters azijn zijn weer niet aan te slepen bij de nacht/avondwinkels. Een advies.....KOOP in plaats daar van BIER!
5 -5
Oliveira
Rondje van mij! Drink maar lekker op! Ik neem lekker een biertje om dit goed te kunnen waarderen.
1 0
Ajaxvooraltijd
Ben al bezig hahah Proost!
0 -1
AjaxIJmuiden123
Weer geen Europees voetbal zie ik toch de leegloop komen en exit TH. Dan begint de bende weer
0 0
Ajaxvooraltijd
Als die gasten dat niet voor elkaar kunnen krijgen hebben ze helemaal niets te zoeken in het buitenland en zijn ze hier in de eredivisie nog laaaaang niet uitgeleerd.
0 -1
AjaxIJmuiden123
Als we van Graz verliezen liggen we uit Europa dus steun de boys.
1 0
MitsjollAjax
Dan liggen we uit de Cl en moeten we EL voorronde spelen. Maar je hebt gelijk winnen van Sturm Graz zou zo lekker zijn:minimaal 10 wedstrijden voor de winter in europa en zonder druk de volgende CL voorronde spelen.(zonder druk omdat als we CL halen is het mooi, halen we het niet dan is het jammer maar helaas.)
0 0
afca4eva
Dat dacht ik dus ook maar mij is het verteld dat we dan helemaal geen Europees voetbal spelen. Door het verliezen van het CL ticket (kampioen) spelen we nu 2de voorronde CL en vorig jaar was dat de 3e voorronde waarin we speelde en automatisch naar de voorrondes EL gingen na uitschakeling. uitschakeling nu in de 2e voorronde tegen Graz betekent helemaal niks noppes nada..
0 -1
MitsjollAjax
Je kon ook al kaartjes kopen voor(passep.) 2 wedstrijden. Winst of verlies tegen Sturm Graz is dus sowieso nog één tweeluik
0 0
MitsjollAjax
Ik weet 99,9 % zeker, artikel is ook hier voorbij gekomen
0 0
afca4eva
Vorig jaar stroomde we toch ook door naar de voorrondes EL na de uitschakeling in voorrondes CL?
0 0
AjaxIJmuiden123
Klopt maar toen zaten we in de derde voorronde nu in de 2de.
2 0
MitsjollAjax
2de CL winnen is 3de voorronde CL
2de Cl verliezen is naar 3de v EL *

3de ronde Cl winnen is naar 4de ronde CL
3de ronde CL verlz is EL groeps
fase

4de ronde CL winnen is CL groepsfase
4de ronde CL verl is EL groepsfase

*3de ronde EL winnen is naar 4de Ronde EL
3de ronde EL verlz. is paniek

4de ronde EL winnen is EL groepsfase
4de ronde EL verlz. Is ook paniek

Daarom winnen van Sturm Graz dan heb je EL en minimaal 10 wedstrijden voor de winterstop. Alles wat je daarna wint is mooi meegenomen
1 0
afca4eva
Oh ja natuurlijk. De kampioen van NL is vanaf nu zijn CL ticket kwijt en dat heeft ook gevolgen voor de clubs daaronder pff ellende!
0 0
Mr.P.
luister hij liet een mix van A jeugd, jong, het eerste, bepalende, reserve en overbodige met elkaar spelen dan verwacht je toch niet meteen resultaat,

dit was een test van erik zodat hij de beste eruit kan pikken en de spelers hebben allemaal een beetje wedstrijdritme opgedaan plus de A-jeugd heeft ervaring opgedaan, iets anders kan je er niet van maken
9 0
SjaakWolfs
Lijkt me dom om de beoogde basiself geen hele wedstrijden te laten spelen in de voorbereiding en telkens te rommelen met jeugdspelers, waarvan een deel nooit het gewenste niveau voor Ajax 1 zal bereiken.
0 -1
Vos
Inderdaad
2 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
een goede trainer ziet dat al ver van te voren, die herkent kwaliteit.
als voetballeek door de ogen van een pro, riep ik vorigjaar al dat er in jong ajax maar twee rondliepen die "mogelijk" en mits op een rustige manier het eerste konden halen.
nee meneer gaat die hele kliek meenemen en tot aanvang van graz, spelen met deze troep.

hij had veel meer(zoveel mogelijk) wedstrijden met de basis moeten spelen. je hebt echt een probleem hoor straks tegen graz.
2 -1
Ajaxvooraltijd
Oh meld je aan bij Ajax zou ik zeggen voor de baan van Erik want jij hebt het allemaal al voorspeld en gezien op afstand met een glazen bol.
0 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
heel veel heb ik zeker voorspelt, en waarom zouden er buiten ajax niet mensen rondlopen die weten hoe je een goed elftal bouwt, of mensen die kunnen zien of een speler gaat slagen of niet?

ik ken er heel veel, niet alleen hier maar ook op andere voetbalfora's.

laat ik het zo zeggen, 90% wat ik voorspel komt uit. in juni riep ik bv dat ajax dit jaar verschrikkelijk slecht voetbal zou gaan spelen als je alleen al kluivert inwisselt voor bande of labyad.

zie hier het resultaat.
0 0
Bramble1988
Zowaar de eerste zinnige opmerking over deze oefenduels!! 1
3 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
zolang dit elftal geen instructies krijgt om erop te klappen dmv hoge pressie bij balbezit en balverlies, gaat het nooit wat worden.
het verval word geaccepteerd door de trainer, daardoor speelt ajax in zon laag tempo, zonder creativiteit.
het is in het elftal geslopen. die gasten moeten gewoon getriggert worden.

het vervelende is ook gewoon dat je als voetballer niet beter word als je in een slakkentempo positiespel speelt. op een hoger tempo ga je creativer denken en word gewoon je techniek beter, en je gaat sneller denken cq vooruitdenken.
het is niet voor niks dat spelers van ajax veel beter werden onder bosz en veel minder onder ten hag.

dit is gewoon kut voetbal
3 -1
EKS
AZ doet het op al die punten momenteel beter dan wij.

