Ajax Showtime Homepage

Mulder: 'Kan Van der Wiel niet meer zien'

Het optreden van Gregory van der Wiel bij Oranje kan Jan Mulder absoluut niet bekoren. De analist is alle terugspeelballen van de Ajacied zat.

'Ik let vooral op het technische gestuntel. Want daar kan ik niet tegen. En laf voetbal. Van der Wiel die tachtig keer per wedstrijd een bal achteruit passt: dat kan ik niet meer zien', zegt hij tegen Het Laatste Nieuws.

Bij Unibet kun je 7x je inzet ontvangen als je wed op 3 goals of meer voor de rust vanavond tussen Nederland en Duitsland. (foto: VI Images/Orange Pictures)

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

De trilogie: De vedettes (Ajax TV)Ajax B1 wint de beker (FC Groningen TV)Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)Samenvatting Ajax A1-Chelsea Ghana A1R. de Boer met Men United op de Copa
Avatar van anrejane
Door anrejane, donderdag 14 juni 2012 15:31
Reactie op Hanneke, donderdag 14 juni 2012 13:28
Zwaar overdreven. Hij heeft absoluut wel aanvallende impuls, maar het middenveld weigert dat zijn 'mannetje' over te nemen. Dus zodra er weer balverlies geleden wordt, moet vdW vanaf de andere helft direct terug zijn. Dat lukt logischerwijs niet & dan is het direct zijn persoonlijke fout? Denk dat de goals allemaal veroorzaakt zijn door het niet meelopen van het middenveld. Denemarken: Krohn-Deli kon rustig opkomen. Duitsland: Müller had werkelijk alle tijd om een assist te geven op Gomez.
Het rottige is dat dat balverlies vaak door hemzelf wordt geleden, omdat hij (afgezien van zijn ontelbare terugspeelballen en risicoloze tikjes breed) nog nauwelijks een goede pass heeft gegeven. Natuurlijk faalt het team als collectief, maar zelfs binnen dat falende collectief is Van der Wiel een dissonant. Met "aanvallende impuls" bedoel ik overigens dat hij een keer een goede voorzet geeft of aan de basis staat van een verrassende combinatie. Hij staat juist vaak aan de basis van een aanval van de tegenstander!
Avatar van Hanneke
Door Hanneke, donderdag 14 juni 2012 13:28
Reactie op anrejane, donderdag 14 juni 2012 11:48
1 slechte helft tegen Denemarken? Wat deed hij in de andere anderhalve wedstrijd dan wel goed? Van der Wiel komt ook op deze EK niet boven zijn belabberde niveau van de afgelopen twee jaar bij Ajax uit. Die periode werd slechts onderbroken door zijn blessure. Die terugspeelballen van hem zijn inderdaad heel ergerlijk, maar er is natuurlijk veel meer: het ontbreken van iedere aanvallende impuls, slechte passes, slechte aansluiting en halfzacht ingrijpen. En wie voorkwam bij de eerste goal van Duitsland totaal onnodig dat Gomez buitenspel stond? Juist, Van der Wiel. Het is dramatisch dat er blijkbaar (althans volgens Van Marwijk) geen betere Nederlandse rechtsback te vinden is, want in feite speelt Nederland al jaren met 10 man.
Zwaar overdreven. Hij heeft absoluut wel aanvallende impuls, maar het middenveld weigert dat zijn 'mannetje' over te nemen. Dus zodra er weer balverlies geleden wordt, moet vdW vanaf de andere helft direct terug zijn. Dat lukt logischerwijs niet & dan is het direct zijn persoonlijke fout? Denk dat de goals allemaal veroorzaakt zijn door het niet meelopen van het middenveld.
Denemarken: Krohn-Deli kon rustig opkomen.
Duitsland: Müller had werkelijk alle tijd om een assist te geven op Gomez.
Avatar van Hanneke
Door Hanneke, donderdag 14 juni 2012 13:25
Hoe kan die jongen nu vooruit spelen, als iedereen stil staat?? Sneijder speelt ook 10x achteruit. En Willems gaat naar voren maar verliest de bal elke keer. Nee.. daar wordt je vrolijk van!

