TG trekt conclusie: 'Vd Sar heeft gefaald'

BVeenstra, 16-04-2018 om 07:20, 32644 views, De Telegraaf | Ajax-kleding nodig voor het voorjaar?

Volgens De Telegraaf kan algemeen directeur Edwin van der Sar na de totale ontmaskering bij PSV (3-0) maar één ding concluderen: hij heeft gefaald. De Voorhouter gaf na de aanstelling van trainer Erik ten Hag aan dat hij zijn eigen functioneren tegen het licht zal houden mocht er onder de nieuwe oefenmeester geen progressie worden geboekt.

Opvallend genoeg heeft voorganger Marcel Keizer het op alle fronten beter gedaan dan Ten Hag. Er werden onder Keizer gemiddeld meer punten gepakt (2,24 t.o.v. 2,23), er werden meer doelpunten gescoord (3,00 t.o.v. 2,00) en er werden minder doelpunten geïncasseerd (0,94 t.o.v. 1,08). Volgens de krant zou het normaal zijn als Ten Hag ook volgend seizoen de kans krijgt (gezien de omstandigheden en de achterstand van vijf punten op koploper PSV in de winterstop), maar 'hij deed zo veel meer fout dan goed dat hij zijn eigen positie ondermijnt'. De trainer wordt omschreven als 'te defensief', waardoor geconcludeerd wordt dat Van der Sar en ook directeur spelersbeleid Marc Overmars hun huiswerk beter hadden moeten doen.

De spelersgroep zou zich mateloos hebben geïrriteerd dat zij in aanloop richting het duel met PSV al op woensdag elf-tegen-elf moesten spelen op de training. Dat het spel om de haverklap werd stilgelegd, zorgde niet voor meer vrolijkheid bij de spelersgroep. 'Niet voor niets sprak Hakim Ziyech veel harder dan nodig was uit komende zomer te willen vertrekken en sommige medespelers adviseren Matthijs de Ligt zelfs nu al een stap te maken.' De trainer krijgt bovendien het verwijt geen echte Ajax-trainer te zijn. 'Ajax-trainers gaan vooral van eigen kracht uit en hebben ook geen wedstrijdbesprekingen van drie kwartier nodig (zelfs op de wedstrijddag), waarin oeverloos wordt stilgestaan bij zogenaamde zwaktes van tegenstanders.'

Toch zullen de pijlen de komende dagen gericht zijn op Van der Sar. Ajax is veruit de rijkste club van Nederland, maar feit is wel dat de Amsterdamse club nu al vier jaar op rij geen titel heeft gepakt. 'Voeg daarbij het eerdere vertrek van clubiconen als Wim Jonk en Dennis Bergkamp na onenigheid met Van der Sar en Overmars en het is duidelijk dat de algemeen directeur heel wat heeft uit te leggen.' Als Van der Sar (in deze functie) de eer niet aan zichzelf houdt, is het de vraag hoe daar binnen de club op wordt gereageerd, zo schrijft De Telegraaf, dat denkt dat Overmars steviger in het zadel lijkt te zitten. 'Omdat hij er buitengewoon goed opstaat bij de commissarissen, die ook zagen dat hij de afgelopen jaren bijna een kwart miljard euro binnenhaalde met uitgaande transfers.'

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
godofajax1900
Sar nu moet jij kappen met je shit
0 0
ProfZonnebloem
Overmars is verantwoordelijk voor het Spelersbeleid niet Van der Sar! OVERMARS OUT!
0 0
WIJSNEUS14
Van der Sar koos de kant van Bergkamp en niet die van Bosz, daar mag hij ook op afgerekend worden. En zo zijn er een hoop kwesties meer waarin Van der Sar onbekwaam heeft gehandeld. Die man is niet geschikt voor zijn vak. Nooit geweest ook.
0 0
Hwb
Wat een onzin in dat artikel over de voorbereiding "Ajax-trainers staan niet oeverloos stil bij zwaktes van de tegenstander". Door dat soort overtuigingen kachel je achteruit. Voetbal is zo veranderd, analyse en benutten van zwaktes van je tegenstander is enorm belangrijk. Misschien niet zo erg tegen Sparta, maar wel tegen de aanstaande kampioen.
Dat spelers klagen over dat de training steeds stilgelegd wordt voor aanwijzingen, duidt imo op een gebrek aan professionaliteit.
0 -2
Lagasj
Eerst Henrichs weg !
3 0
WIJSNEUS14
Kun je mij uitleggen wat er dan precies zal veranderen? Lees deze populaire kreet wel vaker, maar de meeste hebben geen idee waar ze over praten en wat dit voor gevolgen heeft.
0 0
koppendicht
Wat mij betreft wordt er helemaal niemand ontslagen. Ik wil bewijs zien dat van der sar zijn werk niet goed uitvoert, want tot nu toe blijkt dat hij zijn werk gewoon wel goed uitvoert: haalt de ene na de andere deal binnen en alle sponsoren en medewerkers lopen met hem weg. Wat mij betreft wordt niemand dit jaar ontslagen. Het is een rotjaar geweest na het nouri-drama, en daar hoeft niemand dit keer voor gestraft te worden.
0 -3
plusULTRA
4 jaar 0.prijzen. Hand van Overmars is duidelijk aanwezig. Sportief resultaat = 0.
2 0
de-Ajacied
Het ergste is dat van der Sar, namens de RVC en het bestuur vorig jaar vak410 heeft afgebroken.
Alleen nog tegen psv en feyenoord lijkt er een fanatieke aanhang op Zuid.
1 0
Ajaxvooraltijd
Ik krijg zo het idee dat er hier een hoop personen naar PSV over stappen als we nog 10 jaar geen titels winnen.
0 -3
Boer Gijs
Ik denk helemaal niemand, wat een grafclub is dat. Er heerst gewone diepe teleurstelling. Na de schande van Doetinchem 2 jaar geleden, kwam vorig jaar de spelvreugde en trots terug, maar een jaar later is dat allemaal teniet gedaan en kregen de vernedering van in Eindhoven
1 -1
Tyronetjonaloi
Mensen hou op over Keizer. Het voetbal onder Keizer was kut. Het voetbal onder Ten Hag is kut. Het voetbal onder de Boer was ook niet geweldig. Bij Bosz zag het er leuk uit, maar die komt niet terug. Dit seizoen zijn er Europees gezien veel Nederlandse trainers ontslagen, misschien is dit juist een teken dat we met Ajax maar weer eens een buitenlandse trainer moeten proberen.
7 -2
grannig mokum1
Laat Laudrup maar komen
0 0
Nijmegenaar
Dit dus. Het tij moet keren en ik zie Ten Hag het liefste vertrekken. Maar de kans is zeer klein dat Bosz terugkeert (hij krijgt immers doorbetaald en hij kan het makkelijker slechter dan beter doen). Een buitenlandse trainer die Cruijffiaans aanvallend voetbal voorstaat - die moet nog wel te vinden zijn. Toch?!
0 0
Ar
Ik heb liever dat Ten Hag zijn conclusie trekt.
1 -1
Ajaxbrl
Sar Out! , Hag Out!
1 -2
RoodWit
Ten Hag is geen Ajax coach, zou beter bij PSV passen, dit had ik al aangegeven bij zijn aanstelling.

Ik hoopte eigenlijk dat ik verkeerd zag, maar helaas.

Keizer had het eindelijk op de rit, leuk voetbal met plezier en kijk nu wat voor een onzin allemaal onder Ten Hag.

In mijn optiek zou Peter Bosz de ideale trainer zijn om het allemaal weer in het gareel te krijgen attractief aanvallend spectaculair voetbal.
4 -3
Just_wes
Hou toch op. Alle supporters riepen al weken om het vertrek van Keizer. Laten we nou niet calimero gedragen vertonen door te zeggen dat Keizer eigenlijk had moeten blijven.
10 -6
RoodWit
Niet zo liegen met je “alle supporters” , want er waren ook vele supporters die eindelijk vonden dat het ging draaien en daarom verbaasd waren rondom zijn ontslag.

Verre van Calimero, eerder realistisch en openminded.
0 -2
MichelAngelo66
Wat is daar Calimero gedrag aan?
2 0
bijlsma
Wow, wat een uiteenlopende meningen. Niet gek natuurlijk. Jullie moeten niet vergeten dat het voor een trainer moeilijk is om midden in het seizoen in te stappen. Geef de man deze zomer de tijd, en laat overmars geleerd hebben van vorig jaar zomer. Als we er straks in Augustus nog niet staan met een volwaardig elftal dat punten haalt, mag van mij pas de hele bende oprotten. Voor nu, heb geduld want het is totaal onrealistisch om een trainer aan te stellen mid seizoen en te verwachten dat we even kampioen worden. Komend seizoen is het d-day voor zowel de directie als staff en dat beseffen zij zich maar al te goed!
2 -3
Ajaxvooraltijd
Ben ik ook voor ifd.
0 0
ajaxinho
Overmars had al veel eerder moeten leren in de tijd van FdBoer.
Toen bereikten we ook een dieptepunt na de winter met het middenveld:
Klaassen, Bazoer, Sinkgraven.

