Geruchtenmolen: 'Bod op De Ligt afgewezen'

JesseTH, 20-05-2018 om 18:50, 131155 views, Onda Cero, Noticias de Futbol, Calciomercato.it, Dailynews24, El Gol Digital, goal.com | Bestel nu het nieuwe uitshirt van Ajax.

Nog een paar weken en dan gaat de transfermarkt weer officieel open. Tot die tijd nemen de geruchten over vertrekkende of mogelijk nieuwe spelers omtrent Ajax toe. Om die reden plaatsen wij vanaf nu weer alle geruchten in de welbekende Geruchtenmolen, waarin de laatste roddels uit binnen- en buitenland te lezen zijn!

Zondag:

Tijdens de winterse transferwindow heeft Ajax een bod van 25 miljoen euro op Matthijs de Ligt naast zich neergelegd, zo schrijft Football London. Het bod kwam van FC Barcelona, maar Ajax wees het resoluut af. Op dit moment lijken Manchester City en Tottenham Hotspur de voornaamste kandidaten om De Ligt te contracteren.

De Indonesische versie van Goal.com meldt dat de onderhandelingen tussen Mino Raiola en AS Roma over Justin Kluivert zich in de afrondende fase bevinden. De Italianen zouden Kluivert maar wat te graag contracteren en Raiola heeft een goed contract voor zijn client geregeld. 

Dat Justin Kluivert op een lijstje staat van FC Barcelona was al langere tijd bekend, maar El Gol Digital gelooft meer te weten van de plannen van de Catalanen met hem. De club wil de jongeling contractueel vastleggen, maar beseft ook dat hij nog niet rijp is voor het eerste elftal van Barcelona. Om die reden heeft Barça contact opgenomen met Sevilla of zij het zien zitten om hem de eerste twee jaar te huren. Op die manier moet Kluivert wennen aan de Spaanse competitie en een meer volwassen speler worden.

Ondanks het feit dat Justin Kluivert nog slechts één jaar onder contract staat bij Ajax, zijn de Amsterdammers niet van plan om de jeugdspeler voor een lage transfersom te laten vertrekken. Het Italiaanse Dailynews24 meldt namelijk dat de snelheidsduivel dertig miljoen euro op moet gaan leveren voor de Amsterdammers. Het medium merkt daarnaast ook op dat Monchi, directeur voetbalzaken bij AS Roma, van plan is om een deal te sluiten voor een wat lager bedrag.

Zaterdag:
Tegenover het Belgische voetbalnieuws.be heeft KAS Eupen-doelman Hendrik Van Crombrugge verklaard dat hij vorige zomer de kans had om naar Ajax over te stappen. De Amsterdammers zochten een opvolger voor Jasper Cillessen en kwamen blijkbaar bij Van Crombrugge uit. Een jaar na dato baalt de 25-jarige doelman: 'Hoeveel keer ik al spijt heb gehad dat ik er niet tekende? Vaak.' Naar verluidt wilde Ajax twee miljoen euro neertellen voor de Belgische goalie. Op dit moment heeft Ajax geen interesse meer in de doelman van Eupen.

Gazza Mercato meldt dat Manchester City een bod van maar liefst 60 miljoen euro heeft uitgebracht op Matthijs de Ligt. In een eerder stadium bood Tottenham Hotspur al 55 miljoen, maar City is duidelijk van plan om in de strijd om de handtekening van de 18-jarige verdediger aan het langste eind te trekken.

Calcio Mercato meldt zaterdag dat Mino Raiola met Jurgen Klopp heeft gesproken over een mogelijke transfer van zijn client Justin Kluivert. Klopp zou Kluivert er bij Liverpool graag bij hebben en sprak meerdere dagen met diens zaakwaarnemer. Vrijdag werd al bekend dat Liverpool ook zeer geïnteresseerd is in de diensten van Hakim Ziyech

Vrijdag:
AS Roma mag dan genoemd worden als een bestemming waar Hakim Ziyech na zijn Ajaxperiode graag uit wil komen, maar volgens het Italiaanse Calciomercato.it moet het daarvoor eerst afrekenen met Liverpool. De Engelse club heeft opnieuw hun interesse in de Marokkaan laten blijken en Ziyech zou volgens het medium zelfs als in Engeland en Italië geweest zijn.

Volgens het Argentijnse Olé zal de transfer van Boca Juniors-verdediger Lisandro Magallán naar Ajax vrijdag nog worden afgerond. Ajax zou inmiddels een verhoogd bod hebben gedaan van ruim negen miljoen dollar. Boca Juniors verwacht dat er vrijdag nog een akkoord wordt bereik van een transfersom van ongeveer tien miljoen dollar, wat omgerekend ruim 8,5 miljoen euro zou zijn.

Echter, journalist Mike Verweij van De Telegraaf laat weten dat Ajax hoopt de deal rond Magallán volgende week af te ronden. De clubs verwachten er na het Pinksterweekend uit te komen, zo laat hij weten.


Als het aan Hakim Ziyech ligt, speelt hij in het komende seizoen voor AS Roma. De spelmaker van Ajax zou zijn zaakwaarnemer hebben gevraagd om zo snel mogelijk een overgang te regelen naar de Romeinse topclub, zo meldt het Marokkaanse medium Assabah. De vraagprijs van Ajax voor de Marokkaans international zou rond de dertig miljoen euro liggen. Dat bedrag zou voor de Italianen te hoog zijn, waardoor zij hopen dat Ajax de prijs iets wil laten zakken.

Ajax heeft concurrentie gekregen in de strijd om de handtekening van Lisandro Magallán. Sinds Joaquín Caparrós de trainer is van Sevilla heeft de Spaanse topclub eveneens interesse voor de huidig verdediger van Boca Juniors, zo schrijft El Mundo Deportivo. Eerder meldde De Telegraaf al dat Ajax een persoonlijk akkoord had bereikt met de Argentijn.

Woensdag:
Volgens het Zwitserse medium Blick heeft Ajax zijn vizier gericht op FC Thun-buitenspeler Marvin Spielmann. De 22-jarige aanvaller maakte in het afgelopen seizoen dertien goals in de Zwitserse competitie en kan daarom rekenen op belangstelling van de Amsterdammers. Ook het Italiaanse Sampdoria zou naar verluidt interesse hebben in de Zwitser, die meestal vanaf links speelt.

Maandag:
We trappen de week af met een gerucht uit Spanje. Niet voor het eerst worden de namen van Matthijs de Ligt en FC Barcelona met elkaar in verband gebracht. Volgens het Spaanse Onda Cero zou de club uit Spanje de verdediger niet deze zomer willen contracteren, maar in die van 2019. Op deze manier kan Barcelona eerst Clément Lenglet van Sevilla inlijven, om vervolgens De Ligt nog een jaar te laten rijpen in Amsterdam.

Volgens Calciomercato zou de zaakwaarnemer van Hakim Ziyech, Mustapha Nakhli, zondagavond op de tribune hebben gezeten bij de wedstrijd AS Roma-Juventus. Beide clubs zouden belangstelling hebben in de diensten van de Marokkaans international. Daarnaast zou de belangenbehartiger van Ziyech twee dagen eerder in Engeland zijn geweest om te praten met geïnteresseerde clubs.

Het Zuid-Amerikaanse Noticias de Futbol laat maandag weten dat Ajax interesse heeft in César Montes. De verdediger komt momenteel uit voor het Mexicaanse Monterrey, waar hij tot 2020 onder contract staat. De vijfvoudig international van Mexico zou daarmee één van de opties zijn voor het vervangen van Matthijs de Ligt, die in de zomer naar alle waarschijnlijkheid gaat vertrekken bij Ajax. 

