Bosz was ook gestopt als Dortmund niet kwam

BvdPloeg, 12-10-2017 om 15:00, 63219 views, NOS | Een Ajax-kado geven?

Peter Bosz heeft zich opnieuw uitgelaten over zijn vertrek bij Ajax, afgelopen zomer. De coach van Borussia Dortmund vertelde eind september al dat Ajax niet vol voor hem wilde gaan en in gesprek met de NOS zegt hij zelfs dat hij al maanden zijn onvrede kenbaar maakte.

'Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax, dan was ik iets anders gaan doen. Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan. Daarna heb ik maandelijks aangegeven dat er iets moest veranderen, en in de week voordat Dortmund kwam nog eens. Ik heb Van der Sar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht. Dan is het aan de club om daar iets mee te doen, maar dat gebeurde niet', aldus Bosz.

Wat er precies moest veranderen, daar doen veel verhalen de ronde over. Bosz voelde in ieder geval niet het vertrouwen vanuit de club, die naar buiten toe alleen aangaf dat het Technisch Hart de beslissingen neemt, niet een trainer. 'Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven. Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken. Ook al willen mensen dat misschien niet geloven, toch is het echt zo...'

De NOS meldt verder: 'De NOS heeft Ajax om een reactie gevraagd. Zowel Marc Overmars als Edwin van der Sar heeft geen behoefte om te reageren op de uitspraken van Bosz.'

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
marcelvanhooijdonk
Een familielid heeft Multiple Sclerose. Help om het onderzoek naar deze ziekte te stimuleren.

https://www.sterktegenms.nl/actie/marcel-van-hooijdonk

https://www.doneeractie.nl/samen-tegen-ms-met-marcel-van-hooijdonk/-3996

http://whydonate.nl/marcel-van-hooijdonk-strijdt-tegen-ms/event
0 0
Kikke
Prima artikel van Bosz in AD, prima trainer! Met zijn kop op de juiste plek. Hij praat verstandig en je zag ook echt de jongens door het jaar beter worden. Nu denk je, wat doen ze eigenlijk op de training... vd Sar, en Bergkamp hebben nog nooit echt iets gepresteerd, als trainer. Zo jammer dat zei vastgebakken zitten bij Ajax en zoveel macht hebben blijkbaar...
0 0
ovopiet
In mei zei hij nog dat hij bij ajax wilde blijven als men hem wilde behouden.
0 0
Boer Gijs
Zegt genoeg dat Sar en Overmars niet willen reageren. Als je dit kunt ontkennen doe je dat. Ik vind het beiden aardige boys dus op de persoon afkraken wil ik niet. Maar qua kwaliteiten voor hun functie en leiderschap hebben ze op dit punt in elk geval laten afweten.
3 -2
Babangida83
Al ik het management was geweest, had ik hier ook niet op gereageerd. Bosz had nog niet gereageerd op de uitlatingen van Sar en Bergkamp. Bovendien had hij sowieso nog niet gereageerd. Dat doet hij nu vrij genuanceerd en zet geen mensen in een kwaad daglicht. Als management zou ik het dan laten voor wat het is. Er is al genoeg over gezegd en moddergooien heeft ook geen zin. Want zoals je zegt, het is zeer waarschijnlijk waar wat Bosz hier schetst. Dan is alles gewoon gezegd nu. Klaar. Spreken is zilver, zwijgen is goud.

De grote vraag blijft nog steeds. Wie of wat heeft Bosz precis geeist. En wat is het precieze voorstel van het TH hierop geweest.
0 0
Afcascheme015
Stelletje narcisten daar in het TH
2 -3
AFCAR
Buiten het feit dat ik het niet netjes vind van Bosz denk ik wel dat zijn verhaal in grote lijnen klopt. Keer op keer wordt aangetoond dat vd Sar en Bergkamp er een potje van maken.
Wat wij vorig seizoen hebben mogen meemaken was voor het laatst in de jaren 90. Fris voetbal volgens een duidelijke strategie en tactiek. Dit alles te danken aan Bosz.

Jammer dat individuen zichzelf boven de club verheven.
Een trainer blijft een passant, oke, fair enough. Maar vorig jaar zou toch wel de ogen hebben moeten openen van Spijkerman, L'ami, Bergkamp en vd Sar...
0 -4
Koenniiee
Ik wil hier niet overkomen als de woordvoerder van Bosz. Ik vind het namelijk ook wel heel slim dat Edwin, Marc en Dennis zich hier niet (meer) over uitlaten. Maar als je het interview ziet dan proef je dat hij het er helemaal niet over wil hebben. Dat lijkt hij ook vooraf aangegeven te hebben aan Joep. Maar als een goede interviewer betaamd, stip je dat toch nog even aan met de camera's aan.

Zoveel zegt hij er ook niet over, want ik heb het idee dat hij de hoofdpersonen van Ajax snel buiten kan laten gooien (met toenemende druk vanuit supporters en media) als hij in detail treedt.
1 -1
3sterren
Het heeft volgens mij niet zo zeer met slim zijn te maken, maar gewoon met doorgaan zonder om te kijken. Wat heeft dat namelijk voor zin?
Ik proefde helemaal niets tijdens dat interview. Mijn kijk op het hele gebeuren is er ook niet door veranderd.
Ik ben nog steeds een fan van Peter Bosz de voormalige trainer van ons aller Ajax.
Maar als ik lees hoe er hier over hem wordt gesproken, als ware hij een supermens, dan zakt mijn (voetbal)broek een behoorlijk stuk tot op mijn enkels.
Hoezo zou hij de hoofdpersonen met toenemende druk van de supporters er uit kunnen gooien.
De beste man werk weliswaar in Duitsland, maar is daarmee nog niet de reïncarnatie van A. Hitler.
Rare en eng idee van jou Koenniiee...
1 -1
Koenniiee
Uhh wtf.

En precies daarom, juist. De publieke opinie was al tegen Bergkamp, terecht, jaagt namelijk weg wat goed is. En juist daarom zouden concrete verhalen uit de mond van Bosz hem kunnen laten wieberen. Dat snap je toch wel?

Al moge het duidelijk zijn dat Bosz zich niet gesteund voelde in zijn visie door Bergkamp, Spijkerman, L’Ami en Rekelhof. Daar zijn genoeg bronnen voor, zoals Peptalk en VI. En zelfs De Telegraaf, die een hetze startte jegens Bosz gaandeweg het seizoen.

Bergkamp heeft weggejaagd wat goed is, al siert het Bosz dat hij dat nooit openlijk geuit heeft. Hulde! Wat een man!

..
2 -1
ovopiet
Dit zijn allemaal aannames van jou over bergkamp.
Je lult met de menigte mee over iets wat ooit als insinuatie begonnen is.
1 -3
masterrr
Bosz weet wat hij doet
Vd Sar en Bergkamp duidelijk niet, alleen zijn ze te eigenwijs om dat toe te geven
3 -2
Puurvoetbal
De meeste hier schrijven technisch hart ook nog met hoofdletters; daar spreekt een zeker ontzag vanuit voor een orgaan dat wat mij betreft morgen nog mag worden geelimineerd.
1 -1
Ajax68
Bosz is wég, dankzij de Kneuterigheid, en de Kortzichtigheid van het Ajax bestuur dat zeer Amateuristisch handelt !
Met deze amateuristische en vooral kortzichtig en eigenzinnig INZICHT zullen we voor altijd op dit huidige niveau blijven hangen ben ik bang.
Ze zijn bang, zo is wéér bewezen, voor hun eigen pluche.
EINDELIJK kregen wij weer eens fatsoenlijk voetbal te zien, na al die saaie járen onder de Boer.
En NU,....nu zijn we weer terug bij áf, want als die amateurs in die directie een beetje mee hadden gedacht met zijn wensen, wat overigens heel normáál is, dan had Bosz nog hier geweest.
1 -1
trainerdv
Hmm: Je wordt gehaald voor een bepaalde taak: Trainen en coachen van het eerste elftal. Dat je dan de directeur maandelijks aan gaat geven wat er allemaal mis is in je eerste jaar, vind ik niet erg wenselijk. Goede trainer, maar ook goed dat onze clubbewakers niet zwichtten voor een passant.
2 -8
ram
Ik had liever gezien dan Bosz cultuurbewaker was geworden en dat nobodies als L'Ami, Rekelhof en Bergkamp passanten werden.

Zo kan het natuurlijk ook hè... Redelijk bizar om de fenomenale Bosz niets tegemoet te komen.
0 0
Puurvoetbal
Ja man, laten onze clubbewakers maar goed laten bewaken dat Ajax verder daalt.
2 -1
@Maar7en
Als dit zo is waarom zegt hij twee weken voor hij verterkt dan dat hij gelukkig is bij Ajax en zin in het volgende seizoen heeft???
4 -7
Ruff Rhythim
Er kan binnen twee seconden al een hoop veranderen aan een standpunt van een mens dus kan dat makkelijk in twee weken...
0 -2
Dusbaba
Moet eerlijk toegeven dat je wel een punt hebt. Ook de koop van die villa in Vinkeveen past volgens mij niet echt in dit verhaal. Geen idee meer wanneer dat was, maar volgens mij best wel laat in het seizoen.
1 -1
suske
Die Villa kocht hij toen hij al bij Ajax zat.
0 0
Dusbaba
Snap ik, maar in AD geeft Bosz aan dat hij al in januari wist dat hij niet door zou gaan bij Ajax. Dan is de aanschaf van die villa in Vinkeveen een beetje rare actie in mijn ogen iig. Hoewel best wel mooi gebied daar.
0 0
Koenniiee
''Bosz gaf aan dat hij in januari wist dat hij niet door zou gaan bij Ajax..'' (..) : Als zou blijken dat er niets met zijn kritiek gedaan zou worden. Op deze voet kon het niet verder.

Kennelijk ging hij er wel vanuit dat er iets aan gedaan zou worden. Dat bleek niet zo te zijn, men koos voor het kamp Bergkamp.
1 0
wladimir
Volgens mij was reeds besloten dat Spijkerman naar Jong zou gaan en Bergkamp zat al niet meer op de bank. Er is wel degelijk door Ajax bewogen.
2 -1
Koenniiee
Zeker. Maar dat stel ik ook hieronder. Echter steunde hem alsnog niet in de werkwijze qua trainingsinsiteit (hij moest harder trainen van Dennis, Hennie en Rekelhof) en het TH (op Overmars na) zou niet achter zijn ‘roekeloze’ aanvallende visie staan.

Kortom, Bosz voelde zich onvoldoende gesteund. Ik weet niet of hij zelf personen wou aanwijzen voor in zijn staff en of Ajax daar niet in mee wilde. In dat geval zou ik het TH nog wel iets van gelijk geven.
1 0
ram
Ik geloof Bosz. Als je dat gekut van het Technisch Hart ziet, ben je gek om het niet te doen.

Dit was de beste coach ter wereld voor ons. Daarvoor had Ajax alles moeten doen. En direct zijn salaris verdubbelen na de Europa League finale was ook niet meer dan logisch geweest.
9 -6
suske
Toen hij tekende bij Ajax wist hij hoe het werkte bij Ajax en dat het Technisch hart bepalend was en daar ging hij mee akkoord. En Ajax hoeft het beleid niet te veranderen naar de trainer toe omdat Bosz dat zo graag wilde. Dus het technisch hart had volkomen en 100% gelijk dat ze niet op zijn wensen zijn ingegaan. Het beleid is nu eenmaal dat het technisch hart leidend bij Ajax dat is zo ingevoerd door Johan Cruijff himself en hij heeft Van de Sar - Bergkamp - Overmars - Jongkind - En Jonk aangesteld. Dit alles met goedkeuring van de RVC. en nog dit je moet geen beleid veranderen om dat je nu een jaar succes hebt gehad niets garandeert dat je onder Bosz dit seizoen de zelfde resultaten had geboekt!!!!!!!.
2 -6
ram
Je zegt dat Ajax het beleid niet hoeft te veranderen. En dat Ajax daarom 100% gelijk had. Tsja... raar. Je hebt helemaal gelijk dat Ajax inderdaad het beleid niet hoefde te veranderen. Dat is een feit. Niemand zal ze daartoe dwingen of verplichten. Maar het feit dát ze het niet gedaan hebben is extreem dom geweest. Dat begrijp je toch wel?

Hoe fucking halsstarrig en incestueus kun je zijn als Technisch Hart? Bosz was by far het beste wat Ajax is overkomen sinds Van Gaal (en zijn gouden selectie). De enige logische keuze was om Bosz tegemoet te komen, zijn contract te verlengen/verhogen, etc. Met Bosz had je goud in handen. Hij was véél meer waard dan de ego's en belangetjes van Spijkerman, L'Ami en Rekelhof.
1 -3
waayop
TH was een slecht idee, een praatclub die geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen maar wel het beleid bepaalt. Topsport is geen democratie.
0 -1
BaddahBing
"En Ajax hoeft het beleid niet te veranderen naar de trainer toe omdat Bosz dat zo graag wilde"

En laat hij nou net de enige zijn die doet waar hij voor aangenomen is en aantoonbaar het beleid, zijnde attractief aanvallend voetbal spelen uitvoert.

