[Update III] Driessen ziet Overmars nu niet vertrekken

BVeenstra, 23-01-2019 om 08:20, 37898 views, Kicker, Voetbal International, Arsenal |

Koop nu jouw wedstrijdsjaal voor de halve finale van de Champions League tegen Tottenham!

Marc Overmars, directeur spelersbeleid bij Ajax, is in beeld bij Arsenal om een functie in te nemen. Naar verluidt neemt Sven Mislintat, verantwoordelijk voor het technische beleid bij de Londenaren, gauw afscheid en als opvolger wordt Overmars genoemd, zo meldt Kicker

Mislintat was voorheen werkzaam bij Borussia Dortmund en leverde in Duitsland goed werk. Het was reden voor Arsenal om de Duitser over te nemen en zo geschiedde. Na een zomer van transfers ligt Mislintat volgens diverse betrouwbare bronnen in de clinch met onder meer Arsenal-coach Unai Emery en dus lijkt een vertrek onontkoombaar. 

Gebeurt bovenstaande, dan moet Arsenal op zoek naar een opvolger. Overmars is een van de gegadigden om Mislintat op te volgen. De Ajax-directeur speelde in het verleden bij The Gunners en haalde de laatste jaren veel geld binnen in Amsterdam. Zo heeft Overmars een groot aandeel gehad in het weer gezond maken van Ajax.

Komende zomer haalt Overmars waarschijnlijk weer miljoenenbedragen binnen in de hoofdstad, maar de tendens van kopen als opleidingsclub en verkopen blijft waarschijnlijk hetzelfde. Is Overmars toe aan een nieuwe uitdaging, dan is Arsenal mogelijk een mooie uitweg. Of de voormalig speler een vertrek bij Ajax ziet zitten, is nog onduidelijk.

Update - 08.40 uur (19 januari 2019) - Ook VI meldt interesse Arsenal in Overmars

In navolging van het Duitse Kicker meldt nu ook Voetbal International dat Arsenal in Ajax-directeur Marc Overmars een van de kandidaten ziet voor de functie van technisch directeur van de Noord-Londense club. De Epenaar staat op een shortlist van namen die Sven Mislintat moet opvolgen. De Duitser, die pas een jaar actief is bij Arsenal, zou voor een vertrek staan uit Londen en wordt gelinkt aan Bayern München. Bij Ajax heeft Overmars nog een contract tot november 2020.

Update II - 14.05 uur (21 januari 2019) - Arsenal bevestigt vertrek Mislintat

Arsenal heeft het vertrek van technisch directeur Sven Mislintat bevestigd. De geruchten over zijn vertrek waren al langer gaande en nu dus officieel. De Duitser was sinds 1 december 2017 actief bij de club uit Noord-Londen en zal op 8 februari aanstaande daadwerkelijk vertrekken.

Het vertrek van Mislintat zal de geruchten over een overgang van directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax naar Arsenal mogelijk doen toenemen. Naar verluidt ziet Arsenal in de voormalig buitenspeler een van de kandidaten om technisch directeur te worden in Londen.

Update III - 08.20 uur (23 januari 2019) - Driessen ziet Overmars voorlopig niet vertrekken

Journalist Valentijn Driessen van De Telegraaf ziet directeur spelersbeleid Marc Overmars voorlopig niet vertrekken bij Ajax. De beleidsbepaler wordt genoemd bij Arsenal, maar volgens Driessen is dat op dit moment niet aan de orde. Ook Edwin van der Sar, die wordt genoemd voor een bestuursfunctie bij Manchester United, zou 'gewoon' in Amsterdam blijven.

'Zij blijven nu het liefst bij Ajax, willen grote prijzen winnen in het komende halfjaar', zegt Driessen bij Radio Veronica. 'Ik kan me voorstellen dat als Ajax iets wint Overmars een andere uitdaging zoekt. Of het dan Arsenal wordt? Dat kan goed kunnen. Hij is een oud-Gunner en hij heeft het er niet onverdienstelijk gedaan. Het zou mij niet verbazen als hij daar uiteindelijk terechtkomt.'

BBC Sport-verslaggever David Ornstein schrijft op Twitter dat Francis Cagigao nu bij Arsenal wordt genoemd als opvolger van Sven Mislintat. Ook Monchi zou in beeld zijn bij de Londenaren voor een bestuursfunctie.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
mercurius3
De vraag is waarom je je gaat begeven in die wespennesten als je bij Ajax nog niks gewonnen hebt en gezien de macht die je nu bij Ajax hebt. Je moet je carrière goed plannen, zoals Brands dat heeft gedaan. Je moet je ook altijd laten leiden door prijzen winnen en prestaties, niet door geld. Van der sar en Overmars hebben alles nog te bewijzen bij Ajax. Er moeten prijzen worden gepakt. Ik vind het een goed duo maar ze moeten een stuk daadkrachtiger worden en betere mensen om zich heen verzamelen. Neem gewoon een genadeloze en gehaaide assistent aan die wél naar Mexico vliegt. Ze moeten ook meer leiderschap tonen. Te vaak zijn ze afwezig in de media. Bij het busincident vorig jaar moet je gewoon meteen keiharde woorden spreken en een grens trekken, en niet mensenschuw de Arena verlaten als de camera's komen. Keihard ingrijpen daar waar er ingegrepen moet worden. Overmars is ook al een paar x getoold door buitenlandse clubs, met de transfer van Laniez en Richarlison. Tijd om niet meer over je heen te laten lopen, leiderschap en daadkracht tonen.
0 0
Babangida83
Kom dan maar op met die Cruijff. Zou t wel leuk vinden hem eens in Nederland aan t werk te zien. Heeft hoog gevoetbald, weet veel van Johans filosofie - informatie die niemand heeft - , kijkt vaak op een andere manier tegen zaken aan, heeft oog voor de jeugd en heeft natuurlijk goede ervaring bij Maicabbi, waar je handen toch gebonden zijn, maar waar hij iedere keer toch goede trainers aantrok. Laat ik t zo zeggen, ik weet niemand anders die het beter zou doen. (Op voorhand). En deze naam doet t erg goed buiten Nederland.
0 -1
31xAjax
H9j is voornamelijk "zoon van", dat zou niet direct een reden moeten zijn om hem, voor welke functie dan ook, te nemen....
1 0
Jelephi
Grote prijzen winnen.