Moet ik helaas toegeven.
0 -1
Oliveira
Ajax got cooked by cook. Geweldige titel voor Engelse sport/voetbal bladen. Wat heeft Ajax zich te kijk gezet zeg.
0 -1
Ajaxvooraltijd
Ja verschrikkelijk, gelukkig kennen ze in Engeland wel enige nuance behalve in die roddelbladen dan die een hoop mensen hier waarschijnlijk lezen omdat ze net zo verrot in elkaar steken. Daar weten ze wel wat oefenpotjes inhouden.
0 -2
Oliveira
Ja. Want als een Manchester United/City verliest van een dergelijke club wordt het heel erg getolereerd door de aanhang. Geloof je het zelf? Denk jij echt dat hier enige "nuance"in is te vinden? Zover ik heb begrepen is voetbal een team en prestatie sport en is de enige nuance gebaseerd op winnen of verliezen en niet enige proces dat er aan vooraf gaat.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
je speelt een wedstrijd om te winnen, als je speelt om te oefenen en de uitslag interreseert je niks, ben je imo geen pro en zeker geen authentieke ajacied.

deze jongens hebben niet naar kunnen gespeeld. je kan falen op 17 jarige leeftijd tegen een nummer 2 van belgie of denemarken, dat kan.
maar wedstrijden verliezen van ploegen van een veeeel lager nivo dan het eigen nivo, dat soort spelers moet je direct wegselecteren puur op te slappe wedstrijd mentaliteit.

als trainer zou ik dit soort spelers nooit meer oproepen, het zijn trojaanse paarden, die je in je elftal laat sluipen waardoor je nooit tot grotere hoogtes kan stijgen.
je blijft namelijk met zwaktes zitten, en achter feiten aanlopen jaar in jaar uit.
profvoetbal is geen speeltuin.
0 0
MitsjollAjax
De spanningsboog kan er niet altijd 100 % zijn. (Daarmee praat ik het verlies van deze wedstrijd niet goed trouwens) oefenen doe je om beter te worden en dat doe je door te leren van je fouten. Tuurlijk wil je winnen maar je kan onmogelijk de echte wedstrijdmetaliteit naar boven halen ik zo'n potje. Ons probleem is alleen dat ze hier de fouten maken en vervolgens naar topclubs gaan
0 0
aanval86
vanaf nu moeten we gewoon alles gaan winnen
4 -4
Rudolph J
Ageren ... blabla ... Hoog in de concentratie ...
6 -3
Ajaxvooraltijd
Ga lekker terug naar de Noordpool.
2 -4
AFCAPurpleHaze043
pfff wat ben jij een misselijk figuur zeg!! En dan anderen beschuldigen van zeiken maar de grootste zeikerd ben jij,kakkerlak!!
0 0
3*stars*3
Ach, dit is gewoon zand strooien in ogen van de mensen bij Graz joh! ;-)

Slechte voorbereiding natuurlijk.
Duidelijk dat Ajax wat spelers mist maar Ten Hag en zijn staf weten al lange tijd dat D-day begint met Graz, dus geen excuses.
Ik heb wel vertrouwen in dat Ajax in een uitverkocht arena gewoon wint van die gasten en return ook en dan zijn de WK gangers en Tadic hopelijk ook aanwezig.
Komt goed.
3 -2
afca4eva
Ik ben er gewoon bang voor dat we, zoals vaak in kwalificatierondes, thuis 4 tot 5 klasses beter zijn en eigenlijk met minimaal 3 doelpunten verschil hadden moeten winnen maar het een krappe zege of gelijkspel wordt en het in de uitwedstrijd volledig fout gaat pff trauma's
3 -1
3*stars*3
Aan alles komt een eind.
Desnoods zakelijk winnen van Graz want dan zijn we verzekerd van EL.
Was pijnlijk vorig jaar dat we na tig jaar, eu voetbal misliepen...
0 0
Oliveira
Iets van 1 miljoen betaald aan Utrecht om Ten Hag over te nemen. 0,0% gepresteerd. We hebben inderdaad een winnaar als trainer....
3 -2
Mr.P.
gewoon andy cook kopen, geweldig talent :p
3 -2
megaonion
Thats another cook!
2 -1
Ajaxvooraltijd
Vinden mensen niet leuk die grap, had hem hieronder ook al gemaakt. Zijn nogal zuur met z'n allen. 1
1 -2
Barra
Wat lopen er enorm veel mensen te janken. Er is gewoon nog geen mogelijkheid geweest om met de beoogde basiself te spelen ivm blessures, fitheid, vakantie noem maar op. Daar komt bij dat er ook veel wisselingen plaatsvonden in de oefenpotten en voor ten Hag is het ook gewoon kijken wie er klaar zijn voor volgende week. Deze wedstrijden vielen er een aantal spelers positief op en misschien nog wel belangrijker, zijn er ook een stuk of wat behoorlijk door de mand gevallen. Als ik vandaag een Gravenberg, Jensen en Bakker zie spelen zie ik iig alweer een aantal spelers met genoeg potentie om het 1e te halen
6 -1
AdK
Godsamme man, dat snapt meer dan de helft ook wel!

Maar feit is wel dat die wedstrijden eraan komen en dat het juiste team, met de juiste spelers, nog niet in de juiste vorm zijn!
2 0
Barra
Nou lees even enkele reacties hieronder, want zo duidelijk is dat voor het overgrote deel hier niet. Enige nuance is hier niet te spotten, ze lezen Ajax heeft verloren en alles is kut en niemand kan meer voetballen.
2 -1
Freddy Al
Nu vond ik het ook een kut potje,dat wil iet zeggen dat alles maar kut is.
Het zou wel de alarmbellen ernstig meten laten rinkelen want zo ga je het niet redden Europees.
0 0
SoAFCA
Amen
1 0
Ajaxvooraltijd
En daar kunnen ten Hag of zelfs Overmars als ik sommigen moet geloven wat aan doen? het is kut maar het is gewoon een samenloop van omstandigheden waardoor onze grootste en beste spelers nog te weinig hebben KUNNEN laten zien op het veld. Zodra alles compleet is loopt men hier weer de polonaise en zijn al die trolletjes onder nieuwe accountnamen hier ook weer verdwenen als sneeuw voor de zon en blijkt de opinie toch een stuk meer de andere kant op te liggen.
0 -2
AdK
De vraag is of niet of we de polonaise kunnen lopen, maar of dat op tijd gaat gebeuren?

Tuurlijk kan je er niks aan doen, met al die wk-gamgers.

Maar wat ik al eens eerder zei; een Neres en Huntelaar samen voorin, draaien de hele voorbereiding mee.
Ik lees maar weinig productiviteit in doelpunten of assists daar vandaan komen.
Die twee speelden afgelopen seizoen zelfs veel samen.

