Rond: Selecties en contracten Ajax 1 en Jong

BvdPloeg, 01-09-2017 om 05:50, 34657 views, Ajax Showtime | Er is een collectie voor Champions League-artikelen.

De transfermarkt is in veel landen gesloten, alleen in onder meer Spanje, Portugal en Rusland kunnen er nog spelers worden gekocht. Tijd om de balans op te maken na een aantal rumoerige maanden in Amsterdam. Dit zijn de spelers die het voor in ieder geval een half jaar moeten gaan doen voor Ajax en Jong Ajax.

Ajax 1:
Marcel Keizer heeft na een periode van komen en gaan een groep van 24 selectiespelers op papier. Marc Overmars heeft gezorgd dat hij de beschikking heeft over drie doelmannen, acht verdedigers, zes middenvelders en zeven aanvallers. Met Deyovaisio Zeefuik en Carel Eiting zijn er twee jeugdspelers bij de A-selectie gehaald, waardoor alle posities kwantitatief in ieder geval dubbel bezet zijn.

Er werden deze zomer niet alleen spelers gekocht en verkocht, er werden ook spelers langer aan de club gebonden. Zo verlengden onder meer Matthijs de Ligt, Joël Veltman en Eiting hun contract. Ajax heeft zodoende nog vijf spelers in selectie die een verbintenis hebben tot het einde van dit seizoen; Kostas Lamprou, Nick Viergever, Mitchell Dijks, Klaas-Jan Huntelaar en Amin Younes. Laatstgenoemde heeft wel een optie voor nog een jaar in zijn contract. 

De selectie:
André Onana - 2021
Benjamin van Leer - 2021
Kostas Lamprou - 2018

Joël Veltman - 2020
Luis Manuel Orejuela - 2022
Deyovaisio Zeefuik - 2019
Matthijs de Ligt - 2021
Maximillian Wöber - 2021
Nick Viergever - 2018
Daley Sinkgraven - 2019
Mitchell Dijks - 2018

Siem de Jong - 2020
Frenkie de Jong - 2019
Donny van de Beek - 2020
Lasse Schöne - 2019
Hakim Ziyech - 2021
Carel Eiting - 2022

David Neres - 2021
Kasper Dolberg - 2021
Klaas-Jan Huntelaar - 2018
Mateo Cassierra - 2021
Amin Younes - 2018
Vaclav Cerny - 2020
Justin Kluivert - 2019

Jong Ajax:
Ook bij de beloften van Ajax is er veel veranderd, al komt dat voor het grootste gedeelte door de doorstroom van maar liefst negen A-junioren. Bij de ploeg van Michael Reiziger staan vier doelmannen op de lijst, acht verdedigers, zeven middenvelders en vijf aanvallers. Bij de selectie zijn, onder voorbehoud, de Zuid-Afrikanen Leo Thethani en Dean Solomons meegenomen, al is nog niet honderd procent zeker waar zij zullen starten. Ook is Dominik Kotarski al meegenomen, ondanks dat hij pas in februari (als hij achttien jaar is) naar de club komt.

Zoals doorgaans normaal is, zijn er bij de beloften een stuk meer spelers die vanaf nu beschikken over een aflopend contract. In totaal zijn er veertien spelers die zich extra zullen willen laten zien met een verbintenis tot de zomer van 2018. Naast Kotarski en de twee spelers van Ajax Cape Town werden met Robin Schouten en Teun Bijleveld verder twee spelers overgenomen van AZ. Ook Dennis Johnsen is nieuw, hij kwam over van SC Heerenveen.

De selectie:
Norbert Alblas - 2018
Peter Leeuwenburgh - 2018
Stan van Bladeren - 2018
Dominik Kotarski - 2020

Terry Lartey-Sanniez - 2018
Robin Schouten - 2019
Danilho Doekhi - 2019
Darren Sidoel - 2018
Dean Solomons - 2020
Leon Bergsma - 2018
Mauro Savastano - 2018
Damil Dankerlui - 2018

Noussair Mazraoui - 2018
Dani de Wit - 2018
Reda Boultam - 2018
Zian Flemming - 2019
Azor Matusiwa - 2018
Teun Bijleveld - 2019
Noa Lang - 2019

Vince-Gino Dekker - 2018
Kaj Sierhuis - 2019
Mees de Wit - 2018
Dennis Johnsen - 2021
Leo Thethani - 2020

Ajax Showtime gaf in een eerder stadium al de selecties van Ajax O15, O16, O17 en O19 vrij. Check ze hier.

Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
eros
Viergever, Younes, Frenkie sws verlengen.
Maar dat komt wel goed neem ik aan.
0 0
MarcOndertwix
Off: weet iemand of Jong vanavond ergens live te zien is? Op Fox bijvoorbeeld??
0 -2
sneijder16
Hele wedstrijd is live te zien op Fox 5 !
0 0
Suarez16_
Wauw al die overtrokken reacties hier. Waar moeten we bang van worden? Een team met diks, botteghin, vd heijden, toornstra, boetius en vilhena? Of een team met paal, isimat, hendrix, ramselaar en bergwijn? Aub zeg.
4 -6
Puurvoetbal
Nee natuurlijk gaan we ons daar niet druk over maken. Ook over die amateurs van Rosenborg en dat provinciale clubje uit Almelo maken we ons niet druk ! Aub zeg......

Slaap lekker verder Suarez
2 -1
GvanAchteren
Er is deze periode heel wat jong talent binnengehaald van hooguit een paar miljoen per stuk. Daar gaan we in de loop van dit seizoen al de eersten van zien in 1. Die gaan er voor zorgen dat de zilvervloot de komende jaren blijft varen. Dit is onze kernactiviteit geworden. Dus goed gedaan Overmars. Na de Europese blamage had het weinig zin om te proberen de selectie van 1 nog te versterken. Dat kan komend jaar nu rustig en weloverwogen worden aangepakt.
4 -4
Bensco
63,45 miljoen netto winst. Geld waar je een dikke voorsprong mee had kunnen nemen op de rest en wat doen wij? Jong Ajax en ds A1 versterken. Ik ben er wel een beetje klaar mee om dit beleid te verdedigen. We willen naar de Europese top maar het mag maar een duppie kosten. Er worden wat talentjes gekocht en we mogen weer in onze handen knijpen. Jezus man, we zijn het lachertje van de eredivisie geworden.
5 0
GvanAchteren
We willen naar de Europese top en liefst langer dan een of twee jaar. Daarom moet het beschikbare vermogen geïnvesteerd worden in zaken die structureel de operationele winst omhoog brengen zodat we structureel met een begroting kunnen werken die past bij de Europese (sub)top. Dit is helaas een meerjarenplan.
1 -5
Bensco
Die mooie woorden van jouw roept men al 7 jaar maar vergeet niet dat de operationele winst nog nooit zo hoog is geweest en dat uitgerekend dit jaar je kans was om weer mee te gaan doen. Met het momentum van de EL finale had je aansluiting kunnen hebben bij de Europese (sub) top maar wij hebben verzaakt die stap te zetten. Sterker nog wij zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Succescoach de deur uit, sterkhouders vertrokken en een paar gefaalde spelers terug gehaald als goedkope oplossing. En dan heb ik het nog niet eens over de jeugdopleiding gehad want dat we aan jeugdscouting moeten doen weet ik maar met maar liefst 7 aankopen vind ik dat de balans tussen scouten en zelf opleiden wel heel ver te zoeken is. Bovendien moet je nog maar zien wie het allemaal gaan redden hier want dat is ook niet altijd een garantie meer bij ons.
2 0
GvanAchteren
Sinds 7 jaar is de winst (alleen door succesvolle verkopen) niet zo hoog geweest als de afgelopen twee jaar. Nu het moment om een krachtig beleid te ontwikkelen zodat we over een tijd ons wel kunnen permitteren om sterkhouders langer vast te houden of op niveau kunnen vervangen. Al zie ik van de Sar en Bergkamp niet in staat om zo een sterk beleid te ontwikkelen en uit te voeren. Dus graag Sar stapje terug naar marketing en een sterke algemeen directeur. Wat scouting betreft, het maakt mij geen bal uit of ze op 12, 15, of 18 jarige leeftijd binnenstromen.
0 -1
Eastwood
Eens. Alleen is het in het vervolg wel wenselijk dat we wat eerder toeslaan op de transfermarkt om i.g.v. voorrondes Cl/EL de selectie dusdanig op orde hebben, dat we die goed doorkomen. Nog beter zou het zijn als de Uefa de ballen heeft om de transferwindow eerder te laten sluiten (eind juni bijvoorbeeld).
0 -1
GvanAchteren
Ook eens. We hebben het Europese podium nodig als leerschool en etalage voor onze groeibriljanten. Een transferwindow dat sluit ruim voor het begin van de competities is wsch een utopie. Het ligt zo voor de hand dat het anders allang doorgevoerd was. Anders de competitie maar later laten beginnen.
