[Update II] 'De Jong is niet te koop'

BVeenstra, 16-07-2018 om 07:45, 46758 views, AS | Het nieuwe jaarboek van Ajax is uit!

De Spaanse media pakken weer uit met Frenkie de Jong en Ajax zondagmiddag. De Amsterdamse club zou De Jong eerst niet willen laten gaan, maar nu een prijskaartje van vijftig miljoen euro op zijn nek hebben gehangen. 

El Diario meldt dat Barcelona iets optimistischer mag zijn over het potentieel binnenhalen van de Ajacied. Door het aantrekken van Daley Blind wil Marc Overmars mogelijk wél meedenken over een transfer en dat klinkt Barcelona als muziek in de oren. De Catalanen zijn bereid vijftig miljoen euro over te maken naar de Nederlandse hoofdstad. 

Mundo Deportivo meldt dat Barcelona deze transferperiode als de meest ideale ziet om De Jong binnen te hengelen of in ieder geval een transfer naar een andere club in 2019 te blokkeren. De komende weken wordt er een offensief gestart inzake een potentiële transfer. Paris Saint-Germain en Bayern München hebben naar verluidt ook geïnformeerd en naar de diensten van De Jong gevraagd, maar de Nederlander zou alleen geïnteresseerd zijn in Barcelona. 

Update - 15.35 uur (15 juli 2018)
Barcelona wil voor de derde keer echt werk maken van de komst van Frenkie de Jong. Dit meldt de doorgaans betrouwbare journalist Gerard Moreno. Volgens de Spanjaard bereidt de Catalaanse club een derde offensief voor en sprak het al met de agent van De Jong om een eventuele strategie te bepalen om Marc Overmars te overtuigen een deal te beklinken. Wordt vervolgd...

Update II - 07.42 uur (16 juli 2018) - 'De Jong is niet te koop' 
Een nieuwe dag en dat betekent ook een nieuw bericht over Frenkie de Jong in de Spaanse media. El Mundo Deportivo schrijft dat FC Barcelona nog altijd hoopt op de komst van de Ajax-middenvelder, maar Marc Overmars - directeur spelersbeleid van Ajax - heeft wederom laten weten dat De Jong 'not for sale' is. De Amsterdammers willen per se kampioen worden en willen daarom hun beste spelers behouden.

 

🗞 Spaanse media pakken weer uit met @FrenkieDeJong... 😳 Barcelona wil een offensief starten voor de Nederlander en #Ajax zou door de komst van @BlindDaley mogelijk akkoord gaan met een transfersom voor 50 miljoen euro. 🙃 Goede zet áls Ajax dat doet? 🤔 #ajax #wijzijnajax #barca #fcb #barcelona #transfers

Een bericht gedeeld door Ajax Showtime (@ajaxshowtimeinsta) op

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
trainerdv
Dit kan natuurlijk ook strategie vanuit Ajax zijn. Barcelona wil verjongen en krijgt uiteindelijk toch wel zijn zin. Wij kunnen ervan profiteren. Frenkie is iemand die nog niet veel heeft bijgedragen en dus ook niet echt gemist zal worden.
Ik ben veel banger voor een vertrek van De Ligt.
0 0
Rdk1983
Normaliter als iemand je blijft lastigvallen block je ze gewoon. Zou wat zijn FC Barcelona blocken op alle kanalen! Wat een ettertjes. De Jong incluis als die zich nu te goed voelt ineens. Moet het eerst maar paar jaar in eerste laten zien.
0 0
FlyingDutchMan
Blijf van Siem af!!
0 0
RickyAFCA
50 miljoen... voor een speler die vrij weinig gespeeld heeft..meteen doen!
1 -1
Pierre Heno
En Siem er gratis bij: 2 De Jong's voor de prijs van één en alleen deze week.
0 -1
geDaante
Je kent hem duidelijk niet goed, nooit jeugdwedstrijden met hem gekeken, en ook niet van de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Oranje. Niet voor niets ziet Barcelona ook zoveel in hem.

Stond gewoon basis afgelopen seizoen, helaas blessure. Daarvoor was het meer door de trainers en situatie bij Ajax (beleidskeuzes/aankopen) waardoor Frenkie (onterecht) niet speelde.
1 0
Pierre Heno
Basis in de kleredivisie is geen maatstaf. En als CV geen succes want niet snel genoeg maar goed daar kon hij natuurlijk niets aan doen dat hij daar uit nood werd geposteerd.
0 -1
Van Reenen
Voor 100 miljoen zou ik toch maar vast pakpapier en een paar linten kopen.
1 0
Johnvanessen
Wel bijzonder dat spelers met het Ajax-merk zoveel waard zijn. Stel dezelfde speler zou bij feyenoord of psv spelen, dan zou het een stuk minder zijn. Niets mis mee hoor! Maar wil wel een keer een jaar een supersterk team hebben staan. En dan mag er gewoon niemand weg. Ja een Siem de jong bijvoorbeeld!
2 0
Patje2011AJAX
De Jong is wel te koop, na de deal vertellen we ze dat het over Siem ging.
1 0
AdK
Een dag niks geschreven is een dag niks verdiend daar in Spanje...
2 0
DirkvanDam
de Jong is niet te koop.... totdat barca 65 a 75 miljoen op tafel legt..
2 0
ajax4ever01
Alleen te ruil voor Suarez
2 0
Djabber
Ajax zou gek zijn hem niet te verkopen voor 75 miljoen.
1 0
MosesD
Als naast de Jong ook Ziyech blijft dan wacht Overmars komende zomer een onvoorstelbare klus. Dan zal hij in de winter al moeten beginnen met het voorwerk.
3 0
Ozymandias
Ajax heeft gelukkig met talenten als Cassierra, Eiting en Schuurs een aantal spelers waarvan we kunnen verwachten dat ze na het komende seizoen klaar zijn voor een vaste basisplaats. In het ergste geval vertrekken Tagliafico, Ziyech, Onana, Neres, Vd Beek, Frenkie, Dolberg en De Ligt na dit seizoen.

Zonder aankopen zou Ajax dan een opstelling met Kotarski; Mazraoui, Schuurs, Blind, Bakker; Gravenberch, Eiting, Tadic; Lang, Cassierra en Labyad kunnen maken. Aangezien ik Lang persoonlijk een stuk minder vind op rechts dan op links moet er (volgens mij) in ieder geval een vervanger van Neres worden gekocht.