Dat het middenveld nog niet staat met al die wisselingen ok, maar rechts/spits, dat zou al klaar moeten zijn hoor vind ik.
In ieder geval voor deze twee wedstrijden.
0 0
El-Dorado
wellicht volgende keer gewoon beter om oefenpotjes in hesjes af te ronden.

heb je minder imago verlies.
1 -1
Oliveira
Volgende trainer dan toch maar weer eentje met haar?
2 -1
waayop
ja, type Stijn Vreven of die coach van Senegal. Klaar met die kale koppen.
0 0
ProfZonnebloem
Een ding is zeker....van een hoop spelers waar twijfel over bestond is dat nu weggenomen. NIET GOED GENOEG VOOR AJAX 1 waaronder ook een aantal "basisspelers". Overmars dacht dat ie klaar was......thy think again.
2 -1
Marcao
Ten Hag legt zijn kale bolletje op het hakblok... Verliezen kan, maar het spel ziet er op meerdere vlakken gruwelijk slecht uit.
5 -1
MosesD
Ik hou me maar vast aan het idee dat Bosz in de voorbereiding geen enkele wedstrijd wist te winnen, zelfs niet tegen amateurclubs.......
7 -1
Abvious
Ik hoop dat het hem gaat lukken. Verschil is wel dat Ten Hag momenteel al een half jaar voor de groep staat terwijl Bosz pas net kwam kijken
2 0
Ajaxvooraltijd
Half jaar met de zooi van een ander. Tuurlijk wil je je eigen werkwijze onwikkelen maar daar had hij natuurlijk geen tijd voor en ook nog flink wat weerstand van spelers hier en daar. Pas nu kan hij zijn stempel gaan drukken.
0 -1
Freddy Al
Klopt, hij heeft nu een aantal weken gehad om met een behoorlijk gewijzigde selectie te gaan bouwen, veel spelers zijn er nog niet klaar voor(blessures) en later aangesloten.
Feit is wel dat hij nu een elftal moet gaan boetseren wat de clash met Sturm Graz kan overleven,al zal dat niet de meest ideale selectie zijn.
Als Ajax nu al Europees afhaakt dan breekt de pleuris uit ook in de selectie.
0 0
AdK
Is gewoon wederom K-loten dat die wedstrijd al zo vroeg komt.
Je kan zeggen wat je wil, maar bottom-line het er voor zorgt dat het TEAM nog niet in de juiste vorm is (met al die wk-gangers).

Desondanks dat we dit maandenlang al wisten, en dus toch geen excuus mag zijn, baal ik er stevig van dat er niet meer progressie/scorend vermogen gevonden wordt!!!

Neem nou Neres en Huntelaar, die draaien al de hele voorbereiding mee. Die moeten toch meer oorlog in het strafschopgebied van de tegenstander en meer doelpunten samen kunnen veroorzaken, dan ze de afgelopen weken samen gedaan hebben?!?
2 0
Jelephi
Fijn dat al die rozebrildragers hier even met de beentjes op de grond worden gezet. Na Tadic en Blind kon het allemaal niet op en werden we lachend kampioen. We konden de hele wereld aan. Nu supporters weer worden geconfronteerd met het gebrek aan voetbalintelligentie van Ten Hag en de lusteloosheid die spelers onder hem uitstralen, wordt men wederom wakker. Of moet ik zeggen, wordt men al(weer) wakker.

Ten Hag heeft in zijn periode bij Ajax nu meer dan voldoende tijd gehad om in ieder geval een stempel te zetten. Om te laten zien dat hij wat wilde veranderen zoals Bosz dat deed. Dat dat gepaard gaat met slechte wedstrijden is niet erg, zolang je maar ziet dat je ergens naartoe werkt en het doel goed is. Bij Ten Hag is niets duidelijk. Wat hij wil, hoe het wil, wat de spelers vervolgens doen. Het enige wat duidelijk is is dat de tegenstanders haarfijn weten hoe ze tegen dit besluiteloze zooitje moeten voetballen. Er zit geen lijn in, het is kraak noch smaak. Totaal niet Ajax-waardig.

Ondanks dat het een oefenpotje is en je er niet (te)veel waarde aan moet hechten, is het wel een teken aan de wand dat je tegen meerdere zwakke tegenstanders niks in de melk kunt brokkelen. Laat ik het fout hebben maar als we hiermee de CL-voorrondes in moeten dan zit ik woensdag met knikkende knietjes in de ArenA. Dit Ajax is nog lang niet klaar, en ik betwijfel of ze onder die provinciaalse onverstaanbare boer dat ooit gaan zijn.

Als ze Ten Hag laten aankloten dit seizoen dan is dat een brevet van onvermogen. Aan de spelers en het materiaal kan het NOOIT liggen.
4 -5
Freddy Al
Ik had aan het begin van het seizoen met Bosz ook geen enkel idee waarom er zo slecht gespeeld werd, Europees en in de competitie .

Ook Bosz werd toen zwaar bekritiseert en belachelijk gemaakt, uiteindelijk heeft hij het toch op de rails gekregen,laten we hopen dat dat weer gebeurt en Ten Hag nog even de tijd geven.
1 0
Mike4wheelz
Klopt helemaal, alleen is Ten Hag inmiddels al ruim een half seizoen en ik zie nog steeds een inspiratieloos elftal op het veld wat tot nu toe alleen maar kansloos ten onder is gegaan tegen een paar laagvliegers... ik vrees dat als we zo doorgaan er opnieuw een seizoen volgt zonder Europees voetbal...
0 0
3sterren
Van deze jonge gasten had ik verwacht dat ze er boven op zouden knallen. Hun kans zouden grijpen. Maar niets is minder waar. Het kijken naar de avond vierdaagse in Nijmegen bracht mij meer spektakel en vermaak.
Met Ten Hag wordt het een hard gelag ...
2 -2
Ajaxvooraltijd
Je kunt pas je gelijk halen als ze echte wedstrijden hebben gespeeld in de uiteindelijke formatie. Dus wacht nog maar even met je hoogmoedigheid tov anderen die hier al jaaaaaaren komen en niet zulke kortzichtige types zijn.
0 -2
Tienus
Hij heeft wel een punt we moeten straks gaan spelen zonder tadic (totaal geen wedstrijd ritme/ niet ingespeeld) zonder blind (idem) zonder labyad (geschorst) met een wober (totaal uit vorm)
En dan moet je nog hopen dat ziyech op tijd fit is ..
Maar de achterhoede is onze zwakker plek op dit moment en de voorhoede laat het niet zien. Ik ben tot nu toe ook niet zo positief gestemd en geloof me heb al heel wat jaren ajax gezien want heb al 15 jaar een seizoenskaart dus heb al heel wat jaren voorbereidingen mee gemaakt ook. Ik zie ook de chemie niet tussen de coach en de spelers. Kan hij ze wel zo neer zetten zodat ze op hun sterkst zijn? En er een elftal van maken wat voor elkaar voor 200% wil strijden?

