Geruchtenmolen: 'Dest nam al afscheid van teamgenoten bij Ajax'

JesseTH, 24-09-2020 om 15:10, 56002 views, AS |

Shop nu het nieuwe Ajax-thuisshirt 2020-2021!

De transfermarkt is al enige tijd open en zodoende nemen de transfers in de voetballerij weer toe. Tijdens de transferperiode worden hier de laatste geruchten omtrent Ajax uit het buitenland geplaatst. Neem de geruchten overwegend wel met een korreltje zout!

Donderdag 24 september

'Dest nam al afscheid van teamgenoten bij Ajax'

Sergiño Dest zou volgens Sport donderdag al afscheid hebben genomen van zijn teamgenoten bij Ajax. Het medium meldde eerder al dat de rechtsback naar FC Barcelona wil vertrekken en daarin is men doortastend. Naar verluidt heeft Dest zijn teamgenoten laten weten dat hij het Ajax-shirt zal verruilen voor dat van de Catalanen. De laatste horde die genomen moet worden in de transfer, is het bepalen van de termijnen waarin FC Barcelona betaalt. Ajax wil in ieder geval een deel direct ontvangen en het accepteert het uitstellen van de overige betaling.

Scoor nu alvast je WZAWZDB-muts voor de winter!

'Dest heeft keuze voor FC Barcelona gemaakt'

Volgens het Spaanse Sport vertrekt Sergiño Dest toch niet naar Bayern München. De zaakwaarnemer van de back zou woensdag een ontmoeting hebben gehad met het technische bestuur en de algemeen directeur van FC Barcelona, waarna Dest zijn keuze voor de Catalaanse club gemaakt zou hebben. Er werd een principeakkoord bereikt tussen speler en club en Dest zou aangegeven hebben de transfer naar Bayern München stop te zetten. Het gerucht volgt op het bericht van journalist Fabrizio Romano dat de interesse van FC Barcelona de rechtsback flink aan het twijfelen heeft gebracht.

Woensdag 23 september

'Ajax informeert naar Matheus Henrique'

Volgens het Braziliaanse Gremistas heeft Ajax middels een tussenpersoon geïnformeerd naar Grêmio-middenvelder Matheus Henrique. De 22-jarige controleur zou door de Amsterdammers worden gezien als welkome versterking voor het middenveld. Een eerste bod van Ajax op Henrique zou Grêmio echter direct hebben afgewezen. Hoeveel de Braziliaanse club voor Henrique wil ontvangen is niet bekend. 

Dinsdag 22 september

'Manchester United wil Tagliafico of Telles'

Nicolás Tagliafico is een van de opties van Manchester United voor op de linksbackpositie, zo schrijft de Argentijnse variant van AS dinsdagavond. Aanvankelijk wilde de club Sergio Reguilón vastleggen, maar na diens keuze voor Tottenham Hotspur schakelt Manchester United door. Tagliafico is daarbij een van de twee gegadigden, samen met Alex Telles.

Maandag 21 september

'Koeman hoopt op transfer Puig naar Ajax'

Ronald Koeman hoopt op een transfer van Riqui Puig naar Ajax, zo meldt Mundo Deportivo. Afgelopen week kreeg Puig te horen dat hij op huurbasis mag vertrekken bij FC Barcelona en Koeman vindt dat Ajax de geschikte club is om aan verhuurd te worden. De club uit Amsterdam heeft zich tot op heden nog niet gemeld bij FC Barcelona. 

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Liam
Als er spelers zijn in de eredivisie die. ik graag bij Ajax. zou zien. zijn. dat Koopmeiners en Joey Veerman. Wijndal als Nico vertrekt.

Koopmeiners. is. een leider en de enige speler. die Daley kan. vervangen. Indien. daley gewoon fit is kan Teun op 6 uit de voeten.

Ihattaren is. een supertalent maar op die positie hebben we al Antony, Neres, Lang.
0 -3
DUDE92
Als je Ihattaren zou halen is het voor de 10 positie, en daar zou hij wel wat toevoegen denk ik. Sowieso beter dan Promes op die positie, al denk ik dat Kudus ook wel een goede 10 kan blijken.
0 0
Ajax114
Ga toch weg, Koopmeiners en Wijndal ongeschikt. Veerman zou je wel kunnen doen.
0 0
Bennyben
? Hoe kan je nu afscheid nemen als de clubs er nog niet uit zijn ?

Deze jongen heeft het wel heel erg hoog in zijn bol, kans is zeer groot dat de clubs er niet uit komen en dan ben je het lachertje in de selectie, dan wil die waarschijnlijk niet bijtekenen zit die 2 jaar bij jong en speelt die over 3 jaar bij Fortuna Sittard, raar kereltje die dest.
0 0
milan-jantje
Ik blijf het zeggen even lijntje uitgooien naar Ihattaren ik voor vanavond weer gepasseerd. Die Schmidt maakt hem helemaal kapot en is toch 1 van de grootste Nederlandse talenten.
2 -1
Cello
Ik geloof niet, dat Schmidt hem op deze manier zgn. kapot maakt. Als prof moetje ook kunnen dealen met teleurstellingen. En om verder de beslissing van Schmidt te verdedigen; Ihattaren vond ik nu niet goed spelen tot op heden. Dus als de trainer hem passeert kan ik het wel begrijpen. Ihattaren krijgt heus wel weer zijn kansen, maar zal er dan wel gelijk moeten staan om zich in de basis te spelen.

Overigens denk ik, nadat deze zomer Kudus en Antony gekomen zijn, dat we Ihattaren niet zo zeer meer nodig hebben. Zou ie wel komen (waar ik ook niet op tegenben) dan moet ie mentaal wel sterk genoeg zijn, want dan zal ie ook genoeg wedstrijden op de bank meemaken.
0 0
ram
Kun je inderdaad best proberen, zeker nu hij in deze fase zit. Proberen kan nooit kwaad.

Ik zou Mo op '10' wel heel fijn vinden hoor. En dan de andere Mo erachter naast Martinez. Poeh, lekker hoor! Al moet ik zeggen dat ik Promes ook prima vind. We hebben Ihattaren niet echt nodig.

Wat mij wel heel leuk lijkt: die afkoopsom (10 miljoen of iets minder, geloof ik) neerleggen voor Berghuis. En hem dan in de kantine laten werken.
Maar ik geloof dat die clausule alleen geldt voor buitenlandse clubs.
1 0
trainerdv
Vind ik ook bij ons passen, maar PSV gaat hem nooit aan ons verkopen..
0 0
ElPistolero9
Behalve dat ie bij ons ook niet echt veel gaat spelen
0 0
Ozymandias
Ik dacht altijd dat Ihattaren onhaalbaar voor Ajax was maar begin nu te geloven dat hij een transfer naar Ajax misschien zou overwegen. Alleen is de vraag of Ajax hem wel nodig heeft gezien de komst van Antony en Kudus.
2 -1
fc Barcelona_ke
Ik weet niet wat je ihatarren ziet. Hij is niet iemand waat we in aanvallende zou versterken. Antony kudus zijn al topaankopen en zijn ook verder dan hem. Laat hem bij de lampen blijven
2 -2
milan-jantje
Ik zou ondanks je hem wel of niet mocht hij willen altijd doen. Desnoods kan Promes weer naar links.
0 -1
TontoKarnaggel
Allemachtig, hoe lang is die Dest nu al niet aan het weg gaan? Krijg onderhand het idee dat zijn afscheid langer duurt dan zijn periode in de selectie geduurd heeft...
8 0
echteajacied
uitstel? Termijnen? BOTER BIJ DE VIS!
1 -1
ProfessorX
Hoezo ?
Je kan meer krijgen bij gespreide betalingen zeker bij een deel vast .

