[Update III] 'Ajax ontvangt 15 miljoen euro'

BvdPloeg, 12-06-2018 om 22:15, 105726 views, Italiaanse media | Het nieuwe jaarboek van Ajax is uit!

Ajax-aanvaller Justin Kluivert heeft zijn vakantie afgebroken om de transfer naar AS Roma af te ronden. Dat schrijft La Gazzetta dello Sport donderdagmiddag. Kluivert zou door Ajax zijn opgebeld met de mededeling dat de clubs nagenoeg akkoord zijn met elkaar.

Verwacht wordt dat de transfer, waarmee 25 miljoen euro (inclusief bonussen) gemoeid is, in het weekend wereldkundig wordt gemaakt. Kluivert was op vakantie op Ibiza, maar verliet het Spaanse eiland donderdagochtend om terug te keren naar Amsterdam. In de hoofdstad zal hij zijn zaakwaarnemer Mino Raiola ontmoeten, die hem zal vertellen dat hij naar Rome kan vliegen om daar een contract bij AS Roma te tekenen.

Dat Kluivert naar AS Roma wil vertrekken, is geen geheim meer. Al langer is er een persoonlijk akkoord en de buitenspeler geeft op Instagram veel 'likes' aan spelers van AS Roma. Het medium sluit af door te zeggen dat de twee clubs nu in onderhandeling zijn over de bonussen, doorverkooppercentages en imagorechten. Kortom: de laatste details.

Ook het Italiaanse Sky meldt inmiddels dat Kluivert zijn vakantie heeft onderbroken om zijn transfer naar AS Roma af te ronden. Woensdagavond werden er goede gesprekken gevoerd tussen de clubs en het wachten is nu op een definitief akkoord.

Update - 08.33 uur (8 juni 2018)
Hoewel de verhalen over een onderbroken vakantie niet waar lijken te zijn, zijn de Italiaanse kranten vrijdagochtend maar weer druk met details over de Kluivert-deal. AS Roma zou zo'n twintig miljoen, exclusief bonussen, moeten betalen en Kluivert kan in Italië een salaris van 1,4 miljoen euro verdienen. In zijn contract voor vijf jaar zou staan dat dit salaris jaarlijks hoger wordt. Een klein beetje goed nieuws is er nog voor Ajax, dat naast de transfersom een doorverkooppercentage van tien procent bedongen zou hebben. Wordt vervolgd...

Update II - 20.30 uur (12 juni 2018)
Het Italiaanse La Gazzetta dello Sport komt dinsdag met meer details over de bedragen die zijn gemoeid bij de overgang van Justin Kluivert naar AS Roma. Zo zou Roma naast dat Ajax een doorverkooppercentage zou hebben bedongen, ook twintig procent van de  transfersom (naar verluidt 17 miljoen euro) moeten afstaan aan de zaakwaarnemer van Kluivert, Mino Raiola. Momenteel zijn de laatste onderhandelingen in volle gang, waarna Kluivert zich officieel speler van AS Roma mag gaan noemen.

Update III - 22.10 uur (12 juni 2018)
De doorgaans betrouwbare journalist Gianluca Di Marzio lijkt zeker te weten wat de precieze transfersom omtrent de transfer van Justin Kluivert is. Waar eerder bedragen tussen de 17 en 20 miljoen werden genoemd, lijken deze toch een stuk lager te liggen. Volgens Di Marzio ontvangt Ajax namelijk 15 miljoen euro met 2.5 miljoen aan bonussen. 

Heb je al vakantie-items van Ajax? 

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Jan Doedel
Ik ben normaal niet van het haten maar wat heb ik een allejezus hekel aan dit ventje gekregen! Dat vieze verwende rotkoppie dat ons allemaal uitlacht omdat ie ons alkemaal in de maling heeft genomen met zn toneelspel. Justin Kluivert een echte Ajacied my ass!
0 0
Afca_126
Kluivert nep ajacied
0 0
cruijffthebest
KAPPEN MET JUSTIN BERICHTEN!!!!!!!
0 0
suarez30
Stoppen NUUU met dat toekomstige bankzittertje.
0 0
Jornnn
Vorige week was het nog 25+5. Volgende week gaat hij transfervrij naar Roma.
0 0
aka
Ik hoop dat dit het laatste bericht is over hem
2 -1
GvanderK
Dit joch is de naam van zijn vader niet waard.
0 -1
mistermiyagi
Lekker op de spaar zetten..
1 -1
Dennis1964
Laat dit het laatste bericht zijn van....hoe heet die linksbuiten ook alweer?
0 -1
Synzo
Kluivert!
0 -1
Dennis1964
En wie wil er nu rijk van jou worden Kluivertje??..................
2 0
Duif63
Overmars kan niet onderhandelen blijkt maar weer. Wat een stumper die vent.
0 -8
noppenkoning
Als er 1 ding is wat Overmars wel kan is het onderhandelen. Ook prive heeft hij het zakelijk uitstekend gedaan na zijn voetbalcarriere.
3 -1
Gijsje
Volgens de http://www.fifa.com/mm/document/affederation/footballgovernance/02/36/77/63/workingwithintermediariesenweb_neutral.pdf betaalt de kopende club de fee van de zaakwaarnemer.

