Ten Hag neemt 26 spelers mee naar Engeland

BVeenstra, 14-07-2018 om 11:25, 41886 views, Ajax.nl | Het nieuwe jaarboek van Ajax is uit!

Ajax reist met een grote groep spelers af richting Engeland voor een tweede trainingskamp in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Trainer Erik ten Hag en zijn andere stafleden hebben liefst 26 spelers geselecteerd, zo meldt Ajax.nl.

Lasse Schöne is na zijn deelname aan het WK weer terug in de Ajax-selectie. De Deen is terug van zijn vakantie. Ook Nico Tagliafico, die vrijdagavond niet van de partij was in het duel met Anderlecht, maar deze week wel al trainde, gaat mee richting Engeland. Daarnaast is ook Matthijs de Ligt, die vrijdag uit voorzorg aan de kant bleef, van de partij.

De enige speler die nog ontbreekt, is aanwinst Dusan Tadic. Hij meldt zich volgende week in Amsterdam. In Engeland speelt Ajax donderdag twee oefenwedstrijden. De Amsterdammers treden aan tegen Wolverhampton Wanderers en Walsall FC.

De 26 geselecteerde Ajacieden:
Andre Onana
Benjamin van Leer
Kostas Lamprou
Nico Tagliafico
Noussair Mazraoui
Rasmus Kristensen
Matthijs de Ligt
Perr Schuurs
Max Wöber
Daley Sinkgraven
Lasse Schöne
Carel Eiting
Donny van de Beek
Frenkie de Jong
Siem de Jong
Hakim Ziyech
Zakaria Labyad
David Neres
Dennis Johnsen
Klaas Jan Huntelaar
Kasper Dolberg
Mitchel Bakker
Ryan Gravenberch
Jurgen Ekkelenkamp
Noa Lang
Luis Orejuela

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
blava
Veel spelers inderdaad. Maar TH moet keuzes maken komende week. Voorlopig heb ik het wel gehad met al die net niet voetballers.

Alleen spelers die 100% inzet tonen opstellen. In de finale vanavond werd gemiddeld 10km per speler afgelegd. Dat zag ik de meeste heren vrijdag avond niet doen, behalve v.d. Beek, Eiting, Neres en Bakker. Daar begint het mee. Al die pseudo vedetten bij Ajax , ik word er momenteel niet goed van.
Dolberg loopt als een geest over het veld, Ik wil Sierhuis wel eens paar wedstrijden als spits zien, hij scoort tenminste en weet wat gevraagd wordt als spits. Dolberg loopt in een andere dimensie te voetballen. Labyad hangt de misplaatste vedette uit, CV's ogen onzeker en Orejuela nooit meer opstellen.
1 0
Ozymandias
Ten Hag kiest voor een jongen als Gravenberch in plaats van De Wit maar toch wordt er flink op hem gezeken omdat hij ook Ekkelenkamp meeneemt. Ik had ook liever gezien dat hij Bijleveld mee had genomen maar Ekkelenkamp wordt hier op AS enorm onderschat. In de loop van het afgelopen seizoen heeft hij zich geweldig ontwikkeld. Aan het begin stond hij veel te diep maar aan het einde van het seizoen werd hij veel meer bij de opbouw betrokken. Ekkelenkamp heeft een goed spelinzicht en maakt ook veel loopacties om gaten open te trekken voor andere spelers. Daarbij heeft hij een prima functionele techniek. Hij is zeker geen toptalent maar het gezeik op hem hier op AzijnShowtime gaat mij veel te ver.
1 0
EKS
Hij is een van die uitverkoren spelers waar de Ajax staf en sommige professionele volgers al een paar seizoenen veel van verwachten, terwijl de gemiddelde toeschouwer er weinig bijzonders aan ziet.

Bijleveld zou ik liever graag nog een seizoen in Jong zien doorgaan, inclusief de voorbereiding; hij zal vast meer kansen krijgen nu Mazraoui lijkt te worden doorgeschoven.
0 0
Maxwell5
Deels mee eens. Ik ben namelijk van mening dat ie op dit moment tekort komt, zeker als je 'm vergelijkt met Bijleveld. Die bovendien meer potentieel heeft dan Ekkelenkamp. Al is het alleen maar omdat ie technisch veel vaardiger is en ogenschijnlijk een betere spelinzicht als overzicht heeft. Neemt niet weg dat Ekkelenkamp nu al afschrijven lachwekkend zou zijn. Dani de Wit daarentegen...
0 0
Ozymandias
Ik vind het spelinzicht en overzicht van Ekkelenkamp juist veel beter. Hij is positioneel qua loopacties geweldig. Bijleveld heeft alleen een veel groter voetballend en creatief vermogen en daarom zou ik persoonlijk altijd voor Bijleveld kiezen.
0 0
Maxwell5
Het gekke is dat Bijleveld niet eens uit de eigen opleiding vandaan komt. Terwijl Ekkelenkamp en De Wit zogenaamd representatief zouden moeten zijn voor wat er uit de eigen opleiding voortkomt.
0 0
Shardo
Hij neemt er 26 mee en 1 staat ze op te wachten..
1 0
BokkieBokstra
Dat zijn allemaal wel erg veel spelers, Ten Hag gaat het nog lastig krijgen om de juiste combinatie te krijgen. Je zal spelers moeten passeren, van Beek, Schone, Wobers, Schuurs misschien wel Labyad. Of al die anderen. Wat een kapitaalvernietiging. Heimwee naar Rick van de Boog.
0 -7
BarAjax
Zit niet zo te kletsen gast; 'erg veel spelers, lastig krijgen, je zal spelers moeten passeren. Kapitaalvernietiging (kots, braken)' Jah? So what. Ben je een topclub of niet? Je wilt toch concurrentie hebben. Ben blij dat we eindelijk weer eens serieuze concurrentie hebben, vooral op het middenveld.

Hoe gaat dit bij Real, daar zit een Kovacic, Asensio en soms zelfs Bale op de bank.
Bank van City wel eens gezien?

Keuzes maken hoort erbij jongen. Liefst zo veel mogelijke goede spelers op de bank, betekent dat je nóg betere in het veld hebt staan.