Verder praat je POEP mbt Cruijff en het TH.

in het oorspronkelijke TH zit de Opleidingsman de Verbindingsman en de Hoofdtrainer omdat zij het BELEID UITVOEREN.

Deze invulling van het TH zoals het bedoeld was, is door Frank de Boer om zeep geholpen toen hij zelfstandig uit het TH stapte.
En AJAX heeft dat door de behaalde korte termijn voetbalresultaten van FdeB toegelaten
en toen heeft men Overmars erin gefietst

Dus als je het beter denkt te weten
informeer je dan eerst op basis van FEITEN voor je je zogenaamde mening spuit.
3 -2
Duif63
Volgens mij ging het hem niet eens om een beleidswijziging maar om andere personen in de technische staf en een aantal gerichte aankopen die het elftal in het nieuwe seizoen direct sterker zouden maken. Denk ook dat hij graag gewild had dat Ajax een poging zou doen om Traore te kopen en om Klaassen langer te behouden.
0 0
wladimir
Traoré halen was niet logisch geweest wanneer een half jaar eerder 12 miljoen is uitgetrokken voor Neres. Klaassen moest vertrekken om ruimte te maken voor van de Beek. Schöne heeft zijn contract met twee jaar verlengd toen Bosz er nog zat.

Volgens mij wilde hij vooral zijn eigen staf samenstellen. Als Ajax Bosz in alles zijn zin had gegeven was hij alsnog naar Dortmund vertrokken. Zijn verleden laat zien dat hij gevoelig is voor een langsrijdende trein.
1 -2
martin1234
Ja joh, Peter Bosz de beste coach ter wereld, Nouri was de nieuwe Cruijff, en Ziyech zou Oranje naar het WK hebben geleid. Dit soort beweringen zijn allemaal makkelijk te doen. Ze zijn niet verifieerbaar en ze wijzen een verlosser en in het geval van Bosz indirect een zondebok aan. Zo makkelijk zit de wereld niet in elkaar. Ik kan ook zeggen, maak van Gaal bondscoach, dan halen we met Oranje weer de halve finale. Werkt ook niet.
2 -10
Turbo
Zo, een hele alinea gebasseerd op iets wat je verkeerd leest..
4 -1
ram
Haha!
0 -1
ram
Leer eens lezen... Ik zeg nergens dat Bosz de beste coach ter wereld is.
3 -1
martin1234
Ja, dat had ik gelezen! Het gaat niet om wat jij precies zegt over Bosz, het gaat om het creëren van niet verifieerbare 'als-dan' scenario's, door de hele discussie heen, en niet alleen door jou natuurlijk. Mijn excuses dat ik bewust wat vals geciteerd heb, maar die overdrijving was om duidelijk te maken hoe idioot dit soort bewering kunnen worden als toch niemand ze kan tegenspreken.
0 -2
ram
Haha, lachwekkend dit
0 0
Bobbaasje
De sar... je bent oetlul. Bosz jij bent een kanjer, want jij volgde wel de Cruijff-lijn binnen Ajax en voor het publiek.

De sar en Bergkamp doen het alleen maar voor het geld ipv voor de club Ajax.

Off: Johnny de Mol; "Een minuut stilte voor Anne Faber graag dames en heren in de zaal" respect Johnny! Ik heb een traan gelaten voor de buis. Zo zie je maar dat voetbal maar een bijzaak is, prachtig eerbetoon naar de fam en vriend van Anne.
6 -4
insectenverdelg
Idd Bosz is de echte Ajacied. hopt totaal niet van club naar club. Begrijp me goed, ben Bosz dankbaar voor t voetbal dat hij gegeven heeft. En geloof best dat er problemen zijn geweest. Maar avond is opeens heilig verklaart, terwijl t hoe dan ook een passant was.
5 -10
BaddahBing
Een passant net zoals de assistentpassanten Spijkerman Rekelhof en L'Ami, en goh wat hebben die al jaren AJAXwaardig voetbal op de mat laten leggen


Maar het voetball onder FdeB was blijkbaar al Ajaxwaardig voor jou
2 -2
ram
Bosz is een passant omdat ie weggewerkt is. Hij had ook in lengte van jaren kunnen blijven. Bosz is meer Ajax qua voetbal dan het hele Technisch Hart bij elkaar..
5 -3
wladimir
Neehee
1 -1
Koenniiee
Johan Cruijff geloofde in een terugkeer van Ajax richting de Europese top. Al is het maar incidenteel. Pep Guardiola riep dat we in Nederland weer eens terug moesten naar de kernwaarden: “pressie spelen, aanvallen, een tegen een zoeken en creativiteit.” Bosz komt en speelt vol op de aanval. Uiteindelijk loont het.

Zie jij het patroon? Cruijff zou heilig moeten zijn, maar is dat bij Ajax nooit voor honderd procent geweest. Eindelijk hadden we met Bosz (en eerder Jonk) een Cruijff discipel. Het loonde. Dan is het logisch dat men je heilig verklaard.

Gast, ze gaven ons goddomme Ajax terug. Ik zie het meermaals staan, dus ik ben niet de enige die dat zo voelde. Bosz eiste hier geen ontslag van hoofdpersonen, maar kon zich niet vinden in ‘anti-risicovolle assistenten’. Dat moet je toch wel kunnen eisen na een EL finale en 82 punten in de ED?
14 -2
jaripettersson
JC in het land der Farizeeën
3 -1
Ajaxpubliek
Het is bij Ajax altijd hetzelde: gebrek aan leiderschap en onderling gekonkel. Als het klopt dat Bosz reeds in januari heeft aangeven dat er wat hem betreft een onwerkbare situatie was ontstaan, dan is eens en voor altijd bewezen dat Van de Sar niet opgewassen is voor de functie van algemeen directeur. Hij heeft niets gedaan en uiteindelijk de boel laten klappen. Als we nu kijken waar Ajax staat dan is het tijd voor een pittig functioneringsgesprek.
17 -2
insectenverdelg
Bergkamp was weg uit de staf, Spijkerman zou naar Jong gaan. Dat waren de plannen. Praat beleid van Ajax niet goed oor, maar dat zij wijzigingen.
3 -3
Godenzoon24
Per ongeluk een duimpje omhooggevallen gegeven. Bergkamp had nog steeds invloed of bemoeide zich ermee en ging dat blijven doen. De spelers waren topfit maar onze looptrainer en Dennis vonden dat er harder getraind moest worden. Bosz wilde zelf bepalen wie erbij kwam. Bosz voelde gewoon geen steun vanuit zijn 'bazen' en stafleden.
1 0
wladimir
Dortmund kwam langs.
1 -1
suske
Hij bevestigt gewoon dat Ajax vast hield aan de lijn die was in gezet. Door Cruijff toen hij het technisch hart introduceerde. Namelijk dat zij bepaalde wat er op voetbal gebied zou gebeuren en op welke manier. En dat de trainer maar een passant is. Dat was aan Bosz gemeld toen hij werd aangesteld dat Ajax daar aan vast hielt wist hij. Dus hij ging eerst akkoord bij zijn Aanstelling als Ajax coach. En daarna wilde hij het toch anders op zijn manier toen Ajax daar niet mee akkoord ging wilde hij weg. Toen Dortmund kwam. Kwam hem dat goed uit.
Ajax treft in deze geen blaam want zij hebben hem van in het begin duidelijk gemaakt hoe het bij Ajax werkten. Dus wat Bosz ook zegt Van der Sar en Overmars en Bergkamp staan in hun recht.
Dat Bosz hier nu mee komt vind ik gemakkelijk. En achteraf praten.
Nogmaals het technisch hart is er gekomen onder voorspraak van Cruijff. Hij heeft deze mensen aangesteld met goedkeuring van de RVC.
3 -11
BaddahBing
Technish Hart conform Plan Cruijff : Opleidingsman Verbningdingsman en Hoofdtrainer.


Ik zou zeggen probeer het nog een keer !
2 -1
godenzonenssuper
Klopt, in 2011.
Verder is er niks veranderd en zitten we nu niet in 2017 hoor.
0 -2
TheRiviera
Het is duidelijk dat jij niet goed kan lezen. Zoals er staat gaf Bosz aan dat alleen het TH de beslissingen maakt en niet de trainer. Maar jij beweerd dus dat Bosz dit allang wist? Je zegt en ik quote ''Dat was aan Bosz gemeld toen hij werd aangesteld dat Ajax daar aan vast hielt wist hij''. Hoe kom je überhaupt aan deze informatie? Klinkt eerder alsof je gewoon onzin uit je duim aan het zuigen bent.

Je kan geen conclusies trekken op basis van informatie die je niet hebt. Dus het nutteloos om te geen speculeren wie er nou gelijk heeft. De supporters waren er niet bij , wij weten niet hoe het er echt aan toe ging dus we kunnen geen kanten kiezen. Het enigste wat ik weet is dat Bosz de juiste trainer was voor Ajax. Wanneer een trainer het elftal zo goed laat voetballen en het team naar een EL finale loodst. Dan weet je dat zijn aanpak werkt en dan heb je inderdaad shit te eisen.
4 -1
suske
Jij slaat de plank helemaal mis. Iedereen hier weet hoe het bij Ajax functioneert op technisch gebied. Dat zuig ik niet uit mijn duim hoor. Dat jij dat denkt oké maar bij de aanstelling van Bosz is dit overal gemeld ook in de media.
0 -1
TheRiviera
Ik kan me niet herinneren dat er in de media vermeld is dat Bosz geen shit te zeggen had tijdens zijn aanstelling. Het is namelijk ook niet iets wat je doodleuk naar buiten vermeld tijdens de aanstelling van een nieuwe trainer. Het mag dan wel de gang van zaken zijn geweest bij Ajax maar het is duidelijk niet goed gecommuniceerd naar Bosz toen ze hem vroegen voor het trainerschap want het feit dat hij er issues mee heeft zegt alles.

Maar het feit is gewoon dat de aanpak van het duo Bosz/Kruzen werkte en dan moet het TH gewoon luisteren naar wat er geëist word door de hoofdtrainer.
0 -1
Ajax27
Bosz heeft veel behaald... maar ook veel geluk gehad. Had iedereen de polonaise gelopen als Viergever niet in de kwartfinale in de extra minuten zijn teen tegen de bal aan had gezet? Anders was je er daar gewoon uitgevlogen. of nadat we thuis van Lyon met 4-1 wonnen er nog bijna uitvlogen door het wederom naïeve pressie zetten? Hadden we dan nog steeds de polonaise gelopen achter Bosz aan?

Wat Suske zegt is wel degelijk hoe het is gecommuniceerd. De trainer is een passant voor de korte termijn. Die krijgt 1 taak en dat is presteren. Het technisch hart maakt de beslissingen voor de Lange termijn met jeugd en aankopen.

idd gewoon makkelijk lullen van Bosz en beetje modder lopen gooien van een afstandje. Ik vind het knap dat ie nu weer Prima met Dortmund presteert en wat ie met Ajax heeft gepresteerd, maar we moeten niet doen alsof ie een of andere verlosser is. Genoeg potten hebben we ons kapot geërgerd dat ie keer op keer Veltman en Traore op het veld zette terwijl ze totaal niet goed presteerde. Dat Traore het de laatste 10 wedstrijden goed deed en dat ie Europees goed presteerde doet iedereen vergeten aan hoeveel braspotten hij heeft gespeeld. En kijk eens wat voor selectie en bankzitters Bosz tot zn beschikking Had, dat is ook wel ff andere koek dan nu.
2 -2
TheRiviera
Elke trainer heeft wel eens geluk en ongeluk. Van een amateur trainer tot Mourinho het overkomt hun allemaal. Het punt is gewoon dat Ajax niet hun kansen grijpt wanneer het dat wel moet doen. De mensen binnen de Club zijn meer bezig met kijken wie de grootste lul heeft en kunnen hun Ego's niet opzij zetten voor de verbetering van de club.
0 0
Toekomst1900
Wat als er geen doellijn technologie bij feyenoord - psv was? Wat als Cerny de bal er tegen Graafschap inschoot? Wat als...

Bosz was een schot in de roos. Geliefd voetbal en hij werd zelfs geen kakkerlak meer genoemd. Volledig geaccepteerd! Daar had Ajax naar moeten kijken/luisteren. Wat wil Ajax en wat willen de fans? En niet wat wil Edwin vd Sar en Dennis Bergkamp!
4 -2
Rujar
Tuurlijk heeft hij geluk gehad. Bosz zag ook wat er mis was met het elftal. Hij eiste ook oa 4 directe versterkingen tov het elftal wat er al stond. Ook hier werd niet naar geluisterd. Oké er is bepaald dat een trainer niks mag bepalen, maar we kunnen toch wel vaststellen dat het beleid echt gigantisch gefaald heeft en helemaal met niks is gekomen. Met Bosz hadden we stap kunnen maken naar meer.
4 0
Milan93
zo kan je over elke wedstrijd praten. wat als cerny tegen de graafschap wel had gescoord dan waren we nu kampioen etc ....