Ajax ontvangt dus gewoon 17.5 vast + 5 mln variabel en 9% doorverkooppercentage.
7 -1
Lagasj
En nu als de sodemieter de contractduur voor 16 jarigen omhoog van 3 naar 5 jaar GVD.
Tering KNVB.
Kost een opleidingsclub als Ajax miljoenen!
Wat we tot nu toe doen is fucking for virginity !
Onhoudbaar die 3 jarige bullshit !
4 -2
Duif63
Dat is Europese regelgeving. Je weet wel, waar alle politici in Nederland, Wilders uitgezonderd, zo voor zijn.
1 -2
vincent_DV
Dat is geen Europese regelgeving, het is FIFA regelgeving om wurgcontracten tegen te gaan. Europese regelgeving gaat juist uit van vrij werkverkeer zonder veel belemmeringen zoals maximum looptijd contract.

Wat wel zou kunnen is dat de KNVB, de spelersvakbond en de Nederlandse overheid samen een nieuwe CAO opstellen waarin duidelijk vermeld staat dat spelers vanaf 16 jaar een contract mogen tekenen met de maximum duur van 5 jaar of zelfs gewoon volledige vrijheid in contractduur. Nationale wetten staan namelijk boven wetgeving van de FIFA. Officieel mag een speler ook niet voor langer dan 5 jaar tekenen volgens de FIFA, maar in Spanje kon dit al en nu valt het me op dat het in Engeland ook steeds vaker gebeurd dat ze bijv. voor 6 jaar tekenen. Waarschijnlijk is dat omdat de wetgeving in die landen dat nou eenmaal expliciet toestaat.

Wat ik nu zeg opperde Eric Gudde trouwens al in VI.
2 -1
DeWijsneus
Dat komt volgens mij door regels buiten de KNVB om hoor.
1 0
Ferd
Dat zijn geen knvb regels. Als je wilt schelden, scheld dan op je juiste
3 0
Afcascheme015
Snitch
0 0
Roels
Manchester City are moving to sign Flamengo midfield sensation Lucas Paquetá (20) and are prepared to pay his release clause of around £40m. [@Esp_Interativo] https://t.co/gMFpY8IBfl

Ideetje van Endt gaat hem niet worden
4 0
Mr.P.
beetje duur idd
0 0
OntlastendeMiddenvelder
Het wordt steeds minder. Ik vind het nu te weinig, zeker aangezien Kleine Kluivert al zo vroeg verkocht wordt. De stress op de transfermarkten moet nog toeslaan. Had gewoon tegen Kluif gezegd dat hij weg mag, maar alleen naar een club die bereid is hem -- indien nodig -- "pas" over een maand te kopen. Dan is die club nog steeds relatief vroeg. En tonen ze -- mooie bonus -- ook nog aan dat ze de speler echt willen hebben, waardoor voor Kluivert de kans toeneemt dat ze serieuze plannen met hem hebben.
0 -1
ajaxfan83
eerst was het 25 toen 20 en 15 miljoen.
en morgen is het bedrag 10 zeker.
3 0
Logokusser
Ach, 15 ipv 17,5m....Dat verschil krijgen we met de verkoop van Hakim weer terug. "Al is het leven nog zo rot, kijk naar de Bilal-transfer en je lacht je kapot".
2 0
Afcascheme015
Goeie
0 0
Rolleman
noa lang pfff.. laat ook even zijn mening weten.
0 0
kaashaas
Ben wel blij als we van die dromer af zijn , wat een poppenkast dit.
0 0
zivkabrimovic
Op welke posities zullen er versterkingen komen?
0 0
Jelephi
Grappig dat 17,5 en bonussen oké was maar dat iedereen hier weer loopt te janken als het 15m is.

Je hebt het over een redelijk talent wat nog niets heeft laten zien. Dan is dit een wereld deal.
2 -1
WeerDinges
Zelfde prijs als Bazoer geloof ik. Die stond qua talent toch wat hoger aangeschreven dacht ik en had wat jaartjes meer. Vergeten sommige hier nog wel eens.
0 0
Joseph
Werelddeal? meest gehypte talent van Europa misschien wel, verkocht in het begin van de transferperiode.

Niet voor niets in de Engelse pers als koopje omschreven.
1 -1
megaonion
Met een aflopend contract is dit zeker een wereld deal!
2 -1
AFCsince98
Voor die 15m (waar we toch niks mee doen) had ik hem graag een jaar op de tribune zien zitten
2 -2
BokkieBokstra
Mooi bedrag, met een eventuele bonus erbij. Ik hoop dat Kluivert het goed gaan doen in Rome. Mooie club, mooie stad.
0 -7
Noxin
Mooie club, mooie stad, hopen dat Kluivert alleen maar op de tribune zit.
2 -1
foroloca
Ga er wonen
1 0
foroloca
Straks is het 10 miljoen, internationale nieuws gekeken en daar zeggen ze allemaal: thats cheap why are PL clubs sleeping!?
0 0
KlasseLasse
15 mil te weinig pff
1 -1
SjaakWolfs
Nog een contract van een jaar en weinig tot niets laten zien. Dan is 15 miljoen een prima bedrag.
2 0
AjacNouri
Ik vraag me een beetje het nut af van die hele jeugdopleiding als de spelers op hun 19/20/21 al de club verlaten omdat Ajax te weinig status en salaris biedt aan de spelers. Zonder dat die spelers ooit wat voor de club gepresteerd hebben. Ze zijn nog in ontwikkeling en hebben weinig ervaring. Ondertussen wordt er nauwelijks geïnvesteerd in nieuwe spelers en gaan de jongelingen zoals deze snotaap liever in Rome de bank warmhouden. Kortom Ajax is puur voor grotere clubs aan het opleidingen en gaat het doel om Ajax er beter op te maken en beetje voorbij. Wie denkt ons snotaap wel niet dat ie is om zo even op zen 19e de deur uit te wandelen en zoveel eisen te stellen. Ajax is veel te soft. Niet te koop = niet te koop. Zolang Ajax talenten niet kan behouden wordt het nooit meer wat.
4 0
geDaante
Opleiden is misschien wel het grootste kenmerk van Ajax, dus bepaalt voor een groot deel zijn identiteit, zonder dat, is Ajax niet Ajax.