Dus ja, of je bent aan het trollen of je hebt een beperking.
2 0
Amp
Die Van den Boog onder wie o.a. atouba, taino, mido en lodeiro binnen werden gevoerd? Op deze spelerslijst staan er zeker vier die niet vast bij het eerste komen, en daarnaast zijn er drie keepers mee. Een gezonde selectie bestaat tevens uit zo een 23-25 selectiespelers voor het eerste.
2 0
Maxwell5
Ga er nou niet op in. Hij is gewoon aan het trollen.
1 0
BokkieBokstra
Dat is geen trollen, dat is een kritsche blik met een opmerking erachter aan, daar moet je maar tegen kunnen. Maar is het niet vreemd dat de hele revolutie begonnen is over het veel aankopen doen. Ajax doet nu niet anders en er zullen talenten en aankopen teleurgesteld worden. Aan Ten Hag om dat te managen.
0 -5
Maxwell5
Verlangen naar het tijdperk onder Van de Boog heeft niks met kritisch zijn te maken, dan ben je domweg aan het trollen of je hebt een dikke betonplaat voor je kop.
2 0
BokkieBokstra
Ik zie overeenkomsten met de periode Jol en waar de revolutie om begonnen is. Heel veel kopen in plaats van in te zetten op eigen jeugd.
0 -1
Maxwell5
Wacht even! Je verlangt naar de tijdperk onder Van de Boog, maar nu zeg je dat het toen fout ging? Troll or stupid, zeg het maar!
0 0
Ajaxvooraltijd
Ik vind het wel triest dat Siem zo word afgezeken. Hij zit in een vormdip mede doordat hij er praktisch zijn hele buitenlandse periode heeft uitgelegen door blessures, maar het is wel een echte ajacied en buiten dat heeft hij echt mits in vorm nog een behoorlijk voetballend vermogen. Ik geloof wel dat Siem die vorm weer kan terugvinden onder ten Hag en vriend en vijand zal verbazen. Het is natuurlijk niet zo dat hij er geen klote van kan (hij debuteerde niet voor niets in een tijd dat er nog wereldtoppers bij Ajax speelden). Volgens mij heeft deze man aardig wat goals en prijzen op zijn naam staan voor Ajax en ik kan niet geloven dat zijn kwaliteiten nu opeens blijvend verdwenen zijn. Een beetje meer steun verdient deze jongen wel.
5 -5
EKS
...na Feyenoord uit was hij toch voor heel even onze grote held...
0 0
Web
Die jongen baalt er zelf ook gigantisch van.
En dan zijn er ook nog mensen die vinden dat hij niet mee moet op trainings kamp. Liever bv Jensen, net als die er al aan toe is
4 0
Shardo
Hij zit helaas 3 kwart van z'n carrière in een vorm die...
2 -4
Ajax#1900
Het komt ook niet door vorngebrek natuurlijk. Hij is door blessures zijn snelheid gewoon compleet kwijt. En het was al een vrij beperkte, trage speler (voor Ajax begrippen). Dit gaat niet meer goedkomen. Hopelijk kan hij in de winterstop naar de MLS oid.
1 0
Afca85meer
Kijk eens naar deze selectie. Hier zouden we toch met 2 vingers in de neus kampioen mee moeten worden?
6 -6
EKS
Denk dat de grootste concurrent uit Alkmaar komt komend seizoen. Maar goed we hoeven ook niet alles met grote cijfers te winnen. Zolang we maae winnen...
0 0
BokkieBokstra
Ik denk dat het nog een hels karwei wordt voor Ten Hag om dit te managen. Kwaliteit is er, er zal ook heel veel kwaliteit op de bank of de tribune te belanden.
0 0
RasNaveurre
Inderdaad. Het is echt te hopen dat de concurrentie nog wat gaat doen, anders is het seizoen halverwege al zo goed als beslist.
3 -5
jollie18
Dat zouden ze idd moeten. Ik denk ook dat het gaat lukken komend seizoen PSV word niet veel met van Bommel en Feyenoord doet alleen in het begin mee.
2 -2
Ajax4xbestevaneuropa
Off topic.
Mensen vergeten het salaris van Blind dat nog bij de 21 mil. komt. Misschien 2 per jaar voor 4 jaar. In totaal kost Blind dus bijna 30. Maar wie zou nu al zijn geld erop wedden dat Ajax volgend seizoen CL haalt mede dankzij Blind? Zou niet eens op Europees voetbal durven gokken. Weet je waarom? In 5 jaar verloor Ajax 4 keer van een club uit een wintersport land, en nu komt Sturm Graz. . . Lijkt lollig maar tel maar na : Red Bull, Rapid wien, Molde, Rosenborg. Excuus 4 van deze clubs in 4 jaar en niet 5, red bull was 2014.
En deze clubs zijn het topje van de ijsberg, kan doorgaan met Dnjepr, Boekarest, Rostov, Nice.
Gaat mij erom dat Ajax koste wat kost CL moet halen, en de hele club lijkt nog steeds niet te weten hoe je CL waardige selectie samenstelt of de selectie op tijd sterk te hebben in de zomer.
Er zijn geen excuses meer mogelijk, Nouri als excuus gebruiken toen je voor het eerst ooit geen europees speelde is natuurlijk triest. Je verloor van noorse vikingen, bendtner
4 -9
IboAFCA
Als je niet op Europees voetbal durft te gokken moet je ook niet denken dat Ajax 21 miljoen betaalt.
1 0
Michelinho
Wat een gevoelloos mormel ben jij zeg. Daar zijn ook geen excuses voor mogelijk.
1 -1
AFCAsphere
"Nouri als excuus gebruiken toen je voor het eerst ooit geen Europees speelde is natuurlijk triest."

Nee, wat triest is, is dat jij een volledig tekort aan empatisch vermogen hebt. Nouri was en is nog steeds één van de meest geliefde spelers van Ajax en van de ene op de andere dag ligt hij in een coma in het ziekenhuis zonder enig uitzicht op herstel. Zou jij dan normaal presteren? Ik denk het niet, hè?