De reden dat mensen weg liepen met bosz kwam omdat er eindelijk weer gevoetbald werd op de manier hoe we dat graag zien. ballen die naar voren worden gepaast in plaats van breed, pressie voetbal.

Juist dat bracht bosz bij ajax terug. Iedereen zag een goed voetballend ajax. En dat het ons zo ver bracht in de EL was alleen maar mooi meegenomen. Niemand had verwacht dat we de finale zoude halen en niemand had het hem kwalijk genomen als we er tegen Schalke uit lagen. Tuurlijk zou dat teleurstellend zijn maar om überhaupt zo ver te komen is al een hele prestatie.

Onder frank de boer mocht je 90 minuten naar balletjes breed en terug kijken. En dan de wedstrijd maar uitspelen. Niks is kutter dan naar zo'n zaadpot kijken en dan nog de gelijkmaker tegen krijgen of zelfs verliezen.

Maar als jij denkt dat bosz een over het paard getilde coach is dan kijk jij waarschijnlijk het voetbal via teletekst.
3 0
gi0vanni
Je kan Cruijff niet de schuld geven. Hij heeft alleen een filosofie opgesteld. Binnen Ajax hebben de RVC, het bestuur en het TH er voor gekozen voor de macht, het geld, en hun eigen speelstijl te gaan. Dat is dus een vorm van werkweigering. En daar zijn dus ook alleen zij schuldig aan. Daarom is het grappig dat oud speler van Feyenoord meer heeft met Cruijff dan Ajax zelf. (De omgedraaide wereld.)

En hoe grappig is het dat ze na het buitenwerken van Cruijff er achter kwamen dat hun eigen manier helemaal niet zo goed was. Met het aanstellen van Bosz hebben ze zich zelf belachelijk gemaakt. (Volgeling van de gene die ze hebben buiten gewerkt.) En ze doen het vanaf dit jaar nog eens dunnetjes over.
5 0
Koenniiee
Wat denk je nou, dat Bosz ineens een andere invulling wou van de scouting? Het technisch hart? Niet mee eens was dat Van der Sar het ene na het andere sponsorcontract binnenhaalde?

Het enige wat Bosz wou is een staf die hem steunde in zijn - volgens de staf - ‘roekeloze visie’. Dus geen Hennie die spelers opdrachten geven om defensiever te denken, geen Rekelhof die intensieve loopschema maakt (Bosz is meer van de methode Verheijen, dosering) en geen Bergkamp die loopt te klagen over de aanvallende tactiek. Een andere invulling van de staf dus. Was dat nou zo moeilijk?

Bosz vraagt hier alleen om wat andere assistenten. Nou zeg, wat een ramp. Met die prestatie (82 punten en een EL finale) heb je best wat te eisen. Terecht. Zeker als de situatie onwerkbaar was. Althans, zo ondervond ons voormalig en huidig toptrainer (in Duitsland) dat. Hij vraagt geen ontslag voor hoofdpersonen!
12 0
Kikke
Ze lachen zich daar helemaal suf, een top trainer voor 5 Miljoen, we hadden Bosz 5 miljoen moeten geven om te bliiven en de vrije hand moeten geven. Had graag Bosz 5 jaar bij Ajax gezien, Jonk jeugd, dan konden we pas praten of Cruyff het goed had gezien en Ajax weer naar de top had kunnen komen.... nu is er werkelijk helemaal niks bereikt, behalve van kwaad tot erger. Het is gewoon schijt hebben aan Johan Cruijff zijn nagedachtenis, eigenlijk om te huilen hoe treurig dit technisch hart is....
0 0
martin1234
De filosofie is best wel aardig, maar Cruijff heeft dan de verkeerde mensen in het technisch hart gezet. Dat is het probleem. En dat technisch hart heeft te veel macht, en doet helemaal niet wat het zou moeten doen: de spelstijl van Ajax handhaven ondanks passanten als trainers. Maar helemaal en totaal eens wat je zegt over Bosz, gemakkelijk, achteraf praten, en niemand kan het verifieren. Het gaat nu slecht, en Bosz is weg, dus dat is de reden. Niemand weet echter wat er gebeurd zou zijn als Bosz niet weg was gegaan! En Bosz komt ook niet terug dus, dit kan je zo ongelooflijk makkelijk zeggen zonder dat je wordt tegengesproken. Net even iets te simpel!
1 -3
Kikke
Echt Martin, jij begrijpt er echt zo weinig van joh, het is niet te geloven... wie gaat er hier nu op zijn bek, Ajax. Wie doet het in het buitenland ook goed, Bosz. Wie heeft er dan geen visie, jawel het technisch hart van Ajax. Zo moeilijk is het echt niet hoor...
0 0
ovdw
Stel je eens voor dat we Jonk en Bosz nog gewoon aan boord hadden gehad en vol door waren gegaan op lijn Cruijff. Hadden we ons net zoveel zorgen hoeven maken om het behalen van een kampioenschap als Bayern Munchen de laatste jaren heeft moeten doen. Ook ben ik er van overtuigd dat we in Europa ook zeker een vingertje in de pap hadden kunnen hebben (overwinteren in CL). Nu knijpen we onze billen samen op bezoek bij Heracles Almelo...
14 -3
Web
Slaap verder, wij hadden de CL al gewonnen.
1 -4
martin1234
Hoewel Bosz een goede trainer is en het vorig jaar in de EL geweldig ging, hebben we ook wel een beetje mazzel gehad vorig jaar. De verlening tegen Schalke? Wel kwaliteit dat ze nooit opgaven natuurlijk. En in de eredivisie speelde je ook gelijk tegen Excelsior en verlies je van WIllem II. Ik denk niet dat met Bosz ditzelfde Ajax ineens fluitend kampioen zou worden. Er zijn meer dingen die hier oorzaak en gevolg hebben, niet alleen Peter Bosz. Als je denkt, Peter Bosz terug en alles is ineens weer goed. Nee te makkelijk.
2 -3
Kikke
Je begrijpt er niet veel van hoor. Zoveel voetballers zijn er dit jaar niet weggegaan, vorig jaar kon Bosz twee werkende elftallen neerzetten, was prachtig om te zien. Ze zijn heus npg net zo goed, maar geen coach die ze op de juiste manier traint en beter maakt. De resultaten in de Bundesliga, spreken toch voor zichzelf bij Bosz... hij wordt hier gewoon gemist!
0 0
martin1234
Dat kom meer omdat Keizer zo slecht is, dan omdat het komt dat Bosz zo goed was.
0 0
Babangida83
Met dobbelstenen kun je duidelijk spreken van geluk, als je steeds Yahtzee gooit. Maar Ajax ging er tegen Schalke en Lyon echt voor. Schalke en Lyon hadden ook geluk dat ze in de Arena er niet met meer doelpunten verschil afgingen. Voor mij is dat kwaliteit, netzoals het voor mij geen geluk is dat Viergever steeds dat soort 'geluks'-doelpunten maakt. Viergever bleef maar gaan en bij achterstand tegen Schalke ging het hele team er opeens weer vol voor. Dan dwing je dat 'geluk' gewoon af. Dat Viergever daar in het strafschopgebied stond op dat moment in de 118de minuut ofzo, dat deed hij toch gewoon zelf.
0 0
martin1234
Sorry maar dit is achteraf makkelijk praten en eerlijk gezegd geloof ik er geen barst van! Ja kom maar op met minnen.
4 -27
Web
Ja de minnetjes zullen komen, en hier smullen ze er van.
Dat is toch die trainer die achter Feyenoord 2 e werd?
Drama wedstrijden, uit Excelsior, uit Twente, uit Groningen, uit Feyenoord, uit PSV, uit Roda, uit Cambuur beker ( ja echt Cambuur) thuis Willem 11 thuis Roda.

Jammer dat Frank het heeft laten liggen tegen de graafschap, had niemand het over meneertje gehad, CL 8 wedstrijden i mager puntje.
2 -13
Koenniiee
Wat ben jij een triest figuur, Web. Echt. Nul conversaties met jou hebben zin. Telkens kom je maar weer op die kul argumenten:

“Bosz had geluk.”
“Had Frank maar gewonnen, speelden we CL.”

Misselijk. Je hoopte er gewoon op.
9 -1
wladimir
Ik ben bang dat hij gelijk heeft. Als Frank kampioen was geworden was hij gewoon bij Ajax gebleven.
0 0
martin1234
Exact, zat drama wedstrijden gezien onder Bosz hoor. Wat denken mensen nu? Dat als Bosz terugkomt hij met zijn toverstaf Ajax kampioen maakt met tien punten voorsprong en het jaar daarop winnen we de CL??! Kijk wat de man presteerde voor Ajax! Echt niet imposant hoor. En nu ineens zonnekoning omdat Marcel Keizer het zo slecht doet. (En dat laatste klopt natuurlijk wel, maar maakt Peter Bosz niet ineens de verlosser.)
2 -6
Babangida83
Met Heracles de bekerfinale halen is ook wel een prestatie. Netzoals telkens aan het einde van het seizoen PSV en Ajax in eigen huis declasseren met een groep waarvan in het begin van het jaar alleen de keeper niet door jeugdspelers verruilt wordt. Niet met geluk, maar met ook echt goed en constant voetbal. Wat jij en web pretenderen is dat je alle wedstrijden van het seizoen prima moet spelen. Dat wordt voor iedere trainer een lastige opgave.
1 0
Dusbaba
Van mij ook 1. Een blinde ziet nog wat er gaande is.
1 -1
martin1234
Hoef je er niet bij te zeggen hoor!
0 -2
godenzonenssuper
Gedaan!
6 -2
Rukboor
Als van der Sar hier niet op wil reageren, is dat een zwaktebod van hem.
Als Bosz de waarheid spreekt, waar ik weinig twijfels over heb, lijkt me dit het einde voor van der Sar als Algemeen Directeur. Bergkamp heeft geen functie, dus die hoeft nooit ergens verantwoording voor af te leggen. Bosz en Krüzen waren vaak alleen op De Toekomst, Bergkamp vind uitwedstrijden van het eerste al teveel moeite.
12 -3
DS
Bosz vertelt niet wat zijn vragen aan van de sar waren. Misschien waren deze wel totaal onhaalbaar.
1 -1
Web
Zwakte bod, hoe bedoel je? Ik hoop dat hij verstandig is en niets zegt.
Mee doen met de Bosz poppenkast.

Bosz heeft nog nooit op Bergkamp zijn verhaal in VI gereageerd, ook zwakte punt?
3 -6
Ajax4xbestevaneuropa
Als bestaat niet maar beeld je in wat er kon gebeuren als Johan nog leefde. Bosz en Cruijff waren goed met elkaar en aan de andere kant zou je dan Bergkamp hebben met zijn grote mond over zijn Visie Cruijff.
Had Dennis wel een toontje lager gezongen als Cruijff hem duidelijk had gemaakt wie de baas was, hij. En Cruijff zou nooit in de pers Bergkamp of anderen onderuit hebben gehaald.
Er is geen baas bij Ajax. En blijkbaar had Bergkamp helemaal niks met Bosz en werd het een strijd. Nou ga dan als Overmars en Vd Sar maar eens kiezen voor je trainer die er net pas is....Ipv voor je oude maatje.
3 -2
Kikke
Ach het technisch hart is al vanaf het begin anti Cruijff geweest, daarom had Jonk het ook zo moeilijk. Ze hebben geen scrupulus hoor, Jonk en Cruijff er uit gooien, terwijl Cruijff al ziek was. En ze zaten er nota bene dank zij Cruijff. Echt vond het toen al te walgelijk voor woorden en nu met Bosz weer... enge mannetjes dat technisch hart, spoort Bergkamp wel eigenlijk? Bosz klaagde over hem, Jonk ook... wat voegt hij eigenlijk toe? Volgens mij helemaal niks!
0 0
johnd
Vorig jaar liet zien wat er kan, maar hoe? De club is nog steeds ziek.

De ene jongensclub eruit voor de andere, lijkt wel.
5 0
Bensco
Er valt mij trouwens wel 1 ding op: in de week na de EL finale riep hij nog dat hij zou blijven en nu is het ineens: ik zou sowieso vertrekken. Dat vind ik wel opmerkelijk.
4 -4
Web
Ja ik zie hem nog op RTL 7 met vd Sar, wat had hij het naar de zin.
Bosz is nog slechter dan ik dacht.