Buiten dat, er zijn ook talenten die langer blijven, en je kan de kwaliteiten waarover veel toptalenten beschikken, als Ajax zijnde niet kopen; kwaliteit ervaring = te duur. Daarom komt Ajax ook vaak met middelmatige ervaring, die altijd snel voorbij gestreefd worden door eigen jeugd. Dat is overigens ook wel slecht scouten geweest.

Buiten dat maakt goede jeugd je ook rijk. En je hele breedte, dus de bank, kan je uit jeugd laten bestaan, waardoor je al je geld kan inzetten op échte versterkingen. Échte versterkingen topjeugd goede jeugd die wat langer blijft = maximaal haalbare voor Ajax, en meest ideale situatie.
3 0
MosesD
Tja, wat is middelmatige ervaring? Topkwaliteit met ervaring is idd niet te betalen. Toch kunnen ervaren spelers, die dan wel geen toptalenten zijn geweest, geen superieure techniek hebben wel degelijk wat toevoegen. Types als Galasek, Poulsen, dat zijn geen prima donna's maar geven een team iets extra's wat veel jongeren (met veel meer talent) en het elftal dus ontbeert. En reken maar dat de jonkies zo'n speler waarderen.
0 0
Bensco
Ik denk dat Ajacnouri vooral doelt op het feit dat talenten steeds vroeger vertrekken. Zelfs al voordat ze van sportieve waarde voor de club zijn geweest zoals nu bij Kluivert. Het klopt dat de jeugdopleiding een stukje identiteit is van de club maar er kijken 2 verschillende ideeën te zijn wat het doel van deze opleiding is. De een ziet er een talenten fabriek in die de club een hoop geld oplevert, de andere ziet er een aanvulling van spelers in die iets extras brengen wat aankopen niet brengen. Ajax misbruikt haar eigen DNA nu om financieel profijt te maken maar haalt geen sportief succes uit de jeugdopleiding. Door spelers vroegtijdig te laten gaan maak je geen gebruik van hun meerwaarde wat Ajax tot een handelshuis maakt.
2 -1
AjacNouri
Precies wat ik bedoelde.
0 0
BokkieBokstra
Wat kan helpen is meer betalen, dan zou Ajax moeten doen, hogere salarissen ook voor eigen spelers. Maar ik denk vooral, je moet als club een goed beleid hebben en daat ontbreekt eraan. Dit jaar was een rampjaar.
1 -1
BokkieBokstra
Vind ook dat Ajax daar dan voor moet kiezen. Liever Eiting of Bergsma dan een aankoop, je moet wat proberen.
0 -1
FlyingDutchMan
Wordt steeds minder, direct hebben wij nog betaald om van die diva af te komen..
6 0
michaellaudrup
beter een half ei...……...
0 0
de-Ajacied
Dat het echt niet lukt om eigen grote toptalenten bij te laten tekenen en ze tot hun 22e te behouden ligt echt aan de salarissen die in heel Europa verdubbelden en bij Ajax halveerden
0 -1
michaellaudrup
Ik vond Sinkgraven trouwens niet onderdoen voor Het embleem kussertje.
1 0
zivkabrimovic
Precies
1 0
Joseph
Grote woorden over Marc de goede onderhandelaar dan. Meest gehypte talent van Europa, is dan wel erg slecht gebruik van gemaakt.

Zit net niet op een bedrag dat je hem op de bank wilt houden als voorbeeld voor andere talenten die Ajax in het kontje willen neuken.
0 -5
NouridolbergNeres34
Maar leuk en aardig dit, wanneer gaan we eens inkomende transfers zien.... volgende week begint de voorbereiding al.
0 0
X-RaY
Er schijnen eerst nog lege flessen ingeleverd te moeten worden bij Dirk voor dat beetje extra wat nog tekort is.
2 0
Inhartennieren
Veel te goedkoop.
2 0
NouridolbergNeres34
Man man man, het wordt steeds lager dat bedrag.
2 0
Mokum31
Kan jou het schelen
Ze doen er toch geen reet mee en ons doet het geen pijn.
Blij dat die probleemzoeker weg is
4 -1
Tecmessa
Tja 15 miljoen nu of 0 over een jaar. Het is niet anders, ik denk niet dat Marc er veel meer had kunnen uitslepen. Je kunt wel wachten of er meer clubs met interesse komen en die tegen elkaar op laten drijven, maar als die uitblijven zit je met de gebakken peren. Want dan weet Roma dat ze m ook voor minder kunnen krijgen omdat je onder druk staat om te verkopen.
3 -2
Joseph
Want de transfermarkt gaat al bijna sluiten.. Marc heeft zich laten naaien als het 15 geworden is.
2 0
Tecmessa
Dat is exact het punt: als je gaat wachten tot de transfermarkt bijna sluit, dan weet Roma dat je móét verkopen om nog iets aan waarde over te houden. Dus dan zal de prijs alleen maar lager worden omdat Roma de betere onderhandelingspositie heeft.
0 0
Jaimie108
We doen toch niks met ons geld en zo wel kunnen we van die 15 mil weer 10 talenten van 12 halen.
0 0
Bocarra
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Ajax 7 meuro + 0,3 meuro aan eventuele bonussen overhoudt. Volgende....
0 0
14ajax1974
Had hem dan maar een jaar op de bank gezet
1 0
Gijsje
t is passage van nieuwe regels over transfers.

