[Update IV] Extra kaarten 'Kiev' uitverkocht

JesseTH, 17-08-2018 om 17:30, 85920 views, De Telegraaf, Ajax | De Champions League-sjaals zijn al te koop!

De Telegraaf meldt woensdagavond dat de kaarten voor Dinamo Kiev-thuis enorm in trek zijn. De Amsterdammers wisten zich te plaatsen voor de play-offs van de Champions League door Standard Luik uit te schakelen.

'Een dag na de galavoorstelling tegen Standard Luik is er een stormloop ontstaan op de kaarten voor de Champions League-play-off Ajax-Dinamo Kiev. Binnen enkele uren werden 30.000 kaarten verkocht', schrijft de krant op de eigen site. 

Woensdag was het de beurt aan seizoenkaarthouders om kaarten aan te schaffen voor het Champions League-duel. Donderdag volgen de leden van Supporters Vereniging Ajax. Als laatste volgen de clubkaarthouders. 

Update - 12.35 uur (16 augustus 2018) - Kaarten Dinamo-thuis uitverkocht

Er zijn geen kaarten meer beschikbaar voor het thuisduel van Ajax tegen Dinamo Kiev in de play-offs om Champions League-voetbal. Dat meldt Ajax donderdag op Twitter. De enige mogelijkheid op extra kaarten is dat de UEFA nog tickets teruggeeft aan de Amsterdammers. Momenteel zijn er alleen nog kaarten voor de F-Side beschikbaar. Deze zijn echter alleen te koop voor seizoenkaarthouders op Zuid 1.

Update - 10.20 uur (17 augustus 2018) - Mogelijk extra kaarten voor thuisduel met Dinamo Kiev

Er komen vrijdagmiddag (14.00 uur) mogelijk toch nog extra kaarten vrij voor Ajax-fans die graag het thuisduel met Dinamo Kiev willen bezoeken. De Amsterdamse club laat via Twitter weten dat het druk in overleg is met de Oekraïense club en de UEFA om de door hen gereserveerde kaarten terug te geven aan Ajax. In het meest positieve geval kunnen Ajax-fans - seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders - vanaf 14.00 uur een nieuwe poging wagen om een ticket te bemachtigen.

Update - 13.20 uur (17 augustus 2018) - Kaartverkoop 'Kiev' wordt hervat

De kaartverkoop voor het thuisduel met Dinamo Kiev wordt om 14.00 uur vrijdagmiddag hervat. Dat laat Ajax weten via de officiële kanalen. Zoals reeds aangegeven kunnen seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders een nieuwe poging wagen. Ajax geeft wel aan dat er beperkte beschikbaarheid is.

Update - 17.30 uur (17 augustus 2018) - Extra kaarten 'Kiev' uitverkocht

Nadat er vrijdagmiddag nog enkele kaarten ter beschikking kwamen voor seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders, zijn ook die tickets inmiddels uitverkocht. Dit laat Ajax Fancare weten op het eigen Twitteraccount. Ajax zal woensdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Dinamo Kiev in de play-offs om Champions League-voetbal dus de steun ontvangen van een volledige uitverkochte Johan Cruijff ArenA.

Profiteer nog snel van onze korting op het merk WZAWZDB in de webshop!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Nijmegenaar
Twee kaartjes weten te bemachtigen op 018! Ach, ik ben al blij om er überhaupt bij te zijn, dan maakt de kwaliteit van de zitplaatsen al minder uit :')
0 0
Ajaxafc1986
Ik heb een clubcard zo kom je nooit aan kaarten in Europees verband
0 -1
sjaakahz94
Ik heb ook alleen een clubcard. Ik geef toe, je moet wel wat meer moeite doen en geduld hebben. Ik zat er letterlijk om 14.00 op en bleef telkens refreshen tot ik uiteindelijk meerdere kaarten in eenzelfde vak had gevonden naast elkaar. Mensen zijn je net voor of ze reserveren kaarten die ze achteraf niet halen, dan komen ze daarna weer vrij in het systeem. Uiteindelijk heb ik na ong 40 min kaartjes bemachtigd.
0 0
Patajax
elke keer wordt je er gewoon keihard uitgeknikkerd. klote systeem
0 0
Vak430
Er wordt gewerkt aan een spandoek (komt over de hele fside) voor de wedstrijd tegen kiev.
4 0
SambaNeres
Hoe weet je dat?
0 0
Vak430
https://www.instagram.com/p/BmlcEAVBLTp/
0 0
PuurGeluk
Grr zat op de autobahn in Duitsland. Vanaf 10 voor 2 telkens refreshen en om precies 2 uur geen service meer....
0 0
EricAjax1
iedereen die wel een kaartje heeft weten te bemachtigen: veel plezier en maak er een mooie avond van met veel lawaai en een goede sfeer! ( beetje positiviteit :p)
2 0
lf87
Komt goed!!
1 0
dwarsligger
Is nog niet uitverkocht ik kon net nog gewoon kaarten selecteren op zuid 1 alleen heb ik er al 2 dus kon niet meer kopen, ben benieuwd of ze die nog in de verkoop voor cc gooien



Edit: ook nog op andere plekken kaarten beschikbaar die uit winkelmandjes komen je moet geduld hebben continu verversen en met een beetje geluk kan je gewoon nog een kaart kopen
0 0
Tijntjee
Toen je dit bericht plaatste ben ik het weer gaan proberen.. een uur lang.. nu staat er op de site: Ajax - Dynamo Kiev

Ons play-off duel voor de Champions League met Dynamo Kiev is uitverkocht
0 0
Tijntjee
Moet a.s dit bericht niet aanpassen?
0 0
GvanderK
Heb een kaartje voor vak 121 kunnen krijgen, echt mazzel.
0 0
sjaakahz94
Heb kaarten voor 415 kunnen bemachtigen, 3 naast elkaar zelfs. Weet iemand hoe het zicht vanaf daar is? En is het risicovol omdat je naast het uitvak zit?
0 0
SambaNeres
Welke rij zit je? Ik zit zelf vaak in vak 413 op rij 9. Zicht daar is echt prima. Zit nu zelf op rij 14 tegen Dynamo. Risicovol? hangt er vanaf, hoe de uitsupporters zich gedragen..
0 0
sjaakahz94
Zit op rij 6. Had eerst kaarten voor vak 416 en dan rij 26 uit mijn hoofd. Maar dat zag er niet zo spannend uit leek mij. Thnx voor je reactie.
0 0
SambaNeres
Rij 6. Dan heb je echt prima zicht. Genieten woensdag!
0 0
sjaakahz94
Mooi! Heb er zin in!
0 0
GvanderK
Hier zie je het op foto