Maar meneertje gaat weer onrust maken, enge man.
3 -6
martin1234
Absoluut en makkelijk achteraf gepraat. Ik begin een beetje genoeg van Peter Bosz te krijgen.
3 -10
ETM
Hahaha dat had je al lang. Beetje te doorzichtig.
1 0
martin1234
Correct! Ik mocht hem bij zijn tijd als speler van Feyenoord al niet, ik zal het niet ontkennen. Maar ik krijg genoeg van dit achteraf gepraat. Bosz is weg, slot! Dat Keizer en het TH niet best zijn, dat is een tweede, maar Bosz wil ik even niet meer horen.
0 0
Bensco
Ik ben geen Bosz hater, ik zag wat iedere fan zag en dat was vooruitgang maar dat het al langere tijd rommelde verbaasd me niks. Bosz was verandering binnen de club, iets wat hard nodig was. Blijkbaar dachten anderen daar anders over.
0 0
Kikke
Bij zijn aanstelling was ik al verbaast dat hij werd tegen gewerkt, hij mocht niet eens bepalen wie er bij de selectie zat. Mijn mond viel open toen ik dat aan het begin van het seizoen las...
0 0
Web
Nu pas, ik all meer dan 10 jaar.
1 -4
martin1234
Ik nog langer eigenlijk. Ik kan hem nog herinneren van zijn tijd als middenvelder bij Feyenoord. Oh, oh, wat had hij een zuur gezicht als ze weer verloren hadden, en wat lag het aan iedereen behalve Feyenoord. Met name aan de scheidsrechter. Jammer dat daar nooit youtube filmpjes van bewaard zijn gebleven van die Studio Sport interviews. Iedereen had de schuld behalve hij altijd. Zie je het verband al?
1 -4
johnd
Zo zonde, echt een prima coach voor Ajax, spelopvatting past precies.
10 -1
Pierre Heno
De algemeen dikke deur en de dikke deur spelersbeleid ( it's all OVERmars) hebben geen zin in commentaar. Dan leest iedereen: wie zwijgt stemt toe. De patiënt is inmiddels overleden aan dit technisch hartinfarct, de grafzerken zitten aan de knoppen of vanaf de bank naar het veld te staren. Alleen Michael Jackson krijgt ze nog in beweging maar die is inmiddels ook niet meer beschikbaar om bekende redenen. Wie dan wèl?
3 -2
Rukboor
Overmars reageert niet, want die vertrekt om dezelfde reden.
2 -1
Web
Heb je hem gesproken? Dit zegt genoeg, onrust stoken, en meer niet.
Puur speculeren.
2 -3
Dusbaba
Dennis met Sar als assistent. De enige die ik nog accepteer en genadeloos op hun bek wil zien gaan dan wel dat mijn ongelijk bewezen wordt. Voor minder doe ik het niet meer. Zij dienen nu wezenlijke verantwoordelijkheid te gaan dragen.
6 -2
Dusbaba
Gewoon te bizar voor woorden dat de enige trainer van de afgelopen 20 jaar die er voor heeft gezorgd dat Ajax weer een smoel kreeg is weggewerkt. Alle verantwoordelijken kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden afgerekend dit seizoen. Schaamteloos, keihard worden afgerekend. Niets meer en niets minder. Geen plaats meer bij Ajax als het ze dit seizoen niet lukt. De grootste Ajax ziel verkrachters aller tijden wat mij betreft. Sar, Hennie en Dennis en een paar andere figuren op de achtergrond van wie ik niet weet hoe groot hun invloed is. Er mag gewoon niemand mee wegkomen wat er is gebeurt afgelopen seizoen.
14 -1
Pauw
Het feit dat Bosz / Krüzen vaak slechts als duo op t bordes op de toekomst stond en zich amper vergezeld wisten van de rest van t TH was al een teken aan de wand. Bij / met Keizer is t weer reuze vol en gezellig op de Toekomst.
6 -1
Koenniiee
Waarom de geur van innovatie en nieuwe mensen als je ook met je ‘oude vertrouwde Ajax matties’ kunt werken? Waarom kiezen voor kwaliteit als het ook met vriendschap en continuïteit kan? Waarom risicovol voetballen als je ook met lange ballen een wedstrijd kunt winnen?

Zoiets?
5 0
M.Olsen
Vieze verrader joh. Is niks van waar.
3 -19
martin1234
In ieder geval niet zoals hij het brengt. 't Is allemaal net te gemakkelijk dit.
1 -6
Joseph
Past volledig in het plaatje van Bergkamp die alles op zijn eigen manier wilt doen en van der Sar die er volstrekt achter staat. Bovendien is dit niks nieuws, was al lang bekend.
9 -1
Red Devil
Het wordt tijd dat die Bergkamp en Spijkerman hun biezen gaan pakken.
20 -3
Joseph
Om te janken dit, hopelijk kan Ajax hem ooit nog verleiden om terug te komen. Hopelijk met Jordy en Jonk die dan aan de touwtjes trekken!
Dit Ajax moet stoppen, weg met alle egotjes die andermans succes niet gunt binnen de club!
9 -5
Rukboor
Wat moet Jordy dan gaan doen bij Ajax?
Niet iemand om zijn achternaam beter laten zijn dan het is.
Kluivertje is ook geen Patrick Kluivert, al denkt hij van wel, snap je?
1 -2
martin1234
Misschien is Kluivertje wel beter dan Kluivert. Max is ook beter dan Jos.
0 0
BokkieBokstra
Het blijft mistig en begrijp niet dat Bosz er nu nog een keer met aan komt zeilen. Een heel jaar niets gehoord en ook niets gelezen. Als er problemen waren dan had je er allang al iets over in een krant gelezen. Nog erger vind ik dat niemand van Ajax wil reageren. De communicatie is zwak verzorgd, niet alleen in dit geval. Lijkt me een eigenschap die een directeur van Ajax zou moeten hebben.
1 0
Rukboor
Welke directeur?
We hebben er genoeg; Operationeel Directeur, Commercieel Directeur, Financieel Directeur en we hebben Flappie Sar als Algemeen Directeur.
1 0
Freddy Al
Het is ronduit jammer dat Peter Bosz niet aangeeft waar het probleem zat en ook dat er vanuit Ajax geen reactie komt.
Op basis van alleen dit kan ik geen standpunt innemen omdat er niet genoemd wordt waar de schoen wrong.
Gevoelsmatig denk ik dat Bosz zich niet kon vinden in de constructie TH en de verdeling van de verantwoordelijkheden,
Wat wel en niet liep blijft vaag maar er lijkt me alle aanleiding om eens goed na te denken over deze constructie( TH) en de invulling daarvan
5 0
Joseph
Bosz heeft al eerder aangegeven dat hij het vertrek van Spijkerman en L'ami wilde, en ik vraag mij af wat hij met de rol van Bergkamp wilde. Bosz was duidelijk niet tevreden over het functioneren van deze mensen, en op dit moment wordt zijn gelijk keihard bewezen. Het is weer ouderwets anti-voetbal dat we spelen..
7 -2
BaddahBing
Ik zeg het nogmaals Alles wat op voetbaltechnisch gebied aantoonbaar naar Cruijff kan verwijzen moet tegengewerkt en nog liever uitgeroeid worden binnen AJAX
vanwege het simpele feit dat men dan niet ZELF met de eer kan strijken.

Zo eng is AJAX (geworden)
19 -2
Juichtoon
Het was mij al langer duidelijk dat PB bij Ajax veel zaken wilde veranderen en hierin zeker niet altijd zijn zin kreeg. De grootste weeffout was natuurlijk dat PB geen onderdeel uitmaakte van het TH waardoor hij niet bij de belangrijkste beslissingen voor de club betrokken was. Hier kwam nog bij dat PB bij herhaling aangaf geen meerwaarde te zien in een deel van zijn technische staf waaronder Spijkerman. PB zette na zn succesvolle jaar meer kracht bij door dit als eis naar het volgend seizoen neer te leggen naast de zo logische grotere zeggenschap in het TH of beslissingen die daar mee te maken hadden.
In plaats hiervan claimde het TH eerst al zijn EL succes, want dat zou immers al onder Frank zijn ingezet (??, hoe naief kun je zijn), kreeg PB een veel te kritische evaluatie van het TH over zich heen en werd PB niet verlost van Spijkerman maar zou hij Keizer erbij krijgen. De macht van PB zou dus kleiner worden. En toen kwam Dortmund voorbij.
Na het wegsturen van Cruijff en Jonk heeft men ook het 3e reddingsvlot gewoon laten zinken. Het lijkt me evident wat er moet gebeuren.
13 -1
wladimir
Spijkerman zou naar Jong gaan. Bergkamp zat al niet meer op de bank. Je kunt veel zeggen, maar Ajax is wel richting Bosz geschoven. Dortmund is Europese top en betaalt veel meer dan Ajax. Dat is natuurlijk ook een argument geweest. TH heeft gegokt en verloren. That's for sure.
1 -6
geDaante
4e, je vergeet Ling, wiens kritische rapport doorgevoerd zou worden, maar ineens toch maar niks mee gedaan werd. Het was een poging van Cruijff om het weer in goede banen te leiden, maar zijn invloed was alweer te klein.
13 0
Jornnn
Ik heb in tijden niet zo genoten van Ajax als onder Bosz. Elke andere trainer van de laatste 10 jaar bewijst dat Bosz een top trainer is.
27 -1
wladimir
2007 - 2008 Marco van Basten (1 jaar) daar gaat die derde ster pannenkoek
2008 - 2010 Dick Jol (1,5 jaar) Beker en CL deelname als tweede
2010 - 2016 Frank de Boer (5,5 jaar) 4 titels
2016 - 2017 Peter Bosz (1 jaar) EL finale
2017 - heden Marcel Keizer geen Champions League en geen Europa League

Eerlijk = eerlijk het was leuk onder Bosz. Onbegrijpelijk hoe arrogant Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp en in mindere mate Marc Overmars daarmee zijn omgesprongen.
6 -1
martin1234
Dick Jol?
7 0
wladimir
Martin, Dick is de scheidsrechter en Cock zijn broertje.
0 0
Fredschuit1
Dus Martin bedoel je nemen wij aan?
0 0
martin1234
Tikfoudje van wladimir natuurlijk. Wisten we allemaal wel. :)
0 0
geDaante
En dat hij de juiste visie heeft, die al veel meer des Cruijffs is, en die gevolgd zou moeten worden door de KNVB, en al die nederlandse trainers, met hun eeuwige balletje breed en lafheid.

Maar nee, men gaat op dezelfde voet verder, het ligt aan de spelers...
14 -1
Johan1
Het is wel duidelijk dat vd Sar, Bergkamp, Spijkerman, Keizer, L’Ami er niet zitten om Ajax weer volgens de Cruijff filosofie te laten voetballen. Het is 1 grote vriendenkliek die niet kritisch naar elkaar kunnen kijken, laat staan elkaar eerlijk te beoordelen. Deze kliek maakt Ajax sportief gezien kapot. Ik ben ook niet altijd positief over Bosz geweest, omdat hij geen prijzen wint, maar hoe het TH nu functioneert werkt averechts. We worden dit jaar geen kampioen door dit wanbeleid.
28 -3
Van Reenen
Van mij mag het T.H. (Treurig Hartelooszooitje) vandaag nog pleitte. Maar om op voorhand te zeggen dat Ajax geen kampioen wordt volgend jaar, gaat mij te ver. Misschien al na de winterstop Johnson op links, Dolberg spits, Neres op rechts en Orejuela als rechtsback en het elftal is compleet,. Wöber is dan ingespeeld met De Ligt en Viergever/Sinkgraven of nieuwe aankoop (waarin in niet geloof)
0 0
AjaxCitizen
Je bent niet altijd positief over Bosz geweest? Sorry, maar dat was je nooit. Je wilde hem altijd weg hebben en nu die weg is gelijk doen alsof het wel mee viel qua kritiek vanuit jouw kant. Hypocriet.
4 -1
geDaante
'Omdat hij geen prijzen wint', wat een redenatie...
4 -1
Van Reenen
Met Bosz was Sanchez waarschijnlijk ook nog een jaar gebleven en was Ajax met een ingespeeld elftal fluitend kampioen etc. De rest is geschiedenis.
0 0
Johan1
Hij heeft nog nooit een prijs gewonnen en bij Ajax moet je (zeker in Nederland) geregeld prijzen winnen. Je hebt de beste jeugd, het meeste geld en de meeste bekendheid over de hele wereld. Zo raar is die redenatie niet.
3 -3
Joseph
Het feit dat geen enkele supporter daar over begon, zegt genoeg. De enige die klaagde over de prijzen, was Ajax zelf of meer specifiek, van der Sar. Vergeet ook niet dat Bosz absoluut niet in een gespreid bedje kwam..

De supporters waren maar wat blij dat Ajax weer een club was om trots op te zijn, die met de finale EL een geweldige prestatie heeft neergezet. Kampioen van NL stelt niks voor vergeleken met dat.
2 -1
geDaante
Dus omdat je met Heracles en Vitesse (vreemdelingenlegioen die voor zichzelf spelen) geen kampioen werd, pak je geen prijzen, en zul je ook geen prijzen pakken met Ajax?

Hij liet Heracles bijzonder goed voetballen en hoog eindigen, Vitesse net zo, ieder jaar, met steeds een elftal dat op 5 plaatsen gewijzigd werd, en vol met huurlingen.