In het komende half jaar.

Haha hou op hoor. Als je een beetje karakter hebt en echt grote prijzen wilt winnen dan ga je voor minimaal twee keer de triple in Nederland en minimaal een halve finale van de CL of de winst in de EL.

Alleen snappen Sar en Overmars ook wel dat het plafond van Ajax wel redelijk bereikt is in termen van succes. Hier en daar een uitschieter Europees. Volgens mij is hun doel Ajax op een dominante positie in Nederland achter te laten. Daar zou ik wel vrede mee hebben.
0 -1
Michels
De triple in Nederland? Je rekent de Johan Cruijff Schaal dan als 1 van de 3 prijzen in Nederland, neem ik aan? Ik dacht altijd dat zo'n supercup niet meetelt bij de grote prijzen. Volgens mij heb je een Europese prijs nodig om in Nederland de "triple" binnen te halen.
0 -1
wladimir
Feyenoord heeft dit seizoen van PSV gewonnen en de JC schaal veroverd. Dit is een prijs. Vorig seizoen de beker. Het seizoen ervoor met mazzel kampioen en het seizoen daarvoor de beker. GvB is een topcoach. Dit wordt echter in 010 toch niet zo gepercipieerd.

Ajax is vier seizoenen achter elkaar tweede geworden. Het is één keer gelukt om daadwerkelijk kwalificatie Champions League af te dwingen. Onder Bosz was Ajax dichterbij dan onder Frank de Boer en Marcel Keizer (hij wist zich niet eens voor Europa League te kwalificeren).

Kampioen worden, de beker winnen, de JC schaal, groepsfase Champions League en Europees overwinteren. Dan kunnen we ieder jaar zingen: helemaal niets in Eindhoven en Rotterdam.

Door het eigen vermogen en de kwaliteit van de jeugdopleiding moet het mogelijk zijn voornoemde te realiseren.
0 -1
Maik
Want je eigen vermogen beïnvloedt de titelkansen van dit seizoen? Vertel eens hoe je voornoemde had gepercipieerd..
0 -1
AFC Ajax
de JC schaal is een veredelde oefenpot, in principe net zo waardeloos als die florida cup deze winter.
0 -1
Ronaldinho020
Best vreemd dat overal de Supercopa wel een ding is, behalve in Nederland. Hoe komt dit?
0 -1
Pierre Heno
Niets nieuws. Overmars weg bij Ajax deze zomer: ook niets nieuws. Is intern reeds lang bekend. Of het Arsenal gaat worden is echter nog maar de vraag.
0 -8
JPM
Niets nieuws. Pierre Heno die uitsluitend opkrabbelt bij negatieve berichtgeving: ook niets nieuws. Bij de echte AS-bezoekers reeds lang bekend. Hoe lang de dramaqueen/troll zelf nog blijft geloven dat men hem niet door heeft, is echter nog maar de vraag.
2 -1
Pierre Heno
Goeie post weer JPM. Inhoudelijk ook. Zo te merken heb je geen enkele connectie met Morgan Chase
0 -1
JPM
Nee, jij trekt volle zalen. Alleen in de vorm van kattengejank, roddel en achterklap te vinden hier wanneer er wat te klagen valt. Oftewel onze eigen AS-equivalent van V. Driessen.

Je bent al een aantal keer ontzettend door de mand gevallen in wedstrijdtopics van PSV, dus zet dat masker af en toon die lampenkop maar gewoon.

Overigens heb ik jou weinig te bewijzen wat betreft wel of geen connectie met wat dan ook, dus dat zal ik ook zeker nalaten.
0 0
Ajax#1900
Scherp
0 0
Niels.
Hmm
Overmars gelinkt aan Arsenal
Vd Sar aan United

Het zal toch niet...
1 0
Sunstridr
VD Sar was gelinkt laatste zomer met een alles dat een Man Utd naam is/was plus de bekende TDs.

En ik kan mij ook niet voorstellen dat Overmars wel ja gaat zeggen als Edu nee zei.
0 -1
Rommy
Jordy Cruijff opvolger Marc ?
1 -6
GvanderK
De ene Cruijff is de ander niet, da's logisch.
2 -1
MosesD
Wat maakt Jordy tot een goede kandidaat?
8 -1
Odin
Zijn achternaam blijkbaar...
1 -1
grannig mokum1
Zekers of Ling?
0 -1
DeBaller
Stom gelul allemaal zeg bah. Overmars is bij Ajax, ze zijn aan iets heel sterks bezig, hij mag tegenwoordig meer uitgeven. Waarom zou die in hemelsnaam na Arsenal willen.. Dan krijgt die het zelfde wat die jaren in Amsterdam heeft gehad, niks mogen kopen. Arsenal leeft als dagelbert duck. Gebakken lucht en onrust stoken, zoals gewoonlijk. Laat die tyfus media is lekker een aantal jaar onrust gaan stoken in Eindhoven, zijn we dr in 2023 mooi vanaf.
4 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Tja Vi neemt ook alles over tegenwoordig. Zelf hebben ze niet eens meer een normale journalist rond lopen.
0 -1
Caparzo
Ben niet bang dat hij weggaat, waarom zou hij? Voor het geld? Dat is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken als je al ruim 15 jaar in de Quote 500 staat. De uitdaging? Een herhaling van de Gouden Periode met o.a. Henry en Bergkamp ligt nou niet bepaald in het verschiet daar, in het huidige PL-landschap. Spelen om maximaal plek 3 is dat wat je wilt? Hooguit "Cupfighter" zijn?

Bij Ajax heeft Marc nu eindelijk na al die jaren de middelen die hij nodig heeft, pas sinds nog geen jaar, toen "cultuurbewaker" Bergkamp en Co zijn gewieberd en de RVC bevrijdt is van de ijzeren greep van de naar de uitgang gewerkte Van Duivenbode (nu Blind). Pas vanaf dat moment kun je Marc afrekenen op zijn beleid, nu hij kan doen wat hij nodig acht. En dat is met "Tadic en Blind zijn pas het begin" op z'n zachtst gezegd veelbelovend.

