Ajax keurt 'Kutkakkerlakken' Viergever af

JipVR, 24-10-2017 om 16:44, 28757 views, AT5 | De Champions League-sjaals zijn al te koop!

De selectie vierde net zoals de fans feest na de 1-4 overwinning op aartsrivaal Feyenoord. Nick Viergever liet zich in het feestje dat daarop volgde enigszins gaan door het bekende anti-Feyenoord lied 'Het zijn maar kutkakkerlakken' te zingen. Dat krijgt mogelijk een staartje. 

Ajax heeft namelijk tegenover AT5 bevestigd dat de verdediger het heeft gezongen en geeft aan niet blij te zijn. 'Nick Viergever heeft dit inderdaad geroepen. Wij keuren dit uiteraard af en zullen dit met hem bespreken', schrijft Ajax. 'Nick heeft al laten weten dat hij er spijt van heeft.'

Jan Vertonghen kon zich na de bekerwinst op de aartsrivaal in 2010 eveneens niet bedwingen, hetgeen hem uiteindelijk een schorsing van twee wedstrijden opleverde. Daarbij moet wel gezegd worden dat de Belg dat op de huldiging in de ArenA deed. Een reactie van de KNVB is er nog niet. 

Alleen vandaag nog Klassieker-korting op het 'Rechtstreeks uit de hoofdstad!'-shirt van Kolere!

 

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
meerzicht
Veel reacties hier geven echt hoop op een positief besluit om bij de wedstrijden tussen Ajax en Feijenoord uitpubliek toe te laten.
0 -1
Leo252
De waarheid mag gezegd worden.
0 0
DaNaRWaL
Een voetballer moet zich niet als een supporter gedragen. Het zou wat zijn, dat wij ons allemaal als voetballer zouden gedragen. Dan was de wereld te klein, Hahahaha!
3 -4
Mr.P.
jup en kkjoden roepen is wel goed?
2 -1
Dwergje48
Ajax kan moeilijk iets zeggen over wat Feyenoorders of andere mensen doen.
0 0
JanTa
kutkakkerlaken zou ik ook meteen afkeuren. Gewoon kakkerlakken moet wel voldoende zijn.
5 -4
BvD27
Kakkerlakken zijn ook gewoon kut toch? Dus in principe zegt ie niets geks haha ;)
1 0
ajaxfan4life82
Nick, ik vind het prachtig dat je dit deed (voor de teambuilding) alleen is het jammer dat het werd gefilmd, en online werd gegooid..
11 -3
Ar
Pfff, wat een doorgedraven onzin zeg.
Het zijn toch kutkakkerlakken.
Klinkt nog altijd beter dan kanker jood wat je als ajacied naar je hoofd geslingerd krijgt.
6 -2
4xEC1
Met het verschil dat die 'kanker jood' niet door een speler wordt geroepen, athans, is nog niet vastgelegd op camera/microfoon want het zal vast wel meer dan eens geroepen zijn.
0 0
shachalnur
Vind vooral de timing raar.

Feyenoord heeft zojuist een behoorlijke prijs gewonnen;landskampioenschap en CL deelname.

Ajax niets.

In de competitie staat Ajax 5 punten achter op PSV.

Waarom nu juist 'over het randje gaan',na een ietwat geflatteerde overwinning?

Stond er nu echt iets op het spel tegen dit matige,en voor de titel uitgeschakelde Feyenoord ?

Lijkt meer alsof zelfs redelijk ervaren spelers niet meer weten wat hun niveau is,en wanneer het om het echie gaat.

Geeft ook aan dat het in de hoofdjes van de toppers niet helemaal in balans is,en het wordt nog veel gekker binnenkort,let maar op.
3 -19
Mart42
Nooit geleerd dat een overwinning op de kakkerlakken in kakkerlakkendam gevierd moet worden? Deze overwinning is 1 van de mooiste van de afgelopen 10 jaar wat mij betreft en eindelijk weer eens een beetje licht in de inktzwarte periode waar we zoveel shit over ons heen hebben gekregen van Nouri die in elkaar zakt, Cruijff die overleden is tot mislopen van kampioenschappen en Europese wedstrijden. Hopelijk begrijp je het......
8 -1
shachalnur
Ben het deels met je eens,Mart42.

Maar echte grootsheid toont zich ook in de manier ,en op welk moment je een bepaalde overwinning viert.

Ik noem het 'op tijd juichen''.
2 -3
Mart42
Denk je niet dat deze overwinning als geroepen komt voor de spelers? Het merendeel is nog geen 24 en in de bloei van hun leven.
1 -1
shachalnur
Mart42,

wel in de bloei van hun leven,maar niet op het niveau waar ze hadden moeten zijn op die leeftijd,uitgaande van het talent wat ze hadden op jongere leeftijd.

het niveau van de eredivisie,en Oranje is inmiddels afgezakt tot bedenkelijk .

als er al spelers uitblinken in de eredivisie,dan hebben ze het moeilijk staande te blijven in grotere competities(Bazoer,Riedewald,Klaassen,Janssen,Clasie en nog een vrachtwagen vol 'supertalenten' het afgelopen decennium).

daar zijn oorzaken voor,want dat raakt niet alleen Ajaxieden.

er wordt geen enkele serieuze poging ondernomen ,door wie dan ook, redenen te zoeken en aan te dragen.

volgens mij heeft het alles met de huidige manier van opleiden en vooral psychologische benadering te maken van de jonge spelers.