Voorbeeld koop in 1x 20miljoen 5 miljoen bonussen , of 10 miljoen vast 20 miljoen gespreid in 12 maanden bv
0 0
Redrum
Tot ziens, het waren een paar fantastische maanden!
2 0
Schip
Waar we 20mj voor krijgen...Dat lijkt me wel een bedankje waard.

Daarnaast is het goed voor de naam Ajax en heeft hij in meerdere elftallen gespeeld in de opleiding. Beetje krediet voor deze treinspringert mag wel ;)
0 0
Schip
Moet zeggen dat ik wel een stuk liever zo'n Henrique heb dan een Veerman. Die laatste kan ook prima voetballen, maar controlerend ken ik hem niet. Volgens mij is het meer een echte voetballer. Ik ga er vanuit dat Ajax hem al lang in kaart heeft gebracht en dat hij dat niet goed beheerst.

Een felle balveroveraar die prima kan voetballen hebben we nodig. Dat hij klein is zal me worst zijn. Gelukkig hebben we Schuurs nog.
0 0
Gonzo
Henrique heeft ook al afscheid genomen in dekleedkamer....
0 0
BillSplate
Volgens welke bron?
0 0
Duif63
Ik ook, maar das lang geleden
2 0
Flipper33
Aan de ene kant jammer dat die misschien weg gaat maar aan de andere kant zal ik blij zijn als die weg is wordt onderhand een soap die totaal niet interessant is !
1 0
Bky
Dest heeft onderhand al 6 x afscheid genomen ofzo als we de geruchten mogen geloven.
2 0
hartvoorajax1
Wat een armoe als je Destijds niet kunt betalen maar hem voor een deel op de pof wil binnenhalen.
0 0
Keizer020
Waarom wordt Henrique op AS zo gehyped? De meeste van jullie zullen hem alleen van YouTube kennen. Ik heb hem heel vaak zien spelen en hij heeft zeker talent. Maar er zijn ook nog een hoop verbeterpunten.
4 0
Rockpotje
Die jongen is 22, natuurlijk zijn er nog verbeterpunten. Anders was hij ook niet haalbaar voor ons. De reden is vooral dat we echt nog een '6' nodig hebben en Henrique is de enige speler waar we aan gelinkt worden die echt van Champions League niveau is. Dit is echt precies het soort speler waar we nu op moeten focussen. De beste of één van de besten bij zijn team buiten Europa en op zoek naar een stap richting de Europese top. Geen net niet spelers meer zoals Marin en Álvarez, maar gewoon een gerichte investering met weinig risico's.
0 -1
JOHANisGOD
gehypet
0 -1
Keizer020
Excuses. Nederlandse grammatica wordt nog aan gewerkt.
1 0
Rockpotje
Dit is ook lastig. Het is een Engels leenwoord en is daarom minder logisch te vervoegen. Maar ook bij leenwoorden geldt 't kofschip.
2 0
Lagasj
Wat zijn volgens jou die verbeterpunten> Ben benieuwd.
0 0
Keizer020
Het is een speler met een behoorlijke techniek, maar dat laat ie ook graag zien. Ik zou soms willen zien dat hij het wat simpeler houdt en de bal wat minder lang bij zich zou houden. Ook vind ik dat hij soms hele domme en onnodige vrije trappen weggeeft op kansrijke posities.
Het is slechts mijn mening, maar Henrique wordt op AS besproken alsof hij de Messias is.
Ik zou hem er graag bij hebben, want het is in potentie een topper. Maar hij zal het team (nog) niet op sleeptouw nemen en zal zeker nog wat stappen moeten maken.
1 -1
cantharel
Geen Veltman erbij hoor met vrije trappen weggeven op gevaarlijke plekken .
0 -1
Ozymandias
Dat hij te vaak (onnodige) overtredingen maakt klopt maar dat hij de bal te lang bij zich houdt ben ik het totaal niet mee eens. Dat vind ik net zo'n vreemde kritiek als de kritiek van sommige mensen die vinden dat De Jong de bal te lang bij zich houdt. De dribbels die dit soort spelers maken trekken tegenstanders uit positie waardoor er voorin meer ruimte komt voor de aanvallend spelers. Daarbij kiest Henrique er net zo vaak voor om de bal direct door te spelen als dat hij met de bal gaat lopen. Hij loopt eigenlijk alleen met de bal als er veel ruimte voor hem ligt (bijvoorbeeld als hij net bij een tegenstander is weggedraaid).
0 -1
Keizer020
Nee klopt, het is maar net hoe je het bekijkt. Hij speelt de bal ook wel eens snel en direct door. Maar de momenten dat Henrique in de problemen komt, ontstaan meestal door het (te) lange balbezit van zijn kant. En dat gebeurde hem afgelopen seizoen nauwelijks, maar in de start van de Série A is het hem naar mijn mening te vaak overkomen op momenten dat het helemaal niet hoeft. Dit is me vooral opgevallen in de wedstrijden tegen Bahia en U Catolica.
0 0
Ozymandias
Wat ik graag van hem zou zien is dat hij vaker de speler aan zijn kant van het veld diepstuurt. Nu kiest hij vaak voor de diagonale pass richting een speler op de flank aan de andere kant van het veld maar zelden voor een diepte pass voor een speler op de flank aan zijn eigen kant. In dat opzicht lijkt zijn passing een beetje op die van Schöne. Die speelt ook veel vaker de bal diagonaal dan vertikaal. Er zijn hoofdtrainers die vertikale passes verbieden maar iemand als Blind laat zien hoe ze een bepaalde onvoorspelbaarheid in de opbouw toevoegen.
0 0
Hollister
De vraag is meer of hij kan zorgen voor de benodigde balans op het middenveld en of hij het benodigde voetballend vermogen kan brengen wat nu gemist wordt bij Alvarez.... MAW past hij beter in het Ajax spel als Alvarez... tegenstanders gaan in de toekomst Alvarez bij balvezit Ajax vrijlaten en Gravenberch en of Kudus kort zetten... met 3 echte voetballende en balvaste middenvelders is dat voor tegenstanders een stuk lastiger... onze achter hoede moet de bal kwijt kunnen op het middenveld die dan weer op hun beurt de aanvallende mensen in stelling moeten brengen... zeer belangrijk. want als de laatste linie de bal niet kwijt kan op het middenveld wordt het sterkste deel van het elftal (gedeeltelijk) lam gelegd... dat si die balans bij balbezit.
Bij balverlies heb je middenvelders nodig die omschakelen, juiste momenten druk zetten en het nodige grinta meebrengen.
0 0
Schwalbino
Die Henrique kan best een kanjer zijn. Als hij wordt gekocht hoop ik dat hij ook slaagt. Van mij mogen ze best nog een speler halen.
0 0
ram
Toch fijn dat jij, als Ajacied, hoopt dat een Ajax-aankoop slaagt! ;)

Wat zou jij er nog bij willen? Ik zou, naast die controleur, back-ups halen voor Blind (Van de Ven?) en Mazroui. Oorspronkelijk wilde ik een back-up voor Nico maar Martinez kan daar ook prima spelen. En als je Van de Ven haalt, kun je die daar eventueel ook nog neerzetten. Op rechts is de spoeling nog veel dunner wanneer Dest vertrekt.
0 0
Schwalbino
Voor mij hoeft er niet perse iemand bij maar ik heb er ook niets op tegen als er nog iemand wordt gehaald. Maar er zit wel een groot risico aan. Elke speler die je nu nog haalt begint met een achterstand. Heeft geen voorbereiding meegedraait etc. Als hij van ver komt heeft hij ook meteen een hoop dingen te regelen in zijn priveleven en dat helpt dan ook niet mee. De druk is veel groter voor iemand die nu pas erbij komt dan voor een speler die al lekker een maand meedraait of veel langer.

Ik zou graag zien dat spelers als Lang en Ekkelenkamp een serieuze kans krijgen.