deze rubriek richten we ons specifiek op de gevolgen van de nieuwe regels voor mogelijke vergoedingen uit transfers voor intermediairs en spelers. In de huidige praktijk van transfers in het internationale voetbal is het namelijk niet ongebruikelijk dat de speler en zijn zaakwaarnemer bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst met de club een doorverkooppercentage bedingen bij een toekomstige transfer van de speler naar een nieuwe club. Zodoende kunnen zaakwaarnemers en spelers recht hebben op een gedeelte van de transfervergoeding die door de nieuwe club van de speler wordt betaald.
0 0
Mr.P.
lol hij staat in de dierentuin met zn sjaal

ajax ontvangt minder, 20% naar de zaakwaarnemer dus 17,5m - 3m 1.45m = 16m max.

16 miljoen is wel even een ander bedrag dan 160miljoen
0 -2
Mikey Stormram
Kluivert was een koopje volgens die Italianen. Ziyech gewoon 50 miljoen of meer vragen. Hakim heeft een contract voor 3 seizoenen en Roma barst van het geld na die succesvolle Champions League campagne. Die Italianen proberen je aan alle kanten te naaien. Gewoon nog harder het onderhandelingsspel spelen.
0 0
AltijdGelijk
Niet alleen volgens de Italianen maar ook volgens mij!

Kluivert met een contract van Nog 3 jaar bij ons zou gewoon 60 miljoen hebben opgeleverd.

Als wij zulke talenten voor 17,5 miljoen zouden kunnen halen dan doen we dat gelijk!
2 0
DrFootball
We gaan het echte bedrag snel genoeg lezen in de officiële verklaring van Ajax. Volgens mij zijn ze dat verplicht te doen als de transfersom een bepaald % van de omzet overschrijdt ivm de beursregels. Op basis daarvan kunnen we beter oordelen dan op allerlei bedragen die in de media worden geroeptoeterd...
1 0
Danos
Klopt, geen idee bij hoeveel het precies is.
Bij el gahzi deden ze het niet en dat was ongeveer 8 mio volgens de verhalen , bij Daley gebeurde het wel en dat was 17,5 mio dus de waarschijnlijke prijs van Justin
0 0
NouriVandeBeek
Als het echt 15 Miljoen is en dan nog minus het Raiola geld, dan is het echt heel karig.
1 -4
Gijsje
Dit is passage van nieuwe regels over transfers.

deze rubriek richten we ons specifiek op de gevolgen van de nieuwe regels voor mogelijke vergoedingen uit transfers voor intermediairs en spelers. In de huidige praktijk van transfers in het internationale voetbal is het namelijk niet ongebruikelijk dat de speler en zijn zaakwaarnemer bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst met de club een doorverkooppercentage bedingen bij een toekomstige transfer van de speler naar een nieuwe club. Zodoende kunnen zaakwaarnemers en spelers recht hebben op een gedeelte van de transfervergoeding die door de nieuwe club van de speler wordt betaald.

Figuren als Nadamesmo moeten echt van AS verwijderd worden
1 0
aniel.rambharos
Zwakke onderhandelingswijze van Ajax. Marc: dit keer heb je het slecht gedaan. Niet hard genoeg gespeeld. Je had vast moeten houden aan een bedrag van 20 miljoen + extra bonussen. Fucking shit is dit. Ik weet wat ik later zal lezen in de media: wat een koopje.
Ik hoop bij God niet dat ze ook zo gaan handelen bij Ziyech. Ajax, deze fucking AS Roma heeft nota bene een miljardair in handen, die geld in hun steekt. Onderhandelen pas bij een bod van 45 miljoen. Dit kan Roma makkelijk betalen.
1 -2
RusselWestbrook
Als het 15 miljoen is is dat nog steeds veel geld voor Kluivert.

Ajax hoeft geen euro af te staan aan louche zaakwaarnemers bij deze transfer. Raiola doet de onderhandelingen niet voor Ajax, maar voor Roma.
1 0
Bjorn
Het wordt met de dag minder. Neemt niet weg dat een jeugdspeler verkopen altijd pure winst is. Zeker iemand die niet bij wilt tekenen, niets heeft gepresteerd en een eenjarig contract heeft.
2 0
RusselWestbrook
Het mooie aan Italië is dat clubs verplicht zijn om alles openbaar te maken, dus we zullen vanzelf weten hoeveel alles nou precies is. Transfersom, salaris, wat er aan de makelaar betaald wordt, het moet allemaal openbaar gemaakt worden in Italië.
4 0
Bjorn
Interessant. Op wat voor termijn moet dat? Direct bij het officieel worden?
0 0
RusselWestbrook
Dat weet ik niet. Ik weet alleen nog dat ik ooit van heel veel clubs uit Italië hele lijsten gezien heb van wat spelers en zaakwaarnemers verdienden. Volgens mij op een site over Financial Fair Play, maar kan het zo snel even niet terug vinden.
0 0
didierajax020
Oei, dat valt vies tegen zeg.
0 0
AFCZlatan
Deal wordt met de dag slechter...
0 0
Keizer020
Oeh nu begint het tegen te vallen
0 0
ajaxcied4life
15 mln inclusief bonussen is een minder goede deal. Indien waar.
0 0
Bocarra
Ik geloof niets van dit nieuws. Fake news!
0 0
RusselWestbrook
Volgens mij, als ik het artikel in de Gazetta door google translate haal (want ik spreek geen Italiaans) zit het met die 20% als volgt:

Die 20% voor Raiola is bij een volgende transfer van Kluivert.
9% van de doorverkoop gaat naar Ajax.