Echt belachelijk hoe het drama van Nouri zo ontzettend word onderschat door sommige mensen.
4 -2
Gerrr
Het is geen 21 miljoen op dit moment.
Het is 16 milj.
De bonus word pas geactiveerd als er ook voor Ajax inkomsten tegenover staan.
Bv bereiken groepsfase CL.
2 -1
NouriVandeBeek
Misschien moet je beginnen met gewoon het basisbedrag te benoemen. 16 miljoen dus.
2 0
Saanchez
Want de resultaten tegen die teams hebben nu enige invloed op wat het resultaat zal zijn tegen Sturm Graz? De pijnlijke nederlagen tegen dat soort teams is niemand vergeten maar constant aanhalen heeft niemand wat aan. Net zoals we er niks aan hebben als we roepen dat we teams als Celte, Schalke en Lyon hebben verslagen dus nu ook wel weer dat soort teams kunnen verslaan.
En ja Blind zal een aardig bedrag kosten in totaal, maar Ajax is een stinkend rijke club en als we ervan uitgaan dat Ziyech nog vertrekt houden we nog altijd een positieve transferbalans over. Dit is naar mijn mening precies het beleid wat we zouden moeten voeren. Buiten onze grote hoeveelheid talentvolle voetballers enkele jongens van mid tot eind 20 halen die het team wat op sleeptouw kunnen nemen en echt een versterking zijn. Blind en Tadic passen sowieso in dat straatje en dan hebben we ook nog jongens als Schöne, Huntelaar en Labyad erbij lopen.

Ik denk oprecht dat we in al die jaren nooit zo'n CL-waardige selectie hebben gehad als nu. Bovendien is de selectie zo goed als compleet al, dat is erg vroeg! Mocht Ziyech nog vertrekken zou ik er graag nog een goede linksbuiten bij zien komen maar als Hakim blijft is dat wat mij betreft niet nodig. Ik ben tevreden met wat Ajax doet deze transferzomer en laten we met zn allen hopen dat dat zich ook gaat uitbetalen op t veld.
1 -1
Afcatobias
Agreed!!!
1 0
CruyffFootball
Zo’n Siem die gewoon een 3 jarig contract kreeg.
Het blijft fascinerend.
3 -1
Lagasj
Dat hij Orejuela en Siem de Jong meeneemt zegt alles over deze trainer.
Ongeschikt voor Ajax.
Waarom wachten tot we er Europees uit liggen.
Deze man gaat het op geen enkele manier redden, zelfs niet met Tadic en Blind.
Dus nog 1 maandje doormodderen en dan snel afscheidt nemen van Sar, Overmars en Ten Hag.
Met La Ling en Bosz uithuilen en opnieuw beginnen met duidelijke strakke regels t.o.v. speelwijze, door de gehele club, van o10 tot eerste.
In overleg met de KNVB v.a. 16 jr 5 jarige contracten mogelijk maken.
Jonk terug als Hoofd Opleidingen.
Maar als eerste belangrijke stap...... Hennie Henrichs alle zeggenschap en voorgoed toegang tot Ajax complex ontzeggen.
7 -9
Ozymandias
Er is geen enkele hoofdtrainer die Siem niet mee zou nemen. Niet vanwege zijn kwaliteiten maar vanwege het feit dat het passeren van zo'n ervaren speler een negatieve invloed op het groepsprocess kan hebben. Overmars moet Ten Hag een plezier doen en Siem verkopen, verhuren of transfervrij laten vertrekken. Met Tadic en Blind erbij is ook de ervaring van Siem overbodig geworden.
11 -2
BarAjax
Ik zie idd zoveel mensen zeggen; Orejuela en Siem dit dat. Die kan je niet thuis laten.. Ik had zelf geen zin om er moeite aan te besteden om dat uit te leggen. Bedankt bij deze.
3 0
Lagasj
In tegendeel, het thuislaten van Siem en Orejuela zou spelers vertrouwen geven dat ze met de sterkst mogelijke selectie vertrekken.
En niet gefrustreerd worden tijdens de oefeningen door spelers die niet mee kunnen.
Van slechte spelers ga jezelf ook slecht spelen en aan top spelers kun je je optrekken.
Bovendien tast het meenemen van zulke spelers het vertrouwen in TH aan. Mocht dat niet allang gebeurt zijn.
1 -6
AFCAsphere
"Van slechte spelers ga je zelf ook slecht spelen"

C'mon dude, even serieus zijn nu.
2 0
RasNaveurre
Voetbalhumor vanaf de zijkant. Ik vind het prachtig.
3 0
BarAjax
Nee, nee. Nee
1 0
Web
Ten Hag heeft allang zijn team in het hoofd.
Het enigste twijfelgeval is de rechtsback, maar ik hoop op Mazraoui
Wat ik wel zorgelijk vind
Tete beter dan Kristensen en Orejuela bij elkaar
Riedewald beter dan Wober
Wees eens zuinig op de spelers die er dicht tegen aan zitten
Ook Viergever is geen topper maar kun je altijd van op aan.
2 -4
Ozymandias
Ik vind Riedewald niet beter dan Wober.
3 -2
Web
Hier ben ik het niet mee eens
Riedewald vind ik zelfs veel beter dan Wober.
0 0
Bky
Mooi ja dat ze (Tete en Riedewald) beter zijn, jammer alleen dat ze het mentale doorzettingsvermogen van een baksteen hadden.
4 -3
Web
Dat vraagt om uitleg
Frenkie en De Ligt willen ook vertrekken, staan niet ter discussie, geen doorzettings vermogen, o nee daar geld het niet voor

Tete en Riedewald hebben geen uit zicht bij Ajax, door Bosz en dan ook nog even zijn rugnummer veranderen, doorzettings vermogen.

Deze spelers zijn uitgekotst bij Ajax, ik had ook vertrokken.
0 0
Jajijdaar
Ik heb net de wedstrijd helemaal terug gekeken en ik ben trouwens echt van mening dat Wober veel en veel te kort komt voor Ajax 1. Vorig seizoen zag ik al dat hij ontzettende slechte wedstrijden speelde en met alles te kort kwam. Ik zie werkelijk niet één goede eigenschap die hij heeft als voetballer. Koppen kan hij niet, kort op de man dekken doet hij ook niet. (zie eerste goal en laatste goal tegen Anderlecht). En wederom werd dit weer bevestigd teen Anderlecht gisteren. Hopelijk haalt Ajax nog een echte goede verdediger erbij. Blind op de 6.