Laten we hopen dat hij nog heel lang bij ons blijft, mooie tijden gloren! Eindelijk de mix tussen (eigen/gekocht) talent en de broodnodige ervaring, en tijdig anticiperen.
4 -1
PJSM
Overmars held. Hoop dat hij blijft. Beste wat Ajax is overkomen op bestuurlijk niveau de laatste jaren.
7 -3
ditisdebeslissing
ik vind Arsenal echt een loser club geworden.
0 -1
Jornnn
Behalve salaris zie ik geen reden om in die slangenkuil te stappen, terwijl je met een top project bezig bent. Arsenal kan over 10 jaar ook nog.
2 -1
Knalpot
Nou dr ligt daar wel een mooie uitdaging hoor: czech opvolger voor zoeken, ramsey opvolger voor zoeken, ozil (zeer waarschijnlijk) opvolger voor zoeken en dan moet eigenlijk die hele verdediging daar nog eens op de schop. Werk zat te doen!
0 -1
Radie125
Zou voor Ajax en Overmars goed zijn om de stap te maken. Vrij normaal dat je om de 6 a 7 jaar nieuwe bestuurders binnen haalt / vervangt. Nieuw bloed werkt vaak verhelderend.
1 -8
Ajax27
Dat werkt verhelderend wanneer je in een sleur komt en niets meer bij te leren hebt. Ajax is met een proces bezig wat inmiddels al zo'n 8 jaar gaande is. Daarbij zat er de eerste 5 jaar de rem erop door de RVC. Wij schreeuwden toen moord en brand met het k*t RVC, maar dit bleek een gouden zet van ze. Overmars moest de kneepjes van het vak leren met een minimaal budget en zo is hij 1 van de hoofdverantwoordelijke geworden dat Ajax nu zo'n dikke portemonnee heeft. Pas na wat mindere resultaten in het begin met Bosz ging de RVC overstag dat de portemonnee nu dik genoeg was en daar stond Ziyech ineens. Half jaar daarna volgde Neres, jaartje erna relatief rustig en dit jaar is pas het 1e jaar dat ze echt royaal vanaf de start hebben ingekocht.

Dit jaar is dus pas het eerste echte jaar waarin er flink aan de toekomst gebouwd mag worden. Juist nu kan Overmars en Ajax de vruchten plukken van hun jarenlange beleid. En juist dan zou je eruit stappen zodat iemand anders in een gespreid bedje kan stappen? No way... Overmars wil hopelijk zelf de komende 3 jaar prijzen binnen halen, Ajax terugbrengen naar de Europese (sub)top en hele sterke deals maken voor recordbedragen.
3 -1
Radie125
Hopelijk komt de sleur er volgend seizoen dan niet in als alle toppers zijn verkocht. Als de prestaties achter blijven krijgt Overmars een bak strond over zich heen.
0 -1
Ajax27
Nee dan komt er een dikke bak met geld. Geld waarmee ze wellicht nog iets gekker kunnen doen dan in het verleden... Lozano en Bergwijn halen, Tadic naar de 10 en een nieuw kanon als spelverdeler. Haha, zal nooit gebeuren maar zou wel behoorlijk lachen zijn.
0 -1
afcasven1995
Ik gun Overmars best een transfer naar Arsenal. Maar nu nog niet, de komende 7/8 maanden worden heel druk en belangrijk om het vertrek van 4 basisspelers op te vangen.
1 -1
Bjorn
Niet zo makkelijk vervangbaar als men denkt. Lekker bij Ajax houden.
5 -2
GvanderK
De trollen grijpen hun kans zo te lezen
0 -1
Ajax#1900
Nou idd. Gekkies met meerdere accounts steeds. Gewoon negeren en hopen dat AS eindelijk eens ingrijpt.
0 -1
Maik
Wtf debielen tienerhok hier haha
0 0
GvanderK
Voor niemand een verrassing toch? Overmars staat al jaren in de belangstelling van Arsenal.
0 0
ajaxminimax
Overmars heb ik liever niet weg, die man doet echt wel goed werk hier. En ja ik hoor iemand krijsen over geen prijzen. Klopt , maar is Overmars daar verantwoordelijk voor? 3 jaar geleden verspeelt ajax de titel door eeb gelijkspel bij degradant de graafschap, wat kan hij hier aan doen? Een jaar later met Bosz, gewoon de pech gehad dat feyenoord opeens boven hun zelf uitstak. En vorig seizoen heeft het drama rond Nouri een grote rol gespeeld. Dus ik vind het heel goedkoop om overmars als schuldige aan te wijzen!
3 0
Ajaxtrouw
Dat is altijd kloten in de voetballerij, je Lunt nooit bouwen. Als we dit jaar geen belangrijke prims pakken, story alles in.
0 0
Ajaxtrouw
Ik heb engels op deze app
0 0
Libero
Gewoon je autocorrect uitzetten scheelt een slok op een borrel.
0 0
31xAjax
Ik lees het artikel en de reacties nu pas en zie dat mensen hier werkelijk voor Jordi Cruijff met in z'n kielzog Wim Jonk pleiten.

Zouden we echt een opvolger moeten nemen die van beroep "zoon van" is en iemand die ruimschoots bewezen heeft een management functie niet te beheersen?

Laat Marc aub nog een tijdje zitten.....
2 0
DeBaller
Whaha, dat is die toch al? Is denken... 4/5 jaar?? Kom is met wat nieuws, godskolére..
0 0
eenamsterdammer
Marc kan beter bij Ajax blijven, het lijkt erop dat de neuzen dezelfde kant op staan, bij Arsenal dus niet en wordt de trainer boven de verantwoordelijke voor het technisch beleid geplaatst.
Kortom als de resultaten tegenvallen kan die vertrekken (waarschijnlijk wel een afkoopsom mee)
1 0
VanDeMolen
Ik doe verdomme liever de Ligt weg voor niks dan dat Overmars zijn biezen pakt.
1 -3
Ajaxtrouw
Het kan verkeren
0 0
atouba19
Wauw....
0 0
Babangida83
Nee.. Overmars mag nog wel een aantal jaartjes hier blijven. Zijn werk is nog niet af.
3 -1
Mike1
Overmars kan het voorbeeld geven aan veel jonge spelers door nu te zeggen “ik blijf Ajax hoe dan ook trouw”
5 -2
kampioenenjood
Overmars heeft uiteraard lang niet altijd alles goed gedaan, maar hij heeft hopelijk wel geleerd van zijn fouten. Eerlijk is eerlijk, er staat dit seizoen een geweldig team. Ik sta niet echt te springen om een nieuwe bestuurder die weer van dezelfde fouten moet leren.
4 -1
Radie125
Wordt tijd dat het bestuur plaats maakt. Nieuw bloed doet goed.
3 -8
AjaxCitizen
Een goede, nieuwe TD vind je niet zo snel denk ik. Zou dus een aderlating zijn als Overmars vertrekt.