Dus Roma is bij de doorverkoop van Kluivert al 29% kwijt.
1 0
aniel.rambharos
Als een club besluit om een speler zelf te verkopen, dan wordt de zaakwaarnemer erbij betrokken om de onderhandelingen met een club te starten. Dan moet de club een % van de transfersom aan de zaakwaarnemer betalen. In dit geval staat Ajax hierbuiten. Kluivertje wil zelf weg, schakelt Ratje Mino zelf in, dus zal Kluivertje zelf het bedrag, wat hij krijgt, 10% daarvan moeten afstaan. En Ratje krijgt van Roma geld, ook 10%, omdat hij Roma geholpen heeft om Kluivertje te contracteren.
0 0
Toekomst1900
Al krijgt ie er 50! Kluivert is weg, de soap is afgelopen! Eindelijk!
0 -2
Toekomst1900
Al krijgt ie er 50! Kluivert is weg, de soap is afgelopen! Eindelijk!
0 -2
koreem
ajaxshowtime toch, weer een fout artikel. Volgend La Gazetta heeft Raiola onderhandeld dat hij 20% krijgt van de toekomstige transfersom en niet van deze.
2 0
RusselWestbrook
Correct.
1 0
Bensco
Wat een kutdeal. 17,5 miljoen wat kan oplopen tot 22,5 en maar 10% doorverkoop. En dat terwijl Raiola verdomme 20% pakt. Ajax laat zich weer bespelen door die kutrat.
2 -4
Babayaka
Fick zeg Martens doet het toch nog
0 0
makaveli
Tis toch niet normaal dat een club zoveel geld aan een zaakwaarnemer betaald.. er is geen enkele manier waardoor een zaakwaarnemer dit geld oplevert..
1 0
Babayaka
Is niet raar, maar bijzonder zou juffrouw ank zeggen.
0 0
EVH
Ik vraag me toch zo langzamerhand af hoe groot het vermogen van die Pizzabakker is.
0 0
chuckie88
300 miljoen slechts
0 0
AJAIXIXIXI
Vraag me af wanneer hij met pensioen gaat. Kan niet wachten!
0 0
DappreStryder
Waarom zou hij met pensioen gaan? Hij harkt nu meer briefjes van 100 euro binnen dan stratenveger in de Veluwe blad opzuigen in de herfst... Voor een beetje nep onderhandelen en een paar telefoontjes meer dan 1,5 miljoen incasseren kan je al geen werken meer noemen trouwens..
2 0
Babayaka
1 miljard denk
0 0
DappreStryder
Die Raiola verdiend gewoon meer dan 1,5 miljoen voor een paar showonderhandelingen met Ajax en belletjes naar Mochi.. Absurd.. Absurd dat Kluivert, Ajax en Roma dit toestaan... Had Raiola erbuiten gehouden en dat bedrag door 3 gedeeld en iedereen was een stuk blijer... Daarbij begrijp ik de hoogte van dit percentage ook niet.. Het kwam op mij niet over alsof andere clubs ook concrete interesse hadden in Kluivert en zijn zaakwaarnemer dus gepaaid moest worden om Kluivert te beïnvloeden...
3 -1
Bjorn
Ik neem aan dat deze 20% niet door Ajax betaald wordt, want dan snijden we onszelf weer in de vingers met deze mafklapper. Normaliter is dit voor de rekening van AS Roma en dat is hopelijk nu ook het geval.

Doorverkooppercentage goede zet.
2 0
DappreStryder
Waarom zou Ajax hem betalen? Hij is niet in dienst van Ajax (Maar van Kluivert) en onderhandeld met Roma..
2 0
MosesD
Die 20% (overigens een belachelijk percentage) betaalt Roma samen met Kluivert, neem ik aan. Anders is het zeker geen top deal van Overmars. Ik neem ook aan dat er wel een stevig doorverkoop percentage is afgesproken. Minimaal 20% dat dan volledig voor Ajax is.
Straks gaat Ziyech nog voor onder de 35. Er zijn mensen die zeer enthousiast over Overmars zijn. Ik behoor dat in ieder geval niet toe.
2 -3
Babayaka
Nee dus wordt door Ajax betaald.
Vage wereld die voetbal wereld.
0 -3
DappreStryder
Voor Kluivert met 1-jarig contract was dit gewoon prima. Voor Ziyech zou een vast bedrag onder de 35 miljoen en een totaalbedrag onder de 45 miljoen slecht onderhandeld zijn. In deze ontspoorde markt is Ziyech gewoon die 45 miljoen waard, minimaal. Ik ben geen fan van Ziyech als persoon, maar zijn statistieken qua doelpunten en assists zijn al jaren stabiel en top.
1 -2
afca4eva
Ajax heeft een doorverkoop percentage van 9% afgedwongen.. Dat is ook maar magertjes als je het mij vraagt.
1 0
DappreStryder
Ligt eraan... Is het 9% van de transfersom waarvoor Roma hem in de toekomst verkoopt (die totale 160 miljoen?) of gaat het alleen om 9% van de winst die Roma boekt (zo'n 140 miljoen dus?).