Meer geruchtenmolen:
Deel 1: Vd Sar blokkeert transfer Kluivert
Deel 2: Ajax vraagt 50 miljoen voor Neres

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
foroloca
Echt alleen al vanwege dat bod zou de hun mailtjes naar spam box verwijzen.
0 -1
RedFeather
Benedetti naar Ajax - Pais Cali
0 -1
foroloca
Waar heb je het over?
0 -1
Ajaxvooraltijd
Ik snap de sentimenten heel goed hoor maar ik vind Kluivert nog echt een kind met z'n gangster gedoe en zijn straattaalaccentje (heeft ie niet van zijn vader die perfect beschaafd Amsterdams spreekt en zich bescheiden opstelt). Die volwassenen om hem heen in de vorm van zijn gold diggende moeder en Raiola, dat is pas een dikke schande, die leren hem dit aan. Dat soort mensen zouden zich in mijn ogen niet eens voort mogen planten met hun wangedrag.
2 -1
grannig mokum1
Zekers NEP gangsta, heeft nog niet eens bewezen in ajax1, dus om nu al naar buitenland te voetballen red hij niet... SUKKEL
1 -1
ETM
Ik ben ook klaar met Kluivert, en vind het hele gedoe zeer verwerpelijk, maar al die persoonlijke afmakerij op social media stuit me wel tegen de borst. Dat pubertje is de duivel zelf niet. Al die agressie van een massa tegen zo'n jong individu. Dat kan de bedoeling niet zijn.
0 -4
godofajax1900
Hebben ze een bod uit gebracht op z'n voetbal schoenen 25 miljoen doe normaal de ligt heeft zeker de potentie om wereld top tehalen
0 -1
Kluivert45
off: is er ergens de mogelijkheid om je profielnaam te veranderen?
5 -1
Joseph
Ik denk dat als je het lief vraagt ze het zo omzetten naar pisvlek45, maar dat moet je maar net willen..
0 -1
younes11
Helaas niet...
3 -1
DeWijsneus
Hahahaha geweldig
0 -1
DeWijsneus
Ach, ten ere van Patrick!
0 -1
BGB
Haha geen idee man, hoop het voor je!
1 -1
Djabber
25 miljoen? Ik neem aan om een clinic te geven of niet?
4 -1
Wereld
25 miljoen Vermaelen en Sergi Roberto.
Dan krijg je onze rechtsbacks er ook bij.
2 -1
Mr.P.
25 miljoen lol daar zou je nog niet eens zn voeten voor kunnen kopen
1 -1
flyingsoccer
25 miljoen voor de Ligt we zijn geen marktplaats wat een schandalig bod.
3 -1
AFCARSCA
25 miljoen. Ze zien ons dus echt als koopjesmarkt, daar moet je nu echt korte metten mee maken.
1 -1
mcatarinob
Meerjarige contracten zou het vroege vertrek van jonge spelers af kunnen remmen. Maar ook daar zitten risico's aan verbonden.
0 -1
Pierre Heno
Justin Kluivert een 'snelheidsduivel' ? Patrick ja..
1 -4
JBM
Loser reactie!
2 -2
Pierre Heno
roeptoetert de loser..
0 0
Middenweg401
Ik post 'm hier ook maar even (net als in het vd Beek topic).
De jonge transfers en de macht van het geld uit de grote 4 competities lijkt meer en meer de grootste vijand van Ajax te worden.

Er moet iets op gevonden worden waarbij alle partijen gelukkig zijn.
Ajax: voldoende sportief rendement in de vorm van prijzen (dus niet direct als de speler net op niveau begint te komen, maar eerst een half seizoen nog heeft gekwakkeld) en een goede vergoeding (de enige manier om te concurreren met de veel hoge inkomsten van de Europese top).
Speler: goede voorbereiding op volgende stap (ervaring en groei door speeltijd). Een mooi financieel perspectief.
Publiek: binding met club door eigen talenten die niet gelijk vertrekken en ook wat weten te winnen.

Daarom..
Ajax zou een "100 officiële wedstrijden deal" moeten maken. Standaard in het contract: na 100 officiële wedstrijden kun je bij een eventuele transfer 15% (ik noem wat) van de som krijgen.
Daaronder 0.

Wat denken jullie?
0 0
Joseph
Ik zou dan gaan voor de 10.000 minuten deal. Invalbeurten voor talenten zijn alleen voor het talent, Ajax wordt daar niet beter van.
0 0
shota99
Maximaal 3 buitenlanders, dat was een heerlijke regeling. Maar ja, dat komt nooit meer terug helaas.
0 0
Capi86
Ik geloof niet dat ik daar nog langer naar terug verlang.
0 0
Ferd
Keihard in tegenstrijd met EU regels. Dat valt alleen te doen met spelers van buiten de EU
0 0
Middenweg401
Ja, dat zou perfect zijn, maar helaas.
Ik vroeg me nog af of je die regeling kan omzeilen om 'm enkel in te voeren voor de Europese toernooien bij wijze van spelregel, maar dat zal vast niet.
0 0
godenzoon92
Sorry hoor redactie, maar dit is echt niet nieuwswaardig.
0 0
pjs
25 mln, whahaha. Belediging. Kut Spanjaarden. Minimaal 70 mln.
6 0
Figo
De Indonesische versie van Goal.com... dit wordt weer GENIETEN deze zomer van al die transfergeruchten!
4 0
Stroeve
Die schijnt hele goeie contacten met Raiola te hebben!
0 0
AjaxCitizen
Hahaha. Als iemand met Indonesische roots kan ik er ook om lachen. De berichten uit Indonesië kan je meestal met een korreltje zout nemen. Maar wie weet hebben ze een keer gelijk.

XD
0 0
AFCAsphere
Ik weet (als Indo zijnde) dat ze in Indonesië wel heel veel aandacht besteden aan de top 4 competities in Europa. De enige link die ik nu kan leggen voor Goal.com is dat er in Italië een Indonesiër voorzitter en eigenaar van een club is, maar dat is bij Inter Milan. Wellicht dat iemand bij Goal om deze reden meer bronnen heeft over inkomende en uitgaande transfers in de Serie A. Vooralsnog kunnen we het beter met een aantal korrels zout nemen ja.
0 0
AppieForever
Kijk ff de laatste post van Justin Kleuter op zijn insta... echt geen woorden voor, het is gewoon gênant.
Voor de niet insta gebruikers onder ons: hij staat met zijn vinger voor zijn mond op een bood en heeft de reacties uitgezet
5 0
AjaxCitizen
Ben echt klaar met dat snotjoch. Hoop dat hij keihard faalt met z'n arrogante kuttrekjes. Denkt dat ie het helemaal heeft gemaakt, na een redelijk halfjaartje ED. Laat hem lekker optyfen naar een andere club en daar de eikel spelen.
3 0
Ferd
‘Op een bood’ is ook vrij gênant moet ik zeggen.
6 0
Robinjo1988
Goed dat ik laatst gestopt ben om hem te volgen. Dom joch.
1 0
DeWijsneus
Weet je waar hij woont dan?
0 0
GinoAFCA
ik zag het ook staan.pubertje
1 0
koenos1
Ik zie het idd.. die gast is nog te dom om te schijten
3 0
Synzo
Ik hou ook best van die geruchtentijd.... maar het mag toch wel een beetje serieuser hoor.... hier wordt nu werkelijkwaar alles gemeld....
3 0
Bky
Nee joh, veel meer van deze geruchten.

"Eto'o of Riquelme naar Ajax" weken waren fantastisch.
0 0
RusselWestbrook
Riquelme; wat een voetballer was dat zeg.

Maar die geruchten heb ik gemist.
0 0
AFCAsphere
"MARIO GOMEZ HEEFT EEN FOTO OP SOCIAL MEDIA GEPLAATST WAARIN JE KUNT ZIEN DAT HIJ IN AMSTERDAM IS!!"