Het aangeleerde gedrag en de mentaliteit van jonge spelers is een belemmering voor hun ontwikkeling.

Ik denk zelfs dat de Ligt ten onder zal gaan aan het posterboy zijn van het Nederlands voetbal,eVoetbal en Fifa 18.

heb je naar de beelden gekeken van de blessure van Stengs,het volgende 'supertalent'?

Elke trainer of sportkenner zou zich lam moeten schrikken dat een jongen onder zichzelf opgelegde druk ,zo zelfdestructief bezig kan zijn.

het zal nog veel gekker worden,helaas.

Welkom in de Matrix
0 0
grannig mokum1
Precies 100% gelijk hebt je
4 -1
Justin4195
Maar dan vind ik ook dat we de hele wereld aan kakkerlakken vrij mogen laten in Rotterdam, ervan uitgaande dat ze die beesten daar niet ‘kut’ vinden en de overgrote meerderheid van de rest van de wereld ze liever niet in hun buurt hebben.
0 0
de-Ajacied
Zo te zien is ons eigen deel van de aanhang, bioscooppubliek, meer geshockeerd dan die kut kakkerlakken zelf
17 -1
Mr.P.
klopt, ze zijn meer bezig met hun eigen zaken, het hele team en trainer kunnen van hen het beste eruit getrapt worden dus die zijn wel met iets anders bezig dan kut kakkerlakken uitspraken van tegenstanders
1 0
Mart42
Gestoord volk die zich druk maken over kut kakkerlakken......
3 0
SnakeDoc
Het zijn maar kut kakkerlakken!
17 -2
DirkvanDam
kut kakkerlakken..... waar gaat het over........ joden jacht en dergelijke wat door spelers van ado geroepen werd vindt ik vele malen erger..... iedereen vind zo'n beetje kakkerlakken kut......
5 -1
Dwergje48
Dat doet er toch niet toe? Ajax zegt dit.
0 0
Bennyben
Vraag me af als die gezongen had het zijn maar kut mieren of die dan ook op het matje was geroepen door Ajax.

We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat Feyenoord deze jongen transfervrij oppikt
5 0
parcomantelic
Ik kan de ode van Maxi Wöber aan het einde wel waarderen. Gut gemacht Maximilian
3 0
10Sneijder10
Als je 3 uur lang vanalles naar je hoofd krijgt geslingert door al die cokesnuivers dan is het niet heel gek toch dat je na een lekkere oprolsessie even wat stoom af gaat blazen.
14 0
Murph
En weer die Nick Viergever die bezig is .
Iedere week is het weer zelfde met hem schoppen vloeken gebaren naar het publiek altijd wat te zeuren bij trainer nooit is het goed bij deze raddraaier. En nu deze schandalige actie weer .
Word tijd dat deze man geweerd word van de voetbalvelden .

Leuk al die minnetjes van moraalridders zonder een greintje Amsterdamse humor hahaha.
7 -19
Godenzoon24
Rot op gek!!
4 -5
Murph
Wie ik ??
1 -1
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
snap je dit nou niet...
4 0
KennedyB
Nick is een hooligan in een Ajax shirt. Dit kunnen we niet langer tolereren!

Dit is natuurlijk hypocrisie ten top. Laat elke kakkerlak die zich hier druk om maakt maar eens beginnen met het aanspreken van zijn mede "supporters", want die schuimbekkies gooien er elke klassieker ergere teksten uit!
6 0
Mart42
Beide benen amputeren en stembanden er uit rossen. Internet verbod zodat Viergever niemand meer kan kwetsen
2 -2
parcomantelic
Nick Veelpleger
4 -1
swing
aandacht
2 0
Pimpie
Foei Viergever, je bent een stoute jongen vanavond zonder eten naar bed
6 0
Mart42
En geen verhaaltje voor lezen
0 0
Oliveira
Wat een treurige gebeuren is het toch weer zeg. Politiek correcte bullshit wint weer. Laat die jongens toch lekker ..... Het is niet alsof een expressie van woorden zou moeten worden onderdrukt, als het nou om doods verwensingen, enge en nare ziektes zou gaan zou ik zeggen ja, daar zou ik hun gelijk geven daar moet je niet mee spotten, maar zo iets als "kut kakkerlakken", Ajax is een basisschool die op het gedrag moet letten van zijn scholieren. Ze zijn prima instaat om daar zelf voor uit te kijken.
5 -2
Mart42
Wat zijn de meeste Ajax fans op AS toch truttig aan het worden. Gelukkig in het stadion is er nog een goed gevoel voor humor. Gezonde rivaliteit moet kunnen en kut kakkerlakken is niet meer dan een beetje humor. Zullen we zuid1 maar de mond snoeren voortaan als ze nog 1 keer iets verkeerd zingen over de kakkerlakken? Wat ik over Nouri hoorde wordt geen woord over gesproken maar als er iets vanuit Ajax afkomstig is staat de wereld op zijn kop......
6 -2
footietsar
Zo te zien is Viergever niet de enige die het zingt het lijkt wel of ze allemaal meezingen.