En om eerlijk te zijn. Ik zie het ook niet echt in die jongen zitten. Hetzelfde geldt (bijna) voor Rasmus Kirstensen. Wil Kristensen nog even de kans geven. Maar ook daar zie ik geen bijzondere kwaliteiten uitkomen.
3 -3
fc Barcelona_ke
Wober deed erg goed tot hij geblesseeerd raakt en daarna speelde hij idd wat minder.. geef hem ruimte tijd om zn niveau terugvinden
2 -1
Piejotter
Rasmus Kristensen is voor mij de enige van de 26 waarin ik het niet zie zitten. Mijn advies aan Ajax probeer hem zo snel mogelijk te verkopen.
2 -5
Superjan
Je hebt meer vertrouwen in Orejuela?
4 0
Piejotter
Psv heeft nieuws : De Jong blijft in Eindhoven. (Dat is niet niks!!!)
3 -1
RayJordaan
Geen wereldspits maar is altijd belangrijk geweest voor de boertjes, dus doen ze goed aan helaas.
3 -1
Mr.P.
die is in het buitenland nooit wat geworden dus welke buitenlandse club wil hem dan nog hebben?
3 0
fc Barcelona_ke
Psv kan dure/beste speler uit eindhoven behouden. Ajax moet echt spelers als de ligt onana ziyech neres vd beek betere salaris aanbieden
0 0
AjaxDaniel
Eh enig verschil is dat geen 1 club Luuk de Jong wilt kopen. Dat is wat anders dan dat elke topclub achter je talenten aan zit.
3 0
Piejotter
Dat is nog maar de vraag of ze hun beste spelers kunnen behouden. Behalve de Jong dan (maar is dat Europese top?). Arias zal mogelijk nog voor 1 september verkocht worden.
1 0
fc Barcelona_ke
Arias ruilen met kristensen en orejuela
4 0
Web
En dan mag er ook nog wel een beetje geld bij
De beste verdediger in de eredivisie na De Ligt.
0 -1
Piejotter
Azor Matusiwa ontbreekt wederom. Of hij is geblesseerd of hij is terug bij Jong Ajax. Speelde prima wedstrijden eind vorig seizoen.
0 0
fc Barcelona_ke
Geblesseerd ja
1 0
NouridolbergNeres34
Johnsen, orejuela en siem gaan wel mee. maar geen Kuhn, of Jensen heel apart.
2 0
Web
Dit zegt niets over het verloop verder
Deze spelers zullen heel weinig of niet spelen
Jensen is een ( nog ) jongetje in het veld.
Orejuela zie je na het trainers kamp in Engeland niet meer spelen.
Siem zal iets met respect te maken hebben? Maar komt ook niet meer aan de bak
1 0
Piejotter
Kuhn of Jensen zijn nog echte jonkies, dienen eerst wat ervaring in Jong Ajax op te doen.
5 0
Web
Kuhn durf ik nog geen oordeel over te geven, maar Jensen is echt een jongetje in het veld
1 0
AFCA.
Net zoals Gravenberg en Ekkelenkamp?
3 0
fc Barcelona_ke
Betere optie dan jensen en kuhn dus.. kuhn heeft bijna niks laten zien afgelopen weken..
2 -3
Ajaxvooraltijd
De ene is net hier en heeft nog niets laten zien en Jensen is nog niet toe aan mannelijke duels.
1 -1
RasNaveurre
Die Ekkelenkamp, dat wordt een grote.
1 -3
dirkreus
Al neemt Ten Hag 100 spelers mee, hij krijgt het echt niet aan de praat.
4 -11
Mr.P.
lol straks krijg je nog gelijk wat moeten al de mensen die je een minnetje hebben gegeven wel niet denken
1 0
WantAmsterdam
Siem de jong en Ekkelenkamp horen er eigenlijk niet bij, had liever Jensen, Bijleveld en Pasquali gezien...
1 -4
ram
Er zijn meer mensen die zeggen dat Siem er niet bijhoort. Gezien zijn leeftijd en status kan dat natuurlijk niet. Dan haal je je ongelooflijk veel gezeik op de hals.

Ik heb zelf ook het liefst dat hij verkocht wordt (of wordt weggegeven) maar dat zie ik niet gebeuren. En dus moet je hem er gewoon bijhouden en hopen dat ie wat voor de ploeg kan betekenen. In een Ooijer-rol en/of bijvoorbeeld als schaduwspitsstormram als we in de shit zitten.
3 -2
WantAmsterdam
Ja bedoelde het meer principieel tov Siem, goeie gozer dat zeker, maar niet het type dat je moet hebben bij Ajax,
Wat TH met Ekkelenkamp heeft is mij een raadsel, komt gewoon tekort voor Ajax.
1 -1
godenzonenssuper
Is Ekkelenkamp een huisvriend van de Ten Hagjes?
8 -4
WantAmsterdam
Lijkt er wel op ja, is imo echt niet goed genoeg voor Ajax, had op zijn plaats veel liever Jensen gezien, niet dat die al klaar is voor Ajax 1, maar is veel meer een Ajax voetballer
4 -1
Web
Lekker belangrijk de nummer 26 van de selectie.
Maar ach ja, jij moet wat te zeiken hebben
Wie bedoel je Ten Hagjes.
3 -2
godenzonenssuper
Het gaat om het idee erachter web.
Ten Hag vindt een type als Ekkelenkamp blijkbaar geschikter dan korte combinatiespelers als Bijleveld, Jensen en Pasquali.