Ik zie wel dat de spits dun bezet is. Ik zou daar Traore meer kansen geven. Maar niet met Promes erachter maar misschien Tadic/Ekkelenkamp.

Ik zou Martinez als linker verdedigende middenvelder handhaven. Door hem voor Nico neer te zetten los je dat probleem op maar je creeert op het middenveld een nieuw probleem. Gravenberch met zijn 18 jaar zie ik dit seizoen niet onomstreden worden.

De backpositie zou ik apart bekijken als Nico vertrekt. En ook als hij niet vertrekt.
0 0
ram
Ja, ik vind ook niet dat Martinez linksback moet als Nico gaat hoor! Maar als de eerste linksback (Nico of iemand anders) niet kan spelen, kan hij daar prima staan. Op rechtsback is dat nu niet zo makkelijk maar ik weet niet precies hoe goed Timber daar is.

Ik zou Traore juist verhuren omdat ik de spitspositie veel te dik bezet vind2! Ik snap ook echt niet hoe mensen daar anders over denken, haha! Je hebt Tadic en Klaas en nu ook Labyad. Ik vind Traore dit jaar niet best en gun hem ergens anders een basisplek. Dan kan ie volgend jaar volgens mij probleemloos de back-up van Tadic zijn.

Lang en/of Ekkelenkamp zou ik ook verhuren. Die komen anders amper aan minuten.

Ik zou het zo doen (huidige selectie plus drie aankopen: linksback, verdedigende middenvelder en Van de Ven of misschien kan Rensch dat ook al invullen). Als Nico en Onana gaan, zou ik daar sowieso 1-op-1 toppers voor terughalen:

Eerste team:
Onana;
Mazraoui, Schuurs, Blind, Nico;
Kudus, Martinez;
Neres, Promes, Antony (heel veel van positie wisselen);
Tadic.

Tweede team:
Stekelenburg;
Timber?, Alvarez/Timber, Martinez/Aankoop?, Aankoop;
Aankoop/Alvarez/Ekkelenkamp, Gravenberch/Taylor;
Neres/Antony, Kudus/Labyad/Lang/Ekkelenkamp, Promes/Labyad/Lang (heel veel van positie wisselen);
Huntelaar/Labyad.

Kotarski en Traore verhuren. Eventueel Ekkelenkamp of Lang nog verhuren.

Als Henrique komt, zou ik hem naast Martinez zetten. Dan kan Kudus op '10' en dan zou ik Promes rouleren met de voorste vier.
0 0
Schwalbino
Ik zou graag een middenveld met Martinez en Tadic zien. Die hebben vorig jaar alles gepeeld (Martinez 1 wedstrijd niet). Dan heb je daar stabiliteit.

Stabiliteit is sowieso iets waar de ploeg behoefte aan heeft. Dat je voorin veel varieert begrijp ik en zie ik ook niet als een probleem. Maar achterin en op het middenveld moet je naar een formatie toe die op elkaar ingespeeld raakt. Elke wedstrijd wijzigingen in je middenveld is geen goede manier om een ploeg te bouwen. Het samenspel wordt het snelst beter naarmate je vaker in dezelfde opstelling speelt. Spelers gaan elkaar sneller begrijpen, vinden, ze anticiperen sneller op elkaar. Het leidt ertoe dat ook het spel een stuk sneller wordt.

Kudus op 10 kun je proberen maar dat hadden we dan al wat beter kunnen observeren als het al in de oefencampagne was gebeurd. Je zou op mijn plan kunnen overschakelen als hij op 10 niet uit de verf komt.
0 -1
ram
Huh? Tadic op het middenveld? Dat lijkt me echt dramatisch, als ik eerlijk ben. Hij is daar veel minder, je hebt ongeveer vijf man die beter zijn op '10' en als je dat doet moet je Huntelaar (zou kunnen) of Labyad (zou ik niet niet) vast in de spits gaan zetten.

Ik ben het wel eens qua stabiliteit op het midden. Maar zelfs als je veel met Henrique-Kudus-Martinez speelt, kan Gravenberch natuurlijk heel veel spelen.
0 -1
Schwalbino
Verbeterpunten zijn alle fragmenten die uit de video's zijn gesneden.

Maar even serieus, zo'n compilatie zegt weinig. Als je de video van de doelpunten van Ekkelenkamp bekijkt zou je denken dat je de nieuwe Dzeko hebt ontdekt.
1 -1
036AFCA97
Verkoop die Dest nou gewoon. Ben het nu wel zat. Zolang die Henrique maar wordt gehaald.
1 -1
mistermiyagi
Ajax moet investeren, zoveel wedstrijden nog een Alvarez, Kudus, Promes of een Gravenberch komen echt wel aan de bak hoor.
Zaak om een basis elf te hebben waar kleine roulatie's in zijn en een eredivisie, beker elftal.

Sowieso zijn we 30 man nodig die steeds fit blijft.

Het middenveld is echt een wankel punt, rechtsback begint na de verkoop van Dest ook een zaak te worden, ook de spits positie is veel te zwak bezet.
Genoeg spitsen maar te weinig kwaliteit (nog)
3 0
Hollister
30 man is wel een beetje veel hoor.. lol
0 0
ambtenaar
Dest krijgt teveel aandacht.
2 0
14AJAX14
Henrique is perfect. Die kan zeker ook op RB uit de voeten.
1 0
Libero
Alea iacta (D)est?
2 0
Toekomst1900
Hoe sneller Dest verkocht is, hoe beter! Kan jezelf Henrique en een backup back halen.
1 0
Redrum
Ajax zou 18 miljoen geboden hebben op Henrique volgens Braziliaanse media.
0 -1
AjaxHoorn
Heb je links? Klinkt als een quote van die twittetaar.
0 0
Redrum
Staat een bericht op soccernews.nl
0 0
Frank1978
Ik ken deze speler niet eerlijk gezegd, heb de Braziliaanse competitie nooit zo gevolgd, maar als ik de verhalen hier lees, zou het echt een grote aanwinst zijn en op zijn positie ook geen overbodige luxe met het oog op de CL. Laten we hopen dat hij komt!
0 0
Ajacied33
Is dat een betrouwbare bron?
0 0
Redrum
Nee niet heel betrouwbaar denk ik. Maar wie weet horen we binnenkort meer.
0 0
Soccerskins
Geen hele betrouwbare bron, maar wie weet komt die nog.
0 0
Jornnn
Hoop dat hij snel weg is en Marc een speler haalt die graag voor ons wil spelen.
2 -1
Mocrodammerr
dest dest dest dest.. al die berichten over Dest alsof hij Cafu is. get outta here.
2 0
voorkennis
Dest kiest voor barcelona, en over een uur : Dest gesignaleerd in Munchen.
Ik word zo moe van die transfer soaps
2 0
036AFCA97
Als Dest verkocht wordt en Matheus Henrique komt ervoor terug vind ik dat een aardige goedmaker.

Toch heeft Ten Hag gezegd dat als Dest wegging er een nieuwe verdediger bijkwam. Gaat Ajax dan nog een verdediger EN Matheus Henrique halen? Ik hoop het persoonlijk wel, maar het liefst zie ik Henrique komen.
1 0
Rockpotje
Met Mazraoui en de Timbers kom je er in principe wel. Maar ik zou een multifunctionele speler die rechtsback kan geen overbodige luxe vinden. Ik ben zelf erg gecharmeerd geraakt van Wass de keren dat ik hem heb zien spelen. Die zou wat meer ervaring toe kunnen voegen en met Mazraoui concurreren voor de plek rechtsachterin. Maar hij kan ook op het middenveld spelen en zelfs rechtsbuiten. Een hele nuttige allround speler die Ten Hag vast goed kan gebruiken. Valencia zit ook niet zo lekker momenteel dus misschien doen die ook niet moeilijk.
0 -1
Ozymandias
Ik hoop dat alleen Dest wordt verkocht en alleen Henrique wordt gekocht. Met de komst van Henrique kan Martínez zich geheel richten op een plaats in de verdediging. Dan heeft Ajax met Tagliafico, Blind, Schuurs en Mazraoui in de basis en Martínez en Jurriën als wisselspelers zes basiswaardige verdedigers die kunnen worden aangevuld met talenten als Quinten (als inverted rechtsback) en Rensch. In geval van nood (wanneer minstens drie verdedigers niet beschikbaar zijn) zou Promes op rechtsback en/of Kudus op linksback kunnen spelen.
1 -1
PetrosQ
Op het moment dat Henrique wordt aangetrokken zodra Dest vertrekt, zie ik daar wel een verband tussen. Kennelijk is er onvoldoende vertrouwen in de huidige invulling van de RCM.