Of Cassierra, Eiting, Schuurs, Kotarski, Bakker en Gravenberch dan klaar zullen zijn voor een vaste basisplaats moet in de tweede helft van dit seizoen worden bekeken. Maar Ajax moet natuurlijk de scoutingslijstjes al klaar hebben staan voor het moment dat Ajax bepaald dat het talent in eigen huis niet zal voldoen.
1 -1
geDaante
Daarom kan je al dat geld wat je aan Blind verkwist, beter gebruiken voor een absoluut wereldtalent op rechtsbuiten, die kan dan achter Neres klaargestoomd worden. En die kan dit seizoen dan ook vast al geregeld gebruikt worden. Dan heb je na dit seizoen dat talent, en Cerny erachter.
0 0
Pheadrus
Sinkgrave?, Cerny?
Ongelofelijk jammer dat de belofte van die twee door zware blessures wellicht niet tot uiting komen.
0 0
Van Reenen
Scoutingslijstjes? Nooit had iemand van Oreguelja gehoord en vandaag de dag zou iedereen willen dat die naam nooit gevallen was! Binnen Ajax dan welteverstaan.
Is die scout al ontslagen?
Dus ook al staan spelers op schaduwlijstjes wil het nog niet zeggen dat die spelers goed genoeg zijn voor Ajax.
0 0
chuckie88
Ik ben het met bovenstaande rijtje eventuele vertrekkende spelers wel eens... kan je denk ik Veltman nog toevoegen. Mochten ze allemaal het nivo behouden of verbeteren komend jaar en kampioen worden, dan komt er natuurlijk wel meer dan 200 miljoen binnen aan uitgaande transfers. dan zal ongetwijfeld nog het een en ander worden aangekocht..
0 0
Johnvanessen
Als deze zomer niemand vertrekt kan je er donder op zeggen dat volgende zomer na een goed seizoen de halve selectie vertrekt. Leuk taakje voor Marc. Vorig seizoen begon hij al vroeg met Bande en Schuurs. Mag hij dit jaar weer doen :)
1 0
afcasven1995
Morgen begint de berichtgeving weer van voor af aan.
0 0
ajax4ever01
Morgen komt de presentatie van Daley Blind
0 0
Johnvanessen
Can't wait! F5
0 -1
Sterretje73
Hahahaha zat net te bedenken dat ik zoiets ging reageren. Gelukkig was je me voor anders vielen win hier ook alweer in herhahahahahahahaling....
0 0
Rdk1983
Beetje herkauwen dit. Zou t ook raar vinden als t weer proberen. Beetjr terroriseren zo.
0 0
insectenverdelg
t lijkt wel een soort Groundhogday, de soap rond de Jong. Morgen beginnen ze weer met dat Barça de Jong wil hebben...
2 0
MSwertz92
Tis toch wel een lekker baantje, elke dag het zelfde op schrijven maar dan toch net iets anders.
4 0
Bocarra
Met verbazing constateer ik dat er nog steeds supporters bereid zijn om de Jong te verkopen ondanks dat het financieel absoluut niet nodig is. Zij doen net of Ajax een financieele instelling is met als doel zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik heb nieuws. Geen nep nieuws. ;-) Ajax is een voetbalclub wiens grootste doel het is om zo veel mogelijk sportieve doelen te realiseren.
5 0
Joseph
Dat zijn ook geen supporters van Ajax, je kan er met redelijke zekerheid vanuit gaan dat die supporters een hartje hebben die vooral tikt voor andere clubs dan Ajax..
0 -1
EricAjax1
De NV ziet dat toch anders ;)
0 0
Duif63
Dat is inderdaad nieuws, want daar heb ik de laatste jaren weinig van gemerkt.
0 0
Pheadrus
Als we er uitvliegen tegen Graz dan moet je hem verkopen.
0 -2
Pierre Heno
dan hoef je niets meer met dat geld want met de huidige selectie worden we ook wel kampioen van NL temeer daar Feyenoord en PSV ook steeds slechter worden. Frenkie zo snel mogelijk verkopen dus voor die 50 miljoen. Je ziet wat er met Dolberg is gebeurd: mocht niet verkocht worden voor 40 miljoen vorig seizoen en nu zitten we met een Ajax 1 centrum spits die sedert november 2016 (NEC) geen pepernoot meer raakt op enkele doelpunten na. Dolberg heeft ook op het WK helemaal niets gepresteerd en wij laten 'm maar staan en staan want misschien krijgt hij ooit zijn vorm weer eens terug, deze 'wereldspits'.
4 -4
kaashaas
Omtrent dolberg,; dit gewoon weer het bewijs dt een speler tijd nodig heeft voor ontwikkeling en dat hij nog moet rijpen Waarschijnlijk was hij mislukt in het buitenland dus vind ik dit een perfecte keuze van hem zijn zaakwaarnemer en Ajax. De jongen heeft het echt wel in zich moet gewoon nog gtoeien gap.
1 0
BrandjeXL
Dolberg wilde zelf niet
0 0
Jelephi
Er is nooit door een betrouwbare partij bevestigt dat er zoveel is geboden op Dolberg.
0 0
BrandjeXL
Dolberg wilde zelf niet
0 0
Cisco
En pas nou maar op met die praatjes van dat Feyenoord en PSV steeds slechter worden. Afgelopen 2 jaar hadden wij 100% het beste team met de meeste kwaliteit, en je ziet wat er gebeurt is. Je hele bericht snijdt geen hout....

"Dolberg heeft ook op het WK helemaal niets gepresteerd " Klopt, in die 20 minuten dat hij mee deed niet 1x gescoord in een goed draaiend elftal.... Sjonge jonge.

"geen pepernoot meer raakt op enkele doelpunten na." Log lekker uit en ga naar bed joh.
5 -3
Rood Gevaar
Bij 50 miljoen moeten we Frenkie wel laten gaan hoe spijtig dat ook is.
daarvoor kan je een defensief kanon halen die i.t.t. Magallan al wel iets gepresteerd heeft en Blind doorschuiven naar de 6 positie
3 -4
geDaante
Er moet helemaal niks.
2 0
Jelephi
50 mil weigeren voor een talent wat nog helemaal niets bewezen heeft en uitermate blessuregevoelig is, is pure kapitaalvernietiging
1 0
Michelinho
Uitermate blessuregevoelig in jouw beleving, ja. Twee enkelbanden helemaal afgescheurd en scheurtjes in zijn kuitbeen en enkel als gevolg van één incident... vreemd hè dat iemand daar lang voor nodig heeft?
Kom anders even met eerder blessureleed waaruit jouw bewering blijkt. Veel succes.
En dat "heeft helemaal niets bewezen" bleek wel toen hij langdurig geblesseerd raakte en het zooitje volkomen instortte.
0 0
larson
blind niet mee op trainings kamp man united .
transfer aanstaande :)
0 -1
Ajacied33
Waar lees je dat?
0 0
Maxwell5
Ajaxlife
0 0
Ajacied33
Thanks
0 0
Ajacied33
Waar lees je dat?
0 0
AFCARSCA
Alleen tegen de absolute hoofdprijs laten gaan, mooi dat we in deze positie zitten. En aangezien hij bij Barca echt niet in het eerste gaat spelen dit seizoen zou ik ook eisen dat hij aan ons verhuurd wordt.
2 -1
larson
volkomen met jou eens
0 -1
MosesD
Tja, het is rekenen en schaken tegelijk. Wat betreft rekenen: 50 mio is de absolute bodemprijs. Ik zou eerder mikken op 60. De Jong is imo ons grootste talent. Maar als zo'n jongen heel graag wil (en ja het gaat natuurlijk wel om Barcelona) dan kan je het bijna niet tegenhouden. Mits de juiste prijs geboden wordt (met mooi doorverkoop percentage) dan ben ik geneigd ja te zeggen. Met tegenzin. Maar je moet ook tegelijk schaken. Dit seizoen is alleen Kluivert vetrokken. Mogelijk komt daar Ziyech bij. Met de Jong kom je op 3. Dat is het maximum. Ajax is natuurlijk voor een groot deel een opleidingsclub, dus je ontkomt er helaas niet aan. Maar stel alleen Kluivert is straks vertrokken, dan kan je er vanuit gaan dat er volgend seizoen weleens 7 niet tegen te houden zijn. En dan heb je dus echt een probleem. Nogmaals, ik hou de Jong het liefste natuurlijk, maar als er giga bedragen op tafel komen en je kijkt ook naar de toekomst dan zou ik het mogelijk overwegen.
1 -1
Van Reenen
Maak er maar 65 miljoen van Ajax. Er zijn meerdere clubs die De Jong willen hebben( zie M.U. inzake Blind). Dus gaat de prijs omhoog. 50M is een Jodenfooi voor Barca, tenzij via bonussen de prijs alsnog naar 65M gaat.
1 -1
larson
ik heb gewoon al veel transferzomers gezien.
en mijn mening is wanneer iemand zoveel gelinkt word.
het geen geruchten blijven.
maar we zullen zien ik hoop wel dat hij blijft