Wie koopt hij in de zomer?
Gudelj.

Gek genoeg werden we met hem wel bijna kampioen.
Eigenlijk hadden we dat seizoen op de slachtbank gemoeten.
De klappen moesten toen vallen.
En zeker niet komend seizoen!
0 -1
Ar
Houdt toch op.
Half Nederland riep toen dat we Gudelj moesten halen, maar we haalden Sinkgraven en een half jaar later alsnog Gudelj.
2 0
AlexIbarra
Je kunt toch niet half augustus alsnog de hele zooi wegsturen?

Waar wil je dan nog een trainer vandaan halen, en evt. nieuwe spelers?
1 0
Nijmegenaar
Ik zie echt geen enkel aanknopingspunt dat het volgend seizoen ineens anders zou gaan dan de afgelopen vier.
0 -1
Just_wes
Bedank Cruijff maar.
1 -4
cruijffthebest
Wat een onzin, je hebt heel duidelijk niets, maar dan ook niets begrepen van wat Cruijff echt wou voor zijn club.
Als het echt allemaal was uitgevoerd, dan hadden we deze ongelooflijke puinhoop nooit gehad en hadden we zeker een paar extra kampioenschappen van de afgelopen 4 jaar kunnen bijschrijven.
Lekker makkelijk, iets schreeuwen, maar nergens verstand van hebben!!!!
1 0
MichelAngelo66
Voor de mooiste herinnering aan Ajax? Inderdaad, daar moet iedereen dankbaar voor zijn.
2 0
Just_wes
Dat altijd. Maar ook voor de puinhoop van nu.
0 -4
Biss
Geloof me, jij hebt echt geen idee waar je over praat.
3 0
Jaridebeste
Als je prijzen wil winnen, ga je naar PSV. Als je een mooie transfer wil maken, ga je naar Ajax. Sorry voor mijn cynisme maar ik heb het helemaal gehad met alles.
7 0
gras
Ha, spot on gozer.
2 -1
niquedegraaff
Jammer dat het geheugen van mensen zo kort is. Iedereen die Keizer terug wil heeft óók een klap van de molen gehad. Óók onder Keizer was het een grote teringzooi. Totaal geen leiding. Die man straalde óók geen autoriteit uit en begon meteen met het inslijpen van Plan C.

Ik ga dan liever nóg één stapje terug: Bosz. Want je kan zeggen wat je wil, met een goed plan A heb je geen B en C nodig. Die B en C plannen kunnen na een jaar of 2 er wel langzaam ingeslepen worden, maar het gaat hoofdzakelijk om plan A. Zet dáár eerst al je energie in.

Ik ben ook van mening als je teveel focust op plan B en C, dat je dan dus geen vertrouwen hebt in je plan A. Bij Bosz wist je vanaf dag één wat er ging gebeuren. Hij hield ook vast aan zijn eigen lijn. Gooide zelfs zijn assistenten aan de kant om zijn plan door te kunnen zetten. Dát is exact de leiderschap die Ajax nodig heeft. Iemand die geloofd in zijn eigen plan. Niet iemand die uit nood is voorgedragen of iemand die zich continu wil aanpassen aan de tegenstander.

Trouwens, als er 'iets' wel duidelijk is geworden sinds de aanstelling van ten Hag, is dat de spelers minder diep gaan en vermoeiender ogen. Daarnaast ontbreekt plezier in het spel. Het ziet er allemaal weer plichtmatig uit. Net zoals het laatste jaar onder Frank de Boer. De spelers worden met eindeloos veel instructies het veld ingestuurd. Maar dat slaat nergens op. De meeste spelers zijn door Ajax zelf opgeleid en zo niet, dan zijn ze als het goed is gehaald omdat ze passen in het Ajax-voetbal. Dus waarom die spelers met al die instructies het veld in sturen? Ze weten toch wel wat ze moeten doen? En was het ook niet die Amsterdamse branie, dat de tegenstanders zich lekker moeten aanpassen aan Ajax?

Marcel Keizer heeft hetzelfde soort 'ongeluk' als Danny Blind had. Doe maar niet. Kan hij weinig aan doen verder, maar Ajax moet op zoek gaan naar een type Bosz. Iemand die veelal wél wat geluk aan zijn zijde heeft. Iemand die plezier in het spelletje op 1 heeft staan. Iemand met een heel duidelijk uitgedragen plan. Iemand die ook geloofd in zijn eigen plan en niet iedere keer afwijkt. Iemand die realistisch is en niet bananen recht lult om de vrede te bewaren.

Ik hoop van harte dat van der Sar terugtreedt en vervolgens Bosz opnieuw een kans wordt geboden onder de nieuwe directeur. Geef Bosz zijn gewenste staf en laat hem 2 jaar lang eens bouwen aan iets moois. Het huwelijk Bosz-Ajax heeft veel potentie, dat konden we zien.
6 -2
Biss
Jij hebt het nu over de Marcel Keizer van Ajax 1. En daar heb je gelijk in.
Ik wil toch ook even de Marcel Keizer van Jong Ajax er bij betrekken, want toen zag ik wel een duidelijk plan en zeer veel spelvreugde. Alleen heb ik die Marcel Keizer niet meer gezien sinds de gebeurtenis met Nouri. Hij moest dat niet alleen voor zichzelf kunnen verwerken, maar ook de rest van de spelers daar bij helpen. Ik denk dat dát teveel is geweest voor Keizer. En dat vind ik niet zo raar.
0 0
wesleyreal
De mannen aan de top vinden het allemaal wel best zo lang ze hun vette salaris maar ontvangen. Ik vrees dat er weer niets structureel gaat veranderen
0 -1
JanTa
Wat is er nu zoveel beter geworden sinds de komst van Ten Hag, bij Keizer straalde het voetbalplezier er vanaf maar nu is het allemaal berekend en plichtmatig geworden zonder enige passie.
2 -2
BokkieBokstra
Daarom snap ik de kritiek van Ten Hag ook niet op de selectie. Als je een beetje mensenkennis hebt kun je toch wel nagaan dat de passie verdwenen is met vertrek van Keizer tegen de wil van selectie in.
1 0
NouridolbergNeres34
Sarretje heeft gewoon gefaald als AD, net als overmars heeft gefaald. 4 jaar zonder titel, 3e trainer in een jaar tijd en het is alleen maar slechter geworden.

het voetbal onder ten hag is niet om aan te gluren, overmars moest perse zijn vriendje aanstellen ipv van een ervaren trainer die de Ajax filosofie uitdraagt. En Sarretje steunde liever hennie en dennis ipv Bosz dus die ging ook pleite. Om vervolgens alsnog hennie en dennis en keizer op non actief te zetten 4/5 maanden later.

dat ten hag het niet ging worden hadden ze van te voren kunnen weten omdat hij te boek staat als een behoudende trainer die uitgaat van de tegenstander en niet van eigen kracht, reactievoetbal dus.

De aankopen dit jaar zijn om van te janken, in de zomer waar was de nieuwe linksback....die was er dus niet, dus werd dijks weer uit de stal gehaald.

vervolgens nog siem aangetrokken de man die al 4 jaar geen fatsoenlijke pot meer heeft gespeeld, orejuela waarvan we nog steeds niks hebben gezien zelfs bij Jong speelt hij niet, en in de winter kristensen die jongen kan helemaal niks met een bal. 12 miljoen is dat aan miskopen in een jaar.

Wat mij betreft einde verhaal Sar, Overmars en ten Hag en niet te vergeten die enge galbak Hennie H!
3 0
KlaasJanDolberg
https://www.hpdetijd.nl/2018-04-16/ajax-wederom-de-beste/
Niks aan de hand mannen
0 0
JanTa
Ajax heeft de beste en de talentvolste spelers maar..., ze worden opgeleid als zaalvoetballers zonder ruggengraad.
1 0
gras
Even los van de spelling: volgens mij lieten ze tegen een atletisch sterkere ploeg als Lyon, maar ook Schalke en K'hagen zien dat ze dat op agressie konden winnen.

Dit verhaaltje hoor je na elke nederlaag. Het is puur de teleurstelling die spreekt.