Mijns inziens komt dat enerzijds doordat Alvarez te ligt is bevonden als RCM en dan enkel als RCV wordt gezien, Taylor nog klaar wordt geacht voor een het CL niveau en je niet enkel kan gokken op Martinez. Mede doordat Martinez ook de back-up is van LCV en LB.

Als Alvarez als RCV wordt gezien, heb je met J. Timber en Schuurs nog twee spelers voor die positie. Mogelijk wordt J. Timber dan als eerste back-up van Mazraoui gezien. Daar zal hij mogelijk gaan concurreren met zijn broertje, zoals jij meermaals hebt voorgesteld. Echter zie ik daar nog geen aanwijzigingen voor.
0 -1
036AFCA97
Yesss is ook weer zo. Laten we hopen op een #BemVindoHenrique binnenkort!
1 0
glob
Zullen we even geen aanvallers in de verdediging zetten, dat lijkt me niet zo'n goed idee.
0 -1
Libero
Vertel dat maar aan iedere jeugdopleiding ooit.
Werkelijk overal worden jeugdspelers die niet het niveau hebben van hun concurrentie voor die positie naar achteren gehaald. FYI Quinten is een aanvallende middenvelder die nu vaak als RB maar ook als RV gebruikt wordt. Manusje van alles dus, zoiets als Nous in het verleden en waar speelt die nu?
2 0
AjaxHoorn
Dest was ook een buitenspeler.
2 0
Ozymandias
Was het ook een slecht idee toen Reiziger en Bogarde door Van Gaal in de verdediging werden gezet?
2 0
AjaxHoorn
Nog geen enkele betrouwbare of grote mediabron heeft iets over Henrique gerept. Ik hoop dat het snel volgt.
0 0
Hollister
Dat is vaak alleen maar ee goed teken.. wel vaker dat er ineens een nieuwe spelers is.. kijk maar eens mbt alle berichtgevingen en geruchten rondom Nico en Dest.. daar wordt je niet goed van .. Kudus werd nooit iets gepubliceerd en volia .. daar was hij
0 0
036AFCA97
Promes was er ook ineens. 2 dagen na eerste berichten was t al officieel volgens mij.
0 0
Ozymandias
Shhhtt... laat ons nou even dromen joh. ;-)
0 0
AjaxHoorn
Ik heb al minimaal 20x hier gekeken of er wat nieuws is. Ik ben wel een dromer haha.
1 0
MNJ7
Voor Dest liggen er meer kansen op speeltijd bij Barcelona en vooral onder Koeman zou je zeggen dus logische keuze , hoop gewoon 25 vast en doorverkooppercentage
0 -1
Joseph
Volgens mij is het toch vooral Ajax die de keuze moet maken, zo lang ze onder de vraagprijs blijven zitten.
2 0
BakkerAjax
Die Matheus Henrique lijkt op de Youtube filmpjes inderdaad een leuke speler. Erg kort draaien, goede dribbel en zit in verdedigend opzicht overal tussen met zijn pootje. Zou wat mij betreft mogen komen
1 -1
Jojo49
Doe hem halfjaar naar Barca , en halfjaar naar bayern, en pak van bijde 15 miljoen.
3 -1
preme
Bayern heeft ook telkens als een kruidenier haar bod verhoogd. Als Barca de gevraagde som van Ajax gewoon neerlegd spreekt daar ook iets meer waardering uit richting Dest. Ik snap de switch wel.
8 0
Libero
De hele geschiedenis met Bayern zegt niet bepaald dat ze hem heel graag willen hebben. Wel niet wel niet ivm andere kandidaten en dan idd proberen te lowballen. Maar dat heeft ook met gebrek aan serieuze concurrentie te maken, nu Barça serieus is komt daar wellicht nog verandering in. Om die te overbieden zal voor Bayern iig geen probleem zijn.
1 0
ajaxxcied4life
Ze hadden hem allang kunnen hebben.
0 0
de-Ajacied
Zowel Bayern als Barcelona willen een heel groot talent, met CL ervaring goedkoop ophalen. 25 miljoen, dan kan je hem desnoods nog verhuren, en als hij mislukt krijgen ze er nog 40 m voor over een paar jaar
0 0
VoorOnzePloeg
Henrique zou echt een fantastische aankoop zijn. Hij is een beetje 50% Martinez en 50% Frenkie. En aan het geld zal het niet liggen..
6 -1
MK77
Maar kan hij ook op rechtsback? :-p
0 0
AjaxHoorn
Schijnt dat hij af en toe in zijn vrije tijd keept. Betekent dat we volgens Ten Hag geen vervanger nodig hebben voor Onana.
3 0
Ozymandias
Haha, er zijn beelden van trainingen van Jong Brazilië waarop Henrique op doel staat. Zo goed als Suárez het op trainingen als keeper doet is Henrique als keeper in ieder geval niet.
0 0
Jeugd
Ben niet enthoudiast over Henrique. Punt 1 veel te duur. Punt 2, zie de toegevoegde waarde niet als je Kudus en Gravenberch hebt. Bovendien zijn beide fysiek nu al sterker. Vergeet niet dat Henrrique 1.23m hoog is. We kunnen ook wel wat defensieve kopkracht gebruiken.
2 -11
Rob1706
Henrique 175 cm
Kudus 177 cm
Gravenberch 190 cm
Martinez 178 cm
Alvarez 187 cm
Promes 174 cm

Kortom jou 123 cm raakt kant noch wal.
0 -2
Ozymandias
Waarom denk je dat Henrique geen toegevoegde waarde is als je Kudus en Gravenberch al hebt?
0 -1
AjaxHoorn
Henrique lijkt me meer een spelverdeler waarbij Kudus en Gravenberch mij andere type spelers lijken.
1 -1
Schip
Kudus komt ook voor de aanvallende posities in aanmerking. Sterker nog, het zou wel lekker zijn om daar een balvaste, dynamische speler te hebben. Gravenberch komt controlerend echt tekort voorlopig, al is dit een belangrijk leerjaar.

Ik zou hem graag zien komen. Dan hoef je in principe geen linkspoot achter Blind meer te halen, want dan heb je Martinez. Maar maak me wel een beetje zorgen om die laatste. Was een van de uitblinkers vorig jaar en die gaat bij een verblijf van Nico dan mogelijk banken...
0 0
DT10
Off: Vinden jullie niet, dat de aanvallende posities, momenteel veel te druk bezet zijn. Met Tadic, Promes, Neres, Antony, Huntelaar, Traoré, Labyad en Lang, hebben we 8 spelers voor (in principe) 3 posities. Ik zie in geen van hun namelijk een echte 10.

Met deze selectie zie ik, op korte termijn, ook geen doorstroom-mogelijkheden voor toptalenten als Hansen, Brobbey en Ünüvar.