Het spel dat hij speelt wordt beter en beter en effectiever met betere spelers, en dat zag je bij Ajax, en nu bij Dortmund.
4 -1
wladimir
Zowel bij Heracles (Verbeek) al bij Vitesse (van de Brom) haalden zijn voorgangers meer punten. Beide waren haalbaar voor Ajax. Desalniettemin werd voor Keizer gekozen. Die kun je niet met Bosz vergelijken.
2 0
martin1234
Precies dat bedoel nou! Dat Keizer gewoon waardeloos is, wil niet zeggen dat Bosz ineens de tovenaar/heilige/halfgod is die alles .. . .. Enzovoort.
0 0
Koenniiee
Bosz speelde overigens wel moeilijker te spelen voetbal dan die andere namen. Voetbal dat beter bij Ajax past dan die anderen. En met middelmatige ploegen dat soort voetbal spelen is bewonderenswaardig.

Punten en kampioenschappen zeggen een hoop, maar niet alles.
1 0
FlyingDutchMan
We weten niet de exacte inhoud van de clash, dan is het lastig een kant kiezen zolang iedereen zijn bek houdt..
1 -1
geDaante
Als die anderen geen reactie willen geven, dan staan ze met een mond vol tanden, of men heeft eerst tijd nodig een geloofwaardig verhaal te fabriceren.

Het is zoals Bosz het hier schets. Als je alle berichtgeving ernaast legt, kan je de puzzel leggen.

Je ziet ook dat ze nu onder marionet Keizer alles totaal anders doen dan Bosz; naarstig op zoek naar een Plan B, bijna geobsedeerd, geen 5-secondenregel meer, veel harder trainen (terwijl Bosz al aantoonde dat zijn aanpak uitstekend werkte), etc.
4 -1
Freddy Al
Niet erg fair om nu al Keizer in het verdomhoekje te drukken, er zijn geen reële aanwijzingen om te denken dat Keizer zich als een marionet gedraagt, zijn aanstelling staat ook los van het vertrek van Bosz.
Wederom trek je te snel conclusies op basis van nul feiten.
2 -2
Dusbaba
Je hoeft alleen maar de bank in de gaten te houden tijdens een wedstrijd. Dan kun je zien hoeveel instructies Marcel krijgt van zijn assistenten. Je weet wel.....dezelfde assistenten die Bosz er niet meer bij wilde hebben.
2 0
godenzonenssuper
Ik mis deze held..
4 -2
FT`S
We kunnen nou wel voor de zoveelste keer hier een discussie over houden, maar....Wat is het toch verschrikkelijk he? Ik kan echt letterlijk wel janken!! Na 20 jaar sappelen lijkt het eindelijk weer te gaan gebeuren en dan verneuken Bergkamp/Sar en consorten de club en ons fans op een onvoorstelbare manier! Vreselijk...echt vreselijk.
13 -1
Deepblue
Gewoon een doodzonde geweest, om PB zo weg te laten lopen. Zowel qua spel als resultaat was het vorig jaar gewoon top. Overmars behouden, de rest vervangen.
7 0
Koenniiee
Tsja.. als zelfs De Telegraaf (startte begin vorig seizoen al een hetze richting Bosz) dit zo publiceerde: ‘Bosz vond dat Ajax zo moest spelen, aanvallend. Het viertal wilde een grote vinger in de pap houden.’ Bosz’ aanvallende visie werd niet omarmd door Dennis en co.

https://www.telegraaf.nl/sport/196284/spijkerhard-conflict-zorgt-voor-breuk-tussen-bosz-en-ajax
12 0
Ajax_95
"Bosz’ aanvallende visie werd niet omarmd door Dennis en co"

Welke cultuur is Bergkamp eigenlijk in godsnaam aan het bewaken? Bosz was verantwoordelijk voor het eerste elftal en kreeg het als geen ander voor elkaar om Ajax te laten voetballen zoals de 'Ajax cultuur' het voorschrijft. Bosz deed zijn werk dus uitstekend en had beloond moeten worden moeten worden voor zijn werk. Maar om één of andere reden (jaloezie? persoonlijke problemen?) vonden Bergkamp en vd Sar het nodig om een onhoudbare situatie te creëren (waar hebben we dat al eerder gezien meneer Bergkamp).

Blijf het zo ongelooflijk kut vinden hoe we in een paar maanden tijd van aantrekkelijk voetbal en Europa League finale naar ouderwets kut voetbal en geen Europese wedstrijden zijn afgezakt.
10 0
niquedegraaff
Wie het technisch hart nu nog verdedigd moet naar de opticien.
12 -1
HFW44
Je kunt dat zeggen. De vennootimplementatie zit bij de bestuursraad. Dus als je het bij de bron aan wilt pakken, dan moet je de vennootimplementatie anders maken dus de bestuursraad laten opvliegen, en ook zeggen dat de raad van commissarissen eigenlijk onwettig two-tier heeft afgedaan door in de strategische commissie te gaan zitten, met even aantallen ook nog eens die een stemming ongeldig maakten dus het wegsturen van Ling ook. Maak alles wat er heeft afgespeeld sinds 2012 afgekeurd.
1 0
Aeter
Het verhaal is wel duidelijk. Bosz kon niet goed samen werken met sommige mensen binnen Ajax en vice versa. Dus krijg je uiteindelijk een onwerkbare situatie, gevolg Bosz wil weg en treft Dortmund op zijn pad. Er zijn waarschijnlijk argumenten voor beide kanten te bedenken, Ajax wil niet zijn continuïteit aantasten voor de wil van de trainer, die in principe passant is. Bosz wil meer inspraak en een team om zich heen hebben waardoor hij het elftal optimaal kan laten functioneren. Voor beide valt wat te zeggen. Ik zeg het zij zo, wens Bosz veel succes toe en hoop dat Keizer iets meer uit zijn schulp komt en op de tafel slaat om te laten zien dat hij meer is dan Bergkamp en Spjkerman's sloofje.
3 -3
voorkennis
Zo dan dit zijn nog eens uitspraken en het vermoeden wordt keihard bevestigd, temeer Ajax niet wenst te reageren.
Liever Spijkerman, winter en keijzer op de bank met bergkamp als onze lieve heer himself dan een oppurtunist die ajax weer smoel heeft gegeven met attractief voetbal en een europese finale.
Die nu wederom furore maakt in Dortmund.

En wij ?
Wij spelen geen europees voetbal, staat op een straat lengte van Psv waarbij we met Vitesse pas 1 serieuze tegenstander hebben gehad, het voetbal is niet om aan te gluren. De waarde van de spelers is giga gedevalueerd (of denkt men bij ajax dat men voor Dolberg nog steeds 50 miljoen neer tikt), en ajax VERPLICHT de seizoenkaarthouders om zoveel thuis wedstrijden per jaar te bezoeken.
De misplaatste arrogantie ten top, hoewel van der sar die in de media prima vertegenwoordigt met zijn "vriend" tegen een journalist.
Walgelijk !!
6 -1
ajaxinho
Beetje jammer dat hij niet aangeeft wat moest veranderen...

Gaat het om de vervanging van assistent Spijkerman?
Gaat het om de enkele/dure winteraankoop Neres?
Gaat het om het bestuur of het Technisch Hart?
0 0
mickey2602
Denk dat de aankoop Neres afvalt. Hij heeft vorig seizoen weliswaar aangegeven dat Neres niet op zijn verlanglijstje stond maar Ajax heeft wel aangegeven dat Neres is gehaald voor dit seizoen(omdat Traoré weer weg zou gaan). Tenminste er staat me iets van bij dat ik dat heb gelezen of gehoord.
Dat we Neres nu bijna niet zien spelen komt omdat we schijnbaar weer een trainer ervoor hebben staan die het liefst alleen met Nederlandse en Nederlands sprekende jongens speelt. Want zo slecht doet Neres het niet,het spel kan beter maar hij is wel duidelijk aantoonbaar veel effectiever als de andere buitenspelers.
Dus blijven de andere 2 opties over.
Ik kan me erin vinden dat Ajax niet wil dat een trainer veel te beslissen heeft,een trainer kan hooguit aangeven,in samenwerking met een jeugdtrainer bijv,op welke plaatsen er versterking gekocht zou moeten worden en op welke plaats er vanuit de jeugd doorgeschoven kan worden. Hij kan echter niet zeggen,die of die speler moet je kopen(zoals in het verleden de Boer deed met in ieder geval Zimling als uitkomst).
Maar als het alleen gaat om een iets andere invulling van de staf van het eerste,dan zijn ze bij Ajax hardstikke gek om dat niet toe te staan.
En als het om het bestuur of het TH gaat,dan vrees ik dat we dat nooit te horen gaan krijgen want die lui zullen niet gaan zeggen dat zij Bosz weg wilden hebben.
3 0
Dolblij
Beste Peter,

je bracht ons nieuw elan, je bracht ons naar de finale van de EL, we speelden super spannende en prachtige wedstrijden. Dank hiervoor.

Maar verder: je zit nu in Dortmund en ik wens je veel succes. Stop echter met natrappen. Het heeft namelijk geen enkele zin, want hiermee verander je niets, anders dan wellicht de bevrediging van je eigen ego. Misschien mag ik het niet zeggen, maar als je de deal met Ajax voordat je kwam iets scherper had gezet, had je na 1 seizoen wellicht ook niet hoeven weglopen omdat je je zin niet kreeg.
1 -26
geDaante
Natrappen? Je mag niet aangeven waarom je werkelijk weg bent gegaan, en jezelf verdedigen tegen al dat geschreeuw dat hij om het geld wegging?

Ik wil weten waarom hij precies is weggegaan, en dit maakt weer een hoop duidelijk. Wat voor mij al duidelijk was, maar nu zien meer mensen het, en wordt het voor hen ook duidelijk dat het niet goed zit bij Ajax, en er een hoop ratten rondlopen, die niet eens Cruijffiaans willen voetballen, maar wel zeggen zijn visie en plan te volgen.
5 0
martin1234
Verdedigen tegen wie of wat? Wie valt hem aan dan? Het is bijna een half jaar geleden en de goede man is nu coach bij Dortmund.
1 -1
Sam Badi
Ik vind het erg prettig dat hij nog een boekje open doet. Het is altijd maar gissen naar hoe de vork in de steel zit bij dat vriendenclubje. Je vermoedt van alles, maar weet uiteindelijk niks.
9 0
Freddy Al
En nu nog niet; hij noemt geen man en paard en vertelt alleen maar dat hij maandelijks aangaf niet door te willen bij Ajax.
Dat is geen natrappen maar wel suggestief en in die zin geen bijdrage in positieve zin.
0 -1
gebruikersnaam
In principe ben ik het eens met een beleid waarin een trainer niet alles bepalend is. Een trainer is een passant en toestanden als met Jol moet je niet willen. Dat vind ik met name op het gebied van aankopen. Als het op samenstelling van de staff aankomt wordt het al een ander verhaal. Daar is het voor de coach belangrijk mensen te hebben die hij kan vertrouwen, die hem aanvullen op zijn tekortkomingen en die hem helpen zijn visie uit te dragen. Dat daar een assistent bij zit die de club kent lijkt me alleen maar goed maar dat kan ook 1 van de assistenten zijn ipv 3. Niet iedere assistent is de juiste assistent voor iedere coach. Het is de omgekeerde wereld om je huidige assistenten als uitgangspunt te nemen in het bepalen van de coach. Als je ziet dat de coach presteert in resultaten en speltype door de veranderingen die hij doorvoerd dan moet je zo'n man behouden en niet je oren laten hangen naar de groep die niet mee kan in die verandering. Bergkamp heeft bijzonder vaak problemen met mensen maar uiteindelijk staat er ook iemand boven die hem de mond kan snoeren en problemen zou moeten kunnen managen. Als meneer Bergkamp zich daar dan niet in kan vinden dan moet hij maar opstappen. En anders is het accepteren en doorgaan. Ik vind daarom met name vd Sar hier schuldig aan en erg zwak uitkomen. Zeker met de situatie Jonk en het negeren van het rapport Ling in het achterhoofd.
4 -1
HFW44
Het is aan de bestuursraad om hierop te reageren. Zij zijn ook in alles verantwoordelijk voor de abominabele vennootimplementatie van rapport 2011. Niet Overmars of Van der Sar, om op die manier erg vuile schijn te laten bestaan dat Cruijff dit rommeltje heeft geïnstalleerd..
1 0
3*stars*3
Soap part XIII...To be continued...
1 0
ajax2004
Hij vertelt wel iedere keer iets anders....
1 -14
Joseph
Hij heeft vanaf het begin af aan al gezegd dat hij af wilde van Spijkerman en L'ami en ik kan mij voorstellen dat hij ook een andere rol van Bergkamp wilde. Bosz wilde verder met waar hij mee bezig was en Ajax heeft dat tegen gewerkt, dat is al sinds het begin duidelijk.
Dat hij sowieso wilde stoppen, is nieuw, maar geeft extra aan hoe ziek de club is.
2 0
Godenzoon88
Nee, hij wijdt iets meer uit.
14 -1
hetzijnmaar
We worden al jaren besodemieterd in en om de Arena , gelukkig gaan steeds meer mensen dat inzien
zit liever bij uitwedstrijden daar kan je vaak voor n normale prijs goed eten en drinken
0 -1
MFox
Van der Sar had gewoon moeten luisteren en Bosz zijn eigen assistenten moeten gunnen. En misschien was hij wel akkoord geweest met Keizer als tweede assistent als het T.H. voor de rest niet zo z'n zin door had moeten drijven.