Maar sorry maar ik ben ook niet positief gestemd over de afgelopen wedstrijden( ookal zijn het maar oefen potjes) der is 0 lijn in het spel, het was ook vandaag weer 2uur lang rond breien en, voorspelbare ballen spelen.
Je hebt eigenlijk dus niks aan de spelers die je als vervanging/ versterking gehaald hebt omdat, die er nog niet (klaar voor) zijn.
3 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
de achterhoede is al jaren onze zwakte, niet zo gek als je houthakkers neerzet.
jammer dat ajax nooit door heeft gehad dat sanchez een eijkpunt was voor de moderne verdediger.
ajax krijgt nog steeds 1 op 1 tegengoals, en ik vind het zo jammer dat mensen sommige spelers maar blijft ophemelen, terwijl de realiteit anders ligt.

tagliafico te saai zonder inbreng, nooit te aanvallend, verdedigend een beschermstatus omdat hij door tikkies breed nooit echt opvalt in een wedstrijd waardoor de massa denkt dat het een goede back is. al zie ik nog steeds een back (wel minder dan dijks) dat tegenstanders de achterlijn halen.

de ligt
tergend langzame draaicircel, positioneel wel sterk geworden, maar in de 1 tegen 1 traag als een speler razendsnel van recht naar links draait, koppend ook heel zwak bij corners of standaard situaties.
de ligt heeft alleen nog maar gepresteerd met goede verdedigers naast hem (van dijk in oranje of sanchez In ajax) op internationaal nivo. in de eredivisie is hij goed bezig.

veltman...
goede koppende verdediger, maar laat tegenstanders de achterlijn halen, trage acceleratie.

wober.
zwak positiespel, vaak te laat, teveel tikkies breed.

zolang er geen goed middenveld is die positioneel goed staag en ruimtes weggeeft, blijft ajax 1 op 1 tegen krijgen met deze verdediging
0 0
afca4eva
Zal echt niet lang duren voordat Tadic fit is met het WK in de benen. Of hij moet in die korte vakantie van pak hem beet 2 weken elke dag pizzas naar binnen schuiven..
0 0
Tienus
Zal niet lang duren maar aankomende 2 wedstrijden zijn al genoeg om je hele seizoen te vergallen.
Dus we hebben ook geen tijd om het te laten duren lijkt me.
0 0
afca4eva
Tadic zou 5 dagen voor de wedstrijd tegen Sturm Graz aansluiten en de verwachting van hem zelf was ook dat hij er dan wel bij kon zijn. 5 dagen goed trainen moet voor zo'n professional toch genoeg zijn na een korte vakantie lijkt me. Voor zijn lichaam is 2 a 3 weken geen wedstrijd spelen juist goed na zo'n lang seizoen.
0 0
Tienus
Ja maar ziet een trainer dat ook zo dat ie em gelijk laat starten of neemt die geen risico en kan ten hag tadic al gelijk in passen in het elftal?
Maar dan nog is er voorin weinig scorend vermogen en achterin worden er teveel doelpunten weg gegeven daar kan tadic ook niks aan veranderen lijkt me..
Bedoel hoop dat het 2 mooie wedstrijden worden en ze goed spelen en door gaan maar op dit moment heb ik daar gewoon te weinig vertrouwen in door het vertoonde spel en de lamlendigheid tijdens een wesstrijd en het weer opnieuw beginnende achterin rondspelen en lopen met de bal.
0 0
Heiko
Tuurlijk ligt het ook aan de spelers
0 0
afca4eva
Stel Sturm Graz knikkert ons uit de CL en Ten Hag wordt op straat gezet (denk niet dat ze dat doen, pas wanneer we weer geen Europees voetbal halen), wat doen ze dan met Schreuder? Of zou Schreuder dan solidair naar Ten Hag zijn? Als hij dan ook zou vertrekken zou dat ook weer tegen het zere been van Ziyech en Tadic zijn lijkt me
4 0
waayop
dus? Ligt aan Schreuder lijkt me, neem aan dat hij gewoon een contract met Ajax heeft. Bijdrage van hem is niet heel duidelijk. Hij zou spelers beter maken, wie dan?
0 0
SoAFCA
Als ze van Sturm Graz verliezen dan liggen ze er al uit. ook uit de EL
3 -1
afca4eva
Nee toch? Vorig jaar verloren we toch ook de eerste CL kwalificatie ronde en toen verloren we uiteindelijk in de voorrondes EL, wat er 2 hadden moeten zijn om in de groepsfase te komen.
0 -2
AFCAPurpleHaze043
hij heeft gelijk,bij verlies is het einde oefening.Bij winst is europa league zeker of anders nog 1 voorronde EL dacht ik
0 0
Knalpot
Nee
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
zet desnoods gewoon reiziger en bogarde neer
0 0
EKS
Uitstekend punt, zal zeker meegewogen worden.
0 0
Kella020
Selectie bevat veel Ajax-onwaardige spelers: Bakker, De Wit, Orejuela, Kristensen, Cerny gaan je niet verder brengen. Siem en (helaas) Lasse zijn op hun retour. Veltman uit goed fatsoen laten revalideren bij de club en dan lekker bij PEC gaan ballen. Volgend jaar Jan en Toby polsen en is kijken of Luis nog trek heeft in een paar jaar Amsterdam. Voor nu contracten Onana, De Ligt en Ziyech upgraden.
0 0
Kella020
Selectie bevat veel Ajax-onwaardige spelers: Bakker, De Wit, Orejuela, Kristensen, Cerny gaan je niet verder brengen. Siem en (helaas) Lasse zijn op hun retour. Veltman uit goed fatsoen laten revalideren bij de club en dan lekker bij PEC gaan ballen. Volgend jaar Jan en Toby polsen en is kijken of Luis nog trek heeft in een paar jaar Amsterdam. Voor nu contracten Onana, De Ligt en Ziyech upgraden.
1 -2
ram
Ik maak me nooit zorgen om resultaten in vriendschappelijke campagnes maar dit jaar is toch wel een beetje een uitzondering.

Het valt me op dat we in niet één van de wedstrijden een redelijk aantal kansen creëren. In alle wedstrijden staat het achterin niet best en in niet één van de wedstrijden zie ik een speelstijl. Ook ontbreekt het aan inzet.