https://www.johancruijffarena.nl/stadion-omgeving/in-het-stadion.htm
1 0
sjaakahz94
Thnx!
0 0
w86
Heb daar ook wel eens gezeten tegen Roda JC in de competitie. Toen niks bijzonders. Zal per tegenstander verschillen, geen idee hoe die gasten van Dinamo zijn. Reisje is ook niet voor iedereen daar te betalen natuurlijk.
0 0
AjaxAdam1900
Pfff, heb een kaartje kunnen bemachtigen. Is het zicht op vak 416 echt zo slecht dat het maar 13,75 kost ?
0 0
Bjorn
Als je staat altijd goed te doen.
0 0
lf87
Heb er een keer gezeten, zicht is niet geweldig maar ook niet heel slecht hoor
0 0
mvdk
Ach, je bent er in ieder geval bij.
1 0
Red Devil
Hoeveel kaarten komen er voor Kiev uit?
0 0
Labrador
70.000 man en Ajax krijgt 5%. Reken maar op 2500 a 3000
1 0
Red Devil
Dat zou mooi zijn en dan daar de klus afmaken voor een vol uitvak.
0 0
Labrador
Ik denk dat er max 500 mee gaan.
0 0
BrandjeXL
Kiev is in het Oostblok wel een van de nettere steden en toen ik daar de vorige was met voorronde cl was het prima toeven daar. Ook met met supporters onderling ging dat best goed. Hooligans daar gelaten maar het is geen warschau of Zagreb waar je als "gewone" ajacied niet normaal over straat kan en je altijd met een groep moet zijn. Bovendien zijn de vrouwen van lichte zeden in kiev heel nice
0 0
DeBaarsjes
En dat raakt never nooit uitverkocht. Laatst tegen Dnipro was ook in datzelfde stadion. Toen kwamen maar 200 man ofzo plus nog enkele Oekrainse Ajax fans zaten toen in het uitvak.
0 0
koetje
snap er geen ster van. bij mij zegtie dat er 0 kaarten beschikbaar zijn
0 0
mvdk
Jep zijn inmiddels alweer uitverkocht. Hier is het net op tijd gelukt. Wel 52.50 per kaartje.
0 0
w86
Mooie plekken heb je dan ook wel!
0 0
mvdk
Dat zeker!
0 0
Tijntjee
Same here
0 0
koetje
ik was kennelijk weer te laat.. was g*d mn ww vergeten
0 0
Tijntjee
Ik zat in de auto...zelfs voor aan de kant gezet..maar helaas
0 0
Fussball
Alright! Ik ben er bij!
0 0
PuurGeluk
Het is alweer uitverkocht
0 0
Jortjuh14
Zo triest systeem. Ik kan de wedstrijd niet selecteren. Zegt de hele tijd dat ik moet inloggen om beschikbaarheid te zien, terwijl ik al 5x ingelogd ben. Krijg alleen dit te zien: "koop hier je kaarten voor ons play-off duel met Dynamo. Er zijn kaarten beschikbaar op 1e Ring Oost, 2e Ring Oost en 2e Ring Noord. Log in voor de beschikbaarheid"
0 0
Tijntjee
Bij mij ook..en als ik ingelogd ben en kaarten selecteer zijn ze niet beschikbaar
0 0
KingJames23
Dat komt omdat die kaarten nog bij iemand in het winkelwagentje zit en dus “nog niet” verkocht zijn.
0 0
Jortjuh14
Zover kom ik niet eens. Ik moet volgens het systeem 100x inloggen maar dat ben ik al...
0 0
ajaxx123
HEB ZE, OPROLLEN DIE GASTEN!
0 0
Ajaciedvooraltijd
Jaaaaaaaaaaaaa ik heb ze. AJAXJODEN SUPERJODEN
0 0
Tijntjee
Weer te laat denk ik.. niks meer te koop..
0 0
KajanoKlaassen
Gisteren net te laat. Vandaag gelukkig op tijd! Ik ben er bij
0 0
Ajax020Amsterdam
hoppaaaaa toch nog gelukt 419
0 0
Patajax
Hoeveel extra kaarten?
0 0
Labrador
Uitvak zal voor de helft in de verkoop gaan en nog wat restjes van de UEFA. Ik gok op max 1500 a 2000 kaarten.
0 0
Bjorn
De UEFA geeft altijd kaarten terug, dus er gaan zeker nog kaarten vrij komen.

Ik betwijfel of Kiev een vol uitvak gaat meenemen, dus daar zie ik ook nog wel wat vrij komen.
0 0
chrisjuhhh
Voor degene die nooit kaartjes kunnen krijgen kan je ook solliciteren bij Ajax .

Medewerkers
Account manager (PDF 279kb )

> Manager Travel & Events


Oproepkrachten
Oproepkrachten Fanshop ArenA (PDF 257kb )
Oproepkracht horeca (PDF 204kb )
Stagiair(e)s
Stagiair Cultureel Erfgoed (PDF 281kb )
Steward
Ajax en de Amsterdam ArenA zijn op zoek naar stewards en Randstad helpt ons daarbij. Als steward ben je hét visitekaartje van de club en het stadion en je zorgt voor een veilig en prettig verblijf voor al onze bezoekers. Ben jij servicegericht, maar sta je ook stevig in je schoenen? Klik dan op de volgende link:
 
Steward via Randstad
0 0
Hans Kraay Jr.
Ja leuk steward! Hahaha.

Sta je de hele wedstrijd met je rug naar de pot om te kijken welke supporter je in elkaar kan rammen.

Volgens mij zijn dat stiekem allemaal Feyenoord supporters.
4 0
Ajax#1900
Helm op en gaan met die banaan
0 0
chrisjuhhh
maar je ben wel bij de wedstrijd :D
0 0
Hans Kraay Jr.
En krijgt er nog geld voor ook. Straks heeft Ajax 50.000 stewards.
0 0
insectenverdelg
gewoon een 90 minuren lange Pogo :)
0 0
Hans Kraay Jr.
Geld voor SVA en CC houders ook dat zij 4 kaarten mogen kopen per SVA of CC?
0 0
insectenverdelg
als er kaarten zijn wel. :)
0 0
Hans Kraay Jr.
Ok, ja dat is dan even afwachten.
0 0
Dwergje48
Ik ben er toch nog bij!
0 0
insectenverdelg
ik ook .lucratief overigens die voorrondes. 3x uitverkocht huis moet minimaal 4 miljoen winst zijn op de kaartverkoop van deze 3 potjes.
0 0
Bjorn
Stukje minder. PTT's waren erg in trek en zeer goedkoop.
0 0
insectenverdelg
alleen al deze pot zijn de rectten ap 2 ott 2.5 miljoen. tuurlijk kost t ook geld om t stadion open te gooien, maar dat kost ook geen miljoen oid. had zelf ook een ppt en je yebt gelijk dat deze niet al te duur waren. misswhien zijn de opbrengsten goed 4 miljoen en moeten de kosten er nog af. Al met al toch fijn extra geld.
0 0
Rik428
Ik denk dat je gruwelijk onderschat wat het kost om zo'n stadion open te gooien, denk aan stewards op het vak, bij de ingang, in de roltrappen; energiekosten, vergunningen, kantoorpersoneel, beveiliging, schoonmaakkosten, verzekeringspremies en dan noem ik nu alleen nog maar de voor de hand liggende zaken op. Ik denk dat voetbalclubs bar weinig verdienen aan gewone mensen die gewone kaartjes kopen
0 0
Hans Kraay Jr.
Das mooi, niet toevallig nog een paar kaarten over? ;)
0 0
Dwergje48
Helaas, als mindervalide mag ik maar 1 kaart voor mij en een begeleider kopen. Als ik niemand kan vinden die met me mee wil.. ;).
0 0
Hans Kraay Jr.
Denk dat dat niet echt een probleem gaat worden. ;)
0 0
Dwergje48
Haha vast niet nee!
0 0
DeWijsneus
Ik vind het af en toe wel een beetje gevaarlijk over komen die plekken, zo achter het doel. Met schoten die net naast gaan, is het soms echt lastig te ontwijken. Wat ik echt geweldig vind is als er gescoord wordt en de supporters in de rolstoel naar voren rijden en juichen. Ziet er geweldig uit! Heel veel plezier!
0 0
Dwergje48
Haha dat is soms ook vrij eng. Moet je maar net mazzel hebben dat de bal nog stuitert of dat je snel genoeg kan reageren.

Bedankt! Moet wel lukken!
0 0
Hans Kraay Jr.
Wel toen Gudelj nog bij Ajax speelde maar toen was je op de 2de ring bij Ajax ook niet veilig.
2 0
ossenaar
Haha, held!
1 0
Fieldman
Bij Ajax kan je tegenwoordig de potentieel beste sfeer vinden. In Europese wedstrijden wordt die potentie compleet vervuld. Prachtig stadion (van binnen), prachtig publiek. Thuiswedstrijden van Ajax in de EL zijn pure reclame voor de UEFA.

Beter dan de Kuip op haar top (die top halen ze bijna nooit meer trouwens, alleen tegen ons).