Natuurlijk doet hij niet alles vlekkeloos, maar de laatste jaren verricht hij erg goed werk. Hij is een uitstekende onderhandelaar gebleken. Beetje net als Levy van Spurs. Misschien een beetje krent wanneer het gaat om spelers binnenhalen, maar het zijn meestal wel redelijke tot goeie spelers en hij haalt ze binnen voor niet al te hoge bedragen. En bij uitgaande transfers haalt hij vrijwel altijd het onderste uit de kan en zet hij nieuwe Eredivisie records. Wellicht kan hij zich nog verbeteren als het gaat om de selectie al vroeg rond proberen te krijgen, maar daar wordt hij ook steeds beter in.

Hoop dat Overmars nog lang blijft, want hij is zich elk jaar steeds meer gaan ontwikkelen. Alle Overmars-haters zullen pas beseffen wat voor goed werk hij heeft verricht, als hij weg is.
8 -4
Minsc
Een beetje krent wanneer het gaat om spelers binnenhalen? Kijk nou eens goed naar de absurde bedragen die Overmars heeft neergeteld voor spelers als Labyad, Kristensen, Orejuela en Cassierra en zeg dan dat je geen grapje maakte.
0 -3
Ajax_026
zo absurd waren die bedragen niet. Neres vond ik vrij duur maar is een parel geworden en kan nog beter. Blind en Tadic zijn/waren het gewoon waard. Younes en Milik super cheap. De jong op het juiste moment gehaald voor een ligt prijsje. Schone transfervrij binnen halen.
Kishna verkocht voordat het "man van glas" verhaal eruit kwam.

De echte missers zijn Cuenca, Sanongo, vd Hoorn (tegenover van Dijk).

Wat wel echt absurd is zijn de bedragen die we voor Sanchez, Milik, Klaassen en Riedewald kregen en waarde van het elftal op dit moment.
2 0
AjaxCitizen
Ja, maar hij heeft ook spelers gehaald die transfervrij of goedkoop waren, waar hij misschien beter de portemonnee voor open had kunnen trekken. Voor spelers als Lamprou, Westermann, Heitinga, Siem de Jong etc. waren er echt wel betere alternatieven geweest als hij er geld voor uit had getrokken. Bedoelde meer op die manier dat hij een beetje een krent is.

Tegenwoordig durft hij meer geld uit te geven en risico's te nemen. Heeft natuurlijk ook wat meer vrijheid, sinds hij niet meer op de RVC hoeft te wachten.
0 0
BrandjeXL
Vertel mij eens waaróm hij een uitstekende onderhandelaar is ipv HET zomaar te roepen. Jij zegt dat hij altijd het onderste uit de kan haalt bij uitgaande transfers? Lachwekkend. Het bod van waarvoor Sanchez weg was het enige bod van Spurs deed. Overmars wees dat bod eerst af en deed Sanchez zelf een aanbieding die hij weigerde en daarna ging hij alsnog akkoord met die 40 miljoen. Verder is het natuurlijk oliedom om nu al met clubs rond de tafel te gaan zitten inzake Frenkie. De competitie is pas halverwege. Lainez, het verhaal dat ie wederom te sloom was is ook al bevestigd. Dus komop, ben heel benieuwd na je argumenten.
3 -7
AjaxCitizen
Milik voor €32 miljoen verkopen is niet het onderste uit de kan halen? €40 miljoen incl. bonussen voor een Sánchez die pas één seizoen heeft gepresteerd, is niet het onderste uit de kan halen? Voor die tijd was dat voor Eredivisiespelers een absurd hoog bedrag. Gewoon uitstekend gedaan door Overmars. En als Overmars meer had gevraagd en een Napoli of Spurs trekt zich terug, ga je dan opeens huilen dat Overmars maar akkoord had moeten gaan met die €32 miljoen voor Milik of €40 miljoen voor Sanchez?

Waarom is het oliedom om nu al met clubs aan tafel te zitten betreft Frenkie de Jong? Als Overmars nu al een indicatie kan krijgen hoeveel clubs willen bieden voor Frenkie, dan weet hij hoeveel hij kan vragen en de clubs lekker tegen elkaar op laten bieden. Daarnaast kan hij al aan het werk om alvast een vervanger te zoeken die Frenkie zal vervangen vanaf de zomer.

En weer kom je met je gelul dat hij met Lainez te sloom was. Al was Ajax eerder gekomen met het tegemoet komen van de vraagprijs, de club van Lainez vroeg €12 miljoen 40% doorverkooppercentage. Als Overmars daarmee akkoord zou zijn gegaan, dan had hij een hele slechte deal gemaakt. Vandaar dat hij deed wat hij moest doen: onderhandelen. Dat jij wilt dat Overmars tot het gaatje gaat voor een talent van 18 dat zich nog moet bewijzen, is gewoon belachelijk.