1 -1
Maxwell5
Veel gezien, niks begrepen.
1 -2
Red Devil
Laat ze de hoofdprijs maar betalen dat Barca.
Hij wil zelf ook die kant op dus dat is einde verhaal voor Ajax.
3 -1
Mundus
Natuurlijk niet. Poot stijf houden. Opdonderen dat Barcelona. Nee is nee.
1 -2
Pierre Heno
En wat heeft Frenkie nou eigenlijk allemaal al op het veld bewezen tegen internationale teams? Niets toch? Paar goede wedstrijden in de kleredivisie en de misschien het KNVB bekertoernooi..maar meer ook niet. Of gaan we JA ook al meerekenen? Waarom dan al over hem spreken alsof het een wereldtopper is? Ik vind 50 miljoen een prima bedrag. Dan maar even geen 'wereldtopper' die alles nog moet bewijzen. De NL klompetitie is geen maatstaf. Hier wordt Tagliafico (terecht) bejubeld maar op het WK werd hij er toch ook regelmatig volledig uitgelopen tegen MBappé? Internationaal gelden nu eenmaal andere maatstaven en daar voldoen kleredivisiespelers bij lange na niet aan. Jammer maar helaas. In het najaar spelen we tegen de wereldkampioen. Weten we meteen waar we staan met al onze 'wereldtop' talenten.
0 -1
AFCARSCA
Poot stijf houden werkt niet, door het Bosman arrest en zo. Maar ik zou als ik Ajax was, voor iedere dag dat dit duurt er 1 miljoen bovenop gooien. Beginnen met 50 miljoen, nog 47 dagen te gaan....
0 -2
MosesD
Wat heeft het Bosman arrest hiermee te maken?
0 0
Mr.P.
is dit wel een sportblad die je serieus moet nemen kan je je afvragen
1 0
nuff-said
50 miljoen dan wordt je bestolen. Ik weet niet hoe lang zijn contract nog is maar als et nog een tijdje is dan wacht je tot na we miss de cl halen en dan verkoop je em natuurlijk niet want dan kunnen we echt zijn potentie gaan zien in de cl en dan kan ie wellicht meer waard gaan zijn. 100 miljoen wellicht
0 -2
cruijffthebest
Als Barca 50 miljoen neerlegd, meteen Pavon en Benedetti halen.
Wordt je er alleen maar sterker en beter van, als ze het niet doen, dan blijft Frenkie lekker!!
2 -1
Mitta023
Pavon moet 50 miljoen kosten. Benedetti speelt bij een middenmoter in Colombia en jij denkt dat die al goed genoeg is? Je hebt ze waarschijnlijk beide nog nooit zien spelen. Met andere woorden je hebt dus niks aan die 50 miljoen. 80 miljoen en anders niet.
0 -1
WillyBrokamp
Gaaaaaaaap
0 0
GvanderK
We hebben hem nog niet eens een heel seizoen zien spelen...
0 0
Dennis1964
De Jong wordt helemaal gek gemaakt. Ik zou zeggen , spreek alvast af voor volgend jaar. 50 miljoen. Nu 25 en volgend jaar de rest. Als zij zich na een jaar bedenken zijn ze die 25 kwijt.
0 0
Joseph
Liet tegen Anderlecht weer met vlagen zijn klasse zien, dat is dus wel goed gekomen met die blessure. Als de kwalificatie gespeeld is, Ziyech niet verkocht is en het se laatste dag van de transfermarkt is, mogen ze het proberen met 150 miljoen. Anders gaan wij er gewoon een jaar van genieten!
0 -5
Jelephi
Heb jij de wedstrijd wel gezien of hoor je wat je wil horen? De Jong speelde verschrikkelijk en deed praktisch niets goed. Louter balverlies en slechte keuzes
5 0
Joseph
Jij hebt wat moeite met lezen of niet? Ik schrijf met vlagen, dat hij ritme mist is duidelijk.
0 -2
GrandMasterFlex
Ja idd hij mist ritme, maar hij deed gewoon wel voetballen zoals we Frenkie kennen: naar voren. Eiting is ook een goede voetballer.
0 0
GrandMasterFlex
Half bericht... Die ook naar voren speelt en ook erg makkelijk samenspeelt met Frenkie
0 0
Heiko
Precies. F de jong speelde helemaal niet zo goed
1 0
Rdk1983
Nog voor geen 1000 miljoen.
0 0
Dick
En hopelijk laat iedereen na de zomer zijn Barca shirt thuis. Klaar met die club. Heeft zijn ziel inmiddels ook verkocht
0 0
Santiago
Ik zou het gewoon niet snappen. Hij heeft nog helemaal niks bewezen.
1 -1
Remark
Misschien snap je dit: Hij heeft niet de kans gekregen zich te bewijzen, behoudens die paar keer keer dat hij centraal in de verdediging moest opdraven ten faveure van prutsers als Ziyech en Schöne. Hij werd dus niet op waarde geschat, noch door Ajax, noch door de fans die al een jaar lang stupide, denigrerende opmerkingen maken op fora als deze. Ondertussen onderkende Barcelona Frenkie's kwaliteiten wél en geeft het nu te kennen hem te willen inlijven. Waarom zou Frenkie in godsnaam willen blijven en waarom loopt men bij Ajax zo te piepen?
4 -1
Bocarra
Dit is wederom nepnieuws. De Jong heeft gisteren zelf aangegeven dat er niets speelt en dat als Barcelona zou komen hij gewoon bij Ajax blijft. Waarom zou Barcelona €50meuro betalen voor een speler die nog maar een handje vol wedstrijden heeft gespeeld op eredivisie niveau en nog niet eens op zijn eigen positie. Dit is het derde media offensief. Ja dat is waar. Er moeten krantjes verkocht worden.
1 -2
PeterDeAjacied
Vraag me toch af wat er in zijn kop zou omgaan als hij denkt dat hij na een jaartje Ajax en half geblesseerd, mee zou kunnen draaien bij Barca.
0 -1
larson
boys voor wie nog denken dat het geruchten zijn
doe die ajax bril af.
als je realistich bent weten jullie ook dat er meer speelt dan een gerucht.
3 -4
JariKanu
Je kunt het woord realistisch niet eens spellen maar gaat ons vertellen wat we wel of niet moeten doen? :)

No way dat Barcelona nu al 50 miljoen gaat betalen voor iemand die zich nog volop moet bewijzen. Tuurlijk, leuke voetballer hoor, maar meer tot nu toe ook nog niet.
0 -1
larson
whaha hoor je mij zeggen wat jij moet doen
we wachten het wel gewoon af toch
0 0
Maxwell5
'......denken dat het geruchten zijn doe die ajax bril af.'

Het maakt 't vooral voor jezelf maar ook anderen makkelijker als je gewoon onhoudt wat je hebt gezegd.
2 0
Maxwell5
Ga buiten spelen...
2 -2
MosesD
Ik ben heel benieuwd wanneer de echte scheldkanonnades op de Jong, net zoals op Kluivert, gaan beginnen. Ik zie ze hier en daar al. Triest.
2 0
Ajacied33
Ik zal nooit op Ajax spelers gaan schelden. Maar de Jong mag van mij vertrekken als zijn hoofd elders is. Heel simpel, je speelt graag voor Ajax of niet
3 0
ajaxfan4life82
Frenkie, blijf gewoon nog een paar jaar bij ons.. Bij ons kun je je verder ontwikkelen, zorg dat je een dragende speler word.. Dat je een basisspeler word in oranje, als dat allemaal gelukt is, dan kun je die stap naar Barça maken..

Tuurlijk Barça is een grote club, maar waarom er nu al naar toe gaan, je bent nog jong, je moet minuten maken, en die kun je bij ons maken..
2 -1
Labrador
Zo is dat. Lekker ontwikkelen bij Ajax en als een grote meneer vertrekken. De rest komt vanzelf wel.
0 0
Remark
Zoals Dolberg bijvoorbeeld?
0 -1
TheRiviera
Mooie reactie maar de meeste jonge spelers zien het niet zo. Meerdere malen heeft Frenkie mij het gevoel gegeven dat hij zichzelf basisplaats waardig acht. Vorig seizoen was er ook een soort gelijk scenario toen hij uit de basis verdween door Schöne volgens mij? Destijds was hij er ook al zuur om en begon hij erop te hinten dat hij eventueel zou vertrekken als ze positie niet zou verbeteren.