Hopelijk is die dude met zijn megafoon er weer trouwens. Hij is de kers op de taart.
0 0
Rik428
Die dronken imam op steroiden is echt een schande voor de voetbalcultuur. En ja ik weet ook wie Dani is. En ja ik weet gelukkig ook dat Dani niet weet wie ik ben ;)
1 0
Mathobo
Tegen ons is het meestal al vrij snel stil omdat ze weggetikt worden
0 0
AFCAsphere
Het stadion ziet er prima uit, zeker met de nieuwe stoeltjes, maar ik moet ook eerlijk zijn dat het er nog veel mooier uit kan zien. Die kleine uitbreidingen op de eerste ring moeten opnieuw gedaan worden. De buitenkanten van noord, west, zuid en oost zijn aan de onderkant allemaal met een boog gevormd. Dan zien je opeens dat dat recht word getrokken met die nieuwe uitbreidingen en dat ziet er naar mijn mening niet mooi uit.
0 0
KlasseLasse
haha ja in die megafoon heb me rot gelachen
0 -1
Pauw
Niet belangrijk maar voor jouw wetenschap:
Er is geen megafoon. Wel een microfoon en speakers.
0 0
JordyAjacied
Die ‘dude’ is niet nieuw. Sommige mensen doen alsof dat nieuw is, hij heeft ook altijd in 410 gestaan, zijn naam is overigens Dani. Dat hij de laatste tijd minder aanwezig was is omdat hij een stadionverbod had en eigenlijk alleen nog echt actief is bij Europese wedstrijden.
2 -2
Stamstadam
Inderdaad. Op 410 gebruikte die ook gewoon een microfoon, hoorde heel Nederland daar niet over zeiken toen.
1 0
Bjorn
Omdat je die microfoon niet kon horen op de tv. Dat doe je nu wel achter het doel omdat daar ook de microfoons van de TV staan.
2 0
Pauw
Als Dani er is herleven oude tijden. Zal waarschijnlijk ook weer het voortouw nemen bij de Entrada.
0 0
Rik428
Hoe fucking idolaat van een medesupporter wil je overkomen gast
0 0
afcano1
en de cc houders weer de dupe flut systeem
0 -3
KlaasJanHuntelaar80
Anders kom je tegen Emmen? Is ook leuk hoor.
0 0
Labrador
Niet huilen man. Wordt dan lid van Ajaxlife. Betaal je 27.50 per jaar en heb je meer aankoop recht. Er zit gewoon een logische volgorde in de verkoop.
1 0
insectenverdelg
mee eens. hoewel ik wel vind dat 2 kaarten per clubkaart, sva kaart en later cc kaart voldoende zou moeten zijn als t zo snel gaat met de kaarten. Vraag is of ajax deze stormloop zag aankomen. destijds bij Lyon kon je maar 1 kaart halen, bij schalke 2 en de potten ervoor ook 4 ala ik t goed heb.
0 0
KlasseLasse
ja eigenlijk met alle resprct moet iedereen 1 kaartje kunnen halen ja wij hebben 4 seizoenskaarten dus heb 16 kaartjes gekocht
0 0
insectenverdelg
2 kaartjes lijkt me een goede start. zeker in vakantietijd. 4 is voor een pot waar zoveel animo voor is iets overdreven. Vraag is alleen of bij 2 kaarten de cc houders wel aan bod waren gekomen. Maar je moet t per pot bekijken. bij CL zal er voor ren pass partout ook een ware r7n komen. voor de EL een stuk minder. hoewel Europese potjes wel iets specialer zijn geworden. je merkt gewoon dat t hele stadion weer hunkert naar de sfeer van Lyon en Schalke thuis.
1 0
KingJames23
Ik snap nog steeds niet dat het voor supporters uit maakt tegen wie we voetballen. Ik kom voor AJAX en niet voor de tegenstander?
1 0
Ajax27
Haha oh bitch please... jij komt nog niet lang in de Arena. Natuurlijk maakt het uit welke tegenstander en om welke lading het gaat. VVV thuis is wat anders dan van Barcelona thuis winnen in de CL. Of zoals een paar seizoenen geleden tegen Schalke en Lyon, dat zijn gewoon dé wedstrijden. Ik ben zelf een Limburger op F. Kan er gewoon niet altijd bij zijn maar probeer mn kaart altijd weg te geven wanneer ik niet kan.
0 0
KingJames23
Maat ik kom al vrij lang bij ajax en sla geen wedstrijd over. Alle thuis wedstrijden ben ik er en ik ga naar vrij veel uitwedstrijden. Ohja en ik kom uit Twente en sta ook op F. Dus wat wil je nu bewijzen dan?
0 0
insectenverdelg
zo werkt t gewoon niet. een halve finale EL is gewoon anders dan Emmen thuis. dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Als jij net zo graag naar emmen thuis gaat is dat mooi? maar je bent dan echt de uitzondering op de regel.
0 0
afcas
zo werkt het niet inderdaad, maar zo hoort het wel te werken...
0 0
KlasseLasse
dat komt omdat tegen emmen kan allees alleen maar tegenvallen! win je 3-0 vinden we dat gewoon slecht maar winnen we 1-0 van kiev is dat een wereld prestatie ook al hebben we maar 1 kansje gehad
0 0
Dwergje48
Je kan je wel voorstellen dat topwedstrijden vaak leuker zijn om te kijken toch?
0 0
KingJames23
Ja dat klopt maar met een fanatiek publiek erachter bij elke wedstrijd is het toch veel makkelijker voor de spelers om te winnen? En vaak gaan ze dan dus ook beter voetballen en is het voor de supporter leuker om naar te kijken. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik altijd vrij weinig mee krijg van de wedstrijd omdat ik altijd aan het zingen ben, maar dat is mijn eigen keuze. Ik kijk daarom de wedstrijden waar ik zelf bij ben geweest altijd terug thuis.
1 0
KlasseLasse
ja dat klopt helemaal wat je zegt
0 0
Ajaxfan16
Hou toch op, je kan toch lid worden van de sva. Als je niet een paar euro per maand over heb voor de sva, moet je ook niet zeuren dat je geen kaarten kan krijgen.
1 0
dimi1976
afcarsca
zoals gezegd waar liggen je prioriteiten.
Als je voor de kids kiest, helemaal logisch, als je voor je werk kiest ook prima. Maar ga dan niet klagen over kaarten. Dat bedoel ik te zeggen.
1 -1
Tijntjee
Ik zal aan mijn werk gever vragen of ik meer weekenden vrij mag.. sta jij garand dat ik mijn baan dan nog kan houden?
0 -1
insectenverdelg
Dat Ajax bijna alle competitiewedstrijden in t weekend speelt Schandalig! dat ze zich niet aan je aanpassen. Gelukkig is t alleen bij Ajax dat de beste klanten de beste rechten krijgen.
0 0
433metdepuntnaarlinks
Sorry hoor maar wat is belangrijker, dat is toch jouw keuze. Jij gaat die arbeidsovereenkomst aan he, je baas is geen slavendrijver.

Jij kiest ervoor om te werken en jezelf en of gezin te onderhouden, daarnaast mag je elke hobby hebben die je wil en krijg je ook nog een hele hoop vrije dagen voor wat je maar wil. Het is toch niet jouw werkgevers probleem ... Hoe goed je werk ook is, wat je ook doet, je kan niet altijd alles hebben.
0 0
dimi1976
Tijntje het gaat er niet om waar je werkt. Het gaat erom dat je graag naar deze topwedstrijd wilt en dat je nu pech heeft. En dan gaat klagen over dat er geen kaarten zijn. Straks de beker kaarten zat. succes
0 -1
Tijntjee
Ik had gewoon gehoopt en verwacht dat er voor mensen met een cc nog kaarten beschikbaar zouden zijn.. dat dat dan helaas niet zo dan is dat jammer en heb ik dat blijkbaar verkeerd gedacht.
Wat betreft werk..als ik een baan van 9 tot 5 heb en het weekend vrij heb..ben je veel flexibeler dus het heeft wel degelijk iets met werk te maken. Ik heb over 52 weken er 5 vrij.. vertel mij niet dat ik de prio niet hoog genoeg vind om te gaan want dat is complete onzin.
0 0
chrisjuhhh
Je kan het ook blijven volgen dan maak je een kans op een kaartje ( zie update )
0 0
Dennis1964
Ik hoop dat de kaarten bij de echte supporters terecht zijn gekomen. Dus de 90 minuten lang supporters. De 12e man was afgelopen dinsdag ook weer heel belangrijk.
1 0
KlaasJanHuntelaar80
De echte supporters hadden al lang kaarten want die hebben een seizoenskaart.
0 0
Dwergje48
Krijg je hem weer.
0 0
insectenverdelg
iedereen die deze kaartjes haalt wil hierbij aanwezig zijn. veel meer als bij 12 van de 17 competitiewedstrijden het geval is. Juist hierdoor is de sfeer in Europa vaak veel beter. Let maar opt stadion worst weer net zo magisch als tegen Luik. of die sfeer de hele pot blijft, hangt ook van de prestaties van t team af, maar datAjax vaak beter speelt in deze potten komt ook door de sfeer. Zoals iemand hier al zei, dit is pure promotie voor t Europees voetbal. geloof me de uefa is er hardstikke blij mee.
0 0
KlasseLasse
valt wrl mee staan der echt een hoop op marktplasts
0 0
insectenverdelg
maar zelfs wie op marktplaats koopt kan nog wel sfeer maken toch? ben er geen voorstander van, maar degene die ze haalt wil echt wel naar Ajax toe. Meer blijkbaar dan degenen die ze te koop aanbied.