Je haat naar Overmars is groter dan je vermogen om objectief naar de zaken te kijken. Ik ga er dan ook maar niet meer op in, want hier valt niet tegen te discussiëren.
4 -2
Pierre Heno
Sanchez werd ver onder de marktwaarde verkocht omdat Overmars al een prijs had genoemd. Niks onderhandelen dus. En iedereen had dat seizoen al kunnen zien in al die EL wedstrijden dat Sanchez een groot talent in ontwikkeling was. Van Dijk had ook nog niet zo heel veel gepresteerd wat topwedstrijden betreft en die ging voor méér dan het dubbele naar Liverpool. Milik zou niet worden verkocht (zo was Bosz pertinent toegezegd!) maar MU wilde Pogba en Juventus kocht Higuain voor rond de 90 miljoen weg bij Napoli en wilde persé (ivm de korte tijd tot de deadline transferwindow ) Milik hebben. Overmars had gezien de inkomsten van Napels uit de deal met Higuain meer moeten vragen maar deed dat niet. Vervolgens kwamen we in de problemen en moesten we Ziyech voor de hoofdprijs binnenhalen wat een noodaankoop was en niet gebaseerd op visie. Cassierra is een miskleun wat Aax spits betreft. Dolberg moet het nog steeds laten zien en Orejuela is ook alweer weg. Voor Blind werd als eerste bedrag al 17 miloen neergeteld. Met Tadic pakt het prima uit maar die hebben we toch ook niet voor niks en vergeet niet dat die was ingekocht als vervanger voor de vertrekkende Ziyech die -tegen de verwachtingen en hoop van Overmars in (!!!) uiteindelijk niet bij Ajax vertrok. Niks visie en beleid maar gewoon geluk dat het goed uitpakte nu hij onverwacht bleef en een topseizoen speelt. De hele soap met Ten Hag was een spelletje dat achter de rug van Keizer om werd gespeeld en dat eufemistisch gesteld niet bepaald de schoonheidsprijs verdiende. Allemaal Overmars...... Echt geen topper als TD want goede spelers verkopen kan iedereen. Maar voor de juiste marktprijs verkopen blijkt toch nog wel iets anders. TH lacht nog steeds over het koopje Sanchez dat ze zo maar in hun schoenen lregen geworpen toen Overmars meteen met het koopbedrag van 40 miljoen aankwam. 'Kip ik heb je!' dacht Tottenham meteen. Dat jij een fan bent van Overmars zal niemand je kwalijk nemen. Ieder zijn gelijk . Maar dat je daarbij ook alle feiten meteen door elkaar husselt en /of gemakshalve 'vergeet' is minder serieus te nemen.
4 -3
Frenkie85
Van Dijk werd het seizoen ervoor een van de betere verdedigers genoemd door een hoop Engelsen
0 0
Knalpot
Leuk verhaal, weinig kennis helaas.
0 0
AjaxCitizen
Je vergelijkt een binnenlandse PL transfer van Van Dijk die al 2,5 jaar ervaring had in de PL, met een transfer van een verdediger die net pas een seizoen in de Eredivisie achter de rug heeft. Voor een binnenlandse transfer in de PL wordt altijd meer betaald en daarnaast ging het om een winterse transfer. Totaal niet te vergelijken dus.

Leuk dat Overmars meer voor Milik moest vragen, maar voor een Milik die maar twee seizoenen Eredivisie, nog geen waardige international was en maar een handjevol Europese duels achter de rug had, zou je in die tijd niet veel meer voor vangen. Het is makkelijk om achteraf maar te zeggen dat Overmars meer had moeten vragen, maar voor Milik was Napoli de enige die interesse had en niet verder wou gaan dan €32 miljoen. In die tijd was het gewoon een absurd hoog bedrag voor een Eredivisiespeler. Dat Higuain die zomer voor € 90 miljoen werd verkocht, wil niet zeggen dat je er meer voor had kunnen vangen. Napoli heeft namelijk die zomer ook nog geld gespendeerd aan andere spelers. Daarnaast zijn er ook andere lasten die gewoon betaald moeten worden. Het is niet omdat er €90 miljoen binnenkomt aan transfergeld, dat dit allemaal maar in het transferbudget wordt gegooid.

Ziyech voor €11 miljoen de hoofdprijs? Die jongen was toen al volgens velen de beste speler in de Eredivisie. Valt echt wel mee wat er destijds voor hem is betaald. Zeker wanneer je zie wat hij nu brengt en met de gedachte dat je hem zeker wel voor een €30-45 miljoen kan doorverkopen.

En welke feiten hussel ik door elkaar? Milik en Sanchez zijn toch voor €32 miljoen en €40 miljoen verkocht? Dat ik dat prima bedragen vind, is een mening. Ik zeg nergens dat mijn mening een feit is.
0 -1
Ajaxvooraltijd
Ik denk niet dat Overmars dat zal doen. Ten eerste woont zijn gezin in Nederland en zitten zijn kinderen hier op school en heeft hij er ook nog een eigen bedrijf, het lijkt me ook iemand die liever in Nederland is. Tuurlijk allemaal aannames, maar die kranten lullen ook maar wat.
3 0
mickey2602
Daar komt nog bij dat het gezin van een voetballer vaak de voetballer volgt naar waar die naartoe gaat. En aangezien Overmars al een voetbalcarriere achter de rug heeft zal het bij fam Overmars ook wel zo zijn gegaan en komt nu het gezin op de eerste plaats.
0 0
Jariiii
Het kan verkeren.
Lees de reacties en bedenk hoe Overmars hier nog niet zo lang geleden massaal werd afgebrand.
1 -1
geDaante
Zo opportunistisch gaat het inderdaad altijd. Ik doe daar niet aan mee. Ook nu nog vind ik hem geen bijzonder trackrecord hebben. Paar voltreffers, veelal ook voor de hand liggende transfers en/of gelukkig bij geweest (bij Blind en Tadic, eigen woorden Overmars).

Maar buiten dat een hele hoop misperen, die in totaal Ajax ook wel meer dan 30 miljoen hebben gekost, al krijg je daar wel een beetje voor terug bij verkoop.

Een enkele mispeer kan weleens voorkomen, maar niet bijna 40-50% van de aankopen, en niet zó slecht bij Ajax passende spelers. Het kan niet zo zijn dat een leek als ik al na 5 minuten kan zien dat een speler totaal niet bij Ajax past. Wie scout zo iemand dan? En wie beoordeelt zo'n speler? Daar kijken meerdere mensen naar zou je zeggen.

Zijn grote rol in het falen van Plan Cruijff (totaal schijt hebben aan het TH, verschrikkelijke aankoopjes aan De Boer laten en gunnen), Cruijff in de rug steken en ook het TH uiteindelijk teniet doen en de macht grijpen door een machtige TD te worden die alles kan bepalen, zit me nog steeds dwars, maar is geen reden voor mij om hem nog weg te willen. Als ie écht uitstekend zou presteren, mag hij blijven wat mij betreft, het gaat om Ajax, niet om sympathie of antipathie jegens iemand.

Maar ik ben dus niet onder de indruk. Hij doet het oké, meer ook niet.