Van der Wiel blinkt inderdaad niet uit, maar volgens mij doet NIEMAND dat bij Oranje. Beetje jammer om dan alleen hem de schuld te geven.
Avatar van anrejane
Door anrejane, donderdag 14 juni 2012 11:48
Reactie op Dip, woensdag 13 juni 2012 17:13
Van der Wiel speelt 1 slechte helft tegen Denemarken, en gelijk valt iedereen over hem heen. Ineens moet Boularouz in de basis staan die ik achteruitlopend nog in haal, die krijgt met moeite een bal de lucht in. Echt, dat populistische gelul van al die lui bij VI/NOS komt bij mij echt de strot uit. En Jan moet sowieso z'n mond houden, want was die vent opportunistisch vorig jaar met zn voorspellingen, deze week was AZ weer dé titelfavoriet, en de week daarop PSV weer. Elke dag worden die programma's uitgezonden, en ook vaak herhaald. Net zoals dat EK journaal waar 10 keer hetzelfde in voor komt. Ik begrijp ook niet dat de mening van elke gast bij die programma's wordt gepubliceerd.
1 slechte helft tegen Denemarken? Wat deed hij in de andere anderhalve wedstrijd dan wel goed? Van der Wiel komt ook op deze EK niet boven zijn belabberde niveau van de afgelopen twee jaar bij Ajax uit. Die periode werd slechts onderbroken door zijn blessure. Die terugspeelballen van hem zijn inderdaad heel ergerlijk, maar er is natuurlijk veel meer: het ontbreken van iedere aanvallende impuls, slechte passes, slechte aansluiting en halfzacht ingrijpen. En wie voorkwam bij de eerste goal van Duitsland totaal onnodig dat Gomez buitenspel stond? Juist, Van der Wiel. Het is dramatisch dat er blijkbaar (althans volgens Van Marwijk) geen betere Nederlandse rechtsback te vinden is, want in feite speelt Nederland al jaren met 10 man.
Avatar van Linaatje04
Door Linaatje04, donderdag 14 juni 2012 09:19
Ze vergeten dat Oranje tegen Denenmarken en Duitsland ontzettend slecht speelden.. Bijna niemand bewoog en bood zich aan, dan kun je niet als een dolle maar naar voren passen. Los van het feit dat van der Wiel (en ook de rest) zijn niveau absoluut niet gehaald heeft de laatste weken.
Avatar van Sualex
Door Sualex, woensdag 13 juni 2012 17:31
Reactie op IamLegend, woensdag 13 juni 2012 16:20
waarom speelt van rhijn niet in de basis...
Omdat vd Wiel nog maar 1 jaar contract heeft en zichzelf in de kijker moet spelen.
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 13 juni 2012 17:16
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:05
Gregory zit al met zijn gedachten in Spanje of Engeland en loopt met zijn hoofd in de wolken. Sinds het WK is hij niet meer de oude en is hij de weg helemaal kwijt. Ricardo speelde gewoon veel sterker(dat is ook eigen kweek hoor) en hoort gewoon op rechtsback aankomend seizoen. Daarom hoop ik dat Greg verkocht wordt want anders komen er problemen
Ten eerste kan het ook dat Van der Wiel linkscentraal staat naast Alderweireld, Denswil linksachter en Van Rhijn rechtsachter. Ten tweede is Van Rhijn vooruit een sterke speler, dus misschien is rechtsachter niet zijn sterkste positie. Ten derde is het maar tijdelijk dat Van der Wiel niet goed doorheeft wat telt.

Tenslotte is het onzin om anti Van der Wiel te zijn, als je pro Van Rhijn bent. Want Van Rhijn is niet jaloers of afgunstig naar Van der Wiel en Ajax kan alle goede spelers gebruiken, dus koester dat.
Avatar van Dip
Door Dip, woensdag 13 juni 2012 17:13
Van der Wiel speelt 1 slechte helft tegen Denemarken, en gelijk valt iedereen over hem heen. Ineens moet Boularouz in de basis staan die ik achteruitlopend nog in haal, die krijgt met moeite een bal de lucht in.

Echt, dat populistische gelul van al die lui bij VI/NOS komt bij mij echt de strot uit. En Jan moet sowieso z'n mond houden, want was die vent opportunistisch vorig jaar met zn voorspellingen, deze week was AZ weer dé titelfavoriet, en de week daarop PSV weer.

Elke dag worden die programma's uitgezonden, en ook vaak herhaald. Net zoals dat EK journaal waar 10 keer hetzelfde in voor komt. Ik begrijp ook niet dat de mening van elke gast bij die programma's wordt gepubliceerd.
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, woensdag 13 juni 2012 16:58
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:27
wacht maar komend seizoen...
ik heb het over nu, dus je bent het er mee eens dat je nu nog niet kan zeggen van rhijn is de beste? mooi;)

Over volgend seizoen, mijn verwachting is dat greg gewoon blijft. dus dan zal greg in de basis starten ten alle tijden totdat voorbij gestreven word door van rhijn. Dan pas kan je zeggen hij is beter...

Van rhijn is een capabele vervanger voor greg, maar is nu nog niet toe aan een rol als vaste basis speler. ALs die nu al net zoveel wedstrijd gaat spelen als greg plus wk in brazilie dan zal die jonge in net zo situatie belanden als greg.