En vervolgens bracht half AS zijn gehele dag door op deze website om erachter te komen dat hij gewoon een dagje de toerist uit kwam hangen.
0 0
DeWijsneus
Tja, toen mocht je nog weleens dromen, nu alleen maar vrezen...
0 0
AFCAsphere
Ik vind het gerucht van Tadic niet zo slecht hoor. Of hij komt is een tweede, want die kans acht ik niet zo heel groot. Ik vrees dat er in ieder geval geen significante aankopen zullen worden gedaan.
0 0
JPM
Alles voor de clicks..
1 0
Ajax#1900
AS gaat richting hetzelfde niveau als Soccernews en voetbalprimeur
1 0
koenos1
25 miljoen? Blijkbaar willen ze hem niet graag genoeg, graag of traag...
0 0
Bky
Voor 25 miljoen krijgen ze Wöber.
6 0
MrPink
25 miljoen, zijn ze helemaal gek geworden daar bij Barca? Minstens 3x zoveel waard.
6 0
Keizer020
25 miljoen? Flikker eens heel gauw op, neem je moeder in de maling
5 0
jariafca020
Voor 25 krijgen ze Bergsma
6 0
Ricbun
Foutje van AS volgens mij. Er moet 25 mil + Suarez staan.
5 0
Dit is mijn club
25 miljoen. Flikker toch op.
4 0
amthree
Ze betalen 100 miljoen voor een speler die ze op de bank zetten. Dus lekker 80 miljoen betalen!
2 0
Joseph
Wat zijn dit voor grappen, zullen we dan ook 30 op Messi bieden en 20 op Suárez??
4 0
Nieuwegein
25 miljoen. lachwekkend
7 0
amthree
Hahah 25 miljoen van dat kut barcelona? ROT TOCH OP!! Denken effe dood leuk goedkoop onze spelers te halen, mafkezen daar in catalonie...
6 0
Beer
Als Kluivert al 30 miljoen waard is, dan is Bande een koopje geweest.
0 0
AFCAWZAWZDB
Grappig Barcelona, voor 25 miljoen mogen jullie Bergsma overnemen.
6 0
witchmaster11
Mijn vermoeden is dat Kluivert totaal geen benul; heeft van de Italiaanse comp , zet daar maar een maal een verdediger voor lul de rest kan je raden
2 0
ajax4ever01
Ga maar snel weg Kluivert met die pizzabakker van je. Dan liever bij wijze van spreken Dijks op linksbuiten dan Kluivert die zichzelf al een topspeler vindt.
2 0
masterrr
20 miljoen is een goede deal als je Tadic op linksbuiten er voor terugkrijgt en nog flink wat geld overhoudt

Natuurlijk beter als hij blijft maar het is duidelijk dat hij weg wil
1 0
Vak M
En dat op een bericht van het altijd goed ingevoerde medium “ indonesiche versie van goal.com”
2 0
Ajax4life16
Een Indonesische krant... niet heel geloofwaardig, maar dat kan aan mij liggen.
2 0
witchmaster11
wel boter bij de vis en niet in 1001 termijnen nou kluivert tot zien bij sparta
0 0
Keizer020
Vieze Raiola.
0 0
grannig mokum1
Dit jonge trap ik nog gratis de deur uit ondankbare lul, bahhh ik kots van dit gedrag
1 0
ARUCAMBA
kijk ik persoonlijk vind het ook stijloos en risicovol van kluivert maar als hij inderdaad 25 a 30 miljoen opbrengt laten we dan blij zijn maar vooral ook hopen dat hij het goed gaat doen, daar heeft oranje toch ook wat aan, droom van een voohoede met een weergaloze kluivert en depay dan kunnen we weer normaal BBQ
1 0
Ajax4life16
Ik hoop nog liever dat Bergwijn slaagt dan Kluivert. Kluivert naait ons gewoon volledig, terwijl wij hem de kans hebben gegeven om in het 1e te spelen op zijn 17e(!), terwijl hij helemaal niet goed speeld.
3 0
Hobbemastraat
Doei Kluivert! En tot nooit meer ziens!
1 0
Michels
Nu nog een goede transfersom... Dat is en stuk belangrijker dan een leuk contact. Bovendien, geen goede transfersom, dan ook geen transfer. F*ck die Italianen met hun gezeik om geld altijd!
1 0
Jan Doedel
Opgeruimd staat netjes!
1 0
AjaxBaggio
AS Roma gaat hier zoveel spijt van krijgen. Die wordt na 1 seizoen verhuurd aan Cagliari ofzo.
1 0
Panama
Haha 30mil voor een speler die volgend jaar gratis de deur uit loopt. Doe tadic maar een niet te weigeren aanbod.
1 0
Vak M
Bij sevilla zit ie op de bank nog voor het seizoen. Weggegooid geld
2 0
Jessey1981
nu maar hopen dat ze die miljoenen ook goed herinvesteren... ik heb er een hard hoofd in. spelers als Labyad zijn weggegooid geld in mijn ogen. haal dat een tropische verassing.
1 -6
Vak M
Labyad, Linssen, pierie: je hebt ze nodig voor de breedte. Is van alle tijden. Cruijff haal Van Veen, Spelbos, wouters en blind, van gaal Brom, michiels Zelfde verhaal. Liever een paar professionals op de bank dan alleen JA
1 -2
DeWijsneus
Lol, Linssen.
1 0
zuidzuid
Linssen??
3 0
MankeNelis
Ik hoef eigenlijk niets meer te lezen over dit megalomane kereltje.
5 0
jaribombari
Als ik alle geruchten mag geloven dan vangen we deze zomer weer 297 miljoen aan transfers.
2 0
FlyingDutchMan
Haha, true. Daarom kan je beter kappen met deze onzin, of men moet onderscheid maken tussen betrouwbare bronnen. Want nu staat de bakker er ook bij, die de visboer iets door de telefoon hoorde roepen over Kluivert..
0 0
Oliveira
Beste is om alle geruchten met een korreltje zout te nemen en wachten tot dat er daadwerkelijk iets is gebeurd.
2 0
ajaxcied4life
Waar is Patrick in dit hele verhaal mensen? Onvoorstelbaar dat Raiola meer te zeggen heeft over het carrièrepad van zijn zoon dan de oud-topscorer allertijden himself.
1 -1
afcas
je weet dat in een eerder artikel op de site hij heeft aangegeven deze dingen buiten zijn familie om te regelen om mogelijke problemen te voorkomen?
0 0
zuidzuid
Die werd ook genoemd in t stukje. Snelheidsduivel.

Los hiervan. Heeft andere dingen aan zn hoofd. Sneu. Beterschap.
0 0
PJK54
ten éérste is zijn vrouw erg ziek en ten tweede gat zoonlief zijn eigen weg al dan niet uitgestippeld door zijn moeder en de rioolrat.
2 0
ajaxcied4life
Klopt idd. Zijn vrouw is er ernstig aan toe natuurlijk.
0 0
Peteronline
Is dit het mannetje wat zichzelf 160 miljoen waard vindt? Prima...advies voor Overmars: niet verkopen onder de 160 miljoen, dan maar naar Jong Ajax of de tribune voor een jaartje. Daarna dan maar gratis de deur uit....heeft ie iedergeval een jaartje moeten treuren want ik walg nu van dit mannetje...wees trots dat je bij Ajax mag en kan voetballen!
2 -1
bojansuarez
Mensen zeggen dan dat je Raiola hierin niks mag verwijten maar dan onderschat je de macht die raiola heeft bij clubs. Ik als bedrijfsmakelaar heb daar veel respect maar dit soort dingen doe je misschien in het begin van je carriere, maar als je zoveel succes hebt gehad. Maar de beste man durft gwn een 18 jarige in het nauw te duwen tegenover zijn thuisclub dan heb je "ballen" hoor. Vindt t ergens wel sneu voor hem, hij is eigenlijk nog een kind. Ik was misschien ook wel weggegaan met zon zaakwaarnemer en blijkbaar goede aanbiedingen, vooral na zon kut jaar. Maar op deze manier? Never
3 0
bojansuarez
Meneertje Kluivert had dit zoveel beter kunnen communiceren. Nu heeft ie zn imago en goodwill bij het publiek letterlijk in de prullenbak gegooid. Twijfel of hij hiermee zit, ook al spreek je uit van niet. Het lijkt me namelijk wel wel een goede en gevoeilige jongen. Als hij gwn had gezegd dat het verschil in aanbiedingen te groot was en dat ie daarom overweegt te vertrekken, had iedereen het begrepen en misschien had ajax hem dan nog een verbeterde aanbieding gedaan. Maar als je hard wil spelen dan krijg je het ook hard terug, en dat is gebeurd. Vanuit management perspectief heeft Overmars alles gedaan, vooral als je naar de reactie van raiola en kluivert kijkt. Ik vindt ook dat het salaris niveau omhoog mag, zeker als je weet dat ze voor 30 of 40 mil wegggaan. Maja hoehoe ver wil je hierin gaan is de vraag. Heel ver blijkbaar, het is over.
0 0
oudzuid2
30 miljoen, wat n grap. wat mij betreft speelt ie komend seizoen lekker bij Jong
1 -2
Tinus
30 mln is natuurlijk een grote grap. Als het de helft zou zijn is het al veel. Wat betreft jong Ajax, niet doen. Daar gaat uiteindelijk echt niemand wijzer van worden. Dit soort geëtter moet zo snel mogelijk ophouden, want het gaat ten koste van de focus. Bovendien gaat het uiteindelijk ook volgend seizoen nog negatieve aandacht en negatieve energie opleveren. Dat kunnen we er echt niet bij hebben als we weer een keer kampioen willen worden.
1 -1
gras
Dat lijkt me een koopje. Je krijgt er namelijk een speler voor terug die nog 0 seizoenen constant goed heeft gespeeld, die nog geen vaste international is, die aanhoudend zijn logo kust en die vol vertrouwen in de pers stelt dat ze met hem in de ploeg nooit meer van de aartsrivaal zullen verliezen, om vervolgens de schaal te overhandigen aan de aartsrivaal via een beschamende veegpartij.