0 -1
chuckie88
BIJ Ajax moeten gewoon de beste spelers in de categorie van 16 tot 18 (liefste Nederlandstalige) spelen en deze eventueel dan maar ophalen bij een AZ, Feyenoord, PSV of Heerenveen. Gewoon flink investeren. Men moet gewoon weer hofleverancier worden van alle Nederlandse vertegenwoordigende elftalen. Ik zie liever 10 jeugdspelers met echte potentie voor bv in totaal 15 miljoen worden aangetrokken dan zo n speler als Neres. Zo n jongen als Per Schuurs moet gewoon snel worden vastgelegd. Daarnaast dit aan blijven vullen met buitenlandse toptalenten. Dit is de enige "betaalbare manier" om op langere termijn bij te blijven. Als je als Ajax maar ieder jaar 2 a 3 jongens "laat doorbreken" en daarnaast nog eens 2 a 3 directe versterkingen kan aantrekken, dan kan je zelfs nog ieder jaar 4 a 5 jongens verkopen zodat doorstroming mogelijk blijft en de opbrengsten van de transferinkomsten positief blijven.
0 -2
Puurvoetbal
Als ik ff m'n Ajaxbril afzet :
1 Fey
2 Ajax
3 Utrecht
4 PSV
3 -6
chuckie88
Ajax
PSV
Feyenoord
Utrecht
AZ
Vitesse
5 -5
eros
1. Ajax
2. PSV
3. Utrecht
4. Feyenoord
5. Vitesse
6. AZ
0 -1
Middenweg401
Frenkie's contract snel verlengen aub.
7 -1
chuckie88
Ik denk persoonlijk dat er met het mislopen van de CL en EL voor Ajax (en ook PSV) een geheel andere situatie is ontstaan voor het TH. Misschien gek gedacht maar ik denk dat Ajax nu bewust zich koest houdt op de transfermarkt. Er is nu eigenlijk heel weinig te winnen dit seizoen... want... en kampioenschap kost vreselijk veel geld (schat 24 spelers a 200 a 300.000 premie = snel 4 - 6 miljoen) en geeft komend seizoen hoogstwaarschijnlijk niet eens rechtstreeks recht op CL. Feijenoord en PSV hebben erg veel risico genomen in een jaar waar erg weinig te behalen valt, Feyenoord volgens velen (ik niet in ieder geval) de gedoodverfde kampioenskandidaat krijgt te maken met een aanzienlijk zwaarder programma en PSV heeft vele ontevreden spelers die net geen transfer hebben gemaakt en dus hopen op de volgende transferperiode wat ook niet echt bevorderlijk is voor de teamspirit en de benodigde drive. Bovendien zullen vele jonge spelers daar steeds ongeduldiger gaan worden.
Daarnaast moet je met deze groep gewoon meedoen om de resterende prijzen.
Ik hoop en verwacht dat Ajax in de komende transferperiode misschien max 1 a 2 dragende spelers zal verkopen (alleen bij een uitzonderlijk bod) en dat men zich hoe dan ook zal gaan versterken op 3 plaatsen (LB, Middenvelder en buitenspeler) Uiteraard zal hierbij de stand op de ranglijst, beker en het al dan niet presteren van spelers, doorgebroken jeugdspelers c.q. aankopen bepalend zijn. Samengevat: Ik snap de frustratie van de supporters over de teleurstellende transferperiode, maar na het wegvallen van CL en EL vind ik dit een heel wijs besluit om je even koest te houden op de transfermarkt en over een paar maanden toe te slaan. We shall see.
1 -12
Minsc
Je auto in de prak rijden omdat je niet oplet en dan zeggen dat je nu tenminste rustig kan zoeken naar een nieuwe. Tuurlijk kan je het ook zo bekijken, maar het blijft dom om je auto in een muur te parkeren.
12 -1
ambtenaar
Haha heerlijke opmerking.
0 0
chuckie88
Snap je opmerking. Ik zeg toch niet dat Ajax bewust dit jaar als "tussenjaar" ziet vooraf. ze hebben onmiskenbaar slecht geanticipeerd op de te verwachten mutaties, echter na het mislopen van EL en Cl eieren voor hun geld gekozen. wees eerlijk wat brengt een kampioenschap je nu dit jaar.
Misschien zou het voor Appie heel mooi gebaar zijn.. voor de rest is het gewoon een kutjaar, nu al... zelf een dubbel zou het niet helemaal goedmaken
0 -7
Minsc
Spelers als Ziyech blijven niet als je dit jaar weer geen kampioen wordt, daarom MOET je kampioen worden.
3 0
chuckie88
Die blijft toch niet...sterker nog... verwacht hem in de winter al gaan.. zullen zien
0 -1
Cello
Tsjah. Met deze groep moeten we het gaan doen, iig tot aan de winterstop.