Hierdoor heb ik het gevoel dat Frenkie zichzelf in de basis ziet staan dit seizoen ongeacht hoe goed hij speelt. En is dat niet het geval zal hij zo snel mogelijk willen vertrekken. Je kan er sowieso op rekenen dat hij niet 2 a 3 seizoenen blijft.
0 0
RasNaveurre
Een van de meest sympathieke reacties hier. Chapeau.
1 0
Maxwell5
Eens!
0 0
Web
Dan zou het de eerste speler in de Wereld zijn die niet meer dan 22 wedstrijden in he eerste heeft gespeeld, voor 50 miljoen verkopen. Krankzinnig
2 -1
Maxwell5
Martial.
0 0
Web
Ja klopt, ging naar Manchester
Wat betaaalde ze ook alweer voor hem?
0 0
ajaxfan4life82
Anthony Martial (Lyon, 5 december 1995) is een Frans voetballer die doorgaans als aanvaller speelt.[2] Hij tekende in september 2015 een contract tot medio 2019 bij Manchester United. Dat betaalde circa 49 miljoen euro voor hem aan AS Monaco, dat nog tot 30 miljoen euro extra aan eventuele bonussen in het vooruitzicht kreeg.
0 0
larson
maar wanneer slaat overmars eens op tafel en komt de telegraaf met een tegen reactie.
wat is de waarheid ? plus geef aan de jong te koop of niet klaar heel simpel
0 0
Web
Overmars reageert nergens op, ook heel verstandig.
Alles wat hier langs is aan ons zelf om op waarheid te baseren.
Wij zullen het zien
0 0
Maxwell5
Dus Overmars moet meteen een verklaring afleggen omdat een of andere krant iets schrijft?
0 0
larson
dit is niet het eerste bericht als je het een beetje volgt.ajax kan toch meer openheid geven.
een bericht via mike verweij bv het blijft maar stil.
terwijl je weet dat er wel degelijk wat speelt.
0 -2
Maxwell5
Schei uit! Het doet er niet toe of het de 1e of 100e bericht is. Het is vooralsnog een gerucht, that's it. Ajax noch Barça zijn (gelukkig) niet zo dom om op elk verhaal dat in een krant staat te reageren. Alleen om pippo's die al een paniekaanval krijgen van een scheet gerust te moeten stellen.
2 0
Web
Jij wil dat Overmars op geruchten in gaat?
Mocht er iets spelen, nooit op reageren. Kan in Ajax zijn nadeel werken
0 0
larson
dat zeg ik toch niet dat overmars moet doen.
maar alle spaanse sport kranten melden al maanden dat er wat speelt.
frenkie de jong geeft aan dat er concrete interesse is.
en hier in nederland denken we allemaal dat het geruchten zijn.
hierbij verwacht ik dus dat een journalist al mike verweij iets meer duidelijkheid kan scheppen wat de stand van zaken is.
en dat verneemd hij vast van binnen ajax.
0 0
Maxwell5
En jij denkt dat (concrete) nieuws door Mike Verweij achter gehouden wordt?
0 0
Jelephi
Nepkranten in de stijl Privé en Panorama melden al maanden dat er eventueel iets zou kunnen spelen. Overmars zou wel gek zijn om daarin mee te gaan. Maar dat snap jij niet. Waarschijnlijk heb je nog nooit in een positie gezeten waar je beslist over 20.000 of meer
0 0
behangdelul
70 mio en een flankspeler voor de linksbuiten (Barca zal vast wel wat leuks hebben lopen)
0 0
larson
waarschijnlijk komt het gewoon rond.
zoveel speculaties en de jong die degelijk aangeeft dat er contrete interesse is.
ik vind het jammer maar ajax is hier gewoon niet tegen gewapend.
verwacht ook maar dat de ligt nog zal vertrekken hoor

1 -1
433metdepuntnaarlinks
Als Frenkie zo belangrijk voor ze is dan tikken ze toch gewoon af? 55 miljoen en wat bonussen. Sorry hoor maar die krant is toch lachwekkend en mocht dit, op welk punt dan ook, serieus blijken te zijn ... We hebben het over een speler die, hoewel talentvol, nog niet bijzonder veel wedstrijden gespeeld heeft. 50 miljoen is niet niks hoor, niet dat we het geld nodig hebben maar Frenkie is geen 50 miljoen waard en stiekem lacht hij ook al die vragen stom weg omdat ik het idee heb dat hij zich langzaam wel een beetje een ster begint te voelen.
0 0
Jaridebeste
Tuurlijk moeten die Spaanse media hun krantjes steeds vol hebben en tuurlijk zit er een hoop onzin tussen. Maar mij bekruipt het gevoel dat er wel degelijk contact is tussen Ajax en Barcelona. Of Frenkie daadwerkelijk gaat vertrekken, is de vraag maar ik geloof niet dat het allemaal onzin is. Ik hoop echt dat hij blijft, aan de andere kant als hij serieus denkt dat hij nu al klaar is voor Barcelona....tja, wat moet je daar dan nog van vinden. Totaal onnozel.
Laat hij nou eerst eens zorgen dat hij punt 1 weer goed aan het voetballen toekomt en in het ritme komt en punt 2 dat hij de beste van de eredivisie wordt. Dat is namelijk nu nog lang geen uitgemaakte zaak.
0 0
amthree
Als je spelers als de jong en de ligt nu al gaat verkopen dan kun je als club lekker gaan stoppen want dan heeft het geen zin om talenten op te leiden. Clubs als een barcelona verpesten het voetbal voor een club als ajax en zorgen er voor dat je nooit meer om de prijzen mee doet! Maar goed die club word als een “droom” club gezien dus dan maakt het het niet uit...
2 0
AjaxIJmuiden123
50 mil accepteren en vervanger halen.
Gaat daar toch niet in de basis spelen met Rakitic, Gomes, Busquets, Coutinho, en Arthur voor hem.
0 0
TOOL
Strategie? Wat dacht je van een hele grote zak vol met geld? Als ze genoeg bieden gaat het zeker weten gebeuren. Anders niet
0 0
kaashaas
Uhhh.. nee is toch nee
0 0
Jelephi
Als er niet minimaal twee keer per week een gerucht is over Frenkie de Jong van EL Mundo dan moeten alarmbellen echt afgaan. Dan gaat het niet goed met die “krant”.
0 -1
de_pitbull
De Jong gaat gewoon weg hoor. Blind is al als vervanger gehaald.
1 -1
Burpie
Meer vervanger van Schone.. Die kon vorig seizoen al niet meer meekomen op topnivo
1 0
FlyingDutchMan
Heb het antwoord Barça, 100 miljoen en we brengen Frenkie naar je toe
0 0
Maxwell5
Wel met pijn in het hart dan. Want ik zou die 100 miljoen zo laten liggen als Frenkie bij wijzen van een contract voor het leven zou tekenen.
1 -3
Babayaka
De jong is dus totaal niet bezig met Ajax.
Zo snel mogelijk lozen.
0 -1
JBxxx
Harder optreden met die jonge spelers door te dreigen ze anders aan hun contracten te houden tot 2021/2022. Laat ze eerst maar 2 jaar goed presteren voordat we ze vrijgeven.
2 0
sucre
wat een onzin.. niet bezig met ajax.. hij schrijft de kranten zelf vol?
0 0
TheRiviera
Het feit dat hij niet eens kan beloven om bij Ajax te blijven zegt al genoeg. Vorig seizoen toen hij niet in de basis zat liep hij ook al te spreken over een transfer. Dus ik denk dat Frenkie deze aandacht alleen maar goed vind om Ajax op deze manier onder druk te zetten.
0 0
Maxwell5
Geen enkele speler doet dat. Dat heet realiteitszin.
3 -1
koenos1
Ja, wat een onzin. Hij is gewoon bezig met Ajax
1 0
Ajacied33
Of het nou echt is of geruchten, wordt een beetje moe a la Kieft van de Frenkie roddels. Als hij zelf ook wil, mag hij van mij lekker naar Barça gaan hoor. Nog helemaal niets laten zien en dan roepen dat je nog wel een jaartje bij Ajax wil blijven. Alsof hij Ajax een dienst verleent. Man man...
5 0
AFCZlatan
50 miljoen + 2 jaar verhuur aan ons. Win-win-situatie.
0 -1
Ajacied33
50 miljoen en zonder huur doe ik het ook voor. Gewoon gelijk verpatsen
1 -1
CR14FF
Nou, als ze Overmars dan toch willen overtuigen.. kom dan maar op met een enorme berg geld en een paar talenten van La Masia voor ons.
0 0
Bjorn2321
Als Barcelona €50 miljoen neertelt voor Frenkie moet je dat gewoon doen. Fantastisch talent, een van mijn favorieten, maar een speler met krap 1600 minuten in Ajax 1 die je niet eens zelf hebt moeten opleiden moet je dan gewoon laten gaan. Volgend jaar is hij toch weg en dat geld kan beter geïnvesteerd worden in verbeterde contracten, een buitenspeler en een rechtsback.
7 -1
TheRiviera
We zullen in de minderheid zijn maar ben het volkomen met je eens. Al zie ik liever een Centrale verdediger komen i.p.v een rechtsback. Maar wat betreft Frenkie moet Ajax gewoon winst maken. Hij is een speler die momenteel nog geen serieuze indruk heeft gemaakt. Hierdoor heeft hij niet gegarandeerd een basisplaats dus moet dit zijn doorbraak seizoen worden. Gebeurd dat niet zal de interesse afzakken en zal je volgende zomer niet zoveel voor hem vangen.