Je zou er daarom voor kunnen kiezen om Lang te verhuren, zodat hij de benodigde speelminuten gaat maken, die hij bij Ajax dit seizoen niet zal gaan krijgen. Of is het misschien een optie om Labyad te verkopen? Ik kan me voorstellen dat er wel interesse voor hem is, gezien zijn goede voorbereiding.
5 -2
Ajaxxxisdebeste
Het wordt nog een lang en druk seizoen, dus hebben iedereen nodig. Topclubs hebben brede selecties.
1 -1
DT10
Niet helemaal mee eens. Je wil toch ook alle spelers in je selectie belonen met speeltijd. Je hebt niks aan een speler die 90% van het seizoen op de bank zit.
0 -1
Libero
Totdat je die speler niet hebt op het moment dat je hem echt nodig hebt. Ja, is lullig voor de speler en het zal leiden tot ontevredenheid bij een of twee spelers, maar that's all in the game. Als ze dat niet kunnen accepteren moeten ze maar een niveautje lager gaan spelen.
0 0
Libero
Niet als je terugdenkt aan de maandenlange blessuregolf van afgelopen seizoen en vooruitkijkt naar een volgepakt programma dit seizoen. We zijn nog maar net begonnen na een lange periode geen voetbal, spelers zijn uitgerust en fitter dan ooit aan het begin van een seizoen. Wacht maar tot we CL spelen en er weer interlands zijn geweest en dan komt ook nog de beker om de hoek.
Wat betreft doorstromen van de jeugd: volgend seizoen komen er echt wel een paar plekken vrij. Van Huntelaar valt te verwachten dat hij stopt. Promes is niet bij Ajax gekomen om zijn carrière te beëindigen, die wil nog wel naar de PL denk ik. Labyad wil denk ik ook wel eens vast in de basis ergens. Ben bang voor Traoré dat hij zich niet gaat bewijzen dit seizoen en er afscheid van hem genomen gaat worden.
Neres loopt hier al langer rond dan de meesten verwachtten; een goed seizoen zonder terugval en die is wss weg en dat zou misschien ook voor Antony kunnen gelden, zoals dat ook met Sánchez ging na één uitstekend seizoen.
Van al die namen die je noemt is eigenlijk alleen Tadic een vrij zekere blijver en van Lang moeten we afwachten of hij bijtekent.
1 0
DT10
Dan nog zijn 8 spelers voor 3 posities erg veel van het goede.
0 0
Libero
O, heb ik een 10 over het hoofd gezien? Promes staat daar toch momenteel? Kom op, driekwart van deze spelers kunnen op 10 en voor enkelen is het zelfs de beste positie.
0 0
DT10
Voor geen enkele van de genoemde spelers, is de 10 de beste positie.
0 0
Rockpotje
Ik zou vooral Traoré verhuren. Die vind ik echt stilstaan in zijn ontwikkeling momenteel. Dan heb je vier 'vleugelspelers' met Neres, Antony, Promes en Lang en twee valse spitsen met Labyad en Tadic dat is wel de breedte die je nodig hebt. Daarachter heb je dan nog Huntelaar voor de noodgevallen. Uiteraard kunnen Lang, Tadic, Promes en Labyad nog op 10 belanden.
0 0
DT10
Traoré verhuren, zou inderdaad ook een optie zijn.
0 0
AjaxHoorn
Ik zie Lang liever afwisselen met Neres. Maar ik denk dat Lang de derde in de pikorde is.
0 0
DT10
De 4e, als je Antony ook meerekent..
0 0
Dubbelvla
Die Henrique, hè. heb net even 2 minuutjes van een filmpje gekeken en zag gelijk een soort Frenkie 2.0. Maar deed me ook erg denken als een volwassener spelende Kudus.

Iemand die hem echt heeft zien spelen? meer dan highlights op YT? Want als hij continu doet wat hij in die filmpjes doet, dan breek je daar alle transferrecords voor, w.m.b.

Lijkt me een missing link nu. Zoveel aanvallend geweld dat we hebben, maar niemand om ze te (weg te) sturen.
4 -1
pieke
Suarez voor 6 miljoen in variabelen naar Atletico Madrid. Al die indianenverhalen over de hoogte van de transfersom bleken dus inderdaad ook bullshit te zijn
0 -3
ST
Henrique, een kruising tussen Martinez en F. De Jong.
4 0
3*stars*3
Klinkt goed!
Moet nog beelden checken maar zie zijn naam al een tijdje langskomen hier.

Voor de mensen die Joey Veerman kennen, hoor en zie zijn naam laatste tijd ook vaak langskomen.
Kan hij ook controlerende rol spelen bij ons?
Ken hem alleen van wat samenvattingen.
2 0
Rockpotje
Ondertussen staat good old Luis Orejuela gewoon in de basis bij Gremîo in de Copa Libertadores zie ik. Misschien kan hij een goed woordje voor ons doen.
0 0
Benleiden
Dat was ook gewoon een goede speler. Veels te makkelijk afgeserveerd. Zouden ze eens moeten doen met de eigen talenten waar totaal geen toekomst in zit, zoals Eiting en co.
0 0
AlexIbarra
Fijn dat Marc eindelijk luistert naar onze adviezen. ;)
Eriksen is mijn ideaal (een 10 van CL niveau met het tactisch inzicht om ook als voetballende optie voor de RVM positie te kunnen fungeren) maar met een volwassen voetballer als voetballend alternatief voor Alvarez ben ik ook tevreden.

Met Gravenberch / Kudus / Martinez als LVMs en Henrique / Alvarez RVM is het dan wel mooi.
Hoeft voor mij geen spits bij, als Nico en Onana (Blind) blijven komt het achterin ook goed.
Dan mis je nog een echte 10 maar heb je 5 opties die daar uit de voeten kunnen, daarvan moet altijd wel iemand in staat zijn om te leveren. Beter 1 zwakke positie dan 1 hele zwakke linie.
0 -1
Rockpotje
Een Braziliaanse journalist (Henrique Santarem) zei zojuist dit op Twitter:

"Ajax, uit Nederland, bood een voorstel van € 18 miljoen (R $ 117 miljoen tegen de huidige prijs) aan van #Gremio-middenvelder Matheus Henrique!

De leiding van Gremista accepteert echter niet om voor dit bedrag met de speler te onderhandelen.

Tricolor bezit 90% van de economische rechten van de atleet."

Geen idee hoe betrouwbaar die vent is. Maar dit zou iig betekenen dat er beweging is. 22m plus een doorverkooppercentage zou ze misschien aan het denken zetten.
1 0
Moozz03
Ik heb het internet afgestruind en helaas is hij (journalist Henrique Santarem) onder de Brazilianen echt compleet onbekend... Balen want hoop heel erg dat die transfer door kan gaan!
0 0
036AFCA97
Dest snel verpatsen en overboeken dat geld verdomme
2 -1
Rockpotje
Volgens mij is het trouwens helemaal geen betrouwbaar account. Die 18m werd eerder ook genoemd door een Ajax troll account. Maar je moet je ergens aan vasthouden als je zo laat nog door Twitter zit te scrollen.
0 0
Rockpotje
Diezelfde journalist zegt dat ze minstens 20m willen maar pas bereid zijn hem in januari te laten gaan.
0 0
Rockpotje
Ik denk er net even over na, maar stel die Henrique kost 20-25 miljoen en je verkoopt Dest aan Barcelona. Dan ruil je gewoon een reservespeler in voor de man die je middenveld hoogstpersoonlijk naar een nieuw niveau tilt en je over twee jaar voor 60 miljoen doorverkoopt. Overmars zal wel fijn dromen vanavond als dit allemaal op enige vorm van waarheid is gebaseerd.
3 0
Benleiden
Alsof Dest een reservespeler is?! We zullen je reactie maar scharen onder cognitieve dissonantie.
3 -9
JOHANisGOD
Sinds wanneer is Dest een basisspeler?