Dat zegt wel het een en ander, vindt je niet?
4 -1
Web
Deze 3 spelers zijn er ook niet aan toe.
Met typisch als Frenkie, Tadic, Labyad, Dolberg
Heb je zoveel creativiteit in je team
Echt Jensen, Blijeveld en Paquali worden ( nog ) compleet overlopen
Laat ze maar lekker in Jong spelen, hopelijk maken ooit die stap?
Ekkelenkamp gaat daar ook spelen, puur aanvulling
0 -1
WantAmsterdam
Dit dus, zulke types als Jürgen Ekkelenkamo vertragen alleen maar het speel...
3 -1
Ozymandias
Waarom vinden mensen het zo gek dat Sierhuis niet mee word genomen? Sierhuis is nog lang niet goed genoeg voor het eerste. Zodra het tempo omhoog gaat kan hij voetballend gezien niet mee. Dat werd vorig seizoen in de Jupiler League al duidelijk. Laat Sierhuis rustig bij Jong Ajax de volgende stappen zetten die hij nodig heeft om in de buurt van het niveau van het eerste te komen. Het zou me ook niet verbazen als Sierhuis eerst nog een verhuurperiode nodig heeft om echt aan te sluiten bij het eerste.
7 -4
JPM
Nogmaals: amen.
2 -2
ram
Het is wel degelijk gek, vind ik.

In mijn ogen is Sierhuis dit seizoen de eerste spits van Jong Ajax en neemt hij plaats op de bank bij een blessure van Dolberg of Huntelaar. De kans dat hij dit seizoen regelmatig op de bank zit is dus vrij groot (of Ten Hag moet Siem als derde spits zien). Met de blessure van Bande is die kan alleen nog maar groter.

Ook is Sierhuis duidelijk één van de beste spelers van Jong Ajax. Het zou dus verstandig én verdient zijn als hij gewoon mee zou mogen op dit trainingskamp.
2 -2
Ozymandias
Maar als derde keuze zou Sierhuis toch niet aan spelen toekomen op het trainingskamp. Dus waarom niet hem met Jong Ajax mee laten doen zodat hij wedstrijdritme op kan doen?
2 0
ram
Op zo´n trainingskamp traint hij veel met eerste elftalspelers en in vriendschappelijke wedstrijden wordt veel gewisseld. Ik zou hem er dus bij houden; maar goed.. Voor jouw aanpak valt ook wel wat te zeggen.
0 0
godenzonenssuper
Is ook niet gek nee.
Het is wel gek dat Ekkelenkamp wordt meegenomen maar Jensen of Bijleveld niet.
4 0
Barra
Ik hoop wel dat ten Hag het lef heeft om straks ook duidelijkheid te verschaffen aan een aantal afvallers en niet iedereen tevreden probeert te houden. Heeft nu alle tijd om een goed beeld te krijgen van iedereen en na de voorbereiding is het bijltjesdag.
1 0
Jappindo
is matusiwa geblesseerd, hele voorbereiding nog niet gezien?
1 0
Barra
Ja vroeg ik me ook al af.
0 0
geDaante
Helaas Siem de Jong en Ekkelenkamp wel, en Bijleveld en Jensen niet. Keuze voor degelijkheid en lopen boven voetballend vermogen.

Ongelooflijk dat Siem voor drie jaar is vastgelegd, niks toevoegt, en de veel betere voetballer Bijleveld in de weg loopt.

Wel goed dat Dani de Wit afvalt en men het toch niet in hem lijkt te zien zitten (wel heel jammer voor die jongen, hoop op een leuke club voor hem), maar waarom dan al die jaren hiervoor in Jong Ajax en ook in de voorbereiding hem áltijd, maar dan ook áltijd te laten spelen en een beter talent in de weg te laten zitten? Puur om wedstrijdjes te winnen dus, triest. Het zou puur om ontwikkeling moeten gaan. Van verliezen en veel weerstand en zelf moeten leren opstaan in plaats van steeds aangejaagd te worden door één speler, leer je juist.
6 -4
gi0vanni
Gegokt en verloren. Verlies nemen en contract ontbinden. Siem verdient het ook om nog ergens te spelen. Ondanks dat hij bij Ajax niet meer mee kan is het een echte Ajacied die nooit zeurt.
1 0
Dexy
Echt hè.

Dat het middenveld gisteren totaal overlopen werd op het moment dat Siem in de ploeg kwam, is geen toeval. Met hem in de ploeg speel je feitelijk maar met 2 middenvelders. Dat komt doordat Siem in de praktijk helemaal niet op het middenveld opereert, maar meer als 2e spits.

Gevolg was dat enkel Frenkie en Carel als middenvelders (2 man) overbleven, terwijl Anderlecht 3 man in de as had staan. Anderlecht had dus een overtal, vind je het gek dat ze er zo doorheen konden lopen...