Je zal weer zien dat deze mening totaal niet gerespecteerd wordt, maar dat zij zo.
4 -8
Schwalbino
Je mening wordt hier zeker gerespecteerd maar er zijn altijd afwijkende meningen.
2 -3
geDaante
Ja door sommigen, en dat is ook prima.

Die van mij is meestal afwijkend, en dat maakt dat óf mensen het helemaal met me eens zijn, of helemaal niet. Dat komt ook doordat mijn meningen wat Ajax betreft vaak uitgesproken zijn, en daarmee een beetje zwart-wit lijkend.
3 -3
Knalpot
Je bent ook gewoon zwart-wit, herhaald ettelijke keren dezelfde verhaaltjes en alles wat JC zei of deed is de absolute waarheid. Gelukkig zijn er ook mensen die wat minder 'slaafs' een religie aanhangen en die vrijdenkend tot een behoorlijke wijsheid komen en daarmee conclusies kunnen maken die wel hout snijden.
1 0
Schwalbino
Jij en ik zeiken elkaar wel eens af maar dat hoort erbij. Zolang je elkaar maar niet uitsluit.
1 0
DeWijsneus
Ik word er helemaal warm van....
1 0
Ajax_026
goldenshower parties ?
0 0
Aeter
Overmars gaat niet zo snel weg. Maar goed de bladen moeten vol. Dit is al honderden keren bericht. Net als vd Sar met ManU.
2 -1
ajaxxcied4life
Ik schreef het onlangs, een transfer van Overmars zal Ajax het meeste raken. Indien het dan toch zo ver komt dan opper ik voor 1. Jordy Cruijff (maar zolang die enge man Heinricha voorzitter van de bestuursraad is zie ik dat niet gebeuren) 2. Marcel Brands 3. Frank Arnesen.

2 -5
Pierre Heno
Arnesen is veeleer een PSV'r dan een Ajacied en trekt inmiddels bij Anderlecht aan de touwtjes.
1 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Zielig zooitje daar in Engeland. Dat ze zelfs Marc al willen . Straks komen ze nog voor onze lijnentrekker!

Ze hebben veel geld en verder niks. Stumpers in het grote premier Leauge
1 -1
WZAWZDB14
Moet overmars dan ook met arsenal onderhandelen over het transferbedrag dat arsenal moet overmaken voor overmars?
;)
1 0
mickey2602
Nee. Overmars moet gewoon NEE zeggen tegen die lui uit Engeland en als ze nadere uitleg vragen dat antwoord uitbreiden met de woorden dat hij lekker bezig is bij AJax en geen behoefte heeft aan een andere werkomgeving.
0 -2
Pierre Heno
Oud nieuws. En ja Overmars vertrekt deze zomer bij Ajax. Ook niets nieuws.
0 -1
Ajacied33
Ik hoop dat Overmars zal blijven. Er staat een zeer gezond Ajax, en dat is mede te danken aan Overmars. Hij heeft ook mindere aankopen op zijn conto, maar dat is inherent aan het vak. Niemand is in een soortgelijke functie zonder mindere aankopen en/of flaters
3 -3
kaashaas
Hij hangt daar aan de muur.. in een fotolijst..
0 0
433metdepuntnaarlinks
Gaat niet gebeuren denk ik, hij heeft jaren gewerkt om deze financiele staat van Ajax te bereiken. Heeft de Boer door magere jaren laten gaan en heeft langzaam gewerkt aan een extreem gezonde club. Nu hij er zelf de vruchten van gaat plukken zou hij niet goed bij zijn hoofd zijn als hij vertrekt. Het is namelijk ook zijn verdienste dat we in de Europa League finale stonden, door zijn in de CL, mogelijk kampioen worden en straks genoeg kapitaal hebben om Google over te nemen.

Dat Marc zichzelf maar snel een upgrade geeft in zijn contract.
1 -2
Pointer1
Ik begrijp dat Arsenal interesse in hem heeft. Ik zou dit voor Ajax echter een behoorlijke aderlating vinden . Hoop dat de beste man nog jaren bij Ajax blijft.
4 -3
Ozymandias
Ik hoop dat Vd Sar en Overmars als duo nog decennia bij Ajax de leiding hebben MAAR als Overmars vertrekt moeten ze ook afscheid nemen van Vd Sar. Dat klinkt misschien vreemd maar mijn redenatie is dat als Overmars vertrekt Jordi Cruijff de ideale kandidaat is om hem op te volgen. Alleen ik denk dat Cruijff gezien zijn partnerschap met Jonk niet bij Ajax zal komen werken zolang Vd Sar de algemeen directeur is. Als naast Overmars ook Vd Sar vertrekt kan Ajax niet alleen Cruijff als technisch directeur aanstellen maar kan Jonk ook terugkomen als hoofd jeugdopleiding.

Ik zou dan graag zien dat Van Basten als algemeen directeur wordt aangesteld. Zoals ik eerder al een keer schreef opent de naam Vd Sar veel duren maar de naam Van Basten opent alle deuren. In de rol die Vd Sar nu heeft (ondersteund door een COO, CCO en CFO) zonder invloed op het technische beleid zou Van Basten volgens mij de ideale algemeen directeur zijn. Ik hoop dat dit niet nodig zal zijn en dat Vd Sar en Overmars als duo blijven maar een organisatie met Van Basten, Cruijff, Ten Hag en Jonk lijkt mij ook prachtig.

Dan kunnen we ook verwachten dat wanneer Ten Hag vertrekt (hopelijk na een aantal succesvolle seizoenen) Bosz als hoofdtrainer zal terugkeren.
11 -10
geDaante
Helemaal met je eens, behalve dan je voorkeur voor het aanblijven van Overmars en Van der Sar, maar wishful thinking natuurlijk. Cruijff senior is effectief en rap met voorbedachte rade eruit gewerkt, met Jonk in zijn kielzog. Geen enkele poging deed men van bovenaf Cruijff bij te staan bij zijn Plan, om dat te laten slagen, het was eerder saboteren en beleid en handelen tegen het Plan in juist te stimuleren of in ieder geval steeds maar toe te laten.