Je kunt blijven roepen dat dit nog niets zegt maar over een paar dagen spelen we voor het eggie. Ik vind dit vrij dramatisch.
6 -1
rodnet
Je benoemt exact de punten waarover ik me ernstige zorgen maak. Geen concept, geen kansen, geen verdediging en geen spelvreugde. De basis moet er woensdag a.s. gewoon staan en er wordt maar met de opstelling aangerotzooid. Als we er woensdag staan slik ik mijn woorden direct in maar vooralsnog zie ik helemaal niets waar ik blij van word of zelfs maar hoop uit put.
1 0
Boer Gijs
Dat gevoel ja.
1 0
Tscheu
Het is tot nu toe een dramatische voorbereiding qua oefenwedstrijden. Dit geeft ook geen vertrouwen, niet bij mij, maar ook niet bij de spelers. Lusteloos, saai, onze club onwaardig.
3 -1
AdK
Eens!
2 -1
Ajaxvooraltijd
De voorbereiding was verre van ideaal te noemen met hoofdzakelijk jonkies op het middenveld en in de verdediging. Jammer dat je dus nog niet met de uiteindelijke basis hebt kunnen spelen en dat er dus veel wisselingen waren, veel spelers die een wk achter de rug waren of van een blessure hebben gewoon te weinig mee gedaan vanwege lichte pijntjes of nog niet fit om een definitief oordeel te kunnen vormen over hoe het team als het compleet is gaat spelen. Ik heb het idee dat Ten Hag het nu ook even niet weet.
2 -3
waayop
Inzet en spelvreugde is niet leeftijd gebonden. Ten Hag is een trainer die reageert op de tegenstander en gaat niet uit van de kracht van Ajax zelf.
0 -1
DaHool
Hebben we dit jaar eindelijk een farsoenlijke selectie, is ETH de trainer.... Op naar seizoen 19/20.
4 -3
ProfZonnebloem
niet alleen Ten Hag....boel jongens zijn gewoon niet goed genoeg.
0 -2
Jappindo
Dit soort potjes zeggen mij helemaal niks. Allemaal jongens die niet vaak met elkaar spelen veel jonge jongens, dat schiet niet op. Daarbij heel veel gasten die we dit seizoen toch niet in het eerste gaan zien.
Dit is puur om wat conditie op te doen. Ik weet zeker met een volle Arena erachter dat we wanneer we de beste 11 bij elkaar zetten er gewoon een goed elftal staat met de juiste beleving en voldoende kwaliteit (in mijn ogen):
Onana
Mazraoui - De Ligt - Blind - Tagliafico
Frenkie
Donny - Ziyech
Neres - Dolberg - Tadic

en evt jongens als Eiting, Gravenberch, Huntelaar, Sinkgraven, Schöne erbij als mogelijke invallers (Labyad mits niet geschorst)
3 -2
ProfZonnebloem
Jij zegt mij niks.....Ajax heeft al in de voorbereiding laten zien niet te kunnen winnen van een 3de Bundesligaclub en vandaag van een derde divisionist (= first division) uit Engeland. Wat een bullshit zeg....niett met elkaar samengespeeld, ze komen n.b. uit de Ajax opleiding waar ieder elftal hetzelfde systeem/volgens hetzelfde principe speelt. Excuses, excuses.....realiteit is dat meerdendeel van de knaapjes gewoon niet meekan/niet goed genoeg is voor Ajax 1. Wees eerlijk.
4 -5
Jappindo
Ik citeer mezelf: "heel veel gasten die we niet in het eerste gaan zien"
wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat deze wedstrijd dus helemaal niet representatief is voor wat we komend seizoen te zien krijgen.
3 -2
ProfZonnebloem
t ken nog slechter bedoel je.
1 -1
Ajaxvooraltijd
Hahahah moest wel lachen om de eerste drie woorden waarin je overigens wel gelijk had met het vervolg daarop.
0 0
Intec
Ben absoluut niet positief gestemd maar het kan maar zo dat we woensdag verrast worden door Ajax. Weet niet heel apart voorgevoel over.
3 -2
EKS
Nu is de Oostenrijkse competitie dan ook een van de zwakste in Europa.

Snap daarom niet dat er bij ons kennelijk zo weinig vertrouwen is. We praten over een tegenstander niveau Heracles of zoiets.
2 -2
FanaticAjax
Vriend.. Salzburg Never Forget
2 0
Labrador
Salzburg of Graz. Hallo
2 0
3sterren
Hebben we van Heracles gewonnen? ...
2 0
El-Dorado
gelukkig winnen we zulke potjes altijd
0 0
Ajaxvooraltijd
Wat me opvalt dat bij negatieve uitslagen een hoop nieuwe accounts verschijnen.
1 -3
ProfZonnebloem
want dan is de realiteit meteen anders? Ajax is gewoon kXt....klaar.
3 -3
ajaxfan4life82
AJAX kXt?? Nee man, je bent geen ajacied voor even, maar voor het leven.. Oftewel, AJAX is mijn club, mijn ideaal , AJAX is de aller mooiste club van allemaal..
0 0
ProfZonnebloem
Sar en Overmars doen samen met Ten Hag een hele goede poging om Ajax naar de klote te helpen.
0 0
ajaxfan4life82
Hou het lekker bij de suske's en wiske's..
0 0
Oliveira
Je zou toch zeggen als je miljoenen per maand geeft aan onder andere salaris, reizen, trainingen etc. dat je toch wel mag verwachten van deze professionals dat ze toch iets laten zien dat ze het geld en waardering waard zijn ( dit geldt voor sommige en niet voor alle spelers).
0 -2
El-Dorado
Bosz zou inderdaad een droom zijn (althans voor mij). Ook zo prettig om in een interview naar te luisteren. Daar waar ik walg van interviews van de Boer, Keizer en ten Hag.

Maargoed, laten we kijken hoe het loopt.