Daarnaast hoeveel zullen er op marktplaats in totaal staan? stuk of 500 max? das nog geen 1% van de aantal kaarten. t is niet zo dat alle kaarten direct op marktplaats komen te staan.
0 0
dimi1976
Tijntje,
Weet je wat de meeste mensen doen als Ajax speelt vrij nemen. Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. Succes
0 0
Tijntjee
Ik werk in de gehandicaptenzorg samen met een maatje..wij kunnen gewoon niet vaak in het weekend vanwege ons werk. Minstens 2 weekenden werken we en soms zelfs 3. Als je dan zelf ook nog een prive leventje hebt en een broertje met een beperking waar je zorg voor draagd in het weekend.. is het misschien heel raar dat je er dan van baalt? Toen met Bosz ben ik bijna naar elke Europese wedstrijd geweest en lukte het met mijn cc altijd. Het is nu voor het eerst een jaar waarbij het niet lukt. Tenzij iemand hier nog een optie heeft om voor de normale prijs aan kaarten te komen. Sta nu op de reservelijst..hopen
0 0
AFCACBS1900
Weet je Tijntje, ik heb ook hulpverlening (SPH) gestudeerd, maar 1 van de grote redens waarom ik niet verder daar in ben gegaan is omdat ik dan vaak niet naar Ajax kan. Ajax is mij meer waard. Dan maar een baan waar ik niet voor gestudeerd heb, en waar ik makkelijker vrij kan krijgen en dan werk ik nog steeds onregelmatig(horeca) . Ajax en familie komen op 1, werk is maar een manier om geld binnen te krijgen(zodat je naar Ajax kan gaan bijvoorbeeld). Werk is geen goed argument, dan ruil je maar met een collega. ;-)
2 -1
AFCARSCA
En je hebt een ongelimiteerd aantal vrije dagen? Zeker als je kinderen hebt gaat die vlieger niet op maat.
0 0
dimi1976
Voor iedereen die loopt te zeiken hier, ik heb geen kaarten. . .
1 Als je vaak gaat koop je een Seizk.
2 als je soms gaat een Ajaxlife card, dan niet klagen als de kaarten op zijn.
3 Dan de vraag : Willen jullie naar Ajax of alleen omdat het Ajax Kiev is. Voor iedereen die geen kaarten heeft volgende week zaterdag Ajax - Emmen. Kaarten zijn er nog zat. O nee jullie willen alleen naar de champ -
league voorronde. De top wedstrijden.
wat een gezeik om niks.
Succes
9 -1
chrisjuhhh
supporters ( haak ik aan )
0 0
KingJames23
Mooi gezegd maat!!
0 0
Vak430
Volgende week entrada
0 0
talent020
schrik wel van die marktplaats gekte hoor, zie net iemand 375 bieden voor 3 kaarten in vak 420, voor 2 kaarten in datzelfde vak was ik woensdag 58,50 kwijt, Hoop Ajax weer iets van een kaarten systeem voor supporters onderling opricht,
0 0
mvdk
Tijd voor een stadion met 90000 plaatsen :P
1 0
GvanderK
65 a 70.000 zou ook goed zijn, 53.000 zitplaatsen is gewoon te weinig voor Ajax.
0 -1
Stone020island
Wat lul je nou het zit normaal vaak voor een kwart leeg hoor...
1 -2
NUL20
Maar wel volledig uitverkocht... moet een systeem komen waarbij seizoenkaarthouders wedstrijden weer in de verkoop kunnen doen (als ze er niet bij kunnen/willen zijn), maar dan wel via officieel kanaal, dus Ajax... voor iedereen beter
0 0
DeWijsneus
Dit was / is er ook hoor. Paar jaar geleden las ik er iets over op de Ajax site. Heb nu helaas geen tijd om het even op te zoeken.
0 0
Bram410
Hahaha. Allemaal leuk en aardig hoor die Europese avondjes maar tegen Excelsior, Willem 2 en VVV zitten er maar 35000, waar zijn dan die zeurende Sva en Cc houders??
2 0
KlaasJanHuntelaar80
Ja lekker oprotten met die gloryhunters. Wat mij betreft blijven ze lekker elke wedstrijd thuis.
0 -1
Ziyech22
Ik ga bewust alleen maar naar de Europese wedstrijden, aangezien deze niet in het weekend vallen. In de weekenden voetbal ik zelf en wil ik tijd met 't gezin.. Niets met glory hunters te maken.
1 0
Dit is mijn club
Worden dan wel heel erg veel lege plekken als een ploegje als VVV op bezoek komt.
1 -1
Willem410
Het stadion is eigenlijk te klein voor zulke wedstrijden.
Dat word nog wat als we echt de CL in gaan, gaat 1 grote loterij worden voor iedereen die geen seizoenkaart heeft.
0 0
AjaxDaniel
Tja maar zolang competitiewedstrijden 'uitverkocht' zijn maar vervolgens een groot deel niet op komt dagen schiet het niet op.
0 0
Jelephi
En dat is helemaal prima. SCC-houders gaan gewoon voor.
2 -3
Michelinho
Absoluut, maar 4 kaarten per SCC vind ik best veel en zeker als je ziet hoeveel er per direct te koop aangeboden worden.
0 0
Luie
als ze nou in het weekend ook nou eens allemaal komen
5 0
Stone020island
Kom zelf dan ook
0 0
HilversumNoord
Helemaal mee eens. Verraders
0 0
Labrador
Als jij nou doordeweeks om 20:45 ook mee ging naar roda dan staan we weer gelijk.
0 0
Tijntjee
Grijp ik met mijn cc er weer naast! Grafzooi.. ik kan in het weekend al haast nooit vanwege werk..jammer dat er met de mensen met een cc geen rekening is gehouden
En ondertussen 50 kaarten op marktplaats..
2 -3
Jelephi
Rekening houden met mensen die een tientje per jaar neerleggen? hahahahahhaa het moet niet gekker worden. Grapjas.
2 -3
EricAjax1
Nee wel mensen voortrekken die het laten afweten thuis tegen fortuna, emmen, heracles etc.
1 0
KlaasJanHuntelaar80
De meeste cc houders laten het elke wedstrijd afweten behalve als het europees leuk wordt of 010 op bezoek komt. Dat soort mensen mogen wat mij betreft altijd wegblijven.
0 0
Tijntjee
En zo iemand ben ik?
0 0
Stone020island
Die betalen wel tenminste die 4 barkie voor een scc
1 -2
DaniAjax
Voel je je aangesproken?

Gaat er niet om of die mensen 4 barkie betalen, het gaat erom dat mensen met een SK niet naar ‘tweede-rangs’ potjes gaan en daarom de letters AJAX bij zowat elke eredivisiepot zichtbaar zijn.

En als je niet kan, wat natuurlijk kan gebeuren, verkoop dan gewoon je kaart. Stadion vol!
6 0
EricAjax1
De meeste van die mensen kunnen "4 barkie" missen zoals ik 50 euro kan missen dus dat vind ik niet echt een heel geldig argument. het wordt tijd dat die mensen die een seizoenskaart hebben het hele jaar een sfeervol stadion maken. en niet 4 wedstrijdjes per jaar.
1 0
Tijntjee
Nog iemand met een goed stel hersens
0 0
kampioen0809
Tja, zo kan je nog wel even doorgaan, want wellicht zijn die mensen wel bij iedere uitwedstrijd, europees als nationaal.
0 0
kampioen0809
Wat een flauwekul. Hoezo rekening houden met mensen met een CC? Waar hebben zij dat aan verdiend? Niet dat ze minder zijn, maar de hele voorrangsregeling is nu toch veel eerlijker? Dat jij in het weekend nooit kan staat hier natuurlijk los van.

Waarom wordt je niet gewoon lid van Ajax Life, kost je 12,50 per jaar oid.
0 0
JesperOlsen74
Ik heb er geen moeite mee dat mensen met een seizoenskaart voorrang hebben. Maar waarom 4 kaarten per SK?? Dat is zwaar overdreven. Op deze manier blijft er weinig over voor de supportersvereniging, laat staan de cc-houders.
1 0
Tijntjee
Precies dit
0 0
talent020
ben het met je eens, ik zelf vind 2 kaarten per scc wel goed, ( alhoewel ik makkelijk praten heb als scc houder en toch altijd alleen met me broer ga
2 0
Michelinho
27,50
0 0
Luie
Ben net stopt na 8 jaar scc en zie nu dat het eerste half jaar eredivisie al zo goed als uitverkocht is en merk nu dat ik ook geen kans op Europese wedstrijden. ben daar wel een beetje teleurgesteld in
0 0
Tijntjee
Kan dat als je al een cc hebt?
0 0
AjaciedRK
Yes.
0 0
Kilum
Misschien kan Ajax een 3e ring overwegen op het stadion. Seizoenskaarten zijn altijd uitverkocht. Europese wedstrijden is helemaal gekke huis.