Ajax heeft genoeg veerkracht en mentaliteit. Het kon gewoon niet anders dan misgaan daar. PSV is mentaal in een flow door de ontsnapping bij AZ, de kans voor eigen publiek kampioen te worden tegen een aartsrivaal - zie 15 mei voor de krachten die dan loskomen - en het onophoudelijke kansloze gekut bij Ajax.
0 0
stefanzob
Het is een schande. De club is kapot. En wie het moet gaan redden, zeg het maar. Er zijn zoveel mensen beschadigd in de laatste jaren dat ik me afvraag welke persoon die binding heeft met Ajax het nog aandurft om de club te leiden op een goede manier.
Voor mij was de eye-opener dat mijn vader, die sinds 1965 altijd gaat, zijn seizoenkaart niet meer gaat verlengen, en dat heeft hij ver voor gisteren al besloten. Dan moet er echt wat aan de hand zijn. De club staat ver af van de supporters en omgekeerd. Ajax bestaat eigenlijk niet meer....
2 0
Red Devil
De hooivork moet zowel door de directie als door de selectie. Alle bagger moet opgeruimd worden.
En er moet een selectie komen met een goede mix van ervaren spelers en eigen jeugd want met deze kleuterklas win je de oorlog niet.
1 0
witchmaster11
overmars bezorgd het bestuur jaarlijks een zeer vette premie daarom wordt hij gespaard ,je gooit het kip met de gouden eieren niet weg
0 -1
X-RaY
Het is te hopen dat er nog meer lijken uit de kast vallen dan kan de grote schoonmaak beginnen.

Vd Sar en Henrichs koffer inpakken en wel vandaag.

Wij willen Ajax terug en heel snel, dus oprotten.
6 -2
KlaasJanDolberg
Vanavond zorgen voor een uitverkocht huis op de Toekomst, dan maar volle bak Jong Ajax steunen. Ajax is Ajax
7 0
Marcoryn
Als commerciële man doet hij het volgens mij prima. Maar de club besturen is niet zijn ding.
Nu actie en een andere weg inslaan.
1 0
Rogmentus34
https://www.petities24.com/bosz_terug_naar_ajax_nu_keizer_ontslagen_is

Nog een oude petitie om Bosz terug te halen, allemaal tekenen en kijken hoever we komen!
2 -7
witchmaster11
rot op dat heeft toch geen enkele zin , Bosz speelde met geheel ander martiaal en had een beer van een verdediger traore ect had hij tot beschikking en hij pakte maar al te graag die miljoenen uit moffrica dat was wel heel duidelijk
1 -3
niquedegraaff
Rot lekker zelf op. Bosz tijdperk was het enige tijdperk waarin we konden genieten. En kom op man, Ook Keizer en Ten Hag hebben een goede selectie. Kijk alleen al even naar de Ligt, uitgegroeid tot die 'beer' van een verdediger.

Die petitie is zinloos want luisteren gaat men er toch niet naar. Maar Je gaat mij niet vertellen dat je liever Ten Hag houdt.

Vorig jaar nipt de titel gemist, en een finale Europa League tegen een club met een begroting van 1 miljard.

Dit jaar he-le-maal N I E T S. Geen schaal, geen europees voetbal. Geen beker. Echt helemaal niets, zelfs 10 punten achter op PSV. En daarnaast ook nog eens tenenkrommend voetbal.

Bosz is wat mij betreft de enige persoon die hoop kan bieden.
1 0
Bobbaasje
Edwin Van de Sar was en blijft een van mijn jeugdhelden, een legendarische doelman.

Maar als algemeen directeur heeft hij er toch een aardig potje van gemaakt dit seizoen.
7 0
Hagmag
Als mijn huidige auto niet bevalt, vanwege tegenvallende resultaten dan.....
Ga ik op zoek naar een nieuwe en vooral betere auto.
Keizer beviel niet en zijn resultaten vielen tegen.
Ten HAG werd gehaald omdat hij het goed met FC Utrecht had gedaan en deed.
Echter ook bij hem ontbrak echte ervaring om een grote club te trainen.
Bij FdB is dat wel goed gegaan, maar ook dat was een gok.
Bij Keizer en ten Hag is de onervarenheid een struikelblok gebleken.
Beiden zijn ook geen "topvoetballer" geweest.

Ten HAGMAG weg, gaat 'm niet en nooit worden.
De verantwoordelijken moeten vooral in de spiegel kijken en zich zelf afvragen of zij zelf goed functioneren en hun conclusies trekken.

Bosz is weggestuurd omdat zijn plannen niet strookten met de leidinggevenden van Ajax.
Tot 2 x toe werd er in 2017 een trainer binnen gehaald met onvoldoende ervaring.

Wie wordt de trainer van het komende seizoen ????
1 -7
Knalpot
Kortom: jij hebt niet veel verstand van auto's.

Ten Hag, maar geef hem dan wel materiaal waar je mee kan werken en niet een kleuterklasje met een paar ouwe dweilen.
0 0
wladimir
Bosz is weggegaan en niet weggestuurd
1 0
niquedegraaff
Bosz is weggepest. Bosz kreeg geen ruimte om zijn filosofie uit te bouwen maar moest het doen met een bejaarde oud-keeper die hem continu lastig viel met allerlei onnodige tactische bullshit die in strijd waren met het aanvallende voetbal dat hij wilde spelen met Ajax.
2 -1
Knalpot
Zucht...Bosz had sowieso Dortmund nooit laten schieten sportief als zakelijk gezien denk toch eens na man!
0 0
Dexy
Telegraaf: 'Ziyech kreeg zwiep bij Ajax-bus'

https://www.telegraaf.nl/sport/1921145/ziyech-kreeg-zwiep-bij-ajax-bus
0 0
niquedegraaff
Vaak maken media het graag lekker groot, want dan is het nieuws. Waarschijnlijk is Ziyech gewoon in en door drukte geduwd. Niet opzettelijk....
0 0
BokkieBokstra
Vraag me af of de Telegraaf ooit Keizer heeft gesteund. Een slechte beslissing van om Keizer, Bergkamp en Spijkerman te ontslaan. IOpstappen van Overmars, van der Sar en de RVC zou terecht zijn. Ik hoop op van Praag en van Gaal als duo om Ajax weer wat op de rails te zetten. Zou niet weten wie het anders moeten doen.
3 -4
niquedegraaff
Ook keizer was geen leider en klootvioolde maar wat aan in de hoop dat de motor zou gaan werken. Ze hadden Bosz nooit moeten laten gaan.
1 -1
BokkieBokstra
Bosz kon het ergens anders beter krijgen en een van de goede gevolgen van de Cruijff revolutie was dat niet iedere trainer maar zijn hele entourage binnenrijdt. Daar had Ajax gelijk in.
0 0
Boer Gijs
Alsjeblieft geen van Praag meer
1 -2
ChelseaMan
Schone is de voornaamste reden van het falen. Bijna schuldig aan elk tegen doelpunt.
Hoort continu aanspeelbaar te zijn, de stofzuiger, de verbingsman tussen de verdediging en het middenveld.

Ajax speelt met twee linies...De laatste linie bestaat uit drie man, Veltman kan je wegstrepen. In de tweede linie heb je twee middenvelders....Schone kan je wegstrepen.

Compact verdedigen en druk op de tegenstander houden is onmogelijk...het veld klein houden kan hij niet...kan het allemaal niet belopen..gatenkaas elftal!
0 -5
foroloca
Bosz maakte hem weer belangrijk en hij is tot god onder de trainers?
0 0
Nouwske
Ik kan nergens vinden hoelaat de persconferentie is?? Trek je conclusies Edwin en consorten. Vandaag nog!
2 0
Boer Gijs
Om 17:00 uur, gelijk met de huldiging. Benieuwd wie de meeste kijkers trekt.
4 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
iedereen wou keijzer weg hebben, van der sar regelde ten hag en daar kon iedereen mee leven.
ikzelf vond beide trainers ongeschikt, toegegeven al was het bij keijzer even aanzien in het begin, maar na een aantal wedstrijden zag je al dat het positiespel veranderen in negatieve zin en werden er rare wissels toeggepast, toen begon ik te twijfelen(na de el wedstrijd thuis)

ajax had gewoon een internationale trainer moeten nemen, nedrlandse trainers zuigen gewoon.
3 -3
wladimir
Afgelopen zomer stonden ten Hag en Keijzer op de lijst. Er is gekozen voor Keijzer. Ten Hag was toen niet geschikt. Een half jaar later wel. Belachelijk beleid. Beide trainers zijn niet geschikt voor Ajax.
0 0
Boer Gijs
Daar kon iedereen mee leven????