Voor ED begrippen moet je met deze groep 'gewoon' meedoen wbt het kampioenschap. Iedereen had het graag wbt de verdediging, zeker na het vertrek van Sanchez, beter en sterken ingevuld zien worden. Dit is helaas niet zo.
Maar om te gaan vergelijken met Feyenoord en dan met name dat Zij beter hebben ingekocht?. Nee, dat gaat me veel en veel te ver!.
Kwantitatief hebben ze het niet slecht gedaan. Kwalitatief zet ik er mn vraagtekens bij. Als ik dan kijk naar wie ze hebben gehaald dan durf ik wel te stellen, zeker voorafgaand aan het open gaan van de transfermarkt, dat de meesten onder ons niet accoord waren gegaan met de spelers die men in Rotterdam heeft opgehaald.
Haps niet, St. Juste niet, Larsson niet, Boetius niet, etc, etc. Geen van hen zou door een overgrote meerderheid van ajacieden gesteund zijn geweest en derhalve had hun komst hier ook geresulteerd in wan-beleid van het TH en directie.
Slechts een enkeling zou gejuicht hebben bij de komst van één van hen.

Wat je dan nu veel leest is dat Haps wordt vergeleken met bijv. Dijks. Maar is dat wel eerlijk?. Zou Dijks spelen als bijv Sinkgraven niet geblesseerd zou zijn?. De Sinkgraven van vorig seizoen heb ik liever dan de Haps van nu bij Fnoord. En Boetius?. Doet het nu voor even leuk. Maar voordat ie vertrok bij Fnoord was het niet zo heel geweldig en wat ie in de tussentijd in het buitenland presteerde was ook niet heel geweldig. En op basis daarvan heeft Fnoord een gokje genomen. Toegegeven....hij komt flitsend uit de startblokken, maar hoe lang gaat dat duren?. En Diks dan?.

Nee laat maar. En dan vergeten we nog het belangrijkste als we toch gaan vergelijken met Fnoord. Ajax heeft de vorm nog lang niet te pakken, na een toch al turbulente start van de voorbereiding. En daar ligt voornamelijk de crux. Vorm. Alles valt en staat met het hebben (of ontbreken) van een goede vorm. Voor velen is het niet echt trainbaar, eerder ongrijpbaar. Zo is het er, maar het kan ook zo weer weg zijn. Dat geldt voor vrijwel alle teams, dus net zo goed voor Ajax.
Dat het (nog) niet draait bij ons zoals we het graag zouden willen zien is dus ook voor een groot deel daaraan te verklaren, niet alleen door het ontbreken van betere spelers.

Zodra de vorm is gevonden zullen we ook, itt de competitiestart, een veel beter Ajax zien. Een Ajax dat nog steeds imo de nummer 1 kandidaat is voor de landstitel.
7 -3
Bensco
Als je je Ajax bril af durft te zetten zul je zien dat ze het met beperkte middelen best netjes hebben gedaan. Feyenoord heeft de CL miljoenen nog niet binnen, dat wordt pas in de winterstop op de bankrekening gestopt. Bovendien heeft Feyenoord geen grote naam waar ze grote spelers mee binnen kunnen harken. PSV en Ajax wel, die hebben internationaal aanzien. De Eredivisie is dan een van de weinige competities waar je betaalbare spelers kan halen. Ajax heeft jarenlang het zelfde gedaan totdat ze er financieel goed voor stonden.

mijn conclusie deze transferperiode is dat Feyenoord erin geslaagd om het gat een klein beetje te dichten met PSV en Ajax, PSV een stap achteruit heeft gezet en wij hebben verzaakt om een stap voorwaarts te zetten. Sterker nog als je het mij vraagt zijn wij momenteel geen haar beter dan PSV. Wij hebben geen directe versterkingen gehaald, 2 sterkhouders zijn verkocht, onze succescoach is vertrokken en we zijn Europees uitgeschakeld. Het had een jaar van dominantie in de eredivisie kunnen zijn maar in plaats daarvan zal het weer billenknijpen worden tot de laatste wedstrijd.
2 -1
Koenniiee
Nouja, Feyenoord gaat er kwalitatief echt niet ver op achteruit. Dat ze niet direct beter zijn geworden, kan ik me wel in vinden. Maar Ajax is er helemaal niet beter van geworden en dat met al dat geld op de bank. Dus in die zin kun je best een vergelijking maken, maar heeft Feyenoord echt wel meer stappen vooruit gezet dan Ajax.