In dat laatste geval zou het wel een tegenvaller zijn..
0 0
jvs
Doorverkooppercentage is 9%. Staat in het artikel.
0 0
Babayaka
Heeft ie goed onderhandeld. Dus wanneer Roma hem verkoopt krijgt hij 20procent. Goeie deal.

Oké ik begreep het dus fout, maar waarom gaat Ajax akkoord met 20procent? Dan verkoop je hem toch niet, en gaat ie jaar in Ajax 3 spelen. Kan ie volgend jaar naar een club in de championship. Waarom laat Ajax zich zo gijzelen door speler en zakkenwaarnemer. Vind 20procent vrij veel namelijk.
1 -1
Gijsje
Ik neem aan kosten koper ( lees Roma)
2 0
X-RaY
Raiola rekent zich al vet.

oh wacht, hij is al vet..
2 -1
Doink
Wat een bedragen vang je als zaakwaarnemer...heb ik duidelijk het verkeerde beroep gekozen ;) mss toch een x andere carriere kiezen
2 0
TvdH
dat zn aderen maar snel mogen dichtslibben van het vet.
4 -1
AFCZlatan
Dus Roma zal Ajax (minimaal) 17 miljoen betalen en nog eens 3,5 aan Raiola als ik het goed begrijp? Of gaat die 3,5 van de transfersom van Ajax af (waardoor wij slechts 14 zouden ontvangen)?
2 0
Oliveira
Die 20% betaald Ajax en niet Roma. Dus die 20% gaat van het totale ( in dit geval 17 miljoen) bedrag af.
1 -5
aniel.rambharos
Ik denk niet dat Ajax dit moet betalen. Ajax wilde dit ettertje niet verkopen. Deze etterbak wil zelf weg bij Ajax. Dus zullen Roma en etterbak Kluivert Ratje Mino zelf moeten betalen.
Je moet het zien als: He Ratje, wil je me proberen los te weken bij Ajax?. Ik wil graag weg. Ratje zegt: natuurlijk, daar staat wel wat tegenover: money. Ajax wilde hem niet kwijt en nu moeten ze daarvoor boeten?. No way!
0 0
31xAjax
Maar goed dat Marc de transfers doet en niet jij.

Denk je nu echt dat Marc een speler die hij niet kwijt wil, weg laat brengen door Raiola en hem als dank dan ook nog 3.4M meegeeft???? Denk eens na.....
3 -1
Babayaka
Voetbalzone en kranten staat toch echt dat Ajax dat bedrag betaalt