Ik snap dat het een belachelijk dure investering is en ik weet ook niet of je op de huidige ArenA een 3e ring zou kunnen bouwen. Maar als het kan zou je het best kunnen doen.
1 0
waayop
Die investering verdien je dus nooit terug. De keuze die gemaakt is in verbetering van de kwaliteit van het stadion is een goede. Meer ruimte, meer counters, meer roltrappen etc.
0 0
Piethein
Je komt blijkbaar nooit in de Arena. Helaas is het alleen bij Europese wedstrijden en topwedstrijden in de Eredivisie bomvol en goeie sfeer. Tegen Heracles was de sfeer ook heel erg matig en waren er genoeg lege plaatsen te zien. Verder verlaat 30% het stadion rond de 80e minuut.
3e ring is absoluut overbodig.
2 0
Kilum
ik kom inderdaad bijna nooit in de ArenA. Omdat ik voor mijn werk in het buitenland woon. Helaas kan ik de wedstrijden dus niet in het stadion volgen en dat dus vanuit een sportsbar.
0 0
Stamhoofd
Zin in! Ben erbij!
0 0
Ajax0403
Ben erbij met mijn vader! Hopelijk weer met net zo'n sfeer als dinsdag, dat moet gewoon. Vol erop klappen en zorgen dat de return een formaliteit is.
0 0
MitsjollAjax
Hoppa ik ben erbij, zin in!!!! Niemand kan ons stoppen Kiev gaat eraan
2 0
jariafca020
Kon onverhoopt niet aanwezig zijn bij Ajax-Standard. Heb toen twee kaarten voor een tientje per stuk doorverkocht aan een vriendin van me. Waarom zou je in godsnaam op zo'n lage manier geld willen verdienen? Als supporters moet je elkaar toch juist een plezier kunnen doen?
13 0
Marcdaan1971
Had je misschien mijn kaartjes, haha? Ik zou 2 seizoenskaarten van iemand mogen over nemen. 17.30 voor het stadion afgesproken met mijn zoon van 11. Ruim 130 km (enkel) gereden en komt die pipo niet opdagen en verteld telefonisch dat hij de kaarten op het laatste moment toch maar aan iemand anders heeft gegeven. Sta je dan
0 0
jariafca020
Haha ik weet van niks. Maar pff wat een naaistreek. Afspraak is afspraak.
0 0
JesperOlsen74
Top Jari.
Voor de wedstrijd tegen Sturm Graz heb ik kaartjes van een onbekende Ajacied overgenomen tegen kostprijs terwijl op marktplaats woekerprijzen werden gevraagd.
Was top van die gozer.
Zelf mijn kaartjes voor de wedstrijd tegen Luik ook verkocht tegen kostprijs. Was helaas (te) ziek om zelf te gaan.
Was iedereen maar zo.
3 0
Dwergje48
Als je écht onverwacht niet kan, waarom dan niet de kaarten gratis weggeven? Zeker aan vrienden.
0 -5
Adios
Ik snap best dat je dan nog de kostprijs eruit wil hebben, of in elk geval een beetje. Maar mensen als Jari die zorgen juist dat de Johan Cruijff ArenA voller zit zonder mensen af te zetten.
2 0
Stamhoofd
Voor niks gaat de zon op
2 0
Adios
Ajax zou eens met een eigen website moeten komen voor het doorverkopen van kaarten. Ik heb zelf in het verleden vaak via Marktplaats kaarten gekocht, meestal voor een paar euro rond de normale verkoopprijs en dat ging helemaal prima. Er zijn echter enorm veel mensen die (exorbitant hoge) winst op een kaartje willen maken of mensen proberen op te lichten, waardoor Ajax gedwongen wordt hiertegen op te treden. Een veilige website die door Ajax zelf beheerd wordt, zou ervoor zorgen dat de Johan Cruijff ArenA voller zit, dat seizoenkaarthouders die niet kunnen makkelijk van hun kaarten afkomen en dat meer supporters de kans krijgen om de wedstrijden te bezoeken!
3 0
Ajax0403
Ja een soort Ajax-Ticketswap waar je niet 100% erop kan gooien maar slechts een klein bedrag kan vragen bovenop de originele prijs. Maar zal lastig worden met het oog op mensen met kwaad in de zin of stadionverboden.
3 0
Michelinho
Dat laatste voorkom je toch nooit helemaal. Het is echter wel een manier waarbij kopers zeker weten dat de kaartjes koosjer zijn en Ajax verdient er nog eens extra aan ook.
2 0
Adios
Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Een systeem waarbij je je ID moet inscannen zou in mijn ogen het beste werken. Dan moet Ajax nieuwe kaarten printen met de namen van degenen die de kaarten overnemen. Op die manier zou dat nieuwe systeem minstens net zo veilig moeten zijn als de normale verkoop.
1 0
MitsjollAjax
In deze tijd moet er toch iemand zijn die programmaatje maakt waarop je je kaart kan verkopen en je kaarten kan kopen via Ajax. Zorg dat Ajax er ook nog wat aan verdiend en er zijn alleen maar winnaars. Wie is er goed met computers hier? :p
2 0
Mokum2018
Weer een hoop doorverkoop op marktplaats, eerst kaartje kopen en dan opeens niet kunnen omdat je moet werken/vrouw moet bevallen of ander soort smoesjes.
3 0
Adios
En in plaats van dat ze de kaarten dan voor inkoopprijs doorverkopen, vragen ze bedragen waarvoor je normaal een seizoenkaart voor koopt...
3 0
Ajaxfan16
Ja dat is nog het erge, je koopt 4 kaartjes en ineens kan je niet meer, die mensen zijn gewoon geen ajax supporters.
3 0
MitsjollAjax
Dat is gewoon een fulltime baan denk ik
0 0
afca12
Goeie Zaak
Ff of topic weet iemand als dolberg nu alweer volledig mee traint met de groep ?
1 0
Bocarra
Los van de kaart perikelen.

Ik hoop dat Ajax Europees weer in de opstelling van afgelopen dinsdag kan aantreden.

———————-Huntelaar———————
Neres———————————-——Ziyech
————————-Tadic————————-
———de Jong——————Schone———
Tagliafico———————————Nous—
—————-Blind———de Ligt—————
———————Onana—————————
1 0
NegentigMinutenLang
Volgende week Entrada!

https://www.instagram.com/p/BmgkXUBDQlk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=17bxakz9dcw1g
1 0
mgtow
Doorverkopers kunnen de pestpleuris genieten. Bedankt he.
3 0
TheYouthWins
Als je alleen een clubcard hebt, is er dan ooit een kans om aan kaarten te komen? Bijvoorbeeld voor de CL. Of is normaal gesproken alles wel uitverkocht na de seizoenkaarthouders en sva?
2 0
Bjorn
Je kunt beter gewoon lid worden van de SVA. Kost 27 euro per JAAR (!) en daarmee ben je verzekerd van kaarten bij elke wedstrijd als je er om 10:00 bij bent.
2 0
insectenverdelg
ligt eraan hoe snel de Pass Partouts gaan.
2 0
Mazraoui
Enkele plekken komen nog wel eens vrij. Als je in de buurt woont en het niet erg vind om alleen te gaan is dat nog een optie
0 0
Dwergje48
Met grote wedstrijden als dit meestal niet echt.
0 0
Jornnn
Ik heb geen seizoenskaart ivm mijn drukke baan. Wel vraag ik vrij voor elke Europese thuiswedstrijd en dan ga ik 90 minuten lang volle bak achter mijn ploeg staan.

Ben ik dan nu wel of geen klootzak volgens iedereen hier? Ik hoor het graag, want ik weet het allemaal niet meer.
7 0
MitsjollAjax
Ik heb ook geen tijd voor een seizoenkaart maar ga al jaren naar de Europese thuis wedstrijden en soms Europese uitwedstrijden. Ik denk dat er met mij nog meer jongeren van 18-30 zijn die geen tijd of geld hebben voor een seizoenkaart maar de Europese thuis wedstrijden niet willen missen. Misschien dat daarom de sfeer ook zo goed is dan, mensen die niet vaak naar Ajax gaan en extra genieten, erop of onder wedstrijden, avondwedstrijd en leuke tegenstanders. Woensdag weer 90 min springen!!
0 0
lf87
Precies, ben zelf student van 20 met een bijbaan in het weekend. Heb geen geld en tijd voor een seizoenkaart (woon ook 2 uur van Amsterdam af), maar wedstrijden door de week komen wel goed uit. Ga dan heel graag naar Europese wedstrijden maar ik zat vorig seizoen met (bijna) net zoveel vreugde bij Ajax - VVV.
0 -1
AFCACBS1900
Tsjah, dan kan je niet verwachten dat je voorrang krijgt op europese wedstrijden ten koste van sk houders.
0 -1
lf87
Dat doe ik ook niet, ik snap heus wel dat als je een paar honderd euro per jaar betaald je voorrang hebt. Ik zeg dat ook nergens? Ik ben SV lid en daarmee heb ik bijna altijd prima kaarten.
0 0
Bjorn
Er zijn 3 tot 4 miljoen Ajacieden en 44.000 seizoenskaarten verkocht. Dan zouden er een hoop klootzakken zijn...
1 0
mickey2602
In mijn ogen gaat het er niet echt om of je een seizoenskaart hebt of geen enkele kaart,of je thuis of in het stadion Ajax steunt,of je alles via hier volgt en niet via tv. Het gaat erom dat je Ajax in je hart hebt en Ajacied in hart en nieren bent.
Waarbij ik dan wel weer moet zeggen,ik vind de mensen die Ajax steunen in uit en thuiswedstrijden,waar dan ook naartoe en of het om het eggie is of een oefenwedstrijd,de echte Ajacieden.
Zelf heb ik een CC en ga af en toe naar het stadion maar probeer wel alles te kijken via TV/computer. En heb de laatste 10 jaar bijna geen wedstrijd gemist al dan niet in het stadion.
2 -1
Cohiba
nee dan ben je een echte supporter. Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
1 0
Mazraoui
Ja dan ben je een klootzak ;)
0 0
Dick
Ligt eraan of je thuis voor de buis staat of in het stadion (waar je Europees gezien niet mag staan eigenlijk)....
0 0
SWolff
In principe ben ik het ermee eens dat de SCC voorrang krijgen, maar 4 kaarten per SCC is wel veel. Met 42.000 seizoenskaarthouders zijn dit al 168.000 kaarten. En wat betreft het doorverkopen van kaarten dit werken supporters natuurlijk ook zelf in de hand door deze kaarten te kopen, ik zou zelf nooit deze kaarten voor woekerprijzen kopen. Ik vind het dan ook triest dan sommige "supporters" geld willen verdienen over de rug van andere supporters, als je niet kan vind ik het een ander verhaal maar verkoop je kaarten dan ook voor de prijs waarvoor je ze gekocht hebt. Een beetje loyaliteit naar je mede supporters zou niet verkeer zijn.
5 0
MickS
dit is alleen tijdens de voorrondes. Althans, seizoen 16/17 kon je met de blinde passerpartouts voor de groepswedstrijden max 2 kaarten per scc, en na de winterstop nog maar 1 kaartje per scc.
2 0
JJAFCA
Een legio aan personen die 4 kaarten aanbieden op marktplaats, Ajax zou er goed aan doen deze lui aan te pakken.
8 0
Jornnn
Die halen ze de kosten van hun seizoenskaart er uit, zodat het ze niks kost als ze de helft van het jaar niet komen opdagen.