Is dat 30mj waard of wat.
3 0
wieweet
Commerciële waarde hype kan aardig wat opleveren. Dat hij dat bij lange na niet waard is op het moment lijkt me duidelijk.
2 0
Juichtoon
Ik ben ook niet blij met Justin maar het is toch duidelijk dat hij een enorm talent is. Ik ga echt al heel lang naar Ajax en weet geen LB die zo goed op 18 jarige leeftijd is bij Ajax. Roy, Gronkjaer, Hoekstra etc waren allemaal minder. Zelfs Piet Keizer was op 18 j nog niet zo ver.
0 0
gras
Tsss... dat laatste ook.

Roy was trouwens minstens zo groot talent. Maar die was gewoon niet hard genoeg. Bang in duels, onzekere persoonlijkheid. Justin kwam langzaam, want was in de jeugd ook niet de uitblinker. Had wel acties waarin kwaliteit lag, maar was nooit de beste.
0 0
Ajaxamsterdam0485
Blind s verhaal op instagram versterkt zo wel de geruchten ..
0 0
amthree
Wat dacht je van het nederlands elftal?
0 0
AFCA-B93
Hoezo, hij kan toch gewoon naar z'n familie en vrienden gaan in Amsterdam?
0 0
Afcatobias
20 + Gerson Santos da Silva (AS Roma) voor Kluivert zou ik een mooie deal vinden.
0 0
Marcoryn
Ziyech weg, Kluivert weg..bouwen aan een elftal met spelers die trots zijn op de club waar ze spelen. Die niet janken als ze een keer moeten banken. Die iedere wedstrijd er vol voor gaan. Weg met de rotte appels.
4 -3
wieweet
Ziyech is 25, heeft een mooie carrièreopbouw gedaan en is altijd eerlijk geweest een jaar of 2 te blijven. Heeft voor 5 jaar getekend zodat Ajax nog veel geld aan hem kn verdienen. Niks dan respect voor deze man wmb.

Ik verwacht dat als de laag onder de absolute top kluivert wilt halen ze dat nu zullen proberen omdat ze kansloos zijn bij einde contract. Hij vertegenwoordigt door zijn naam commerciële waarde waardoor als een spurs of Everton hem wilt halen het nog best een pittig bedrag kan opleveren.
1 0
gras
Ziyech is een topper. Sommige supporters daarentegen, moeten een zwart broekje onder het rood witte shirt gaan aantrekken. De teksten hebben ze immers al.
3 0
Ajax4life16
Ziyech hoeft van mij niet per sé weg, maar ik denk ook dat het beter is als dit soort spelers deze zomer inderdaad weg gaan. Het moraal binnen Ajax is op een alltime low op het moment en de controversie rond Ziyech en Kluivert kunnen we op dit moment niet gebruiken.
2 0
Groengras
Kluivert 30 miljoen? Strik er om en laten gaan..
Vervolgens de buitenwereld laten weten dat onze ECHTE talenten (bijv. de Ligt) niet voor minder dan €100 miljoen te koop zijn.. Zet Kluivert misschien ook nog aan het denken.
2 0
JesperOlsen74
Wat was ik ruim een jaar geleden gelukkig met Justin. Eindelijk weer eens een typische Ajax-voetballer. Eigen kweek, bravoure, branie, snel, goed schot, goed koppie op 't lichaam en ook nog eens zoon van onze Patrick.
Wat zag het er allemaal veel belovend uit. Mooie acties, maar nooit een hele wedstrijd goed spelen. Het was hem vergeven. Hij was een van ons en gaven hem de tijd. In zijn 2e of 3e jaar zouden we de ware Justin zien en konden we gaan genieten.

Hoe anders is het nu met die omhooggevallen blaag. Om misselijk van te worden. Heeft buiten een paar leuke acties niets laten zien en nu al denken dat Ajax te klein is voor hem. Beter gezegd, hij te groot voor Ajax.
Geen aandacht meer aan besteden! Is het niet waard.

(Ja, ik moet mijn eigen raad ook maar eens gaan opvolgen.....)
6 0
JordyAjacied
Kluivert poesje, een foto plaatsen (insta) met zijn vinger voor zijn mond maar de reacties onder de foto uitzetten. Als hij echt een vent was had hij die reacties aan gezet, provoceren to the max.
6 0
didierajax020
Zag het. Triest figuur :')
1 0
mistermiyagi
Gewoon nog een jaartje laten spelen bij Ajax..
Niks verkopen of wat..
Hij kan altijd nog tekenen tot 2021..
Dan maar gratis de deur uit..
1 0
Ajax The Best
Geef hem gewoon een deadline en een paar opties waar hij uit mag kiezen en onderhandel niet verder:
1) Nog een jaar blijven en trainen met Jong Ajax, tijdens wedstrijden vaste tribuneplaats
2) Transfer naar China, de zandbak of Rusland
3) Geef hem een verlaagde (!) aanbieding om bij te tekenen en dan mag hij gewoon bij de A-selectie blijven en krijgt hij ook de kans zich te bewijzen (laat ze maar zien dat als zo'n vies spel spelen het aanbod vanuit Ajax wordt verminderd i.p.v verhoogd).

Ben benieuwd waar hij voor gaat. Ik gok optie 2; heeft hij zijn centjes (en Ajax een mooi transferbedrag en zijn wij supporters van hem verlost -> win-win-win). Wat denken jullie?
2 0
GeraldSibon
Leg me nou eens uit waarom het salarisplafond bij ons niet omhoog kan. Als je 150 miljoen liquide middelen in kas hebt dan kun je daar toch gewoon 40 miljoen van reserveren om het salarisplafond de komende jaren flink omhoog te gooien? We hebben belachelijk veel geld.
4 0
Bky
We hebben 62 miljoen liquide middelen, 150 miljoen EV.
4 -1
BrandjeXL
Eindelijk iemand die het verschil tussen geld in kas en ev ziet.
0 -1
mistermiyagi
Ajax heeft met verkoop Ziyech 300 miljoen.
0 0
Bky
150 plus (ongeveer) 30 = 300.