Veruit de meesten wilden Bosz terug. Al zeiden er ook dat Bosz ook geen prijs had gehaald. Toen Ten Hag kwam was bijna iedereen afwachtend en hoopten we het beste. Maar het is er niet uit gekomen. En volgens mij komt dat met name door het moment van zijn aanstelling. Groot verschil met Keizer en daar hadden spelers geen zin in. Dus verspeelden ze nog maar een titel en zetten de supporters weer voor gek.
4 0
MosesD
Keijzer?
1 0
Ajaxvooraltijd
Klopt, maar mensen zijn graag opportunistisch, oppervlakkig en schijnheilig hier. Zelf Bosz werd door diezelfde mensen die nu om hem janken bij voorbaat afgezeken en nog een hele tijd erna omdat hij zogenaamd Feyenoord kampioen zou laten worden met opzet.
0 -1
godofajax1900
Doei I II opgeruimd staat netjes
1 -1
Heiko
Iedereen heeft het weer over ons aller Ajax. Over de landskampioen psv heeft men het nauwelijks nog. En ook de komende maanden zal het in de media over Ajax gaan.
8 0
foroloca
Komt omdat Ajax iedereen in NL bezighoud zelfs die strontboeren en kansloze kakkerlakken komen liever hier trollen dan een kampioenschap vieren of ja wat doen die kakkerlakken eigelijk niet veel hahaha.
0 -1
Ajaxvooraltijd
Tja alleen zo jammer dat men al seizoenen negatief over Ajax spreekt en van enige kennis of nuance nooit sprake is.
2 0
Turbo
Tja, zn fout is geweest om Bosz niet te geven wat hij wilde. En om vervolgens 5 maanden later alsnog precies te doen waar Bosz om vroeg. Bosz is geen wonderdokter, maar qua type wel een prima trainer voor Ajax.

Het is vrij simpel. Als de trainer de huidige problemen erkent - en dus niet over mentaliteit en "erop klappen" begint te brabbelen zoals 90% van de fans ook doet - en die oplost of camoufleert dan wint Ajax gewoon haar wedstrijden en hoor je verder niemand. Als die 9 miljoen van Kristensen en Orejuela waren geïnvesteerd in een back die er daadwerkelijk wat van kan, en Frenkie de Jong of Abdelhak Nouri gistermiddag linkshalf had gestaan dan had Ajax gewoon gewonnen en was er niks aan de hand geweest. Ajax maakt het zichzelf zó ontzettend moeilijk omdat het de voetbaltechnische problemen gewoon totaal niet ziet. Het is EXACT het Ajax van circa 2015. We hebben er helemaal niks van geleerd.
7 -1
Knalpot
Tja als nouri gisteren had gespeeld dan hadden we dit seizoen sowieso kampioen geworden... met Keizer aan het roer.
0 0
Jajijdaar
Precies, Ajax had allang al een straatlengte voor kunnen zijn op Psv en Feyenoord.
Het is wanbeleid pur sang en ze (de directie) maken het zichzelf zo ontzettend lastig.

Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat we een Orejuela en Kristensen kopen die er niets van kunnen? Had dan die 9-10 miljoen geïnvesteerd in een rechtsback die er wel wat van kan. Of sterker nog, had dan Tete weten te behouden en hem die rechtsback positie gegeven i.p.v. Veltman. Iedereen kon al zien dat Veltman geen topniveau is/wordt wat we bij Ajax graag zien.
Een Wober moest de vervanger zijn voor Sanchez. Ik heb werkelijks niks goed kunnen zien bij Wober. Komt overal te laat, kan voor geen meter dekken, kan ook niet timen of koppen. Het is echt verschrikkelijk om aan te zien hoe Ajax haar geld weggooit aan 'talent' wat helemaal niet goed bekeken of gescout is.

Ik baal enorm veel van Ajax... Eigenlijk al jarenlang. Sinds de aanstelling van Bosz had ik eindelijk het gevoel dat het de goede kant op ging.
Nu zijn we weer helemaal terug bij af.
7 0
suske
Bergkamp is verantwoordelijk voor het verdwijnen van Bosz. Hij wilde niet met hem verder.
6 -1
cruijffthebest
Ling, Jonk, Bosz en Jordi Cruijff...........KOM ER MAAR IN!!!!!!
5 -5
vincent_DV
Wat heeft iedereen behalve Bosz nou werkelijk laten zien? Oprechte vraag?
1 -6
cruijffthebest
Verdiep je er maar eens in en je zult zien wat ze hebben gedaan!!!
0 0
Raoul14
Kan het nog slechter dan?
0 0
Ajaxvooraltijd
Jonk en jongkind maakte spelers in de jeugd zichtbaar beter als je een beetje had opgelet en Ling liet zien een visie te bezitten en er niet te zijn om ieders kloten te kussen.
4 -3
vincent_DV
In wat blijkt dat? Voor Jonk en Jongkind kwamen er toch ook wel aardige talenten door? En over wie heb je het dan? De Ligt, Kluivert en.....?

Wat heeft Ling allemaal laten zien dan? Dat hij een clubje in Slowakije wat groter kan maken?

En Cruijff? Omdat hij de zoon van is? Of omdat hij het zo geweldig heeft gedaan bij verreweg de grootste club van Israel? Want dat valt ook allemaal nog wel mee.

Kijk, ik heb helemaal niks tegen de namen die je noemt, alleen ik vind het zo makkelijk roepen van iedereen. Wat mij betreft heeft Jonk ook debet aan het feit dat hij weg is, want een verhaal heeft twee kanten. Jongkind probeert overal zijn gram te halen door te zeggen wat hij allemaal met die talenten gedaan heeft waardoor ze zo goed zijn, maar hij heeft mij nooit kunnen overtuigen.

Wat mij betreft mogen Ling en Jonk komen hoor, maar niet in de hoogste functies die waarschijnlijk vrij komen(AD en TD). Ik vind dat de belangrijkste eisen aan een TD is dat hij een ongelofelijk groot netwerk heeft en doorzettingsvermogen heeft. Vooral het eerste is tegenwoordig belangrijk en dat heeft Ling naar mijn mening niet echt. Wat mij betreft hoeft het ook helemaal geen Nederlander te zijn of iemand die Ajax goed kent. Het moet alleen iemand zijn die de jeugd een kans blijft geven en daar oog voor heeft. Ook zou ik voor een goede technisch directeur best wat geld willen uittrekken, het is namelijk 1 van de belangrijkste posities binnen Ajax.
1 -1
MosesD
De Ligt heeft zich pas echt ontwikkeld de laatste jaren. Jonk is al 3 jaar weg. Kluivert is een leuk talent, maar is er nog lang niet.
Maar ja, ik kan hier ook wel gaan zeggen dat de Ligt, Kluivert en van de Beek op conto komen van Olde Riekerink, want deze spelers zijn bij de jeugd gekomen toen OR hoofd opleiding was.
En Jordi, wat is zijn track record? Wat zijn zijn sterke punten, wat zijn zwakke?
Ajaxvooraltijd roept maar wat. Beetje namedropping, meer niet.
JC wilde ex-topvoetballers op de cruciale plekken bij Ajax. Deze jongens hadden aan een half woord genoeg en zouden dingen zo oplossen, desnoods in kleedkamertaal.
Nou, dat hebben we gezien. Kuch kuch.............
1 -2
cruijffthebest
Ach, daar hebben we onze grote Cruijffhater weer, zielig figuur.
Verdiep je eens ergens in voordat je weer onzin schreeuwt!!
0 0
vincent_DV
Ik merk dat heel veel mensen die namen droppen maar vraag me echt af waarom. Al die gasten hebben nog vrijwel niks laten zien! Wat Ajax nodig heeft is een ervaren stuurman en een goede technisch directeur. Die van nu verdienen beide rond de 500.000. Wat mij betreft halen ze er twee van 1,5 miljoen die hun strepen al hebben verdiend in het voetbal. Die weten hoe het is om een topclub te leiden.
0 0
Ajaxvooraltijd
Ik stem voor! Behalve Bosz want die komt toch niet.
0 0
Dexy
Even iets anders, het valt op hoe veel gele kaarten Tagliafico pakt. Hij speelt hier nu amper 5 maanden en volgens mij heeft hij nu al 6 gele kaarten gepakt. Dat is best veel hoor, in zo'n kort tijdsbestek.
0 0
Knalpot
Komt omdat ie veel te veel moet corrigeren voor knulletjes die niet terug verdedigen, knaapjes die balverlies leiden op cruciale plekken in de as en ouwe dweilen die zo traag als stront zijn en daardoor slechte passes geven.
0 0
Turbo
Komt door zn gebrek aan snelheid. Moet vaak compenseren. Je mag het hier niet zeggen (want aankoop), maar hij is na een goed begin van 3 a 4 wedstrijden echt ontzettend ver teruggevallen. Gisteren zakte hij volledig door het ijs en de 4 a 5 wedstrijden hiervoor was het ook al uiterst matig. Aanvallend ook pover.
3 -1
Ar
Eindelijk, ben dus niet de enige die dit is opgevallen.
0 0
Dexy
Tja, ben het met je eens.