Echt onbegrijpelijk van Ten Hag dat hij nutteloze spelers als Siem, Ekkelenkamp en Orejuela (die vorig jaar bij Jong Ajax al de zwakke schakel was) maar minuten blijft geven. Zet dan spelers als Bijleveld, Pasquali en Jensen erin.
2 0
Web
Dani heb ik je vorige week al proberen uit te leggen. jij hebt het door?
Ekkelenkamp kan meer dan jij denkt, maar ook die zal niet in het eerste komen te spelen. Blijeveld en Jensen komen ( nog ) tekort, en kunnen daarom veel beter met Jong spelen en trainen. Kijk even hoe veel middenvelders er mee gaan.
En dan weer dat gelul over winnen en weerstand, twee onderdelen die je nodig hebt om ook al technische speler te slagen, kijk jij maar eens wat Blijeveld nog te kort komt.
Jij kan je beter verdiepen in zaal voetbal. Op wat voor nivaue heb je gespeeld of speel je nog? Zal niet hoog zijn, theorie mannetje. Lees eens de woorden van Henry , Bergkamp een beest op de training. Juist de wil om te winnen, beter willen worden, grenzen verleggen. Nee joh train dat maar niet op.
0 -3
MosesD
Onbegrijpelijk idd dat Siem er weer bij zit. Ekkelenkamp daar heb ik nog twijfels over. Als half vind het oké, maar niet meer dan dat. Voor een middenvelder scoort hij wel veel en makkelijk. Maar ik had ook graag Jensen een kans gegeven. En ook Kühn trouwens. Lang vind ik een beetje een dravertje, die gaat het niet redden, vermoed ik.
2 -1
altijdwelwat
Kühn is juist een dravertje bij uitstek , en Jensen gaat het gewoon niet worden zit gevangen in een meisjes lichaam en gaat zo ook de duels aan.
0 -5
MosesD
Kühn een dravertje.... Tja, dat ben je dus niet echt serieus te nemen.
2 0
Toekomst1900
Ongekend dat jongens als Orejuela nog mee gaan. Lekker achter laten in Nederland. Heeft 0 toegevoegde waarde.
2 -6
ST
Johnsen... seriously.... en geen Sierhuis?
1 -3
Johnnie
Toch logisch dat je een tweede linksbuiten mee neemt en geen 3e spits? Bandé is geblesseerd.
2 0
DavidFerr
Snap je dat niet dat Sierhuis op dit moment Dolberg en Huntelaar voor zich heeft. Dat betekent dat Dolberg en Huntelaar in de oefenduels gaan spelen. Dan kan Sierhuis natuurlijk beter zijn wedstrijd minuten met Jong Ajax gaan maken.
4 0
kampioen2010
Zelfs het NOS journaal meldt al officiele overgang van Daley
0 -2
SjaakWolfs
Niet waar. Er werd bericht over een akkoord tussen de clubs.
1 0
gi0vanni
Blind staat er ook niet bij. Maar als hij komt is dat makkelijk want hij woont in Engeland.
1 -1
10Pele10
Worden op of na zondag nog enkele spelers ingevlogen begreep ik.
0 0
Bocarra
Snel effe die keuring afwerken en hop op een vliegtuig op weg naar het trainingskamp lijkt mij.
0 0
DeMeervanweleer
Alles moet een beetje in elkaar gaan passen, zit heel veel voetballende potentie in deze selectie.
De vorm van Dolberg baart mij wel ook zorgen, het lijkt of die gozer in een permanente Bambi status verkeert. Glijd louter uit, valt om en lijkt er totaal niet bij.
Huntelaar als back-up vind ik veel te weinig, die is te traag geworden.
Sierhuis is echt nergens goed genoeg.
5 -4
The Kaiser
Glijdt hij nog steeds zo vaak uit?
Viel me afgelopen seizoen ook al op.
Kwestie van langere noppen onder z'n kicksen?
0 0
zivkabrimovic
Neem nog een beetje joh
3 -3
AppieForever
Ben ik de enige of zijn er meer spelers die nog iets van vertrouwen in Orejuela hebben??
3 -6
Johnnie
Heb ook nog wel vertrouwen in die jongen.
1 -1
Bky
Orejuela heeft het voetbalinzicht van een badeend.

En dan overdrijf ik nog.
9 -2
Bky
Geen Sierhuis.

Schandelijk. Bijleveld had ook gewoon mee gemoeten.

En wel prutsers als Orejuela en Siem meenemen. Siem loopt dus duidelijk spelers in de weg.
14 -4
erwtenpeller
Ga Ten Hag ook mee.
2 -3
AjacNouri
Nee Bosz!
1 -2
nuff-said
Ideale team is onana, kristensen, de ligt, blind, tagli, frenkie, zyech, donny, tadic, 1ste helft huntelaar/2de
helft dolberg en neres. Hier kunnen we CL mee halen en kampioen worden. en dan is labyad te duur om bankzitter te zijn. Maar goed het zijt zo. Ik wil em wel naast zyech zien 70ste minuut als et niet loopt
1 -7
milantenhave1
hoezo neres niet in de basis?
0 0
nuff-said
Zit erbij
0 0
Van Reenen
Dolberg was wel te spreken over Labyad.... En je bedoelt Ziyech zeker..... En waarom CL met hoofdletters ? En de eigennamen niet?
1 -3
nuff-said
Ga bijles geven aan kinderen ofzo. Gaay over voetbal hier
3 -8
waynelove
jq prwcies hrt gaay hiir ovdr vortbsl!
8 -1
AjaxDude12
Grotendeels eens, alleen op dit moment vind ik Mazraoui beter dan Kristensen.
2 -1
nuff-said
Ik heb em niet veel zien spelen deze voorbereiding maat van wat ik zag in de comments was dat ie verdedigend beetje zwak was. Maar goed aanvallend vind ik em zeker beter dan kristensen
0 0
widmfan7
De Wit en Sierhuis weten ook gelijk waar ze aan toe zijn..

Gravenberch en Ekkelenkamp zijn jonger maar krijgen de voorkeur en Sierhuis is blijkbaar niet meer nodig nu Dolberg terug is.
0 0
JPM
Sierhuis is een ontzettend matige voetballer die omhoog geschreven wordt op AS en blijkbaar een hele sterke gunfactor heeft. Waarschijnlijk ook gehyped door een stel opportunisten omdat hij veel heeft gescoord in de jeugd, wat overigens niets zegt. (Ik herinner me ene Tom Boere die er 30-40 per seizoen inlegde in de jeugd)

De man kan alleen veel scoren wanneer hij goed wordt bediend in de '16', verder werkelijk niets. Oh ja, hij werkt ook heel hard. Matige (basis)techniek en een ontzettend trage (handelings)snelheid. Laat dat nu net de elementen zijn die essentieel zijn voor een fatsoenlijke Ajax spits.
8 -3
CyclOwneD
Maar hij scoort wel veel. En dat doet ie in elk eftal weer. Steeds als je bij hem denkt dat die de volgende stap niet aan kan legt ie er ff gemiddeld 1 per wedstrijd in. Het is een goalgetter pur sang. Ik denk dat hij, net als Eiting, constant kan groeien in een elftal. Beetje zoals Blind dat ook deed.