Barca ziet goud in een speler die bij hun sowieso gaat bankzitten en willen daar 50 miljoen voor betalen. Als het aan mij lag zou ik Frenkie persoonlijk afleveren met een strik eromheen.
1 0
JBxxx
Yerri Mina of Vermaelen in de deal betrekken!
0 0
Jelephi
Hou eens op met die Mina!!! Die gozer kan geen bal over 2 meter aanspelen. Die kan er echt niets van
1 -1
JBxxx
Daarom speelt hij bij Barcelona!
0 0
Jelephi
En daarom speelt hij ook zo een beresterk WK zonder cruciale fouten. Hou toch op.
1 0
JBxxx
We hebben het over de eredivisie waar hij kan groeien, geen topcompetitie, Sanchez kon aan het begin nog minder goed inpassen dan Mina nu!
1 0
AFCARSCA
Nog 47 dagen van dit soort bagger journaille. Het wordt een lange, hete zomer.
1 0
foroloca
Vertel me wat...brrr Ajax moet gewoon zeggen nee alleen voor 100 miljoen, klaar en niet meer de telefoon opnemen. Anders blijf je dit gezeik houden.
0 0
aniel.rambharos
Ik word gewoon strontziek van deze Spaanse berichten. Barcelona moet respect hebben voor de situatie van Ajax. Zij willen deze spelers behouden, Marc heeft al gezegd dat , behoudens Ziyech, niemand weg mag. En Ajax wil graag kampioen worden. En de Jong moet ook niet steeds uitspraken doen, zoals: 'dan blijf ik nog een jaar bij Ajax. Kerel: net als die gladjakker van een Kluivert lijk jij ook niet te beseffen waar het voetbal om draait: om het sportieve!. Bij Ajax heb je veel meer kans op speeltijd. Je hebt verdomme nog niks laten zien, weten allemaal wel dat je een groot talent bent, weliswaar door pech heb je niet kunnen spelen, etc. Maar lul niet en laat je talenten zien. En het liefst een aantal jaren. Dus Barca: FUCK OFF!. Toon Respect!
8 0
RasNaveurre
Iemand heeft een kopje groene thee met een lepeltje bloemenhoning nodig, zo te lezen.
1 -3
foroloca
Misschien mist het wat nuance, maar de frustratie is te begrijpen als Ajacied.
2 0
Maxwell5
Ja, het is te begrijpen. Maar je overdrijft.
1 -1
RasNaveurre
Ja? Je weet toch hoe het werkt?
0 0
Bocarra
Het dagelijkse portie nepnieuws wordt ons weer voorgeschoteld.
2 0
Ajaxtrouw
Word eigenlijk een beetje moe van dit gewouwel. De Jong waar hebben we het over en vooral waar heeft hij het zelf over. Heeft een paar leuke wedstrijden laten zien verder niks gepresteerd. En vooral geblesseerd. Alleen maar verwachtingen. En als barca daarvoor 50 wil neertellen gelijk doen.
2 0
NouriVandeBeek
Blij als het 1 september is. Dit gaat toch in de kopjes zitten hoor. Hier ben je als jonge speler gewoon mee bezig. Hoe nuchter je ook bent.
2 0
Lane 8
Ik ben een ajacied in hart en nieren, maar ik zou echt nooit nee zeggen tegen Barcelona.. Maakt niet uit hoe oud ik ben.
2 -3
NouriVandeBeek
Sommige snappen dat niet. Barcelona, kom op man. Droomclub, plus ook nog een financieel prachtig contract.
2 -6
amthree
Echt in wat is barcelona een droom club? Ze zijn groot geworden door ex ajacieden en hebben onze style overgenomen... Zo mooi vind ik die club niet.
2 0
Jelephi
Mond spoelen jij. Lees je eens in over Barcelona. Hoe ze vanuit scouting als tweederangs club zich hebben opgewerkt tot grootmacht. In tegenstelling tot dat smerige real. Dat is pas geldsmijterij zonder historie
1 -2
RusselWestbrook
Zwaar overdreven verhaal over Barça altijd. Hadden al verscheidene titels gewonnen, ook toen Franco aan de macht was en zogenaamd alle titels aan Real gaf.

Kijk het maar eens na, het is gewoon niet waar dat ze een tweederangs club waren. Zijn ook, net als Real en Bilbao, nooit gedegradeerd en spelen al vanaf de begindagen van het profvoetbal op het hoogste niveau in Spanje.
0 0
ajaxxcied4life
Je overdrijft. Daarnaast is Real op dit moment veel beter bezig qua het inpassen van eigen jeugdspelers met o.a. Vazquez, Nacho, Asensio, Cavarjal etc.

FC Barcelona voert momenteel geen beleid, ze bieden lukraak op spelers Ngolo Kante, Hazard,

En dan de kilo's miskopen in de namen van Yeri Mina, Semedo, Andre Gomes, Digne, Vermaelen, Denis Suares, Alcacer etc. etc. Ze doen maar wat. Daarnaast, welke toptalenten komen nog door vanuit hun jeugdopleiding. Het is een onsympathieke club geworden.
3 0
amthree
Dus jij bent een echte barca fan? Voor mij is er maar 1 club en dat is ajax! Een barcelona verpest het voor een club als ajax om voor de prijzen te spelen maar dat maakt jou niks uit want jij loopt toch te juichen als hun weer een prijs hebben gewonnen.
0 0
Jelephi
Waar zeg ik dat in Barca fan ben? Geen woorden in de mond leggen aub
0 0
Jessey1981
ik persoonlijk zou nooit weggaan bij Ajax. er is maar één club waar ik van hou en geld interesseert me helemaal niets.
0 0
Leviathan
Dat zegt iedereen totdat er daadwerkelijk echt iets geboden wordt
0 0
Maxwell5
Inderdaad, sentiment verdwijnt vrijwel altijd op het moment dat er wat beters voorbijkomt.
0 0
foroloca
Ajax of Barca nou dat is geen keuze alleen voor het geld en competitie op een gegeven moment als je alles al gewonnen heb in Nederland en eventueel Europees goed heb gedaan. Dat Barca gelul interesseert mij die club nou zonder AJAX, Michiels, Cruijff, Van Gaal etc waren ze nooit zo groot geworden. AJAX DE MOOISTE VIND JE ANDERS BEN JE GEEN AJACIED.
0 0
afca4eva
Prachtige stad met een fanatiek en super trots Catalaanse achterban. Machtig stadion etc. Ik zou het ook moeilijk vinden want Ajax is mn alles maar zo'n Barcelona-trein komt maar 1 keer voorbij.. al zou je instappen dan is de kans nog steeds klein dat je je daar onsterfelijk maakt, het kan wel maar je moet er veel voor doen en ook wat geluk hebben uiteraard. Al zou hij na 1 seizoen weer verkocht worden ben je na zo'n transfersom en Barça op je CV al meteen voorzien van een mooie carrière. Financieel onafhankelijk.. Ik zou hem wel begrijpen.
1 -2
AFCZlatan
Als de Jong bij Ajax blijft, zichzelf ontwikkelt en een wereldseizoen draait, dan komt die Barcelona-trein volgend seizoen ook nog wel langs. Alleen dan heeft hij meer garantie op een basisplaats in Catalonië.
2 0
Bjorn2321
Als je nu kan gaan waarom zou hij dan een jaar wachten. Ze willen dus wellicht €50 miljoen betalen, dan zal hij echt wel kansen krijgen.
0 0
Superjan
En als hij opnieuw geblesseerd raakt of gewoon door de mand valt, is zijn kans verkeken.
0 -1
AFCZlatan
Ja, maar dat is bij Barca ook. Als hij daar geblesseerd is of matig speelt, zal het helemaal niet goed komen.
0 0
Jayajax
Lijkt me toch apart voor zo’n jongen om jezelf continu groot in de Spaanse kranten te zien staan. Dan ga je toch ook al bijna zelf geloven dat je de nieuwe Messi bent. Feit is dat Frenkie het tot nu toe leuk heeft gedaan in de paar wedstrijden die hij in Ajax 1 heeft gespeeld, maar nog geen één volledig seizoen op het hoogste niveau heeft gedraaid. Hij heeft nog helemaal niets bij Barcelona te zoeken op dit moment.
3 0
Leviathan
Nog minder laten zien dan Kluivert
1 0
Ajax412
Ja vind ik ook, zou gek zijn als hij daar meteen basis kan spelen en het goed doet. Dat zou totaal onverwacht zijn en kan eigenlijk gewoon niet. Hopen dat hij en zijn directe omgeving dat ook in blijven zien.
2 0
Bjorn2321
Maar aan de andere kant gaan ze ook geen €50 miljoen neerleggen voor een tribuneklant of een gokje. Dan hebben ze echt wel plannen met Frenkie.
Iedereen die aan de ene kant een absoluut jaar van doorbreken voorziet bij Ajax, denkt tegelijk dat hij bij Barca niets te zoeken heeft.
Ik durf hem aan: Frenkie gaat naar Barca en speelt gewoon meer dan 15 wedstrijden in de Primera Division
0 0
Amp
Blijft toch opvallend dat in het afgelopen jaar volgens mij geen enkele jonkie heeft geroepen: ik blijf nog zeker bij ajax. Ben wel erg benieuwd wat daar de reden van zou zijn behalve de "in het voetbal weet je het nooit". Vraag me af of de situatie Nouri er mee te maken heeft (m.a.w. sneller voor de buitenlandervaring en het geld gaan, uit angst dat de kans nooit meer voorbij zal kunnen komen voor speler en familie vanwege plotse omstandigheden). Over het algemeen zie je bij heren de Ligt, De Jong opvallend minder geldwolven reacties, dus dan zullen er andere belangrijke oorzaken spelen lijkt me.
0 0
Bky
Is toch vrij simpel? Als jij bij bedrijf A werkt, maar dat bedrijf A is een klein bedrijfje waar je een laag loon hebt (maar wel altijd werk hebt dus je kan jezelf verbeteren). Echter is er een zelfde soort bedrijf, bedrijf B. Bedrijf B is groter, succesvoller, kan jou meer salaris bieden en het geeft meer prestige.