Wat moet Bergkamp ook bij het eerste? Assistent lid van het T.H. en de hoofdtrainer niet. Wat een uitermate slecht idee.

Bosz met Krüzen, Keizer en een derde jonge veldtrainer waar zowel Bosz als de rest van het T.H. mee had kunnen leven was een schitterend compromis geweest.
9 0
Van Reenen
Als Van der Sar en Overmars kleur zouden bekennen en aan de wensen van Bosz tegemoet zouden zijn gekomen,was het Technisch Hart ( T.H. door mij genoemd als Treurig en Hopeloos) ontploft. Ook zoy Bergkamp zijn weggegaan (een godszegen) en dat wilden de mannetjes voorkomen. Elk jaar een vette bonus van 300.000,00 euro is geen kattenpis en belangrijker dan Bosz. Dit in tegenstelling tot de meningen van vele mensen op deze site die ook liever het T.H. zouden zien ontploffen.
Je weet inmiddels hoe dit is afgelopen en ik vind het nog steeds ontzettend jammer dat Peter Bosz weg is. Ze kunnen bij Ajax beter de letter TH vervangen door S.Z . = Slappe Zakken.
3 0
Godenzoon24
Eens behalve Overmars.
0 0
AjaxCitizen
Overmars wilde wel, de rest niet.
2 0
Arie Vink
Het is gewoon schandalig. Gaat het eindelijk goed, eindelijk, weten ze het toch nog te verpesten. Hoe is het mogelijk? Toen ik het museumplein af liep na de verloren EL finale zei ik nog tegen m'n vriendin hoeveel zin ik had in volgend seizoen. Het zou helemaal goed komen! Ja, Klaassen zou weggaan, maar Bosz zou de rest vast overtuigen om te blijven. En wat gebeurt er? Bosz vertrekt en het hele zooitje valt uit elkaar. De teamspirit is compleet verdwenen, Sanchez wordt gek gemaakt en vertrekt en een onervaren coach wordt voor het team gezet. Ergens is het ook wel weer lachwekkend. De afgelopen tijd merk ik dat ik met mijn vrienden lacherig over Ajax praat. "Het gaat weer als vanouds hé!?". We waren al een lachertje, nu zelfs onder de supporters. Jammer, die EL finale leek weer even wat te gaan doen voor de club...heel even het gevoel gehad dat dit wel eens een mooie tijd kon gaan worden. Ik koester de mooie tijd van januari 2017 - mei 2017.
15 0
blava
Onwaarschijnlijke uitspraken en flink natrappen. Dat is Peter Bosz. Hoogst onbetrouwbaar en gelukkig geen coach meer van Ajax. Ik weet niet wat hij will bereiken met deze uitspraken. Meer tweespalt binnen Ajax? Lijkt wel een complot. Ajax heeft zijn carriere een boost gegeven, anders was hij nog altijd coach in Israel.

Onfatsoenlijk gedrag van onze pseudo-intellectueel.
2 -23
Joseph
Bosz heeft Ajax een boost gegeven, zeker niet andersom. Het technisch hart heeft dat met een indrukwekkende snelheid weer teruggebracht naar de tijd van de Boer. Waar we geen fatsoenlijke aanval op konden zetten, de tegenstander en het publiek in slaap probeert te sussen en waar we in elke Europese wedstrijd voor schut werden gezet.
2 0
martin1234
Zo imposant is de trainers carrière van Bosz nu ook weer niet, voor Ajax. Hij heeft één goed jaar gehad, met een flinke dosis mazzel in de EL. Stop met deze man tot heilige uit te roepen.
0 -3
AjaxCitizen
Haha. Eerst riepen alle Bosz-haters hier dat hij een reactie moest geven op zijn ontslag. Nu die dat doet, is het opeens natrappen. Hypocriet gejank weer.
12 0
Turbo
Je weet dat onze "cultuurbewakers" halverwege het vorig seizoen al opzoek waren naar een krant die slechte verhalen over Bosz wilde publiceren? Dat is namelijk bevestigd door meerdere journalisten. Je weet ook dat de reactie van Ajax op dit alles hetzelfde copy-paste verhaaltje was als inzake Jonk?

En als iets of iemand een boost heeft gekregen van deze samenwerking was het Ajax wel.
7 0
PJK54
Gelukkig kunnen we het TH helemaal vertrouwen pfffff

Peter had Ajax weer een stap hoger kunnen brengen maar vd Sar en co hebben dat bewust tegengehouden
3 0
Ajax#1900
Haha, leuk dit getroll.
2 0
Stone020island
We missen je peter
13 0
BRAMHOUTEN
Als kiespijn :)
1 -14
Turbo
Het loopt inderdaad als een trein, brammetje..
4 0
godenzonenssuper
Ach gut
1 -1
BRAMHOUTEN
Als kiespijn :)
1 -10
Godenzoon88
jij bent dit seizoen gestopt met ajax kijken?
0 0
BRAMHOUTEN
Nee en dat zal ik ook nooit doen, al staan we 12e! De meeste hier zijn succes supporters! Een uitzondering daargelaten... wie de schoen past trek hem aan
1 -8
Youri08
Ik geloof hem. Al is het maar dat Ajax niet wil reageren. Als je zo zeker bent van je eigen gelijk, reageer je altijd.
4 0
pjs
Bergkamp out. Liever vandaag dan morgen en neen Spijkerman en L’ami lekker mee.
5 -1
ajaxminimax
Wat ik me nu afvraag, Bosz riep vorig seizoen continu dat hij gewoon trainer bij Ajax blijft... Dus toch apart dat hij nou zegt dat hij sowieso wegging.
2 -4
Youri08
Dat heeft hij volgens mij nooit gezegd, wel dat als het aan hem ligt hij graag trainer van Ajax wilde blijven. Dat heb ik hem meerdere keren horen zeggen.
5 0
Turbo
Hij "riep" dat niet. Hij beantwoordde op die manier een vraag. Wat had hij dan moeten zeggen in die periode? "Ik ga pleite na de finale"?
2 0
ajaxminimax
Ja daar heb je gelijk in, maar het blijft een heel apart verhaal. Maar voor de duidelijkheid ik geloof Bosz
2 0
widmfan7
Paar maanden zonder Bosz en kijk wat een puinhoop het is. Zegt genoeg wie er gelijk heeft en had.
8 0
Bjorn
Bosz wilde simpelweg niet door met Spijkerman, l'Ami en vond de invloed van Bergkamp hinderlijk / te groot.

Helemaal eens met hem.
13 -1
mickey2602
Precies wat heel veel Ajaxfans ook vinden maar omdat wij als fans van deze club houden gaan we niet weg. Bosz deed dat wel.
1 0
Turbo
Dat was op basis van de beschikbare informatie allang duidelijk. Daar doet dat copy-paste stukje van DB of het gebrabbel van flappie weinig aan af.

Inmiddels is ook wel duidelijk dat Bosz gelijk had en het een teringzooi is bij Ajax. We falen op het moment op werkelijk elk gebied. Van EL finale met fantastisch voetbal (en 81 punten in de eredivisie) naar helemaal niks met waardeloos voetbal in een paar maanden.. en de enige verandering is de hoofdtrainer.. go figure
10 0
Suarez16_
Onderschat Sanchez en Klaassen niet.
1 0
Turbo
Sanchez was er gewoon bij tegen Nice en Frenkie en vdBeek zijn betere voetballers dan Klaassen. Vergeet niet dat Bosz vorig jaar in de Europa League ook zónder Klaassen fantastisch voetbal speelde. En mét Kluivert, Younes, Veltman, Schone etc. De veranderingen in de selectie zijn geen argument. Bosz deed het in de 2e seizoenshelft ook regelmatig fantastisch zónder zijn sterkhouders.
2 -1
widmfan7
Traore was ook op de flanken een speler met veel rendement en scoorde ook meer dan Kluivert en Younes samen.
1 0
Suarez16_
"Veel rendement"? Vgm 0 assists en 5 doelpunten vanaf de flank in de Eredivisie. Zijn potjes in de spits lieten het rendement hoog lijken, maar vanaf rechts was het ook 3 keer niks. Mistte ook mega veel kansen.
1 -1
Heiko
Gedane zaken nemen geen keer en zeker bij Ajax niet. Allemaal gepraat en gespeculeer achteraf. Je schiet er helemaal niks mee op. Er veranderd toch niks.
3 -1
Eduard
Ik geloof niet dat Bosz echt van plan was op te stappen. Hij heeft voor en na de EL finale een aantal keren laten weten dat hij wilde blijven.

Het is inmiddels wel duidelijk dat er spanning op de boog zat. Ik ben er nog steeds van overtuigt dat Bosz in Dortmund wel degelijk een uitweg zag. Maar als Dortmund niet was langs gekomen zou er wel ''ruzie'' zijn ontstaan. Niet over de spelopvatting van Bosz natuurlijk maar over de invulling van de staf om hem heen.

Van der Sar c.s. moeten zich dit wel degelijk aantrekken. Zij blijken frictie en spanningen moeilijk te kunnen managen. Dat is niet best. Hoe dan ook is het gevolg van de keuzes geweest dat Ajax nu een aantal stappen terug heeft moeten doen en dat is hen aan te rekenen. Ik wil niet zeggen dat Bosz behouden had kunnen worden. Maar er is op veel terreinen misgeschoten
-- Oude koeien en Jonk: Ik (en dat is mijn persoonlijke opvatting) vond de aanpak Jonk geweldig en heeft ons een aantal talenten opgeleverd. Hij deed t niet handig maar Ajax had in moeten zien dat hij van waarde was en had het conflict moeten managen zodat de club er beter van zou worden. (vd Sar en Bergkamp hebben dit nagelaten)
-- Trainer en staf: en dan heb ik het niet over Keizer maar over de sof met Bosz die ze niet zagen aankomen of maar hebben laten gebeuren of gewoon niet gamanaged.
-- Verkoop (geweldig) maar verbeterde aankoop geweldig mis
-- Keizer die aangaf eerst nog onder een ervaren kracht veldtrainer te willen worden en Keizer die voor de leeuwen wordt gegooit met een selectie die niet op orde is. (Ik hoop en denk dat Keizer er wel komt overigens)
--Scouting (we hebben de grootste moeite om jonge spelers te halen die er klaar voor zijn en waarde toevoegen(Sanchez was een uitzondering en bijzonder geslaagd)
4 -5
Freddy Al
Eens .
0 0
borreljood
Laffe honden, Amsterdam Ajax totaal onwaardig.
4 0
Restored
De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen, Bosz had het niet naar zijn zin en dus kwam het goed uit dat Dortmund langs kwam. Hoe dan ook, Bergkamp en co. hadden sowieso het veld moeten ruimen.
4 -3
Suarez16_
Tja ik geloof er niet zoveel van. Na de EL finale zou hij blijven zei hij. Dit is alleen maar om er voor te zorgen dat men het woord "geldwolf" niet gebruikt zoals met Koeman en Valencia.
0 -6
Turbo
Tussen de EL finale en zijn daadwerkelijke vertrek zaten nog een paar weken. Dit soort gesprekken heb je niet rondom een finale maar ná het seizoen. Ná het seizoen werd duidelijk dat Bosz zn zin niet kreeg, en Ajax vrolijk verder ging met machtsspelletjes en die 2 idioten als assistenten, en toen heeft hij besloten weg te gaan.
3 -1
gras
Ik heb het idee dat Bosz een beetje zijn blazoen op probeert te poetsen.

Neemt niet weg dat hij de juiste man voor Ajax was, omdat hij gelooft in zijn visie, dat over kan dragen op een groep, compromisloos aanvallend wil spelen en die druk er goed in ramt.

Waarom hij niet wil werken op deze manier blijft volkomen schimmig. Alsof een paar assistenten jou als hoofdtrainer in de weg kunnen lopen. Terwijl Bergkamp al weg was bij het eerste en Bosz een eigen assistent had.

Beter om dit te laten voor wat het is: namelijk een randzaak.
2 -8
X-RaY
De schijheilige lafbekken houden natuurlijk angstvallig hun mond dicht want stel je is voor dat je beschadigd wordt door je eigen kunnen. Neeee dat kan natuurlijk niet en waarom zou dat ook zo zijn het gaat immers toch geweldig met de club....