Van rhijn daar kun je van genieten, heb geduld zijn tijd komt wel;)
Avatar van Matts
Door Matts, woensdag 13 juni 2012 16:54
Ik zou het ook verstandig vinden om Greg te passeren en bijvoorbeeld Boulahrouz op te stellen. Greg is uit vorm, Boulah is meer een killer en zorgt voor meer ervaring. Daarnaast kan het Greg prikkelen om de volgende wedstrijd(en) wel alles te geven. Want dat Van der Wiel kan voetballen staat buiten kijf; hij laat alleen zo snel zijn koppie hangen (denk bijvoorbeeld aan de kritiek die hij over zich heen kreeg na de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb; daarna heeft hij zich aardig herpakt).
Avatar van DOPEBOYsGAME
Door DOPEBOYsGAME, woensdag 13 juni 2012 16:48
Reactie op Maniche, woensdag 13 juni 2012 16:29
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 13:40Tuurlijk Maniche, denk jij maar lekker dat je meer verstand van voetbal hebt dan het technisch hart van Ajax. Op welk niveau heb jij gevoetbald of getraind? Precies.... hou dan gewoon je mond als je alleen maar onzin uitkraamt.. Wie ben jij Frank zijn keuzes te ondermijnen, en greg een kakkeliak te noemen ?.. Hoe weet jij dat dat de keuze oor greg; marktwaarde opschoeven is, en jij dus zegt dat Frank geld voor de betere voetballer laat gaan ? Jij ongelooflijk stuk onbenul ga alsjeblieft je mond even spoelen en papa en mama vertellen dat je grote mensen plaagt..
Jezus is het persoonlijk ofzo? Nee gewoon een mening van hem en niet zo aanstellen man..
Avatar van Janta
Door Janta, woensdag 13 juni 2012 16:46
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:28
Elke jonge speler kan een dip krijgen, maar de dip van Greg duurt nu al zo'n twee jaar en dat is toch wel erg lang
v/d Wiel komt net terug van een hele lange blessure periode en daarom begrijp ik niet dat v. Rhijn niet is toegevoegd als back up. Dus niet boos zijn op v/d Wiel maar op v. Marwijk en zijn technische staf..
Avatar van Maniche
Door Maniche, woensdag 13 juni 2012 16:29
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 15:25
Mee eens, Greg speelt als een kakkerlak. Geen lef en branie maar altijd tikkie terug en oogt erg onzeker. Greg snel verkopen deze zomer want hij gaat Ricardo echt niet uit de basis spelen aankomend seizoen
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 13:40Tuurlijk Maniche, denk jij maar lekker dat je meer verstand van voetbal hebt dan het technisch hart van Ajax. Op welk niveau heb jij gevoetbald of getraind? Precies.... hou dan gewoon je mond als je alleen maar onzin uitkraamt..

Wie ben jij Frank zijn keuzes te ondermijnen, en greg een kakkeliak te noemen ?..
Hoe weet jij dat dat de keuze oor greg; marktwaarde opschoeven is, en jij dus zegt dat Frank geld voor de betere voetballer laat gaan ?

Jij ongelooflijk stuk onbenul ga alsjeblieft je mond even spoelen en papa en mama vertellen dat je grote mensen plaagt..
Avatar van JariBergkamp
Door JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:28
Reactie op Janta, woensdag 13 juni 2012 16:18
Tot dat Ricardo in een dip beland wat heel goed mogelijk is op zijn leeftijd, dan word hij door sommige hiet net zo hard afgebrand als Greg.
Elke jonge speler kan een dip krijgen, maar de dip van Greg duurt nu al zo'n twee jaar en dat is toch wel erg lang
Avatar van JariBergkamp
Door JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:27
Reactie op IamLegend, woensdag 13 juni 2012 16:20
waarom speelt van rhijn niet in de basis...
wacht maar komend seizoen...
Avatar van Maniche
Door Maniche, woensdag 13 juni 2012 16:20
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:13
Jezus ben je nu echt zo dom? Ik ga het je ook niet meer uitleggen want dat heeft bar weinig zin ben ik bang. Veel plezier met de wedstrijd vanavond en geniet van het fantastische spel van van der Wiel.
Ik denk dat jij jezelf een klein beetje overschat ten opzichte van mij, maar wie ben ik he :D

Het hoort ook een beetje bij je leeftijd..

Ik hoop dat Frank jou snel rechtsback zet..
Tenminste als het technisch hart zo wijs is, ook in te zien dat Greg een kakkerlak is ;)
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, woensdag 13 juni 2012 16:20
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:14
Greg was de beste, Ricardo is de beste
waarom speelt van rhijn niet in de basis...
Avatar van Janta
Door Janta, woensdag 13 juni 2012 16:18
Reactie op JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:14
Greg was de beste, Ricardo is de beste
Tot dat Ricardo in een dip beland wat heel goed mogelijk is op zijn leeftijd, dan word hij door sommige hiet net zo hard afgebrand als Greg.
Avatar van JariBergkamp
Door JariBergkamp, woensdag 13 juni 2012 16:14
Reactie op IamLegend, woensdag 13 juni 2012 16:05
haha echt niet, van rhijn is een goeie maar op dit moment is greg de beste rechtsback die ajax en oranje heeft!!!
Greg was de beste, Ricardo is de beste