De enige vooruitgang boekte Ajax op financieel gebied en qua plan B (joepie!). Verder is de nieuwe trainer nog geen vooruitgang gebleken, staan er nog steeds drie centrale verdedigers in een vier mans defensie en hebben we Dijks teruggehaald die nu basisspeler is.

In het meest gunstige geval zijn Orejuela en Wober basisspeler en is Sinkgraven snel fit. Maar daar kun je ontzettend weinig over zeggen. Enkel hopen.
3 -1
Panama
Geen stress nee, kampioen worden we sowieso. Bij hun "loopt" het al, kan je nagaan als het bij ons gaat lopen!
1 -5
DarkDefender
Mee eens. Wie weet spelen we over een tijdje wel met een achterhoede die voor 75% anders is dan wat er nu staat (Sinkgraven, Wober en Orejuela). Daarnaast zorgt het winnen van wedstrijden ook voor een bepaalde flow. Feyenoord begon vorig jaar ook niet fantastisch qua spel, maar ze hadden wel de resultaten mee. Op een gegeven moment komt er dan toch een geloof in de ploeg mede ook doordat de concurrentie het laat afweten. Als wij het achterin goed hebben staan, Dolberg weer op stoom komt en wie weet Neres ook zijn draai gaat vinden en vertrouwen krijgt, dan komt het misschien nog wel goed allemaal. Neemt niet weg dat er natuurlijk wel wanbeleid is gevoerd met o.a.het terughalen van Dijks etc. Ik zeg niet dat het over een maand allemaal beter is, maar het is nu nog wel te vroeg om conclusies te trekken
2 0
NouridolbergNeres34
We kunnen die schaal gewoon nog steeds pakken, alleen met deze staf en die rare opstellingen en tactiek met 3-3-4 en 4-2-4 ,en roulatiepraktijken word het dan echt met hangen en wurgen.

terwijl had je een fatsoenlijke staf aangesteld dus geen hennie en winter en bergkamp uit dat th gegooid ,die zich overal mee bemoeit. een paar kwaliteits injecties erbij op linksback en linksbuiten en eventueel een 6 ,dan hadden we met 2 vingers in de neus kampioen geworden. En gewoon EL voetbal gespeeld.

Tijd dat het hele TH conclusies gaat trekken na weer een faalzomer op transfergebied en aanstellen van een incompetente staf.
1 0
Cello
Vorig jaar was Peter Bosz ook behoorlijk lang bezig met het zoeken naar o.a. de juiste invulling van het team. Pas na de bekerwedstrijd tegen WillemII, eind september leek hij zijn formatie gevonden te hebben, waarna in december tegen o.a. Twente en PSV het toch ook weer puntverlies was.
En na de winterstop, toen we beter en beter gingen spelen, boekten we toch ook nog onnodig puntverlies tegen Excelsior en Groningen....en PSV-uit. Dit alles werd gemakshalve vergeten, want we haddden het laten liggen tegen WillemII en Roda aan het begin....tsjah. Met uiteindelijk 1 punt verschil géén kampioen worden is het puntverlies tegen resp. Excelsior, Groningen en Twente afgelopen seizoen net zo duur. Beter nog....ondanks de verliezen aan het begin van het seizoen, had je met winst tegen Excelsior (maart 2017) ipv gelijkspel in mei 'gewoon' de schaal in Amsterdam gehad.

Dus....wanneer het kwartje valt en de vorm opgepakt wordt dan zijn er nog genoeg kansen verderop in het seizoen dat het kampioenschap gewonnen danwel verloren kan worden.