En is dat nou Lamprou die ook mee doet? Wat een zielenpoot is dat zeg. Zou hij Ajax nu wel een warme club vinden?
2 -2
FCMax
Dit is in besloten kring, met een glaasje op na een 1-4 overwinning in de Klassieker. Ajax zal het inderdaad wel moeten afkeuren en een politiek correct standje geven aan Viergever, maar als de KNVB hier überhaupt op gaat reageren is het al debiel. Vertonghen was een heel ander verhaal, dat was op een huldiging met duizenden supporters waar hij dondersgoed wist dat hij gefilmd zou worden. Hier pakt/krijgt hij onder zijn mond een microfoon en roept wat leuks, aan Wöber te zien gingen er wel meer dan een paar biertjes in. Niet groter maken dan het is, focus maar eens op belangrijkere zaken.
5 -1
Frankey78
Dit is gewoon humor van Viergever net als met Vertonghen toen. Ok toegegeven het is niet netjes, maar dit hoort ook gewoon bij de rivaliteit. Er zijn wel ergere liedjes te horen bijna overal. Mischien moet de KNVB daar is meer mee gaan doen. En als hij dan toch gestraft moet worden ervoor gewoon een boete geven of desnoods een wedstrijd schorsing, excuses aanbieden en er dan verder niet meer over hebben.
3 -2
Bennyben
Snap Ajax echt niet, iemand op het matje roepen die zingt het zijn maar kut kakkerlakken maar Amsterdam hooligans word wel geaccepteerd.

Hooligans zijn asociale mensen die doelbewust alles slopen bij wat ze tegen komen en de maatschappij heel veel geld kost kakkerlakken zijn net als pissebedden heel irritant en niemand komt ze graag in huis tegen.

Het lijkt wel of Ajax een hetze aan het voeren is tegen viergever
4 -1
ajaxminimax
Ajax moet in feite wel, dat van viergever gaat weer een hoop discussie opleveren in Nederland, dan wordt er gewoon een reactie verwacht van de club. Ik snap je verhaal over hooligans, maar daar wordt in feite niemand mee geraakt, dus zal je nederland er niet over horen.
0 0
Bennyben
Vind het meer iets voor de partij van de dieren om zich hier druk over te maken, snap niet dat Ajax zich hier druk over maakt
11 -1
Morrissey
Volgende thuiswedstrijd: Viergever staande ovatie geven.
22 -3
Mart42
Massaal kut kakkerlakken zingen 90 minuten lang
11 -2
AIR-S
Hij heeft een voorbeeld functie, zeker in deze tijden zou hij beter moeten weten.

Vind dat "Amsterdam Hooligans" minstens net zo verwerpelijk.

Wel een rat trouwens die deze beelden online zet. Walchelijk.
6 -4
Bobbaasje
Precies. Volgend seizoen is de bedoeling na jaren lang, eindelijk weer Ajax supporters naar de Kuip mogen. Naar schatting eerst 600, daarna 900 en uit eindelijk 1200 man in het uitvak. Zeker na de lovende woorden van burgemeester Aboutaleb, vindt ik dit onhandig gedrag van Nick Viergever.
2 -7
DulceDesde
Waar maakt men zich druk om je kan je beter druk maken om die misselijk makende foto van twee joodse jongetjes met de Davids ster waaronder stond toen 020 nog een ster had die lui moeten ze tegen de muur zetten.
3 -3
3*stars*3
Ik keur het niet goed maar we moeten het niet groter maken dan het is.
Ik verbaasde me juist om dat ''Amsterdam hooligan''....

Edit; zie trouwens dat 1 kakkie hier druk bezig is....
4 -2
Middenweg401
Een Kakkie? Verschrikkelijk wat je hier nu zegt.. Hoe kun je met jezelf leven?
5 -1
Godenzoon24
Laten we ons niet aanstellen. Haat keur ik af en vechten om voetbal vind ik debiel. Echter gezonde rivaliteit hoort erbij en maakt deze wedstrijd zo mooi. Daar schaar ik dit toch wel onder. Laten we niet overal de moraalridder over uithangen.
4 -2
kleinedraaicirkel
Contract voor het leven.
7 -4
Mikey Stormram
Vraag me echt of er nou daadwerkelijk iemand op z’n teentjes wordt getrapt hiermee. Tuurlijk is kut nou niet het meest beschaafde woord en worden Feyenoorders kakkerlakken genoemd, maar je gaat mij niet vertellen dat er ook maar iemand in Nederland hier wakker van ligt.