Zo dan :).
0 -1
sucre
welke kranten?! kan niet kloppen.
en waarom schrijft iedereen betaald met een d i.p.v. een t?
1 0
Babayaka
Sorry :)
0 0
DeWijsneus
lol
0 0
sucre
inderdaad.. pfff sommige mensen
0 0
afcas
dat kan alleen als ajax daar ook mee akkoord is gegaan. dus in dit geval lijkt het me sterk dat ajax betaald...
0 0
sucre
zeker niet betaald, maar betaalt ook zeker niet
0 0
X-RaY
Roma moet dat betalen.
1 0
ajax4ever01
Ontvangt Ajax het hele bedrag of komt het in termijnen? ;)
0 0
Oliveira
Zal wel in termijnen zijn en ze zullen wel hun afspraken niet nakomen net als die Italianen altijd doen.
1 0
ajaxcied4life
Dan zal de bank het moeten voorschieten, aangezien Ajax natuurlijk deze transfer geen doorgang laat vinden indien de bankgaranties niet op orde zijn.
0 0
@Maar7en
ps AS jullie schrijven 20% over de huidige transfersom... dit is niet juist moet zijn de toekomstige transfersom net als Ajax 9% zal krijgen dan.
2 0
FlyingDutchMan
Dat denk ik ook ja, geldt niet voor deze transfer
2 0
ajax4ever01
Je kunt zeggen wat je wil maar Vilhena had tenminste ballen om die Raiola aan de kant te zetten!
2 0
DappreStryder
Nou speelde het ook wel mee dat zijn moeder ziek was...
0 0
@Maar7en
Wie is nu de geldwolf?? Haha mag hopen dat Kluivert straks niks meer waard is... 20% van niks voor Raiola aub. Daar heeft Ajax vast wel die 9% voor over om hem alleen al op zijn bakkus te zien gaan.
2 0
RedFeather
Het is wel duidelijk dat Roma hem graag wil. Misschien een sprankje hoop voor Justin in een veel te volle selectie.
0 -1
RedFeather
'Ajax wil alleen maar aan hem verdienen'
Geen spiegels thuis waar je in past Mino?
1 -1
Maxwell5
Inderdaad, een letterlijk dikke hypocriet is ie!
2 0
Ron75
Ik neem aan dat (als dit waar is) Ajax ook op de hoogte is / was van deze constructie, dan snap ik niet dat ze de transfersom wat omhoog gooien, zodat zij tenminste ontvangen wat ze in eerste instantie wilden ontvangen. Als Roma dat dan niet wil, ga je als Ajax zijnde gewoon dwars liggen en schuif je de schuld hier voor in de schoenen van Riola.
0 -2
ajax4ever01
Ik hoop nu echt dat Raiola vanaf nu persona non grada is bij Ajax! Ben helemaal klaar met die misselijke kwal
0 0
SjakieWolfs
Hoe dom kun je zijn om met zo'n patser als Raiola in zee te gaan. Die vetklep steekst geld in z'n zak dat Kluiver en Ajax hadden moeten hebben. Het wordt toch hoog tijd dat de FIFA of de UEFA dergelijke praktijken gaan verbieden.
4 0
Gonzo
Transfersom wordt steeds lager. Van de week nog ruim 25, inmiddels 17.
1 0
Oliveira
Ik denk dat Ajax aan het eind van de rit ergens tussen de 12-14 M overhouden aan de Transfer van Justin Kluivert. ( hier heb ik die bonussen die op kunnen lopen van 7.5M NIET meegerekend omdat het nog maar moet blijken dat die bonussen worden geactiveerd).
1 -1
Mikes
Ruim 25 is het nooit geweest. Het is 17.5 standaard met 4 miljoen aan bonussen en een 9% doorverkooppercebtage.
0 0
Mr.P.
20% is van die 17,5 miljoen natuurlijk en de rest wat er bovenop komt door bonussen krijgtie ook een deel van
0 -1
jvs
Ajax betaalt in deze deal niets aan Raiola. Ook niet bij de bonussen!
Roma betaalt hier bovenop de normale bemiddelingskosten (ca 7% van het toekomstige salaris) ook nog 20% van de transfersom.
Tenminste zo staat het in dit artikel. Of het allemaal waar blijkt later, moeten we nog maar afwachten.
0 0
Mikes
Nee dat klopt niet hoor. Lees het bericht van Gazetta zelf maar, er staat dat Raiola 20% krijgt bij een toekomstige deal en Ajax 9% doorverkooppercebtage heeft bij een toekomstige verkoop. Ook vrij logisch want Raiola heeft op de 16de van Kluivert evht geen 20% afgedwongen.
1 0
insectenverdelg
Mag aannemen dat dit bovenop de 17 miljoen komt.
0 0
Oliveira
En iedereen maar zeggen: O die Raiola heeft alleen het beste voor met zijn cliënten". Ja vast. Ik weet zeker dat daar wel een hoop domino pizza's van gekocht zal worden. Die Raiola is echt een smerig figuur. Hij verneukt bijna alle carrières van zijn cliënten. Alleen een handje voor spelers maken hun droom waar. De rest is verhandelt en misbruikt.
1 0
Mr.P.
ja hij neemt hele domino's pizza franchises over en bouwt die dan om zn huis heen
1 -1
Bky
Haha. Nu snappen we waarom Mino hem zo graag weg wilde hebben.
0 0
Mr.P.
zo gaat t al sinds begin jaren 90
0 -2
Mikes
Klopt niet helemaal wat jullie zeggen. Dat Roma 20% van de 17 miljoen moet afstaan. Als er iets van de 17 miljoen moet worden afgestaan gebeurd dat door Ajax En niet door Roma.
1 -1
Bky
Lijkt mij niet.

Waarschijnlijk betalen ze een bedrag aan Ajax en heeft Mino afgedwongen dat daarnaast 20 % van dat bedrag ook nog eens aan hem betaald wordt. Dat gaat dan niet af van het bedrag aan Ajax, maar komt erboven op. Dus Ajax krijgt gewoon netjes het geld (17 miljoen), maar Raiola krijgt ook 3.4 miljoen.
0 0
Mikes
Nee ik heb even een vriend gevraagd wiens vader uit Italië komt. Raiola krijgt bij een toekomstige deal 20% van de transfersom en Ajax heeft 9% doorverkooppercebtage.
0 -1
Gijsje
Jij snapt er echt niets van Mikes.
0 0
Bky
Oke duidelijk. Bedankt voor de uitleg!
0 0
Mikes
Tenminste zo staat het er eh. Kan ook zomaar zijn dat Raiola ook geld opstrijkt, vaak weten kranten ook lang niet alles.
0 -1
Gijsje
Wat ben jij een droegtoeyer .
0 0
S_020
Wat gaat deze minkukel er op vooruit? 2 ton per jaar bruto? Heeft ie daar z'n carrière voor vergooid?
1 0
NoPants
7 ton bij ajax is 3,4 netto. 1,4 miljoen bij roma is ~1mln netto. 300% dus
0 0
S_020
Volgens mij was Ajax bereid, bij een verlenging, het maximum te betalen wat Ajax aan salaris betaalt = 1.2 mil. Correct me if I'm wrong.
0 0
NoPants
Maar 1,2 miljoen in nederland betaal je 52% over, daar blijft dan dus ~600k van over.
1 0
Middenweg401
Goeie timing wel. De kinderbijslag is net gestopt.
2 0
davidsglory
Opgepleurd staat netjes. Ik vind overigens wel dat Ajax Salarissen tot 3 mio kunnen toestaan. Het is evident dat je anders niet kan concurreren.
1 0
Dennish
Als je tot 3 miljoen gaat en 11 spelers verdienen 3 miljoen per jaar, dan kom je alleen al uit op 33 miljoen per jaar voor die 11 spelers. Dat ga je in Nederland niet volhouden.
0 0
Panama
Tis maar goed dat jij niet over Ajax’ geld gaat
2 -1
Rujar
Maar ja moet je dan een Kluivert zoveel geld geven? Of een jeugdspeler? Ik ben niet overtuigd.