Een ding is zeker: er staat ongelooflijk veel druk op ten Hag de komende wedstrijden. Nu MOET je en de spelers heb je.
7 -1
pizzapunt
Bekijk het positief: heb liever dat ze nu de fouten maken en ervan leren dan dat ze het dinsdag doen. Als het om de knikkers gaat zullen ze meeste er wel staan, ik geloof daar wel in!
1 0
Jelle2500
Hoop niet dat ik woensdag voor een dichte deur sta dan..
0 0
kaashaas
Is die Andy Cook niet iets voor ons ;-)
2 -1
Ajaxvooraltijd
That is a different cook
4 -1
ProfZonnebloem
Marc Overmars is zich nu al aan het focussen op de paniekaankopen deze winter. Ben benieuwd!
3 -10
Ajaxvooraltijd
Echt waar rot gewoon op met je nepaccount.
4 -3
ProfZonnebloem
Jij bent een trol. Ga weg KAKKERLAK!
1 -3
Ajax#1900
Dit halve elftal speelde ik de A1 vorig jaar. Vind het niet zo gek dat die goals worden weggegeven. Johnsen doet mij een beetje denken aan Muric op de een of andere manier. Af en toe zie je dat die jongen echt wel kan voetballen. Ik hoop dat hij gaat knallen bij JA de eerste seizoenshelft.
1 -1
ProfZonnebloem
Excuses excuses. .......je kan ook gewoon zeggen...."Ze zijn gewoon slecht en wellicht niet geschikt voor Ajax 1".
.
0 -4
Ajax#1900
Dat valt nu nog niet te zeggen. Sommige spelers zijn idd niet goed genoeg voor het eerste idd, maar daar is weinig discussie over. Ik vind Bakker en Gravenberch heel goed deze voorbereiding bijvoorbeeld. Zo'n speler als Botman kan ook nog iets worden, maar dat valt gewoon nog niet te zeggen.
1 0
ajaxfan4life82
Veel zijn direct in de stress hier, het zijn oefenpotjes.. Denk je echt dat iedereen vol gas gaat in een oefenpot, net tegen walsall ook wel kansen gehad, en de bal wou er niet in, hun keeper deed het gewoon goed vanavond.. Maar we hebben veel geoefend tegen tegenstanders die veel man achter de bal hebben, en als je dan ziet dat labyad zich als een "vedette" gedraagt, elke bal die hij rond de 16 krijgt, gelijk op doelschiet, dat werkt dan ook niet mee..
4 -2
Ben
Ik weet serieus niet of je het meent of synisch bent over oefenpotjes. Maar je wilt in die potten toch een beetje vertrouwen tanken, laten zien wat je kan, met een goed gevoel richting de CL. Het ziet er gewoon uit alsof er niet meer in zit eerlijk gezegd.
0 0
ajaxfan4life82
Ik meen het, het is ook lastig spelen als je telkens met andere spelers op het veld staat.. Voetballen kunnen ze allemaal, winnen willen ze ook allemaal wel, ben ik ook van overtuigd.. Het zijn gewoon oefenpotjes in een intensieve trainingsweek, niks meer niks minder.. Iedereen is meer bezig voor de wedstrijd van volgende week, dan de wedstrijd van net.. Qua deze wedstrijden zal ten Hag wel weten welke spelers hij selecteert voor volgende week.. Dat bedoel ik met het zijn "maar" oefenpotjes..
1 0
Bobbaasje
Onana
Mazraoui - De Ligt - Blind - Tagliafico
Van de Beek - Ziyech - Frenkie
Neres - Dolberg - Tadić

Dan moet het toch lukken tegen Sturm Graz.
7 0
AFCZlatan
Zo ziet de ideale opstelling eruit ja, maar ik vraag me af of ze allemaal fit genoeg zijn...
2 0
ZeeuwsAjax34
Tadic sowieso niet, met een beetje geluk kan hij invallen. Bij Blind gaat het op een weekje trainen worden, dus het is maar de vraag of dat genoeg is. Waarschijnlijk begint ten Hag met Frenkie achterin.
0 0
AIR-S
ach bosz zn voorbereiding was nog slechter
4 -4
WantAmsterdam
Inderdaad, ga pas volgende echt oordelen. Als het dan nog steeds niks is, kan TH uiteraard oprotten
3 0
chuckie88
Als Ziyech in gesprek is met Lyon speelt ie woensdag dus ook niet.... gaat weer prima met onze club...
0 -7
ProfZonnebloem
Slap simpel trollengelul zeg. Op Ziyech wordt/werd helemaal niet gerekend het komende seizoen. Het is al een wonder dat ie meetraint de eerste twee weken. Die speelt niet lang meer voor Ajax.
1 -1
chuckie88
Gelul... ik zou deze jongen er komende woensdag heel erg graag bij hebben gehad... zeker als een aantal dragende spelers nog niet kunnen spelen... maar schijnt nu in gesprek te zijn met Lyon... dan wordt de kans op spelen wel een stuk kleiner.. hoezo dan trol? Sukkeltje
0 -2
ProfZonnebloem
De grootste trol met hoog sukkelgehalte ben jij. Als je je hoop op Ziyech moet vestigen terwijl hij vrijwel zeker weggaat. Ergo: selectie is niet goed genoeg, puur wanbeleid.
1 0
Thedude
ik denk dat dit de allerslechte voorbereiding ooit is. vooral voorin geen stoot kracht, ze zouden er echt een spits bij moeten halen want dit is echt 3 keer niets....je kunt zeggen dat het vlut potjes zijn maar van een 3de Duitse divisionist verliezen en dit soort matige Engelse clubjes is gewoon erg slecht voor je zelfvertrouwen.
1 -3
JordyAjacied
CL of EL moet je halen, anders raak je nog een hoop spelers kwijt, want die gaan echt aangeven te willen vertrekken want alleen Eredivisie daar zit geen ontwikkeling in, er zit gelijk al een mega druk op die 2 potjes tegen Graz, het lot van het seizoen hangt eraan vast bij verlies kan je rekenen op een vertrek van, de Jong, de Ligt, Ziyech en Onana.
0 0
Ajaxvooraltijd
Als je niet van Sturm Glas kan winnen dan heb je nog veel te leren in de eredivisie hoor.
0 -3
3sterren
Al zou je op de bank belanden bij een topclub, alleen al het trainen met topspelers is leerzamer dan spelen in oefenpotjes met Orejuela, Jensen, Bakker en al die anderen so called talenten ...
0 0
Thedude
CL haal je per difinitie niet dat is ingecalculeerd. EL misschien, wen er maar vast aan. Ook andere Nederlandse clubs zullen hier de komende jaren last van hebben, we glijden af tot een dieptepunt waar de honden geen brood van lusten.
0 -1
JordyAjacied
Des te mooier dat spelers als Tadic en Blind zoveel van de club houden en dat voor lief nemen.
0 0
GvanAchteren
We hebben weer bewezen dat we een chronisch probleem met het maken van doelpunten hebben. Dit kan ons flink gaan opbreken
3 0
JordyAjacied
We hebben geen spits in vorm, Neres is er nog niet helemaal en we hebben buiten Tadic om geen fatsoenlijke linksbuiten.
2 -1
sdds
Ja waarom niet 60min met je CL elftal spelen tegen wolverhamton gvd wat een kansloze trainersstaf
3 -2
HilversumNoord
Precies! Weer hetzelfde als andere jaren. En dan komt er een fris en fruitig Sturm Graz, die schoppen ons er met 1-2 af en ik hoor de reacties “ja, het team was er toch niet klaar voor”....grrrr
1 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ben ik helemaal met jullie eens, dat gezeik altijd met het testen van bankzitters, sodeflikker op speel gewoon alles met je basis elftal in aanloop naar een cl voorronde, die gasten zijn niet voor niks 2e keuze.

let maar op treed je straks aan tegen graz is je elftal gewoon niet ingespeeld en verlies je met 1-3, niet omdat je een zwakker elftal hebt maar chemie mist.
1 0
Ajaxbrl
De halve selectie is eigenlijk maar geschikt voor Ajax , Zo sterk zijn we dus niet in de breedte dat blijkt maar weer...
3 0
Bky
Lijkt mij wel duidelijk dat Gravenberch gewoon linksbuiten moet starten tegen Sturm. Enige die niveau haalde.