En van dat ‘op het matje roepen’ geloof ik ook niet heel veel. Waarschijnlijk zegt Keizer een keer ‘leuke actie jongen, volgende keer alleen geen camera erbij’...
5 -2
hetzijnmaar
nou Nick groot gelijk na n paar uur voor K..... Jood te zijn uitgemaakt in dat stink stadion
Hamas Hamas sis geluiden
maar de Kakkerlakkenmedia heeft weer wat onderschept
om hun eigen songs in het Havenslaven supportershome goed te praten
Youtube staat er vol mee heren media
op het lied van Frans bouwer ken jij die club uit Amsterdam
tyfus pyromanen
5 -3
Mart42
Straks hebben we aan Viergever te danken dat er geen Ajax fans mee mogen naar de kuip.......
3 -14
Bobbaasje
Kinderachtige gedrag van een volwasssen man als Nick Viergever. Ajax-onwaardig.

Straf zou terecht zijn, net zoals Mahi van Groningen. Lekker in het bejaardenhuis werken en apart trainen van de groep.

Bij deze goed dat Ajax dat ook gaat doen.
5 -15
Murph
Ohh Bob wat ben jij ook een baasje.
3 0
Middenweg401
Straf krijgen voor zoiets? Omdat hij in onhygiënische keukens levende beestjes kwetst? Is dat zo erg?
4 -3
Bobbaasje
Ik keur beide kanten af: over joden / kakkerlakken, or whate ever?

Ga gewoon met je voeten spreken.
2 -5
Middenweg401
Dus die termen (en wat er bij gehaald wordt bij Joden) zijn vergelijkbaar? Wel logisch blijven nadenken.
Ik zelf sta ook niet te schreeuwen tijdens de wedstrijd. Maar het is naïef te denken dat iedereen alleen maar "shop 'm er in" roept de hele wedstrijd. Hoeft ook niet.
2 -2
X-RaY
Zie het probleem niet, het is toch zo :p
6 -3
markplas
Hoor de ook ie met alle joden aan het gasssss zondag dus ach dit is niks
4 -3
ram
Toppunt van stupiditeit, deze reactie.

Kappen met 010, 020, Joden, Kakkerlakken, gas, bommen en al die andere ongelooflijk debiele onzin. Moedig gewoon je eigen team aan en respecteer de ander. En vooral: verlaag je niet en geef het goede voorbeeld.

Helaas zijn er ook extreem veel Ajacieden niet heel snugger en nogal onderontwikkeld...

PS. Schrikbarend hoeveel mensen hier dit soort onzin toejuichen.
9 -9
Middenweg401
Schrikbarend dat er mensen zijn die het verschil niet kunnen inzien tussen onschuldige rivaliteit (ook al is het misschien niet netjes) en debiele vergelijkingen met joden etc.
En dat zeg ik niet eens omdat dit mijn cluppie is.
0 -2
Redrum
Het zijn maar kut moraalridders!
7 -4
Ajax#1900
Haha scherp.
1 -1
Mart42
Nog wel even de kut weghalen anders krijg je de feministische beweging op je dak
0 -1
swing
ghe hè hè
0 -1
markplas
Zal nick aan zn reet roesten hij mag toch niet blijven dikke 10 met een griffel
6 -3
Mart42
Zong vanmiddag vrolijk 'het zijn maar kut kakkerlakken' liep er 1 naar me toe en zei bek dicht k....r jood. Dat arme beessie was helemaal de weg kwijt. Wat een verschil van beschaving.
3 -3
ram
Dus jij bent beschaafd en hij niet? Haha; hou toch op. Jij bent net zo'n Tokkie.
2 -4
Mart42
Wat is iedereen toch serieus de laatste tijd. Trouwens kennen we elkaar dat je me een Tokkie noemt?
1 0
Jaridebeste
Sjonge jonge jonge. Beetje overdreven allemaal hoor. En als het om de hierbij gevoegde filmpjes gaat....zingen? Wat korte vage schreeuwen en dat is het dan ook wel. Nou nou, gut gut. Bovendien is het in privé-setting maar ja tegenwoordig is kennelijk niets meer privé. Hoe dan ook, wat mij betreft weer eens overtrokken allemaal.
1 -2
Timlee117
stop met haat wees volwassen allemaal...
10 -6
Mart42
Dit is meer een lange neus trekken naar 010
1 -4
AFCA-CBS
Heerlijk nummertje hoor Nick! Niks mis mee.
8 -4
witchmaster11
je kan beter kakkerlaken zingen dan die ster op een foto van de 2de wereld oorlog waar uit Amsterdam ruim 90.000 joden zijn weggevoerd en vergast dit zal ik die kakkerlakken nooit te nimmer vergeven dit is pas ongehoord en beschamend en een steek in de rug van de huidige joodse bevolking ,en waar was de regering ? waarom werd er bijna niet gereageerd?? daarom KAKKERLAKKEN
13 -3
3*stars*3
Ach ze hebben daar zoveel walgelijke shit gedaan en gezongen.
Ergste en laagste vond ik dat die kakkies tijdens een klassieker, wat zongen over de vrouw van V Gaal, die een jaar eerder was overleden aan K.