Ander punt is is dat je wel zo een salaris kan bieden voor bepalende spelers, maar tegen die tijd dat ze bepalend zijn tellen ook de sportieve ambities mee.
2 0
NotForSale
Geld





Wolf
2 0
Joseph
20 miljoen is al een erg mooi bedrag voor een talent met de verkeerde mentalteit, 5 miljoen erbij is een mooie kers op de taart. De 5 ton die we vervolgend krijgen voor de transfer naar PSV over 3 jaar, zal ook een kleine glimlach opleveren..
3 -2
@Maar7en
Grappig dat hij van Ibiza naar Amsterdam moet zodat Raiola hem kan vertellen dat hij naar Rome moet vliegen voor een contract... Kan toch telefonisch zodat ie van Ibiza rechtstreeks naar Rome reist?? Zijn we hem eerder kwijt :-)
0 -1
KleinMiljoen
Kluivert is gewoon nog op vakantie. Niets van waar dat hij zijn vakantie heeft afgebroken.
2 0
MrPink
"In zijn contract voor vijf jaar zou staan dat dit salaris jaarlijks hoger wordt."

Dure bankzitter, haha.
0 0
atalantanio
1,4 miljoen moet een bittere pil zijn voor hem. In zijn eigen sprookjesboek staat namelijk dat hij Nederland ontgroeid is en toch wel richting de 3 miljoen zou moeten gaan verdienen. Als ik hem was zou ik Mino er maar even goed op aanspreken.
3 -1
chrisjuhhh
Pfff Pogba is ook hard op weg op de nieuwe Balotelli te worden , maar dan van Frankrijk .

Mino Raiola volgens velen een prima makelaar en ja voor je geld inderdaad , maar sportief met wat minder geld totaal niet !!
0 0
Mr.P.
raiola is een handelaar, geen zaakwaarnemer, wat mij betreft
0 -1
Nicoonzeredder
Daaaag, kwal.
2 0
ajaxfan83
en wie wordt de opvolger van kluivert
1 0
chrisjuhhh
Harry van der Zaadcel
0 -5
GvanderK
Ongelofelijk wat een salaris voor iemand die nog helemaal niks heeft betekent en bewezen bij Ajax en alleen bekent is dankzij de naam van Pappie. Heel slecht voorbeeld voor de jeugd!
1 0
MichelAngelo66
Er zijn inmiddels zoveel slechte voorbeelden. Een meer of minder maakt ook niet meer uit. Die hele voetbalwereld is volslagen doorgeslagen.
De mensen doen het zelf. De mega bedrijven die er bakken geld in stoppen bestelen hun klanten. Goedkoop door kinderhandjes gemaakt is het eigenlijk puur crimineel. Adidas, Nike....etc. Shirts, schoenen .. Het kost allemaal veel te veel geld, maar het wordt gewoon verkocht. Tv geld... We betalen het gewoon, terwijl het niveau helemaal niet hoogstaand is, maar enorm gehyped wordt door de media die er ook weer geld aan verdienen. Mensen laten zich nu eenmaal snel van alles aanlullen en wijsmaken. Kijk maar naar Kluivertje..... Die Italianen geloven die flauwekul verhalen over en jochie met een bekende naam en drie fatsoenlijke wedstrijden in Ajax 1, nemen weer een seizonkaart, een tv abonnementje en een shirtje met de naam van de toekomstige.(vallende) ster.
5 0
Rentokill
Gewoon niet verkopen en gratis laten gaan. Raiola geen centjes. Wij een redelijke buitenspeler die we anders ook moeten kopen. Ajax heeft geld genoeg om nu hier een statement van te maken. Speler heeft een contract.
0 -2
Ajax#1900
Dan krijgt hij gewoon een deel van het tekengeld uiteraard
3 0
noppenkoning
Als je hem gratis laat gaan krijgt Raiola juist meer centjes vanwege het hogere tekengeld bij transfervrije spelers.
3 0
Beretta
Hij is door zijn achternaam een enorme hype in heel Europa. Elke niet Nederlander die ik spreek denkt dat hij de beste speler is bij Ajax en het grootste Nederlandse talent. De verwachtingen zijn echt onrealistisch hoog en uiteraard doet de media daaraan mee.

Het is nog een kind, gamanipuleerd door zijn omgeving en verblind door de moneyz en de fame. Ik hoop voor hem dat hij de tijd krijgt bij Roma om te wennen zonder te hoge verwachtingen. Het is daar iig waarschijnlijker dan bij een Juve of zo. Maar mocht hij het niet redden dan zal de val van hoog, en zeer hard, zijn.

In dat geval moet Mino net zo hard lijden, skin in the game. Het gebrek daaraan is waarom zaakwaarnemers, en met name hij, zo gehaat worden. Hij kan er alleen maar mee verdienen, niets op verliezen. Als hij, door het te vroeg transfereren van een speler, de val van zijn klant in zijn eigen zak voelt (dus geldverlies, niet alleen geen winst) zal hij heel anders met transfers omgaan. Het systeem is gewoon door en door verrot en zo’n vadsige, amorele rat profiteert daar grenzenloos van.
4 0
booya4afca
Ik kijk uit naar de dag waar Kluivert-nieuws niet dagelijks op allerlei voetbalsites te vinden is.
3 0
Toon meer reacties