Onana;
Mazraoui - De Ligt - Blind - Tagliafico;
Van de Beek - Eiting - Frenkie;
Neres - Dolberg - Gravenberch

Zo zou ik starten. Behalve als Ziyech kan starten natuurlijk, dan Eiting banken.
3 -10
IkJijHijWijJullieZijnAjax
dolberg is echt passe, is eerder een blok aan het been. ik zie het nooit meer goedkomen met die jongen.
doet gewoon helemaal niks goed, blijf het een van de meest opmerkelijke gebeurtenis vinden die ik ooit bij een speler van ajax heb meegemaakt.
van nivo europa league ster, naar amateur voetballer.

hoe kan dat nou mensen!?
1 0
Barra
Zwaar overdreven, want vandaag was hij aan de bal en in de kaats en aanname alweer veel beter. Moet gewoon minuten maken en weer een paar doelpuntjes meepikken. Voegt ook gewoon veel meer toe dan Huntelaar
1 0
AJAIXIXIXI
Lamprou keepte ook goed misschien is dat een optie op linksbuiten? Gravenberch is gewoon een middenvelder.
6 0
Bky
Wedstrijdje gezien? Gravenberch ging vooral naar de linkerkant toen en werd daarmee zeer gevaarlijk, vooral een creatieve middenvelder moet die rol prima op zich kunnen nemen.

Zeker tegen Sturm kun je hem daar best posteren, hij kan een mannetje uitspelen en heeft altijd dreiging. Sturm gaat zich toch helemaal ingraven.
3 -6
AJAIXIXIXI
Klopt dat hij naar de linkerkant ging maar dat is iets anders dan starten op linksbuiten. Dan zie ik eerder Frenkie daar spelen.
2 0
tMuurtje
Ik snap de reacties wel een beetje.
Erg vrolijk word je niet van deze potjes.
Maar volgende week gaat het ergens om en staat er een ander elftal aan de aftrap.
Dat is pas het eerste echte ijkpunt.
Daarna kun je pas voorzichtig conclusies gaan trekken.

Wat mij zorgen baart is dat er weinig uitgespeelde kansen gecreëerd worden.
Achterin zie ik het nog wel goed komen, maar aanvallend oogt het zwak en ideeënloos.
Sturm Graz gaat lekker inzakken en wachten op countermogelijkheden denk ik; de grote vraag is of dit Ajax genoeg kansen kan afdwingen om het verschil te maken.

(Gravenberch speelde erg goed trouwens)
2 -2
ambtenaar
Wat mij dus het meest zorgen baart is dat er geen enkele lijn is te zien, ik zie het echt niet.
En bij Dolberg weet ik niet of het nu aan hem ligt of aan zijn medespelers.
2 0
dumperPattiruhu
Inderdaad het voetbal onder ten Hag is gewoon slecht.
0 0
Ajax412
Het ligt aan Dolberg zelf. Wanneer er eens een keer een bal in word gegooid gaat hij er nooit in volle sprint naartoe. Altijd half laconiek. Als je niet fel bent ga je nooit je duels winnen en kom je nooit bij die bal. Zo slapjes zie je de topspitsen nooit voetballen hoor. Hij doet net of het -15 °C is en hij er niet zo'n zin in heeft.
0 0
lf87
Viel mij op dat Dolberg in de voorbereiding van Denemarken wel erg goed en scherp was, maar ook al ligt het aan je medespelers, daar zul je het toch mee moeten doen...
0 0
HilversumNoord
Zo voetballen we al jaren. Niemand weet het nog bij Ajax...
0 0
Yeshyeshyall
Tja die voorronde komt natuurlijk altijd te vroeg maar dan nog slechte pot en zo op het oog ook weinig progressie. Zit geen creativiteit in. Alleen Gravenberch zie je de potentie direct. Bakker vind ik ook wel aardig spelen. Johnsen doet leuke en hele beroerde dingen. Verder positief dat Dolberg minuten maakt. Het is voorbereiding dus geen probleem maar het straalt nog niks uit.
0 0
Bocarra
Voor de duidelijkheid. Ajax had ook tegen allerlei nobodies kunnen oefen. Dat ten Hag overwegend tegen sterke tegenstanders oefend spreekt eerder voor hem dan tegen hem. Het zal nog wel een paar maand duren en dan staat er echt wel een team. Nu maar hopen dat Ajax de eerst komende voorronde overleefd. Het gaat niet makkelijk worden. Daarvoor zijn de meest belangrijke spelers nog verre van fit en vorm. Dat heeft veel meer tijd nodig.
2 -3
El-Dorado
inderdaad, voorheen was er altijd Amsterdam Tournament. Geweldig om naar te kijken!

nu zijn de tegenstanders idd erg sterk. tegen wie speelde (jong) Ajax net??
0 0
de_pitbull
sterke tegenstanders??? welke dan?
2 0
Knalpot
De jongetjes speelden tegen sterke mannen.
0 0
Jeugd
Wat een paniek om niks. Resultaat zegt helemaal niks in deze fase. Dezelfde mensen die nu alles afkraken lopen straks alles de hemel in te prijzen als het goed gaat.
Ik ben sowieso niet iemand die zich druk maakt om resultaat. Met resultaat voetbal kampioen worden pas ik voor. Laat mij maar genieten van de talenten.
Ik heb geen slechte wedstrijd gezien en genoten van een aantal talenten. Gravenberch is een genot om naar te kijken. Enige die me echt tegen blijft vallen is Orejuela.
6 -9
Ajaxvooraltijd
Heerlijke speler inderdaad die Gravenbergh. Ik hecht hier ook totaal geen waarde aan maar je hebt hier hordes kakkies, lampen en gloryhunters zitten.
1 -3
X-RaY
De voortekenen zijn goed want Bosz zijn voorbereiding was ook slecht. Of zoiets.