aan het eind van de streep telt voor een spits alleen de goals toch. en daar maakt hij er genoeg van....
2 0
gi0vanni
Onder de juiste omstandigheden wel. Maar tegen tegenstanders met loopgravenvoetbal heeft hij geen ruimte. Wat Sierhuis kan kan Huntelaar ook. Cassierra liet tegen PSV zien dat hij het wel kan alleen ontbrak een goal. Jammer dat hij weg is omdat het een ander type spits is.
0 0
insectenverdelg
Sierhuis is gewoon 1e spits van Jong. da's prima voor hem voorlopig. seizoen is lang en als hij presteert komt zn kans vanzelf wel. van de Wit, Ekkelenkamp en Bijleveld zou ik dus altijd voor Bijleveld kiezen. kan t beste voetballen van de 3 maar mijn mening.
6 0
insectenverdelg
zou zelf altijd Bijleveld boven Ekkelenkamp verkiezen.
8 -1
AjaxDude12
Het enige wat we echt missen is een speler van het kaliber Lozano voorin. Dan zou je ècht kans maken in europa. Werd niet blij van Dolberg en Labyad gisteren. Neres als hij in vorm is kan nog wel.
We missen met Blind erbij eigenlijk nog steeds 1 topspeler.
5 -3
JPM
Klopt, ik zeg: bieden op op Messi, CR7, Neymar en Mbappé. Zo niet, dan het volgende back-up lijstje: Aguero, Griezmann, Salah en Bale.
5 -1
widmfan7
Eens. De aanval was vorig seizoen al onze zwakste linie. Teveel wedstrijden waar we teveel kansen nodig hadden om een goal te maken. Tadic kan daar natuurlijk wel het verschil gaan maken maar we missen inderdaad een beetje een killer. Dolberg heeft al meer dan een half jaar geen bal meer goed geraakt en Huntelaar heeft tegenwoordig eerst 20 kansen nodig om een goal te maken.
1 -3
Horrontelli
Dan heb je toch juist Sierhuis nodig zou je zeggen...
1 -1
Ajax#1900
Hahah. Neres kan nog wel. Juist ja.
6 -3
AjaxDude12
Jij vindt van niet? Dus de volledige aanval is niet goed genoeg zeg jij?
0 -1
Suarez16_
Ik vind Neres beter dan lozano anders.
7 -4
Justin4195
Ajax naar Engeland: It’s comming home
1 0
AltijdGelijk
Al met al zitten er bij deze 26 jongens toch genoeg die er niet bij horen!

Tijd voor Overmars om op te stappen.
2 -2
flasher93
Alleen Siem de jong en Orejuela zijn matige aankopen. Al snap ik dat het moeilijk kan zijn voor een jongen uit Zuid Amerika om zich goed aan te passen. Eerste minuten in Ajax 1 zijn slecht geweest, net zoals bij Zeefuik. Dan heb je blijkbaar een groot deel van het publiek al vrij snel tegen je. Zijn debuut bij Jong Ajax was heel veel belovend in ieder geval. Cassierra en Orejuela hebben beide meer moeite met zich aan te passen dan een Sanchez blijkbaar. Gelukkig krijgen ze de tijd hier.

Siem de Jong snap ik dat je een slimme speler wilt met neus voor voor doelpunten maken. Maarja hij is simpel weg niet de Siem van x aantal jaar geleden voor al die blessure en pijntjes helaas. Dat is gewoon gegokt en verloren. Al blijft het een kopsterk persoon wat vaak op de juiste plek loopt (Dani de Wit ) is ook z'n speler. Het is geen speler waar je een seizoenskaart voor koopt, maar geloof wel dat hij van waarde kan zijn op bepaalde momenten. Maar het was fijn geweest als hij nog zijn topvorm had.
0 0
Ajax#1900
Die topvorm heeft hij al een jaar of 5 niet meer. Dit zag iedereen toch aankomen. Maar dat was bij zijn voorgangers ook al zo (Zimling, Heitinga, Westerman). Blijkbaar moet er elke jaar een totaal geflopte ervaren speler bij de selectie zitten. Dit kost je gewoon een plek waar een talent had moeten staan.
0 0
Pheadrus
Dat is een geluid dat ik een tijdje niet heb gehoord! We hebben zeker net gisteren verloren.
1 0
Ajax4life94
Lul niet zo slap azijnzeiker!!
1 -2
Suarez16_
Van deze selectie vertrekken hopelijk Siem, Orejuela en Johnsen nog en dan komen Blind en Tadic er nog bij.
2 -4
Middenweg401
Waarom zou je hopen op het vetrek van een jonge speler die zich nog niet heeft kunnen bewijzen.
Johnson loopt niemand in de weg. Zeer onlogische wens.
1 -1
godenzonenssuper
Johnsen nog gewoon een jaar de kans geven bij Jong.
Hij heeft wel kwaliteiten maar hij is te wild.

Orejuela en Siem zou je gewoon moeten laten vertrekken ja.
1 -2
flasher93
Siem blijft, Orejuela blijft en Johnsen blijft ;)
100%
Waarom Johnsen trouwens afschrijven nu al? Bij vlagen heeft hij wel zijn klasse laten zien bij Jong Ajax. Dat iedereen nou zoveel van hem verwacht, is misschien niet realistisch. Ik zie wel dat hij een fijne techniek heeft, een man kan uitspelen, een prima schot heeft en zelfvertrouwen heeft. Doet mij misschien wel een beetje denken aan Fischer qua houding/gedrag. Maar daar was ik groot fan van, jammer van zijn blessures. Deze kerel is 20 jaar inmiddels, was de beste bij Heerenveen in de voorbereiding vorig seizoen. Hij moet constanter worden en misschien iets meer energie in een wedstrijd steken, maar potentie zie ik zeker wel
0 -3
diemenfinest
Ik mis Sierhuis. Die jongen moet zoveel mogelijk met het eerste meetrainen, wordt ie alleen maar beter van. Beetje extra weerstand is alleen maar een plus.
Wel mooi dat Gravenberch wel die kans en ontwikkeling krijgt
3 -3
Ruff Rhythim
Snap ook niet dat Sierhuis niet in de selectie opgenomen wordt. Die jongen heeft een gedrevenheid waar een hele hoop vaste basisspelers wat van kunnen leren.
Daarnaast ook nog eens scorend vermogen.
1 -2
bremovic
ekkelenkamp hadden ze wel thuis kunnen laten en idd sierhuis wel mee
3 -1
Ajax4life94
Ekkelenkamp ruilen voor Sierhuis
2 -1
Sterretje73
Als mij langzamerhand 1 ding duidelijk wordt is dat ten Hag een club als Ajax niet aan kan. Het is zijn taak, ook als basiskrachten missen/wegvallen, ten allen tijde een winnend team te formeren en daar faalt hij keer op keer in. Hij heeft het gewoon niet en we gaan weer het schip in als het zo doorgaat.
1 -3
Van Reenen
Ach, ach,ach, het i maar een gefustreerde mening. Één mening uit duizenden en zolang wij in een democratie leven, mag je voor je mening uitkomen.
Ook al slaat die negens op. Maar jij bekijkt de wedstrijden op grote afstand, n.l. uit het heelal, he sterretje. E is al in voldoende mate uitgelegd dat Ten Hag iet over en volledige selectie beschikte. Maar ook ik heb weinig of vertrouwen in de achterhoede spelersepers van gisterenavond op Mazraoui na.
2 0
Bocarra
:-))) lol
0 0
AjaxDude12
Amen
0 0
flasher93
Het zijn oefenwedstrijden om dingen uit te proberen met als voornaamste doel om minuten in de benen te krijgen in spelsituaties anders dan op trainingen. Hij is ingestapt op een moment dat iedereen nog rouwt om Nouri, dat net een geliefde trainer wordt ontslagen en je 5 punten achter staat op PSV. Als je het mij vraagt heeft hij ballen om er op z'n moment in te stappen, hij had ook een half jaar kunnen wachten. Vorig jaar was in alle opzichten een verloren seizoen. Met die kennis en de nieuwe transfers, een volledige voorbereiding moet je hem op dit seizoen beoordelen ipv zo makkelijk achter je pc maar lekker een oordeel te hebben over alles en iedereen. Kijk een een interview van een Labyad of een Ziyech na over Ten Hag...