Welkom in de magische wereld der rekenen van Mistermiyagi.
0 0
insectenverdelg
Wax in, wax out.
0 0
Ajax#1900
Dit is gewoon niet waar...
0 0
GeraldSibon
Prima, blijft de kern van mijn vraag staan. Waarom kunnen we van die 62 miljoen niet 20 miljoen reserveren voor verhoging van salarissen?
2 0
afcas
omdat 20 miljoen niks is als het salarissen betreft? als jij namelijk je salarisplafond van 1 miljoen verdubbelt naar 2 gaan je gemiddelde salarissen ook van 500.000 naar 1 miljoen waardoor in principe alle salarissen verdubbelt worden. je kunt namelijk niet tegen je beste spelers zeggen je salaris wordt verdubbelt om andere basisspelers op hetzelfde niveau te laten zitten. en dit effect gaat door tot aan de jeugdspelers die op hun 16e hun 1e contract tekenen. maar als je dus je salarisplafond verhoogt naar 2 miljoen en je hebt 2 spelers die dat verdienen en de rest van je basis verdient de helft daarvan zit je op 13 miljoen aan extra kosten voor alleen je basis elf. dan ben je dus vrij snel door dat geld heen... maar misschien vergeten veel mensen dat, dat alle salarissen omhoog gaan als je het plafond verhoogt en niet alleen die van die enkele toppers.
1 0
Ajax#1900
Dan draai je structureel verlies en krijg je problemen met licentie KNVB en UEFA.
0 0
Bky
Omdat dat het korte termijn gedachte is, wss heeft Ajax een ander plan.

Iets van Ajax City, kopen ArenA, van de beurs oid.

Met de Arena in eigen beheer heb je structureel meer inkomsten, dus dan kun je structureel de salarissen omhoog doen.
0 0
Danos
Ajax moet vooral de rechten van de founders overnemen, dan kan je veel meer exploitatie inkomsten genereren. Puur eigenaar van de arena zijn heeft niet zoveel zin als je het niet goed mag exploiteren.

Bijv Grolsch is de Founder en van hun mag er geen ander bier geschonken worden dan Grolsch terwijl Ajax Jupiler als sponsor heeft. Mag er ook Jupiler geschonken worden dan kan je het “ sponsor” bedrag verhogen.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
structureel meer inkomsten?
waar baseer je dat op?

als je een huis overneemt van de woningbouw, gaan ze daarna ook niet je huis repareren.

als men de arena koopt, hangt ajax ook aan alle jaarlijkse kosten voor onderhoud. wat dacht je van de volle hypotheek.
0 0
Ajax4life16
De Arena levert véél meer op dan dat het kost. Als Ajax de Arena koopt zal het geen huur(10 miljoen) betalen en extra inkomsten krijgen(schat het rond de 5 miljoen). Dat is een extra 15 miljoen bij de begroting. De begroting is nu 80 miljoen, dus die 15 extra is niet niks.
0 0
Bky
Als t niets oplevert dan moet je t niet kopen hé.
0 0
Roels
Als het in eigen beheer is betaal je ook geen huur. Wel de volledige recetteinkomsten, catering. Verhuur voor concerten ed.

0 0
DarkChild
En omdat het een tombola effect heeft, alle selectiespelers zullen hogere salarissen willen.

Daarnaast is 20 miljoen reserveren van spaargeld inderdaad leuk voor de korte termijn, maar als je structurele inkomsten niet toenemen, wat ga je dan doen? Er maar mee stoppen weer? Of nog erger: verder gokken?
(nog los van dat de KNVB licentie-eisen het niet toestaan en die van de UEFA volgens mij ook niet)
0 0
ajaxcied4life
he he, eindelijk iemand die het begrijpt.
0 0
luiszwaaris
10M is ook goed. Wegwezen
1 0
Afcadam14
Nee, voor 10 miljoen laten wegrotten bij jong. Duidelijk signaal afgeven aan de rest van de jeugd.
1 0
Caparzo
Een jaar niet spelen is in deze fase van een carrière catastrofaal, einde volgend seizoen denkt niemand meer aan meneertje Kluivert. Kijk naar Dolberg, wat een jaar geen Europa en er een tijdje uit door een blessure met de vraag doet, geen kip heeft het meer over hem, ten opzichte van de tientallen miljoenen die eind vorig jaar over elkaar buitelden. Geluk voor ons.

Als Raiola hem zijn contract laat uitdienen (lees hij mee mag trainen bij JA), is het exit met zijn buikspreekpop ("Het gaat Ajax alleen om geld"). Dat weten ze beide ook wel, dus reken maar dat De Rat hem probeert te stallen voor rond de 30mio (een "koopje").
2 0
afc020
Younes heeft meer kwaliteit dan kluivert.
Dus younes terug en kluivert strikkie omdoen en adiossss.
0 -4
Bram410
Younes hahaha
3 -1
RobbertAjax32
wie is dat
1 -1
robinozzi
Haal Kuwas voor op de bank. Slimme speler met potentie. Hij zal weinig kosten en wie weet kan hij Neres vervangen, wanneer die gaat
1 -3
Keizer020
Dit wordt leuk, 30 miljoen gaan we nooit voor Kluivert krijgen dus niemand die hem koopt. Het wordt voor hem bijtekenen of anders een jaartje trainen met Jong Ajax.
3 0
MarkGroothuis
Inderdaad! Als ie niet gaat en niet tekent lekker trainen met Jong en alle wedstrijden op de tribune.
0 0
ARUCAMBA
ajax heeft zich in een goede onderhandelings positie gemanouveerd, geld speelt geen rol hebben ze verklaard, het wordt een principe zaak, raiola maar vooral kluivert zitten met de gebakken peren, raiola kan nu laten zien hoe goed hij wel niet is of kluivert een jaartje banken maar nog erger misschien zijn carriere naar de knoppen
2 0
Kees999
Ajax gaat nooit 30 miljoen krijgen. Kluivert tekent gewoon ergens een contract dat vanaf 1 juni 2019 ingaat. Kiest dezelfde route als spelers van Schalke die ook niet bijtekenen en vervolgens transfervrij met een mooie tekenbonus overstappen.
1 0
Bky
Dit zou ook een prachtig scenario zijn.