De dynamiek van Nico (vermogen om hele flank te bestrijken en zowel aanvallend als verdedigend van waarde te zijn) is absoluut een pluspunt en wapen bij hem, maar ik mis gewoon het spelinzicht en de forechecking van Sinkgraven. Die kon vorig jaar als geen ander het spel lezen en hoefde daardoor nooit te reageren met tackles/slidings. Nico is juist continu aan het reageren bij balbezit tegenstander.
1 0
NouridolbergNeres34
Daarom zodra sinkgraven fit is, zou ik hem gewoon weer in de basis zetten. Leuke aankoop hoor tagliafico maar het is echt geen hoogvlieger.
2 0
Ajaxvooraltijd
Beter zo'n Argentijnse slager dan Veltman.
0 -1
HarryHarHar
Hopelijk stelt Ajax een gevestigde trainer aan waar de spelers respect voor hebben en tegenop kijken anders komt er een leegloop van basisspelers waar de honden geen brood van lusten en de spelers die dan geen andere club kunnen vinden zijn niet meer gemotiveerd...
Ajax doe iets en wel heel snel anders is 5 op een rij helemaal niets in Amsterdam al ingezet voor het seizoen begint!... met het gevolg van een half gevulde Arena en ontevreden supporters!....
Oh nee dat hebben we nu al!!!!!!!!!!!!!!
1 0
RusselWestbrook
Dat soort trainers komen net zo hard niet als spelers van die categorie.
3 -1
Ajaxvooraltijd
De helft van de basis moet ook weg lopen, wil je verder komen. Als je de mentaliteit bij Ajax niet bezit hoor je sowieso nuet thuis in de top van het voetbal.
1 0
MosesD
Ik hoor gek genoeg nog bijna nergens de naam Ling, of is het daar nog te vroeg voor? Nou ja, laat ik het voorzichtig zeggen, het idee van JC om ex-topvoetballers de macht te geven heeft tot nu toe niet bepaald florisant uitgepakt.........
4 -3
Ajaxvooraltijd
Ik ben wel voor maar dan wel samen met Jonk weer terug als hjo en afscheid nemen van ervaring zonder kwaliteit in de selectie zoals de Jong, Huntelaar, Schone, (Viergever is al weg) en de splijtzwammen die liever weg zijn zoals Ziyech. Vd Sar en Overmars weg sturen heeft totaal geen zin. Ze worden gewoon niet gecontroleerd omdat er nu jaknikkers en mensen zonder enig verstand van voetbal om ze heen lopen.
0 -2
MosesD
Jonk alsjeblieft niet terug als hjo. Totaal ongeschikt. Prima (individuele techniek) trainer, maar geen manager. Laten we nou niet weer dezelfde fout maken. Jij wil Bergkamp dan zeker ook terug? Laat we nou eens leren van fouten.
2 -4
Ajaxvooraltijd
Nee Bergkamp was een grote splijtzwam, dus nee. Maar Jonk samen met Jongkind deden uitstekend werk. Zo'n beetje alle jeugd werd beter. Kijk voor de grap even naar spelers als de Ligt en vd Beek die sprongen maakten.
2 -2
Knalpot
Zo kortzichtig... dat we nu zo'n talentvolle U17 lichting hebben is natuurlijk ook allemaal het werk van die 2? En elke flapdrol kon zien dat de generatie Nouri veel talent bezat dat zag je al voordat uberhaupt Jong en jongkind aan de slag waren gegaan. Cruijff had er zelfs een zn hele plan in 5 jaar terug naar de europese top aangehangen, die zag ook wel dat die talenten aangevuld met een paar goede ervaren krachten ajax weer op rails zouden kunnen trekken. Overigens hebben de Ligt en vd Beek juist de laatste 3 jaar vele en grote stappen gemaakt, juist nadat de 2 J's vertrokken waren.
0 0
MosesD
Onder Jonk was het een grote bende. Jonk kon het totaal niet aansturen. Een hele opleiding aansturen is echt wat anders dan een speler of een elftal instrueren. Dat is ook gebleken. Een speler als de Ligt zou zelfs onder Fritz Korbach doorbreken. En trouwens de Ligt (en ook vd Beek) heeft pas de laatste jaren echte stappen gemaakt, Jonk is al 3 jaar weg. Spelers als Riedewald en Bazoer zijn spelers die 4 jaar in de jeugd speelden toen Jonk daar de scepter zwaaide. Toen Jonk vertrok zou de opleiding instorten. Niets van dat alles, het gaat daar uitstekend.
2 -2
DarkChild
Niks ten nadele van de voetbal ideeën van Jonk, maar inderdaad geen manager. Iemand die het veld moet voelen, niet het bureau.
1 0
Ajaxvooraltijd
Het gaat om de duidelijke prigressie van die spelers toen ze nog niet waren doorgebroken. Heb het toen allemaal op de voet gevolgd. Nu is het pas matig.
0 -2
MosesD
Ik heb het ook gevolgd. En nu is het heel goed. Er is heldere en goede communicatie en er lopen heerlijke talenten. Alleen Heitinga als trainer begrijp ik niet.
0 0
Mr.P.
trouwens:
hahahahahahahahahahahhahhahahahahahahahahahhaha *LOL*

voor de mensen die zeiden dat ze liever ten hag/ het in ten hag zagen zitten dan marcel keizer.. ten hag heeft het helemaal niet beter gedaan, dankzij marcel keizer hadden we thuis met 3 - 0 gewonnen van psv namelijk, even vergeten? ik niet..
2 -2
Ajaxvooraltijd
Zoals je zegt heeft Keizer het ook niet beter gedaan maar mijn sympathy had hij al vanaf het begin itt een aantal opportunisten hier die nu om hem lopen te bleren terwijl ze het eerst een onervaren zak hooi vonden en een billenmaat van spijkerman en Bergkamp zonder eigen mening. Het probleem was Bergkamp maar helaas zaten die aan elkaar vastgegroeid op 1 of andere rare manier. Het probleem zit in de splijtzwammen en matige ervaren spelers in de selectie en een paar mensen zoals Ling en Jonk die de boel scherp houden. De mensen die Keizer eerst afrekenden op zijn ruggegraatloze Sjonnie voorkomen met zijn platte accent zeiken nu ten Hag af op diezelfde oppervlakkige redenen. Nu de resultaten niet beter werden hebben ze alleen een extra stok gekregen om mee te slaan en zullen ze beweren dat het daar weer om gaat.
2 -1
3*stars*3
Als het waar is dat sommige medespelers De Ligt adviseren om nu een stap te maken.... We supporten echt een club die verrot is.
In bestuur wisten wij al dat het shit was maar ook binnen Ajax1.

En wij elk jaar maar voor gaan zitten en hopen dat er iets moois gebouwd gaat worden.
Never ending story met Ajax....
10 0
Ajaxvooraltijd
Die spelers moet je ook meteen van de hand doen.
1 0
PJK54
Zolang geld belangrijker is als de voetbalclub Ajax gaan die lui nooit weg. Als vd Sar een echte Ajacied is zal hij vandaag moeten zeggen "ik heb gefaald dus stap op" maar denk niet dat hij daar het lef voor heeft.
Ik lees hieronder dat Bosz weer zo opgehemeld wordt maar wat heeft die Ajax gebracht dan? oké een paar mooie wedstrijden en een finaleplaats in de EL maar ook geen kampioenschap of beker. Ik ben het er mee eens dat hij veel beter is als die Ten Hag maar dus daarvoor zal het een optie zijn dat hij terug komt maar denk zelf dat hij de eer aan zichzelf houdt.
1 -2
Superjan
Keizer was erg geliefd bij de spelers. Hem ontslaan is een gigantische inschattingsfout geweest, kunnen we zeggen met de wijsheid achteraf. De man die de ploeg als een vader had gesteund in het rouwproces rond Nouri werd afgedankt om van Bergkamp af te komen. Dat heeft iets geknakt in de selectie.

Het leek er veel op dat Keizer geslachtofferd is om plaats te maken voor een vriendje van Overmars, en ik denk dat een flink deel van de selectie daarom vanaf het begin al argwanend was tegenover Ten Hag. Wellicht voelden spelers zelfs een lichte afkeer van hem, omdat hij promotie maakte over de rug van hun geliefde Marcel Keizer. Toen ging die nieuwe trainer ze ook nog een volstrotten met allemaal tactisch gelul (ter meerdere eer en glorie van zichzelf?) en toen was het wel klaar met de inzet. Als uitsmijter krijgen die jongens nu nog te horen dat ze geen teamspirit hebben. Hoe durf je dat uit te kramen, denkend aan het jaar wat die gasten achter de rug hebben?

Ik acht Van der Sar verantwoordelijk voor deze inschattingsfout. Het was ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar het is echt mislukt. Ik was heel mild over het ontslag van Bergkamp en gunde Van der Sar het voordeel van de twijfel maar met terugwerkende kracht zie ik dat het een te grote fout was om te blijven zitten. Hij heeft helemaal over het hoofd gezien wat het met de motivatie van de spelers zou doen. Een directeur die zijn personeel demotiveert, is niet geschikt.
7 -1
Bjorn
Sar heeft gefaald inzake Bosz, Bergkamp en inzake Keizer. Dat is heel pijnlijk en het zou bijna gek zijn als dat zonder gevolgen bleef.

We hadden met Ajax dit seizoen weer stappen kunnen maken indien Bosz had kunnen verder bouwen, in plaats daarvan hebben we een stap of vier achteruit gedaan.