Ik hoef het niet te herhalen want het was walgelijk.
De nieuwe generatie kakkies is niet beter en heeft nu ook nog eens social media...
5 0
Ajaxsied4ever
Onzin ! Ga je dan ook druk maken om die plaatjes van anne frank door die kakkerlakken uit 010
7 -3
behangdelul
Ik denk dat de meesten dat ook wel doen. In ieder geval zij die een beetje verstand hebben.
1 0
erikvr
Ik vind het echt ongelooflijk dom. In een tijd waar je juist hoopt en denkt dat het wederzijdse respect groeit, gaat notabene een speler olie op het vuur gooien. Juist als onderdeel van Ajax zijnde hoor je boven dit soort onnozele dingen te staan. Erg jammer.
7 -7
ditisdebeslissing
Nick was in de keuken van dit restaurant en beschreef wat hij zag.
4 -1
behangdelul
Dom en onnodig meer kan ik er niet van maken. Iedereen die het mooi vind, ach ja...
6 -9
gras
Inderdaad slimmer van Hunter om niet mee te doen, maar wat verwacht je nou. Je moet uit in een verzameling schuimbekkende, irrationeel en blind hatende, scheldende, soms met bloeddoorlopen ogen tuig je beroep uitoefenen.

Als Feyenoord bewust de lage ringen met dit soort TBS tuig vult in een doorzichtige poging om spelers, entourage en arbitraal trio te beïnvloeden, dan krijg je ook een houding terug. Viergever lijkt me een normale gast, wel met wat temperament, en dan ga je gewoon respect verliezen voor dit soort idioten.

Stom van Viergever, maar Feyenoord moet eens naar het eigen Legioen kijken en hoe ze die WC kuip vullen.
4 -1
de-Ajacied
Meteen het contract van Viergever verlengen
21 -2
Murph
Lang leve de mobieltjes .
Wat ben ik blij dat die er vroeger niet waren .
1 -1
talent020
geloof geen seconde dat Vertonghen en Viergever maar 1 seconden spijt hiervan hebben? en waarom zouden ze?
8 -1
insectenverdelg
ligtceraan. als hij 2 wedstrijden geschorst wordt en Sinkgraven eist zn plek op, gaat Nick echt wel balen.
1 -1
3*stars*3
Niet slim van Nick.
Jan zong het destijds maar gaat nooit naar Rotterdam en hoeft zich geen zorgen te maken.
Voor Viergever is dit natuurlijk andere koek, hij is geboren en getogen in Capelle a/d IJssel en een paar maten van mij wonen daar.
Dat is echt 1 en al kakkerlakken town...

Sfeer lijkt trouwens al een tijdje goed in de groep.
Zie je ook als je beelden van trainingen kijkt.
3 -2
Bobbaasje
Oliedom natuurlijk, en zeker als prof heb je een voorbeeld functie richting de jeugd.
3 -8
Suarez16_
Roep Nick eerst maar is op het matje voor een contractverlenging. Dat heeft hij zeker verdiend.
14 0
Middenweg401
Belachelijk.. Viergever hoeft nergens excuses voor aan te bieden. Tenzij echte kakkerlakken beledigd zijn om met die club geassocieerd te worden.
Het is van de gekke om dit te vergelijken met spreekkoren over joden en alles wat daar bij komt. Totaal appels met peren vergelijken.
7 -1
Dwergje48
Alleen de andere AS-leden doen dat hier.
1 -1
Middenweg401
Laat ik het anders zeggen: dat soort beledigingen mbt groepen mensen, dat zijn dingen waar je excuses voor moet aanbieden.
1 0
Litmanen85
opzouten met die social justice warriors .. wat een verwijfde maatschappij begint dit te worden zeg
18 -3
AFCA0492
kakkerlak shaming is toch gewoon een ernstige zaak?
4 0
Michels
In de voorbeeldpositie die hij heeft, moet je dit idd afkeuren. Hoe supporters er over denken maakt daarin geen ruk uit.
4 -4
OntlastendeMiddenvelder
Ik vind het ook kwetsend. Mijn moeder heeft kutkakkerlakken.
4 -1
Mart42
Kut kakkerlak
1 -1
ram
Kakkerlakken in d'r kut? Lekker fris man
0 0
..::Rootje::..
Een schorsing? Belachelijk dat ie er zo makkelijk mee wegkomt. Ik zeg vijf jaar gevangenisstraf.
2 -2
AjaxDordt
Hahaha, die Wöber is al goed ingeburgerd!
3 0
noahdepoah
Tja van mij mag hij. Ik was zondag in het stadion, spelers van Ajax werden bij iedere ingooi helemaal verrot gescholden en bespuugd, bekers met pis werden naar ze gegooid zongen nouri bedankt, hamas, joden aan het gas en we gaan op jodenjacht en na iedere overtreding “pak aan pak aan pak die joden aan” was niet van de lucht. Jong en oud. Het is echt ongelofelijk wat een heel stadion daar zingt en roept en dat dat allemaal maar kan zonder dat de KNVB eens op gaat treden. Ik zat 10 meter van van der sar en andere directieleden en als je hoorde wat die naar hun hoofd kregen echt belachelijk.
11 -1
Keffie L
Daarom totaal geen medelijden met die gore havenslaven, tuig van de richel.
1 0
Robinjo1988
Die achterlijke tokkies weten niet beter. Te dom om te poepen. rdam heeft gemiddeld ook het laagste iq in Nederland.
8 0
Joseph
Hoe diep zijn we gezonken als we naast joden, homo's en transgenders, nu ook rekening moeten houden met de gevoelens van kakkerlakken?!
18 -2
RusselWestbrook
Volgens mij worden Feyenoorders hier uitgescholden voor kakkerlakken en niet kakkerlakken voor Feyenoorders.