Je rekent hem nou af op oefenwedstrijden waar hij rouleert met spelers, voor al veel jeugdspelers die het nog maar moeten laten zien het niveau aan te kunnen op Europees/Eredivisie niveau. Hecht je waarde aan de dingen die wel goed gaan. Tegen Boekarest heeft het eerste elftal (wat toen beschikbaar was) laten zien dat het druk zetten de goede kant op gaat en ik begreep dat het eerste half uur tegen Anderlecht ook gewoon goed was! Mooi uitgespeeld doelpunt ook, iets wat we vorig jaar niet al te veel op getrakteerd zijn ;).
0 0
MisterAFCA
Really? Man man man, je hebt over een paar oefenpotjes met een half B-elftal... vind het eigenlijk stompzinnig om daar conclusies aan te verbinden. Bosz had niet zo’n beste oefencampagne dacht ik. Heeft het nog best aardig gedaan dacht ik? Lekker negatief blijven doen pik! Help je Ajax echt mee!!!!!
5 -1
godenzonenssuper
En dan vooral weglaten dat Bosz er toen een par weken zat en Ten Hag inmiddels al maanden.
0 -1
Sterretje73
Ik heb het over de keuzes en het totale gemis aan visie en lijn die ik nu zie. Met nog anderhalve week te gaan hoor je niet meer te experimenteren en al helemaal geen hapsnap ideetjes uit te voeren maar werk je ergens zeer gericht naar toe. Ik ben altijd te lang positief en nu een keer niet omdat mij nu volkomen duidelijk is dat hij simpelweg de kennis en knowhow mist. That’s it...
0 -1
mickey2602
Hoe kan je gericht ergens naartoe werken als je sowieso 2 basis spelers mist(Blind en Tadic)? En als de WK gangers die ook deel uitmaken van je basiself(Dolberg,Ziyech en Nico,evt Schöne)weken later aansluiten omdat ze vakantie moeten hebben?
Ik denk dat de basis van gister grotendeels de basis zal zijn in de eerste wedstrijd tegen Graz. Misschien aangevuld met Blind want die heeft in tegenstelling tot Tadic wel een voorbereiding meegemaakt,al was dat bij een andere club. Maar die zal wel wedstrijdfit zijn.
0 0
Sterretje73
Begrijp jullie punt wel maar ik zie in grote lijnen hetzelfde wat ik vorig seizoen zag. Ze spelen immers ook tegen pas net gestarte teams en dezelfde onmacht spat er weer vanaf. Ten Hag kan ze gewoon niet motiveren, positioneren etc. Om er zelfs maar iets moois van te maken. Geen bezieling e.d. Ik hoop maar dat ik overdrijf en jullie gelijk hebben maar ik ben zelden zo negatief maar als ik het ben is het een combi van wat ik zie en wat ik voel en klopt het uiteindelijk vaak ook nog.
0 0
flasher93
Welke keuzes heb je het over?
Welk gemis aan visie? Volgens mij is hij daar altijd vrij duidelijk over?
Blijkbaar heb je de oefenwedstrijden niet gezien, anders zag je juist wel een lijn t.o.v. van vorig jaar (en dat met half basis elftal)
0 0
Marcw1972
In een ander topic heb ik het ook gevraagd: waar is Matusiwa toch gebleven? Ik zie zijn naam nergens meer.
1 0
AJAIXIXIXI
Volgens mij was hij geblesseerd.
1 0
flasher93
Hij is geblesseerd jaa
1 0
Marcw1972
Oké, was me even ontgaan.
1 0
flasher93
Kan gebeuren toch. Tegenwoordig met privacy mag Ajax dat ook niet meer zo snel melden. Hoorde het toevallig van speler van Jong Ajax, want was zelf ook benieuwd.

Ter Heide is ook geblesseerd, maar dat is minder relevant ^^. Wel lullig voor hem natuurlijk.
1 0
Jortjuh14
Cerny niet mee dus. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het niets meer met hem gaat worden...
0 -2
AFCARSCA
Waarom moet hij mee met een stukkende knie?
0 0
Jortjuh14
Hij is toch al grotendeels hersteld? Daarnaast was hij ook mee naar Duitsland.
0 -1
Ajax#1900
Hij traint nog niet eens volle bak mee met de groep.
1 0
Ajax#1900
Goedemorgen
1 0
Patrick78
27 met Blind...
0 -1
Keizer020
Ja maar die tellen ze nog niet mee, die heeft geen vliegticket nodig want die is al in Engeland
4 0