En op welke positie?
1 0
Benleiden
Rechtback, maar hij speelt niet omdat hij weg wilt. Zo klaar als een klontje. Geloof jij maar dat Nous beter is hoor haha.
0 -1
Aeter
Is net zo min basis als Mazraoui. Het is een roulerend duo dat weinig voor elkaar onder doet.
1 0
Oeroeboeroe
Heeft weer iemand ergens een kreet gelezen, maar weet het niet te gebruiken. Houd het toch, juist voor jezelf, simpel.
1 0
Benleiden
Een betere wereld begint bij jezelf!
0 -1
Rockpotje
Hij zit toch op de bank of niet? Of heb je te veel FIFA gespeeld waar het onderscheid tussen wissel en reserve vroeger altijd idd bank en tribute was.
2 -1
Benijax
Ja, Maar Ajax leidt toch niet alleen maar spelers op om te verkopen en buitenlandse aankomende sterren kopen ? We willen toch ook jonge door Ajax opgeleide spelers zien in het Eerste. Straks speelt geen enkele door Ajax opgeleide speler in het Eerste. Afgezien van het feit dat dat niet zoveel uitmaakt als je wilt spelen om de prijzen, maar het is een tendens door de commerciële belangen gecreëerd die ik eigenlijk erg triest vindt. Kijk naar de grote Engelse clubs. Daar spelen maar een paar in Engeland geboren spelers.
1 -3
Rockpotje
Als ze allemaal snel wegwillen kan er even een gat vallen, maar dat moet je wel opvangen. Er zit weer veel aan te komen, maar dat is allemaal erg jong. We zouden nu met De Ligt, Van de Beek, De Jong en Kluivert kunnen spelen, maar die zijn allemaal al weg. En ook Dest wil al weg. Ja dan blijft er logischerwijs even weinig over.
0 0
appeltje
Er spelen nu inderdaad nauwelijks zelf opgeleide spelers in Ajax 1. Man man...
0 -1
AlexIbarra
Afgelopen zondag was Mazraoui de enige in de basis die niet is gekocht.
Persoonlijk vind ik dat geen ramp voor een keertje maar het is voor Ajax- begrippen wel zwaar onder het gemiddelde.

Blind, Schuurs, Promes en Onana zijn weliswaar (gedeeltelijk) eigen jeugd maar veel jongens uit Amsterdam, Diemen en Almere staan er niet in.
Maar ja, we hebben net 2 jongens uit de eigen jeugd en 1 Drontenaar in de PL afgeleverd. Dan moet je niet bang zijn om dat op te vangen met een aankoop als de jeugd er nog niet klaar voor is om het stokje over te nemen.
0 0
Benijax
Nu nog wel, maar ik bespeur een tendens dat het ten koste gaat van jongens die jaren gespeeld hebben in jeugdteams die weggekocht worden voordat Ajax daar echt sportief de vruchten van kan plukken en Ajax dan nood gedwongen andere spelers moet gaan kopen. Daar kan Ajax deels niets aan doen, maar we zijn slachtoffer van een oververhitte en verziekte markt.
0 0
ArthurG
Dit zou als ik de verhalen van anderen moet geloven toch wel een goede gerichte aankoop zijn. Op dit moment mist Ajax een echte 6. Taylor is er nog niet klaar voor om daar te staan, en Gravenberch moet de ruimte krijgen om naar voren te gaan. (Begrijp me niet verkeerd Gravenberch moet lekker in de basis staan, maar naast hem moet een echte 6). Ik snap je bedenkingen, maar dit is nu juist een type aankoop dat wel goed is voor Ajax. Een gerichte aankoop om een gat in selectie op te vullen. Ondertussen pakken Schuurs en Gravenberch als Nederlandse jongens dit seizoen hun kans op hun posities.
1 0
Rockpotje
Hij zal inderdaad komen als vervanger van Álvarez en dat is alleen maar mooi. En zeker niet tegen de filosofie in.
0 -1
Lrod
Als Henrique komt worden we met een straatlengte kampioen. Geweldige speler en de ideale 6 voor ons.
5 -1
MarLuuk76
Is dit die kerel, waar het gros van AS voor warmloopt? Is hij echt zo goed!
4 -1
Ozymandias
Hij zou de speler worden die op het moment dat Ajax hem koopt het hoogste niveau heeft van alle aankopen die Ajax deze eeuw heeft gedaan. Spelers van dit kaliber komen normaliter niet naar Ajax. Zeker niet wanneer hun loopbaan nog in de stijgende lijn zit. Henrique is een speciaal geval doordat hij een laatbloeier is. Of hoewel, hij is misschien helemaal geen laatbloeier maar kwam gewoon weinig aan spelen toe omdat Grêmio met Arthur een zeer vergelijkbaar type speler voor dezelfde positie had. Sinds Arthur is vertrokken staat Henrique in de basis en hij doet het net zo goed als Arthur het deed. Hij is zelfs wat geliefder onder de fans doordat hij met meer felheid in zijn spel speelt.
15 -2
Vlieske
Wat een complete onzin. Beter dan blind? De beste voetballende centrale verdediger van Europa. Beter dan tadic? Die jaren lang top heeft gepresteerd in de premier league. Beter dan taglifco? Laat me niet lachen. Hij zit niet voor niks op deze leeftijd nog steeds daar. Durf te wedden dat Taylor nu al miniaam gelijk is.
0 0
Deepblue
Kijk, dat is info waar een fan blij van kan worden!
1 0
Rockpotje
Nog hoger qua niveau dan Blind, Tadić, Ziyech en Suarez? Ik ben ook zeer enthousiast door de verhalen die ik gehoord heb, maar dit is nogal een statement. Dat zou betekenen dat hij minstens 20 miljoen moet kosten, zo niet een verheelijkbaar bedrag als wat Barcelona voor Arthur heeft betaald.
1 0
Ozymandias
Ter duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat Henrique nu al beter is dan bijvoorbeeld Ziyech in zijn laatste seizoen was. Alleen dat Henrique nu beter is dan Ziyech was op het moment dat hij van FC Twente werd gekocht. Tadić speelde in zijn eerste seizoen natuurlijk fenomenaal maar eigenlijk veel beter dan zijn niveau op het moment dat Ajax hem kocht. Henrique is bij Grêmio een betere speler dan Tadić bij Southampton was. Verder vind ik hem inderdaad beter dan Suárez, Blind en Ziyech waren op het moment dat ze door Ajax werden gekocht. Ik denk dat hij ongeveer van hetzelfde niveau is als Arthur.
2 -3
Rockpotje
Nou dat belloft wat dan. Ik heb vooral met Blind en Tadić nog nooit spelers zo binnen zien komen. Blind was natuurlijk meteen de leider van de verdediging en kwam van een hele grote club en Tadić heeft volgens zo'n beetje het beste debuutseizoen gehad in de clubhistorie. Nu ga ik de komende week waarschijnlijk weer zitten refreshen in de hoop meer te horen.
0 0
Ozymandias
Ik denk dat Henrique beter is dan Tadić maar zijn eerste seizoen zal onmogelijk zo goed worden als dat van Tadić. Wat die in zijn eerste seizoen bij Ajax liet zien is absurd. Dat niveau had hij daarvoor nooit structureel gehaald en zal hij ook nooit meer halen. Dat is hoe topvorm eruit ziet. Daarom vind ik ook dat Ten Hag meer krediet verdient dan hij hier krijgt. Spelers stegen dat seizoen individueel en als team boven zichzelf uit. De hoofdtrainer speelt daar natuurlijk een belangrijke rol in.
2 -3
Rockpotje
Ten Hag wist mijn inziens heel goed een systeem te creëren om het spelersmateriaal dat hij had te laten renderen. Terwijl Bosz bijvoorbeeld weer beter was in spelers zijn systeem te laten spelen. Dat zag je ook vorig seizoen weer met de link tussen Promes en Ziyech en met het duo Martínez en Van de Beek. Maar waar we nu alleen tegen aanlopen is dat Ten Hag met alle vertrokken spelers moeite heeft met spelers vinden voor het spelsysteem omdat zijn spelers dat systeem maakten. Daarom was ik erg enthousiast over Antony en Kudus als aankopen omdat die gewoon erg goed kunnen voetballen, dus die komen bij Ten Hag vanzelf op een positie te staan waarin ze renderen. Je ziet nu alleen weer dat hij aan het zoeken is naar de juiste koppeltjes en verdeling binnen het team. Het maakt hem minder uit of er een buitenspeler op links staat of een spelverdeler op 10, als er maar ruimte ontstaat met lopende mensen op plekken waar creatieve spelers die kunnen benutten. Dus als Marc hem het type middenvelder aanreikt dat we al heel lang missen heb ik er weer heel veel vertrouwen in.
5 0
JOHANisGOD
Dit dus.
1 0
Ozymandias
Ik ben het geheel met je eens.
1 0
ArthurG
Ik hoop dat je gelijk hebt over deze jongen, want dan is hij echt precies de speler die we nu nog missen in de selectie.
0 0
MarLuuk76
Dank je Ozy, ik ken hem oprecht niet, maar zag wel af en toe zo’n naam voorbij komen. Maar het is dus de gene doe zo goed is. Ben benieuwd en hoop zeker gezien jouw verhaal. Dat Ajax hier dan in slaagt. Nogmaals dank voor je comment.
2 0
Ozymandias
Toen Henrique een paar maanden geleden voor het eerste aan Ajax werd gelinkt sprong ik direct een gat in de lucht. Elke keer dat ik Henrique het afgelopen seizoen zag spelen dacht ik "wat jammer dat zo'n speler niet haalbaar is voor Ajax". Ik had echt verwacht dat hij deze zomer direct naar de Europese top zou gaan maar inmiddels is het eind september en heeft nog niemand hem gekocht.
0 0
grannig mokum1
Deze soort speler hebben we nodig op het middenveld
0 0
ProfessorX
Uiteraard zeer welkom , maar een linksback ook en iemand als Cufrė is in mijn ogen ook belangrijk voor de toekomst.
2 0
Ozymandias
Zelfs als Tagliafico blijft? Heeft Ajax met Martínez als tijdelijke back-up en Salah-Eddine als plan voor de lange termijn dan niet voldoende opties op linksback?
3 0
ProfessorX
We weten niet hoe Salah-Edine uit zijn blessure komt .