Welke van de twee het ergste is laat ik even in het midden, maar jij draait de dingen natuurlijk wel compleet op zijn kop met je vergelijking.
1 -4
Joseph
Wees blij dat hij kakkerlakken koos, dat is een uitstekende keuze om emotie uit te drukken in deze tijden van hypergevoeligheid.
0 0
Dwergje48
Beetje een raar bericht dit. Zo suggereer je dat we al diep zijn gezonken omdat we rekening houden met homo’s en transgenders. En het gaat natuurlijk om Feyenoord fans. Ook maar gewoon mensen.
2 -9
Joseph
Niks mis met rekening houden, maar op dit moment zijn we elk gevoeligheidje van minderheidsgroepen op een weegschaaltje aan het leggen, dat creëert een onnodige verdeeldheid in de maatschappij.
0 0
Ajax#1900
Laten we Feyenoord fans nou niet gewone mensen gaan noemen. Zon liedje is gericht naar het opgefokte spul wat in dat stadion zit en de spelers de huid vol scheld.
4 0
Dwergje48
Maar je raakt er misschien wel de ‘gewone’ supporter mee.

En dan nog raak je er een hele groep mee.
0 -2
Joseph
Als je je daar door laat beledigen, wordt het tijd dat je een stapje terug doet uit de maatschappij.
Jij zit toch ook niet na elke klassieker te janken omdat ze ons joden noemen?
0 -1
Dwergje48
Ik niet, zal mij boeien. Ik zeg alleen dat het wel degelijk over een bepaalde groep gaat.
0 0
MankeNelis
Ik niet, wat is er mis met kut kakkerlakken? Is dat beledigend? Beter dan dan geblèr over Joden, daar raak je een hele groepering mee.
2 0
Dwergje48
Hier ook mee. Feyenoord fans.
1 -6
Joseph
Je kan iemand alleen beledigen, als iemand zich laat beledigen (dat is waar types als Sylvana Simons hun geld mee verdienen). In dat laatste zit misschien een belangrijke les voor jou, we hoeven niet allemaal als Sylvana te zijn.
0 -1
Dwergje48
In dat geval moet kkjoden enzo volgens jou ook geen probleem zijn. Als je je niet laat beledigen is het niet erg.
0 0
Onpartijdig
Ik was daar aanwezig, er liepen gewoon een paar kakkerlakken over de grond en mensen deden daar gelijk moeilijk over. Viergever zei: "jongens, het zijn maar kutkakkerlakken". Hij bedoelde het goed.. het wordt weer totaal uit zijn context gerukt.
11 -2
RiezZ
Dat verhaal heb ik meerdere keren gehoord dus zal wel een kern van waarheid inzitten.... nou oke, hij was even iets te enthousiast op dat moment en liet zich meeslepen... lekker belangrijk
0 0
Ajax4xbestevaneuropa
Ach ja, je kon duidelijk zien dat er een aantal spelers waren die het niet bij 1 biertje hadden gehouden. Kan je denken: Zie je nou hoe onvolwassen Ajax is, zelfs buiten het veld. Zelfs zo'n ervaren man als Viergever is eigenlijk nog een jong broekie met z'n gedrag.
Aan de andere kant, als ik me niet vergis hoor je bij Real en Barca ook weleens uitspraken van spelers over elkaar die niet al te positief zijn..
Of het dom is met het oog op uitsupporters? 1. Hun haat is al op de max. Gaat echt niet meer worden door Nick Viergever. 2. Als zo'n actie relevant kan zijn voor de beslissing, dan hangt die ook wel aan een heel zijden draadje, als Viergever in een dronken bui dat zo ff kan verpesten.
Als je objectief bent moet je eigenlijk denken: We staan 5 punten achter, haalde geen Europees terwijl we rijker zijn dan ooit. 1-4 is leuk, maar geen 0-10 of zo, dus Nicky: Ff zakken met dat toontje en bewaar dat lekker voor als we met die schaal staan. Want Nick, jij speelde 100x Ajax 1 maar volgens mij wonnen we helemaal niks de laatste jaren.....
1 -7
Robinjo1988
Is toch mooi dit!! Wöber en De Ligt ook lekker bezig hahaha!
4 -1
Labrador
Dom ? Tja. Je staat in een cafe. Erg? Nee. Het is wel ff wat anders dan te zingen " wij gaan op jodenjacht "
4 0
insectenverdelg
wordt die gast die op dolberg spuugt na de 1-2 dan ook verwijderd. want dat was gewoon een kut kakkerlak.
11 0
3*stars*3
Hahaha, zag het gister toevallig.
Ik dacht dat hij misschien te ver zat maar het idee alleen al, bah.
1 0
insectenverdelg
gewoon ransig. Maar dat schijnt volgens vele de geweldige sfeer van de Kuip te heten en dan is dit dus volkomen normaal. Als hij m raakt is hij ook nog voor een week de held van t vak....
3 0
AFCSANCHEZ
Ik vind deze actie echt heel erg dom. Je roept als speler dat je graag weer supporters in het stadion hebt tijdens de Klassieker. En vervolgens ga je deze domme dingen roepen die alleen maar als voer voor haat gebruikt kan worden door de supporters van Feyenoord. Echt zo dom. Er was namelijk vrij weinig aan de hand tussen beide kanten de laatste tijd. Ik heb weinig gezien en gehoord van haatacties in de Kuip afgelopen zondag, ook hebben hun spelers zich wel goed gedragen. En dan gaan die van ons dit soort dingen doen.