Dan ga jij toch ook niet zeggen dat je koste wat het kost bij bedrijf A wil blijven werken? Dan zeg jij toch ook, als de kans zich voor doet en de voorwaarden zijn gunstig, dan ga ik naar bedrijf B. Het zou idioot zijn om te zeggen dat je het niet gaat doen, daar heb je alleen maar jezelf mee.
1 -3
Babayaka
Mwah van 1 miljoen per jaar kan je toch ook leven?

En ga voetballers nou niet vergelijken met iemand die 1200€ per maand verdiend en eventueel naar 1800€ per maand kan gaan. Daarbij die voetballers tekenen met een vol verstand een contract voor x jaar voor een meer dan mooi salaris. Ga dan niet na 1 jaar jammeren dat je weg wil. Zeker niet als je nog geen pepernoot hebt geraakt.
0 0
Maxwell5
Wat de fuck is dit voor een redenatie, gast?! xD
0 0
Ar
Ik kan me niet voorstellen dat Barcalona 50 miljoen gaat betalen voor een speler die terugkomt van een slepende blessure en eerst weer het niveau moet gaan aantikken, en die pas een handjevol wedstrijden basisspeler is geweest en dan ook nog eens als verdediger, waarbij hij zich zeer knap staande hield zelfs gedwongen in de rol van mandekker. Zijn pure verdedigende en mandekkende kwaliteiten zijn beter dan die van Blind, hij is sneller, kan beter koppen. Blind daarentegen is een master voor de bal en de man komen van achteruit. De Jong en Blind afwisselend op 4 en 6 lijkt mij dan ook ideaal.
Maak me alleen nog wel zorgen om de positie van de rechtsback, want die twee die we daar hebben kunnen mij niet overtuigen. Misschien dat Schuurs daar komt te staan.
1 0
hallo1
Zie hem graag nog bij Ajax, maar als ze er 60 miljoen van maken moeten ze hem maar komen halen.

Frenkie is een groot talent en een erg leuke voetballer om naar te kijken, maar ook één die eigenlijk nog niets gepresteerd heeft en toch wel blessuregevoelig lijkt. De vraag blijft dan in hoeverre iemand zijn talent waar kan maken. Idealiter doe je daarvoor eerst ervaring op in een 1ste elftal als bij dat van Ajax voordat je naar Barcelona gaat voor een mooie transfersom. Tegenwoordig worden er al hoge prijzen betaald voor spelers die nog niets in Ajax 1 hebben laten zien. Vorig jaar kregen we een bod van >50 miljoen op Dolberg en nu van 50 op Frenkie. Tja, gezien onze selectie kan je hem ook verkopen. Voor het voetbal jammer, maar je moet ook wel eens verder kijken dan vandaag of morgen. Voor 50-60 miljoen kan onze Marc 3 kanonnen halen.....
1 0
CruyffFootball
Blessuregevoelig vanwege 1 blessure?
0 -1
hallo1
Ja zijn herstel heeft lang geduurd en nu nog is hij niet topfit. Hij heeft ook nog maar een halfjaar in Ajax 1 gespeeld, daarom lijkt hij blessuregevoelig. ''Lijken'' is iets anders dan ''zijn''.
0 0
Bky
Hoezo is Frenkie blessuregevoelig?

Eén keer een nare enkelblessure hebben =/= blessuregevoelig.
0 0
hallo1
Speelt een halfjaar in Ajax 1 en je krijgt een enkelblessure waarbij je herstel veel langer duurt dan de planning. Ik zeg ook ''lijkt'' ipv ''is''.
0 0
Gerard36
volledig eens
0 0
Bensco
De term “onaanvaardbaar bedrijfsrisico” komt nu wel weer bij me naar boven. Als dat op Sanchez van toepassing was dan is dat in dit geval zeker van toepassing op Frenkie. 50 miljoen is een behoorlijk bedrag voor een speler die 1. Net terugkomt van een blessure 2. Slechts 1558 min (22 wedstrijden eredivisie) afgelopen heeft gespeeld en 3. Slechts 77 minuten Europese ervaring heeft. Tel daar nog eens bij op dat hij geen internationaal debuut heeft gemaakt, hijzelf nog maar een jaar wil spelen bij ons en dat de kans matig is dat hij volgend jaar aan veel speeltijd toekomt met ons overvolle middenveld. Als Overmars hier nog eens 5 a 10 miljoen bij kan lullen heb je de deal van de eeuw gemaakt.
1 0
de_pitbull
Ik zou die 50 miljoen gewoon pakken en Blind op 6 zetten. Dan gelijk investeren in een goede LCV (Magalian) en evt. een goede, ervaren rechtback.
2 0
RasNaveurre
Ajax Showtime pakt weer uit met Spaanse media.
4 0
BokkieBokstra
De Jong en de Ligt verkopen, Ajax heeft veel te veel spelers.
0 -4
Afcadam14
Haha toch knap dit. Zeldzaam weinig verstand van voetbal.
0 0
Synzo
voor 2 euro 50 per stuk verkopen aan dat Ka Uu Tee pisv van jou zeker?
1 -1
BokkieBokstra
? Ik denk dat het nog heel lastig gaat worden voor Ten Hag om dit te managen. Teveel keus, daarom dat ik denk, verkoop er nog maar een paar. Ok, de Ligt niet dan wel de Jong. Al kan ik het me amper voorstellen dat daat zomaar tientallen miljoenen voor afgetikt worden.
0 -1
makaveli
50 miljoen is wel kneiter veel geld. Hij heeft nou niet grandioos gespeeld (sws amper gespeeld) miss gewoon verkopen en dan terug huren voor nog 1 of 2 jaar? Zal niet veel gaan spelen bij Barca op dit moment.
3 0
Joseph
Als ze nu al zo wild worden van een speler die terugkomt van een lange slepende blessure en een handjevol wedstrijden in het eerste, dat een slecht seizoen speelde. Dan gaan ze volgend jaar helemaal los voor Frenkie.
Dan kun je wel de vergelijking met Dolberg trekken, maar die was met Ajax finalist in de EL.. Dan zijn spelers opeens het dubbele waard..
0 0
widmfan7
Dat interview van Voetbal Inside met hem heeft me niet echt gerustgesteld. Op het moment dat de verslaggever vroeg van Barcelona wil je hebben wil je zelf ook kwam er zo'n sneaky lachje zo van ja ik zeg nu van dat ik nog een seizoen bij Ajax wil blijven maar ik hoop dat de clubs eruit gaan komen.
0 0
CruyffFootball
Stuur Ziyech maar.
2 -1
mvdk
50 miljoen...