En verder is het méér dan kinderachtig van velen door te veronderstellen dat Spijkerman de leiding heeft, of Winter, of Bergkamp....en dat daardoor alles nu niet goed gaat. Tuurlijk hebben deze heren invloed op Keizer....maar ik geloof dat Keizer echt wel mans genoeg is om uiteindelijk de eindbeslissing te nemen en daar ook volledig achter kan staan.
Aan de hetze tegen Hennie en de rest doe ik niet mee. Trouwens...wat gaat men zeggen op het moment dat het wel gaat lopen en de overwinningen aaneengeregen worden?. Dat dat ook door Hennie, Dennis en Aron komt?.
5 -1
DarkDefender
Bij PSV uit zag je gewoon dat er niks meer in zat bij Ajax na de zware wedstrijd bij Schalke uit.
2 0
Suarez16_
Viergever, Sinkgraven, Frenkie, Donny, Younes en Kluivert zo snel mogelijk verlengen bij 1. Alleen Younes en Viergever met nog 1 jaar, maar Frenkie, Donny en Kluivert van 2/3 naar 5 jaar laten gaan lijkt me geen slecht plan.
2 -1
godenzonenssuper
Kluivert heeft Raiola dus dat kun je al vergeten.
1 -2
idefixion
verdediging is onze zwakte, helemaal nu sanchez weg is.. had graag nog een ervaren speler erbij willen hebben.
1 -1
Mauroafca
Toch vind ik het een gemiste kans. Aangezien het de laatste jaren heeft gebleken dat buitenlandse spelers lang moeten wennen aan alles hier in Nederland, was dit het perfecte seizoen geweest voor buitenlandse talenten. Ze hadden dit jaar kunnen wennen en er volgend seizoen vanaf het begin kunnen staan. Nu gaan we volgende zomer spelers kopen die aankomend seizoen moeten gaan wennen.
2 -2
Suarez16_
Wat bedoel je? Je hebt toch ook buitenlandse talenten gehaald? 2 Zuid-Afrikanen, Johnsen, Jensen, Orejuela, Wöber, Ylatupa, Danilo en Kotarski?
1 0
Mauroafca
Eens, dit zijn ook zeker mooie talenten. Ik bedoelde meer spelers uit de categorie 'Neres en Casseira' spelers die wel echt gekoch zijn om er meteen te staan, maar waarvan iedereen eigenlijk al weet dat het tijd gaat kosten.
0 -4
kleinedraaicirkel
Als je op het eerste oog zo kijkt, een prima selectie. Maar als je naar de bank kijkt (lees; de staf) dan ga je pas janken.

Er zitten prima spelers in de selectie, alleen wilt dikke pad Hennie graag met de lange crosspass spelen, tikkie breed en terug en het liefst 8 houthakkers opstellen. Met Ziyech en Kluivert geposteerd bij de hoekvlaggen. Liefst Lamprou nog op doel erbij (Onana hoog, Lamprou laag).
1 -2
AbdelhakNouri22
Het lijkt me toch dat Dankerlui meer bij het eerste hoort dan bij jong obv dat hij vaak op de bank zat. Mooi overzicht AS!
0 -7
BvdPloeg
Hij is volgens mij geen officieel lid van de A-selectie. Cassierra bijvoorbeeld wel, terwijl die juist wekelijks bij Jong speelt.
2 -1
DelPiero
Wat een selectie met 200 mil op de bank.
6 -2
Gonzo
Sterkste selectie ooit.
3 -2
Jornnn
Younes verlengen of bank.
1 -6
Intec
Ajax heeft een eenzijdige optie voor nog een jaar prima dus.
1 -1
Joseph
Frenkie en vd Beek zsm verlengen, die wil je nog minimaal 2 jaar houden en dan niet gratis laten vertrekken. Zeker met Frenkie moeten ze niet te lang wachten, die gaat anders twijfelen.
4 -3
AIR-S
Jij kent Frenkie persoonlijk?
2 -5
DonAdam
Met deze selectie moeten we zeker met PSV en Utrecht kunnen strijden op plaats 2 en 3. Ik zou zeggen vol inzetten op de KNVB beker, want dat garandeerd een plaats in de Europa League poulefase.

Het moge duidelijk zijn, ik ben zwaar teleurgesteld in het aankoopbeleid. Ik snap dat Davy een transfer werd gegund en dat je Sanchez niet tegenhoud, maar zorgt er dan wel voor dat je selectie aangevuld wordt met volwaardige basisspelers. Sowieso waren de vleugels vorig seizoen al onderbezet.