Er zitten ook nog zat Cruijff-haters in het bestuur en de RvC. Blind zit daar nu ook, en reken maar dat dit knechtje van Van Gaal alles dat met Cruijff te maken heeft weert.
Je zou denken of hopen dat volwassen mannen niet zo kleinzielig zouden zijn en in het belang van Ajax daar over heen zouden stappen, maar niets is minder waar.

Jonk heeft ten onrechte het label aangemeten gekregen dat hij lastig is en werk weigert, en met zoveel bedrijfspikkies bij Ajax in het bestuur die niet verder kijken dan hun neus lang is, kan je een terugkeer van Jonk op je buik schrijven.

Ik heb vele, vele malen liever Van Basten en Cruijff junior bij Ajax dan Van der Sar en Overmars. De twee laatstgenoemden hebben mij als persoon diep teleurgesteld door Cruijff een mes in de rug te steken. Onbetrouwbaar en hebben alle macht naar zich toegetrokken. Van Basten had ook gedoe met Cruijff, maar dat waren meer meningsverschillen. De namen alleen al zijn natuurlijk prachtig om bij Ajax te hebben, maar Cruijff Junior staat ook echt de visie van zijn pa voor, heeft meer met het 'kamp Cruijff' en mensen die daarbij horen (en dus ook meer om zich heen verzamelen), en zal de kernwaarden van Ajax ten alle tijden willen bewaken en toepassen.

Ik blijf erbij dat de organisatiestructuur zoals Overmars en Van der Sar die even bepaald hebben in hun voordeel, link is voor de lange termijn. Hun opvolging moet wel heel erg goed gekozen worden, want die twee, met name de TD, hebben de technische alleenmacht, en bepalen dus zo'n beetje de visie en het technische beleid van de club. Ajax is overgeleverd aan de visie en kunde van één man. Zeer slechte zaak, en dat wilde Cruijff juist niet, die wilde sowieso dat de HJO evenveel inspraak had, om samen tot betere keuzes te komen, en de opleiding niet weer verwaarloosd zou worden, en er goed naar de jeugd gekeken zou blijven worden. De opleiding was ook leidend, om de lange termijnvisie te waarborgen.

Overmars en ook Van der Sar zijn er overigens verantwoordelijk voor dat Jonk weg is, en Johan Cruijff bij Ajax verdween.
0 -3
MosesD
Waar baseer je op de Jordy de ideale kandidaat is? Puur op de achternaam? Die jongen heeft niet of nauwelijks enig track record. We gaan toch niet weer dezelfde fouten maken? Overmars en Sar ben ik niet echt fan van, maar ze zijn wel ontegenzeggelijk verbeterd de laatste 2 jaar.
Maar Ajax leidt spelers op, geen managers.
Van Basten en JC waren het over diverse zaken fundamenteel oneens. Van Basten (en o.a. ook Rijkaard en Keizer) vonden JC veel te rigide en hebben zich destijds min of meer van hem afgekeerd.
Jonk is er niet uitgewerkt. Maakte zich als manager belachelijk en onmogelijk. Alleen Jonk zelf heeft er voor gezorgd dat hij moest vertrekken. Toen heeft JC mede ook door zijn ziekte besloten er geen energie meer in te steken.
Je bent weer zo zwart wit en in kampen aan het redeneren.
Het Plan Cruyff, dat behelsde niet meer dan een 3 of 4 A4tjes, op papier gezet door Ruben Jongkind. Jonk was daartoe niet in staat (en dat moest dan ons hoofd jeugdopleiding zijn....). JC heeft Bergkamp en Jonk naar voren geschoven als technische mensen. Beide totaal incapabel. Goede (individuele) trainers wellicht, maar beslist geen managers. En dan ook die constructie uitgedokterd door dit groepje. De assistent van de hoofdcoach is als lid van het TH feitelijk diens baas. Wie verzint zoiets?
Jij riep altijd dramatisch dat Ajax zou instorten na vertrek Jonk. Het tegendeel is waar. De opleiding is altijd leidend geweest, maar een klein voetballand als Nederland kan niet jaar in jaar uit, generatie na generatie toptalenten voortbrengen. Dat is nou eenmaal het manco van een klein voetballand. Kijk naar België: nu een hele goede generatie, wat er achter zit is stukken minder.
Zelfs Duitsland heeft weleens een minderen generatie, dan kan Nederland dat toch ook hebben?
En de door jou geadoreerde Jonk, wat doet hij nu eigenlijk voor waardevols? Ik heb niet de indruk dat hij de topclubs van zich af moet slaan. En ook in Volendam hoeven ze hem niet meer terug. Nogmaals ik denk dat het best een goede trainer voor de jeugd, maar een hele opleiding aansturen, daar komen echt andere dingen bij kijken. En ik zei het al eerder: Ajax leidt spelers op, geen managers.
0 0
MisterAFCA
Vandaar dat spelers als Frenkie, Donny, Appie, de ligt en in mindere mate Dolberg zulke buitencategorie eigen jeugd zijn... dat is namelijk die lichting die echt onder de visie Jonk en Cruijff zijn opgeleid. Daar plukken wij met zijn allen nu de vruchten van. Deze spelers heb a) buitengewoon talent en b) zijn volgens de echte Ajaxvisie opgeleid. Dat deze jongens zo’n hoog basisniveau hebben komt door hun genoten opleiding. Laat dat nu net het punt zijn waar Jonk verantwoordelijk voor was. Zoals Jonk de A1 liet voetballen was een lust voor het oog. Zelden zo’n mooi voetballend team gezien. Je kan alles wel op conto van talent en de lichtingen gaan afschuiven maar als je veel talent heb maar verkeerd wordt opgeleid, is het basisniveau gewoon lager. Het niveau van voornoemde jongens was dusdanig hoog dat zij makkelijk mee konden met het eerste. Dat komt zeker op het conto van Jonk en de manier van opleiden. Als er nu mindere spelers doorbreken wordt dat weer op een minder getalenteerde lichting gegooid terwijl dit grotendeels door de opleiding komt. Kijk naar de manier van spelen in de jeugd, waarbij grotendeels het resultaat weer boven ontwikkeling staat, en ziet waar het weer fout dreigt te gaan. Elke jeugdspeler die in het eerste staat is zo goed dankzij de manier van opleiden niet ondanks de manier van opleiden. Helaas zijn er maar weinig die dit willen zien. Geloof mij maar. Het smerige spel binnen Ajax is nooit gestopt en zodra Overmars en Sar weg zijn, krijgt van Gaal de sleutel van het fort... kunnen we daarna weer mooi puin ruimen zoals eind jaren 90 na het vertrek van van Gaal. Wat heel veel mensen maar niet willen begrijpen is dat het succes van van Gaal te danken is aan Cruijff. Eind jaren 80 lag Ajax op zijn reet. Na hervormingen van Cruijff kon Louis in de jaren 90 daar de veuchten vn plukken. Maar blijf lekker met je kop in het zand zitten. Tussen nu en 10 jaar zijn we weer terug bij af door de plucheplakkers met die bolle pad van een Henrichs voorop!
0 0
Knalpot
Dat van Basten gedoe had met Cruijff dat was niet ff een dingetje hoor. Van Basten was het op heel veel vlakken niet eens met de plannen die JC door wilde voeren bij Ajax, net als zn andere zoon (Bergkamp). Toch wel opvallend dat 2 van zulke intelligente voetballers en mensen beiden hun rug naar hem hebben gekeerd!
1 0
Jariiii
Van Basten....
0 -1
Joseph
De naam Cruijff heeft alleen bij de supporters waardering, binnen de club zal dat tegengewerkt worden. Er zal ook direct naar het niet willen praten van Jonk gewezen worden. Ondanks dat dit het beste zou zijn voor Ajax, zeker als Bosz dan ook nog terug komt, zie ik het niet gebeuren.
0 -1
Schwalbino
Nee joh. Laat Sar gewoon zitten. Die doet dat prima. Algemeen directeur is zo'n beetje dezelfde functie als burgemeester. Heel veel representatieve taken (uithangbord) en weinig inhoudelijks. Vergaderingen voorzitten, recepties, promotiedingetjes, dineren met het bestuur van de tegenstander. Dat is niets voor Marco. Die vindt geen hol aan al die poespas. Als hij in die richting ooit iets had gewild was dat allang gebeurd.
1 -1
Ozymandias
Als je Vd Sar laat zitten kan je Jordi Cruijff (en Wim Jonk) niet terughalen en aangezien de rol van algemeen directeur momenteel toch voornamelijk één van "boegbeeld" in relaties met andere clubs, voetbalbonden en commerciele partners is kan je veel makkelijker een goede vervanger voor Vd Sar vinden dan een goede vervanger van Overmars.