Tagliafico zal volgend seizoen heus wel vertrekken .

Martinez eens met je , maar als Dest vertrekt is het heel mager internationaal achterin.
0 0
Rockpotje
In principe wel. En een potentiële basisspeler zoals Cufré lijkt me niet nodig. Maar zo lang Salah-Eddine nog geblesseerd is wil je ook een vervanger die er kan staan zonder te moeten schuiven (er vanuit gaande dat Martínez nog een basiplek weet te bemachtigen), zeker als Dest vertrek. Als je een talent haalt dat nog in Jong mag spelen hoef je ook meteen niet meer met Douglas aan te komen zetten. Een speler die ook linksbuiten kan is dan helemaal ideaal voor de breedte. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Bernabei of toch weer Castillo.
0 0
Soccerskins
We zijn hier wel allemaal erg blij aan het doen, maar weet iemand of deze bron ook maar enigszins betrouwbaar is?
0 0
Ozymandias
Goede vraag, dat ga ik navragen.
0 0
036AFCA97
In Brazilie is t 18:00, dus we zullen het vast snel weten ;)
0 0
Ozymandias
Mijn vrienden hebben geen idee hoe betrouwbaar het is... Sorry.
0 0
036AFCA97
Jammer. Het lijkt me een beetje het AjaxShowtime van Gremio, toch?
1 0
Ozymandias
Daar lijkt het inderdaad op.
0 0
Cassierra19
Zou geweldig zijn als Marc die nog kan binnenhalen. Dan is de selectie toch echt wel rond naar mijn mening en kun je kijken of er misschien nog wat jongens verhuurd kunnen worden (Ekkelenkamp?)
0 0
PetrosQ
Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Henrique, Kudus, Gravenberch; Antony, Tadic, Promes

En dan heb je nog Timber, Alvarez, Martinez, Neres, Lang, Labyad, Traoré en Huntelaar als wissels met daarachter nog jeugdspelers als Timber, Rensch, Taylor, Brobbery en misschien ook Hansen, Ünüvar, Giovanni, Jensen, etc.
1 0
Rockpotje
Europees zou ik toch gaan voor:

----------------------- Onana -------------------
Mazraoui - Schuurs - Blind - Tagliafico
------------- Henrique - Martínez ----------
----------------------- Kudus -------------------
----------- Antony - Tadić - Promes ------

Dat is jammer voor Gravenberch, maar Kudus is iets verder en Martínez kan beter in dienst van Henrique spelen en heeft veel meer ervaring en winnaarsmentaliteit. Uiteraard kan Neres mits weer fit gaan concurreren voor een plek voorin.
2 -2
Ozymandias
Neres in plaats van Promes en ik ben geheel tevreden.
4 -2
Flipper33
Zie op transfermarkt dat die 20 miljoen kost zal dus wel meer wezen
0 -1
ProfessorX
Gremio wil 80 miljoen
0 0
Flipper33
Haha willen kan altijd maar krijgen is een andere zaak
0 0
Ozymandias
Hij heeft net als elke speler in Brazilië een afkoopsom in zijn contract staan en die is 80 miljoen. Grêmio heeft net hun beste speler (Éverton) voor 20 miljoen verkocht. Ze zullen heus niet (veel) meer vragen voor Henrique.
3 0
willycicci
Die Everton is geen verkeerde speler kan me nog herinneren dat hij Neres uit de basis speelde laatst bij Brazilië
1 0
Ozymandias
Inderdaad, die had ik ook wel naar Ajax willen zien komen als bijvoorbeeld Promes was vertrokken. Alleen had hij afgelopen seizoen wel te maken met een vormdip. Daardoor heeft Benfica hem ook redelijk goedkoop kunnen oppikken. Zelfs met Coronavirus prijzen zou Éverton minstens 30 miljoen hebben opgeleverd als hij afgelopen seizoen net zo goed was geweest als de twee seizoenen daarvoor.
0 0
mgtow
Zijn ze wel helemaal lekker.
0 0
AjaxHoorn
Ik hoorde 90.
0 0
ElPistolero9
Er zullen in en rond Amsterdam een heleboel vieze onderbroekjes de wasmachine in gaan vanavond...
4 -2
AjaxHoorn
Hahah. Eerst zien dan geloven. Ken de beste speler alleen van YouTube. Het is iig het type waar we naar op zoek zijn.
0 0
ElPistolero9
Jaa wordt al maanden enorm gehyped op Ajax Twitter
1 0
036AFCA97
Misschien moet Ajax het ook maar niet doen..