Maar goed. Laat ze lekker weg blijven. Ze zijn waarschijnlijk toch niet sfeer verhogend.
1 0
Labrador
Gewoon interesse tonen en hun nummer of adres doorgeven aan Ajax
4 0
chrisjuhhh
Seizoenkaart
Ajax Club Card
Uitkaart
Ajax Kids Club
Ajax Jonge Schare
Ajax Life

alle clubcards die er zijn en je heb ook nog mindervalide

Let op, voetbalkaartjes "verkopen" is een grote markt voor oplichters (zelf in het verleden ook mee te maken gehad namelijk, vandaar dit bericht!).

Op de foto een overzicht van de prijzen waarvoor de kaartjes bij Ajax verkocht worden/werden! Ik zie advertenties met prijzen die lager liggen dan wat Ajax vraagt. Wees dus gewaarschuwd!

Kijk ook naar hoe lang een verkoper actief is.
Accounts van 1 dag of 2 dagen voorspellen normaliter niet veel goeds, maar ook accounts van jaren kunnen onbetrouwbaar zijn.
3 0
Dwergje48
Kaarten doorverkopen op marktplaats is belachelijk. Als je niet wil gaan blijf er dan vanaf. Zo proberen ze blijkbaar gewoon wat winst te maken ofzo.
2 0
Labrador
Dus de mensen die 2 of 3x per jaar gaan zijn nu boos op de seizoenskaarthouders die normaal niet gaan? Wil je meer aankooprecht, ga dan vaker.
1 -2
Beachboy
Ik hoor niet tot de groep die boos Is, heb vanmorgen meteen 4 kaarten gekocht en ja we gaan gewoon alle 4.

Maar in reactie op je bericht, ik sport zelf op zondag dus een seizoenskaart heb ik niet. Wel ga ik naar iedere wedstrijd op een andere dag dan zondag en in de (lange) winterstop van mijn sport ga ik ook op zondag. Voor een partij als Ajax - Feyenoord neem ik zelfs het risico dat ik mijn eigen wedstrijd mis.

Voor het eerste half jaar heb ik nu ca. 400 euro aan kaarten uitgegeven.

Het is dus best zuur dat je nauwelijks kaarten kan kopen als je zo structureel wedstrijden bezoekt, en feitelijk meer betaald dan seizoenskaart houders. Die gun ik overigens wel voorrang, maar 4 kaarten is teveel.

Ik voorspel dat het in de toekomst lastig gaat worden voor mij om nog kaarten te kopen.

Als voorbeeld heb ik in de EL 1,5 terug kaarten via Ajax business besteld, dan gaat de portemonnee pas echt open...
1 0
waayop
Je kunt beter wel een seizoenskaart nemen en die delen met iemand die de zondag wedstrijden pakt. Ben je voordeliger uit, zeker als je ook de europese potjes meepakt met voorrang en korting.
0 0
Beachboy
Beste de moeite waard om dat te overwegen volgend seizoen
0 0
talent020
had al zo,n vermoeden dus gelijk toen de verkoop begon gisteren maar 2 kaartjes gekocht, voor vak 419,
0 0
NoPants
Off:

Volgens mij zou je best het hele stadion kunnen laten stemmen via hun smartphone voor MOTM.

Via het wifi netwerk kan je toch iedereen een pop-up geven in de 85e minuut, dat ze de MOTM kunnen aanklikken. Is in een paar seconden aangeklikt dus men hoeft niks van de wedstrijd te missen.

Misschien dat het in het begin even wennen is en niet veel mensen stemmen, na verloop van tijd went het en gaat men wel stemmen.

Ik zou best willen stemmen in ieder geval. Niet een idee?
7 0
ziz0u.
goed idee!
1 0
Tijndw
Dat leek mij nou ook een goed idee!
1 0
Ajax#1900
Ik geloof dat ze dit bij veel clubs zo doen. Dat past ook prima in het hele slimme stadion gebeuren.
1 0
AjaxPassion
Welke clubs bijvoorbeeld?
0 0
BrandjeXL
Alle kaarten staan nu in de winkelwagens volgens Ajaxfancare. Lekker systeem 4 kaarten per scc waar de helft op marktplaats terecht komt. Ach, kan Ajax het schelen de kaarten zijn verkocht.
0 0
MitsjollAjax
Snap de frustratie wel een beetje, wij gaan met een groep van 12 met 3 svc kaarten. Ik ben een van de svc kaarten en betaal 27 euro per jaar ofzo. De andere jongens gaan graag mee en we hebben al vaker gezegd dat zelf ook zo'n kaart moeten aanvragen maar als ze kunnen profiteren prima en mocht het 1 kaartje per svc zijn dan blijven ze thuis. Snap dat je als svc of cc houder jammer vind dat je niet kan gaan maar Ajax wil gewoon dat het vol zit.
0 0
InOost
Ik kom gewoon met 4 man hoor.
0 0
Habalaski
Onzin van de bovenste plank. Natuurlijk zullen er een aantal kaarten weer doorverkocht worden. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel netjes met zoveel mogelijk mensen komen. Snap sowieso niet helemaal waarom sva/clubcard houders zoveel zitten te klagen. Een seizoenskaart kost wel even tien keer meer dan een lidmaatschap van sva, om over clubcard nog maar te zwijgen. Mogen ze ook best een keer wat extra voorrang krijgen lijkt me.
0 0
BrandjeXL
Een aantal? Kijk even op marktplaats wil je. Verder gaan er nu ineens mensen mee die normaal dus nooit gaan maar even meeliften op een scc van een ander. Ajax had als eerste de mensen die een blinde passe-partout hadden voor de vorige twee rondes voorrang moeten geven. Je meest domme opmerking is nog wel dat scc houders wat extra voorrang mogen hebben.
1 0
Kilum
29 hits op marktplaats. Totaal 70 kaarten. Van de 55K die er verkocht zijn. Dat is niet bepaald de helft.
1 0
Habalaski
Oké waarom zouden ssc houders geen extra voorrang mogen hebben volgens jou dan?