Ik snap ook dat Theo is opgestapt, want de lijn Cruyff is nu echt ver te zoeken. Ik vind het nog chique dat hij het zo lang heeft volgehouden nadat Jonk eruit gewerkt is. Blijven ondanks dat je het ergens niet mee eens bent is niet zo makkelijk.
3 -17
Daneman
Komt effe hard aan bij de supporters. Maar ik heb ook het vermoeden dat 010 sterker is. Zo'n ongelovelijk gemiste kans. Kans voor open goal: Ajax had met geld van Sanchez beter kunnen worden. maar het werd slechter en timing oh zo belabberd. Dalijk wordt 010 kampioen omdat start van ajax zo slecht was. En waarom start zo slecht? sterkhouder vertrekt op het meeste kutte moment. Als de top van ajax OK was, hadden ze veel slimmer met het vertrek van Sanchez om kunnen en dienen te gaan.
3 -1
Koenniiee
Theo van Duijvenbode kwam met briefjes voor de scouting aanzetten met daarop onder andere Tommie Beugelsdijk als vervanger voor Toby Alderweireld. 'Godzijdank' koos Marc voor Van der Hoorn. Ook is hij van de RvC degene die het meest gaat over controle van het technisch beleid en was degene die de hand op de knip wilde houden..
4 -1
DonAdam
Stel dat dat gerucht waar is, dan maakt dat nog niets uit. V.d. Hoorn was ook ondermaats. Geld op de knip houden is ook niet verkeerd, wanrt op Ziyech en Sanchez na is er slecht ingekocht. Voor Neres is bv veel teveel betaald; dat ziet zelfs een meisje.
1 -8
grannig mokum1
Hoezo strijden voor plaats 2 en 3?? , wij ajax strijden elke seizoen voor de kampioenschap EN NIET VOOR PLAATS 2 OF 3
3 -1
DonAdam
Natuurlijk gaan we voor de titel. Slogisch, zou Johan zeggen.

Dat doet er niet aan af dat de kansen niet zo groot zijn. Wij zijn minder dan vorig jaar en onze aartsvijand is sterker geworden door goed aankoopbeleid. Anderhalf miljoen voor Boetius, terwijl wij ruim 10 miljoen meer betalen voor een buitenspeler die veel en veel minder is, is gewoon goed werk.

Begrijp me niet verkeerd, ik moet die stad niet, ik moet die mensen niet en ik moet die club al helemaal niet, maar ze doen daar veel beter werk met het kleine beetje geld wat ze hebben qua aankopen.
2 -4
AIR-S
Ja Vitesse is de gedoodverfde kampioen en Feyenoord gaat niet in de top 3 eindingen.
1 -2
munser
Koek koek, wakker worden! Met deze selectie strijden we niet mee voor het kampioenschap.
3 -5
AIR-S
Wij worden kampioen. Jullie kakkerlakken worden veel te veel overschat.

Chapeau, 4-0 thuis tegen W2. Maar Excelsior uit had net zo goed 1-1 of 2-1 kunnen worden. Viel gewoon net de goede kant op, het is alles behalve overtuigend! Maar snap dat je jezelf wilt voorhouden dat jullie weer kampioen worden, alleen dromen zijn bedrog.
1 -5
munser
Noem je mij nou een kakkerlak... ik heb het beste met ajax voor, en daarom ligt mijn standaard hoog! En ben ik niet tevreden met de selectie en de transfer periode. Misschien moet je jezelf eens afvragen of jij wel het beste voor hebt met ajax
2 -1
DonAdam
Wat een trieste reactie om een mede Ajacied weg te zetten als kakkerlak omdat jij je kop in het zand steekt.

Ontzettend grappig dat bij een beetje ironie de doorgesnoven gekkies meteen uit alle hoeken en gaten gekropen komen.

Hoewel ik wel meen dat we niet goed genoeg zijn om kampioen te worden. Onze aartsvijand is sterker geworden en wij door ons waardeloze aankoopbeleid minder.
2 -1
Finalvoetbal
@ Robeerke, piemonte & w86, we hadden deze transferperiode al makkelijk 2 a 3 miljoen kunnen verdienen voor Dijks. Maar omdat Marc geen betere kon contracteren hebben ze besloten om een jaar lang door te gaan met Dijks. Door zijn contract met 1 jaar te verlengen kan je er iig nog 2 a 3 miljoen aan verdienen. Waarom zouden we dat geld laten liggen? En ons verlies nemen is dan totaal niet nodig.
Voor dat geld kan je weer leuke talenten halen zoals die verdediger van Fortuna en Ferdi van NEC.
Het is dus puur zakelijk gezien. En ja we hebben al voldoende geld op de bank. Maar wil niet zeggen dat je dit geld moet laten liggen.
4 0
DonAdam
Daarbij komt nog dat Dijks naast zijn mindere punten ook bepaalde kwaliteiten heeft . Als Keizer het voor elkaar krijgt om Dijks minder met de bal op te laten komen en hem dagelijks 1 uur extra op voorzetten laat trainen, dan hebben wij heel goedkoop een prima back die aanvallend niet te stoppen is, zeker in de Eredivisie niet.