Lekker handig dit, als je weer supporters in de Kuip wil hebben. Dit zal de band tussen de clubs wel goed doen, niet dus.
4 -13
Murph
Welke band bedoel jij?
2 0
Dexy
Mee eens. Niet slim van Viergever. Ook al gebeurt het wellicht in een opwelling en is hij het zich waarschijnlijk niet bewust.

Natuurlijk kun je zeggen: in de Kuip vliegt tijdens de Klassieker ook het ene na het andere scheldwoord om je oren, maar dat doet niets af dat je als speler wel het goede voorbeeld moet geven. Om dan dit in een café (openbare ruimte) te gaan roepen, is niet verstandig. Tegenwoordig kan alles in het openbaar vastgelegd worden, waarna iemand het op internet kan zetten.

Er worden net weer pogingen gedaan om uitsupporters bij de Klassieker toe te laten. Dit soort acties kunnen ertoe leiden dat het alleen nog maar langer duurt voordat dit er ooit van komt.
2 -6
jaribombari
Je beledigt niemand met kutkakkerlak toch? Of voelt iemand zich daardoor aangevallen? Dat kan toch haast niet? Kankerjood is een ander verhaal in mijn ogen.
14 -1
bojansuarez
Hoor al die mensen weer klagen...dit moet je juist vaker doen! Zorgt voor een veel betere sfeer onderling. Zeker in het hedendaagse voetbal waar teams elk seizoen totaal kunnen veranderen moet je die teamgeest er snel inslijpen. Biertje kan dus ook helpen
3 -2
Piejotter
Nick heeft wel gelijk :-) Nee, zonder gein ik keur het af, omdat je het vuur niet nog meer moet opstoken. Kan zomaar dat een gek de volgende ontmoeting een kei naar je hoofd gooit. Een speler of welk betalende medewerker dan ook dient zich aan gedrag regels te houden, Nick weet dat, maar goed hij sloeg door.
1 -7
Murph
Hij sloeg zeker door oh oh verschrikkelijk Nick ambulance's rijden af en aan in Rotterdam .
Het leger is ingeschakeld en de noodsituatie is afgeroepen. Als dit maar goed komt Nick jongen waarom .
2 0
AFCARSCA
Dus de vrijheid van meningsuiting maar overboord gooien, omdat er iemand misschien niet tegen kan? Omgekeerde wereld.
0 -1
BarryAjax
die kakkerlakken mogen '90minuten lang, nouri ....... 'zingen ? en viergever word gelijk aangepakt, Nick zal gefrusteerd geweest Zijn daardoor en het daarmee hebben geuit
3 -1
Ajax#1900
Haha, Nederland op z'n smalst. Hier kon je op wachten.
1 0
AFCARSCA
Ja, hier maakt heel Nederland weer een probleem van, terwijl er in een vijftal stadions allerlei liedjes over de tweede wereldoorlog worden gezongen, waar je dan voor de rest niemand meer over hoort. Scheve betutteling.