Een middenveld met Gravenberch, Kudus en Henrique is echt niet eerlijk tegenover de rest van de Eredivisie.
10 -1
wieweet
Mogen we dan nog wel met Tadić, Promes, Neres en Anthony (3 vd 4) in de aanval spelen?;)
2 -2
AjaxHoorn
Daarom stelt Ten Hag gewoon Alvarez op
3 -2
AFCAjax
waarom heeft iedereen het nog steeds over de eredivisie.. ze hebben het allemaal over een selectie die goed genoeg is om kampioen te worden..
het gaat erom dat je een selectie hebt die goed genoeg is om europees wat neer te zetten.
5 -1
Sterretje73
Amen
0 0
Madmaster
Kort door de bocht; Ja.
Iets wat ik overigens al jaren hier rondtetter.
0 0
Ozymandias
Inderdaad, daarom zal Ajax ook nooit het Bayern van Nederland worden maar één tegen één kan Ajax met zo'n middenveld elke club hun wil opleggen. Henrique, Kudus en Gravenberch middenvelders die individueel ongelofelijk makkelijk onder druk uit kunnen voetballen. Samen zullen ze zelfs voor de best drukzettende tegenstanders een enorm probleem vormen. Met daar achter dan ook nog eens Blind die regelmatig het spel kan openbreken door het eerste aanspeelpunt over te slaan en zo een enorm onvoorspelbaarheid aan de opbouw toevoegt. Drukzetten wordt dus lastig tegen zo'n middenveld maar je terugtrekken is ook geen goed idee aangezien Henrique, Kudus en Gravenberch alle drie een mannetje uit kunnen spelen. Als Ajax drie seizoenen met dat middenveld kan spelen heeft Ajax in het laatste seizoen daarvan één van de beste middenvelden ter wereld. Zoveel vertrouwen heb ik in het potentieel van Henrique, Kudus en Gravenberch.
0 -1
ElPistolero9
Kampioen worden is al lastig genoeg gebleken de afgelopen jaren
0 -1
mgtow
Omdat Ajax kapot ging van de verveling. Is niet niks al die prutsclubjes verslaan zonder spontaan in slaap te lazeren.
0 -1
Schip
Haha, ik voel een bezwaarschrift van de jurist van AZ aankomen :)
1 -1
WZAWZDB14
Oftewel, kudus of gravenberch moet zeker plaats maken voor een huurling van barca
0 -4
AFCAjax
denk je nou echt dat Marc puig gaat huren?
2 -1
AjaxHoorn
Wat?
2 0
Ozymandias
"Once on the ball, Henrique simplifies his game into three actions: (i) quickly release the ball due to oncoming pressure, (ii) turn/make a small dribble to find a pass forward to create link-up play, or (iii) ping a pass to the opposite winger/fullback to switch the point of attack."

Bron: https://footballbh.net/2020/03/23/matheus-henrique-201920-scout-report-tactical-analysis-tactics/

Dit is de perfecte omschrijving van Henrique's spel in balbezit. Doordat hij alle drie deze handelingen bijna perfect kan uitvoeren voetbalt hij zich zeer makkelijk onder druk uit. Hij komt zowel qua niveau als type het dichtst in de buurt van De Jong van alle spelers die voor Ajax (misschien) haalbaar zijn.
10 -2
Rockpotje
Sorry ik scroll niet goed door en zie dat je deze vraag al beantwoord hebt. Desondanks lijkt het me in sommige wedstrijden wel link om met beide te spelen. En Martínez heb ik ook hoog zitten. Maar er zijn natuurlijk meer dan 11 basisspelers ;)
1 0
Rockpotje
Een tactische vraag: Als Henrique komt is hij dan complementair met Gravenberch of beland Gravenberch op de bank? Van wat ik mee kreeg van Henrique zou ook in de Schöne rol kunnen spelen maar als hij zoals Frenkie gaat spelen heb je een balansbewaker naast hem nodig. Dan is Martínez een logischere keuze. Anders kan ik me voorstellen dat Ten Hag eigenlijk liever een directe vervanger van Álvarez wilt die aan de bal echt iets toevoegt zoals geïllustreerd door de interesse in Højbjerg.
1 0
Ozymandias
Henrique lijkt qua type en kwaliteiten meer op De Jong maar de rol die hij bij Grêmio heeft lijkt meer op die van Schöne (maar met iets meer aanvallende meters). Ik denk dat Henrique het balans op het middenveld kan bewaken zodat Gravenberch met zoveel mogelijk vrijheid kan spelen en in de tussentijd kan Henrique opbouwend alles doen wat De Jong deed (niet geheel op het niveau waarop De Jong dat deed maar het zit er niet ver vanaf).
1 0
Rockpotje
Hij zou Ten Hag echt alle mogelijkheden geven die hij nodig heeft. Al zet je Martínez of zelfs Álvarez naast hem heb je nog steeds een spelverdeler en een ball carrier in één en kan je met bijvoorbeeld Kudus op 10 spelen die ook in de bal kan komen. Of je speelt met Henrique iets verder terug en Gravenberch of Kudus als carrier naast hem zodat je tien verder naar voren kan en kan zwerven, in dat geval Kudus in een aanvallendere rol of Promes of met Labyad of zelfs Tadić als meer klassieke tien achter Traoré of Huntelaar.
2 0
Ozymandias
Inderdaad, met Henrique erbij zou het relatief gemakkelijk worden voor Ten Hag om de speelstijl aan te passen aan de kwaliteit van de spelers doordat hij zoveel mogelijkheden zou hebben.
0 0
AjaxHoorn
Komt op de beelden ook over als het type de Jong. Iets wat we nu enorm missen.
4 -1
Frank1978
Dank voor deze post en sowieso een compliment voor jouw bijdrages!
4 -2
Ozymandias
Bedankt!
3 -1
Soccerskins
Denk je dat hij samen met Gravenberch op het middenveld kan of is het toch beter als je daar een Martinez naast zet?
3 -1
Ozymandias
Ik denk (en heb hier in het verleden geschreven) dat Henrique de ideale speler is om naast Gravenberch te zetten. Hij is namelijk een echte aanjager (met een redelijk grote verdedigende actieradius) en dat is iets wat Ajax momenteel op het middenveld mist en wat Gravenberch naast hem nodig heeft. Qua voetballend vermogen zullen die twee elkaars sterke punten ook kunnen aanvullen.
6 -2
AjaxHoorn
Heb je hem ook echt zien spelen Oz? Ik begrijp dat je veel volgt. Maar ben wel benieuwd.
1 -1
Ozymandias
De mensen hier op AS die mij al sinds mijn AjaxNetwerk tijd kennen kunnen zich misschien nog herinneren dat ik in 2008/9 met een groep Brazilianen uit Porto Alegre woonde tegenover het Emirates Stadium in Londen. De meerderheid daarvan was fan van Grêmio en sinds die periode volg ik Grêmio redelijk goed. Ik zie elk seizoen wel een stuk of 7/8 hele wedstrijden.
5 -1
ST
Ajax Netwerk :) dat waren nog eens tijden. Leuk om te lezen dat je Gremio zo volgt. Ik neem aan dat je ze regelmatig hebt herinnerd aan de wedstrijd om de wereldbeker tegen Ajax.
2 0
Ozymandias
Oh natuurlijk! Ik heb ze daar vaak mee gepest.
1 0
AjaxHoorn
Ohja dat weet ik nog wel. Nice, goed om te horen. Je heette eerst John Dylan ofzo toch.
1 0
Ozymandias
Ja.
0 0
036AFCA97
Ik zag bij “ozymandias” altijd een Griek voor me hahahaha
1 0
Ozymandias
Haha, nee een Britse Nederlander of is het Nederlandse Brit...
0 0
036AFCA97
Antony, Neres en Henrique reageren wel bij elkaar op Instagram. Hopelijk doen ze even een goed woordje. Als die komt heeft die tenminste een paar amigo’s. Aardige Braziliaanse enclave zometeen!
3 -1
Ozymandias
Henrique heeft in het verleden veel van de berichten van Neres en Antony over Ajax geliked (of hoe dat ook heet op Instagram).
5 -1
036AFCA97
Jaaa en ik wil niet helemaal de gossip girl uithangen maar hij reageerde ook geheimzinnig kijkende oogjes onder Ajax gerelateerde posts hahahaha
2 -1
Ozymandias
Haha, transferperiode Anno 2020...
1 0
AjaxHoorn
Girl pleaaase.

Ik denk dat het niet een kwestie van een goed woordje is. Meer of de clubs eruit komen. Henrique wil wel denk ik.
1 -1
Toon meer reacties