Kluivert die lekker een jaartje wegrot op de tribune bij Jong Ajax.
3 0
Oliveira
Waarom is dat een mooi iets? Je kunt beter de eer aan je zelf houden en kijken naar wat het beste is voor alle partijen. Als Ajax hem weg weet te doen waardoor er plek komt voor een nieuwe speler, met alle financiële middelen is veruit het beste wat er kan gebeuren.
0 -3
Michelinho
De optie wat het beste is voor alle partijen heeft hij zelf tenietgedaan door zich zo negatief over Ajax uit te laten in de media. Ajax moet zich wat hem betreft uitsluitend bezig houden met wat goed voor Ajax is. Ze kunnen hem echter niet verkopen aan een club waar hij niet naartoe wil, dus daar zijn helaas de mogelijkheden wel beperkt in.
1 0
Bky
Als Ajax niet het gewenste bedrag krijgt, dan verkoop je hem niet. In dat geval geef je een duidelijke waarschuwing aan alle kleuters die denken de beste jeugdopleiding van de wereld te krijgen om daarna direct te willen vertrekken.
3 0
JesperOlsen74
Bky, zou je me eens kunnen uitleggen waarom Ajax niet in een vroeger stadium heeft ingespeeld op deze situatie. Door bijvoorbeeld bij het opstellen van zijn huidige contract een langere looptijd of iets dergelijks op te laten nemen . De potentie was er altijd al toch?
0 0
Danos
Ze zijn al een jaar bezig met verlengen maar de boot werd afgehouden door de familie kluivert oa omdat hij nog geen basisplaats had.
En als een speler nog geen 18 is mag hij geen contract tekenen die langer is dan 3 jaar, dus in dit geval kon Ajax ook niet veel meer.
0 0
Michelinho
Door de familie Kluivert? Raiola. Kluivert gaf zelf al aan dat hij zich er destijds niet mee bezighield en da's in de eerste onderhandelingsfase ook heel gebruikelijk.
0 0
JesperOlsen74
Oke, Thanks Danos. wel jammer dat dan juist een club als Ajax door deze regel(s) zo hard getroffen wordt. Zo kun je als club nooit iets opbouwen. Worden steeds jonger de kop gek gemaakt.
0 0
DeWijsneus
Inderdaad, baas in eigen huis!
0 0
Ajax412
Gewoon de hoofdprijs vragen of lekker een jaartje banken. Die snotneus met zijn grote mond verdient het niet om er nu gemakkelijk af te komen, net als die enge diknek.
3 0
achterlijn
ja dit is een goede mogelijkheid..... dit gaat Ajax dan enkele miljoenen kosten maar met dit standpunt en deze daad zullen ze dit in de toekomst weer terugverdienen aan andere jonge spelers die hetzelfde als Kluivert willen flikken.
1 -1
Bram410
Precies!
1 -1
Ajax412
Gewoon de hoofdprijs vragen of lekker een jaartje banken. Die snotneus met zijn grote mond verdient het niet om er nu gemakkelijk af te komen, net als die enge diknek.
0 0
AFCA-CBS
Tja, wat een gek ervoor geeft... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn achternaam minimaal 15 miljoen euro extra oplevert.
2 0
BrandjeXL
Goed zo Ajax. Uitbuiten de naam Kluivert. Al krijg je er tussen de 15 en 20 miljoen voor dan nog heb je een prima deal.
0 0
achterlijn
Ik denk dat ze nog geen 10 voor hem kunnen vangen, hij heeft een onwerkbare situatie gecreëerd bij Ajax en kopende clubs zijn daarvan op de hoogte, of zelfs de mede aanstichters ervan.
0 0
insectenverdelg
Lekker jaar bij jong laten trainen dan. Kijken waar hij volgens jaarcse hoofdprijs gaat pakken en hoe zijn carrière verloopt als hij een jaar niet voetbal en niet op t gewenste niveau traint om progressie te maken.
0 0
Ajax The Best
Kunnen we Kluivert niet verkopen aan een Chinese club? Of anders in de zandbak of desnoods Rusland?
Kan hij zijn zakken vullen zoals hij wil, krijgt Ajax een mooi bedrag en zijn wij ook van hem verlost. Lijkt me een mooie win, win, win
2 0
Bky
Ik lach me de ballen uit mijn broek als we 30 miljoen voor deze kneus krijgen.
12 0
Fieldman
Als persoonlijkheid is hij idd een kneus. Als voetballer wordt hij denk ik toch echt een wereldtopper.

Zo jammer dat hij samen met Raiola zijn hele imago heeft verpest, waardoor niemand hem (terecht) meer iets gunt.
0 -5
achterlijn
Ik ben er 100% van overtuigd dat hij alles mist om een wereldtopper te kunnen worden.

Ten eerste een tegenstander die net zo snel als hij is komt hij niet voorbij (hij is overigens wel snel maar niet uitzonderlijk snel).

Ten tweede, hij stelt niks voor in de lucht en zal kansloos moeten toekijken bij hoge voorzetten.

Ten derde hij is geen teamplayer, door zijn verdorven mentaliteit, egoisme en arrogantie, dit zal hem in de toekomst ook een permanent verblijf bij een topclub (als hij daar ooit zou komen) dwarsbomen.

Hij kan bij een topclub komen natuurlijk als ze net zo dom zijn als bij Man U en hem een transfer gunnen omdat van Gaal huisvriend is van pa Blind zodat Daley die transfer kreeg waar hij ook niet de kwaliteiten voor heeft, of zoiets dergelijks.
1 -3
insectenverdelg
Je kan grappen maken over Daley maar hij heeft in de afgelopen jaren wel gewoon 141 wedstrijden bij Unoted gespeeld, waarvan de verreweg meeste gewoon basisplaatsen en ook de pot uitgespeeld. Laatste seizoen is t beduidend minder wedstrijden, en t is niet t sterkste United, maar om te zeggen dat hij daar niets heeft waargemaakt is natuurlijk onzin. Als hij niet mee had kunnen komen had hij nooit tot zoveel pitten gekomen. Waarvan ook nog een hoop onder Moirinho.
1 0
Bky
Je kan ook overdrijven. Zeker met dergelijke keuzes als deze gaat hij nooit een wereldtopper worden.
2 0
Ajax#1900
Jup, ik denk dat dit de onsympathieke versie van Babel wordt.
0 0
achterlijn
Ik denk dat Babel beter dan hem is.
1 0
Labrador
Suarez is een wereldtopper. Dat zag je al bij Groningen en daarna bij Ajax. Via Liverpool naar Barcelona gegaan. Daar zit het verschil met Kluivert. Die wil van Ajax meteen door naar Barcelona zonder fatsoenlijke eredivisie ervaring
1 -3
Ajax#1900
Hij scoorde een paar weken geleden voor het eerste tegen het linkerrijtje na ongeveer 1.5 seizoen in je eerste. Kan een grote voetballer worden maar is echt geen absoluut toptalent hoor. Was hij in de jeugd ook niet.
3 0
sjaakahz94
Ziyech mee wachten tot na het WK, speelt ie goed dan rinkelt de kassa, speelt die slecht dan is de kans er dat hij gewoon blijft omdat zijn beoogde droomclubs niet langs zijn gekomen.
3 0
achterlijn
Ja je hebt gelijk, Ajax zal dat ook wel doen denk ik als ze kunnen, even wachten op de WK.
0 0
robinozzi
Kompany + 50/60 mil voor de Ligt?
2 -1
Erik1966
investeer in de toekomst en zet hem op de bank bij Jong Ajax. Mooi voorbeeld voor jeugdspelers die ook in de war raken. Mooi signaal naar zaakwaarnemers!
1 -1
GeraldSibon
Gewoon lekker verkopen. Alle partijen toch nog tevreden. (En Kluivert zien we nooit meer terug)
2 0
Keizer020
Wachten tot na het WK met Ziyech, 1 goaltje en hij stijgt met 10 miljoen
1 0
Babayaka
Tja 30miljoen moet Roma betalen klaar, zyech heeft nog een contract voor 3jaar. Ajax zal minimaal trouwens voor 40miljoen moeten verkopen, anders draaien ze dik verlies.
0 0
Ajax4life16
onzin, als we Europees voetbal halen is de begroting zo geod als sluitend.
0 0
Hans Kraay Jr.
Hij bedoeld dik verlies op Ziyech.
0 0
DarkChild
hoe bedoel je dik verlies?
0 0
Hans Kraay Jr.
Hebben hem voor 11 miljoen gekocht.

Bruto jaar salaris van 1 miljoen(zal Ajax zelf nog meer gekost hebben werkgeversdeel belasting etc.). Laten we voor het gemak zeggen dat dit in totaal Ajax over 2 jaar 4 miljoen heeft gekost.

Totale kosten Ziyech 15 miljoen.

Als ze hem dan verkopen voor pak hem beet 30 miljoen, dan moet daar nog een groot deel belasting over betaald worden. Ik durf niet te zeggen hoeveel dat precies is bij het afkopen van een contract(misschien zijn er hier mensen die daar meer verstand van hebben).

Maar dan hou je dus onder aan de streep niet zo heel veel over aan de transfer. Weet niet of dat direct een verlies inhoud maar in iedergeval een minimale winst.
0 -2
geendagsvlieg
Je rekent wel erg ruim, 1 miljoen bruto voor Ziyech zijn geen 2 miljoen loonkosten voor ajax.

Een groot deel belasting? Maar je weet niet hoeveel?

Ajax betaald aan het einde van de rit winstbelasting over het totaalplaatje van het boekjaar. Een transferbedrag wordt afgeschreven over de lengte van het contract, dat drukt dus elk seizoen weer het resultaat.
0 0
Bky
We hebben ook 16 miljoen aan premies verdiend aan de EL campagne vorig jaar doordat o.a. Hakim ons met zijn 3 assist naar de finale bracht.
1 0
Hans Kraay Jr.
Klopt, maar dat kan je natuurlijk niet op het conto van 1 speler schrijven. Dat heeft Viergever net zo goed gedaan en die loopt transfervrij de deur uit evenals Younes.
0 0
Joseph
Heel goed, die gluipert moet je geen kadotjes doen, anders gaan andere talenten hetzelfde proberen.