Top jongens, ik zou het ook zeker op een huldiging zingen, dan maar twee potjes geschorst. Tijd dat we weer van ons af gaan bijten, verbaal dan wel te verstaan.
7 -1
Ajaxvooraltijd
Beetje kinderachtig van zo'n oude speler maar aan de andere kant vind ik dat je het kind in jezelf groot moet houden en dat hij in principe de waarheid zong. Waarom ik het een beetje onhandig vind is omdat er nu juist weer een klein openigetje was ontstaan om de klassieker weer te spelen met uitpubliek, dan helpen deze dingen een beetje als een lap op een stier bij de toch al niet zo bijster intelligente die-hard fans van Feyenoord. Maar ja puin erover.
6 -1
LS16
Wöber is ook al lekker snel ingeburgerd haha.
5 0
Ajax412
Nick en Simon kunnen hun biezen pakken. Nick en Jantje het nieuwe zangduo van Mokum! ;)
4 0
Patrick78
IMO Nick is de nieuwe "ajacied van het jaar"....HAHAHAHA
8 0
Bram410
Haha bazen!! En die spelers mogen toch gewoon in hun vrije tijd een liedje zingen? Ik vind het geweldig! Snel dat contract verlengen.
17 -1
Rsv
Wat een held die Nick, snel dat contract verlengen.
13 -1
PuurGeluk
Ik reken het goed!
8 -1
ajaxminimax
Ja het zijn eigenlijk gewoon feiten, maarja het wordt nooit gewaardeerd. Wel vraag ik me af, waarom zo'n filmpje nou weer op internet wordt gezet.
1 0
Red Devil
Ik hoop dat die 1600 fans van AVV Swift het morgen ook laten horen in die Badkuip.
7 0
Red Devil
Drukte om niets.
2 0
Freddy Al
Sja ... niet slim.
Probleem is dat alles met behulp van een telefoontje opgenomen wordt en de wereld ingezonden wordt, ook wel een beetje jammer dat spelers daar constant rekening mee moeten houden.
3 -1
RyanBabel
Ongelofelijk dom om het te filmen, en het daarna ook nog online te zetten.
8 -1
afca95
Kan hem geen ongelijk geven..:p
0 -1
DemBaBa
Niet dat ik van dit soort dingen houd, maar kom op, die jongens hebben een paar biertjes gehad en daardoor roepen ze sneller iets wat ze normaal niet zouden roepen. Kut kakkerlakken is nog niet eens zo extreem grof of zo. Volgens mij moet er niet zo veel waarde aan gehecht worden.
1 -1
Ruff Rhythim
Ja mensen we kunnen dit natuurlijk wel verdomd lollig vinden maar als je net een beetje serieus bezig bent om eindelijk weer uitsupporters over en weer toe te willen laten helpen dit soort dingen niet echt.
3 -4
trodat4030
Idd, straks mogen zelfs de spelers niet meer mee naar uitwedstrijden. Moet Keizer het doen met Sar, Winter, Overmars en Bergkamp.. O wacht, Dennis gaat niet meer mee naar uitwedstrijden..
3 -3
blessure
Helemaal mee eens.
Vier gewoon je overwinning en doe verder normaal en geef als AJAX speler, het juiste voorbeeld.
3 -2
Truth
Het zingen is één ding. Wat ik me afvraag is waarom zet je het online? Je kunt er de klok toch op gelijk zetten dat er gezeur van komt?
3 0
booya4afca
Denk niet dat Viergever het online heeft gezet...
2 0
Truth
Nee, dat snap ik. Maar wat ben je dan voor een lul van een supporter als je dit online zet!? Dan ben je toch een eerste klas naaihond??
0 0
Afcas20
Hahah heerlijk toch. Ook Wöber met z'n 'Who the fuck is feyenoord' en Matthijs die Amsterdam Hooligans staat te schreeuwen
9 -3
Semmier
Ajax is 'boos' om de media/buitenwereld gerust te stellen. Waarschijnlijk niks aan het handje, lekker Nick! Mooi dat ze het hebben gevierd
14 0
Marcoryn
Lekker politiek allemaal weer. Sporters mogen geen emotie tonen. Ze krijgen niet voor niets media training.
Max eerst met mongool en nu Nick. Ik geniet er juist van als sporters op gaan in het moment.
5 0
Ajax#1900
Door dit gedoe geven voetballers alleen nog maar standaardantwoorden na een wedstrijd. Er is altijd wel een gek die ergens een probleem in ziet en heisa maakt in de media.
0 0
Ajax#1900
Door dit gedoe geven voetballers alleen nog maar standaardantwoorden na een wedstrijd. Er is altijd wel een gek die ergens een probleem in ziet en heisa maakt in de media.
1 0
Sampaoli
Heerlijke actie, echte Ajacieden!!
6 0
Sampaoli
Zeik toch niet man! Belachelijk.
5 0
MelleAfca
Zou volstrekt belachelijk zijn als dit wordt bestraft. Op een officieel "evenement" zoals Vertonghen dat deed kan ik er nog inkomen. Maar dit, gewoon na een etentje, is Viergevers goedrecht lijkt me.
6 -1
AFCA1510
Maxie Wöber ook al lekker geïntegreerd. 'Who the fuck is Feyenoord'. HAHA.
15 0
iammike
Vanaf nu gaan we dus ook mediatrainingen zien voor teamuitjes met de spelers onder elkaar.. En feitelijk klopt het toch wat die zegt.. ;)
0 0
Keffie L
Nick held!
5 -1
Beretta
Mooi om te zien dat het goed zit qua teamgeest :)
5 0
Redrum
Ik had dit eerder verwacht van de Ligt of Donny, maar zeker niet van Viergever hahahahaha. Prachtig dit!
8 -2
Heiko
Dit was gewoon tijdens een etentje. Moet dat dan ook al bestraft worden?
2 0
Ferd
Volgens 80% van de supporters wel, in ieder geval als het om Elia en John Vd Brom gaan die na een overwinning op Ajax in het supportershome van ADO zingen dat ze op jodenjacht gaan.
0 -2
Truth
ik begrijp sowieso niet waarom een overwinning op hun überhaupt zo uitbundig gevierd moet worden. Het is niet dat het maar zelden voorkomt ofzo
0 0
Dwergje48
Moet je het zingen tijdens een etentje.
1 0
iammike
Waarom zou het niet mogen. We leven toch niet in noord Korea ofzo
1 0
Dwergje48
Ik zeg ook nergens dat het niet mag. Ik begrijp Ajax alleen wel.
0 0
Toon meer reacties