20 miljoen Pavon

Vertonghen contract 2019
12 miljoen 6 tekengeld.

12 miljoen in je zak.

----------------Onana-------------
De Ligt-Vertonghen-Tagliafico
-----------------Blind--------------
-------Ziyech---------vd Beek
-----------------Tadic-------------
Neres-------Dolberg------Pavon

Bij verdedigende situaties kunnen Blind en vd Beek terugzakken. Aanvallend hebben we monsters.

Heel veel fantasie, maar wel in februari kampioen :P
4 0
Web
Pavon is mij ontzettend tegen gevallen op het WK, geen paseerbeweging alles op snelheid. Ik vind Neres beter.
1 0
mvdk
Ik denk wel dat hij kwaliteiten heeft. Hij is typisch zo'n speler die zich echt bij een voetballende club moet ontwikkelen. Bij Ajax zie ik hem echt vlammen. En Neres is nu beter, maar is hetzelfde verhaal als Pavon. Neres was in Brazilie ook nog niet zo goed, maar komt bij ons volledig tot bloei. Oeh... Neres-Dolberg-Pavon is in topvorm een aanval waar mening Europese subtopper van mag dromen.
1 0
Web
Als journalist moet je toch wat te doen hebben
Een ding is wel duidelijk geworden, dat je Frenkie beter kunt missen dan De Ligt.
Dat hebben wij vrijdag kunnen zien.
0 -1
RedFeather
Die jongen heeft een half jaar niet gespeeld
Ben je lekker?
0 0
Web
Ook jij leest het verkeerd, ik ben erg geschameerd van Frenkie
Maar dat is heel wat anders dan wie wij het makkelijkst kunnen missen?
0 0
AJAIXIXIXI
Denk dat hij vooral doelt op de verdediging die er zonder De Ligt niet uitzag.
0 0
Web
Juist, in het belang van Ajax kun je misschien Frenkie beter missen dan De Ligt.
0 0
AJAIXIXIXI
Denk dat hij vooral doelt op de verdediging die er zonder De Ligt niet uitzag.
0 0
CruyffFootball
We hebben kunnen zien dat er na 7 maanden Ten Hag nog niets is ingeslepen.
Ohnee we mochten het niet beoordelen van jou want “oefenwedstrijd”.
Maar zelf beoordeel je Frenkie dan weer wel op 45 minuten nadat hij er maanden uitgelegen heeft.
0 0
Web
Jij mag van mij alles beoordelen, ik geef alleen aan dat De Ligt voor Ajax belangrijker is, en ben net als jou erg gecharmeerd van Frenkie.
Meer zeg ik echt niet he
Natuurlijk kun je niet verwachten dat Frenkie de pannen van het dak speeld vrijdag.
Nog zonder, Blind, Tadic, Taliafigo, enz
Vandaar mijn woorden, niet als maatstaf nemen.

Weet jij wat voor zware traings week ze achter de rug hebben?
Ze moeten in een paar weken klaar zijn, en dan gas terug nemen en perodioseren ivm de belangrijke wedstrijd
En dan zijn voor mij de eerste 30 minuten belangrijk. Daar heb ik goede dingen gezien. Veel positie wisselingen. Daarna was de scherpte weg, zware benen ivm zwaar trainen enz.
Maar wat is jou punt nou?
0 0
amthree
Willen we geen succes meer vieren hier ofzo dat we ja zeggen tegen 50 miljoen? Dan kun je net zo goed ook de ligt verkopen.... De jong heeft daar niks te zoeken, straks zit die daar en dan presteert die niet of vinden ze hem toch niet goed genoeg en mag die na een half jaar weer weg net als mina. Ik ben echt klaar met die club hun vieren dood leuk elk seizoen wat en wij hebben het elk jaar maar weer het moeilijk om maar 1 prijs te winnen. Laat ze lekker de ....... krijgen daar in catalonie!!!
0 0
de_pitbull
En wat als hij daar niet slaagt? Dat is toch niet ons probleem? 50 Miljoen voor De Jong is absurd veel omdat hij nog weinig heeft laten zien in Ajax 1. De Ligt heeft al veel meer laten zien en zou een groot gemis zijn. Ik zeg JA tegen 50 miljoen mits deze weer (gedeeltelijk) geinvesteerd wordt.
0 0
Web
Halen ze hem voor 10 miljoen weer op
0 0
Johnnie
Is echt een obsessie geworden daar.
0 0
Maik
Anders gewoon lekker verkopen met 2 jaar huurrechten. Die Frenkie heeft het ook al over waarschiinlijk minimaal een jaar blijven dus dan leg je eigenlijk alleen vast dat hij nog minimaal twee jaar blijft én je vangt 50 miljoen voor een tiener waarvan je totaal niet weet hoe hij zich gaat ontwikkelen. Top hahaha
1 0
Restored
Verkoop Hakim maar, Frenkie blijft in Amsterdam
0 -1
Jaridebeste
Zucht.....
0 0
talent020
Mundo Deportivo heeft naar verluidt Een journalist in dienst genomen die zich slechts met 1 onderwerp bezig houd,: Frenkie De Jong....
0 0
afca87
De ligt daarin tegen is onmisbaar
Alles op alles hem te houden
Hopelijk is schuurs 2020 goed genoeg
0 0
afca87
Laten gaan
Niets wijst uit dat hij ind zo belangrijk is als ervaren spelers
0 0
Synzo
Er denkt hier toch niemand écht dat Blind gekocht wordt en dat Frenkie dan wordt verkocht. Marc zegt: de deur zit dicht. Frenkie zegt: ik speel komend seizoen bij Ajax. Ik ga liever hier vanuit dan van al die niet onderbouwde geruchten....
1 0
robsch
Dat zegt Frenkie niet. Hij kan niks beloven. Dat de deur dicht zit volgens Overmars is bullshit. De deur is altijd open voor mega biedingen. Het zou voor mij een stuk logischer zijn waarom er zoveel voor Blind wordt betaalt.
0 0
Synzo
natuurlijk is iets nooit 100% zeker maar ik heb er vertrouwen in dat Marc doet wat hij heeft aangegeven en dat Frenkie het ook meent als hij zegt dat hij verwacht bij Ajax te blijven. En vooralsnog zijn er op wat loze geruchten na nul komma nul berichten die wat anders aangeven. Ik heb er wel vertrouwen in hoor!
0 0
pieke
Ach, die Spaanse kranten lullen maar wat. Het is ook daar komkommertijd.
Ze hebben al geschreven dat De Jong een voorcontract per 1-7-2019 had getekend.
Ze hebben al geschreven dat De Jong een voorcontract oer 1-7-2018 had getekend.
Ze hebben al geschreven dat zaakwaarnemer Rob Jansen is ingezet om hem naar Barcelona te halen.
Kortom de Spaanse kranten lullen maar wat.
1 0
ST
Ik begrijp echt niet waarom mensen zo immens lyrisch zijn over Frenkie. Hij is 21 en heeft nog niet eens 1 volledig seizoen bij Ajax in de basis op zijn eigen positie gestaan.
1 -2
BrandjeXL
Eens, heel groot talent maar inderdaad "al" 21. Dat is vijf ouder dan een Gravenberg die waarschijnlijk dit seizoen al minuten gaat maken. Frenkie heeft mooie dingen laten zien maar loopt zich ook per wedstrijd meerdere vast. Heeft een fluwelen techniek maar speelt naar mijn mening veel te veel de postbode.
1 -1
DeWijsneus
Helemaal mee eens. Misschien denkt hij nu inmiddels dat hij beter maar kan vertrekken, immers om aan de verwachtingen van hier te gaan voldoen zal nog een hele grote opgave worden.
1 -1
ST
Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen groot talent is. Maar 50 miljoen? Dat Kun je gewoon niet weigeren.
0 -1
AJAIXIXIXI
Tuurlijk kan Ajax dat weigeren, Feyenoord of PSV niet maar ondertussen zit het financieel wel goed genoeg bij Ajax dat ze een bod van 50 miljoen kunnen afslaan.
1 0
JanTa
Ik geloof dat Ajax al tig keer heeft duidelijk gemaakt dat Frenkie niet te koop is. Iedere andere club in NL zou er meteen op in gegaan zijn maar aan gezien Ajax voor Nederlandse begrippen al schatrijk is kunnen ze dit soort bedragen zonder knipperen afwijzen. Johan Cruyff zei al eens, ik heb nog nooit een zak geld zien scoren dus op een gegeven moment is geld niet meer belangrijk.
0 0
ST
Ehm nee... we hebben bijna 50 miljoen uitgeven.
0 0
ajaxinho
Ze hebben net een Braziliaan gekocht, Arthur.
Zelfde type als Frenkie op AM.
Verschil is dat hij niet op 6 en 4 kan spelen.
Niet dat Frenkie hier echt de lijnen kan uitzetten...
Als Blind terugkomt als vervanger van Frenkie.
Gaan we er zeker op vooruit.
0 -2
MelleAfca
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met Blind. Maar we gaan er zeker niet op vooruit dan. Frenkie is gewoon buitencategorie. Ik snap dan ook niet waarom Ajax vorig jaar wel een mega bod op Dolberg heeft afgeslagen, maar nu dus niet lijkt te gaan doen.
1 -2
Michelinho
"nu dus niet lijkt te gaan doen"? Laat je toch niet zo misleiden door wat er geschreven wordt en zéker niet door Spaanse media. Is beter voor de gemoedsrust.
0 0
MelleAfca
Daarom zeg ik toch ook “lijkt”.
Daarnaast zit ik hier op Ajax Showtime niet alleen voor de bevestigingen, dan zou ik lekker Ajax.nl om de zoveel tijd kunnen checken.
Wat mij betreft juist de charme en ergens misschien ook wel de bedoeling van een fansite met topics om te praten over dingen die misschien(!) kunnen gebeuren.
0 0
Michelinho
Prima, wat betreft het speculeren op een fansite kan ik op zich meegaan, maar Ajax heeft geen enkele aanleiding gegeven waardoor het lijkt dat ze Frenkie gaan verkopen. Tot nu toe is het puur "we gaan niemand verkopen behalve Ziyech". Wat is het dan precies waardoor het er voor jou op lijkt dat ze hem toch gaan verkopen?
0 0
Web
Gaat hij dit jaar niet, dan zeker volgend seizoen
Blind kun je nog jaren van genieten, gaat geen volgende stap meer maken, geld denk ik ook voor Tadic, ook hij had veel betere opties.
0 0
Joseph
Frenkie is buitencategorie, maar die gaat niet op 6 spelen, dat is een aanvallende middenvelder. Frenkie gaat ontzettend profiteren van Blind naast hem, die is 2 klasse beter dan Schone.
Ajax gaat er ontzettend op vooruit, beste aankoop in jaren, als het allemaal door gaat.
0 0
MelleAfca
Als ze allebei blijven dan gaan we er idd op vooruit, dat is een understatement. Het ging mij er om dat ik liever Frenkie heb dan Blind, als ik een keuze zou moeten maken.
0 0
zuidzuid
Blind de jong vd beek met blind in de punt naar achter. Ideaal middenveld. Tadic linksbuiten.