Edit: even op marktplaats zitten kijken. En ja het is te veel, maar vind het nog reuze meevallen. Zal bij elkaar een keer 100 kaartjes van de 50duizend zijn wat daar nu staat. Dat maakt het verschil niet voor de sva leden die nu achter het net vissen.
0 0
BrandjeXL
Heel simpel. Scc hebben voorrang wat zeer terecht is en die gaan nu ineens kaarten kopen voor vrienden en familie die normaal nooit gaan. De sfeer zal ook minder zijn dan tegen Luil daardoor. Er zijn genoeg mensen die geen scc hebben omdat ze niet elke thuiswedstrijd kunnen maar wel regelmatig gaan en daarom lid zijn van de sv. 4 kaarten per scc doe je om tegen kleine clubs je stadion voller te krijgen en niet tijdens een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Tot slot zou je in theorie zelfs als scc houder naast de pot kunnen pissen. 42000 verkochte scc en dat maal 4 kaarten. Dus het hele systeem klopt van geen kant.
1 0
waayop
Naast voetbal wordt er nu zelfs over de kaartverkoop veel onzin geplaatst.
1 0
Stone020island
Lul niet wij betalen vele malen meer dan een 10tje per jaar. Dan mag ik toch wel wat maatjes meenemen. Ben een beetje klaar met al die mensen die denken voor een dubbeltje steeds op de eerste rij te kunnen zitten
0 -1
BrandjeXL
Waar heb heb ik het over een tientje per jaar?
0 0
Stone020island
Zie dat je wel een scc hebt maar is meer een algemene opmerking
0 -1
Dick
Ach....er zijn ook tijden geweest dat het stadion niet was uitverkocht....waar waren jullie toen ?
2 -1
MitsjollAjax
Dat heeft ook met de verandering van de prijzen te maken. Ik weet nog dat ik 240 euro betaalde voor PP in de CL....
0 0
MickS
beetje uit de bocht gevlogen opmerking van je, maar helaas met een kern van waarheid. t/m 2016 zat je bij de voorrondes en sommige groepswedstrijden (Ja ook de 1e onder Bosz dus) gewoon echt maar in een half leeg stadion, op zijn best driekwart gevuld. Pas toen er weer redelijk leuk werd gespeeld en enigzins wat successen werden geboekt, stroomde het vol.
0 0
Stone020island
Vind het niet heel triest hoor. Zit liever in een half leeg stadion met alleen maar echte dan in een vol stadion met allemaal neppers. Komen ze ook nog helemaal klaar op de sfeer.
0 -2
BrandjeXL
Tegen wie praat je pipo? Heb al ruim 20 jaar een scc en ben er tegen Kiev bij. Maar ik ga met mijn zoontje en heb dus twee kaarten gekocht waar ik er vier kon kopen maar ik hoef niet te verdienen over de rug van medesupporters. Dus even dimmen vrind met je waar waren jullie?
2 0
Dick
Voel je niet zo persoonlijk aangevallen. Tis gewoon een feit dat afgelopen jaren het stadion niet was uitverkocht bij dit soort wedstrijden. En toen wAs het meer dan terecht dat je meerdere tickets kon kopen op 1 scc. De vorige ronde kon je er 10 bestellen zonder cc. Hoorde je ook niemand over.
0 0
BrandjeXL
Hoe kom jij bij die 10 want was net als deze ronde 4 per kaart
0 0
Dick
Ik had blinde passe partouts gekocht en kon er er 10 bestellen zonder cc. Had er niet zoveel nodig, maar kon wel. Tevens ben ik met je eens dat doorverkoop met oog op winst maken belachelijk is. Het systeem zal hoe je het ook inricht altijd voor en nadelen hebben. Je zal ook bij verkoop van 1 kaart per scc altijd gasten hebben die sowieso niet Europees gaan, maar toch kopen met oog op geld verdienen.
0 -1
BrandjeXL
Dat doorverkopen werkt Ajax in de hand en ik weet dat het kortdag is maar ze kunnen toch in tijdblokken werken. Dus ik noem wat. Gisteren van 10 tot 14:00 scc eigen plaats 14:00 tot 18:00 sv ajax, 18 tot 22:00 clubcardhouders. Vandaag vrije verkoop voor iedereen met wat voor kaart dan ook en dan zou je bijvoorbeeld een extra kaart per barcode kunnen doen. Die tijdblokken zijn slechts een voorbeeld maar is veel eerlijker.
0 0
Nosky
Dat doorverkopen van kaarten is van alle dag en vindt overal plaats; concerten, festivals enzovoorts.

Uitermate triest natuurlijk.

Is simpel op te lossen, als er iets van minimale innovatie wordt toegepast door ticketshops. Met een relatief simpele app en database, kun je kaarten personaliseren en 'zwarte' handel in één klap uitbannen. Doe je het slim, kun je er zelfs een complete marketingtool van maken. Dus als je technisch bent, grijp je kans zou ik zeggen.

Wat Ajax betreft, je kunt een hoop gezeik al afremmen door gewoon de kaarten te koppelen aan de seizoenkaart/clubkaart. Ofwel kaart activeren voor een wedstrijd, ofwel kaart
0 0
Ajaxfan24
Toch nog 3 kaarten bemachtigd voor VAK 407, Na een zenuwslopende moment dat je steeds in de wachtrij word gezet. Maar het is gelukt ben erbij!
0 -1
Suvurh
Vorige wedstrijd erbij, dacht nu ff kaartjes bestellen maar kan gewoon niet meer. Handig, lid zijn van de supportersvereniging, Ahum.
0 0
DappreStrijder020
Is je eigen schuld.. Ik ben ook lid maar was wel gewoon op tijd klaar gaan zitten. dit kon je toch wel verwachten
1 0
BrandjeXL
Domme opmerking. De fout is dat scc houders vier kaarten per scc kunnen kopen waarvan de helft op marktplaats staat.
2 0
Rik428
Ik vind het als SCC-houder ook weleens leuk om mensen mee te nemen naar zo'n wedstrijd, goed dat dat dan af en toe ook kan. Clubcardhouders moeten niet zo hard schreeuwen, want bij de topwedstrijden vinden ze ineens dat ze voorrang moeten hebben op de seizoenkaarthouders, en zo werkt het natuurlijk niet.