Ja, er moet flink aan hem geschaafd worden, maar wat er bij hem ingestampt moet worden is allemaal te trainen. Niet vergeten dat backs als Mendy en Alaba bij de absolute top zitten, dat soort spelers krijgen we toch niet, dus we moeten het met ietwat gemankeerde aanvallende backs doen. En aanvallende backs hebben wij broodnodig.
0 -4
insectenverdelg
onzin. Dijks kwam te kort, komt te kort en zal tekort komen. Hadden gewoon Zergelaar moeten halen ipv Dijks
meer aan gehad. Of Butner. Zo maar 2 opties die beter waren geweest.
2 -1
Finalvoetbal
In mijn ogen moet Marc de komende maanden het volgende doen. Contract verlengen van:
- Viergever (is een betrouwbare verdediger en in de toekomst prima backup)
- Kluivert
- Frenkie De Jong (in mijn ogen grootste talent binnen de selectie. Contract met minimaal 3 jaar verlengen zodat die 5 jaar vast ligt)
- Younes (begon twijfelachtig, maar gaat dit seizoen denk ik weer op zijn niveau van het 1e seizoen komen. En Younes ligt toch nog best goed in de Duitse markt. Contract verlengen om in de toekomst nog goed te verdienen)
- Dijks (contract verlengen om nog wat aan Dijks te verdienen en te voorkomen dat die gratis naar PSV gaat. Dijks kan je makkelijk slijten bij een Engelse club (1e of 2e div)
2 -6
Robeerke
Hoe ik jouw reactie las:
- klopt
- klopt
- klopt
- hmm...
- WAT
5 -3
piemonte
Contract Dijks verlengen haha
3 -1
w86
Ja Dijks kan je makkelijk wat aan verdienen, daarom is die nu nog niet weg.. Laat die gast gewoon weggaan, neem je verlies en haal een echte linksback. Verder eens.
2 -1
Youri08
Dus een Spaanse club kan nog buitenlandse spelers aantrekken of alleen binnenlandse transfers?
1 -1
Johan1
Tsja, hiermee wordt je geen kampioen. Dat kan een blinde nog zien.
Er zitten teveel onzekerheden in de selectie en de selectie is onevenwichtig.
Prima beleid.
3 -4
Ozymandias
Hahaha, wat een onzin. Volgens mij zien de meeste blinden nog wel dat Ajax een sterkere selectie heeft dan Feyenoord en PSV. Feyenoord is kwalitatief enorm achteruit gegaan deze zomer en PSV zal volledig afhankelijk zijn van het presteren van Lozano.
0 0
Finalvoetbal
Hier doe je natuurlijk wel mee om de titel!
We hebben op haast iedere positie de beste speler van de ED. Ik vind onze aanval middenveld zeker het sterkst en het breedst. De verdediging van Feyenoord is nu misschien wel sterker dan de onze, omdat het ook even afwachten is hoe goed de nieuwe jongens zijn.

Wie vindt jij dan allemaal zoveel beter van onze concurrenten?

Als ik bijvoorbeeld naar PSV en Feyenoord kijk, zou ik alleen maar Lozano, Vilhena, v Ginkel en Haps willen hebben. Lozano is wel de beste linksbuiten van de ED, Vilhena zou wat power geven op het middenveld, v Ginkel staat garant voor goals en heeft diepgang. Haps zou kunnen concurreren met Sinkgraven.

Als we nu na de interlands in een goede flow komen en de sfeer in de groep weer positief wordt denk ik dat wij ''gewoon'' kampioen gaan worden.
4 -2
insectenverdelg
mee eens.
0 -2
Youri08
Hiermee kun je prima kampioen worden.
1 -1
insectenverdelg
Ligt Mitchel nog maar vast tot 2018? Marc werk aan de winkel!
0 -2
Heiko
BREAKING: We gaan het met deze selectie(s) doen !! Marc kan op vakantie.
2 -4
AIR-S
Eh, ja. Logisch. De transferperiode is dicht.
3 -2
Rinban
Nigel mag nog worden gehaald, die is transfervrij
1 -4
Petervandersluis
Niet echt Breaking, was twee weken geleden al bekend.
3 -1
Heiko
Dat is niet waar. Er zijn namelijk nog een aantal spelers bijgekomen in die 2 weken.
2 -4
AFCAHOOLIGAN
Precies, de kanonnen die marc belooft heeft!
2 -2
Ozymandias
Geef mij één bron waarin Overmars kanonnen heeft belooft!
0 0