Dit seizoen weer geen kampioen met dank aan de 'kliek'
10 -1
ARUCAMBA
had beter zijn mond gehouden, maakt zichzelf belachelijk, verstandige mensen komen niet elke keer terug op gedane zaken
0 -5
tomphy
Hij zegt na de EL-finale dat hij zeker blijft bij Ajax. Vervolgens meldt Dortmund zich en de dag later staan de kranten vol over een kwaarblijkelijke onhoudbare situatie en andere zwartmakingen richting het hele technisch hart behalve over Bosz zelf. Als de situatie vanaf de winter al echt onhoudbaar was dan zou hij toen al vertrokken zijn en niet pas als Dortmund aanklopte.

Het is een trainer die het fantastisch heeft gedaan maar geen binding heeft met Ajax en in het verleden elke kans die een stapje hogerop was, heeft gepakt. Waarom zou dat nu niet zo zijn? Ik kan mij in ieder geval niet aan de indruk onttrekken dat de timing waarop de kranten vol stonden met die roddels op zijn minst opmerkelijk is.

En zelfs als er echt een onhoudbare situatie is ontstaan; Cruijff wilde juist mensen die de lange termijn en onze identiteit bewaakten in plaats van te veel macht geven aan een passant. Daar was Bosz van tevoren mee bekend natuurlijk.
Kritiek op personen vind ik dan ook onterecht. Waar verschillende mensen zijn daar zijn verschillende meningen. Mocht gebleken zijn dat dit echt niet werkt dan is kritiek op dit systeem met meerdere kapiteins op een schip het probleem, en niet de individuele meningsverschillen van mensen. Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat iedereen die medeverantwoordelijk bij Ajax is wel wat zinnigs te zeggen heeft en het beste met ons voor heeft. In plaats van de ene partij als goed te zien en de andere partij als slecht denk ik dat het belangrijk is dat (waar overleg niet werkt, bij strijdige meningen) iedereen het er mee eens is dat iemand de eindverantwoordelijkheid heeft en neemt.

Het is misschien slecht voor de beeldvorming maar ik vind het de mensen die er nog zitten juist sieren dat ze niet meewerken aan deze mediaoorlog door allerlei roddels en zwartmakingen de pers in te gooien.
5 -5
Koenniiee
Het siert Bosz dat hij niet degene is die naar de pers is gestapt met dat 'het niet goed zat' daar. Misschien zelfs vanuit eigen ego, omdat hij onderdeel van de 'clinch' is, maar dat is de discussie niet. Wanneer hij in interviews zou zeggen 'dat hij niet weet of hij blijft' zou dat niet bepaald een wenselijke situatie voor de daaropvolgende weken zijn.

Daardoor kon men rustig in overleg totdat inderdaad bleek dat beide partijen niet voor elkaar gingen kiezen op deze manier. Wat is er zo moeilijk aan om dat deel niet te snappen?
1 0
DS
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Na de goede prestaties, tevredenheid bij achterban en spelers en het mooie ajaxwaardige spel lijkt het mij sterk dat ze graag van Bosz af wilden.
Misschien waren de eisen van Bosz te hoog, en de wil om bij elkaar te komen van Ajax te laag.
Dood zonde allemaal want het zag er erg goed uit voor de toekomst.
1 -1
Piejotter
Als het aan mij ligt keert Bosz in de toekomst terug bij Ajax. En degene die hem dwarsbomen dienen hun spullen te pakken.
4 -3
Piejotter
Het belang van een toptrainer die het geweldig deed weegt voor mij zwaarder dan het hele technische hart bij elkaar. Die met hun ego bezig zijn. Alle ego trippers weg bij Ajax, samenwerken en als je voor een trainer kiest zijn keuze's respecteren!
4 -1
witchmaster11
Achteraf praten is makkelijk hoor ook voor bosz intussen strijk hij wel miljoenen op en dat is een feit
2 -14
Pheadrus
De echte makkelijke weg is juist aardig zijn en een beetje liegen. Wat is er makkelijker voor Bosz dan te zeggen; "Mijn tijd bij Ajax was geweldig en spelers en staf waren heel professioneel. Maar ja, zo'n aanbod van Dortmund krijg je maar eens in je leven dus met pijn in het hart heb ik afscheid genomen, enz."

Hij kiest niet de makkelijke weg en dat maakt het voor mij wel geloofwaardig.

Maar ja, ik heb er vaker naast gezeten met mijn mening.
8 0
Godenzoon24
Je bent overtuigd??
0 0
Duif63
Ik ben het meestal niet met je eens maar nu wel.
4 0
Piejotter
Een trainer die succes heeft met zijn club heeft altijd het gelijk aan zijn zijde.
3 -1
Ar
Na de finale zeggen dat je doorgaat en nu roepen dat je anders ook niet was door gegaan. Er klopt iets niet.
4 -11
marco1972mb
Bosz heeft gezegd: Als het aan mij ligt ga ik door,maar het lag niet aan hem.

De vriendenkliek vond het allemaal niet goed genoeg en geen enkele wilde toegeven dat het succes voor een groot deel aan Bosz heeft gelegen....
1 0
hetzijnmaar
dat heeft met de beursnotering te maken
0 0
Pheadrus
Heel verhelderend, hij verteld het zelf.
Hiervoor heb ik uitgebreid met jullie gediscussieerd over het waarom van Bosz 's vertrek. Ik was overtuigd dat voor 98% de reden was een geweldig aanbod van Dortmund. Dat blijkt nu toch anders te liggen wil Bosz ons laten weten. Er waren behoorlijke meningsverschillen.

Ik had het dus fout blijkt nu. Ik zat er goed naast!

Hij had ook zonder Dortmund dat geweldige resultaat van zijn eerste jaar Ajax opgegeven! Dan heb je wel echt ballen en ben je trouw aan je filosofie.
3 -1
Godenzoon24
Klasse dat je zo fel debatteerde ( niet altijd op de juiste manier) maar nu je ongelijk durft aan te geven. Nu ook om mbt Bergkamp?
0 0
stefanwillem
Ik zeg niet dat dit de waarheid is maar de meneertjes Bergkamp en vd Sar hebben inmiddels de schijn wel heel erg tegen.
17 -1
Eastwood
Ik begin nu ook wel steeds meer twijfels bij Bergkamp en van der Sar te krijgen. Dat ze er niet op in willen gaan vind ik ook jammer.
6 -1
BK020
Maken zichzelf ook totaal niet verdacht of iets dergelijks, als je niet wil reageren
5 -1
foroloca
Het gebrek aan dialoog vanuit Ajax (lees Van der Sar en Co) geeft aan dat ze communicatief slecht uit de voeten kunnen. Mensen die leiden moeten people managers zijn en een uithangbord van de club vooral op de momenten dat het telt.
5 -1
Kikke
Ach dat wist je toch al bij Jonk! Ik zou ook gek zijn geworden bij dit zogenaamde cultuurbewakende technisch hart. Hoe grote plaat hebben ze voor hun hoofd en hoe durfen ze het in de mond te nemen. Namelijk diegene die wel een visie hebben, Jonk/Cruijff en nu Bosz, die hebben ze eruit geknikkerd!
0 0
foroloca
Altijd geloofwaardig van miljonairs in spé die zeggen dat geld niet belangrijk is, geloof er geen reet van. Verder draai niet zo om de waarheid heen zeg nou gewoon waar het op staat. Vaag gelul.
1 -4
BRAMHOUTEN
Ik geloof bosz niet! Bosz zonder sanchez, klaassen en traore had ook niks bereikt dus ga niet doet alsof hij het heeft uitgevonden! Nooit wat gewonnen deze trainer
4 -22
godenzonenssuper
Heb jij een glazen bol?
1 0
Pheadrus
Bosz had niet te klagen met Sanchez en Dolberg die totaal niet op de radar stonden vorig jaar zomer. Komst Traore mag je aan Bosz toeschrijven. Ook de stormachtige ontwikkeling van Kluivert en de Ligt hebben hem geholpen.
Maar hij heeft het fantastisch gedaan met dit materiaal en hij heeft laten zien dat hij een top trainer is, vind ik. Echt jammer dat hij er niet meer is, vind ik.
2 -1
MankeNelis
Lekker met Spijkerman tikkie breed en Bergkamp als ogen en oren van het TH in je nek. Jonk is om bijna dezelfde reden uitgestapt. Twee trainers, twee JC adepten, toeval?
7 0
Koenniiee
Ten eerste, de situatie Nouri had inderdaad een bedroevend effect kunnen hebben op de voorbereiding, ook onder Bosz. Maar centraal lag het voetbal zo vaak 'open' in de wedstrijden tegen Nice, dankzij speelwijze Keizer en waar Bosz juist focust op centrale bezetting, dat ik ervan overtuigd ben dat we meer kans maakten onder Bosz om ons te kwalificeren. Lijkt me sowieso logisch, want een trainerswissel doet veel met een elftal.

Bijkomend feit is dat Sanchez gebleven was (volgens Onana) als we CL zouden halen en Bosz waarschijnlijk harder op tafel had geslagen dan Keizer om versterkingen binnen te krijgen. Maar goed Bram, dat is allemaal al zo vaak gezegd hier en nog doe je er niets mee.
7 0
BRAMHOUTEN
Wij verschillen hier van mening, hopelijk mag dat. Mijn hoor je niet zeggen dat ik het geen goede prestatie vindt van bosz, ik vind het alleen natrappen. Ik ben supporter van Ajax en zal de spelers en trainers die ze Ajax heeft steunen , dus ook keizer! Achterom kijken heeft geen zin , we moeten vooruit
0 -4
trodat4030
Dat komt omdat Bram zijn eigen waarheid heeft en aangetoonde feiten hem werkelijk níets zeggen.. Alleen zíjn waarheid zegt m iets. En zodra ie met feiten om z'n oren geslagen wordt, reageert ie niet meer.. Welkom en de wondere wereld die Bram Houten heet..
9 -1
Godenzoon24
Idd. Leeft in de wondere wereld die Bram heet.
0 0
MelleAfca
Als jij niet kan inzien dat Bosz de trainer is geweest die mij en ik denk vele andere voor het eerst in pak hem beet 10 jaar weer écht trots op Ajax heeft gemaakt dan snap je het spelletje niet wat mij betreft.
7 -2
BRAMHOUTEN
Je hoort mij niet zeggen dat hij geen aantrekkelijk voetbal heb gespeeld en het is knap dat we de finale heb gehaald, maar we hebben vorig seizoen ook genoeg drama wedstrijden gespeeld, dat moet jij ook hebben gezien. Sanchez heeft in zijn eentje de verdediging staande gehouden. Wil je dat niet zien of zie je dat echt niet ?
1 -12
MelleAfca
Ik neem aan dat je doelt op de eerste seizoenshelft.
Nog al logisch dat je even tijd nodig hebt om je team neer te zetten. En dan niet met het argument komen dus dan mag Keizer ook nog niet afgeschreven worden. Bosz moest namelijk het betonvoetbal oppakken van Frank, Keizer kreeg een vrijbrief maar heeft er desondanks weer betonvoetbal van gemaakt.
Feit is dat dat we na Feyenoord thuis geen slechte wedstrijd meer hebben gespeeld. Dat is gewoon een wereldprestatie van Bosz.
Overigens ben ik het totaal niet eens met je opmerking over Sanchez. Die begon absurd goed, maar in de 2de seizoenshelft heel veel matige wedstrijden gespeeld, met de Finale tegen United als uitschieter. De Ligt was vorig jaar al beter en ook een Viergever in de vorm van zijn leven waren wat mij betreft belangrijker.
4 0
Stuyvesant
En nergens zijn contract uitgediend....
2 -7
foroloca
Hij is degelijk wel een goeie trainer, maar feit blijft dat hij erg leuk voetbal speelt met zijn elftallen, maar geen plan weet te creëren om tegen de top punten te pakken. Tegen Manutd ging die de boot in en nu weer met Dortmund waar hij te aanvallend mee voetbalde tegen Spurs en Real, resultaat nul punten en zeker tegen Spurs had ik meer verwacht.
3 -5
gebruikersnaam
Tegen Spurs zijn 2 zuivere doelpunten afgekeurd.
3 0
MelleAfca
Madrid is voor misschien wel elke ploeg een flinke maat te groot. Spurs uit is ook gewoon een hele lastige pot. Absoluut geen schande, die gaan echt nog wel veel punten pakken in de CL.
3 -1
Mokum<3destad
Ik wil liever mooi voetbal zien. Jammer dat het (nog) niet lukt tegen de grote top ploegen. Volgende keer zit het misschien mee en wordt er wel een topploeg verslagen. Niet vergeten dat dit pas zijn eerste seizoen is en het nu al goed loopt! Overigens zat het ook behoorlijk tegen in die topwedstrijden.
2 -1
geronimo
na de finale zei hij nog dat hij zou blijven , klopt dus niet wat hij zegt.
maar voor zoveel geld zou iedere trainer van Ajax naar Dortmund gaan
3 -6
VoorAltijdNummer14
Mis deze vent zo erg!
8 -3
Mokum<3destad
Een groot gedeelte van de hersenloze harde kern zal hem wel een kakkerlak vinden. Ik vind het erg jammer dat Bosz niet de ruimte kreeg om zijn eigen gang te gaan. Een trainer als deze zal je waarschijnlijk de aankomende jaren niet meer krijgen. De heer Marcel Keizer had potentie om een goede coach te worden, maar is helaas te vroeg gebracht door het falende beleid van het technische hart. Onze club had al een straatlengte voor kunnen staan op onze concurrenten. Doodzonde en om schijt ziek van te worden.
10 -3
ajax2004
Waarom beloofde hij dan na afloop van het seizoen nog te blijven aan de spelers en supporters toen bvb kwam was plotseling gebrek aan vertrouwen het probleem. Ik geloof best dat hij ongelukkig was met die 2 niksnutten naast zich maar houd toch het gevoel dat hij voor 500000 per jaar niet naar Duitsland was vertrokken.
4 -6
vanVleuten
Hij heeft idd in de week van de finale aangegeven bij Ajax te blijven, tenzij ze hem zouden ontslaan. Aan de andere kant ook begrijpelijk dat hij op zo'n moment niet het achterste van z'n tong laat zien...
1 -1
3sterren
Heel begrijpelijk inderdaad, daar hebben we in Nederland een gezegde voor: ”Gooi niet je oude (voetbal)schoenen weg voordat je nieuwe hebt”.
0 0
mapmaarten
Welke 'Kampen' hebben dan bevestigd dat het om de invulling van de technische staf gaat? Vooralsnog alleen maar geruchten toch..
1 -3
Koenniiee
Bosz onderhield niet bepaald een goed verstandshuwelijk met Bergkamp. Dat zorgde uiteindelijk voor verschillende kampen, m.n. omdat Spijkerman, L'Ami en Rekelhof op de hand van Dennis zijn. Dit resulteerde in een koele relatie tussen de kampen in dezelfde technisch staf, langs elkaar af werkend.