Henrichs, Sar en de RvC, het is over.
6 0
Ajaxvooraltijd
Vd Sar weg sturen haalt niets uit en brengt Ajax verder terug. Versterkingen halen om vd Sar, Overmars en de mensen op de toekomst te helpen lijkt me beter.
0 -5
DarkChild
waarom zou je een directie neerzetten met zwembandjes? Voor een mooi plaatje? Want, als Sar het blijkbaar na 2 jaar nog niet kan zonder Kinsbergen...waarom laten we Kinsbergen het dan überhaupt niet doen? Dat hele 'het moeten voetbaljongens zijn, want die hebben per saldo magische krachten' heeft ons niks anders dan gebroken reputaties opgeleverd van juist die voetbaljongens, zo eerlijk moet je zijn.
2 down, 2 to go, das keihard, maar wel het eindresultaat van alle wilde plannen (en dan heb ik het alleen nog maar over de directeuren)
3 0
Ajaxvooraltijd
Dus je debkt dat je binnen 2 jaar een geweldige directeur opleid? Wow.
0 -3
DarkChild
Had ik niet bedacht he, had Cruijff. De wow zit hem in de structuur. Dat hele systeem piept en kraakt, want ondertussen betaal je wel lekker voor twee directeuren. Of meer, als je ze allemaal aan het handje moet gaan nemen. Waarbij ik denk dat je überhaupt geen directeur kan opleiden als het er niet in zit. Daar kan geen avondschool Cruijff University tegenop.
1 0
Ajaxvooraltijd
Geld zat
0 -2
DarkChild
ja, maar das toch onboeiend? Je gaat toch geen dubbele directeuren aanstellen omdat je geld zat hebt? Voor wat? Zou het, en ik snap dat ik iets revolutionairs voorstel, dus hear me out, geen idee zijn om gewoon goede directeuren aan te stellen? Ongeacht hun achtergrond? Zo maar een schot voor de boeg hoor.
0 0
Ajaxvooraltijd
Tja ik ben nog steeds aanhanger van het idee van Cruijff en blijkbaar is dat ook ongekend.
1 0
DarkChild
Ik ben best wel fan van de gedachte en het plaatje, maar kom op, als je voorbij het mooie plaatje kijkt zie je toch dat het krankzinnig is oud-voetballers maar bij het handje te nemen omdat het oud-voetballers zijn. Als Kinsbergen de beste directeur is, moet die het zijn, als Van der Sar dat is hij. Die hele geforceerde scheidslijn tussen bedrijfsjongens en voetbaljongens heeft ons nikkes opgeleverd, alleen maar gebroken reputaties. Terwijl ook daar geldt: kwaliteit ipv loyaliteit.
0 0
Ajaxvooraltijd
Haal Jonk terug en zet Ling neer tussen vd Sar en Overmars om controle te voeren en het probleem is opgelost. Mensen wegsturen heeft helemaal geen zin al denkt men dat in deze goedkope oppervlakkige en opportunistische tijd van negativisme. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of we afscheid gaan nemen van de splijtzwammen en matige voetballers in de selectie die gewoon grauwe middelmaat zijn. Ga gewoon weer terug naar de weg Cruijff en geeft de jeugd met kwaliteit de kans aangevuld met ERVARING MET KWALITEIT. Waar ik nog meer benieuwd naar ben is of we ook nog gaan streven naar verzorgd positiespel. Want wat je ook over Frank de Boer wil zeggen, het positiespel onder hem was altijd nauwkeurig en verzorgd, zelfs met extreem matige troep zoals Viergever, Sightorsson, Schone en weet ik wat voor matige spelers allemaal nog meer. Mensen weg sturen die niet verantwoordelijk zijn voor het matige spel werpt Ajax alleen maar verder terug. Overmars doet zijn werk uitstekend de laatste tijd en verdient echt nog wel wat tijd om te laten zien wat hij waard is en vd Sar heeft gewoon iemand nodig die niet zijn kloten likt maar hem van tijd tot tijd de keiharde waarheid zegt en hem adviseert zonder rare belangen.
2 -1
Knalpot
Overmars kan geen competitieve selectie neezetten en jij vind dat hij het uitstekend doet? Dat is wel erg scoreboardjournalistiek voor een paar uitgaande transfers.
0 0
plusULTRA
Juist OVERMARS OPFLIKKEREN!
0 0
cruijffthebest
PRECIES!!!!
1 0
Jariiii
Wát een zootje. In plaats van intussen bezig te zijn met de vierde ster en een structurele plek in de kwartfinales van de Champions League, kun je volgend seizoen waarschijnlijk weer helemaal overnieuw beginnen met een totaal afgeroomd elftal, zonder reële hoop op een titel, laat staan aansprekende Europese resultaten. Wát een wanbeleid.
1 0
Thedude
Ik zou opnieuw beginnen maar dat terzijde. Je geloof toch zelf niet dat een Nederlandse club structureel de kwartfinale van de cl kan halen? Dat is wel heel naïef. Ook PSV haal het hoofd toernooi vd cl volgend seizoen niet. Die 4 de rond is zo zwaar met zulke sterke clubs. Tijden zijn veranderd dude.
2 -2
Jariiii
Ajax zou het moeten kunnen, met al zijn potentie, afhankelijk van de lotingen natuurlijk. Let wel: ik zeg kwartfinale, dat is denk ik nog wel reëel. Maar goed, eerst maar eens structureel kampioen worden.
Zou overigens niet weten wat er mis is met 'overnieuw beginnen'.
0 0
3*stars*3
PSV gaat via kampioensroute.
Route waar Celtic vaak doorheen moet en zich vaak toch plaatst.

Je komt dan clubs tegen in categorie Maribor, Qarabag, Trencin etc.
0 0
Boer Gijs
Overmars ook hoor. Zijn taak is niet geld binne halen maar een kampioenswaardige selectie en staf neerzetten zoals Brands gedaan heeft die break-even draait. En Overmars moest ook zonodig ten Hag. Allebei gefaald en conclusies trekken.

Ten Hag kans geven. Onze jongens kunnen zo'n trainer goed gebruiken. Want de mentale hardheid en topsportmentaliteit ontbreekt, geen enkel besef dat voetbal teamsport is. Voetballen en babbelen kunnen ze wel. Talent zat. Maar presteren en winnen moet ze leren. Titels nul.
3 -3
Ajaxvooraltijd
Alinea 1 oneens en 2 eens.
1 -1
Boer Gijs
Grappig, ik denk dat de meeste hier het eens zijn met alinea 1 en oneens met 2
0 0
Ajaxvooraltijd
Zou kunnen maar ik heb graag een eigen mening en kijk niet naar 'de meeste'.
1 -1
Boer Gijs
Terecht. Ik vind echt dat Overmars gefaald heeft. De manier waarop ze Bosz hebben laten gaan. De manier waarop hij Sanchez heeft laten gaan. De manier waarop die zich liet sollen door Eto'o en met Sanogo aankwam. Deze zomer weer geen kanon en doen met Siem komen als de verlosser. En als klap op de vuurpijl ten Hag voor de leeuwen gooien. Totaal geen enkel vertrouwen meer in. Kluivert nog altijd niet verlengd. Zich maar laten piepelen door Raiola. Younes transfervrij laten gaan ondanks optie in contract. Vermeer eerder naar Feyenoord laten gaan. Nu Viergever naar Psv. Zo veel fouten en echt niet genoeg geleerd, dus geen enkel geloof dat dat beter wordt. Maar goed hij heeft vriendjes bij de Telegraaf die hem dekken, VI is eerlijker in oordeel. De leiding van Ajax (Sar en Overmars) zijn ongeschikt om prijzen te pakken. Als je zolang de tijd krijgt en zoveel talent en geld ter beschikking hebt, en je weet er niks van te maken, dan is het 200 % mislukt.
0 0
vader123
Of Ten Hag een goede trainer is of niet, is niet eens een punt van discussie. Een goede RvC en directie beoordelen of er een positieve chemie is tussen trainer en spelersgroep en trekken dan een conclusie. Je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat de spelers sinds zijn aantreden niet vrolijker én niet beter (ja zelfs slechter) zijn geworden. En dat is een understatement. En dat is kapitaalvernietiging. Ja, het zijn profs, maar het zijn ook mensen. Er is sprake van een mismatch en dat probleem dient zo spoedig mogelijk te worden opgelost om te voorkomen dat wij volgend seizoen in een identiek en afschrikwekkend scenario terechtkomen.
2 0
Boer Gijs
Niet mee eens. Spelers moet maar eens luisteren naar trainer. Kunnen ze hoop van leren.
1 0
Bennyben
Dit was in januari al een verloren seizoen snap niet wat dit nou weer voor stemming makerij is, iedereen lult elkaar maar na
4 -3
Dastaan
Het beleid wat van boven af wordt geleid zie je terug in het veld. Na een kleine succes onder leiding van Bosz dacht ik dat we op de goede weg waren. Maar helaas heeft directeurtje vd sar met al zijn onervarenheid gekozen voor een andere weg. De weg keizer. Dat liep ook alles behalve naar wens, vroege uitschakeling in Europa. Dan koos directeurtje vd sar weer voor een nieuwe weg, de weg ten hag. En dat is inmiddels uitgelopen op een vernedering. Deze man ziet Ajax als een project, onze mooie club een project noemen. Nee hoor keiharde feit is dat het niet meer zo verder kan. Transfer beleid is ook erg matig. Siem de jong terug halen hoe bizar. Ga nu maar eens als directeurtje de Ajax supporters te woord staan wat je van plan bent. Denk eerlijk gezegd dat er niks gaat gebeuren. Ten hag blijft zitten, vd sar zal blijven zitten. En dan volgend seizoen zal het precies zo gaan als dit seizoen. Hulde aan het Ajax beleid.
1 0
unis
Ziyech, de Ligt, Onana, Younes, Veltman, los van of ze nu goed of niet goed zijn, deze zullen na dit seizoen vertrekken. En wellicht gaan er wel meer lopen, want waarom zou je hier blijven?