Mogen er in ieder geval geen conclusies uittrekken want het is maar een oefenwedstrijd...
3 -2
mcjc
Beter nu dan wanneer het schip nog verder zinkt. Overmars moet direct ingrijpen en ten Hag bedanken voor zijn diensten. Duidelijker kan het niet meer zijn om in te zien dat deze trainer Ajax niet aan de praat krijgt. Reiziger of Bosz. Zeg het maar. Beide zullen uitermate geschikt zijn.
6 -4
de_pitbull
het was wel erg slecht hoor in de voorbereiding. volgens mij alleen van de amateurs gewonnen.
0 0
Babangida83
Opzich een aardige tweede helft gezien. Echt een paar revelaties. Ekkelenkamp op 4, Gravenbergh op linkshalf allebei heersend, Jensen die heerlijke steekballen kan geven, Bakker die niet veel weggeeft en Sierhuis die eigenlijk best een goede supersub is.

Wat er misgaat in mijn ogen is dat we alles veel te omslachtig of te moeilijk doen. De voorzet vanaf de zijlijn met de tegenstander compact voor het doel, met een slechte voorzet en ook nog eens een slechte bezetting voor het doel en mensen die er al staan gaat niet werken. Weinig tot geen creativiteit vandaag op het middenveld. Totaal geen effectiviteit. Een verdediging die te ver naar achteren staat. Één stapje naar voren om iemand buitenspel te zetten wordt niet aangewend. En daar verlies je het steeds op. Ook tegen Sturm op deze manier, helaas.
3 -1
melvin druncte
1 van de weinige realistische blikken, die ik hier lees. Maar ik denk dat we de punten die we nu missen woensdag terug gaan zien. Dan staat het geheel er. Dolberg, Labbie komen er dan bij en dan heb ik het volste vertrouwen.

Ik heb dan ook nog steeds vertrouwen in ten Hag. Het kan niet zo zijn dat hij het bij alle clubs goed gedaan heeft en bij ons ineens een slecht plan heeft en geen verstand er meer van heeft.

Maar goed dat sommige de oefenpotten reden zien om te ontslaan. Ben ik toch blij dat Edje er zit en niet een aantal leden hier de macht hebben.
1 0
Babangida83
Misschien dat ze hem nooit hadden moeten aanstellen. Maar nu hij er is, verdient hij ook een kans. En een oefenpot, daar kun je niks op concluderen. Toch zie ik qua tactiek weinig hoopgevends. Iets wat mij zorgen baart.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
vind het allemaal voorspelbaar.
typisch ajax spel waar we nooit succes mee hebben gehaald.
in een traag tempo, balletjes rondspelen, balletje niet ophalen maar in de voet willen hebben, balletje aannemen op het dooie gemakkie rondkijken en signalen afgeven aan de tegenstander waar we heen willen spelen. geen creativiteit of verassing.

dit soort spelers en voetbal hoort niet bij ajax.
3 0
Babangida83
Eens. Er sprongen inderdaad ook een aantal spelers er negatief uit. Dan denk ik aan De Wit, Orejuela en vond ook Labyad geen toevoeging. Rendeert niet op de buitenpositie en daar is het ook geen type voor. Lamprou vind ik een grof schandaal. Waarom staat Maachi daar niet? Botman geef ik het voordeel van de twijfel, die komt net kijken.
0 -1
dafduck54
dat word woensdag billen knijpen en hopen dat het niet een al te grote uitslag word voor sturm graz
10 -4
WantAmsterdam
Niet overdrijven hoor, zeker, we kunnen het ons niet weer permitteren een schijnbaar kleine naam te onderschatten, maar Sturm Graz heeft echt niet de Kwaliteit om ons kapot te spelen, anders is het ende Verhaal TH
1 0
3sterren
Met deze verdediging hoef je ze niet eens kapot te spelen, dat doen zij zelf wel ...
3 0
WantAmsterdam
Ja maar die gaat ook niet spelen hoor? Met de ligt, Tagliafico en evtl Blind erbij wordt het ook een ander verhaal
1 0
NouriVandeBeek
Mensen vergeten dat we in een proces zitten.
17 -3
AFCA1510
HAHA, heerlijk.
2 0
de_pitbull
het proces richting de ondergang
2 -2
IkJijHijWijJullieZijnAjax
klopt.
een zelfdestructief proces.
1 -1
Oliveira
Als ik op het toilet zit om te poepen zit ik ook in een proces.
4 -4
HilversumNoord
Haha, daar is bij mij het resultaat beter!
1 0
melvin druncte
Toch heb je daar ook vaak een goed resultaat mag ik hopen
1 0
JanTa
Ik ben bang dat jij de ern van de weinige bent die dat door heeft. Volgende week moet Ajax er staan en dit zijn de voorbereidingen om de fouten eruit te halen.
2 -1
Ajaxvooraltijd
Vorig jaar verloren we van AFC of is iedereen dat alweer vergeten?

ps: Blijkbaar wel dus.

Correctie: 2 jaar alweer, de tijd vliegt
5 -11
Babangida83
Corrigeer nog maar een keer, want t was een 2-2 gelijkspel. :-)
Het was trouwens ook niet de laatste wedstrijd voor het Champions league treffen. Had hier wel iets meer van verwacht. Want we hadden gewoon dik moeten verliezen.
0 0
jaribombari
Jij blijkbaar wel want dat was in 2016.
3 0
Sallons@AS
Dat was 2 jaar terug onder Bosz.
5 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
dit jaar is nog beschamender
0 0
godenzonenssuper
Dat was 2 jaar geleden onder Bosz.
En die zat er toen een paar weken.
Ten hag zit er inmiddels 7 maanden.
11 0
NouridolbergNeres34
Ja maar je hebt minimaal 1 jaar nodig om hoog in de concentratie te komen, dus tot die tijd mogen we geen kritiek op Pep ten Hag hebben.
1 -1
Dolberg25
Klopt, maar dat seizoen was ook 3 keer niks, dus...
2 0
FerdiZ
waardeloze voorbereiding, maar dit wordt een topseizoen.
spelers weten na zo'n voorbereiding dat ze niemand kunnen onderschatten.
de hand van Ten Hag wordt nog wel zichtbaar (positief)
0 -1
trooop
Weer een stuk of 20 vroege voorzetjes gezien. Dat is gewoon een zielige aanvalsstrategie. Mijn enige hoop op mooie dingen is gevestigd op de individuele kwaliteiten van de beoogde basisspelers. Onze trainer was al een boerenlul, en daar is helaas nog geen verandering in te bespeuren.
4 -1
de_pitbull
ik vind vroege voorzetten prima als king kaj maar in de spits staat
0 -1
charis
Niks mis met vroege voorzetten mits je overs marcelo's en carvajal's beschikt.
0 0
Toon meer reacties