Wordt n mooi seizoen zo.

Mocht de Ligt nog weggaan zorgt blind achterin ook voor wat evenwicht.
0 0
Adios
leren van je fouten heet dat. Een speler die tot noch toe vooral potentie heeft laten zien kan je niet vasthouden voor 50 miljoen. Dit geld kan goed worden geinvesteerd zodat investeringen in spelers als Tadic en Blind kunnen worden gemaakt. Zulke ervaren spelers zullen veel constanter presteren, wat je zeker nodig hebt in Europa en om kampioen te worden
0 0
MelleAfca
Op die manier gooi je de Ajax cultuur volledig overboord.
0 0
Joseph
Die fout heeft Feyenoord ook gemaakt, inzetten op ervaren spelers, maar uiteindelijk zullen de grootste successen komen met teams die beide heeft. Hoe ver was Ajax in 95 gekomen als het grote talenten als Kluivert en Seedorf verkocht zou hebben?
De Ligt, Frenkie, Donny, Neres en Dolberg zijn minstens zo belangrijk als Tadic en Blind.
0 0
ST
Precies
0 0
chloorbestendig
Voor 30 miljoen kunnen ze ook Bandé overnemen, die heeft bijna net zoveel potjes als Frenkie gespeeld.
0 0
3*stars*3
Ik ben echt een grote Frenkie fan maar als Barca 50mil wilt neertellen voor hem, moet je het gewoon doen.
We hebben nu aardig wat middenvelders en zeker als Ziyech blijft.
0 -1
Jelle2500
Dat is een nette prijs maar denk toch echt dat hij gewoon bij Ajax gaat blijven.
Zou die naar Barça gaan voor 50 mil zou ik er ook niet om huilen.. Ajax heeft meer dan genoeg middenvelders waar leuke potentie in zit!
1 0
Shardo
Als ze 50mil in een X overmaken, strik erom.
1 -3
echtgras
Want wie is er net zo goed en technisch als Frenkie?
Het is een mooi bedrag maar Ajax heeft het geld niet nodig dus waarom zou je het doen?
Je moet het geld buiten beschouwing laten bij De Ligt en De Jong.
Vraag je eens af, is Ajax beter met of zonder dat soort spelers?
Accepteer je dat Ajax net onder de subtop van Europa blijft of hoop je ooit tot die subtop te behoren?
Tuurlijk moet Ajax sommige spelers verkopen maar dat niet je beste spelers als Mathijs en Frenkie. En helemaal niet als er geen vervangers zijn die gelijkwaardig zijn
1 0
afcasven1995
Als je alleen de Spaanse kranten volgt zou je denken dat De Jong de beste speler van de wereld is.

We hebben gvd pas een handje vol wedstrijden van Frenkie kunnen genieten op het middenveld.
4 0
RusselWestbrook
Ik wil ook wel bij El Mundo werken. Gewoon elke dag een stukkie schrijven over Frenkie de Jong. Makkie.
9 0
insectenverdelg
hoe is je Spaans?
0 0
RusselWestbrook
Heb ik een mannetje voor, lol.
0 0
Labrador
onzin
0 0
Ajax27
Blijf het jammer vinden dat de lichting Frenkie, vd Beek en Nouri destijds op hun 17e, 18e niet al voor de leeuwen zijn gegooid in Ajax1. Dan hadden we iig al een aantal jaren kunnen genieten van deze boys. Als Frenkie vertrekt is het doodzonde, maar het is wel een leeftijd waarop clubs toptalenten willen binnenhalen omdat ze dan nog te kneden zijn. Maja hoeveel kans krijgt ie bij Barcelona als je als nobody binnen komt?
0 -1
RedFeather
Of.. ze waren allemaal al weg
0 0
Redlum
We moeten niet vergeten dat Frenkie geen speler is uit de eigen jeugd he. Het is natuurlijk een supertalent, die ik het liefst nog een paar jaar in Ajax 1 zie ballen. Maar hij heeft niet dezelfde binding met onze club die vd Beek bijvoorbeeld wel heeft. En als Barcelona je voor €50 miljoen wil halen, dan zijn ook wel echt iets met je van plan. Hoop dat als we hem verkopen, we hem nog wel een jaartje mogen huren om bij ons het 34e kampioenschap te vieren!
0 0
jackwolf
Wordt er nu een beetje moe van dat gezeur om Frenky. Waren we net van de Kluivert soap af....
2 0
jaapdijkemasted
geruchten jongens... die gaan al maanden! ;-)
1 0
Truth
Kunnen we ze niet wijsmaken dat het Frenkie is, maar gewoon Siem sturen?
3 0
Patrick78
Volgens Sky Sport Barcelona meldt zich officieel bij Chelsea voor Kante. Dus Frenkie of Kante?
0 0
MankeNelis
Maar ook voor Hazard toch?
0 0
ajaxxcied4life
Kortom, Barca voert geen beleid, Barca biedt op goed geluk lukraak op spelers.
4 0
insectenverdelg
Als ze echt Frenkie will3n halen zit daar toch een idee achter. t kan niet komen door zn 2 geweldige jaren op t middenveld zal ik maar zeggen.
0 0
ajaxxcied4life
Kortom, Barca voert geen beleid, Barca biedt op goed geluk lukraak op spelers.
1 0
Bonno1978
Ik hoop op een grote zak met geld en nog een seizoen verhuren aan ons...
1 0
Toon meer reacties