Je krijgt vervelende kwalificatie wedstrijden voor CL tegen ploegen waar je eigenlijk niet tegen wilt spelen en ga zo maar door. 2018/2019 gaat weer een lang seizoen worden...

2014 voor het laatst met die schaal, man man man
1 0
Ajaxvooraltijd
De telegraaf zoekt weer iets om Ajax af te zeiken omdat ze al een paar jaar geen inside info meer hebben. Daarbij willen ze dus het laatste stukje Cruijff bij Ajax weg hebben nu want vd Sar zit daar omdat Cruijff dat graag wou.
1 -6
wesleyreal
Het gaat eigenlijk best goed met Ajax. Overmars heeft een kwart miljard binnengehaald! Dat kan volgend seizoen nog wel hoger worden met de verkoop van Onana, De Ligt etc. Wij blijven nog tientallen jaren de rijkste club van Nederland. De heren Sar en Overmars verdienen hun dikke salaris dan ook echt. Daar moeten we niet over gaan lopen zeuren nu je toevallig een keertje verliest.
2 -3
ElSalvador14
Beste Bestuur,

Je hoeft geen oud prof voetballer te zijn geweest om te zien waar het mis is gegaan bij de aanstelling van de laatste 2 trainers. Als je kijkt naar de laatste geslaagde coach van Ajax: Peter Bosz. Dan zie je dat hij er niet om schuwde om spelers die omhoog geschreven waren door de media en zogenaamd belangrijke spelers waren weg te snijden in het belang van de groep en het voetbal dat er gespeeld moet worden. Hiermee maak je als coach direct je intenties duidelijk en laat je zien dat jij de autoriteit bent in een groep vol diva’s. Als je vervolgens kijkt naar de 2 opvolgers van deze coach zie je een jeugd coach die eigenlijk al heel blij was dat die trainer van Ajax mocht zijn en vooral bezig was met de spelers en de omringende staf- en bestuursleden te pleasen. En de coach die daarna word aangesteld is iemand die komt van een middenmoter en die Ajax een fascinerende club vind. Hier zie je ook bij dat de trainer vooral bezig is om niet te veel fout te doen en vooral niet iemand op de tenen te trappen.

Het zou dan ook wenselijk zijn dat het bestuur bij de aanstelling van een volgende trainer vooral kijkt naar iemand die een personality is en die een visie heeft en niet bang is om zware beslissingen te maken om uiteindelijk tot een beter resultaat te komen. De Algemeen directeur heeft zelf meerdere trainers gehad die sleutelspelers verkochten om tot een betere team prestatie te komen. Zijn eerste trainer was nota bene Louis van Gaal die van der Sar in de goal zette in plaats van Menzo en later zag hij Sir Alex Ferguson bij Manchester United die altijd deed wat het beste was voor het team en zo altijd het respect genoot van zijn spelers.

Hopelijk gaan van der Sar en Overmars bij zichzelf ten rade en komen ze samen uit bij een trainer die aan deze kwaliteiten voldoet. Hiermee kunnen ze laten zien dat deze 2 gefaalde trainers incidenten zijn geweest en dat ze over de hele lijn toch een goed beleid hebben uit gezet.

F.Wolters
2 -1
tMuurtje
Na de uitschakeling voor europees voetbal liet ie even z'n masker vallen voor de camera.
Aardige kerel misschien, maar niet al te snugger en met nauwelijks charisma om dat te compenseren.
Natuurlijk, het trieste verhaal van Nouri wierp z'n schaduw, maar de voorbereiding van het seizoen was in veel meer opzichten rampzalig.
Je zag het fout gaan.
In plaats van een succescoach te steunen bij het voortbouwen op een Ajax waar iedereen weer eens met veel plezier naar keek (en nog eens beschaafd Nederlands sprak ook met meer dan een half brein) werd ie op arrogante wijze de deur uitgekeken.
En als klap op de vuurpijl kwam men uit armoede met een Jupiler coach aanzetten die nauwelijks uit zijn woorden kwam en al net zo warrig was voor de dug-out.
Dijks (!!!) werd doodleuk teruggehaald en Siem de Jong als versterking gepresenteerd.
Dan roep je het over jezelf af.

Laten we eerlijk zijn: de competitie was in december al gespeeld.
Dus toen sloeg de paniek en het zwartepieten toe en werd het ten Hag.
Weer een kale man met het charisma van een wasknijper, weer een coach waar spelers niet echt van onder de indruk blijken.
Die bovendien nu het probleem heeft bijna al zijn krediet al te hebben verspeeld bij spelers en aanhang.
Lekker vooruitzicht voor volgend seizoen.
Edwin v/d Sar heeft een groot aandeel in deze incompetente aanpak en heel veel uit leggen.

P.S. Kom op mensen, slechter dan dit seizoen kan het niet worden. Toch?
3 -1
kaashaas
Gewoon NU doorpakken en richten op volgend seizoen.

1.Sar : Kijk in de spiegel en stap op. Je blijf toch wel een Ajacied.

2.Overmars: erken je fout en trek een trainer aan met een Ajaxvisie. Dit moet heel snel want dit bepaald ook de vertrekwensen van spelers.

3. Inventarisatie: kijk met de nieuwe coach met Ajaxvisie welke spelers er blijven trek de portemonnee en haal echte vervangers.

NU AKTIE !! Zo niet kan de hele directie eruit.,

Ik kan wel janken.
2 0
NuchtereHarrie
Tsja, alleen Ajax krijgt het voor elkaar een algemeen directeur aan te stellen zonder enige ervaring. Het is een leuk idee om oud voetballers op belangrijke posities te zetten, maar op de positie van algemeen directeur moet je gewoon iemand hebben die ervaring heeft, uitstraling heeft en de boel aan kan sturen. Dit allen heeft vd Sar niet en grotendeels hierom is het zo rommelig bij Ajax.
2 0
Ajaxtrouw
Makkelijk die Telegraaf altijd opportunistisch gelul van die Driessen.
1 -2
Stibba020
En nu optyfe gauw!!
2 0
Joseph
Jordi op zijn positie en Bosz terug op de positie van Ten Hag.
4 -2
blessure
Lijkt mij een van de goede optie”s.
0 0
Ajaxtrouw
Dream on
1 -1
Duif63
Dat van der Sar moet wieberen is duidelijk, maar het zou schandalig zijn als Overmars buiten schot blijft. Wie heeft van Ajax een handelshuis gemaakt ? Wie verkoopt goede spelers voor dumpprijzen ? Wie koopt de ene kneus na de andere ? Wie koopt al die dure pubers voor O19 die er geen hout van kunnen ? Wie vond dat Keizer moest oprotten om Ten Hag aan te stellen ? enz. enz.
2 -5
Sterretje73
Wow jij gaat wel heel hard door de bocht onder aanvoering van alle mediaverhalen. Overmars kan zelf helemaal geen mensen ontslaan of iets dergelijks. Hij mag zijn mening verkondigen en verder niets. De positie waarvoor hij aangenomen is vervult hij perfect. Lage prijzen voor spelers zal best maar dat heeft wel redenen zoals bv nog maar 1 jr contract. De opzet van de lijnen binnen Ajax kloppen niet en daar zit hem de grote fout naast dat Sar een lichtgewicht is als het om puur leidinggeven aankomt. Daar zou een veel zwaarder kanon moeten zitten die duidelijke lijnen en rust uitzet. Sar doet het wel prima mbt sales en sponsoring dus die moet je lekker dat fulltime gaan laten doen.
1 0
Hyble
Ik vind het niet terecht om te stellen dat Overmars alleen maar kneuzen binnenhaalt. Sanchez en Tagliafico zijn daar het bewijs van. Maandenlang in het diepste geheim bezig met Richarlison, maar toch afgetroefd worden door een zaakwaarnemer, die Ajax heeft gebruikt om de verkoopprijs op te krikken. Hier kun je niet gek veel tegen doen.
2 -2
DarkChild
klopt, maar onder aan de streep moet ook een TD meer goed dan fout doen, zonder dat er perfectie wordt verwacht. tussen de 50/60 procent aan voltreffers moet echt wel kunnen. Overmars schiet met hagel, dan raak je soms wel eens wat. Maar als club schiet je er sportief niks mee op, zo blijkt al jaren.
1 0
DarkChild
dumpprijzen voor uitgaande spelers valt wel mee, en onder aan de streep blijft er ook een positief saldo over. Financieel dan. Maar als je de aankooplijstjes ziet, schrik je je een hoedje. Voor het bedrag waar wij twee rechtsbacks voor kopen die niet voldoen, spelen de teams waar wij moeite mee hebben 2 jaar Eredivisie.
3 0
Jeugdtrainer
Eens. Met de trainerswijziging weet je al voldoende. Elke trainerswissel kost je punten indien er niet wordt voortgeborduurd op de voorganger.