Bosz trok zich hier niets van aan, ging de confrontatie uit de weg. Hij schoof eenmaal maandelijks aan bij het technisch hart en werkte verder stoïcijns aan zijn eigen speelwijze samen met Kruzen. Vooral na januari, toen hij helemaal va-banque ging. En niet onverdienstelijk. De relatie met Marc Overmars daarentegen was prima.

Bosz klopte in januari al aan dat hij op deze manier niet verder kon met het oog op volgend seizoen. Van der Sar en Bergkamp stonden in deze kwestie lijnrecht tegenover Marc Overmars. Uiteindelijk koos 'Ajax' dus voor het kamp Bergkamp, Spijkerman, L'Ami en Rekelhof. Oftewel, niet voor de passant. In sommige gevallen valt daar wat voor te zeggen. Maar het gaat hier niet om een beleidskwestie of een TD versus een trainer. Het gaat hier om 'slechts' wat assistenten.

Concreet op de inhoud betekende dit dat het 'kamp Bergkamp' zich buitengesloten voelde omdat Bosz en Kruzen een twee-eenheid zou zijn. Het 'kamp Bosz' zou zich niet gesteund hebben gevoeld. Dit gaat dan om aspecten als de aanvallende tactiek (daar hadden Bergkamp en Spijkerman twijfels bij) en de trainingsmethodes (Bosz werkt volgens methode Verheijen, Ajax never nooit, tegen zere been Rekelhof dus).

En dan zullen er vast nog enkele pijnpunten zijn, zoals het 'niet hebben van een plan B en de geringe roulatie in de selectie.' Bron: VI, Peptalk, etc.
11 -2
A Kind of Magic
Dat vind ik erg jammer om te horen. Ook al zou niet alles hiervan waar zijn, ik mis Bosz enorm als Ajax trainer.

En dat neem ik het technisch hart (excl Overmars) kwalijk.
20 -3
stammer
precies dit
2 -1
Redrum
Peter zegt het dus dan moet het wel waar zijn! Toch?!
4 -13
foroloca
Ja veel nemen alles van Bosz aan als totale waarheid. Die ligt vrijwel altijd ergens in het midden. Wees objectief.
0 -1
OKP-AFCA
Waar blijft de zinnige reactie van Ajax haar kant dan?
5 -1
Koenniiee
Ajax heeft in de persoon van Overmars en Van der Sar aangegeven niet op de kwestie te willen reageren. (NOS)
7 0
3sterren
Omdat Van der Sar al vlak na het opstappen van Bosz in diverse media tekst en uitleg heeft gegeven over het waarom. Dat Bosz nu pas openheid van zake geeft is puur ijdelheid. Hij staat er momenteel heel goed voor in Duitsland, waarvoor mijn waardering en respect, dus is hij nu nog ’heiliger’ in de ogen van enkele Ajaxsupporters. Als hij een heer zou zijn dan had hij de zaak gelaten voor wat het is, immers ”gedane zaken nemen geen keer”. Ook niet door er eindeloos lang over te zaniken. Dat begrijpt de Directie bij Ajax dus beter dan de buitenwacht…
0 -2
Puurvoetbal
Nou dan geloof jij vd Sar
1 0
MisterAFCA
We kunnen idd ook allemaal maar als kuddedieren achter dit zooitje aan blijven lopen en met lede ogen aanzien hoe Ajax naar de klote wordt geholpen. Bosz zegt niets verkeerd. Denk je nu echt dat hij dit uit zich zelf verteld? Of zou ernaar gevraagd zijn? Hij kan idd zeggen ”geen commentaar” maar ook Bosz is mens en ik geloof dat het hem best dwarszit. Ik had liever gehad dat hij gewoon openheid van zaken zou geven. Dat jij dat natrappen vind, prima. Maar het zou misschien wel helpen om die vuile huichelaars er een keer uit te werken! (Eerlijkheid duurt het langst is mij altijd geleerd) Maar goed, laten we idd lekker niks doen met z’n allen. Laat ons maar genieten van een volle bankrekening en het voetbal en de supporters vooral buiten beschouwing laten. Bosz kreeg een sterkere onderhandelingspositie toen Dortmund kwam. Dat kwam Ajax heel erg goed uit.... Hopelijk zullen we ooit achter het hele verhaal komen. Maar ik neig toch meer naar de kant van Bosz.
2 0
Koenniiee
Als je het zo interpreteert dan kun je ook uit het interview opmaken dat hij al voor dat interview heeft aangegeven eigenlijk helemaal niets wil zeggen daarover. Na wat 'duw en trekwerk' komt er toch (met moeite) iets uit Bosz, maar het siert hem dat hij niet volledig open klapt.

Maar goed. Het is een versie van interpretatie van een pro- en anti Bosz'er. Denk ik.
1 0
3sterren
Voor de duidelijkheid: ik ben pro Peter Bosz en zal dat altijd blijven.
0 -1
Puurvoetbal
Inderdaad Redrum, maar jij blijft wat lang en hardnekkig in de ontkenningsfase hangen.

Welk belang zou Bosz er nou bij hebben om hierover een andere waarheid de wereld in te brengen.
6 -4
Stuyvesant
Eigenbelang. Beeld van geldwolf van zich afschudden.
2 -5
ajax2004
Niet over te komen als een onbetrouwbare geldwolf ??
2 -2
Mart42
Een smerige kliek waar de honden geen brood van lusten. Benieuwd wat er gaat gebeuren als Ajax dit seizoen wederom geen prijzen pakt zal wel weer de doofpot ingaan. Klote beleid door stuk voor stuk prachtige oud spelers die alleen maar geld willen verdienen over de rug van de club.
5 -2
ajaccied4life
Dan stapt van der Sar op. Dat had hij al min of meer aangegeven.
0 0
masterrr
Zo, eindelijk is hier de duidelijkheid waar we op zaten te wachten
En ik word er niet blij van
De club is overgeleverd aan incapabele en eigenwijze mensen
3 -1
Stuyvesant
Duidelijkheid? Verhaal van een geldwolf eerste klas! En daar wordt de mening van menig supporter op gebaseerd.....
1 -8
Mart42
Als Overmars en van de Sar ballen hebben dan zouden ze tegenover de NOS wel tekst en uitleg gegeven.... .
3 0
Stuyvesant
Waarom? Omdat Mart 42 dat zegt?
0 -2
Johan1
Ik geloof hem wel. Iedere trainer wil vertrouwen voelen en met de mensen werken die hem volledig steunen. Dat zijn niet vd Sar, Bergkamp, Spijkerman en L’ Ami. Bedankt, voor het egocentrische denken en doen waardoor Ajax nu is afgegleden naar een bedenkelijk niveau.
9 -1
geDaante
En ook weer niet willen reageren en duidelijkheid geven, omdat het hen natuurlijk schaadt, lafbekken. Of ze hebben meer tijd nodig om het allemaal anders te draaien en hun straatje schoon te vegen.
9 -1
Freddy Al
Je vergeet dat Bosz ook geen enkele duidelijkheid geeft, waar zou je nu op moeten reageren eigenlijk?
Dat moddergooien is gebaseerd op niks.
0 -1
Labrador
Hier gaat je bloed toch van koken
4 -1
martin1234
Ja.., maar waarschijnlijk bij mij niet om dezelfde reden als bij jou.
0 0
artteun
zou toch zo graag eens (stiekem) achter de schermen kijken bij TH, volgens mij is wikileaks er niks bij.
maar het geeft maar weer eens aan dat het niet goed zit en dat er snel actie moet worden ondernomen om bepaalde storende factoren te verwijderen uit de organisatie. wat een schande dat deze man de club is uitgewerkt..
2 -1
DelPiero
vd Sar is natuurlijk ook een rasechte engnek.
5 -4
Robinjo1988
Van der Sar. De man die nu alle knopen doorhakt als het TH er niet uitkomt. Zijn we mooi klaar mee..
11 -1
Ruff Rhythim
Wat een kolerezooi.....
Wat een ultiem amateurgepruts !!!!

Dat putje stinkt gewoon nòg erger dan gedacht....
2 -1
Puurvoetbal
Werkelijk niet te geloven. Die vd Sar is volkomen incompetent en de RvC dus ook. Want die houden hem in het directiestoeltje.
9 -2
Koenniiee
En hierbij staat het zwart op wit. Ik kan alleen maar lachen als ik denk aan die schreeuwertjes die zeiden dat Bosz 'Dortmund gebruikt heeft om weg te komen', haha.

Het moge duidelijk zijn dat de gasten in het technisch hart geen flauw benul hebben wat de impact van een ontzettende goede trainer is. Wat die kan bijdragen wat betreft tactiek, maar ook sociale competenties. Dat vormt een elftal. Tel daarbij op dat het technisch hart de selectie onvoldoende goed inschat op tekortkomingen en/of daar onvoldoende naar handelt (dan wel in combinatie met de RvC) en je kunt niet anders concluderen dan: #WeAreBackBijAf.

Vraag de leden van het TH wat er mis is met het Nederlands voetbal en ik denk dat ze in koor roepen dat 'het met schommelingen te maken heeft, gewoon wat minder talent, that's it'. Wellicht nog wat extra focus op kracht, winnaarsmentaliteit en verdedigen, maar we komen er weer aan.

Welkom bij het Ajax van nu: eruit werken wat goed is!
50 -14
FT`S
Weet je wat ik het ergste vind? We doen er niks aan!
0 0
3sterren
In de ’De Telegraaf’ stond ooit een heel artikel, ook zwart op wit, waarin Algemeen Directeur Ajax Edwin van der Sar tekst en uitleg gaf over het vertrek van toenmalig Ajax-trainer Peter Bosz. Dat werd hier op AS afgedaan als onzin e.d.
Dit voor wat betreft de eerste twee zinnen van je post.

Het gedeelte over een goede trainer, sociale competenties en tactiek omarm ik.
Dat er een hele goede trainer voor Ajax, bij Ajax is vertrokken, is te betreuren.
De geciteerde woorden van Bosz hier door o.a. AS openbaar gemaakt schaar ik onder het kopje ”What if...” ”Stel dat...” ”Als...”
De resultaten zullen er niet door verbeteren denk ik.
2 -3
kleinedraaicirkel
Stop met liken jongens. 14 staat als mooi symbool!
1 -14
Stibba020
Tijd voor een nieuwe revolutie..
4 -2
geDaante
De eerste had gesteund moeten worden. Leden én supporters hebben dit massaal nagelaten, en krijgen nu wat ze verdienen. Helaas is die wijzere, zeer kleine minderheid die weet waar Ajax voor staat, daar vooral de dupe van.

Nu is het te laat.
6 -1
Freddy Al
Oh dus er is slechts een zeer kleine minderheid die Ajax goed gezind is , kan het ook dat die kleine minderheid te snel en te negatieve conclusies trekt?
Zeg het maar ik ben niet zo wijs.
0 0
kleinedraaicirkel
Er moeten koppen rollen. Heel gauw.
18 -1
pieke
Gaat niet gebeuren. Waar moet de AFCA Supportersclub anders thee gaan drinken en directie leden pluimen in hun rest gaan steken.
3 -1
Bensco
de deur uitgewerkt dus..

bevestigd mijn vermoedens al
6 -2
Toon meer reacties