Waar je wel gelijk in hebt is dat het schandelijk is dat mensen via marktplaats over de rug van hun medesupporters grof geld willen verdienen en zo misbruik maken van hun rechten. Daar mag harder tegen worden opgetreden.
0 -2
BrandjeXL
Ok dus nu willen er ineens mensen die anders niet gaan? Vier kaarten per scc dat doe als voorronde EL speelt tegen een niks zeggend clubje maar niet in de play off voor de CL. Clubcardhouders schreeuwen niet, ze willen ook de mogelijkheid om een kaartje te kunnen kopen en die hebben ze niet.
Ajax wil zsm dat stadion vol hebben.
1 -1
Rik428
Ja schreeuwlelijk, nu willen er inderdaad ineens mensen gaan die anders niet gaan. En daardoor vissen andere mensen die ook willen gaan, maar niet altijd gaan (en daarom ook wat minder rechten hebben) nu achter het net. Heel jammer, maar dat kan gebeuren. Er zijn nog een boel kaarten voor Emmen en De Graafschap thuis. Ik neem een paar teamgenoten mee die anders niet gaan. Hoezo hebben mijn vrienden in jouw ogen minder recht om een wedstrijdje van Ajax te zien dan een verontwaardigde cherrypicker? Jammer als je nu een keer pech hebt, volgende keer beter. En nogmaals, wat de marktplaatsmensen betreft heb je gelijk, maar je maakt mij niet wijs dat er 20.000 kaarten op marktplaats staan. We zijn niet allemaal rotte appels
0 -1
KingJames23
Ik vind het raar dat mensen het uitmaakt tegen wie ajax speelt. Het maakt mijn geen reet uit tegen wie ze spelen, want ik ga er toch wel naar toe. Ik kom voor ajax en niet voor de tegenstander.
0 -1
DappreStrijder020
Dat was al bekend en kan je niks aan veranderen, dus dan onderneem je toch zelf even actie en zorg je dat je om 10 uur klaar zit
0 0
BrandjeXL
Lees even op internet/Twitter hoeveel gezeik er is met mensen die niet eens in konden loggen, die steeds maar in een wachtrij bleven staan en alsnog pech hadden. Dat jij geluk heb gehad wil zeker niet zeggen dat het anderen hun eigen schuld is dat ze geen kaartje hebben.
0 0
KingJames23
Dit gezeik met in de wachtrij staan enzo is ook altijd met kaarten voor de uitwedstrijden. De server kan het niet aan en daar mag ajax wel wat aan doen vind ik.
0 0
Moolenbeek
Vak 117.. naja, in ieder geval erbij! Pakken die gasten en door naar de Champions League!
0 0
lf87
Zit ik ook! Was voor de rest niet veel meer
0 0
noppenkoning
Vak 407 binnen, 90 minuten lang.
1 -1
Ajaxfan16
gelukkig heb ik mijn kaarten. Nu zie ik hoeveel mafkezen die kaarten op marktplaats gooien voor 60 euro per stuk, dan is er echt iets mis in je hoofd, je mede ajacieden geen kans gunnen om kaarten te kopen, maar wel zelf profiteren om extra geld te vangen.
2 0
BrandjeXL
Tsja, gevalletje kip of het ei. Ik vind dat ze die optie hebben om vier kaarten te halen al van de zotte. Maar ja, we blijven joden en de kaarten zijn verkocht. (Voor de tere zieltjes, dit was een grapje)
0 0
AFCAPolarBear
Die gasten opsporen hun (seizoen)kaart afpakken en voor leven bannen!
1 0
Labrador
advertentie doorsturen naar Ajax.
0 0
Labrador
En toen deed Edwin een plas en zag dat het uitverkocht was
0 0
JusAFCA
Ik dacht gisteren ik ga eens vroeg naar bed, dan wekt mijn biologische klok mij wel.
Wat denk je, 2 voor 10 schrik ik wakker.
Ik spring uit bed, open mijn macbook en moet zoeken naar mijn inlog gegevens via de mail omdat ik nog steeds geen SVA kaart heb ontvangen.
Het slechte aan dit verhaal is dat we op rij 27 zitten, maar het mooie is toch wel dat we d'r bij zijn.
WZAWZDB
0 0
Stroeve
Dat ging snel, maar het is gelukt. 4 * 421.
0 0
lf87
Viel niet mee maar 2 kaarten voor 117!
1 0
jariafca020
Pffff tien keer opnieuw mn barcode in moeten vullen, maar ik ben erbij!
1 0
Ajaxamsterdam0485
Vak 421 kaarten zijn binnen!!
1 0
Stroeve
Het vak met het mooiste zicht.
0 0
Ajaxamsterdam0485
Zeker, mijn favoriet
1 0
AjaxDordt
Viel niet mee deze keer, maar twee kaarten voor vak 402 gekocht! :)
0 0
DappreStrijder020
jaja tis gelukt! present in vak 424, wie zie ik daar nog meer? ;)
0 0
NegentigMinutenLang
Mij! Viel niet zoveel te kiezen, maar 5e rij dus dat is prima! Zetten we 424 in vuur en vlam?
0 0
jariafca020
Ik ook vakkie 424
0 0
Bjorn
Was zeer druk, maar heb kaarten. :-)
1 0
Beachboy
Dit was een taaie... Maar ze zijn binnen, succes als je nu nog moet kopen, bijna uitverkocht denk ik.
1 0
Ziyech22
iemand met seizoenskaart die me kan vertellen welke mooie vakken er nog plek voor 3 over is? is eerste ring alweer uitverkocht?
0 0
MickS
Mijn kaartje had ik gister om 10.07u in de pocket! Heel veel zin in!
0 0
afca4eva
Staan nu al genoeg kaarten op MP...
0 0
Stroeve
Te koop (aangeboden sinds gisteren):
1x Ajax-Kiev FSIDE
Kan zelf niet.
Waarom koop je dan überhaupt een kaartje?
1 0
Tinus
Ja, droevig is dat altijd. Snel kaartjes kopen om ten koste van medesupporters zo veel mogelijk geld te verdienen. Triest.
0 0
Afcas20
Lekkeerr, entrada ervoor en daarna 90 minuten gekkenhuis. Op naar de Champions League jajaajaaa
0 0
Adios
waar heb je gezien dat er een entrada is?
2 0
Afcas20
Wordt hoogstwaarschijnlijk morgen bekend gemaakt, check laatste zin van bericht dat Ultras Amsterdam vandaag plaatste
0 0
Adios
Nicee dan gaat het weer stormen!!
0 0
Tijndw
Als je lid bent van de Jongeschare kan je dan morgen om 10:00 kaarten halen?
1 0
Rik428
Jonge Schare is onderdeel van Ajax Life (SVA), dus ik gok dat dat goed moet komen. Tenminste, je hebt aankooprecht, of je ook kaarten kan halen hangt van je geluk af ;)
0 0
Tijndw
Top, ik bedoelde kopen natuurlijk;)
0 0
MrPink
Gelukkig met sva cc altijd kaarten.
0 0
afca_vak414
30.000 in een dag en dat in de vakantie periode dat is gewoon klasse
0 0
NegentigMinutenLang
Weet iemand of je met alleen de SV-code morgen kaarten kan bestellen? Ik heb een account waar een Club Card aan is gelinkt en een SV-code van een vriend
0 0
Bjorn
Nee, je moet inloggen met SV account
0 0
Rik428
nou dan is het simpel, vraag ook even de inlog van je vriend...
0 0
lf87
Weet niet of je de kaarten dan te zien krijgt, ik kan met mijn SV account nu ook nog niks zien...
0 0
Gijzz
Je zal wel moeten inloggen met een account met SV. Als cc houder kun je nog niet bij de kaarten voor die wedstrijd komen morgen.
0 0
KleinMiljoen
Hoop dat er morgen nog kaarten zijn
0 0
GvanderK
Vrijdag 9:55 klaarzitten dan maar word wat...
0 0
lf87
Pff hopen dat het morgen lukt om 2 kaartjes te krijgen
0 0
Bjorn
Morgen proberen 2 kaarten te bemachtigen. 9:55 ready to go.
0 0
Dwergje48
Ik hoop dat er nog wat over is vrijdag..
0 0
jariafca020
Ik vrees dat het morgen uitverkocht is.
0 0
Dwergje48
Ik heb de ‘mazzel’ dat ik op het gehandicapten platform zit. Die zijn vaak nog lang beschikbaar.
0 0
Ajax#1900
Ah nu snap je eindelijk je username haha. Ik zag Tadic er nog langs lopen gisteren, mooi moment.
1 0
Dwergje48
Ja, dat is altijd nog de grootste lol van het bezoeken van Ajax wedstrijden, het foto momentje. Ik sta er met hem op!

En inderdaad, daar heeft mijn username mee te maken. Soort van haha.
1 0
Ajax#1900
Tadic neemt zijn rol als leider en soort van ambassadeur ook erg serieus op die manier. Vind het wel sterk dat hij na zo'n kutwedstijd tegen Heracles gewoon zegt waar het op staat. Kuyt zou een of ander lulverhaal ophangen over hoe goed de teamspirit is oid, bij Tadic heb ik het gevoel dat het wél echt is.
1 0
Bjorn
Ik denk dat het morgen uitverkocht is. Zo'n 85.000 SV-leden voor 20.000 kaarten.
2 0
Amsteraaij
yes mn kaart vandaag gehaald! vak 119! fucking zin in!
0 0
InOost
Hoeveel kaarten per CC is het?
0 0
Bjorn
Vier
1 0
DappreStrijder020
off: 010 haalt de 30.000 kaarten niet eens, maar wat zijn zij toch trouw altijd en totaal geen gloryhunters!
6 0
mickey2602
Maar wel op FR12 tijdens de wedstrijd(als die slecht verloopt zoals afgelopen zondag)meer dan 5000 reacties,waar er hier bij een slechte wedstrijd tussen de 2000 en 3000 reacties zijn. Viel me toevallig op.
0 0
AjaciedForLive
Fr12 is ook wat ouder en bekender dan AS
0 0
Len nart
Groot gelijk hebben ze bij Feyenoord. Als Ajax met 4-0 van Trencin had verloren zou ik ook niet naar de return gaan.
0 0
KlasseLasse
kut instelling je blijft je club steunen tot de laatste sec ! we staan al 4 jaar geen 1e dus je zit al 4 jaar thuis?
1 0
DeBaarsjes
Ik weet niet of wij tegen Trencin thuis 30.000 man kunnen optrommelen..eerlijk gezegd
0 -1
Rik428
Sturm Graz was ook gewoon uitverkocht. Je ziet bij Ajax de laatste jaren aan het prijsbeleid dat ze liever een vol stadion hebben dan de optimale recette, en dat is wel klasse.
0 0
DeBaarsjes
Ik bedoel te zeggen: in de EL tegen Trencin
0 0
Mocrodammerr
nee natuurlijk niet. meeste supporters in de Arena komen buiten damsco vandaan.. die gaan echt niet anderhalf uur in de auto/trein zitten voor ajax trencin
1 0
Dip
Zij spelen om niks tegen Trencin nadat ze er met 4-0 afgingen, niet gek toch? En bovendien lekker boeiend.
3 -1
ajax4ever01
Gebruik die kengetallen van een stad voor een club niet meer joh want dit komt nogal kinderachtig over
2 0
Jornnn
Inderdaad. Dat is meer wat voor hun om te doen.
1 0
afcas
wie? hou je bezig met je eigen club...
4 -1
Dwergje48
Boeiend.
4 -1
Mikey Stormram
Jammer dat het contrast in toeschouwers (en dus ook sfeer) tussen Eredivisie en Europa zo groot is. Met de support van gisteravond haal je in de Eredivisie 51 punten uit 17 duels.
5 0
jollie18
Idd dat vind ik ook heel jammer
0 0
jollie18
Mooi het publiek moet ze naar de CL schreeuwen
2 0
Jornnn
Komt goed! We gaan er voor!
0 0
jariafca020
Ik hoop morgen twee kaarten te kunnen bemachtigen.
0 0
Labrador
Dat wordt een loterij. Succes! Het was vanmorgen al druk op de site.
0 0