Maar ga niet doen alsof het bij Keizer goed was. Expected Goals zijn tien keer beter dan onder Keizer.
4 -2
Jeugdtrainer
Ik zou zó graag in gesprek gaan met de schrijvers over ‘Ten Hag is te defensief’. Wat is defensief voetbal? En wat heeft de tegenstander daar dan precies mee te maken? Die gasten hebben werkelijk geen idee. Cocu speelt met Bergwijn als vierde middenvelder of vijfde verdediger, op de counter en zonder pressie: dat is pas defensief.

Ten Hag speelt met meer spelers vóór de bal dan Bosz en Frank de Boer. Ten Hag wil nog steeds druk zetten, maar het seizoen van Bosz, met name Manchester United, is een eye-opener geweest voor veel teams. Net als ADO, PSV gister en talloze andere clubs wordt de korte opbouw vermeden, maar gaat alles lang. Zie dan maar eens te winnen van fysiek sterke spelers in duel- en kopkracht. Dat is gewoon moeilijk. Daar is heel dat team op aangepast met Luuk, Van Ginkel en Hendrix.

Ten Hag temporiseert wat meer, maar ook Pep heeft een regel waar ze eerst terugpassen om een goede aanvallende positionering aan te nemen alvorens aan te vallen. Plus, gister waren echt wel heel gevaarlijk in de snelle omschakeling. Natuurlijk brengt Ten Hag nuances door mee zone druk te zetten, maar is het dan defensief? Nou, nee. Kul.

Niet voor niets dat Bosz’ ploeg heerlijk kon spelen tegen teams die druk zetten en die kort opbouwen: Feyenoord, Schalke, Lyon, etc. Maar dat geldt ook voor Ten Hag: PEC-uit. En dat het niet lukt tegen Manchester United en PSV om top pressie op de mat te kunnen leggen.
4 -5
AFCA.
Aahhh nu snap ik het! Dus omdat de tegenstander lange ballen speelt kan Ajax niet fatsoenlijk combinatiespel op de mat leggen!
Juist tegen de tegenstanders die fysiek sterker zijn moet je met goed positiespel en vele balbezit spelen. Als jij fysiek veel sterker bent dan ik, ga ik niet tegen je boksen. Dan schaak ik liever tegen je.
Dat Ajax betonvoetbal speelt heeft niks met de tegenstander te maken maar met de intenties van de trainer. Ajax - psv onder Keizer. Psv speelde met 11 man op de eigen 16. Behoorlijk verdedigend lijlt mij. Wat deed Keizer? Die liet ze gewoon op 70 meter van de eigen goal druk zetten. Psv kwam 90 minuten niet van de eigen helft.
3 0
DeWijsneus
Inderdaad
0 0
DarkChild
Dus moet je daar iets op verzinnen. Zelfs De Boer kon dat als Ajax tegen Feyenoord speelde door Pelle in te sluiten. Laat hem die kopduels maar winnen, als je de afvallende bal maar hebt. Dit Ajax is positioneel zo zwak, het lijkt bijna een doel op zich de onderlinge afstanden lekker groot te houden.
4 -1
Ajax412
Hehe eindelijk iemand die het snapt. Ten Hag is helemaal niet te verdedigend, het komt er gewoon nog niet uit omdat alle coaches nu eenmaal een aanloopperiode nodig hebben, het spel zag er het eerste kwartaal ook niet uit onder Bosz. Het spel nu is het gevolg van 3 trainers in 1 jaar en dus de schuld van het bestuur.
2 -5
DarkChild
Dat er een zondebok moet komen, duidelijk. Dat Van der Sar een onderdeel is van het probleem ook. Maar...de zogenaamd uitgekotste trainer, op wiens voorspraak was dat ook alweer?

En wat gebeurde er met de vorige Ajax-coryfee die zich hard maakte voor een trainer?

Het is opvallend dat een bepaald directielid de dans lijkt te ontspringen...gebaseerd op? ja op wat eigenlijk? Net een beter ingangetje bij de Telegraaf?
2 0
Afca85meer
Zou de Telegraaf dit ook hebben geschreven als we gisteren gewonnen hadden...
1 -5
ck69
we hebben gister niet gewonnen..
8 0
Nouwske
Hoelaat is de persconferentie? Ik ga live kijken zodra hij bekend maakt te stoppen. Toch nog iets positiefs
2 -1
Ajacied33
Wie,Edje of TH?
0 0
Patrick78
Onder Keizer na 13 westrijden 28 punten (2,15,) met Ten Hag na 13 westrijden 29 punten (2,23).
0 -4
Ajacied33
29 punten uit 17 potjes? Dat kan niet kloppen dan
1 0
Ajacied33
Het is de Telehaat maar, stel dat het toch ergens klopt? Dan krijg ik nu weer wat hoop als TH zijn functioneren echt tegen het licht wordt gehouden. Je ziet aan veel dingen ook dat de spelers niet harder lopen voor TH,spelvreugde is er niet meer. We krijgen meer goals tegen dan onder Keizer en we scoren minder. Het is een koe in de kont kijken,maar onder Keizer had je nu geen 10 punten achter gestaan,ben ik van overtuigd. Ik zie echt totaal geen verbetering met TH
1 0
Bocarra
Het is wel de Televaag die dit schrijft. Niet serieus nemen.
3 0
AFCA.
Dat is wat ik al weken roep, de selectie kotst Ten Hag uit.
3 -7
Heiko
Omdat de TG dat schrijft geloof jij dat meteen?
4 -1
AFCA.
Nee dit roep ik al langer. Dat basseer ik op de wedstrijden. Het komt op mij over alsof de spelers de trainer laten vallen. Gebeurt vaker toch?
Waarom de spelers Ten Hag laten vallen?
- Ze moeten opeens lange dagen maken em 2x trainen per dag. Voetballers zijn verwende mannen met een ego. Door dit te verplichten sta je al 1-0 achter bij de groep.
- ze moeten opeens vanuit de controle spelen zonder druk zetten. Dat terwijl ze met aanvallend en attractief voetbal de EL Finale hebben gehaald. Zonder resultaat dus. De groep neemt hem dus ook niet serieus in zijn opvatting.
- De belachelijke uitspraken en jargon van hem nemen ze niet serieus. Als je Frenkie de Jong daarover ziet praten lacht hij Ten Hag gewoon uit.
2 0
vincent_DV
Ik denk dat ze in dit geval gelijk hebben. Bij Utrecht kotste ze hem in het begin ook uit en nu hoor je best vaak geluiden dat sinds Ten Hag weg is, ze meer vrijheid krijgen dus dat ze er eigenlijk wel blij mee zijn.

Stel nou dat van de Sar vertrekt(dat kan bijna niet anders na wat hij gezegd heeft), Ten Hag wordt ontslagen en Overmars mede daardoor ook opstapt(Wat ik niet uitsluit). Dan hebben we dus mooi een probleem, want raad eens wie dan nog de enige technische man is bij Ajax? Danny Blind. Daar heb ik al helemaal geen vertrouwen in dus het vertrek van die 3 zal niks uit maken denk ik. Wat mij betreft ontslaan ze alleen Ten Hag en mag de rest nog blijven zitten, alleen het beleid moet wat aangepast moeten worden.
1 0
maikelklaassen
net of vd sar er iets aan kan doen. wober laat scoren, veltman laat zomaar voorzetten (niet voor het eerst!!!) neres kluivert raken geen pepernoot. huntelaar mist de grootste kansen. viergever en dolberg en nu weer frenkie lang geblesseerd. het zit even flink tegen
2 -3
Leviathan
Dat je verdediging zovaak in de problemen komt begint al met een goede opstelling en tacktiek.. Als je de bovenliggende partij bent en goed druk zet dan kom je ook niet zovaak in de problemen en Ten Hag laat het liever zover komen. Ten hag faalt gewoon
1 -1
Heiko
Precies. Je kan nooit 1 persoon de schuld geven van het falen van een team
0 0