Van Basten heeft in het verleden twee keer ja gezegd tegen een rol als algemeen directeur van Ajax maar beide keren is er niets van gekomen doordat ze bij Ajax in die periodes elkaar de deur uit vochten.
1 -1
Schwalbino
Don't fix what isn't broken.

Ik ken de staat van dienst van Jordi niet goed. Als die ok is mag hij van mij komen. Waarom zou die niet met Sar kunnen werken? Ik denk niet dat Jordi veel last van Sar zal hebben. Die kent zijn taak en gaat zich ook niet met dingen bemoeien.
0 -1
Ozymandias
If Overmars leaves Ajax it is broken!

Cruijff en Jonk zijn professionele partners in Cruyff Football en goede vrienden. De relatie tussen Vd Sar en Jonk is slecht na alles wat is gebeurd en ik denk niet dat Jordi bij Ajax zal komen werken zolang Vd Sar daar algemeen directeur is.
1 -4
Schwalbino
Dan moet je het daar dus ook repareren ;)

Na al die jaren moeten de kanonnen van de Revolutie maar eens vrede sluiten. Jonk heeft net als iedereen destijds fouten gemaakt. Ik denk dat ze daar overheen moeten kunnen stappen. Als dat niet kan blijf je die verdeeldheid nog jaren houden. Overigens ben ik niet degene die je een minnetje heeft gegeven.
0 -3
Ozymandias
Dat zou mooi zijn maar ik denk niet dat het zal gebeuren dat Vd Sar en Jonk nog een keer samen zullen werken.
0 0
Schwalbino
Ik hoop van wel en ik hoop ook dat we Bergkamp terugkrijgen. En dat Overmars blijft.

Als het over het voetbal gaat dan willen we een zo sterk mogelijke selectie. Aan de managementkant wil ik een net zo sterke selectie zien. Ik wil de slimme (onder)handelaar Overmars, de burgemeester van der Sar, de eigenwijze Jonk als hoofd opleiding of td, Van Basten als hoofd scouting. Ga zo maar door. Frank moet ook ooit weer terug. En ik wil Seedorf ook een keer als trainer zien.
0 -1
MelleAfca
Van mij hoeft er niks te veranderen, maar áls het onvermijdelijk is dan teken ik hier blind voor.
Is Jongkind dan ook meteen weer een optie of..?
0 -1
Ozymandias
Ik hoop dat ze Jongkind erbuiten houden. Die heeft te veel van zijn vriendjes bij Ajax betrokken en dat werd een kliekje wat uiteindelijk tegenover de voetbaltrainers uit de boven- en middenbouw kwamen te staan.
0 -1
MSwertz92
Heel kort; Eens.
1 -1
Caparzo
Marc, ze zitten achter één van onze belangrijkste pionnen aan, geef hem eens snel een beter contract, zodat.. Oh wacht..
2 0
3*stars*3
Apart dat ze hem als opvolger zien want die Duitser werd gehaald als scout.
Maar bij Arsenal gaat het al jaren om geld binnenharken en dan is Overmars natuurlijk een hele goede.
Ik zie geen opvolger voor Ajax en hoop hij nog blijft.
0 -1
koenos1
Niet geheel onlogisch dat zijn naam wordt genoemd..
0 -1
AJAIXIXIXI
Hoop toch van niet, Overmars levert fantastisch werk bij Ajax.
12 -4
Restored
Er zijn wel eens jaren geweest dat er anders over werd gedacht. Vooral de laatste 2 a 3 jaar heeft Overmars puik werk verricht.
1 -6
Ronaldinho020
Je hebt gelijk, maar besef even dat hij moest handelen met de hand op de knip en de RVC in zijn nek.

En eigenlijk was dus de kritiek op het gierige beleid van RVC. Echter heeft dat nu, uiteindelijk, prima uitgepakt in een uiterst gezonde club.
2 -1
insectenverdelg
mimimaal 70 miljoen en Aubameyang!
5 -2