30 miljoen, verlengen en breken met Raiola of op de bank bij jong Ajax zijn toekomst vergooien, dat zijn de smaken.
3 0
insectenverdelg
Als Overmars 3e ht 30 miljomiljoenn vraagt en voet bij stuk houdt en m anders mee laat trainen bij Jong, doet hij dat heel sterk. Fuck t geld, laat Kluivet maar zien hoe het de andere kant op werkt als je je alles door Raiola laat influisteren.
0 0
GeraldSibon
De vraag is vooral: Wat gaan we met die 60 miljoen doen? Wat mij betreft mag de 20 miljoen-grens worden overschreden bij de volgende aankoop. We moeten mee in de vaart der volkeren.
1 0
Ozymandias
Tja, welke spelers die meer dan 20 miljoen euro zouden kosten willen ook daadwerkelijk naar Ajax? Ik denk dat spelers die zoveel geld kosten waarschijnlijk ook aanbiedingen van rijkere clubs (in grotere competities) dan Ajax. Neem bijvoorbeeld het voorbeeld van Pavón (die hier vaak wordt genoemd). Die moet waarschijnlijk tussen de 25 en 30 miljoen euro kosten maar heeft aanbiedingen van clubs die hem drie/vier keer het salaris kunnen betalen wat Ajax hem kan betalen.
0 0
DarkChild
yep. maar dan krijg je als antwoord: moet het salarishuis maar omhoog.

Die mensen realiseren zich niet dat we met een spelersbudget van 22/23 miljoen volslagen nietig zijn ten opzichte van de clubs waar we tegen aan zouden willen schurken.

Er kan een situatie ontstaan dat we de reus zijn in de eigen competitie (had al lang en breed zo moeten zijn) maar dan nog, val je Europees qua financieen nog steeds tussen wal en schip.
0 0
strafschop
22 miljoen in 2014-2015
29 miljoen in 2016-2017
0 0
DarkChild
yup, je hebt gelijk, 29,2 miljoen om precies te zijn. Nog steeds niet veel vergeleken met heel veel andere clubs, maar als je het zuiver wilt doen, moet je de correcte cijfers gebruiken.
0 0
Whazzza
Plan Cruijff begint te werken: we leiden weer op voor de absolute top in plaats van voor B clubs in Duitsland. Opleiden voor de absolute top is de hoogst haalbare aansluiting voor ons.

Het verdiende geld nu gebruiken om meer 16 jarige EU en 18 jarige wereld toptalenten te halen. Bij je directe concurrenten in NL koop je 25 jarige toppers. Dan weet je wat je krijgt en verzwak je je directe tegenstanders.

Binnen 5 jaar het Beieren van NL zijn en het enige echte topopleidingsinstituut voor topclubs.

De future is bright my vinegar peeing friends
2 -7
Whatever
Spurs willen hem, City willen hem en Bayern en Barcelona willen hem ook nog hebben. Als het nu al 60 miljoen is, lekker laten opbieden, hopen op 2 goede oefeninterlands met Oranje en je verkoopt hem voor 70 miljoen.

de Ligt 70 miljoen
Ziyech 45 miljoen
Neres 40 miljoen
Kluivert 20 miljoen
Onana 15 miljoen

Dit geld herinvesteren. Stel ten Hag gaat spelen in die 3-4-2-1 formatie

Michel Vorm, Benjamin van Leer
Timothy Fosu-Mensah, Rasmus Nissen Kristensen
Lisandro Magallán, Perr Schuurs
Jan Vertonghen, Max Wöber
Dusan Tadic, Oussama Assaidi
Donny van de Beek, Noussair Mazraoui
Daley Blind, Carel Eiting
Nico TagliaficoDaley Sinkgraven
Frenkie de Jong, Mathias Jensen
Zakaria Labyad, Hassane Bandé
Kasper Dolberg, Klaas-Jan Huntelaar.

Bij 4-3-3 wordt dat natuurlijk gewoon:

Vorm; Fosu-Mensah, Magallán, Vertonghen, Tagliafico; Blind, van de Beek, de Jong; Tadic, Dolberg, Labyad
2 -4
Michelangelo
wat moeten wij met een middelmatige keeper als vorm?
3 0
JanTa
Ik ben bang dat ieder zich aan het rijkrekenen is zoals dat ook gebeurde met Sanchez. Dat is misschien ook wel de rede dat er, en gelukkig voor ons, tot nu toe veel te weinig is geboden geboden op de Ligt. Marc heeft met de deal Sanchez een hoop geleerd en laat zich niet snel meer gek maken.
1 0
Ajax4life16
Zou een mooie opstelling zijn, maar er is echt heel weinig kans dat je deze zomer meerdere spelers als Vertonghen, Blind en Tadic gaat aantrekken. Als we het geld er al voor hebben in de begroting lijkt het me sterk dat Blind en Vertonghen nu al terug willen keren
2 0
jaribombari
Vertonghen was speler van het jaar bij de Spurs toch? Waarom zou die terug naar Ajax willen? Dat is een lachwekkende gedachte.
3 0
Whatever
Zijn maatje Alderweireld naar Chelsea en zijn maatje Eriksen naar Barcelona? Ajax en Amsterdam zitten in Jan zijn hart. Perfecte aanvoerder om de geweldige talenten nog 3 a 4 jaar bij zijn hand te nemen.
0 -1
pieke
Ajax laat geen spelers van 18 of 19 jaar vertrekken. Geld is niet het issue.
0 0
Beer
Als Ajax minimaal 60 miljoen euro voor de Ligt kan krijgen, kun je bijna niet weigeren. Ook met Matthijs is het ons weer niet gelukt om dit jaar kampioen te worden. Als we hem willen behouden en volgend jaar met een aantal nieuwe versterkingen misschien kampioen kunnen worden houdt het daar verder ook weer op.
Aansluiting bij de top van Europa is een illusie.
De topclubs hebben nu eenmaal op bijna elke positie veel betere voetballers ( en hogere salarisplafonds) dan Ajax.
De UEFA Europa League is op dit moment voor Ajax de enige clubcompetitie waar we nog kans hebben om een mooi resultaat te behalen.
6 -2
Rukboor
Bod accepteren, voor 60 miljoen koop je net als Bayern München doet je concurrenten leeg en wordt je vanzelf kampioen.
In de Cl hebben Nederlandse clubs inderdaad niets te zoeken.
2 -3
Pinpanter
Wilde je PSV en AZ leeg kopen?
1 0
Jessey1981
bij Psv (op Lozano na, en daar ben ik al niet kapot van) en feyenoord loopt echt geen enkele speler waar je in de toekomst 20+ miljoen aangaat verdienen of welke je echt sterker zullen maken. het mislopen van het kampioenschap heeft te maken gehad met interne onrusten en niet met kwaliteit. bij PSV belanden spelers in de subtop of daaronder in de buitenlandse competities en zelf hun spits die goed was coor veel doelpunten raken ze aan de straatstenen niet kwijt en wordt van ellende straks aan een club in Mexico (!) verkocht. wij klagen over middelmaat als kristensen en orejuela.. maar bij PSV en Feyenoord is het een en al middelmaat.

een Hendrix, Brenet, Isimat,Scwaab, Arias, Peirreiro en een luuk de jong of een Haps, toornstra, Boetius en van Beek wordt je niet vrolijk van. in beide selecties zit weinig transfer waardes die vallen in de Ajax categorie. Ajax is aan hun financiele huishouding verplicht om een team neer te zetten die ala Bayern en Celtic alleenheerser wordt in onze competitie.
0 -1
RayJordaan
Alleen Arias zou ik bij ons willen zien, veruit de beste rechtsback van de competitie.
0 0
Jessey1981
op meerdere fora's lees je de jalozie van de rivalen haha. hun gehele selectie bijelkaar is nog geen 60 miljoen waard. vooral bij feyenoord loopt er helemaal niemand die meer dan 20 miljoen zal opleveren. net als bij PSV overigens op misschien Lozano na. Ajax zal toch echt een positie moeten kweken dat we alleen heerser gaan worden met al dat geld. wat min betreft mogen Heinrichs en Van Der Sar zo snel mogelijk vertrekken en vervanger worden door wel capabele mensen. dan zou Ajax toch weleens een hele mooie toekomt tegemoet gaan.
5 0
ETM
Meer geld moet meer kwaliteit op leveren, maar mensen die denken dat Ajax ineens in een andere vijfer komt te vissen dan PSV vergissen zich. En je moet je ook realiseren wat voor soort spelers er in die vijfer zit. Je zult vooral beter moeten vissen.

Alleenheerser a la Bayern zal niet gauw gebeuren. En of je dat moet willen is nog een 2de. Bayernfans kijken uit naar een paar wedstrijden per jaar als ze ver komen in de CL en dat is het wel zo'n beetje. En zelfs die wedstrijden zullen er voor Ajax dan veel minder zijn.
0 0
pieke
Wie is Heinrichs?
0 0
ajaxcied4life
GE NIE TEN. In eigen land kunnen ze alletlei fabeltjes verpatsen over de club Ajax die afbreuk zouden doen aan de statuur van de club. Echter weten ze in het buitenland wel beter. Daar wringt de schoen ook.
0 0
PeterVKV
En dus nog eens 100mio plus op de bankrekening. Ajax is de ideale overname kandidaat: een internationale merknaam vol met cash en jeugdig spelersmateriaal maar slecht gemanaged door ex-voetballers die alleen maar ervaring opdoen bij Ajax om dan ook internationaal te gaan en nog meer te cashen. Net als in hun actieve spelers loopbaan. Rijke Russen en Arabieren staan al klaar en zullen dan hun invloed aanwenden om Ajax uit de Nederlandse competitie te halen omdat daarbinnen groei niet meer mogelijk is in het huidige topvoetbal. Hoeveel cash je ook hebt.
0 -1
JanTa
Dat gebeurd alleen als er een grote WK voor clubs komt.
0 0
Roels
Scheelt dat de vereniging Ajax een ruime meerderheid van aandelen bezit. Al klopt bedrijfseconomisch je redenering wel.
Bij een normaal bedrijf was elke investeringsmaatschappij geïnteresseerd.
1 0
PeterVKV
De vereniging zal ook worden overgehaald. in deze wereld draait alles om geld.
0 0
Minsc
gebeurt
0 0
behangdelul
LOL als je 70-75 mio voor de ligt kan vangen is het duurste centrale duo ter wereld dat van Oranje....
4 0
Ajax_026
hehe idd
0 0
Jariiii
Niks 'liefst', het minimale bedrag waarbij je er serieus over moet gaan nadenken. Maar wat mij betreft zet Ajax echt alles op alles om De Ligt nog minimaal een seizoen te behouden. En als dat dan echt niet lukt, dan maar weg voor 75-80 miljoen. Hij is een van de grootste talenten ter wereld momenteel en de markt is volkomen doorgeslagen, dus profiteer daar dan maar van.
6 -1
Rukboor
Om De Ligt nu gelijk bij de grootste talenten van de wereld te zetten gaat wat ver.
Van mij mogen ze De Ligt zo ruilen tegen Sanchez, dat is geen talent meer maar een geweldige verdediger.
1 -1
PeterDeAjacied
Wat moet je nou met 60 miljoen? Een betere haal je er niet voor terug hoor, die willen toch niet naar de Eredivisie. Gewoon 2 jaar houden en dan die deal met Barca.
4 -3
Daveajax1976
60 miljoen gelijk verkopen ! Mits Ajax die 60 miljoen investeert in spelers en niet op de bank zet.. dan zet je het geld wat Ziyech en kluivertje opbrengen maar op de bank
3 -2
pjs
Iedereen is vervangbaar. Vind Schuurs en Wober nog te licht. Materiaal voor jong Ajax. Lopen vast nog meer verdedigers rond in zuid Amerika.
3 0
mistermiyagi
Volgend jaar is hij minimaal 70!#
2 0
AFCARSCA
Dat is hij nu al.... Als van Dijk 83 miljoen opbrengt....
0 -1
BrandjeXL
Domme jongen. Het is algemeen bekend dat Engelse clubs elkaar onderling veel meer betalen voor spelers om het geld binnen Engeland te houden. Daar denkt men als collectief en dat geldt ook voor de verdedling van tv gelden. Dus die 85 miljoen die LFC aan Southampton betaalde zullen ze nooit aan Ajax betalen.. Laat mij dan maar geen zakenman zijn maar voor jou is er ook een andere toekomst weg gelegd.
0 0
OuweDibbes
Niks dom aan. Hij heeft wel gelijk, Dijk is toch een houthakker. Maar Brandje de realiteit gebeurd wat jij aangeeft.
2 0
AFCARSCA
Dan verkoop je hem dus niet slimmerd. Pfffffff, fok het geld, we hebben goeie voetballers nodig. Ik dacht dat jij zo'n f-side boy was, maar die spandoeken waren duidelijk niet jouw idee. :')
0 0
hallo1
Uitmelken die handel:
- De Ligt 85 miljoen euro.
- Ziyech 40 miljoen euro.
- Kluivert (1-jarig contract) 30 miljoen euro.
4 -1
chrisjuhhh
Dat is dik 2 seizoen begrotingen .
1 0
AFCARSCA
Ja en het mooie is, dat mag je dus niet in je begroting gebruiken. Dus niet gebruiken voor een hoger salarisplafond.
2 0
Bky
Weet niet precies hoe het zit, maar je kan waarschijnlijk wel eigen vermogen omzetten voor een tijdelijke verhoging van je begroting.

Correct me if i'm wrong.
0 0
Pinpanter
Een hoger salarisplafond werkt jaren door. Dat kun je alleen betalen als je ook jarenlang inkomen hebt. Dus in principe alleen de rente op je (geïncasseerd) vermogen). Sponsorcontracten leveren wel 'structureel' geld. Daarom is vd Sar zo belangrijk en vind ik de kritiek op hem lachwekkend.
2 0
Jan Doedel
Vd Sar is lachwekkend als je dat niet ziet ben je stekeblind.
0 0
Roels
Eigen vermogen is theoretisch het geld wat je hebt als je alles verkoopt. Nu staan talenten voor 0 op de balans dus er zit een enorme herwaardering in. Het zou misschien wel kunnen maar als het geen succes oplevert hen je daarna een probleem.
0 0
Roels
Eigen vermogen is theoretisch het geld wat je hebt als je alles verkoopt. Nu staan talenten voor 0 op de balans dus er zit een enorme herwaardering in. Het zou misschien wel kunnen maar als het geen succes oplevert hen je daarna een probleem.
0 0
Bky
Als je 120 miljoen eigen vermogen hebt, kun je bijv 5 contracten voor 5 jaar lang (25 miljoen) een miljoen euro meer betalen.

Kost je 25 miljoen van je EV max.
0 0
geendagsvlieg
Waarom de obsessie met het EV?
0 0
Bky
Omdat die 60 miljoen naar het EV gaat.
0 0
geendagsvlieg
Heb je de reactie van Roels wel begrepen?
0 0
fc Barcelona_ke
60 miljoen plus 1 jaar uitgeleend aan ajax
Of
75 miljoen direct overstap naar geïnteresseerde club simpel toch
2 -1
Duif63
Eens kijken wat er over een paar weken nog over is van de stoere praatjes van Overmars.
1 -10
Rukboor
Wat moet Overmars dan doen als er zulke bedragen geboden worden en spelers zelf een stap verder willen als weer 34 potjes Eredivisie waarvan een aantal op plastic gras?
1 0
Toon meer reacties